Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 19134
Publicació de la Notificació de deficiències advertides a la sol•licitud d’ajuda, per la línia d’ajudes destinades a la mesura d’augment del valor afegit dels productes agrícoles.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Publicació de la Notificació de deficiències advertides a la sol·licitud d’ajuda presentada per (dades personals ocultes),  per la línia d’ajudes destinades a la mesura d’augment del valor afegit dels productes agrícoles,  a l’empara de la Resolució del  president del FOGAIBA de 20 d’abril de 2012, per la qual s’aprova la convocatòria per a l’any 2012, (BOIB núm. 59, de 26 d’abril de 2012), i les seves posteriors modificacions.

D’acord amb  l’establert a l’article  59.5 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/99, de 13 de gener,  ja que no s’ha pogut localitzar l’interessat , mitjançant aquest anunci es notifica a (dades personals ocultes), amb NIF (dades personals ocultes), la Notificació de deficiències advertides a la sol·licitud d’ajuda de la cap de la Secció I del Servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural,  de dia 27 d’agost de 2012, en relació a l’expedient núm. 81/2012 de la línia d’ajudes destinades a la mesura d’augment del valor afegit dels productes agrícoles.

Informar a l’interessat que en data de 27 d’agost de 2012 la cap de la Secció I del Servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural va signar la notificació de deficiències advertides a la sol·licitud d’ajuda, concretament  la presentació de la següent documentació per tal de poder continuar amb la tramitació de l’expedient:

b) Si el sol·licitant és persona jurídica: fotocòpia compulsada del NIF de l’entitat, dels estatuts socials degudament inscrits en el registre corresponent i document que acrediti la representació amb la qual actua la persona que signa la sol·licitud, juntament amb la còpia compulsada del DNI d’aquest representant.

c) Memòria agronòmica de la inversió que haurà d’incloure: antecedents, objecte, realització del procés productiu, capacitat de transformació i emmagatzematge, matèries primeres i productes finals, abans i després del projecte d’execució.

En cas de realitzar obra major, s’ha de presentar juntament amb aquesta memòria una còpia del projecte bàsic amb pressupost detallat. En cas de nova instal·lació o si la inversió implica un canvi substancial, la memòria haurà d’estar signada per un tècnic competent (enginyer agrònom o agrícola).

S’entendrà per canvi substancial: canvi d’activitats, ampliació de la superfície de les instal·lacions, modificacions en els processos elementals de fabricació o transformació (incloses les ampliacions de capacitats) i/o nova emissió de contaminants o impactes no prevists en el projecte autoritzat que suposin molèsties.

d) Descripció detallada i justificació del benefici econòmic de la inversió per als productors de matèries primeres agrícoles i ramaderes i la incidència en el sector agrari corresponent, d’acord amb la capacitat productiva/transformadora de l’empresa. S’ha d’adjuntar algun dels següents justificants:

 - relació de proveïdors habituals

 - relacions contractuals a curt i mitjà termini

 - contractes homologats

 - compromisos i precompromisos d’adquisició/aportació de matèria primera

 - acords interprofessionals

 - declaracions d’interès efectuades per organitzacions professionals agràries, sindicats, organismes oficials, ajuntaments...

 - servei que l’empresa dóna a agricultors i ramaders.

e) Estudi de viabilitat econòmica i financera de l’empresa i del projecte a realitzar. S’haurà d’acreditar que l’empresa no està en crisi, que els productes tenen sortides comercials al mercat i que la inversió millora el rendiment global de l’empresa.

e1) En cas d’empreses en funcionament, aquest estudi tindrà tres memòries i ha d’adjuntar una còpia dels dos darrers comptes anuals dipositats en el registre corresponent:

  e1.1) Memòria explicativa que l’empresa no està en crisi, d’acord amb la definició que s’estableix a les Directrius comunitàries sobre ajudes estatals de salvament i de reestructuració d’empreses en crisi.

  e1.2) Memòria explicativa que la inversió millora el rendiment global de l’empresa amb el càlcul de la taxa interna de rendiment (TIR) del projecte d’inversió, detallant els cobraments i pagaments prevists. El TIR haurà de ser igual o superior al 5% per considerar que millora el rendiment.

  e1.3) Memòria de les sortides comercials dels seus productes: anàlisi de mercat, objectiu comercial i previsió de vendes, d’acord amb la capacitat productiva, preus, distribució i comunicació. Cal especificar punts de venda actual i prevists.

 e2)En cas d’empreses de nova creació, només s’ha d’aportar una memòria que descrigui almenys:

  - Presentació de l’empresari/empresa: formació i experiència empresarial,ubicació de l’empresa.           

  - Situació inicial així com també les fites i objectius per al desenvolupament d’activitats.

  - Definició del producte o servei: delimitació del negoci on l’empresa es  vol instal·lar.

  - Estudi de sortides comercials dels seus productes: anàlisi de mercat, objectiu comercial i previsió de vendes, preus,  distribució i comunicació.

  - Estudi econòmic i financer que demostri la viabilitat de l’empresa: fonts de finançament, pla   de tresoreria i càlcul del TIR, detallant els cobraments i pagaments prevists.

f) Documentació acreditativa que el projecte compleix la normativa mediambiental, en funció del tipus d’inversió. Per acreditar-ho, s’ha de presentar un dels següents documents:

  a. Certificació d’un tècnic competent, que acrediti que la indústria i/o les inversions s’adeqüen a la Llei 11/2006, de 14 de setembre, d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears i/o a la normativa mediambiental adient. La certificació la pot fer un tècnic que no sigui l’autor del projecte. En casos justificats per projectes senzills (adquisició de determinades màquines que no modifiquin els impactes de l’empresa) serà suficient una declaració jurada del beneficiari.

  b. Certificat de l’administració competent que acrediti que el projecte compleix la normativa mediambiental vigent i té l’autorització ambiental corresponent. 

g) En cas d’activitats relacionades amb la transformació o comercialització de productes ramaders, certificat o informe emès per un tècnic competent, que acrediti el compliment de les normes mínimes d’higiene i benestar dels animals, establertes a la normativa europea, estatal i autonòmica.

h) Plànols en els quals hi figuri l’emplaçament i detall de les obres i situació dels equips i maquinària, abans i després de la inversió. En casos justificats per projectes senzills, serà suficient un croquis amb la ubicació de les inversions.

i) Pressupost d’obres amb detall de l’estat d’amidament i preus unitaris aplicats. Quan hi hagi maquinària s’haurà d’aportar pressupost confeccionat pels seus fabricants o instal·ladors autoritzats (factures proforma). S’han de presentar els tres pressuposts en el cas del que estableix l’apartat 4.6 d’aquesta Resolució. 

j) En cas de compra d’edificis, certificat de taxador independent degudament acreditat i inscrit en el registre oficial, i declaració jurada del venedor per si l’edifici ha obtingut una altra subvenció nacional o comunitària en els darrers deu anys.

k) Si n’és el cas, documentació justificativa del compliment d’algun dels criteris de puntuació establerts a l’apartat setè, punt 2, de la present Resolució.

l) Si escau, documentació justificativa del compliment d’alguns dels supòsits establerts a l’apartat 5.1 d’aquesta Resolució, d’increment de percentatge d’ajuda.

m) En el cas de les empreses no contemplades a l’article 2.1 de la Recomanació 2003/361/CE que tenguin menys de 750 empleats o un volum de negocis inferior a 200 milions d’euros, certificat d’auditor extern que determini de manera expressa les dades referents a nombre de treballadors, volum de negocis i balanç anual d’acord amb el que estableixen els articles 3,4, 5 i 6 de la Recomanació de la Comissió (2003/361/CE), de 6 de maig de 2003, sobre la definició de microempreses, petites i mitjanes empreses. Per a les microempreses, petites i mitjanes empreses, aquest certificat podrà esser exigit pel servei gestor en cas que es presentin dubtes sobre l’empresa: si es autònoma o està associada o vinculada a d’altres.

A més de l’esmentada en els punts anteriors, tota la documentació complementària que el FOGAIBA consideri necessària per a la correcta avaluació de les sol·licituds.

En conseqüència, i d’acord amb l’article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, es requereix a l’interessat perquè en el termini de deu dies hàbils, comptadors des del dia següent a la recepció (publicació) d’aquesta notificació, esmeni els defectes i/o aporti els documents indicats, amb l’advertiment que, si no es fa així, es considerarà que es desisteix de la petició de subvenció presentada i, prèvia resolució, es procedirà a l’arxiu de les actuacions.

Informar a l’interessat, que l’expedient es troba a la seva disposició i consulta al Servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural del FOGAIBA, c/ Reina Constança, 4, de Palma.

Palma, 28 de setembre de 2012

El director  gerent del FOGAIBA

Joan Simonet Pons