Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 18931
Notificació acord CGU 27/ 3/ 2012 desestimar so·licitud mesures provisionals suspensió tramitació expedient demolició exp.Do-2011/383

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

Com a conseqüència de l’expedient incoat en aquest negociat per presumpta infracció urbanística a DAVID FRAILE ZAMORANO, exp.núm. DO-2011/383, i atès que s’ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a DAVID FRAILE ZAMORANO, de conformitat amb els arts. 59-5 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i 194 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:

 

Elvira Salvà Armengod, cap de departament, per delegació (Decret de Batlia núm 22906 de 2011.12.01, publicat al BOIB núm 187 de 2011.12.15), us notific que el Consell de la Gerència d’Urbanisme, en sessió de 27/3/2012, va acordar,

 

PROPOSTA DE RESOLUCIÓ: Que formula la instructora de l’expedient de demolició, que se segueix contra el Sr DAVID FRAILE ZAMORANO, conforme als articles 66 i 67 de la Llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB, art. 72, 78 LRJPAC, i altra normativa d’aplicació.

 

RESULTANT: Que en data 26/10/2011 es va formular requeriment de llicència davant del Sr DAVID FRAILE ZAMORANO (PROP) per les obres executades sense llicència al carrer Bujosa 3 1 º C (RC 011156-05-011) consistents en ‘construcció habitatge’ . Que en data 10/01/2011 el Sr DAVID FRAILE ZAMORANO ha formulat SOL LICITUD DE MESURES PROVISIONALS a l’empara de l’art. 72 LRJPAC, consistents en SUSPENSIÓ DE L’EXPEDIENT DE DEMOLICIÓ en tramitació.

 

CONSIDERANT: Els informes que figuren en l’expedient, i que les al legacions formulades no justifiquen l’adopció de les mesures provisionals sol licitats.

 

Vist l’article referit i altres de general aplicació, la instructora que subscriu emet el present informe i eleva al Consell de la Gerència la següent proposta:

 

1 º DESESTIMAR la sol licitud de mesures provisionals formulada pel Sr. DAVID FRAILE ZAMORANO consistents en SUSPENSIÓ DE LA TRAMITACIÓ DE L’EXPEDIENT DE DEMOLICIÓ DO 2011/383 sobre obres sense llicència al carrer Bujosa, 3 1 º C (RC 011156-05-011) consistent en ‘construcció habitatge’

 

CONSIDERANT:

 

a) El sr. Fraile Zamorano formula sol licitud de mesures provisionals a l’empara de l’art. 72 LRJPAC, consistent en la suspensió de la tramitació de l’expedient de demolició DO 2011/383. Al lega: (1) perjudicis derivats de l’actuació del promotor de les obres, (2) tramitació d’un procediment penal, i (3) ‘greus danys i perjudicis’.

 

b) Les mesures provisionals, en el marc d’un procediment administratiu en general, tenen com a objecte ‘assegurar l’eficàcia de la resolució que pogués recaure’ (art. 72 LRJPAC). En un expedient de demolició, tramitat d’acord amb els arts. 65 i següents de la Llei 10/1990 de disciplina urbanística de la CAIB, la resolució que pot recaure, si escau, és la de demolició de les obres executades sense llicència, si aquestes no es legalitzen (art. 25.1, 26 i 67 de la Llei 20/1990, de 23 d’octubre de disciplina urbanística).

 

La sol licitud formulada, però, no conté referència als riscos o circumstàncies que comprometin la eficàcia d’aquesta ordre de demolició, i no s’aprecia la seva concurrència en aquest procediment, ja que: (1) per una banda està en tramitació expedient de demolició davant del Sr RODRÍGUEZ MOLINA en la seva condició de promotor, i (2) d’altra banda, si prosperen les pretensions que al · lega i justifica el Sr FRAILE ZAMORANO davant del Sr RODRÍGUEZ MOLINA, des del punt de vista del procediment de disciplina urbanística de demolició d’obres executades sense llicència (art. 65 LDU), procedent la subrogació del nou propietari en la posició dels propietaris actuals, d’acord amb els arts. 19 TRLS i 32 LRJPAC, sigui quin sigui l’estat del procediment.

 

En aquest sentit, és jurisprudència reiterada que les obligacions derivades del règim estatutari de la propietat del sòl són de caràcter ‘ob rem o propter rem’ en què el particularisme individual és indiferent, sense perjudici de les accions que pugui exercir l’interessat (STS 1309/1988 de 1988.10.20, STS 1989.11.16 rec. 2031/1987, i STS 1473 de 1989.11.16).

 

c) Quant a la mesura sol licitada, consistent en la suspensió de la tramitació d’un procediment administratiu, cal tenir en compte que el règim general dels procediments administratius és el d’impuls i tramitació d’ofici, i resolució en termini (art. 42, 47, 74 i altres LRJPAC) i la suspensió d’un procediment està prevista en supòsits taxats (art. 42.5 LRJPAC), sense que concorri cap dels previstos legalment en el procediment en tramitació.

 

d) No s’aprecia que procedeixi l’aplicació dels arts. 133 LRJPAC i 7.2 del Reglament del procediment sancionador (Decret 14/1994), sobre suspensió del procediment administratiu sancionador quan es doni identitat de subjectes, fets i fonaments entre amb un procediment judicial penal. ja: (1) el procediment administratiu de demolició d’obres sense llicència no té caràcter sancionador (art. 84 de la Llei 23/2006 de Capitalitat), i (2) el procediment penal en tramitació al legat no és relatiu a l’execució de obres sense llicència.

 

e) La causació de perjudicis en l’esfera dels drets i interessos legítims dels interessats pot ser hàbil per sol licitar la suspensió de l’eficàcia d’un acte administratiu en el cas d’interposició d’un recurs administratiu (art. 111 LRJPAC), però no està prevista com a raó per a l’adopció d’una mesura provisional en el marc d’un procediment administratiu, amb la finalitat de garantir l’eficàcia de la resolució que es pugui dictar, com s’ha dit, i no la protecció dels interessos implicats.

 

f) Per aquestes raons, procedeix la desestimació de la sol licitud.

 

g) El requeriment de llicència s’ha notificat el 11/11/2011 i consultats els arxius municipals no s’ha formulat sol licitud de llicència, pel que procedeix continuar la tramitació de l’expedient de demolició d’acord amb els arts. 65 i següents LDU.

 

2 º Notificar aquesta resolució als interessats.

 

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, d’acord amb el que disposa l’art. 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció que en fa la Llei 4/99, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d’un mes, a comptar de l’endemà de la publicació del present edicte, no podent, en aquest cas, interposar recurs contenciós-administratiu fins que s’hagi resolt el de reposició.

 

El recurs de reposició potestatiu s’ha de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament, oa les dependències a què es refereix l’art. 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada, is’entendrà desestimat quan no s’hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d’un mes, a comptar del dia següent a la seva interposició, i en aquest cas expedita la via contenciosa administrativa.

 

Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós-administratiu, d’acord amb el que estableix l’article abans esmentat, i els 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu, en el termini de dos mesos, a comptar de l’endemà de la publicació del present edicte. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que s’estimi pertinent.

 

Us record que, d’acord amb l’article 14 de l’Estatut d’autonomia, podeu exercir el vostre dret d’opció lingüística pel que fa a les futures notificacions que es facin.


 

Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents oficines: OAC AVINGUDES- Av. Gabriel Alomar, 18 (Edif. Avingudes); OAC CORT- pl. Santa Eulàlia, 9, baixos; OAC PERE GARAU- c. Pere Llobera, 9; OAC SANT AGUSTÍ- c. Margaluz, 30; OAC SANT FERRAN- Av. Sant Ferran, 42 (Edif. Policia Local); OAC S’ARENAL- Av. América, 11; OAC S’ESCORXADOR- c. Emperadriu Eugènia, 6; OAC SON FERRIOL- Av. Cid 8. Horari d’atenció al públic: Tot l’any: de 8.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 8.30 a 17 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).

 

Palma, 26 de setembre de 2012

 

La cap de departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis,

p.d. Decret de Batlia núm. 10434 de 8/6/2012, (BOIB núm. 85 de 14/6/2012)

Elvira Salvà Armengod