1. El personal al servei de les entitats públiques empresarials pot ser:? a) Personal funcionari de l'Administració de la comunitat autònoma o dels organismes autònoms que li sigui adscrit o personal funcionari de qualsevol administració pública que s'incorpori per qualsevol procediment de provisió o d'ocupació de llocs de treball, d'acord amb el conveni col·lectiu de l'entitat pública empresarial. b) Personal funcionari de l'Administració de la comunitat autònoma o dels organismes autònoms que li sigui adscrit o personal funcionari de qualsevol administració pública que s'incorpori per qualsevol procediment de provisió o d'ocupació de llocs de treball, d'acord amb la normativa de funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears. c) Personal funcionari de qualsevol administració pública que s'incorpori per qualsevol procediment de provisió o d'ocupació de llocs de treball, d'acord amb el conveni col·lectiu de l'entitat pública empresarial. d) Totes les anteriors són incorrectes. 2. El personal laboral propi de les entitats públiques empresarials es regeix: a) Per les disposicions contingudes en l'Estatut bàsic de l'empleat públic que li siguin aplicable. b) Per les normes d'ocupació pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears que ho disposin expressament. c) Pels preceptes de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i per les normes que la desenvolupin. d) Totes les respostes anteriors són correctes. 3. El personal funcionari al servei de les entitats públiques empresarials es regula: a) En les entitats públiques empresarials no pot haver-hi personal funcionari. b) Per la normativa de funció pública de la comunitat autònoma, sense perjudici de les determinacions específiques que, en el seu cas, contingui la seva norma de creació. c) Pel conveni col·lectiu aplicable a l'entitat pública empresarial. d) Cap de les anteriors és correcta. 4. El personal al servei dels organismes de naturalesa privada de titularitat pública: a) És personal funcionari. b) Pot ser personal funcionari o personal laboral. c) Pot ser personal funcionari o personal laboral o personal eventual. d) És personal laboral. 5. Amb caràcter general, el personal al servei dels consorcis ha de ser: a) Funcionari procedent de les administracions consorciades i el règim jurídic d'aquest personal serà el mateix que el de l'administració pública a la qual s'adscrigui el consorci, i les seves retribucions no podran superar en cap cas les que s'estableixin per als llocs de treball equivalents en aquesta administració. b) Funcionari o laboral procedent de les administracions consorciades i el règim jurídic d'aquest personal serà el mateix que el de l'administració pública a la qual s'adscrigui el consorci, i les seves retribucions no podran superar en cap cas les que s'estableixin per als llocs de treball equivalents en aquesta administració. c) Personal funcionari propi del consorci i el règim jurídic d'aquest personal serà el mateix que el de l'administració pública a la qual s'adscrigui el consorci, i les seves retribucions seran la que estableixi, prèvia negociació, l'òrgan de direcció superior del consorci. d) Personal laboral propi del consorci i el règim jurídic d'aquest personal serà el mateix que el de l'administració pública a la qual s'adscrigui el consorci, i les seves retribucions seran la que estableixi, prèvia negociació, l'òrgan de direcció superior del consorci. 6. En tot cas, abans de l'aprovació de qualsevol acord, conveni, pacte o un altre instrument jurídic sobre condicions de treball la conselleria competent en matèria de coordinació del sector públic instrumental i del seu personal : a) Podrà emetre un informe previ sobre l'adaptació de la proposta a la normativa en matèria de personal aplicable a l'ens i a les directrius generals relatives al personal del sector públic instrumental. b) Pel que a les modificacions de la relació de llocs de treball es refereix, aquest informe haurà de substituir-se per la validació de la proposta en el Registre Central de Personal al servei del sector públic instrumental. c) Qualsevol procediment relatiu a la determinació o la modificació de les condicions retributives d'aquest personal ha d'ajustar-se a les normes que continguin les lleis de pressupostos generals anuals de la comunitat autònoma de les Illes Balears. d) Qualsevol acord, conveni, pacte o un altre instrument jurídic sobre condicions de treball s'aprova per voluntat de les parts negociadors prèvia emissió dels informes potestatius i no vinculants per part de la conselleria competent en matèria de coordinació del sector públic instrumental i del seu personal. 7. De l'inici de les negociacions de les condicions de treball del personal d'aquests ens: a) Haurà d'informar-se prèviament a la conselleria competent en matèria de coordinació del sector públic instrumental i el seu personal. b) Quan s'hagi de dur a terme alguna sessió dels òrgans de negociació de l'ens, el president o l'òrgan unipersonal equivalent ha de comunicar-lo amb la suficient antelació, i amb el corresponent ordre del dia, indicant si l'esmentada conselleria ha de personar-se. c) La conselleria competent en matèria de coordinació del sector públic instrumental i el seu personal podrà emetre un informe previ sobre l'adaptació de la proposta a la normativa en matèria de personal aplicable a l'ens i a les directrius generals relatives al personal del sector públic instrumental. . d) La Constitució Espanyola garanteix el dret a la negociació col·lectiva laboral entre els representants dels treballadors i empresaris, així com la força vinculant dels convenis i ni Llei del sector públic ni la lleis de pressupostos pot imposar cap limitació a aquesta negociació. 8. La Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears estableix... a) La condició de personal laboral fix al servei dels ens públics instrumentals únicament pot aconseguir-se mitjançant la participació en els processos selectius corresponents i en cap cas per la conversió de contractes laborals de durada determinada. b) La conversió de contractes laborals de durada determinada en contractacions indefinides pot donar lloc a l'exigència de responsabilitat a la gerència o a l'òrgan de direcció de l'ens, sense perjudici de la responsabilitat en què poden incórrer altres òrgans, incloent-hi els comitès d'empresa o altres òrgans de representació del personal, per raó de la seva participació en la presa de decisions. c) Segons la complexitat i la importància dels assumptes, prèviament a l'aprovació de la norma o de l'instrument jurídic que correspongui en cada cas, ha de sol·licitar-se un informe preceptiu i vinculant a la conselleria competent en matèria de funció pública. d) Cap de les anteriors és correcta, qui estableix aquests supòsits són les lleis de pressupostos generals de l'Estat. 9. La Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears estableix... a) Els contractes de treball de personal laboral en les Administracions Públiques i en el seu sector públic, qualsevol que sigui la durada d'aquests, hauran de formalitzar-se seguint les prescripcions i en els termes establerts en l'Estatut dels Treballadors i altra normativa reguladora de la contractació laboral, així com d'acord amb els previsions de la corresponent Llei de Pressupostos Generals de l'Estat, sent-los aplicable els principis d'igualtat, publicitat, mèrit i capacitat en l'accés a l'ocupació pública, i havent de respectar en tot cas el que es disposa en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques, i qualsevol altra normativa en matèria d'incompatibilitats. b) Els òrgans competents en matèria de personal en cadascuna de les Administracions Públiques i en les entitats que conformen el seu Sector Públic Instrumental seran responsables del compliment de la normativa, i especialment vetllaran per a evitar qualsevol tipus d'irregularitat en la contractació laboral temporal que pugui donar lloc a la conversió d'un contracte temporal en indefinit no fix. c) Les actuacions irregulars en la present matèria donaran lloc a l'exigència de responsabilitats als titulars dels òrgans referits en l'apartat segon, de conformitat amb la normativa vigent en cadascuna de les Administracions Públiques. d) Tots els supòsits de les respostes anteriors venen establerts amb vigència indefinida, en la Llei 3/2017, de 27 de juny, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2017 i no en la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 10. El personal al servei dels organismes autònoms... a) Tret que la llei de creació de l'organisme autònom disposi una altra cosa, el personal al servei d'aquest depèn funcionalment de la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública i orgànicament de l'òrgan superior unipersonal de direcció de l'organisme autònom b) Pot ser personal funcionari o personal laboral, en els termes previstos en el conveni col·lectiu de l'organisme autònom. c) Al personal al servei dels organismes autònoms li és aplicable la legislació autonòmica de funció pública, en els mateixos termes establerts per al personal al servei de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears. d) Al personal al servei dels organismes autònoms no li és aplicable la legislació autonòmica de funció pública, li són aplicables les determinacions específiques que la llei de creació pugui establir quant al règim de personal. 11. En el cas que les funcions atribuïdes a una entitat pública empresarial, a un organisme de naturalesa privada de titularitat pública o a un consorci siguin assumides directament per l'Administració de la comunitat autònoma o per un organisme autònom, al personal laboral propi de l'entitat afectada… a) Se li aplicarà el que es disposa en la norma o l'instrument jurídic d'extinció, que en cap cas pot implicar l'assumpció de la condició de personal fix de l'Administració de la comunitat autònoma. b) En cap cas pot implicar l'assumpció de la condició de personal fix de l'Administració de la comunitat autònoma tret que el conveni col·lectiu d'aplicació prevegi aquesta possibilitat. c) Podrà implicar l'assumpció de la condició de personal fix de l'Administració de la comunitat autònoma si supera un procés de consolidació, de manera que es garanteixi el compliment dels principis rectors en l'accés a l'ocupació pública establerts en l'article 55 de l'Estatut bàsic de l'empleat públic i en la legislació de funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears. d) Aquest supòsit no pot donar-se atenent el que es disposa en l'article 103 de la Constitució Espanyola, que estableix l'accés a la funció pública d'acord amb els principis de mèrit i capacitat. 12. Quan funcions desenvolupades per l'Administració de la comunitat autònoma o un organisme autònom s'atribueixin a un altre ens públic instrumental, els llocs de treball que les tenen assignades i el personal funcionari o laboral que els ocupa… a) El personal laboral queda en situació d'excedència voluntària per incompatibilitat i manté els drets que li corresponguin, inclòs el dret a participar en els procediments de provisió de llocs de treball o de promoció interna que convoqui l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears en igualtat de condicions amb la resta de personal de la seva categoria professional. b) El personal funcionari que passi a prestar serveis en aquests ens instrumentals perd la condició de personal funcionari de l'administració d'origen i queda en la situació administrativa que correspongui. c) El personal funcionari que no pot passar a prestar serveis en aquests ens instrumentals atès que perdria la condició de personal funcionari de l'administració d'origen. d) El personal laboral queda en situació d'excedència voluntària per incompatibilitat i d'acord amb el que es preveu en el Conveni Col·lectiu del personal laboral al servei de l'administració de la comunitat autònoma dels Illes Balears una vegada que es produeixi el cessament en la relació de serveis que va propiciar el passo a l'excedència voluntària per incompatibilitat, la persona en excedència haurà de sol·licitar el reingrés al servei actiu en el termini màxim de trenta dies des del cessament. 13. Les necessitats de personal directiu professional dels ens del sector públic instrumental: a) La selecció d'aquest personal haurà d'atendre els principis de mèrit i capacitat, així com criteris d'idoneïtat, i ha de dur-se a terme mitjançant procediments que garanteixin la transparència del procés. b) Han de preveure's en el pla d'actuació i en l'estudi economicofinancer a què es refereix l'article 5 de La Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. c) S'entendrà que es verifiquen els principis de mèrit i capacitat, així com els criteris d'idoneïtat, quan l'òrgan de selecció verifiqui que l'o la gerent de l'ens ha dictat l'acord d'idoneïtat de l'aspirant fent constar que reuneix els requisits exigits en el conveni col·lectiu d'aplicació i en la Relació de Llocs de treball. d) El personal directiu professional de naturalesa laboral dels ens del sector públic instrumental estarà sotmès a la relació laboral especial d'alta direcció, no obstant això, podrà convertir-se en un contracte de treball de caràcter ordinari una vegada superat el període de prova. 14. La condició de funcionari de carrera s'adquireix pel compliment successiu dels següents requisits… a) Superació del procés selectiu, nomenament per l'òrgan o autoritat competent, que serà publicat en el Diari Oficial corresponent, presa de possessió dins del termini que s'estableixi, acte d'acatament de la Constitució i, en el seu cas, de l'Estatut d'Autonomia corresponent i de la resta de l'Ordenament Jurídic. b) Superació del procés selectiu, nomenament per l'òrgan o autoritat competent, que serà publicat en el Diari Oficial corresponent, acte d'acatament de la Constitució i, en el seu cas, de l'Estatut d'Autonomia corresponent i de la resta de l'Ordenament Jurídic. c) Superació del procés selectiu, nomenament per l'òrgan o autoritat competent, que serà publicat en el Diari Oficial corresponent, acte d'acatament de la Constitució i, en el seu cas, de l'Estatut d'Autonomia corresponent i de la resta de l'Ordenament Jurídic, presa de possessió dins del termini que s'estableixi. d) Nomenament per l'òrgan o autoritat competent, que serà publicat en el Diari Oficial corresponent, acte d'acatament de la Constitució i, en el seu cas, de l'Estatut d'Autonomia corresponent i de la resta de l'Ordenament Jurídic, presa de possessió dins del termini que s'estableixi. 15. La renúncia voluntària a la condició de funcionari … a) Haurà de ser manifestada i serà acceptada expressament per l'Administració. b) No podrà ser acceptada la renúncia quan el funcionari estigui subjecte a expedient disciplinari o hagi estat dictat en contra seva ordre de processament o d'obertura de judici oral per la comissió d'algun delicte. c) Inhabilita per a ingressar de nou en l'Administració Pública a través del procediment de selecció establert. d) Haurà de ser manifestada per escrit i serà acceptada o no, expressament per l'Administració. 16. Són causes de pèrdua de la condició de funcionari de carrera: a) La pèrdua de la identitat. b) La jubilació parcial del funcionari. c) La sanció disciplinària de separació del servei. d) La pena principal o accessòria d'inhabilitació absoluta o especial per a càrrec públic que tingués caràcter ferm. 17. Per a poder participar en els processos selectius d'accés a l'ocupació pública, d'acord amb el que es preveu en l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, serà necessari reunir, entre altres, els següents requisits: a) Posseir la titulació exigida, no obstant això podrà eximir-se aquest requisit en determinats casos. b) Acreditar el coneixement de la llengua catalana respectant el principi de proporcionalitat i adequació entre el nivell d'exigència i les funcions corresponents. c) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per a exercir funcions similars a les que exercien en el cas del personal laboral, en el qual hagués estat separat o inhabilitat, tret que s'arribi a un acord amb l'òrgan corresponent per a exercir un lloc d'una altra categoria. d) Posseir la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques. 18. Les categories professionals del personal laboral al servei dels ens que integren el sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears s'han d'agrupar, en funció de la titulació exigida per a l'ingrés a) Grup A, dividit en dos subgrups, A1 i A2, grup B, Grup C, dividit en dos subgrups, C1 i C2 i altres agrupacions professionals sense requisit de titulació. b) El personal laboral es classificarà de conformitat amb la legislació laboral. c) Grups A, B, C, D i E. d) Totes les respostes anteriors són correctes. 19. En el si de la negociació col·lectiva es podrà recordar que s'entengui que tenen formació laboral equivalent els treballadors que actualment presten serveis en els ens del sector públic instrumental de la comunitat autònoma dels Illes Balears i tinguin acreditada, a 1 de gener de 2013, una experiència laboral de més de tres anys en la categoria professional concreta o hagin superat un curs de formació professional directament relacionat amb la categoria impartit per un centre oficial reconegut... a) Únicament per a categories professionals classificades en els grups A o B. b) Únicament per a categories professionals classificades en els grups C, D i E. c) La formulació és incorrecta ja que és aplicable a tot el personal del sector públic amb independència d'en què moment s'acreditin els tres anys d'experiència laboral. d) Únicament per a categories professionals classificades en els grups C, D i E i en els casos de promoció interna. 20. Les retribucions del personal laboral al servei dels ens del sector públic instrumental de la comunitat autònoma s'han d'estructurar en... a) Retribucions bàsiques i complements del lloc de treball. b) Sou basi, complement d'antiguitat i pagues extraordinàries. c) Sou basi, complement d'antiguitat, pagues extraordinàries, complement d'insularitat i retribucions complementàries. d) Retribucions bàsiques i complement d'insularitat. 21. Són retribucions complementàries les que determinin les relacions de llocs de treball, prèvia la negociació en el si dels òrgans corresponents de cada ens, en funció de la concurrència o no en cada cas de les circumstàncies següents: a) Dedicació especial, disponibilitat, incompatibilitat, dificulteu tècnica i perillositat. b) Responsabilitat, disponibilitat, incompatibilitat, dificulteu tècnica i perillositat. c) Dedicació especial, Horaris especials, Responsabilitat i Experiència exigida. d) Dedicació especial, horaris especials, responsabilitat, dificulteu tècnica i perillositat. 22. Les retribucions del personal laboral al servei dels ens del sector públic instrumental de la comunitat autònoma a més de les retribucions bàsiques i les retribucions complementàries que determinin les relacions de llocs de treball podran percebre: a) Un complement d'insularitat i si a conseqüència de l'aplicació del nou sistema retributiu es produís una reducció en el còmput anual de les retribucions del treballador, es podrà reconèixer, en el si de la negociació col·lectiva i de manera excepcional, un complement personal i transitori. b) El personal al servei del sector públic instrumental no pot ser retribuït per *ningun un altre concepte que no estigui previst la disposició addicional quinzena de la Llei 15/2012, de 27 de desembre, de Pressupostos Generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2013. Serà nul de ple dret qualsevol conveni col·lectiu, acord o pacte que s'oposi a això. c) Un complement d'insularitat i si a conseqüència de l'aplicació del nou sistema retributiu es produís una reducció en el còmput anual de les retribucions del treballador, es podrà reconèixer, en el si de la negociació col·lectiva i de manera excepcional, un complement personal i transitori. Així mateix es podrà reconèixer, en el si de la negociació col·lectiva un complement de superior categoria o de diferència de càrrec. d) Un complement d'insularitat i un complement de superior categoria o de diferència de càrrec. 23. La funció pública de l'Administració de la Comunitat Autònoma dels Illes Balears està integrada a) Pel conjunt de persones que presten serveis mitjançant una relació de caràcter especial, regulada per la normativa administrativa i informada pels principis constitucionals d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat. b) Pel conjunt de persones que presten serveis mitjançant una relació de caràcter especial, regulada per la normativa administrativa o laboral i informada pels principis constitucionals d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat. c) Pel conjunt de persones que presten serveis mitjançant una relació de caràcter especial, regulada per la normativa laboral i informada pels principis constitucionals d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat. d) Pel conjunt de persones que presten serveis mitjançant una relació de caràcter especial informada pels principis constitucionals d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat. 24. Participar en la consecució dels objectius atribuïts a la unitat on presti els seus serveis... a) És un dret dels empleats públics. b) És un deure dels empleats públics. c) És un dret individual dels empleats públics, exercit col·lectivament. d) És un deure dels empleats públics l'incompliment dels quals aquesta sotmès a un procediment disciplinari. 25. El personal funcionari al servei de l'Administració autonòmica té entre altres, els següents drets a) A la mobilitat en la condició de personal funcionari públic i a l'exercici efectiu de les funcions pròpies de la seva condició professional. b) A la consecució dels objectius de la unitat administrativa on presten serveis i a ser informats pel personal superior de les tasques a realitzar. c) A la solució extrajudicial de conflictes en els termes que s'estableixin reglamentàriament, de conformitat amb la legislació bàsica estatal. d) Als premis i recompenses que s'estableixin reglamentàriament. 26. L’Estatut bàsic de l’empleat públic reflecteix els fonaments d’actuació següents: a) Servei als ciutadans i als seus interessos. b) Igualtat, mèrit i comoditat en l’accés i en la promoció professional. c) Sotmetiment ple a la llei i al reglament. d) Cooperació entre les administracions públiques en la regulació i la gestió de l’ocupació pública. 27. L’Estatut bàsic de l’empleat públic no s’aplica al personal funcionari: a) De les universitats públiques i els centres d’ensenyament sostinguts totalment o parcialment amb fons públics. b) De les administracions de les entitats locals. c) Dels organismes públics, les agències i altres entitats de dret públic amb personalitat jurídica pròpia, vinculades o dependents de qualsevol de les administracions públiques. d) Dels cossos de policia local. 28. El personal laboral al servei de les administracions públiques es regeix: a) Les respostes b), c) i d) són correctes. b) Per la legislació laboral. c) Pels preceptes de l’Estatut bàsic de l’empleat públic que així ho disposin. d) En matèria de permisos de naixement, adopció, del progenitor diferent de la mare biològica i lactància, es regeix pel que preveu l’Estatut bàsic de l’empleat públic. 29. Els empleats públics es classifiquen: a) En personal laboral, funcionaris interins, personal eventual i funcionaris de carrera. b) En funcionaris de carrera. c) En funcionaris interins i funcionaris de carrera. d) En personal eventual, funcionaris de carrera i funcionaris interins. 30. És personal laboral el que en virtut de contracte de treball presta serveis per a l’acompliment de llocs de feina: a) Les funcions dels quals impliquen la participació directa o indirecta en l’exercici de les potestats públiques o en la salvaguarda dels interessos generals. b) Les funcions dels quals impliquen la participació indirecta en l’exercici de les potestats públiques o en la salvaguarda dels interessos generals. c) Les funcions dels quals no impliquen la participació directa o indirecta en l’exercici de les potestats públiques o en la salvaguarda dels interessos generals. d) Les funcions dels quals impliquen la participació directa en l’exercici de les potestats públiques o en la salvaguarda dels interessos generals. 31. Qui desenvolupa funcions directives professionals i ha estat designat atenent a principis de mèrit i capacitat i a criteris d’idoneïtat: a) Ocupa places el sistema de provisió de les quals és la lliure designació. b) És un alt càrrec de l’Administració. c) Està subjecte a avaluació de conformitat amb els criteris d’eficàcia i eficiència, responsabilitat per la seva gestió i control de resultats en relació amb els objectius que li hagin estat fixats. d) La determinació de les seves condicions d’ocupació té la consideració de matèria objecte de negociació col·lectiva. 32. Les lleis de funció pública poden regular la carrera horitzontal dels funcionaris de carrera, i, entre d’altres, s’han de valorar: a) La trajectòria i l’actuació professional. b) La quantitat de treballs realitzats. c) Els coneixements individuals de l’empleat públic. d) El resultat de l’examen de l’acompliment. 33. Les retribucions del personal laboral s’han de determinar d’acord amb la legislació laboral, el conveni col·lectiu que sigui aplicable i el contracte de treball: a) Cert; respectant en tot cas l’increment de la massa salarial reflectit per a cada exercici pressupostari en la corresponent llei de pressuposts. b) Parcialment cert; solament s’han de determinar d’acord amb la legislació laboral i el conveni col·lectiu que sigui aplicable. c) Fals. Les retribucions del personal laboral s’han de determinar d’acord amb la llei de pressuposts generals de l’Estat. d) Les respostes a) i b) són correctes. 34. Són objecte de negociació col·lectiva, en el seu àmbit respectiu i en relació amb les competències de cada Administració pública, i amb l’abast que legalment sigui procedent en cada cas, les matèries següents: a) Els poders de direcció i control propis de la relació jeràrquica. b) Els plans de previsió social complementària. c) La regulació de l’exercici dels drets dels usuaris dels serveis públics. d) Les decisions de les administracions públiques que afectin les seves potestats d’organització excepte les que afectin la posada en funcionament del transport per tramvia, que s’ha de fer d’acord amb el que disposi el comitè d’empresa de l’empresa pública corresponent. 35. Queden excloses de l’obligatorietat de la negociació col·lectiva les matèries següents: a) Els criteris generals per a la determinació de prestacions socials i pensions de classes passives. b) La determinació i l’aplicació de les retribucions complementàries dels funcionaris. c) La regulació i la determinació concreta, en cada cas, dels sistemes, els criteris, òrgans i procediments d’accés a l’ocupació pública i la promoció professional. d) L’aplicació de l’increment de les retribucions del personal al servei de les administracions públiques que s’estableixi en la llei de pressuposts generals de l’Estat. 36. Les juntes de personal i els delegats de personal, si escau, tenen les funcions següents, en els seus àmbits respectius: a) De vigilància en el compliment de les normes vigents en matèria laboral, de seguretat social i d’ocupació, i formular, si escau, les accions legals oportunes davant l’empresari i els organismes o tribunals competents. b) Vigilar el compliment de les normes vigents en matèria de condicions de treball, prevenció de riscs laborals, Seguretat Social i ocupació i exercir, si escau, les accions legals oportunes davant els organismes competents. c) De vigilància en el compliment de les normes vigents en matèria laboral, excepte en els supòsits de frau de llei en la contractació, de seguretat social i d’ocupació i formular, si escau, les accions legals oportunes davant l’empresari i els organismes o tribunals competents. d) Vigilar el compliment de les normes vigents en matèria de condicions de treball, excepte l’abús de temporalitat, prevenció de riscs laborals, Seguretat Social i ocupació i exercir, si escau, les accions legals oportunes davant els organismes competents. 37. Els membres de les juntes de personal i els delegats de personal, si escau, representants legals dels funcionaris, han de disposar, en l’exercici de la seva funció representativa, de les garanties i els drets següents: a) No ser traslladats ni sancionats per causes relacionades amb l’exercici del seu mandat representatiu, ni durant la vigència d’aquest, ni l’any següent a la seva extinció, exceptuant l’extinció que tengui lloc per revocació o dimissió. b) Un crèdit d’hores mensuals dins de la jornada de treball i retribuïdes com de treball efectiu, d’acord amb l’escala següent: c) Totes les respostes anteriors són correctes. 38. Les lleis de funció pública: a) Han d’establir el màxim de dies addicionals de vacances en funció del temps de serveis prestats pels funcionaris públics. b) Han d’establir fins a dos dies addicionals de permís per assumptes particulars en complir el sisè trienni. c) Han d’elaborar i aplicar un pla d’igualtat que s’ha de desenvolupar en el conveni col·lectiu o acord de condicions de treball del personal funcionari al qual sigui aplicable, en els termes que aquest prevegi. d) Totes les respostes anteriors són correctes. 39. El desenvolupament de l’Estatut bàsic de l’empleat públic és competència: a) De les Corts Generals. b) De les assemblees legislatives de les comunitats autònomes en l’àmbit de les seves competències. c) De les Corts Generals i les assemblees legislatives de les comunitats autònomes, en l’àmbit de les seves competències. d) De les Corts Generals i les assemblees legislatives de les comunitats autònomes, i dels òrgans de govern de les ciutats autònomes de Ceuta i Melilla, en l’àmbit de les seves competències. 40. Quina de les següents no és una competència de les comunitats autònomes en el desenvolupament de l’Estatut bàsic de l’empleat públic? a) Ampliar fins a dotze mesos la durada dels programes de caràcter temporal executats per funcionaris interins. b) Prèvia negociació en la taula corresponent, determinar el nombre màxim de personal eventual. c) Establir els criteris per a la determinació dels llocs de treball que pot exercir el personal laboral. d) Determinar els òrgans de govern de les administracions autonòmiques que poden disposar de personal eventual. 41. Són competències de l’Estat, en el desenvolupament de l’Estatut bàsic de l’empleat públic: a) Regular la carrera professional aplicable en cada àmbit. b) Regular la carrera horitzontal dels funcionaris de carrera. c) Articular els sistemes per dur a terme la promoció interna, així com determinar els cossos i escales als quals poden accedir els funcionaris de carrera pertanyents a uns altres cossos i escales del seu mateix subgrup. d) Totes les respostes anteriors són incorrectes. 42. Les lleis de funció pública aprovades per les assemblees legislatives de les comunitats autònomes, en desenvolupament de l’Estatut bàsic de l’empleat públic: a) Han d’adoptar mesures que incentivin la gestió del seu personal en els processos selectius de promoció interna i per a la progressió en la carrera professional. b) Poden prolongar la permanència en el servei actiu com a màxim fins que es compleixin setanta anys d’edat. c) No poden establir altres procediments de provisió en els supòsits de mobilitat a què es refereix l’article 81.2, permutes entre llocs de treball, mobilitat per motius de salut o rehabilitació del funcionari, reingrés al servei actiu, cessament o remoció en els llocs de treball i supressió d’aquests. d) Han d’establir els criteris per determinar els llocs que per la seva especial responsabilitat i confiança puguin cobrir-se pel procediment de lliure configuració amb convocatòria pública. 43. Queden reservades a l’Estat, en desenvolupament de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, les competències següents: a) Establir el termini mínim d’ocupació dels llocs obtinguts per concurs per poder participar en altres concursos de provisió de llocs de treball. b) Establir els criteris per determinar els llocs que per la seva especial responsabilitat i confiança puguin cobrir-se pel procediment de lliure designació amb convocatòria pública. c) Determinar els supòsits per a la declaració de la situació de serveis especials. d) Totes les anteriors són competències de les comunitats autònomes i es poden reflectir en els supòsits que es determinin en les lleis de funció pública que es dictin en desenvolupament de l’Estatut bàsic de l’empleat públic. 44. Les lleis de funció pública que es dictin en desenvolupament de l’Estatut bàsic de l’empleat públic han de determinar: a) Els principis de la potestat disciplinària. b) Les faltes molt greus. c) Les faltes greus. d) L’abast de les sancions per la comissió d’una falta greu o molt greu. 45. Les situacions del personal laboral: a) No n’hi ha. b) Són les mateixes que les dels funcionaris. c) Són les que estableixen l’Estatut dels treballadors i els convenis col·lectius que els siguin aplicable. d) Els convenis col·lectius determinen l’aplicació del capítol de situacions administratives dels funcionaris al personal inclòs en el seu àmbit d’aplicació en el que resulti compatible amb l’Estatut dels treballadors. 46. El règim disciplinari del personal laboral: a) Es regeix per l’Estatut dels treballadors i pels convenis col·lectius que els siguin aplicables i en el que no es prevegi s’ha de regir pel règim disciplinari dels funcionaris. b) Es regeix pel que preveu el títol del règim disciplinari dels funcionaris públics, i en el que es prevegi en aquest títol s’ha de regir per la legislació laboral. c) El Codi penal espanyol únicament preveu delictes comesos per funcionaris públics, no pel personal laboral. d) Cada administració ha de determinar quin règim disciplinari s’aplica al personal laboral. 47. La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, consta: a) D’un títol preliminar i 145 articles organitzats en deu títols. b) D’un preàmbul i 145 articles organitzats en deu títols. c) D’un títol preliminar i 145 articles organitzats en onze títols. d) D’un preàmbul i 145 articles organitzats en onze títols. 48. La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, consta: a) De 19 disposicions addicionals i 8 disposicions transitòries, de les quals n’hi ha 2 setenes. b) De 18 disposicions addicionals i 9 disposicions transitòries, de les quals n’hi ha 2 setenes. c) De 19 disposicions addicionals i 9 disposicions transitòries, de les quals n’hi ha 2 setenes. d) De 18 disposicions addicionals i 8 disposicions transitòries. 49. El capítol I del títol II de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, regula: a) Els ens competents en matèria de funció pública. b) Els òrgans competents en matèria de funció pública. c) L’Escola Balear d’Administració Pública. d) Els òrgans i els ens competents en matèria de funció pública. 50. Queda exclòs de l’aplicació de la llei de funció pública de la Comunitat Autònoma dels Illes Balears el personal següent: a) El personal del Consell Consultiu i del Consell Econòmic i Social. b) El personal de la Sindicatura de Greuges i de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears. c) El personal de les universitats públiques radicades en la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que no formi part dels cossos docents i investigadors. d) El personal de l’Agència Tributària de les Illes Balears. 51. El títol III de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, regula: a) El personal funcionari de carrera i funcionari interí. b) El personal laboral fix i temporal. c) El personal eventual. d) Totes les respostes anteriors són correctes. 52. El títol IX de la la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears: a) Està dividit en tres capítols: el primer regula els deures del personal funcionari; el segon, el seu règim retributiu i de la Seguretat Social, i el tercer, el règim d’incompatibilitats. b) Està dividit en tres capítols: el primer regula els drets del personal funcionari; el segon, el seu règim retributiu i de la Seguretat Social, i el tercer, els seus deures i el règim d’incompatibilitats. c) Està dividit en quatre capítols: el primer regula els drets del personal funcionari; el segon, el seu règim retributiu i de la Seguretat Social, el tercer, els seus deures, i el quart, el règim d’incompatibilitats. d) Està dividit en quatre capítols: el primer regula els drets del personal funcionari; el segon, el seu règim retributiu, el tercer, el règim de la Seguretat Social, i el quart, els seus deures i el règim d’incompatibilitats. 53. La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, disposa d’una vacatio legis: a) De tres mesos després de la seva publicació íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. b) De dos mesos després de la seva publicació íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. c) D’un mes després de la seva publicació íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. d) La general per a tota llei, vint dies després de la seva publicació íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. 54. L’objecte, els principis i l’àmbit d’aplicació de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, es recullen: a) En el títol IV. b) En el títol II. c) En el títol I. d) En el títol III. 55. D’acord amb el que preveu l’Estatut bàsic de l’empleat públic, per poder participar en els processos selectius és necessari reunir els requisits següents: a) Posseir la titulació estudiada. b) Altres requisits específics que guardin relació objectiva i proporcionada amb les funcions assumides i les tasques a exercir. En tot cas, han d’establir-se de manera abstracta i general. c) Tenir la nacionalitat espanyola en tot cas. d) Tenir complerts divuit anys i no excedir, en el seu cas, de l’edat màxima de jubilació forçosa.