Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 18703
Aprovació definitiva del reglament del fòrum de la immigració d’Eivissa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

A la sessió ordinària del Ple de la Corporació del Consell Insular d’Eivissa de dia 29 de juny de 2012 es va aprovar inicialment per unanimitat el Reglament del Fòrum de la immigració d’Eivissa.

 

Es va sotmetre a informació pública per termini de 30 dies naturals, de la qual cosa dóna compte el BOIB núm. 115, de data 9 d’agost de 2012.

 

Atès que no hi ha hagut reclamacions o suggeriments, s’entén aprovat definitivament, el qual a continuació es transcriu íntegrament.

 

 

Eivissa, 24 de setembre de 2012

 

El President del Consell Insular d’Eivissa

Vicent Serra Ferrer

 

 

Annex

 

Reglament del Fòrum de la immigració d’Eivissa

 

Exposició de motius

 

La inserció social de la població immigrant estrangera necessita del suport i l’acció coordinada de les distintes administracions i entitats socials. Situar en comunicació i intercanvi tots els agents que incideixen mitjançant la seva actuació, d’una manera o altre, en el col·lectiu immigrant estranger resident a l’illa d’Eivissa ha de repercutir positivament en l’atenció generada, en l’aprofitament de recursos, i sens dubte en un enfocament més integral en l’abordatge de la problemàtica social que la immigració comporta.

 

El Consell Insular d’Eivissa necessita d’interlocutors vàlids i reconeguts, i d’espais de reflexió i debat que orientin a partir de les necessitats detectades, les actuacions a realitzar en l’àmbit de les seves competències.

 

Totes aquestes consideracions són les que fan recomanable la creació del Fòrum de la Immigració d’Eivissa, que com a finalitat última ha de procurar la comunicació i el diàleg entre el col·lectiu immigrat estranger, les administracions públiques i la societat acollidora, constituint-se com a òrgan específic per a les polítiques socials dirigides a la immigració estrangera.

 

Article 1- Naturalesa

 

El Fòrum de la Immigració d’Eivissa és un òrgan consultiu, adscrit al Departament de Sanitat i Benestar Social del Consell Insular d’Eivissa.

 

Article 2- Objectius i funcions del Fòrum

 

1- Possibilitar l’intercanvi permanent d’informació sobre immigració internacional entre les distintes entitats i administracions que treballen en l’àmbit de la immigració a Eivissa.

 

2- Promocionar iniciatives conjuntes, com per exemple, campanyes, activitats de sensibilització dirigides a la població en general o a col·lectius ciutadans i/o professionals específics.

 

3- Generar estudis i recerques sobre la situació social i la integració dels ciutadans immigrats i refugiats a Eivissa.

 

4- Formular propostes, informes i recomanacions per a la promoció de la integració social dels immigrants i refugiats, i sobre aquells temes pel que sigui requerit en l’àmbit de les competències que corresponguin al Consell Insular d’Eivissa.

 

5- Actuar com a òrgan actiu de lluita contra el racisme i la xenofòbia i per a la tolerància, així com afavorir mitjançant iniciatives pròpies la millora de les relacions interètniques i la difusió de les diferents cultures presents a l’illa d’Eivissa.

 

6- Rebre informació sobre programes i activitats que duguin a terme les distintes administracions públiques, en matèria d’integració social dels immigrants.

 

7- Mantenir contactes amb altres òrgans similars d’àmbit interinsular, estatal o internacional, i específicament, elevar propostes al ‘Foro Nacional’, així com al Fòrum de la Immigració a les Illes Balears.

 

8- Dissenyar accions i projectes, que mitjançant acords i convenis específics, puguin ser desenvolupats per part o la totalitat de les entitats i administracions presents en el Fòrum.

 

9- Presentar al Ple del Consell d’Eivissa un informe anual sobre la situació de la immigració a l’illa d’Eivissa, especialment dels procesos d’integració i exclusió, així com sobre les actituds i conductes de la població autòctona i les relacions interètniques i intercomunitàries.

 

Article 3- Composició del Fòrum

 

El Fòrum de la immigració d’Eivissa tindrà la següent composició:

 

Presidència honorífica: president/a del Consell Insular d’Eivissa (CIE)

 

Presidència executiva: conseller/a executiu/iva del Departament de Sanitat i Benestar Social del CIE.

 

Vicepresidència primera: recaurà en un representant de les administracions municipals d’Eivissa i serà designat per acord d’aquests membres.

 

Vicepresidència segona: recaurà en un representant de les entitats civils membres del consell sectorial i serà designat per acord d’aquests membres.

 

Vocals:

- Un/a representant de la Direcció Insular de l’Administració General de l’Estat.

- Un/a representant de la Conselleria del Govern de les Illes Balears competent en matèria d’Immigració.

- Un/a representant del Servei d’Ocupació de les Illes Balears.

- Un/a tècnic/a del Departament de Sanitat i Benestar Social del Consell Insular d’Eivissa.

- Un/a representant de cadascun dels grups membres de la Junta de Portaveus del Consell Insular d’Eivissa.

- Un/a representant de cadascun dels ajuntaments de l’illa d’Eivissa.

- Un/a representant de cada una de les organitzacions empresarials més representatives a l’àmbit de l’illa d’Eivissa.

- Un/a representant de cada un dels sindicats més representatius a l’àmbit de l’illa d’Eivissa.

- Un/a representant del Fons Pitiús de Cooperació.

- Un/a representant de cadascuna de les associacions d’immigrants legalment constituïdes a les Illes Balears que treballin a l’àmbit de l’illa d’Eivissa.

- Un/a representant de cadascuna de les organitzacions no governamentals  o entitats sense ànim de lucre que acreditin documents d’haver desenvolupat, almenys durant un any, projectes adreçats al col·lectiu d’immigrants a l’illa d’Eivissa.

Secretaria: Un/a tècnic/a del CIE, segons designació lliurement efectuada per la presidència de l’òrgan col·legiat.

 

Article 4- Funcions de la Presidència Executiva

 

a) Representar i exercir la direcció del Fòrum. Les funcions de representació sols podran ser atribuïdes a altres membres, per a cada cas concret, quan els hi siguin atorgades per acord vàlidament adoptat del Ple del Fòrum.

b) Convocar i presidir les sessions del Fòrum, fixant l’ordre del dia, tenint en compte les peticions dels vocals del Fòrum, formulades amb temps suficient.

c) Moderar el desenvolupament dels debats.

d) Visar les actes i certificacions dels acords del Fòrum.

e) Qualsevol altra que li vengui assignada pel Reglament de participació ciutadana del Consell Insular d’Eivissa o per la legislació.

 

Article 5- Funcions de la Secretaria

 

a) Assistir a les sessions del Ple, amb veu però sense vot.

b) Efectuar la convocatòria de les sessions de l’òrgan, per ordre del seu president.

c) Facilitar als vocals la informació i assistència tècnica que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions que se’ls encomani.

d) Rebre les peticions i comunicacions que els vocals del Fòrum dirigeixin al mateix.

e) Assistir la Presidència en tot el que sigui necessari, preparant els assumptes a tractar en el Fòrum, segons ordre del dia establert, així com redactar i autoritzar les actes de les sessions, emetent les certificacions oportunes.

f) Elaborar anualment una memòria que reculli l’activitat desenvolupada pel Fòrum en aquest període.

g) Qualsevol altra que li fos encomanada pel Fòrum.

 

Article 6- Funcions dels vocals

 

a) Participar en els debats del Fòrum.

b) Exercir el seu dret a vot.

c) Formular propostes, precs, preguntes i aportacions, a través de la secretaria del Fòrum.

d) Efectuar les peticions corresponents, a la secretaria del Fòrum, per a l’exercici del seu dret a la informació, amb la finalitat de complir les funcions encomanades al Fòrum.

e) Realitzar la resta de funcions relatives a la seva condició de vocal.

 

Article 7- Pèrdua de la condició de vocal

 

Els vocals perdran la seva condició en els següents casos:

a) Per finalització del seu manament.

b) Per dissolució o incapacitat legal de l’entitat a la qual representa.

c) Per renúncia.

d) Per substitució, acordada per l’entitat a la qual pertanyi, de conformitat amb el que s’estipuli en els seus estatuts.

 

Article 8- L’elecció dels vocals i la durada del seu manament

 

Les administracions, organitzacions i associacions relacionades a l’article 3er del Reglament hauran de comunicar el nom de la persona designada com vocal, i el seu suplent,  mitjançant escrit adreçat al Departament de Sanitat i Benestar Social, en el termini de trenta dies, a comptar des del següent al de la recepció de la sol·licitud de designació efectuada pel Consell d’Eivissa.

 

Les entitats i les Organitzacions no Governamentals, hauran d’acreditar, juntament amb l’escrit de sol·licitud d’admissió, els requisits que s’especifiquen a l’article 3er del Reglament.

 

Tots els vocals són nomenats per un termini màxim de quatre anys, termini que en tot cas coincidirà amb el període de mandat dins del qual hagin estat designats i nomenats, i la seva renovació haurà de produir-se, obligatòriament, dins dels tres mesos següents de la constitució de cada nou Ple del Consell Insular d’Eivissa.

 

Article 9- Organització i Funcionament

 

El Fòrum de la Immigració d’Eivissa funcionarà de conformitat amb allò que s’estableixi al Reglament de participació ciutadana del Consell Insular d’Eivissa pel que fa al funcionament dels consells sectorials.

 

Article 10- Constitució del Fòrum

 

El Fòrum de la Immigració d’Eivissa es constituirà en un termini màxim de 3 mesos a partir de l’entrada en vigor del seu reglament.

 

Disposició final

 

Aquest reglament entrarà en vigor l’endemà d’haver transcorregut quinze dies hàbils al dia en què es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears l’aprovació definitiva.