Inscripció de les associacions d'alumnes
La Conselleria d’Educació i Universitats compta amb un cens de les associacions d’alumnat segons estableix el Decret 187/2003, de 28 de novembre (BOIB núm. 169, de 6 de desembre de 2003).
Registre d'Associacions de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques
Una vegada constituïda l’associació, cal registrar-la al Registre d’Associacions de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques així com s’estableix al RD 949/2015, de 23 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament del Registre Nacional d’Associacions.
Disposau de tota la informació i el procediment a l’enllaç següent:
https://www.caib.es/sites/associacions/ca/inscripcio_duna_associacio-6601/
Registre d'Associacions de la Conselleria d'Educació i Universitats
Una vegada fet aquest primer registre, es farà la inscripció al Cens de la Conselleria d’Educació i Universitats segons estableix el Decret 188/2003, de 28 de novembre (BOIB núm. 169, de 6 de desembre de 2003). La documentació s’ha d’entregar a la Secretaria del centre per tal que la trameti per VALIB a la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa al DIR3 A04026925 i amb avís al correu electrònic: snlpe@dgpice.caib.es; o bé per mitjà de Registre electrònic en el cas dels centres de titularitat privada i concertada.
Els documents necessaris per inscriure una associació d’alumnes en aquest cens són:
1. Sol·licitud d'inscripció al Cens
2. Certificat secretaria del centre
3. Fitxa de dades de l'associació
4. Model d'acta fundacional (original i signat a tots els fulls)
5. Model d'estatuts AA (original i signat a tots els fulls)
6. Certificat del Registre de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques
D’acord amb l’article 6 del Decret 187/2003, a l’acta fundacional ha de constar la signatura, com a mínim, d’un 5% dels alumnes del centre amb dret a associar-se i, en tot cas, per un mínim de cinc.
Canvi de junta directiva
En cas de canvi de junta directiva es pot realitzar el procediment i consultar els documents necessaris a la pàgina web del Servei d'Entitats Jurídiques accedint a l’enllaç següent:
https://www.caib.es/sites/associacions/ca/canvi_de_junta_directiva-6602/
Després, seguint les instruccions del punt anterior, s’ha de notificar el canvi al Servei de Normalització Lingüística i Participació Educativa i s’han de trametre els documents següents:
1. Certificat del canvi en el registre de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques
2. Comunicació canvi de junta directiva
Per a qualsevol consulta o aclariment podeu posar-vos en contacte amb el Servei de Normalització Lingüística i Participació Educativa a l'adreça de correu snlpe@dgpice.caib.es o al telèfon 971 17 61 40.