AVALUACIÓ I ESTRATÈGIA:

El Servei de Planificació, Avaluaciós i Desenvolupament Local du a terme, entre d’altres, funcions transversals al SOIB de suport a la resta de serveis de l’organització. És per això que tots els processos i procediments que tenen a veure amb l’avaluació i les intervencions estratègiques a l’organització tenen una importància especial.


Avaluació

Les necessitats de les organitzacions fan que dia a dia adquireixin més importància el seguiment, el processament i l’anàlisi de la informació. No n’hi ha prou de tenir sistemes informàtics sofisticats, perquè la recaptació, l’anàlisi i l’ús de la informació són aspectes clau per adquirir nivell alt d’eficiència i eficàcia. Sense informació fiable, a l’abast quan es necessita, analitzada correctament i a disposició de qui ha de prendre decisions, les organitzacions públiques no poden fer front als hàndicaps que forcen a rebaixar les expectatives de la ciutadania. Aquest és el nostre repte: dotar el SOIB de les eines necessàries d’avaluació i informació per respondre a les necessitats de la ciutadania pel que fa a la recerca i l’adveniment d’una ocupació de qualitat.

Estratègia

Perquè el SOIB sigui capaç de respondre a les necessitats de la ciutadania, ha de ser una organització àgil, eficient, informada, metòdica, en progressió constant, amigable i rigorosa, entre altres moltes característiques que defineixen l’excel·lència i la qualitat de les organitzacions. La responsabilitat des de l’àmbit públic respecte als ciutadans, si més no, fa més importants aquests aspectes.

Cal estar a l’aguait de les necessitats organitzatives permanents del SOIB i, per tant, cal ser molt acurats en tots els aspectes organitzatius, de processos interns i de revisió de les accions pròpies, i cal considerar-se permanentment autoavaluats i repensats per tal de satisfer unes necessitats canviants en cada moment. Aquestes pretenen ser una part rellevant de les nostres funcions. Volem ser els que ajuden a repensar dia a dia el SOIB, amb un objectiu principal al pensament: respondre a les demandes de la ciutadania i a les seves necessitats, i que aquest sigui el far que impulsi la nostra feina.