Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 19090
Aprovació de la modificació de l'Ordenança Fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Havent transcorregut trenta (30) dies hàbils d’exposició al públic de l’expedient relatiu a la modificació de l’Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius, l’exposició de la qual va ser publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 116 de data 11 d’agost de 2012, i no constant-hi la presentació de reclamació en aquesta Entitat, en compliment del que preveu l’article 17 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, es fa públic que ha quedat definitivament aprovada la modificació de l’Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius, el text de la qual és el següent:

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS

Article 1

Fonament i naturalesa

A l’empara del previst als articles 57 i 20.4.a) del Text refós de la llei reguladora de les hisendes locals aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març (TRHL), el Consell estableix la taxa per expedició de documents administratius i per la utilització de documentació municipal, que es regirà per la present Ordenança.

Article 2

Fet imposable

  1. El fet imposable de la taxa el constitueix l’activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota mena de documents que expedeixi i d’expedients de què entengui l’Administració o les autoritats municipals.
     
  2. A aquests efectes, s'entendrà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que el particular hagi provocat o que redundi en el seu benefici, encara que no hagi existit sol·licitud expressa de la persona interessada.
  3. La tramitació de documents i expedients necessaris per al compliment d’obligacions fiscals no estarà sotmesa a aquesta taxa, com tampoc no ho estaran les consultes tributàries, els expedients de devolució d’ingressos indeguts, els recursos administratius contra resolucions municipals de qualsevol mena i els relatius a la prestació de serveis o a la realització d’activitats de competència municipal i a la utilització privativa o l’aprofitament especial de béns del domini públic municipal, que estiguin gravats per una altra taxa municipal o pels que aquest Consell exigeixi un preu públic.

Article 3

Subjectes passius

Són subjectes passius les persones físiques i jurídiques i les entitats a què es refereix l’article 35.4 de la Llei general tributària que sol·licitin, provoquin o en l’interès de les quals redundi la tramitació del document o expedient de què es tracti.

Article 4

Responsables

  1. Són responsables tributaris les persones físiques i jurídiques determinades com a tal a la Llei general tributària i a l’Ordenança general.
  2. La derivació de responsabilitat requerirà que, amb audiència prèvia de la persona interessada, es dicti acte administratiu, en els termes previstos a la Llei general tributària.

Article 5

Beneficis fiscals

Gaudiran d’exempció aquelles persones contribuents en què concorri alguna de les següents circumstàncies:

  1. Estar inscrites al Padró de Beneficència com a pobres de solemnitat.
  2. Haver obtingut el benefici judicial de pobresa, respecte als expedients que hagin de sorgir efecte, precisament, en el procediment judicial en el qual hagin estat declarats pobres.

Article 6

Quota tributària

  1. La quota tributària es determinarà per una quantitat fixa que s’assenyalarà segons la naturalesa dels documents o expedients que s'han de tramitar, d'acord amb les tarifes següents:

Epígraf 1. Censos de població d’habitants

1. Altes, baixes i alteracions en el Padró d’habitants   

4,00

2. Certificacions d’empadronament en el cens de població

 

•Vigent

   4,00

•De censos anteriors

         4,00

3. Certificats de residència per viatge

 

•Tramitats a través de l’OAC

         1,00

•Tramitats online, a través del web

gratuït

•Quan la persona per la qual es tramiti el certificat tingui la condició de jubilada  

gratuït

4. Certificats de convivència, conducta favorable i/o mitjans de vida

   4,00

Epígraf 2. Certificacions i compulses

1. Certificació de documents o acords municipals

  4,00

2. Les altres certificacions

      8,00

3. Les diligències de confrontació de documents

    1,50

4. Per validació de poders que hagin de sorgir efectes en o. Municipals

15,00

5. Compulsa de documents i Fe Pública de reconeixement de signatures

 1,50

Epígraf 3. Documents expedits o emesos per les oficines municipals

  1. Per expedició de certificacions relatives als establiments compresos a l’article 18 de la Llei 9/1997, de 22 de desembre, de diverses mesures tributàries i administratives:

 

a.1) Hotels, hostals, apartaments, habitatges turístics i similars, d’1, 2 o 3 estrelles o d’1 i 2 claus, per plaça 

36,00

a.2) De més de 3 estrelles o de 3 claus, per plaça

54,00

b.1) Restaurants, bars, cafeteries, discoteques, sales de festa i similars, per plaça

18,00

La tarifa mínima dels tres apartats anteriors (a.1, a.2 i b.1) serà de 1.500,00 €

 

  1. Per cada compareixença davant el Consell per qualsevol finalitat amb constància per escrit sol·licitada per la persona interessada 

8,00

  1. Pel visat de documents en general, no expressament tarificats, per cadascun

1,50

  1. Per cada document que s’expedeixi en fotocòpia:

 

1.per foli 0,40 € pel primer foli,

 

2. 0,15 € a partir del segon

.

3.Per cada contracte administratiu que es subscrigui d’obres, béns o 0,00 €.

 

  1. Per confecció d’altes i canvi de nom dels impostos IBI, IAE i vehicles de tracció mecànica i la taxa de recollida de fems  

  4,00

  1. Pel duplicat de rebuts

  2,00

  1. Confecció d’autoliquidació de l’impost sobre l’increment del valor dels terrenys

8,00

  1. Per qualsevol altre document o expedient no tarifat expressament, per cadascun

8,00

Epígraf 4. Documents relatius a serveis d’urbanisme

1.Per cada expedient de declaració de ruïna d’edificis

72,00

2. Per cada certificació que s’expedeixi de serveis urbanístics a instància de part

  18,00

3. Per cada informe que s’expedeixi sobre característiques de terrenys o consulta per a edificació a instància de part                            

72,00

4. Per cada expedient de concessió d’instal·lació de rètols i mostres

          8,00

5.Per cada còpia de plànol d’alineació de carrers, eixamples, etc. per cada m2 o fracció de plànol

4,00

6.Per expedició de còpies de plànols que hi ha en l’expedient de concessió de llicència d’obra, per cada m2 o fracció de plànol             

4,00

7.Per cada certificació de l’arquitecte o enginyer municipal, en valoració de danys per incendis i’altres peritatges sobre edificis:

 

•Fins a 601,00 € de danys o valor

                36,00

•De 601,01 € a 6.010 €

72,00

•De 6.010,01 € en endavant

                      180,00

1.Certificats finals d’obra

                   36,00

2.Certificats d’antiguitat d’edificacions

                            150,00

3.Inspecció presencial dels serveis tècnics

                         60,00

4.Llicències de segregació de parcel·les

                            110,00

5.Llicències de segregació de parcel·les amb desvinculació                             

300,00

6.Tramitació d’instruments de desenvolupament urbanístic                           

300,00 (*)

7.Tramitació d’autoritzacions d’activitats declarades d’interès general          

300,00 (*)

(*) Aquestes taxes no inclouen el cost de les publicacions obligatòries, derivades de l’aplicació de la legislació vigent.

 

  1. Cèdules d’Habitabilitat:

 

- Habitatge: primera ocupació, mancança i renovació

             25,00

- Local, no habitatge: primera ocupació, mancança i renovació                            

75,00

- Edificis residencials no inclosos en el concepte d’habitatge, allotjaments turístics amb els diferents tipus i categories, així com tot conjunt d’habitacions o allotjament amb serveis comuns l’explotació dels quals es realitzi en conjunt, sota un mateix control jurídic i administratiu. Primera ocupació, mancança i renovació, per cada plaça               

10,00

- Duplicat de cèdula

10,00

Epígraf 5. Documents de sanitat i consum

Per cada certificació o informe sanitari que expedeixi el president perquè sorgeixi efectes fora de l’illa

 15,00

Per cada papereta que lliurin els inspectors municipals veterinaris sobre reconeixement d’aus mortes, peces de caça, etc.       

15,00

Per cada guia de circulació o facturació de substàncies alimentàries de primera necessitat, que es presentin al visat de la Presidència  

15,00

Mesura de sorolls, amb sol·licitud prèvia, o quan resulti injustificada

  15,00

Precinte d’aparells o instal·lacions

22,00

Revisió de sorolls i fums a motors i vehicles, si així ho exigeixen les Ordenances

 15,00

Instal·lació de dipòsits de gasoil, gas propà o similars

150,00

 Epígraf 6. Documents relatius a llicències d’amenització

 

 Per expedició de llicència municipal per l’entrada en funcionament de reproductors de música, televisors, màquines accionades per monedes i altres aparells que hagin d’obtenir llicència, per cadascun

  150,00

  1. Per expedició de llicències que contemplin actuacions de música en viu

      72,00

Epígraf 7. Documents relatius a caça

  1. Llicències de caça:

A1. Llicència anual per caçar amb armes de foc i qualsevol altre procediment autoritzat per a ciutadans d’estats membres de la Unió Europea, com també per a residents d’estats no membres de la Unió Europea ......

 16,13

A2. Llicència per caçar en els mateixos termes definits per a la classe A1 quan els sol·licitants del permís siguin menors de 18 anys

   8,75

A3. Llicència temporal per caçar durant dos mesos amb armes de foc o qualsevol altre procediment autoritzat per a caçadors d’estats no        membres de la Unió Europea i no residents  

120,53

A4. Pròrroga de la llicència A3 per a dos mesos

  60,24 

B1. Llicència anual per caçar mitjançant qualsevol procediment autoritzat, excepte armes de foc, per a ciutadans d’estats membres de la Unió Europea, com també per a residents d’estats no membres de la Unió Europea

  8,75

B2. Llicència per caçar, en els termes definits per a la classe B1, quan els caçadors siguin menors de 18 anys

4,42

B3. Llicències per caçar durant dos mesos mitjançant qualsevol procediment autoritzat, excepte armes de foc, per a caçadors d’estats no membres de la Unió Europea i no residents ..

60,24

B4. Pròrroga de la llicència B3 per a dos mesos .........

30,10

C1. Llicència anual especial per caçar mitjançant falconeria

28,50

C2. Llicència anual especial per caçar amb reclam de perdiu mascle .....

14,68

C3. Llicència especial per furar ...

30,10

C4. Llicència anual especial per posseir una gossada amb finalitat de caçar ..

 280,33

  1. Recàrrecs per caça major:

Recàrrec de la llicència A1 .

8,75

Recàrrec de la llicència A2

4,42

Recàrrec de la llicència A3 .

60,09

Recàrrec de la llicència A4 ....

30,03

Recàrrec de la llicència B1

4,16

Recàrrec de la llicència B2

.2,07

Recàrrec de la llicència B3 ..

28,04

Recàrrec de la llicència B4 ..

14,00

  1. Bonificacions:

S’ha d’aplicar una bonificació del 50 % de la taxa corresponent a la llicència de caça a les persones sol·licitants que acreditin la condició de membres de la Federació Balear de Caça.

  1. Taxa per matrícula anual de vedats privats de caça i per a camps d’ensinistrament de gossos, com també altres activitats relacionades amb els vedats privats de caça:

 

Superfície (ha)

   Grup I Vedat privat

Grup II Vedat intensiu

Primeres 20   

    8,01 euros/ha

          16,01 euros/ha

De 20,1 a 125

    0,81 euros/ha

            2,40 euros/ha

De 125,1 a 250

  0,60 euros/ha

            2,00 euros/ha

De 250,1 a 500

  0,41 euros/ha

            1,59 euros/ha

A partir de 500,1  

  0,33 euros/ha

            1,21 euros/ha

S’estableix un recàrrec per a camps d’ensinistrament de cans en vedats no intensius de 312,27 euros.

S’ha d’aplicar una reducció del 75 % de la matrícula anual i de la taxa per a camps d’ensinistrament de cans a tots els vedats de caça de Formentera dels quals siguin titulars o acreditin la gestió directa societats federades de caçadors.

  1. Quotes per actuacions administratives:

Creació, ampliació o segregació de vedats de caça (per unitat) .

.33,39

Per despesa de replanteig (per km)

10,67

Per la realització de l’informe i la inscripció (per unitat)

9,34

Per canvi de titular o baixa del vedat (per unitat)

9,34

Per expedició de duplicat de la llicència de caça o pesca .

5,00

Per expedició de duplicat de la llicència de caça o pesca a jubilat o pensionista

Exempt

Epígraf 8. Documents relatius a agricultura

1. Inscripció en el Registre Oficial d’Establiments i Serveis Plaguicides

Inscripció

36,78

Renovació

18,33

Registre LOM

18,33

2. Inscripció en el Registre Oficial de Comerciants i Importadors de Productes Vegetals

Inscripció

36,78

Renovació

18,33

3. Inscripció en el Registre de Llavors i Plantes de Viver

Inscripció

32,20

Renovació ..

18,33

4. Inscripció en el Registre de Maquinària Agrícola

Maquinària nova .

32,20

Transferència

34,98

Baixa /duplicat ..

23,03

Epígraf 9. Altres expedients o documents

Per qualsevol altre expedient o document no expressament tarifat                          24,00

  1. La quota de tarifa correspon a la tramitació completa, en cada instància, del document o expedient de què es tracti, des que s’inicia fins a la seva resolució final, inclosa la certificació i la notificació a l’interessat de l’acord recaigut.
  1. Les quotes que en resulten de l’aplicació de les tarifes anteriors s’incrementaran en un 50 % quan les persones interessades sol·licitin amb caràcter d'urgència la tramitació dels expedients que motivin l’acreditament.

Epígraf 10. Documents relatius a Comerç

 

Import

Sol·licitud de Carta d’Artesà o de Mestre Artesà

35,00

Expedició de Carnet d’Artesà

10,00

Renovació de Carnet d’Artesà

10,00

Sol·licitud de Document de Qualificació Artesanal (inspeccions)

60,00

 Article 7

Acreditament

  1. La taxa s’acredita quan es presenti la sol·licitud que iniciï l’actuació o l’expedient, que no es realitzarà o tramitarà sense que s’hagi efectuat el pagament corresponent.
  1. En els casos a què fa referència el número 2 de l’article 2, l’acreditament es produeix quan s’esdevinguin les circumstàncies que originin l’actuació municipal d’ofici o quan aquesta s’iniciï sense sol·licitud prèvia de l’interessat però que redundi en benefici seu.

Article 8

Règim de declaració i d’ingrés

  1. La taxa s’exigirà en règim d’autoliquidació mitjançant el procediment del segell municipal adherit a l’escrit de sol·licitud o de tramitació del document o l’expedient. El segell pot ésser substituït per la impressió mecànica de la taxa.
  2. L’ingrés es farà a la Tresoreria Municipal.
  3. Els escrits rebuts pels conductes a què fa referència l’article 71 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, que no arribin degudament reintegrats, s'admetran provisionalment però no es podran cursar si no es repara la deficiència, per la qual cosa es requerirà l’interessat perquè, en el termini de deu dies, aboni les quotes corresponents amb l’advertiment que, passat aquest termini, si no ho ha fet es tindran els escrits per no presentats i la sol·licitud serà arxivada.

Article 9

Infraccions i sancions

Pel que fa a les infraccions i sancions tributàries que, en relació a la taxa regulada en aquesta Ordenança, resultin procedents, s’aplicarà el que disposa la Llei general tributària i l’Ordenança general.

Disposició Addicional

Modificació dels preceptes de l’Ordenança i de les referències que fa a la normativa vigent, amb motiu de la promulgació de normes posteriors

Els preceptes d’aquesta Ordenança fiscal que, per raons sistemàtiques, reprodueixin aspectes de la legislació vigent i altres normes de desenvolupament, i aquells en què es facin remissions a preceptes d’aquesta, s’entendrà que són automàticament modificats i/o substituïts, en el moment en què es produeixi la modificació dels preceptes legals i reglamentaris de què porten causa.

Disposició final

La modificació d’aquesta Ordenança entrarà en vigor una vegada s’hagi publicat al BOIB i romandrà en vigor fins que se n’acordi la modificació o derogació expressa.

Formentera, 25 de setembre de 2012

El president,

Jaume Ferrer Ribas