Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CONSELL

Núm. 18794
Aprovació definitiva del Reglament del servei de proveïment d’aigua potable al municipi de Consell.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

Atès que durant el termini d’informació pública de l’acord del Ple de l’Ajuntament de 31 de juliol de 2012, pel qual s’aprovà inicialment el Reglament del servei de proveïment d’aigua potable al municipi de Consell, no es presentaren al·legacions o suggeriments l’esmentat acord s’entén definitivament aprovat, conforme allò que disposa l’article 49.c de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases del Règim local, l’art. 102, apartat d) de la Llei Autonòmica 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

 

Contra aquest acord, que és definitiu en via administrativa, sols es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptador a partir del dia següent al de la publicació d’aquest anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

D’acord amb l’article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril i article 103.1 Llei Autonòmica 20/2006, de 15 de desembre es publica el text íntegre dcl Reglament.

 

 

REGLAMENT DEL SERVEI DE PROVEÏMENT D’AIGUA POTABLE AL MUNICIPI DE CONSELL

 

Normativa reguladora

 

Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local (LRBRL)

Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals (TRLRHL)

Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària (LGT)

Llei 8/1988, de l’1 de juny, d’edificis i instal·lacions fora d’ordenació.

Decret 146/2007 pel qual es regula la posada en servei de les instal·lacions per a subministrament d’aigua en els edificis.

Normativa urbanística vigent al terme municipal de Consell. 

 

 

CAPITOL I: Objecte i àmbit d’aplicació.

 

Article 1.- El Present reglament té per objecte regular les relacions entre el servei d’abastiment d’aigua i els seus usuaris, així com normalitzar les característiques tècniques de les escomeses i instal·lacions dels comptadors, potenciant la instal·lació de comptadors individuals i incrementant altres mesures tinents a l’aprofitament màxim de l’aigua.

 

 

CAPITOL II: Sol·licituds d’escomeses i comptadors.

 

Article 2.- Les sol·licituds i tramitació d’escomeses i comptadors es realitzaran davant l’Ajuntament de Consell, essent competència municipal totes les qüestions que es derivin del subministrament d’aigua.

 

Article 3.- Únicament es tramitaran sol·licituds d’escomeses quan el subministre vagi destinat a obres, edificis i instal·lacions situades en sòl urbà i el destí de l’aigua sigui , fonamentalment, per a usos domèstics.

En sòl no urbà tan sols es podran admetre sol·licituds d’escomeses quan el subministrament vagi destinat a habitatges unifamiliars que disposin de cèdula d’habitabilitat, o quan es tracti d’instal·lacions no industrials declarades d’interès general. Si el destí de l’aigua és el consum animal, s’haurà de justificar la seva necessitat davant l’Ajuntament. 

 

Article 4.- Seran rebutjades les sol·licituds d’escomeses per aquells edificis en sol urbà que no disposin d’escomesa de clavegueram realitzada segons les normes subsidiàries del planejament urbanístic de Consell, a no ser que se sol·liciti dita escomesa amb la d’aigua potable o s’acrediti la no necessitat o la impossibilitat de l’execució de l’escomesa de clavegueram, segons certificació expedida pels serveis tècnics municipals.

 

Article 5.- L’ajuntament es reserva el dret a definir un règim de bonificacions a partir dels criteris que consideri oportú i en funció de les prioritats que aquest consideri.

 

Article 6.- Obligacions de la persona abonada.

La persona abonada estarà subjecta a les obligacions següents:

a) Satisfer puntualment l’import del servei d’aigua d’acord amb el que preveu aquest Reglament.

b) Pagar les quantitats resultants de liquidació, frau o avaria imputables a la persona abonada.

c) Usar l’aigua subministrada en la forma i per als usos establerts en el contracte.

d) Abstenir-se d’establir o permetre derivacions en la seva instal·lació per subministrar aigua a d’altres locals o habitatges no consignats al contracte.

e) Permetre l’entrada al local del subministrament en les hores hàbils o de relació normal amb l’exterior al personal del servei que exhibeixi l’acreditació pertinent i tracti de revisar o comprovar les instal·lacions.

f) Respectar el precimptes col·locats pel Servei o pels organismes competents de l’Administració.

g) Complir les condicions i obligacions contingudes en el contracte.

h) Comunicar al subministrador qualsevol modificació en la instal·lació interior, en especial nous punts de consum que resultin significatius pel seu volum.

i) Preveure les instal·lacions d’elevació, grups de pressió i dipòsits, d’acord amb l’establert en aquest Reglament.

j) El particular te l’obligació d’assumir el cost inicial de la instal·lació d’aquells comptadors localitzats en sol rústic , els quals es localitzen entre el final de la xarxa general urbana i el propi comptador.

k) L’Ajuntament com a subministrador té la facultat d’integrar els comptadors i la seva xarxa d’accés, localitzats a sol rústic, dins la xarxa general de servei, autoritzant les escomeses segons les condicions inicialment establertes pel propi Ajuntament.

l)  Les noves xarxes que es vulguin instal·lar en sol rústic hauran d’obtenir la preceptiva llicència per part de l’Ajuntament, executant-se segons informe tècnic preceptiu.

m) L’escomesa pot ser executada per part de l’Ajuntament i l’import d’aquesta estarà integrat dins la taxa de connexió o per tercers quedant condicionats a l’obtenció de l’autorització municipal i a la supervisió pels tècnics municipals.

 

Article 7.- El contracte d’abonament se subscriurà per un termini d’un any, termini que quedarà prorrogat automàtica i successivament any rere any. La persona abonada resta obligada a comunicar la voluntat de donar per acabat el contracte de subministrament un trimestre abans de la data en què hagi de causar baixa en el servei.

 

Article 8.-

8.1. Les dades corresponents al titular del contracte i el número de compte ha de ser de la mateixa persona. Qualsevol situació que no compleixi aquesta condició es considerarà fraudulenta i, per tant, subjecta a interrompre el servei sens perjudici de qualsevol altre mesura administrativa.

8.2. Si hi ha comunitat de propietaris, divisió horitzontal en un edifici en sol urbà o varis subministraments d’una xarxa en sol rústic, s’exigirà que se subscrigui un contracte individual de cada local, habitatge o subministrament.

8.3. Als contractes de lloguer  en vigència ha de garantir l’aportació actualitzada de les dades fiscals i bancàries del titular.

8.4. Es responsabilitza al titular la realització de qualsevol canvi de dades.

 

Article 9.-

9.1. El Servei Municipal d’Aigua té l’objectiu de satisfer únicament les necessitats de la població urbana.

9.2. L’òrgan municipal competent podrà autoritzar, amb justificació prèvia i de manera particularitzada, el consum d’aigua per a ús humà o animal, fora dels límits del nucli urbà.

9.3. En cas de posar-se restriccions en el subministrament, afectarien en primer lloc els subministraments dins sol rústic i finalment al casc urbà.

9.4. En cas de sol rústic, el servei de subministre es realitzarà, sempre que el temps d’extracció d’aigua no sobrepassi les 18 hores diàries. En cas de superar aquest temps d’extracció, l’Ajuntament es reserva el dret d’interrompre el servei de subministrament d’aigua en sol rústic.

9.5. Es podrà suspendre el servei sense que per aquest motiu l’Ajuntament contregui cap obligació. Una vegada regularitzat, es podrà restablir el servei de distribució  d’aigua en sol rústic.

9.6. Les concessions noves d’aigua dins sol rústic només es faran en cas que les necessitats d’abastament de la població ho permetin.

 

 

CAPÍTOL III. EXECUCIÓ DE ESCOMESES I COMPTADORS.

 

Article 10.- Les escomeses i instal·lacions de comptadors es realitzarà d’acord amb el previst a les consideracions tècniques de muntatge i sol·licitud, corresponent a l’apartat 3.3. de l’annex I, de característiques de les instal·lacions.

En el muntatge de les instal·lacions intervindran exclusivament el personal autoritzat de l’Ajuntament i els instal·ladors autoritzats per la Direcció General d’Indústria i Energia del Govern de les Illes Balears.

 

Article 11.- Respecte a les escomeses i instal·lació obligatòria de comptadors individuals i els allotjaments es regula a partir del  Decret 146/2007 pel qual es regula la posada en servei de les instal·lacions per a subministrament d’aigua en els edificis.

 

Article 12.-

12.1.Les xarxes de subministrament localitzades dins sol rústic estan obligades a localitzar un comptador al principi d’aquesta, el qual tindrà la finalitat de controlar el consum de tots els abonats a dita xarxa i complir amb l’apartat 3.3 de l’annex I, de característiques de les instal·lacions.

12.2. Quan es vulgui incorporar un nou abonat a aquestes xarxes, l’Ajuntament serà qui autoritzarà o no el nou subministrament.

12.3. La localització del comptador en sol rústic normalment serà dins el domini públic, mentre que en sol urbà es localitzarà principalment a la façana. En tot cas, els serveis tècnics de l’Ajuntament es reserven el dret a dictaminar i realitzar l’informe tècnic pertinent per valorar la millor ubicació del comptador . 

 

Article 13.- Informació relativa al comptador

13.1.El comptador serà propietat de l’Ajuntament essent el Servei  l’encarregat de col·locar-ho en el lloc definitiu i el verificarà a compte de l’Ajuntament, incloent aquest servei dins la quota de manteniment.

13.2.El servei fixarà les consideracions tècniques, el lloc de col·locació, el tipus i el diàmetre del comptador que la persona abonada hagi d’usar, conformement amb les dades facilitades pel sol·licitant.

13.3. No s’instal·larà cap comptador fins que l’abonat no hagi subscrit el contracte corresponent i l’ ingrés pertinent a la taxa de connexió.

13.4. Una vegada instal·lat, només el podran manipular els empleats autoritzats per l’Ajuntament. A aquests efectes serà degudament precimptat cada cop que es procedeixi a col·locar-lo.

13.5. Els comptadors seran conservats per l’Ajuntament a càrrec de la taxa de manteniment i servei del qual podrà sotmetre a totes les verificacions que consideri necessàries, efectuar-hi les reparacions que escaiguin i substituir-lo en cas d’avaria irreparable. A aquests efectes l’abonat haurà de garantir l’accés als comptadors per part del representant de l’Ajuntament.

 

Article 14.- El disseny del recinte de comptador així com la seva instal·lació es farà segons l’establert a les condicions tècniques. (veure Annex I)

 

 

CAPITOL IV. DE LES INSTAL·LACIONS INTERIORS.

 

Article 15.-

15.1. L’Ajuntament de Consell tendrà la facultat de comprovar les instal·lacions interiors per garantir-ne el subministrament.

15.2. La distribució interior de l’abonat estarà sotmesa a la inspecció del Servei, a fi de verificar en tot moment que ha estat construïda i que es manté conforme amb les normes aprovades per l’Ajuntament.

15.3. L’instal·lador durà a terme la instal·lació, excepte el comptador i les claus d’aquest.

 

Article 16.-

La persona abonada podrà utilitzar dipòsits receptors o reguladors, els quals han de formar part de la seva instal·lació interior. Aquests dipòsits s’hauran de mantenir nets i desinfectats, i la persona abonada haurà de respondre de les possibles contaminacions. També hauran d’estar dotats dels sistemes automàtics i manuals necessaris per evitar pèrdues d’aigua.

 

Article 17.- Les instal·lacions amb bateries de comptadors divisionaris, es regiran pel que estableix a les consideracions tècniques de muntatge, descrits a l’Annex I.

 

 

CAPITOL V. EL CONSUM

 

Article 18.-

18.1. La persona abonada consumirà l’aigua d’acord amb les condicions establertes en aquest Reglament respecte a les característiques del subministrament i està obligada a usar les instal·lacions pròpies i les dels servei consumint aigua de forma racional i correcta i evitant perjudicis a la resta de persones abonades.

18.2. S’entendrà per consum efectuat el registrat pel comptador.

18.3. Si per avaria o mal funcionament del comptador no es pogués conèixer amb exactitud el consum efectuat, s’entendrà consumida la mitjana de tres lectures del mateix període dels anys anteriors.

 

Article 19.-

En cas de disconformitat amb l’abonat sobre el consum registrat pel comptador, el servei farà la revisió i verificació a més de reservar-se el dret a fer el canvi de comptador.

 

 

CAPITOL VI. LA FACTURACIÓ

 

Article 20.- L’entitat subministradora, dins els períodes que tingui establerts procedirà a la lectura directa i/o remota dels comptadors individuals i d’ús comunitari, així com del comptador general, i procedirà a facturar a cadascun dels abonats el consum experimentat dins del període que correspongui.

En el cas d’existència de comptadors divisionaris, si la suma de consums dels comptadors individuals més el d’us comú, fos inferior al registrat pel comptador general, la diferència es facturarà entre tots els comptadors individuals de forma proporcional.

 

 

CAPITOL VII. DEL REGIM JURÍDIC.

 

Article 21.- Tot el que es requereix a la qualificació d’infraccions tributàries, així com a les sancions que en el seu cas corresponguin, es regirà pel que disposen els articles 191 a 212 de la Llei General Tributària 58/2003.

 

Article 22.- Tota falta greu comesa a l’ús de l’aigua serà suficient per a la immediata suspensió cautelar del servei.

 

Article 23.- Disposicions generals del règim sancionador

23.1. El procediment sancionador serà l’establert en el Real Decret 14/1994 de 10 de febrer, Reglament del procediment a regir en l’exercici de la potestat sancionadora.

23.2. Correspondrà a la Batlia la imposició de les sancions que en cada cas específic procedeixin.

23.3. Les infraccions previstes al present Reglament es classifiquen en molt greus, greus i lleus.

23.4. Els usuaris del servei de subministrament d’aigua seran els responsables de les infraccions de les normes d’aquest Reglament o de les condicions fixades en el contracte, que realitzin ells o els seus familiars.

 

Article 24.- La graduació de les sancions i prescripció de les infraccions i sancions

24.1.Per la graduació de les sancions s’acolleix a la intencionalitat o reiteració, la naturalesa dels perjudicis causats, el fet de ser reincident, és a dir d’haver comès en el termini d’un any més d’una infracció de la mateixa naturalesa quan s’hagi declarat per resolució ferma.

24.2. Les infraccions molt greus, greus i lleus, i les sancions corresponents prescriuran als tres anys, dos anys i sis mesos respectivament.

 

Article 25.- Infraccions del servei.

 

25.1.-Constituirà falta molt greu la comesa dels següents actes:

a) Impedir l’entrada del personal municipal, o al servei de l’Ajuntament, al lloc on s’ubiquin les instal·lacions , escomeses o comptadors instal·lats abans de l’aprovació d’aquest reglament.

b) Manipular les instal·lacions amb objecte d’impedir que els comptadors registrin el cabdal realment consumit.

c) Remunerar, intimidar o coaccionar al personal municipal encara que sigui per motius de treballs efectuats per aquests a favor del client.

d) Qualsevol acció o omissió que derivi a l’ús de l’aigua sense autorització prèvia per part de l’Entitat Subministradora.

e) Aixecar els comptadors instal·lats sense autorització de l’Entitat Subministradora, rompre els precintes, el vidre o l’entorn dels mateixos, desnivellar-los, interrompre’ls o aturar-los. 

f) Qualsevol altra acció o omissió, que la legislació vigent tipifiqui com a falta greu.

25.2.- Constituirà falta greu la comesa dels següents actes:

a) Destinar l’aigua contractada a usos distints dels pactats.

b) Subministrar aigua a tercers sense la deguda autorització administrativa, be sigui de forma gratuïta o obtenint algun benefici.

c) Obrir o tancar les claus de registre precintades o generals situades a la via pública, sense causa justificada.

d) Alterar o abusar d’alguna manera el subministrament concertat i o del funcionament de la xarxa pública.

e) No satisfer puntualment l’import del servei, deixant d’ingressar dins els terminis reglamentaris establerts, la totalitat o part de les tarifes corresponents.

f) Desatendre els requeriments que l’Ajuntament realitzi per a la subsanació de deficiències observades a la instal·lació i que hauran de ser ateses en el termini màxim d’un mes, de no indicar-ne termini distint.

g) Aquells usuaris que impedeixin l’accés als comptadors degut a la realització d’obres.

h) Aquells usuaris que connectin un comptador o escomesa contractat a una parcel·la o vivenda diferent a la que ha estat autoritzada.

i) La reiteració en la realització d’alguna infracció lleu.

j) Qualsevol altre acte o conducta, per acció o omissió, que la legislació vigent tipifiqui com a falta greu.

25.3.- Constituirà falta lleu

a) No comunicar a l’entitat subministradora el canvi de propietat o titularitat de la parcel·la o vivenda on existeix abastiment.

La comesa de qualsevol infracció de l’establert al present Reglament que, conforme al mateix, no hagi estat qualificada com a greu o molt greu.

 

Article 26.- Sancions

26.1. Les infraccions de caràcter lleu es podran sancionar amb una multa de fins a 500 euros com a màxim.

26.2. Les infraccions de caràcter greu es podran sancionar amb una multa de fins a un màxim de 1000 euros. Aquesta s’aplicarà per mitjà de la resolució per Decret de Batlia en la qual es definirà la suspensió del subministrament d’aigua. Aquesta no es restituirà fins que el motiu de la infracció hagi estat resolt. Les despeses originades per la interrupció del servei com per el reinici d’aquest, seran sempre a compte de l’infractor.

26.3. Les infraccions molt greus es sancionaran amb la multa màxima de 2.000 euros, amb independència de que es pugui acordar la interrupció del subministrament com a mesura cautelar.

26.4. Les quanties com a sanció estan establertes a cada moment per l’Art.141 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, tipificant les quantitats màximes sancionadores.

Les sancions es notificaran mitjançant avís que obligarà al client a normalitzar la seva situació en el termini de quinze dies i amb totes les despeses que es derivin.

El moment en que la conducta sigui constitutiva de frau, el subministrament no es reiniciarà mentre l’infractor no aboni a l’Entitat Subministradora l’import del volum d’aigua defraudat.

 

Article 27.- Mesures cautelars de suspensió del subministrament

Amb independència de les sancions previstes a l’article anterior, l’Ajuntament podrà adoptar la mesura cautelar de suspensió immediata del subministrament, abans o després, en el mateix moment  de  la  iniciació  del   procediment   sancionador que correspongui tramitar per incompliment de qualsevol de les Normes del present Reglament, tot comptant amb la conformitat del que disposa l’article 72 de Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions i del Procediment Administratiu Comú. 

 

Article 28.- L’Ajuntament, prèvia comunicació, podrà negar-se a facilitar el subministrament si la instal·lació, nova o reformada, no reuneix les condicions de seguretat reglamentàries.

 

Article 29.- Els fets que puguin constituir infracció penal, seran posats en coneixement dels Jutjats d’Instrucció competents.

 

Article 30.- Totes les despeses derivades de la reposició del subministrament seran a càrrec de l’abonat, quan s’hagués tallat o suprimit per qualsevol infracció comesa.

 

Article 31.- Els propietaris d’habitatges i locals en els quals es destini el subministre, seran en tot cas responsables solidaris per les faltes que puguin cometre els seus llogaters, encara que aquests fossin els titulars de les pòlisses d’abonament o contracte.

 

Article 32.- A les actes que s’aixequessin com a conseqüència d’inspeccions, revisions o comprovacions es farà constar:

a) Motius que l’originen, expressant si és a instància de part, per decisió

municipal o per sol·licitud d’organisme oficial.

b) Dia i hora en que s’hagi realitzat la comprovació.

c) Lloc en el qual s’hagi realitzat i els resultats obtinguts, expressant la seva relació amb les característiques normals.

d) Abonats, sectors o zones afectades per deficiències en el servei.

 

 

CAPITOL VIII. DE LES DESPESES, IMPOSTS, ARBITRIS.

 

Article 33.-

33.1.Si qualsevol de les parts desitgés elevar a escriptura pública la pòlissa d’abonament o contracte de subministrament d’aigua, totes les despeses, imposts, taxes, que es derivessin, seran per compte de l’abonat.

33.2 Els drets d’escomesa, en el cas que el sol·licitant de l’escomesa vulgui que l’Ajuntament dugui a terme les obres de connexió a la xarxa el preu de l’escomesa serà segons el definit a l’ordenança fiscal.

33.3. Les quanties corresponents a la taxa reguladora del servei de subministrament es definiran a l’ordenança fiscal.

33.4. Les despeses per a l’ampliació de la xarxa de subministrament situada en sòl rústic correrà a càrrec dels propietaris interessats, en aquets casos els promotors es reserven el dret d’amortitzar el romanent del cost de la inversió corresponent als anys pendents, mitjançant el cobrament de la part proporcional que correspongui a les altes que hi pugui haver a la xarxa instal·lada. Transcorregut els cinc anys, l’Ajuntament recepcionarà l’obra, passant a ser titular de la xarxa. 

 

 

CAPITOL IX. PROCEDIMENT DE SUSPENSIÓ DEL SUBMINISTRAMENT

 

Article 34.-

34.1.- El prestador del servei podrà suspendre el subministrament d’aigua als abonats per Decret de Batlia, previ acord de la comissió informativa pertinent en els casos prevists a l’article 25, seguint el procediment descrit a continuació.

Haurà de notificar-ne a l’abonat, personalment, per correu certificat, fax o qualsevol altre mitjà del que quedi constància, la resolució municipal corresponent i se li haurà de donar audiència.

34.2.- Si l’abonat hagués formulat reclamació o recurs, el prestador del servei no podrà suspendre el subministrament fins que no sigui resolt aquest.

Interposat recurs administratiu contra la resolució municipal de suspensió del subministrament, es podrà privar del servei a l’abonat fins que no dipositi la quantitat endeutada.

La suspensió del subministrament no podrà produir-se en dia festiu o en altre qualsevol que no estigués en plena activitat el servei administratiu i tècnic i d’atenció al públic.

El restabliment del servei es realitzarà el mateix dia o, com a màxim, el dia següent hàbil en el qual s’hagin esmenat les causes que donaren lloc a la suspensió del subministrament.

La notificació de la resolució de la suspensió del subministrament haurà de contenir:

a) Nom i adreça de l’abonat

b) Data i hora aproximada a partir de la qual es produirà la suspensió.

c) Condicions per restablir el subministrament.

Les despeses que originin la suspensió seran a càrrec de l’abonat.

 

Article 35. Transcorregut dos mesos des de la suspensió del subministrament sense que l’abonat hagi al·legat causa alguna a favor dels seus interessos, el prestador del servei queda facultat per resoldre el contracte, de conformitat amb el previst a l’article 1.254 del Codi Civil.

Resolt el contracte, el prestador del servei podrà retirar el comptador.

 

 

CAPÍTOL X. DELS DANYS A TERCERS.

 

Article 36.- L’abonat és responsable dels danys i perjudicis que, amb ocasió al subministrament, puguin produir-se a tercers, per desperfectes o anomalies a la xarxa interior particular o manipulació a les escomeses o xarxa general que li siguin imputables.

 

Article 37.- Les reclamacions, dubtes o interpretacions de les condicions tècniques del subministrament seran resoltes per la Conselleria competent en matèria de Comerç i Indústria.

 

 

CAPITOL XI. DE LA JURISDICCIÓ.

 

Article 38.- Tant l’abonat com l’Ajuntament, queden sotmesos als Jutjats i Tribunals competents, renunciant expressament a qualsevol altre privilegi.

 

Article 39.- D’acord amb l’article 26 de la Llei Reguladora de les Bases de Règim Local el municipi té el deure de garantir als veïns un determinat nivell de serveis essencials com és el subministrament d’aigua a través de la incorporació dels comptadors dins la xarxa de distribució. Per altra banda els veïns tenen el dret d’exigir el manteniment i la prestació dels serveis mínims esmentats.

 

Article 40. D’acord amb l’article 33 de la Llei Reguladora de les Bases de Règim Local, reserva el dret de l’ajuntament per mitjà de les ordenances reguladores a determinar la prestació de serveis d’aigua i definir-ne el límit territorial de la xarxa d’abastiment públic.

 

 

DISPOSICIÓ FINAL

 

El Present Reglament entrarà en vigor i començarà a aplicar-se una vegada transcorregut el termini previst a l’article 65.2 de la Llei 7/1985 de 2 d’abril, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.

 

 

Índex

 

1.- DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA PER A LA CONTRACTACIÓ D’UN COMPTADOR . ESCOMESA D’OBRA

 

2.- DOCUMENTACIÓ QUE S’HA DE PRESENTAR PER A LA CONTRACTACIÓ D’UN COMPTADOR DEFINITIU

2.1.- sol·licitud de comptador definitiu ‘tipus a’:

2.2.- sol·licitud de comptador definitiu ‘tipus b’:

 

3.- ESQUEMES I MODELS (Les característiques tècniques, i la descripció gràfica dels mateixos es troben en l’annex en paper del Reglament del servei de proveïment d’aigua potable al municipi de Consell)

3.1. Esquema allotjament comptador individual o comptador obra.

3.2. Esquema allotjament comptador en bateria i mesura del quadre de comptadors.

3.3. Característiques de les instal·lacions

 

4.- MODEL DE SOL·LICITUD DE SUBMINISTRAMENT

 

5.- MODEL DE CONTRACTE DE SUBMINISTRAMENT

 

Consell,       de                       de

 

Reunits els contractants,

 

Abonat: Sr. ______________________________________________________________________ amb DNI nº____________________.

El Batle President,________________________________________________, en representació de l’Ajuntament de Consell, amb CIF P-0701600-I.

 

Convenen i atorguen:

 

1r.- L’Ajuntament, a sol·licitud de l’abonat, s’obliga a subministrar aigua amb les condicions que més endavant s’especifiquen, a través de la xarxa municipal i amb destí al consum domèstic, de l’immoble situat a ____________________________________________ propietat del sol·licitant.

2on.- L’abonament es contracta d’acord amb les tarifes aprovades, per a l’ús propi de l’immoble especificat al punt anterior.

3r.- El contracte s’estipula pel termini d’un any, prorrogable segons les condicions que més endavant es detallen.

4rt.- El subministrament començarà en un termini màxim de tres mesos a partir de la signatura del present contracte.

 

Condicions:

 

1. L’Ajuntament garanteix  el subministrament d’aigua en els  termes i condicions fixades en aquesta pòlissa, salvat dels casos de força major. Tindrà prioritat el subministrament per a fins domèstics. Si per esgotament de cabdals, panes, multiplicació del consum o qualsevol altra causa similar hi ha mancança d’aigua, l’Ajuntament podrà ordenar la interrupció del subministrament per a usos recreatius, agrícoles, comercials i industrials.

 

2. El subministrament d’aigua a l’abonat serà permanent. A més dels supòsits prevists a l’article anterior, es podrà interrompre el subministrament en els casos següents:

a) Aturada a qualsevol de les  instal·lacions del servei que faci impossible el subministrament.

b) Pèrdua o disminució del cabdal disponible que provoqui insuficiència de la dotació, acumulació o pressió de l’aigua.

c) Execució d’obres de reparació o millora de les instal·lacions del propi subministrament.

 

3. No es subministrarà aigua sense que l’abonat hagi subscrit el present contracte de subministrament i efectuat el pagament dels drets corresponents conforme l’Ordenança Fiscal reguladora.

 

4. Aquest contracte es subscriu pel termini d’un any, termini que quedarà prorrogat de forma automàtica, i successivament d’any en any, quedant l’abonat obligat a expressar el seu desig per escrit, de donar per acabat el contracte amb un mes d’antelació a la data en que hagi de causar baixa en el servei. Tractant-se d’abonaments temporals per a obres la duració del subministrament serà la mateixa que figuri a la llicència i per prorrogar el subministrament serà precís abans, obtenir la pròpia pròrroga de la llicència d’obres, essent la seva durada la mateixa que la de la pròrroga de la llicència.

 

5. El comptador serà del sistema i model degudament aprovat i la seva instal·lació serà per la empresa adjudicatària de l’Ajuntament o pel concessionari. Serà col·locat en el seu emplaçament definitiu on indiqui l’Ajuntament o el servei en el seu cas. El comptador estarà precintat i queda rigorosament prohibit a l’abonat qualsevol manipulació en ell.

 

6.

a) La facturació del consum s’ajustarà al que s’assenyali al comptador.

b) Si pel mal funcionament del comptador no es pogués saber el consum efectuat, la facturació s’estendrà segons la mitjana del consum de l’any anterior.

c) Els abonats estan obligats a donar ordre de pagament a l’entitat bancària d’aquesta localitat, per a les tarifes i consums que es produeixin com a conseqüència del present contracte, sense el requisit no es complimentarà la mateixa.

 

7. Sense perjudici de les responsabilitats de distint ordre en que l’abonat pugui incórrer per la realització d’actes prohibits pel Reglament del Servei Municipal d’aquest subministrament, l’Ajuntament podrà rescindir el contracte amb interrupció del subministrament en els casos següents:

a) Destinar l’aigua a usos distints dels pactats.

b) Subministrar aigua a tercers sense autorització de l’Ajuntament, ja sigui gratuïtament o a títol onerós.

c) Alterar en qualsevol forma les condicions de potabilitat de l’aigua subministrada pel servei.

d) Remunerar al personal del servei, encara que sigui per motius de treballs efectuats per aquests a favor de l’abonat, sense autorització del servei.

e) Impedir l’entrada al personal del servei al lloc on es troben les instal·lacions, connexions o comptadors de l’abonat.

f) Obrir o tancar les claus de pas, situades a la via pública sense cap causa justificada, estiguin o no precintades.

g) Manipular les instal·lacions amb la finalitat d’impedir que els comptadors no registrin l’aigua realment consumida.

h) Tenir pendent de pagament més de dos rebuts.

i) No atendre els requeriments que l’Ajuntament dirigeixi als abonats, directament o mitjançant el servei, perquè subsanin els defectes observats en la seva instal·lació, que hauran d’ésser atesos dins el termini màxim de dos mesos, en el cas que no s’indiqui altre termini.

j) Qualsevol altre acte o conducta que la legislació vigent consideri falta greu.

k) Els fets i omissions que no tinguin la consideració de greus a tenor del que s’ha assenyalat anteriorment, seran sancionats per la Batlia amb multes de quantia autoritzada per la Legislació de Règim Local.

 

1. L’abonat renuncia al seu aforament i es sotmet als efectes d’aquesta pòlissa contracte als Jutges i Tribunals competents amb Jurisdicció a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

2. En tot allò no previst en aquesta pòlissa contracte regirà el Reglament del servei de proveïment  d’aigua potable al municipi de Consell

 

Les dues parts es reconeixen mútuament capacitat jurídica en la qualitat en que actuen, donen la seva conformitat a la present pòlissa contracte i en prova de la seva acceptació la signen per duplicat i a un sol efecte.

 

 

Consell, 26 de setembre de 2012

 

El Batle

Andreu Isern Pol