L’Administració de les Illes Balears ha d’adoptar les mesures adequades per tal els/les empleats/des públics/públiques rebin la formació i informació necessària sobre els riscos als quals estan sotmesos en el seus llocs de treball, i una formació teòrica i pràctica suficient i adequada en matèria preventiva.
Formació inicial
Tota persona que s'incorpori per primera vegada a l'Administració, independentment del seu càrrec, ha de rebre una formació d'acollida, en la qual es recullen temes de caràcter general, com ara:
- Política de l'empresa en prevenció de riscos laborals.
- Manual General de Prevenció, amb els seus procediments generals d'actuació i el pla d’emergència.
- Riscs i mesures preventives inherents al lloc de treball.
- Circuits de comunicació amb el servei de prevenció.
- Actuació en determinades situacions, com accidents, embaràs, etc.
Des d'aquí podeu accedir al manual d'acollida
Formació periòdica
Es durà a terme mitjançant un programa de sessions semestrals en les quals es contemplaran:
- La gestió de la prevenció a desenvolupar en cada àmbit.
- Els riscs generals i les mesures preventives que afecten tota l'organització, i les mesures d'emergència (primers auxilis, lluita contra incendis i evacuació).
- Els riscs específics de cada lloc de treball, referents a:
- La utilització de màquines i equips de treball,
- L'exposició a agents químics, físics i biològics,
- Les normes i mesures de prevenció i protecció aplicades en cada cas.
- La promoció d’hàbits de vida saludables en el centre de treball.
Formació de caràcter específic
Es durà a terme en cas de detectar necessitats formatives de determinats col·lectius, de manera puntual (canvi de tasques, canvi de centre/lloc de treball, informe de sinistralitat).