ITINERÀNCIA O ROAMING

Què és i quins avantatges m'ofereix

1. Què és el Roaming o Itinerància ? 
Roaming és el servei que permet que la teva línia mòbil segueixi operativa (tant en el servei de veu com en el de dades) quan viatges a l'estranger.

2. Quins avantatges m'ofereix el Roaming ? 
Gràcies al servei de Roaming podràs:

  • Seguir comunicat quan visitis un país estranger:

    •Trucar i rebre trucades. 
    •Enviar i rebre SMS i MMS. 
   •Navegar per Internet, descarregar correu electrònic i fer ús de les aplicacions de la teva smartphone. MOLT IMPORTANT:Si no s'activa una tarifa específica per a dades, la factura pot incrementar de forma MOLT SUBSTANCIAL. 

Com funciona

 

1. Com sé si tinc activat el Roaming ? 
El servei Movistar Roaming està desactivat per defecte a les línies corporatives. Per activar-lo és necessari que el secretari o secretària general o persona amb firma autoritzada per fer sol·licituds informàtiques de la teva conselleria ho sol·liciti amb 48 hores d'antelació a l'inici del viatge mitjançant un correu electrònic a suport@caib.es.

2. He de marcar el prefix +34 cada vegada que dic des de l'estranger ? 
Movistar et permet utilitzar el mòbil com si estassis a Espanya, és a dir, no necessites marcar el prefix +34 per trucar a Espanya.

No obstant això si, per limitacions de la xarxa visitada, no es poden fer trucades sense prefix, has de marcar:codi internacional de sortida " 00" o signe '+ ' seguit del codi del país de destí de la trucada i del número de telèfon fix o mòbil. Per exemple, si truques a Espanya:0034 699 99 1004 o +34 699 99 1004. 
No obstant això, no es poden fer trucades a extensions corporatives, amb o sense el prefix davant. Per això, és recomanable que coneguis el número llarg dels possibles contactes als quals pugui haver de trucar des del estranger.

3. Com puc connectar-me a Internet a l'estranger ? 
Quan viatges a l'estranger pots connectar-te a Internet com si estassis a Espanya. Pots descarregar el teu correu, visitar pàgines web i usar les aplicacions del teu smartphone. 

Per disposar del servei de dades  a l'estranger cal que el secretari o secretària general o persona amb firma autoritzada per fer sol·licituds informàtiques de la teva conselleria ho sol·liciti amb 48 hores d'antelació a l'inici del viatge mitjançant un correu electrònic a suport@caib.es.

Al teu telèfon mòbil hauràs d'activar l'ús de les dades a l'estranger des de l'opció de " Ajustaments".

 4. Puc bloquejar l'ús d'Internet a l'estranger ? 
Sí, pots bloquejar l'ús d'Internet a l'estranger sense que això afecti la capacitat del telèfon per trucar i rebre trucades o per enviar i rebre SMS. 
La major part dels telèfons permeten bloquejar l'ús de les dades a l'estranger des de l'opció d'"Ajustaments".

5. Com puc evitar que el meu telèfon es connecti a una altra xarxa quan estic en zones frontereres ? 
En zones frontereres quan el telèfon perd cobertura de la xarxa Movistar, s'intenta registrar automàticament en alguna xarxa estrangera que sí tingui cobertura en aquesta zona. Per evitar que això passi, pots configurar en l'opció d'"Ajustaments " del teu telèfon que la selecció de xarxa mòbil sigui "Manual". En aquest cas, quan perdis cobertura Movistar, el telèfon et presentarà en pantalla les xarxes disponibles perquè seleccions la que vulguis. Fins que no confirmis el registre a la xarxa seleccionada, el telèfon no estarà operatiu per a trucades, missatges o dades.


Què necessito:Requisits i incompatibilitats

1. Qualsevol mòbil funciona en Roaming ? 
La majoria dels mòbils són compatibles amb el servei de Roaming ja que disposen de diverses bandes de freqüència que garanteixen el seu funcionament en xarxes d'altres operadors del món. 
No obstant, hi ha mòbils antics o més senzills que són només compatibles amb 2G i usen exclusivament les freqüències emprades pels operadors mòbils a Europa per a aquesta tecnologia. Aquests mòbils podrien no funcionar en operadors de certes destinacions d'Amèrica, Corea i Japó principalment. Si vas a viatjar a aquestes destinacions i tens dubtes que el teu mòbil funcioni en aquests països, envia un correu a suport@caib.es per consultar-nos.

2. És compatible el meu pla de trucades o tarifa plana d'Internet d'Espanya a l'estranger ? 
No. Quan viatges a qualsevol país estranger s'apliquen les tarifes de Roaming. Si vols més detalls del cost de les cridades i/o dades del país al que viatges envia un correu a suport@caib.es per consultar-nos.

Quant costa:Preus i factura

Qui paga el consum del meu telèfon?

Totes les despeses mensuals són pagades per la Direcció General de Desenvolupament Tecnològic, si bé s'envia un informe mensual al secretari o secretària general de la teva Conselleria. Al mateix temps, rebràs un correu electrònic amb la informació de les despeses de les teves línies del mes anterior.

1. Quines són les meves tarifes de veu (trucades) en sortir a l'estranger ? 
Les tarifes cost de les cridades i/o dades són molt variables en el temps i del lloc de destí. Si vols més detalls del cost de les cridades i/o dades envia un correu a suport@caib.es i t'informarem.

2. A qui es facturen les trucades rebudes quan estic a l'estranger ? 
Quan estàs a l'estranger es paguen tant les trucades realitzades i les rebudes. La persona que et truqui des d'Espanya pagarà el preu d'una trucada nacional ja que no ha de saber que et trobes en un altre país.

3. Pagament els SMS o MMS que rebo quan estic a l'estranger ? 
No. Els SMS i MMS que rebis quan estiguis a l'estranger són gratuïts per a tu.

4. Quin operador en Roaming té les tarifes més barates ? 
Les tarifes de Roaming no depenen de l'operador al que et connectis, sinó del país al qual viatges.

5. Quin cost té connectar-me a internet o utilitzar el servei de  dades a l'estranger i com puc controlar la meva despesa?

El servei de dades a l'estranger es paga SEMPRE per consum, la tarifa plana de dades que pugui tenir contractada la teva línia només té validesa a Espanya.

És important destacar que el preu que es paga per MB utilitzat a l'estranger és molt elevat, en alguns casos el cost pot arribar als 10 euros per MB de dades. Per limitar la despesa, quan una línia de mòbil viatja a l'estranger i necessita del servei de dades se li contracta el Bonus de dades més adient segons el país de destí. Aquests Bonus permeten pagar preus més reduïts per cada MB consumit però no s'han de confondre en cap cas amb una tarifa plana. Repetim: el servei de dades a l'estranger es paga SEMPRE per ús.

Tenc accés il·limitat a internet?

No. El consum de dades en Roaming té un límit de 500 euros, arribat el qual es talla el servei. Aquest tall no afecta al servei de veu. Quan arribis al 80% del consum establert (400 euros en aquest cas) rebràs un SMS informatiu. Si preveus unes necessitats d'ús de dades superior pots modificar la quantitat de tall (tant a l'alça com a la baixa) mitjançant un correu del secretari o secretària general o persona amb firma autoritzada per fer sol·licituds informàtiques de la teva conselleria a suport@caib.es.

És indiferent viatjar a un país o a un altre?

No sempre. Els bonus divideixen el món en 3 zones diferents i per tant s'ha de seleccionar amb compte. Si has sol·licitat el servei de dades en un país estranger en concret i has de fer escala en un altre, també has d'informar d'aquest fet ja que el Bonus contractat pot ser no s'apliqui en el país on facis l'escala. Per exemple, el bonus europeu no inclou Andorra, Suïssa...

Tingues també en compte que els terminals smartphone es connecten constantment a Internet per comprovar si hi ha algun correu electrònic nou. En els moments que no sigui necessari fer us de les dades a l'estranger és convenient desactivar el servei de dades en itinerància dins el terminal a l'opció d'"Ajustaments".

Què és més car: roaming o wifi?

Sempre que puguis és molt més recomanable utilitzar el servei WIFI que es pugui oferir al teu destí abans que el servei de dades 3G/4G del terminal mòbil, ateses les altes depeses que poden estar associades en el servei de roaming. De fet, és possible tenir internet mitjançant WIFI sense tenir servei de dades contractat.