Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS
Núm. 19580
Resolució del conseller d’Educació, Cultura i Universitats d’1 d’octubre de 2012 per la qual es convoca els procediments per a l'acreditació de les competències professionals adquirides mitjançant l’experiència laboral o per vies no formals de formació, incloses en les unitats de competència de diverses qualificacions professionals
Versió PDF
Resolució del conseller d’Educació, Cultura i Universitats d’1 d’octubre de 2012 per la qual es convoca els procediments per a l'acreditació de les competències professionals adquirides mitjançant l’experiència laboral o per vies no formals de formació, incloses en les unitats de competència de diverses qualificacions professionals
La Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les qualificacions i de la formació professional té com a finalitat la creació d’un Sistema nacional de qualificacions i formació professional, que faciliti la integració de les diferents formes de certificació i acreditació de les competències i de les qualificacions professionals. D’acord amb l’article 3.5 de la norma esmentada, un dels fins d’aquest Sistema és avaluar i acreditar oficialment la qualificació professional de les persones qualsevol sigui la forma en què s’hagi aconseguit. L’article 4.1 b estableix que un dels seus instruments és un procediment de reconeixement, avaluació, acreditació i registre de les qualificacions professionals.
En l’article 8.2, la Llei orgànica estableix que l’avaluació i l’acreditació de les competències professionals adquirides mitjançant l’experiència laboral o vies no formals de formació han de tenir com a referent el Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals.
El Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral determina el procediment únic per a l’avaluació i l’acreditació de les competències professionals adquirides mitjançant l’experiència laboral o per vies no formals de formació, d’acord amb el que preveu l’article 8.2 de la Llei orgànica 5/2002.
D’acord amb l’article 21.1 b del Reial decret esmentat, a cada comunitat autònoma, les administracions educatives i laborals competents han d’establir conjuntament l’estructura organitzativa responsable d’aquest procediment.
El Decret 55/2011 de 20 de maig, regulador de l’estructura organitzativa del procediment de reconeixement de les competències professionals adquirides per l’experiència laboral o vies no formals de formació a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, determina en l’article 2.1 que la Conselleria d’Educació i Cultura i el Servei d’Ocupació de les Illes Balears, conjuntament o separadament, aprovaran les convocatòries públiques del procediment d’avaluació i d’acreditació de les competències professionals adquirides per l’experiència laboral o de vies no formals de formació, i han de garantir l’estructura organitzativa necessària per a la gestió del procediment. En cas d’aprovar-se de forma separada és preceptiu un informe favorable vinculant de l’òrgan administratiu no convocant.
El Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), creat mitjançant la Llei 7/2000, de 15 de juny de creació del Servei d’Ocupació de les Illes Balears modificada per la Llei 8/2004, de 23 de desembre de mesures tributàries, administratives i de funció pública (BOIB núm. 186, de 30 de desembre), té com a funció, entre d’altres, el desenvolupament de la formació professional per a l’ocupació.
El Decret llei 4/2011, de 5 d’agost, de modificació de la Llei 7/2000, disposa que el Servei d’Ocupació de les Illes Balears queda adscrit a la conselleria competent en matèria d’educació, per tant, el president d’aquest òrgan és el conseller d’Educació, Cultura i Universitats.
Aquesta convocatòria es fa conjuntament entre la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i el Servei d’Ocupació de les Illes Balears.
El Decret 55/2011 de 20 de maig, regulador de l’estructura organitzativa del procediment de reconeixement de les competències professionals adquirides per l’experiència laboral o vies no formals de formació a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, designa, en l’article 3.1 de la secció 1, l’Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears com a l’òrgan encarregat de la gestió i coordinació d’aquest procediment, i determina en l’article 3.2 de la mateixa secció, que l’Institut de Qualificacions Professionals proposarà a la conselleria competent en matèria d’educació i al SOIB la planificació i el contingut de les convocatòries de procediments i realitzarà les tasques de gestió determinades en l’article 22 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.
El reconeixement de les competències professionals avaluades mitjançant el procediment que regula el Reial decret 1224/2009, i que es convoca mitjançant aquesta Resolució, quan no completin les qualificacions recollides en el títol de formació professional o en el certificat de professionalitat corresponent, s’ha de fer mitjançant una acreditació parcial acumulable, amb la finalitat que les persones interessades puguin completar la formació que permeti obtenir el títol i/o el certificat indicats, facilitant a les persones l'aprenentatge al llarg de la vida i la millora de la seva qualificació professional.
Aquesta convocatòria està cofinançada pel Fons Social Europeu amb la col•laboració del Govern d’Espanya.
Per tot això, i d’acord amb tota la normativa esmentada, dict la següent:
RESOLUCIÓ
Primer
Convocar els procediments d'avaluació i d’acreditació de competències professionals adquirides mitjançant l'experiència laboral o per vies no formals de formació, incloses en les unitats de competència de les qualificacions professionals que figuren a continuació:
SSC320_2 Atenció sociosanitària a persones dependents en institucions socials (Reial decret 1368/2007, de 19 d’octubre, pel qual es complementa el Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals, mitjançant l’establiment de sis qualificacions professionals de la família professional de Serveis socioculturals i a la comunitat).
HOT093_2 Cuina (Reial decret 295/2004, de 20 de febrer, pel qual s'estableixen determinades qualificacions professionals que s'inclouen en el Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals, així com els seus corresponents mòduls formatius que s'incorporen al Catàleg modular de formació professional i la seva modificació establerta en el Reial decret 1700/2007, de 14 de desembre, pel qual es complementa el Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals, mitjançant l'establiment de tretze qualificacions professionals de la família professional d’Hoteleria i turisme).
Aquests procediments s’ajusten a allò que es regula en el Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral i al Decret 55/2011, de 20 de maig, regulador de l’estructura organitzativa del procediment de reconeixement de les competències professionals adquirides per l’experiència laboral o vies no formals de formació a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Segon
Aprovar les bases que han de regir la convocatòria i que figuren en l’Annex 1 d’aquesta Resolució. Els annexos 2 i 3 contenen la relació de les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria, la durada de la formació associada a cadascuna d’elles i el títol o el certificat de professionalitat en què aquestes unitats de competència estan incloses. Els annexos 4, 5 i 6 inclouen el model d’inscripció al procediment, el model d’inscripció a la fase d’assessorament i el model d’inscripció a la fase l’avaluació de les unitats de competència corresponents. L’Annex 7 inclou el model de declaració jurada que s’ha de presentar.
Tercer
Ordenar que es publiqui aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Quart
Establir que entra en vigor l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació, Cultura i Universitats en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 1 d’octubre de 2012
El conseller d’Educació, Cultura i Universitats
Rafael Àngel Bosch i Sans
ANNEX 1
Bases de la convocatòria
1. Unitats de competència objecte d’aquesta convocatòria
1.1. Aquesta convocatòria permet avaluar i acreditar les competències professionals, adquirides mitjançant experiència laboral o per vies no formals de formació, incloses en les unitats de competència de les qualificacions professionals que es detallen en els annexos 2 i 3 d’aquesta convocatòria.
1.2. En els annexos esmentats figura la identificació de les unitats de competència esmentades, la durada de la formació associada a cada unitat de competència d’acord amb el Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals i el títol de formació professional i/o el certificat de professionalitat en què s’inclouen aquestes.
2. Destinataris
Els destinataris d’aquesta convocatòria són les persones que tenen experiència professional i/o aprenentatges no formals relacionats amb les unitats de competència de les qualificacions objecte d’aquesta convocatòria i que compleixin els requisits per participar en aquest procediment.
3. Requisits de participació
3.1. Les persones que desitgin participar en el procediment han de complir, el darrer dia del termini d’inscripció, els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola, haver obtingut el certificat de registre de ciutadania comunitària o la targeta familiar de ciutadà de la Unió Europea, o ser titular d’una autorització, de residència o de residència i treball a Espanya en vigor, en els termes establerts en la normativa espanyola d’estrangeria i immigració.
b) Tenir, com a mínim, 20 anys complits.
c) Tenir experiència laboral i/o formació relacionada amb les competències professionals que es volen acreditar, d’acord amb el que figura a continuació:
- En cas d’experiència laboral, s’ha de justificar, almenys, 3 anys, amb un mínim de 2.000 hores treballades en total, en els darrers 10 anys transcorreguts abans de realitzar-se la convocatòria.
- En cas de formació, s’han de justificar, almenys, 300 hores de formació relacionada amb les competències professionals de nivell 2 que es volen acreditar. La formació indicada s’ha d’haver realitzat en els darrers 10 anys transcorreguts immediatament abans d’aquesta convocatòria.
Per al còmput dels 10 anys es tindrà com a referència el darrer dia del termini d’inscripció.
3.2. Les persones més grans de 25 anys que reuneixin els requisits d’experiència o de formació indicats en l'apartat c, i que no puguin justificar-los mitjançant els documents que s’indiquen en la base 10 d’aquest Annex, poden sol•licitar la seva inscripció provisional en el procediment sempre que presentin, amb alguna prova admesa en dret, la justificació de la seva experiència laboral o dels aprenentatges no formals de formació d’acord amb el que es preveu en l’article 11.2 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.
3.3. No poden participar en aquesta convocatòria les persones que reuneixen les següents condicions:
- Tenir un títol de formació professional o certificat de professionalitat que contengui les unitats de competència objecte d’aquesta convocatòria.
- Estar matriculat, en el moment de la inscripció, en una oferta formativa del sistema educatiu o acció formativa per a l’ocupació, que contengui unitats de competència per a les quals se sol·licita l'avaluació i l’acreditació.
- Estar participant en un procediment d’acreditació de competències professionals en el qual les unitats de competències siguin les mateixes que les d’aquesta convocatòria.
4. Nombre de places convocades
4.1. El nombre de persones que poden participar en aquesta convocatòria és el que es correspon amb la distribució de places que figura a continuació:
a) 135 places per acreditar unitats de competència corresponents a la qualificació professional SSC320_2: Atenció sociosanitària a persones dependents en institucions socials.
b) 30 places per acreditar unitats de competència corresponents a la qualificació professional HOT093_2: Cuina.
4.2. La directora de l’Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears (IQPIB) pot resoldre que s’admetin, excepcionalment, un nombre de persones superior a les places convocades per tal d’esmenar omissions de les llistes provisionals o atendre altres circumstàncies que així ho justifiquin. Així mateix, el nombre de places convocades inicialment es pot ampliar sempre que s’assignin fons addicionals a la partida pressupostària a la qual s’ha d’imputar la despesa corresponent a aquesta convocatòria.
4.3 De la mateixa manera, si el nombre de places convocades en aquest procediment no es cobreixen, aquestes es poden redistribuir a un altre procediment d’acreditació de competències professionals d’altres qualificacions professionals convocades.
4.4. Les modificacions anteriors hauran de ser publicades a les seus del procediment i al web http://experienciaprofessional-ib.caib.es. Les modificacions esmentades, llevat que s’estableixi d’una altra manera, no impliquen que el termini per presentar sol·licituds s’ampliï, ni afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades.
5. Informació i orientació sobre el procediment
5.1. Les persones interessades a participar en aquest procediment d’avaluació i d’acreditació de competències professionals disposen d’informació sobre tots els aspectes relatius a aquesta convocatòria, des de la data de publicació d'aquesta Resolució, a la pàgina web http://experienciaprofessional-ib.caib.es.
5.2. Totes les llistes i les informacions relacionades amb el procediment s’han de publicar a les seus dels procediments, i al web http://experienciaprofessional-ib.caib.es.
6. Fases del procediment
6.1. Segons el que es disposa en el RD 1224/2009, les fases del procediment per a les persones que resultin admeses són:
a) Assessorament
b) Avaluació de la competència professional
c) Acreditació i registre de la competència professional.
6.2. Aquestes tres fases del procediment s’ha de dur a terme durant el segon semestre de 2012 i el primer semestre de 2013. La durada pot ser variable en atenció a les circumstàncies del procediment de cada qualificació.
7. Seus per al desenvolupament de les fases del procediment
7.1. Les diferents fases del procediment, admissió, assessorament i avaluació es duran a terme a les seus de referència següents:
a) Per a la qualificació professional SSC320_2: Atenció sociosanitària a persones dependents en institucions socials.
- Seu principal:
CIFP Son Llebre (C/ d’Inés Ribera, s/n, 07141 Es Pla de na Tesa, Marratxí, Mallorca).
- Seus auxiliars:
IES Algarb (Ctra. de l’Aeroport, km 3, Can Raspall, 07817 Sant Jordi de Ses Salines, Eivissa).
Delegació Territorial d'Educació a Menorca (C/ de Josep M. Quadrado, 33, 07703 Maó, Menorca)
b) Per a la qualificació professional HOT093_2: Cuina
- Seu principal:
IES Juníper Serra (Camí de Son Cladera, 20, 07009 Palma, Mallorca).
- Seus auxiliars:
IES Isidor Macabich (C/ de Sa Blanca Dona, s/n, 07800 Eivissa).
IES M. Àngels Cardona (Av. Ronda de Balears, s/n, 07760 Ciutadella de Menorca, Menorca).
7.2. La persona candidata ha de presentar a les seus corresponents les inscripcions a les diferents fases, a més de la documentació i, en el seu cas, les reclamacions relacionades amb el procediment.
En cas de no presentació directa en les seus esmentades, s’ha d’enviar una còpia de la inscripció o, en el seu cas, reclamació, amb la formalització de registre d’entrada, al fax número 971 228 083, o l’escaneig de la sol·licitud a l’adreça electrònica IQPIB@dgoifp.caib.es abans de la finalització del termini establert en la base 9 d’aquest Annex d’aquesta convocatòria.
7.3. Totes les notificacions relacionades amb el procediment i la publicació de llistes s’ha de realitzar a les seus indicades en l’apartat 7.1 i en la pàgina web http://experienciaprofessional-ib.caib.es.
7.4. Si és el cas, les comissions d’avaluació han d’informar les persones que hi participen dels canvis d’ubicació que es puguin produir per tal d’atendre millor les tasques del desenvolupament de totes les fases del procediment. Aquesta informació s’ha de publicar als llocs especificats en la base 7.1.
8. Inscripció al procediment
8.1. Les persones que, després d’haver-se informat, vulguin participar en aquesta convocatòria han de formalitzar la sol·licitud d’inscripció per duplicat mitjançant el model oficial que es pot trobar en l’Annex 4 d’aquesta Resolució i que també es pot trobar a la pàgina web http://experienciaprofessional-ib.caib.es.
8.2. A la sol·licitud s’ha de fer constar que la persona candidata compleix els requisits per participar en la convocatòria. La manca de requisits i/o la falsedat en les dades declarades o aportades comporta la pèrdua del dret a participar en aquesta convocatòria i la no devolució de les taxes abonades.
8.3. Tots els documents que no estiguin redactats en llengua catalana o castellana s'han d'acompanyar necessàriament de la corresponent traducció oficial.
8.4. La sol·licitud emplenada i signada i la documentació requerida s’ha d’adreçar al president de les respectives comissions d’avaluació i s’ha de presentar en les seus corresponents indicades a la base 7.1.
8.5. L’abonament de la taxa d’admissió al procediment s’ha de fer d’acord amb la base 22.
8.6. Totes les inscripcions que es presentin fora de termini, amb dades incompletes i sense la documentació exigida a la convocatòria, quedaran excloses del procediment i no tindran dret a la devolució de les taxes pagades.
9. Terminis per a la presentació de la sol·licitud d’inscripció
El termini per a la presentació de les sol·licituds d’inscripció al procediment és del 22 d’octubre al 6 de novembre de 2012, ambdós inclosos.
10. Documentació a presentar per a la inscripció
La documentació que s’ha de presentar juntament amb la sol·licitud és la següent:
a) Fotocòpia del NIF o NIE.
b) Relació d’activitats professionals relacionades amb les competències professionals que es volen acreditar, realitzades els darrers 10 anys, per ordre cronològic.
c) Relació de la formació no formal, relacionada amb les competències professionals que es volen acreditar, rebuda els darrers 10 anys, per ordre cronològic.
d) Còpia de la documentació justificativa de l’experiència laboral dels darrers 10 anys en les competències professionals que es volen acreditar:
d.1. Per a treballadors assalariats:
- Certificació de la Tresoreria General de la Seguretat Social en què consti l’empresa, la categoria laboral (grup de cotització) i el període de contractació (vida laboral).
- Fotocòpia dels contractes de treball o certificació de l’empresa o empreses on s’hagin adquirit l’experiència laboral, en què consti específicament la durada dels períodes de prestació del contracte, l’activitat exercida i l’interval de temps en què s’ha realitzat l’activitat.
d.2. Per a treballadors autònoms o per compte propi:
- Certificació de la Tresoreria General de la Seguretat Social dels períodes d’alta en la Seguretat Social en el règim corresponent.
- Declaració jurada amb la descripció de l’activitat exercida i interval de temps en què s’ha dut a terme.
d.3. Per a treballadors voluntaris o becaris:
- Fotocòpia de la Certificació de l’organització on s’hagi prestat l’assistència en què constin, específicament, les activitats i funcions realitzades, l’any en què s’han realitzat i el nombre total d’hores que hi han dedicat.
e) Documentació justificativa de la formació no formal dels darrers 10 anys:
Fotocòpia dels documents acreditatius corresponents. Aquests documents han de reunir els requisits següents:
- La formació rebuda ha d’estar relacionada amb les unitats de competència que es pretenguin acreditar.
- Hi han de constar els continguts, la durada de la formació en hores, el període de realització i l’expressió formal mentre ha estat superada, avaluada positivament o cursada amb aprofitament.
- Si la durada de la formació està expressada en crèdits s'ha d’especificar la seva equivalència en hores.
- No s’han de valorar els cursos de durada inferior a 10 hores i l'assistència a jornades, simposis, esdeveniments o similars.
f) Declaració jurada de no trobar-se en cap de les situacions que preveu la base 3.3 d’aquest Annex 1 (Annex 7)
g) Justificant de pagament de les taxes corresponents o de l’exempció total o parcial del pagament, d’acord amb la base 22.
h) Declaració jurada, o prova admesa en dret per justificar, si escau, els requisits d'experiència laboral o formativa segons el que estableix la base 3.2. d’aquest annex.
11. Llocs per formalitzar les inscripcions
11.1. Les sol·licituds d’inscripció i la documentació necessària s’han d’adreçar al president de la comissió corresponent i s’han de presentar en un dels següents llocs:
a) La secretaria de les seus corresponents indicades en la base 7.1.
b) A més, es poden presentar a qualsevol de les dependències que determina l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
c) En una oficina de Correus. En aquest cas s’ha de fer amb sobre obert, per tal que la sol·licitud es pugui datar i segellar, i s’hi faci figurar el que es disposa en l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre pel qual s’aprova el reglament per el qual es regula la prestació dels serveis postals, i segellar abans de trametre-la, per correu certificat, adreçada al president de la Comissió d’Avaluació de cada una de les seus corresponents.
d) En cas de presentar les sol·licituds en els llocs indicats als punts b i c és preceptiu enviar una còpia dels fulls d’inscripció amb la formalització de registre d’entrada al fax número 971 228 083, o l’escaneig de la sol·licitud a l’adreça electrònica IQPIB@dgoifp.caib.es abans de la finalització del termini d’inscripció.
12. Criteris per determinar l’admissió al procediment
12.1. En cas que el nombre de sol·licituds que compleixen els requisits sigui superior al nombre de places establert a la convocatòria, s’ha d’aplicar el següent barem:
a) Estar desenvolupant les funcions pròpies de les unitats de competència objecte d’acreditació en el període de desenvolupament del procediment d’acreditació: 5 punts.
b) Per cada any d'experiència laboral (com a treballador per compte aliè o com a treballador de caràcter autònom) relacionada amb les competències professionals que es volen acreditar: 6 punts. Les fraccions inferiors a l’any es compten de forma proporcional, a raó de 0,5 punts per mes i 0,016 punts per dia. Si l'experiència no ha estat a jornada completa, la puntuació anterior s’ha de comptar de forma proporcional a la jornada realitzada.
c) Per cada 10 hores de feina relacionada amb les competències professionals que es volen acreditar com a becari o voluntari: 0,1 punts.
d) Per cada 10 hores de formació rebuda relacionada amb les competències professionals que es volen acreditar: 0’1 punts.
Han de resultar admeses les persones amb major puntuació d’acord amb els criteris de l’apartat anterior fins que es cobreixin totes les places que s’ofereixen en aquesta convocatòria. En cas d’empat, ha de prevaldre l’aspirant amb major puntuació a l’apartat b.
12.2. Criteris finals de desempat
En cas que es produeixi algun empat entre candidats, per resoldre’l, s’ha d’aplicar el criteri d’admetre la persona de més edat. Per això, s’ha de tenir en compte el dia, el mes i l’any de naixement.
13. Publicació de les llistes de persones admeses i no admeses al procediment
13.1. Les comissions d’avaluació són les encarregades de l’admissió i la inscripció al procediment.
13.2. El president de cada Comissió d’Avaluació ha de publicar, en la seu corresponent i en la pàgina web http://experienciaprofessional-ib.caib.es, la relació provisional de candidats baremats, a més de la relació provisional de persones no baremades. Aquesta llista no implica que les persones estiguin admeses en el procediment.
13.3. La publicació de les llistes provisionals de persones baremades i no baremades s’ha de fer dins els 8 dies hàbils posteriors a l’acabament del termini d’inscripció.
13.4. Els candidats tenen 3 dies hàbils comptadors des de l’endemà de la publicació de les llistes esmentades per fer les reclamacions oportunes. Les reclamacions han d’anar adreçades als presidents de cada Comissió d’Avaluació, i s’hi ha d’adjuntar tota la documentació necessària per tal d’esmenar-ne els defectes, les errades en la baremació o l’omissió en les llistes.
13.5. Una vegada resoltes les reclamacions presentades, en el termini de 5 dies hàbils des de l’endemà de la data de finalització del termini de presentació d’esmenes, el president de cada Comissió d’Avaluació ha de publicar:
a) La relació definitiva de candidats admesos en el procediment.
b) La relació de persones en reserva amb la corresponent baremació.
c) La relació de persones no admeses amb indicació de la causa de la no admissió.
Tota aquesta informació s’ha de publicar a les seus del procediment i a la pàgina web http://experienciaprofessional-ib.caib.es.
13.6. Els candidats admesos estaran en disposició de passar a les fases d'assessorament i d’avaluació. Els sol•licitants de la llista de reserva queden per cobrir, segons l'ordre de puntuació que hagin obtingut, els abandonaments i renúncies que es produeixin.
14. Inscripció a la fase d'assessorament
14.1 Per poder participar en la fase d’assessorament, s’ha de formalitzar la corresponent inscripció en el termini de 7 dies hàbils comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat la llista definitiva de persones admeses.
14.2. La inscripció adreçada als respectius presidents de les comissions d’avaluació, s’ha de presentar en les seus designades del procediment amb la següent documentació:
a) Full d’inscripció emplenada i signada per duplicat, indicant la qualificació professional per a la qual sol·licita l’assessorament (Annex 5).
b) Justificant de pagament de les taxes a aquesta fase, o la reducció o l’exempció del pagament, d’acord amb la base 22.
c) Dossier del candidat que s’ha d’elaborar d’acord amb la base 14.3.
14.3. Les persones candidates admeses han de preparar el dossier incorporant tota la documentació relativa al seu historial professional i formatiu i relacionat amb les competències a avaluar, d’acord als criteris establerts a la Guia del candidat que es troba a la pàgina web http://experienciaprofessional-ib.caib.es. Tota la documentació que conforma el dossier ha d’estar degudament compulsada.
14.4. El candidats que no presentin les inscripcions directament en la seu designada en la base 7.1, han d’enviar una còpia de la inscripció a la fase d’assessorament amb la formalització de registre d’entrada, al fax número 971 228 083, o l’escaneig de la sol·licitud a l’adreça electrònica: IQPIB@dgoifp.caib.es abans de la finalització del període d’inscripció a la fase d’assessorament.
14.5. L’abonament de la taxa d’assessorament s’ha de fer d’acord amb la base 22.
14.6. Els candidats que no presenten la inscripció a la fase d’assessorament i la documentació corresponent fixada en la base 14.2 en el termini establert, es considera que abandonen el procediment.
14.7. Si hi ha abandonaments, baixes o no inscripcions en aquesta fase, la Comissió d'Avaluació ha d’oferir aquestes vacants als candidats de la llista de reserva per ordre de puntuació fins a cobrir el nombre de places convocades.
14.8. En el termini de 5 dies hàbils des de la finalització de la inscripció a la fase d’assessorament, la Comissió d’Avaluació ha de publicar la relació provisional de persones admeses a aquesta fase. A més, s’ha de publicar la data de la crida única als candidats en reserva perquè puguin formalitzar la seva inscripció a la fase d’assessorament.
14.9. Les persones que no figurin en la relació provisional de persones inscrites disposen de 3 dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació de la relació esmentada, per esmenar el defecte que hagi ocasionat l’omissió. Les peticions i la documentació s’han d’adreçar a les respectives comissions i s’han de presentar en la seu corresponent.
14.10. Una vegada resoltes les reclamacions presentades, les comissions han de publicar la relació definitiva de persones inscrites a la fase d’assessorament.
15. Desenvolupament de la fase d’assessorament
15.1. Aquesta fase s’ha de desenvolupar d’acord amb el que es disposa en l'article 15 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral.
15.2. Aquesta fase es pot desenvolupar tant de forma presencial com per mitjans informàtics, segons les necessitats.
15.3. En el cas que el candidat no comparegui a les dates, hores i llocs indicats per a l'assessorament, disposa de 3 dies naturals per presentar el justificant oficial de l’absència a la Comissió d’Avaluació corresponent. En cas contrari, s’ha d’entendre que desisteix de continuar participant en el procediment, per la qual cosa n’ha de ser exclòs. Aquesta circumstància s’ha de fer constar en el seu expedient.
15.4. Per tal de facilitar l’accés al reconeixement de competències professionals objecte d’aquesta convocatòria, les persones que estan treballant poden utilitzar els permisos individuals de formació, d’acord amb el que estableix l’article 10.7 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, i la resta de normativa vigent.
15.5. Aquesta fase finalitza en la data prevista per al lliurament als interessats de l’informe no vinculant d’assessorament. Aquesta data s’ha de publicar en les seus del procediment i a la pàgina web http://experienciaprofessional-ib.caib.es.
16. Inscripció a la fase d'avaluació
16.1. Una vegada finalitzada la fase d’assessorament, per poder participar a la fase d’avaluació, cada persona admesa al procediment ha de formalitzar la corresponent inscripció.
16.2 El termini és de 7 dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data de finalització de la fase d’assessorament.
16.3 Per a la inscripció a l’avaluació s’ha de presentar la següent documentació en les seus designades en la base 7.1:
a) Full d’inscripció adreçada als respectius presidents de les comissions d’avaluació, emplenada i signada per duplicat, mitjançant el model que ha d’estar disponible en la pàgina web http://experienciaprofessional-ib.caib.es (Annex 6). En la sol·licitud s’han d’indicar, expressament, les unitats de competència de les quals se sol·licita l’avaluació.
b) Justificant de pagament de les taxes a aquesta fase, o la reducció o l’exempció del pagament, d’acord amb la base 22.
16.4. Els candidats que no presentin les inscripcions directament a la seu designada a la base 7.1, han d’enviar una còpia de la inscripció a la fase d’avaluació amb la formalització de registre d’entrada, al fax número 971 228 083, o l’escaneig de la sol·licitud a l’adreça electrònica IQPIB@dgoifp.caib.es abans de la finalització del període d’inscripció a la fase d’assessorament.
16.5. Les persones que no presentin la inscripció a la fase d’avaluació i tota la documentació que es demana en el termini establert, s’ha de considerar que abandonen el procediment.
16.6. El president de cada Comissió d’Avaluació ha de publicar a la seu respectiva la relació de persones admeses a l’avaluació. La publicació s’ha de fer dins dels 3 dies hàbils posteriors a l’acabament del termini d’inscripció a aquesta fase. Aquesta relació també s’ha de publicar a la pàgina web http://experienciaprofessional-ib.caib.es.
16.7. Les persones que no figurin en la relació de persones inscrites disposen de 3 dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació de la llista esmentada, per esmenar el defecte que hagi ocasionat l’omissió. Les peticions i la documentació s’han d’adreçar a les respectives comissions i s’han de presentar en la seu corresponent. La Comissió respectiva les ha de valorar i les ha d’estimar o desestimar, de forma motivada.
17. Desenvolupament de la fase d’avaluació
17.1. L'avaluació de la competència professional de la persona candidata s’ha de realitzar per a cadascuna de les unitats de competència en les quals s'hagi inscrit, recollides en aquesta convocatòria. Té per objecte comprovar si es demostra la competència professional requerida en les realitzacions professionals, en els nivells establerts en els criteris de realització i en una situació de treball, real o simulada, fixada a partir del context professional, seguint els criteris per a l'avaluació establerts en les guies d'evidències.
17.2. Aquesta fase s’ha de desenvolupar d’acord amb el que es disposa en l'article 16 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral.
17.3. En el cas que el candidat no comparegui a les dates, hores i llocs indicats per a l'avaluació, disposa de 3 dies naturals per presentar el justificant oficial de l’absència a la Comissió d’Avaluació corresponent. En cas contrari, s’ha d’entendre que desisteix de continuar participant en el procediment, per la qual cosa n’ha de ser exclòs. Aquesta circumstància s’ha de fer constar en el seu expedient.
17.4. Per tal de facilitar l’accés al reconeixement de competències professionals objecte d’aquesta convocatòria, les persones que estan treballant poden utilitzar els permisos individuals de formació, d’acord amb el que estableix l’article 10.7 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol i la resta de normativa vigent.
17.5. Els resultats de l’avaluació de la competència professional en cada unitat de competència s’han d’expressar en els termes de Demostrada o No demostrada i s’han de comunicar a la persona candidata.
17.6. La data de finalització de la fase d’avaluació ha de coincidir amb el dia establert per a la comunicació de resultats d’avaluació al candidat. Aquesta data s’ha de publicar a les seus respectives i també a la pàgina web http://experienciaprofessional-ib.caib.es.
18. Reclamacions contra els resultats de l’avaluació
18.1. La persona avaluada, si no està d’acord amb el resultat de l’avaluació, té dret a reclamar davant la Comissió d’Avaluació, en el termini de 5 dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data fixada per a la comunicació de resultats.
18.2. En el termini de 10 dies naturals, la Comissió d’Avaluació ha de comunicar al candidat el resultat de la seva reclamació.
18.3. Contra el resultat de la reclamació es pot presentar un recurs d’alçada davant la directora de l’IQPIB en el termini d’un mes comptador des de l'endemà d’haver-se notificat a la persona interessada la resolució de la reclamació per part de la Comissió d’Avaluació.
19. Pla de formació
Amb independència dels resultats obtinguts, la Comissió d’Avaluació ha de proporcionar a totes les persones candidates el corresponent Pla de Formació, en el qual s’ha de fer constar:
a) Possibilitats de formació, amb les orientacions pertinents, perquè puguin acreditar en convocatòries posteriors les unitats de competència no demostrades.
b) Possibilitats de formació, amb les orientacions pertinents, per completar la formació conduent a l'obtenció d'un certificat de professionalitat o un títol de formació professional que hi estigui relacionat.
c) Si els candidats compleixen els requisits per a l'obtenció d'un certificat de professionalitat o un títol de formació professional, s’han d’indicar els tràmits necessaris que siguin necessaris perquè el puguin obtenir.
20. Fase d'acreditació i registre de la competència professional
20.1. La directora de l’IQPIB ha d’expedir l’acreditació de les unitats de competència avaluades positivament a cada persona candidata, i expressades com a demostrades, d'acord amb el model recollit en l'Annex III-A del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.
20.2. L’Institut de Qualificacions Professionals de les Illes Balears ha de registrar d’ofici en el Registre d’Unitats de Competències Professionals de les Illes Balears, que es crea mitjançant el Decret 55/2011, les acreditacions d’unitats de competència expedides en el marc del procediment establert pel Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, i ha de transferir els resultats al registre, de caràcter estatal, nominal i per unitats de competència acreditades, que es creï en compliment de l’article 18.2 del Reial decret 1224/2009.
21. Finançament d’aquesta convocatòria
Aquesta convocatòria està finançada amb fons procedents del Ministeri d’Educació, Cultura i Esports segon l’Acord del Consell de Ministres de 6 de maig de 2011, amb el romanent resultant de la convocatòria que es va dur a terme segons la Resolució de 29 de novembre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats (BOIB núm.184, de 8 de desembre de 2011).
22. Taxes
22.1. Les taxes per a la implementació dels processos de reconeixement de competències professionals assolides per experiència laboral a les Illes Balears són les que s’estableixen per a cada una de les fases en els articles 103 septvicies a 103 untricies de la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, afegits per l’apartat 4 de la disposició final quarta de la Llei 9/2009, de 21 de desembre.
22.2. La participació en el procediment implica el pagament de 3 quotes. D’acord amb la Resolució del vicepresident econòmic, de Promoció Empresarial i d’Ocupació de 7 de febrer de 2012 per la qual es publica l’actualització de les bases, els tipus de gravamen i les quotes tributàries dels tributs propis de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2012, són les següents:
- Inscripció al procés de reconeixement de competències professionals assolides per experiència laboral: 5,19 €
- Inscripció a la fase d’orientació i assessorament: 36,33 €
- Inscripció a la fase d’avaluació i d’acreditació (inclou les despeses del tribunal i l’expedició del certificat d’acreditació d’unitats de competència):
- Si se sol·licita l’avaluació d’una unitat de competència: 10,38 €
- Si se sol·licita l’avaluació de dues unitats de competència: 15,57 €
- Si se sol·licita l’avaluació de tres o més unitats de competència: 20,76 €.
22.3. Estan exemptes del pagament d’aquesta taxa les persones amb una discapacitat igual o superior al 33 %, sempre que ho demanin en el moment de la inscripció i aportin, en el mateix moment, el certificat que acredita el tipus i el grau de discapacitat que tenen, expedit per un organisme oficial competent en matèria d’afers socials.
22.4. D’acord amb l’article 12.2 de la Llei 40/2003, de 18 de novembre, els membres de famílies nombroses classificades en la categoria especial estan exempts del pagament de la taxa esmentada i els membres de la resta de famílies nombroses tenen dret a la bonificació del 50 % d’aquesta. En aquest cas han de justificar aquesta situació amb el document que acredita que són part d’una família nombrosa expedit per l’òrgan competent.
22.5. Les persones en situació d’atur al moment de formalitzar la inscripció estan exemptes del pagament de la taxa esmentada segons la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. El candidat ha d’aportar en el moment de la inscripció un document del Servei Públic d’Ocupació que justifiqui la seva situació.
23. Nomenament dels assessors, avaluadors i membres de la Comissió d’Avaluació
La directora de l’IQPIB ha de designar els assessors, els avaluadors i la composició i el nombre de comissions d’avaluació necessaris per dur a terme aquest procediment, d’acord amb el que es preveu en l’article 7 del Decret 55/2011, de 20 de maig. La designació ha de ser publicada al BOIB i a la pàgina web http://experienciaprofessional-ib.caib.es abans de l’inici de la sol·licitud d’inscripció dels candidats al procediment.
24. Compensacions econòmiques
24.1. Les persones designades com a membres de les comissions d’avaluació poden percebre compensacions per cadascun dels conceptes que figuren a continuació i pel nombre màxim d’assistències que hi figura a cada concepte:
a) Pel procés d’inscripció: màxim 6 sessions.
b) Per la fase d’avaluació: màxim 6 sessions.
Segons el Decret 55/2011, les persones designades com a assessors, avaluadors i /o membres de les comissions d’avaluació poden percebre les compensacions econòmiques per raó del servei segons el Decret 54/2002 pel qual es regulen les indemnitzacions per raó del servei del personal al servei de l’administració autonòmica de les Illes Balears i el que estableix l’article 14 de la Llei 9/2011, de 23 desembre, de pressuposts generals. (BOIB núm. 195 Ext., de 30-12-11).
24.2. Les persones designades com a assessors per a l’exercici de les seves funcions d’acord amb aquesta convocatòria poden percebre un màxim 25,00 euros per hora, amb el nombre màxim de 4 hores per candidat.
24.3. Les persones designades com a avaluadors per a l’exercici de les seves funcions d’acord amb aquesta convocatòria poden percebre un màxim 25,00 euros per hora, amb el nombre màxim de 3 hores per unitat de competència i candidat.
25. Protecció de dades
25.1. D’acord amb el que disposa l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de protecció de dades de caràcter personal, les dades que les persones participants en alguna part del procediment facilitin en els diferents formularis s’incorporen als fitxers de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears per al tractament estadístic i per poder gestionar el procediment d’avaluació i d’acreditació de les competències professionals.
25.2. Es poden exercir els drets d’accés, rectificació, oposició i cancel•lació de dades adreçant-ne la petició a l’IQPIB.
25.3. Les persones que ho facin constar de forma expressa es poden oposar al tractament de les dades, sempre que existeixen motius fonamentats i legítims relatius a una situació personal concreta.
ANNEX 2
Qualificació professional d’Atenció sociosanitària a persones dependents en institucions socials (SSC320_2)
1. Relació de les unitats de competència d’acord amb el Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals i durada de la formació associada a cada una d’elles:
- UC1016_2: Preparar i donar suport a les intervencions d'atenció a les persones i al seu entorn en l'àmbit institucional indicades per l'equip interdisciplinari (durada de la formació associada: 120 hores).
- UC1017_2: Desenvolupar intervencions d'atenció física dirigides a persones dependents en l'àmbit institucional (durada de la formació associada: 90 hores).
- UC1018_2: Desenvolupar intervencions d'atenció sociosanitària dirigides a persones dependents en l'àmbit institucional (durada de la formació associada: 90 hores).
- UC1019_2: Desenvolupar intervencions d'atenció psicosocial dirigides a persones dependents en l'àmbit institucional (durada de la formació associada: 150 hores).
2. Certificat de professionalitat en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria:
- SSCS0208: Atenció sociosanitària a persones dependents establert en el Reial decret 1379/2008, d’1 d’agost.
3. Títol de formació professional en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria:
- Tècnic en Atenció a persones en situació de dependència establert pel Reial decret 1593/2011, de 4 de novembre, pel qual s'estableix el títol de Tècnic en Atenció a persones en situació de dependència i es fixen els ensenyaments mínims (BOE núm. 301, de 15 de desembre de 2011) i la Correcció d'errors del Reial decret 1593/2011, de 4 de novembre, pel qual s'estableix el títol de Tècnic en Atenció a persones en situació de dependència i es fixen els ensenyaments mínims (BOE núm. 42, de 18 de febrer de 2012).
ANNEX 3
Qualificació professional de Cuina (HOT093_2)
1. Relació de les unitats de competència d’acord amb el Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals i durada de la formació associada a cada una d’elles:
- UC0259_2: Definir ofertes gastronòmiques senzilles, realitzar l’aprovisionament i controlar consums (durada de la formació associada: 90 hores).
- UC0260_2: Preelaborar i conservar tota classe d’aliments (durada de la formació associada: 240 hores).
- UC0261_2: Preparar elaboracions bàsiques de múltiples aplicacions i plats elementals (durada de la formació associada: 240 hores).
- UC0262_2: Preparar i presentar els plats més significatius de les cuines regionals d’Espanya i de la cuina internacional (durada de la formació associada:180 hores).
- UC0711_2: Actuar sota normes de seguretat, higiene i protecció ambiental en hoteleria (durada de la formació associada: 60 hores).
2. Certificat de professionalitat en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria:
- HOTR0408: Cuina, establert en el Reial decret 1376/2008, d’1 d’agost.
3. Títol de formació professional en què estan incloses les unitats de competència susceptibles d’acreditació mitjançant aquesta convocatòria:
- Títol de Tècnic en Cuina i gastronomia, establert en el Reial decret 1396/2007, de 29 d’octubre.
ANNEX 4
Procediment per a l'acreditació de les competències professionals adquirides mitjançant l’experiència laboral o per vies no formals de formació
SOL·LICITUD D’INSCRIPCIÓ
LLINATGES I NOM (1)_____________________________________ Sexe: Home ( ) Dona ( )
Nacionalitat:_____________ DNI/NIE(2)_________________ Província: __________________ Illa:__________________________________Domicili:__________________________________________________
Població: _________________________________CP: ____________ Tel: _________________
Data de naixement: ________Adreça electrònica: _____________________________________
DECLARA:
Que reuneix els requisits personals establerts en la base 3 de l'annex 1 de la Resolució del conseller d’Educació, Cultura i Universitats d’1 d’octubre de 2012.
I, per tant,
SOL·LICITA:
Ser admès al procediment per a l’acreditació de les competències professionals, relatiu a la següent QUALIFICACIÓ PROFESSIONAL:
______________________________________________________________________________________________
Relació d’unitats de competència del Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals a les quals sol·licita la inscripció (3):
UNITATS DE COMPETÈNCIA:
UC:_________________________________________________________________
UC:_________________________________________________________________
UC:_________________________________________________________________
UC:_________________________________________________________________
UC:_________________________________________________________________
Per la qual cosa, ADJUNTA la documentació requerida en la base 10 de la Resolució de convocatòria i que es detalla als següents fulls, de l’autenticitat de la qual es responsabilitza.
_______________ , _____ de ______________ de 2012
(Localitat i data)
(Signatura)
President de la Comissió d’Avaluació
Seu del procediment (4) _______________________________________________
CONSELLERIA D’EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS
OBSERVACIONS GENERALS: D'acord amb el que disposa l'article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de protecció de dades de caràcter personal, s’'informa que les dades facilitades en aquest formulari s'incorporen als fitxers de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears amb la finalitat de poder gestionar els drets derivats del reconeixement de la vostra acreditació.
DOCUMENTACIÓ JUSTIFICATIVA DE COMPLIMENT DELS REQUISITS
Indicau la documentació justificativa que s’adjunta.
LLINATGES I NOM (1): ___________________________________________________ NACIONALITAT (5): _________________________________________________
Fotocòpia:
( ) DNI o NIE
( ) Certificat de registre de ciutadà comunitari.
( ) Autorització de residència o autorització de residència i treball
( ) Targeta de familiar ciutadà de la Unió Europea
TAXES (5)
Justificació del pagament de la taxa:
( ) Document d’ingrés model 046.
Justificació de l’exempció o bonificació del pagament de la taxa:
( ) Certificat que acredita un grau de discapacitat igual o superior al 33 %
( ) Document justificatiu de situació d’atur.
( ) Títol o certificat de ser família nombrosa.
SOL·LICITANTS AMB EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL
Experiència laboral relacionada amb les competències professionals que es volen acreditar:
Anys _____ mesos _____ dies _____
( ) Relació de documents acreditatius d’experiència professional relacionada amb les unitats de competència que es volen acreditar d’acord amb la base 10 de la convocatòria (segons el model facilitat amb la sol·licitud d’inscripció).
SOL·LICITANTS AMB FORMACIÓ NO FORMAL ASSOCIADA
Formació no formal relacionada amb les competències professionals que es volen acreditar: _____ hores.
( ) Relació de documents acreditatius de la formació no formal relacionada amb les unitats de competència que es volen acreditar d’acord amb la base 10 de la convocatòria (segons el model facilitat amb la sol·licitud d’inscripció):
INFORMACIÓ NECESSÀRIA PER AL TRACTAMENT ESTADÍSTIC:
Nivell d’estudis (5):
( ) Sense estudis
( ) Graduat escolar o equivalent
( )Graduat en ESO o equivalent
( )BUP o equivalent
( )Batxillerat o equivalent
( )Tècnic o tècnic auxiliar d’FP en (6)
( )Tècnic superior o tècnic especialista d’FP en (6): ____________________________________
( )Titulat universitari en (6): _______________________________________________________
Situació laboral:
( )Atur ( )Actiu
1. Nom i llinatges de la persona sol•licitant
2. En cas de persones estrangeres s’haurà d’especificar el número d’identitat d’estranger (NIE)
3. Indicau el codi i denominació que figuren en els annexos 2 i 3 de la convocatòria
4. Centre indicats a la base 7 de la convocatòria
5. Marcau amb "X" on correspongui
6. Indicau-ne la titulació
Declar l’autenticitat de totes les dades i de la documentació aportada.
____________________, ______de ______ de 2012
(Localitat i data)
(Signatura)
RELACIÓ DE DOCUMENTS ACREDITATIUS DE LA FORMACIÓ NO FORMAL
Llinatges i nom de l’aspirant: ___________________________________________
Fotocòpia dels documents que acreditin que l'aspirant ha superat la formació.
Relació de documents: (si l’espai no és suficient, cal adjuntar-ho en una segona relació):
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
RELACIÓ DE DOCUMENTS ACREDITATIUS D’EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL
Llinatges i nom de l’aspirant: ___________________________________________
Presenta la següent documentació:
( ) Certificació de la Tresoreria General de la Seguretat Social on consti l’empresa, la categoria laboral (grup de cotització) i el període de contractació.
( ) Fotocòpia dels contractes de treball o certificació de l’empresa o les empreses on s’hagi adquirit l’experiència laboral, en què consti específicament la durada dels períodes de prestació del contracte, l’activitat exercida i l’interval de temps en què s’ha realitzat l’activitat.
( ) Declaració jurada amb la descripció de l’activitat exercida i interval de temps en què s’ha dut a terme.
( ) Fotocòpia de la Certificació de l’organització en què s’hagi prestat l’assistència en què constin, específicament, les activitats i funcions realitzades, l’any en què s’han realitzat i el nombre total d’hores que hi han dedicat.
Si l’espai no és suficient, cal adjuntar-ho en una segona relació.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
_______________, ____ de ____ de 20__
(Localitat i data)
(Signatura)
ANNEX 5
Procediment per a l'acreditació de les competències professionals
INSCRIPCIÓ A LA FASE D’ASSESSORAMENT
LLINATGES I NOM ___________________________________ DNI/NIE _______________ Domicili _____________________________________________ Població _________________
CP____________Illa___________________ Província _________________________________ Tel. ____________ Adreça electrònica ____________________________________________
DECLARA que, d’acord amb la llista definitiva, ha resultat admès en el procediment per a l'acreditació de les competències professionals.
Per la qual cosa,
CONFIRMA la seva inscripció en la fase d’assessorament de les unitats de competència del Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals següents:
QUALIFICACIÓ PROFESSIONAL: _______________________________________
INDICA LES UNITATS DE COMPETÈNCIA DE LA TEVA QUALIFICACIÓ:
UC:
UC:
UC:
UC:
UC:
ADJUNTA el justificant del pagament de la taxa que s’indica en la base 22 de la convocatòria o justificant d’exempció i el dossier del candidat amb la documentació acarada.
(Localitat i data) ______________ ,____ de ____ de 2012
(Signatura)
President de la Comissió d’Avaluació
Seu del procediment__________________________________________________
(centre on es desenvolupa el procediment)
CONSELLERIA D’EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS
OBSERVACIONS GENERALS: D'acord amb el que disposa l'article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de protecció de dades de caràcter personal, s’'informa que les dades facilitades en aquest formulari s'incorporen als fitxers de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears amb la finalitat de poder gestionar els drets derivats del reconeixement de la vostra acreditació.
ANNEX 6
Procediment per a l'acreditació de les competències professionals
INSCRIPCIÓ EN LA FASE D’AVALUACIÓ
LLINATGES I NOM _________________________________________ DNI/NIE __________ Domicili _______________________________ Població _____________________________ CP ___________ Illa______________________ Província _____________________________ Tel.:_______________ Adreça electrònica: __________________________________________
DECLARA QUE:
Finalitzada la fase d’assessorament i havent rebut l’informe d’assessorament, FORMALITZA la inscripció per a l’avaluació de les unitats de competència que s’indiquen a continuació:
QUALIFICACIÓ PROFESSIONAL:_______________________________________
UNITATS DE COMPETÈNCIA:
UC:
UC:
UC:
UC:
UC:
ADJUNTA el justificant del pagament de la taxa que s’indica a la base 22 de la convocatòria.
____________ , ____ de ____ de 2012
(Localitat i data)
(Signatura)
President de la Comissió d’Avaluació
Seu del procediment________________________________________
(centre on es desenvolupa el procediment)
CONSELLERIA D’EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS
OBSERVACIONS GENERALS: D'acord amb el que disposa l'article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de protecció de dades de caràcter personal, s'informa que les dades facilitades en aquest formulari s'incorporen als fitxers de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears amb la finalitat de poder gestionar els drets derivats del reconeixement de la vostra acreditació.
ANNEX 7
Declaració jurada
(Nom i llinatges)_________________________________________, amb DNI _____________,
DECLAR QUE:
1. No tenc un títol de formació professional o certificat de professionalitat que contengui les unitats de competència objecte d’aquesta convocatòria.
2. No estic matriculat, en el moment de la inscripció, en una oferta formativa del sistema educatiu o acció formativa per a l’ocupació, que contenguin unitats de competència per a les quals se sol·licita l'avaluació i acreditació.
3. No estic participant en un procediment d’acreditació de competències professionals en el qual les unitats de competències siguin les mateixes que les d’aquesta convocatòria.
____________ , ____ de ____ de 2012
(Localitat i data)
(Signatura)
OBSERVACIONS GENERALS: D'acord amb el que disposa l'article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de protecció de dades de caràcter personal, s'informa que les dades facilitades en aquest formulari s'incorporen als fitxers de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears amb la finalitat de poder gestionar els drets derivats del reconeixement de la vostra acreditació