1. En tot cas, i com a mínim, és aplicable a tot el personal al servei dels ens del sector públic instrumental de la comunitat autònoma dels Illes Balears, la regulació establerta en l'Estatut bàsic de l'empleat públic: a) Quant als deures dels empleats públics i el codi de conducta,. b) Quant als deures dels empleats públics, els principis ètics i els principis de conducta. c) Quant als deures dels empleats públics i el codi de conducta, els principis ètics, els principis de conducta, els principis rectors de l'accés a l'ocupació pública i les normes reguladores de la reserva de quota per a persones amb discapacitat. d) La regulació establerta en l'Estatut bàsic de l'empleat públic és aplicable en l'únic cas que no contravingui el que es disposa en el conveni col·lectiu del personal al servei de l'ens públic. 2. La selecció del personal al servei dels ens del sector públic instrumental de la comunitat autònoma dels Illes Balears, s'ajustarà: a) L'accés als cossos, les escales i les especialitats funcionarials o a les categories professionals de personal laboral fix es realitzarà mitjançant els sistemes d'oposició, concurs oposició o concurs tret que existeixi un acord d'acoblament que permeti l'accés a una categoria diferent a la pròpia pel sistema que s'hagi acordat. b) L'accés als cossos, les escales i les especialitats funcionarials o a les categories professionals de personal laboral fix es realitzarà mitjançant els sistemes que es determinin en el conveni col·lectiu de l'ens públic. c) L'accés als cossos, les escales i les especialitats funcionarials o a les categories professionals de personal laboral fix es realitzarà mitjançant els sistemes d'oposició, concurs oposició o concurs sense que cap conveni col·lectiva pugui establir un sistema d'accés diferent. d) L'accés als cossos, les escales i les especialitats funcionarials o a les categories professionals de personal laboral fix es realitzarà mitjançant els sistemes d'oposició, concurs oposició o concurs i les convocatòries de selecció no poden incloure períodes de prova que constitueixin part del procediment selectiu. 3. Sense perjudici del que s'estableix en la Llei de funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears per als organismes autònoms, els ens del sector públic instrumental han de disposar : a) D'una relació de llocs de treball pròpia com a instrument d'ordenació dels seus recursos humans. b) Dels mecanismes per a controlar i salvaguardar el compliment dels principis i de les normes a què es refereixen els apartats 1, 2 i 3 de l'article 23 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. c) Dels mecanismes per a controlar i salvaguardar el compliment dels límits pressupostaris i d'ocupació en la contractació o en el nomenament del personal que es derivin de les lleis de pressupostos generals de la comunitat autònoma. d) Totes les respostes anteriors són correctes. 4. El personal laboral al servei de les Administracions públiques es regeix: a) Pels preceptes de l'estatut bàsic de l'empleat públic que així ho disposin b) Per la legislació laboral. c) En matèria de permisos de naixement, adopció, del progenitor diferent de la mare biològica i lactància, es regirà pel que es preveu en l'estatut bàsic de l'empleat públic. d) a), b), i c) són correctes. 5. Per als empleats públics, la formació contínua i l'actualització permanent dels seus coneixements i capacitats professionals és: a) Una obligació. b) Un dret individual. c) Un dret i una obligació. d) Un dret. 6. Quin d'aquests no és un dret individual dels empleats públics? a) L'acompliment efectiu de les funcions o tasques pròpies de la seva condició professional i d'acord amb la progressió aconseguida en la seva carrera professional. b) L'exercici de la vaga, amb la garantia del manteniment dels serveis essencials de la comunitat. c) La defensa jurídica i protecció de l'Administració Pública en els procediments que se segueixin davant qualsevol ordre jurisdiccional a conseqüència de l'exercici legítim de les seves funcions o càrrecs públics. d) L'adopció de mesures que afavoreixin la conciliació de la vida personal, familiar i laboral. 7. Els empleats públics tenen els següents drets individuals que s'exerceixen de manera col·lectiva, indica quin d'ells no ho és: a) A la llibertat sindical. b) Al de reunió, en els termes establerts en l'article 46 d'aquest Estatut. c) A la lliure associació professional. d) A l'exercici de la vaga, amb la garantia del manteniment dels serveis essencials de la comunitat. 8. La carrera professional i la promoció del personal laboral es farà efectiva a través dels procediments a) Que s'estableixen en la Llei de funció pública de les Illes Balears. b) Previstos en l'Estatut dels Treballadors o en els convenis col·lectius. c) Establerts de mutu acord entre els representants dels treballadors i els òrgans superiors de l'ens públic. d) Totes les anteriors són correctes. 9. Que l'actuació dels empleats públics persegueixi la satisfacció dels interessos generals dels ciutadans i es fonamenti en consideracions objectives orientades cap a la imparcialitat i l'interès comú és… a) Un dret. b) Un Deure. c) Ni dret ni deure, és una obligació. d) Un principi ètic. 10. Els empleats públics… a) Respectaran la Constitució i la resta de normes que integren l'ordenament jurídic. b) Ajustaran la seva actuació als principis de lleialtat i bona fe amb l'Administració en la qual prestin els seus serveis, i amb els seus superiors, companys i subordinats. c) Podran intervenir en aquells assumptes en els quals tinguin un interès personal. d) Totes les anteriors són correctes. 11. No és un principi de conducta dels empleats públics… a) Obeir les instruccions i ordres professionals dels superiors, tret que constitueixin una infracció manifesta de l'ordenament jurídic, i en aquest cas les posaran immediatament en coneixement dels òrgans d'inspecció procedents. b) Rebutjar qualsevol regal, favor o servei en condicions avantatjoses que vagi més enllà dels usos habituals, socials i de cortesia, sense perjudici del que s'estableix en el Codi Penal. c) Complir amb diligència les tasques que els corresponguin o se'ls encomanin i, si escau, resoldran dins de termini els procediments o expedients de la seva competència. d) Garantir la constància i permanència dels documents per a la seva transmissió i lliurament als seus posteriors responsables. 12. L’Estatut bàsic de l’empleat públic reflecteix els fonaments d’actuació següents: a) Servei als ciutadans i als seus interessos. b) Igualtat, mèrit i comoditat en l’accés i en la promoció professional. c) Sotmetiment ple a la llei i al reglament. d) Cooperació entre les administracions públiques en la regulació i la gestió de l’ocupació pública. 13. L’Estatut bàsic de l’empleat públic no s’aplica al personal funcionari: a) De les universitats públiques i els centres d’ensenyament sostinguts totalment o parcialment amb fons públics. b) De les administracions de les entitats locals. c) Dels organismes públics, les agències i altres entitats de dret públic amb personalitat jurídica pròpia, vinculades o dependents de qualsevol de les administracions públiques. d) Dels cossos de policia local. 14. El personal laboral al servei de les administracions públiques es regeix: a) Les respostes b), c) i d) són correctes. b) Per la legislació laboral. c) Pels preceptes de l’Estatut bàsic de l’empleat públic que així ho disposin. d) En matèria de permisos de naixement, adopció, del progenitor diferent de la mare biològica i lactància, es regeix pel que preveu l’Estatut bàsic de l’empleat públic. 15. És personal laboral el que en virtut de contracte de treball presta serveis per a l’acompliment de llocs de feina: a) Les funcions dels quals impliquen la participació directa o indirecta en l’exercici de les potestats públiques o en la salvaguarda dels interessos generals. b) Les funcions dels quals impliquen la participació indirecta en l’exercici de les potestats públiques o en la salvaguarda dels interessos generals. c) Les funcions dels quals no impliquen la participació directa o indirecta en l’exercici de les potestats públiques o en la salvaguarda dels interessos generals. d) Les funcions dels quals impliquen la participació directa en l’exercici de les potestats públiques o en la salvaguarda dels interessos generals. 16. Són objecte de negociació col·lectiva, en el seu àmbit respectiu i en relació amb les competències de cada Administració pública, i amb l’abast que legalment sigui procedent en cada cas, les matèries següents: a) Els poders de direcció i control propis de la relació jeràrquica. b) Els plans de previsió social complementària. c) La regulació de l’exercici dels drets dels usuaris dels serveis públics. d) Les decisions de les administracions públiques que afectin les seves potestats d’organització excepte les que afectin la posada en funcionament del transport per tramvia, que s’ha de fer d’acord amb el que disposi el comitè d’empresa de l’empresa pública corresponent. 17. Queden excloses de l’obligatorietat de la negociació col·lectiva les matèries següents: a) Els criteris generals per a la determinació de prestacions socials i pensions de classes passives. b) La determinació i l’aplicació de les retribucions complementàries dels funcionaris. c) La regulació i la determinació concreta, en cada cas, dels sistemes, els criteris, òrgans i procediments d’accés a l’ocupació pública i la promoció professional. d) L’aplicació de l’increment de les retribucions del personal al servei de les administracions públiques que s’estableixi en la llei de pressuposts generals de l’Estat. 18. Les juntes de personal i els delegats de personal, si escau, tenen les funcions següents, en els seus àmbits respectius: a) De vigilància en el compliment de les normes vigents en matèria laboral, de seguretat social i d’ocupació, i formular, si escau, les accions legals oportunes davant l’empresari i els organismes o tribunals competents. b) Vigilar el compliment de les normes vigents en matèria de condicions de treball, prevenció de riscs laborals, Seguretat Social i ocupació i exercir, si escau, les accions legals oportunes davant els organismes competents. c) De vigilància en el compliment de les normes vigents en matèria laboral, excepte en els supòsits de frau de llei en la contractació, de seguretat social i d’ocupació i formular, si escau, les accions legals oportunes davant l’empresari i els organismes o tribunals competents. d) Vigilar el compliment de les normes vigents en matèria de condicions de treball, excepte l’abús de temporalitat, prevenció de riscs laborals, Seguretat Social i ocupació i exercir, si escau, les accions legals oportunes davant els organismes competents. 19. Els membres de les juntes de personal i els delegats de personal, si escau, representants legals dels funcionaris, han de disposar, en l’exercici de la seva funció representativa, de les garanties i els drets següents: a) No ser traslladats ni sancionats per causes relacionades amb l’exercici del seu mandat representatiu, ni durant la vigència d’aquest, ni l’any següent a la seva extinció, exceptuant l’extinció que tengui lloc per revocació o dimissió. b) Un crèdit d'hores mensuals dins de la jornada de treball i retribuïdes com de treball efectiu, d'acord amb la següent escala: Fins a 100 funcionaris: 15. De 101 a 250 funcionaris: 20. De 251 a 500 funcionaris: 30. De 501 a 750 funcionaris: 35. De 751 d'ara endavant: 40. c) L'accés i lliure circulació per les dependències de la seva unitat electoral, sense que s'entorpeixi el normal funcionament de les corresponents unitats administratives, dins dels horaris habituals de treball. d) Totes les anteriors són certes. 20. El desenvolupament de l’Estatut bàsic de l’empleat públic és competència: a) De les Corts Generals. b) De les assemblees legislatives de les comunitats autònomes en l’àmbit de les seves competències. c) De les Corts Generals i les assemblees legislatives de les comunitats autònomes, en l’àmbit de les seves competències. d) De les Corts Generals i les assemblees legislatives de les comunitats autònomes, i dels òrgans de govern de les ciutats autònomes de Ceuta i Melilla, en l’àmbit de les seves competències. 21. Quina de les següents no és una competència de les comunitats autònomes en el desenvolupament de l’Estatut bàsic de l’empleat públic? a) Ampliar fins a dotze mesos la durada dels programes de caràcter temporal executats per funcionaris interins. b) Prèvia negociació en la taula corresponent, determinar el nombre màxim de personal eventual. c) Establir els criteris per a la determinació dels llocs de treball que pot exercir el personal laboral. d) Determinar els òrgans de govern de les administracions autonòmiques que poden disposar de personal eventual. 22. Són competències de l’Estat, en el desenvolupament de l’Estatut bàsic de l’empleat públic: a) Regular la carrera professional aplicable en cada àmbit. b) Regular la carrera horitzontal dels funcionaris de carrera. c) Articular els sistemes per dur a terme la promoció interna, així com determinar els cossos i escales als quals poden accedir els funcionaris de carrera pertanyents a uns altres cossos i escales del seu mateix subgrup. d) Totes les respostes anteriors són incorrectes. 23. Determinar els cossos i escales als quals poden accedir els funcionaris de carrera pertanyents a uns altres cossos i escales del seu mateix subgrup: a) És una competència de les comunitats autònomes que ha de desenvolupar-se aprovant la corresponent llei de funció pública en desenvolupament de l’Estatut bàsic de l’empleat públic. b) És una competència exclusiva d’aquelles comunitats autònomes constituïdes d’acord amb l’article 143 de la Constitució espanyola. c) És una competència compartida d’aquelles comunitats autònomes constituïdes d’acord amb l’article 144 de la Constitució espanyola. d) Cap resposta de les anteriors és incorrecta. 24. Les lleis de funció pública aprovades per les assemblees legislatives de les comunitats autònomes, en desenvolupament de l’Estatut bàsic de l’empleat públic: a) Han d’adoptar mesures que incentivin la gestió del seu personal en els processos selectius de promoció interna i per a la progressió en la carrera professional. b) Poden prolongar la permanència en el servei actiu com a màxim fins que es compleixin setanta anys d’edat. c) No poden establir altres procediments de provisió en els supòsits de mobilitat a què es refereix l’article 81.2, permutes entre llocs de treball, mobilitat per motius de salut o rehabilitació del funcionari, reingrés al servei actiu, cessament o remoció en els llocs de treball i supressió d’aquests. d) Han d’establir els criteris per determinar els llocs que per la seva especial responsabilitat i confiança puguin cobrir-se pel procediment de lliure configuració amb convocatòria pública. 25. Les lleis de funció pública que es dictin en desenvolupament de l’Estatut bàsic de l’empleat públic han de determinar: a) Els principis de la potestat disciplinària. b) Les faltes molt greus. c) Les faltes greus. d) L’abast de les sancions per la comissió d’una falta greu o molt greu. 26. Les situacions del personal laboral: a) No n’hi ha. b) Són les mateixes que les dels funcionaris. c) Són les que estableixen l’Estatut dels treballadors i els convenis col·lectius que els siguin aplicable. d) Els convenis col·lectius determinen l’aplicació del capítol de situacions administratives dels funcionaris al personal inclòs en el seu àmbit d’aplicació en el que resulti compatible amb l’Estatut dels treballadors. 27. El règim disciplinari del personal laboral: a) Es regeix per l’Estatut dels treballadors i pels convenis col·lectius que els siguin aplicables i en el que no es prevegi s’ha de regir pel règim disciplinari dels funcionaris. b) Es regeix pel que preveu el títol del règim disciplinari dels funcionaris públics, i en el que es prevegi en aquest títol s’ha de regir per la legislació laboral. c) El Codi penal espanyol únicament preveu delictes comesos per funcionaris públics, no pel personal laboral. d) Cada administració ha de determinar quin règim disciplinari s’aplica al personal laboral. 28. D’acord amb el que preveu l’Estatut bàsic de l’empleat públic, per poder participar en els processos selectius és necessari reunir els requisits següents: a) Posseir la titulació estudiada. b) Altres requisits específics que guardin relació objectiva i proporcionada amb les funcions assumides i les tasques a exercir. En tot cas, han d’establir-se de manera abstracta i general. c) Tenir la nacionalitat espanyola en tot cas. d) Tenir complerts divuit anys i no excedir, en el seu cas, de l’edat màxima de jubilació forçosa. 29. Qui està legitimat per convocar una reunió, segons el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic? Marqueu la resposta INCORRECTA a) Els empleats públics de les Administracions respectives en número no inferior al 40 per 100 del col·lectiu convocat. b) Els Comitès de Personal. c) Els Comitès d’Empresa. d) Els Delegats de Personal. 30. D’acord amb l’article 31 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de La Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, quina resposta és incorrecta respecte als drets que tenen els empleats públics per a la determinació de les seves condicions de treball: a) Dret a la negociació institucional. b) Dret a la participació institucional. c) Dret a la negociació col·lectiva. d) Dret a la representació. 31. El personal laboral: a) Té dret a la promoció interna en els mateixos termes que el personal funcionari de carrera. b) La seva promoció i carrera professional es regiran pels procediments establerts en els convenis col·lectius i en l’Estatut dels Treballadors. c) Podrà promocionar professionalment segons el procediments prevists en el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de La Llei de L’Estatut Bàsic de L’Empleat Públic. d) La seva promoció i carrera professional es farà efectiva en aplicació de les lleis en matèria de funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 32. S'entén per representació, a efectes del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de La Llei de L’Estatut Bàsic de L’Empleat Públic: a) El dret a negociar la determinació de condicions de treball dels funcionaris de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. b) El dret a participar, mitjançant les organitzacions sindicals, en el òrgans de control i seguiment de les entitats o organismes que es determinin legalment. c) La facultat d’elegir representats i constituir òrgans unitaris mitjançant els quals s’instrumenti la interlocució entre les Administracions Públiques i els seus empleats. d) El dret a negociar la determinació de condicions de treball dels empleats de la Comunitat Autònoma de l'Administració Pública. 33. És una retribució bàsica del personal laboral inclòs en l’àmbit d’aplicació del Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears? a) Les pagues extraordinàries. b) Les hores extraordinàries. c) El complement específic. d) El complement de destinació. 34. És una retribució complementària del personal laboral inclòs en l’àmbit d’aplicació del Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears? a) Les pagues extraordinàries. b) Les hores extraordinàries. c) El salari base. d) El complement d’antiguitat. 35. A què está destinat el complement específic d’acord amb allò que estableix el Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears? a) A retribuir el rendiment especial, l’activitat extraordinària i l’interès o la iniciativa amb què el personal exerceix el seu treball. b) A retribuir les condicions particulars d’alguns llocs de treball en consideració a la seva especial dificultat tècnica, la dedicació, la responsabilitat, la incompatibilitat,o la perillositat, la penositat o la toxicitat. c) A retribuir el treball realitzat pel personal que fa torns, durant les hores compreses des de les 22.00 hores fins a les 06.00 hores. d) A compensar els desavantatges econòmics que el personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma, igual que la resta de les persones treballadores residents a les Illes Balears, suporta a causa de l’import major que tenen els costs de transport de persones i mercaderies i els costs dels processos interiors de producció de béns i de serveis. 36. A què està destinat el complement de productivitat d’acord amb allò que estableix el Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears? a) A retribuir el rendiment especial, l’activitat extraordinària i l’interès o la iniciativa amb què el personal exerceix el seu treball. b) A retribuir les condicions particulars d’alguns llocs de treball en consideració a la seva especial dificultat tècnica, la dedicació, la responsabilitat, la incompatibilitat,o la perillositat, la penositat o la toxicitat. c) A retribuir el treball realitzat pel personal que fa torns, durant les hores compreses des de les 22.00 hores fins a les 06.00 hores. d) A compensar els desavantatges econòmics que el personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma, igual que la resta de les persones treballadores residents a les Illes Balears, suporta a causa de l’import major que tenen els costs de transport de persones i mercaderies i els costs dels processos interiors de producció de béns i de serveis. 37. D’acord amb allò que estableix el Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, han de percebre el complement tecnicoeducatiu els qui ostentin la categoria d’educador/a i de cuidador/a i exerceixin les funcions en centres de menors —segons les diferents modalitats que estableix la Llei 7/1995, de 21 de març, de protecció de menors— en funció de (assenyaleu la resposta INCORRECTA): a) L’obligació i la responsabilitat que té l'equip de personal educador i cuidador de prestar una educació a les persones menors que estiguin a càrrec seu pel que fa a l’adquisició d’hàbits i de costums en la convivència diària i a l’hora de fer companyaments en el trasllat de menors. b) Per la perillositat, la penositat i la conflictivitat que suposen en tot moment les intervencions educatives amb les persones majors que en situacions límit entren en conflicte. c) La responsabilitat que suposen els acompanyaments de persones menors en activitats lúdiques programades (passeigs, excursions, acampades, etc.). d) Per les compareixences judicials que afecten les persones menors integrades en la xarxa de reforma i que comporten que hi hagin d’anar acompanyats d’un educador/a tutor/a. 38. Respecte al Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears , indiqueu la resposta correcta: a) S’ha d’efectuar el pagament de less indemnitzacions per raó del servei dins el mes de la meritació, a excepció del mes de desembre, en què el pagament s’ha d’efectuar abans del dia 21, mitjançant transferència o ingrés en compte que indiqui la persona a aquest efecte, en una entitat de crèdit. b) S’estableixen sis grups professionals, en els quals s’integren les categories professionals ordenades per nivells. c) En tot cas, el personal laboral que cursi estudis acadèmics i de formació o perfeccionament professional té dret a l’adaptació de la jornada ordinària i/oal del seu període de vacances per assistir als cursos. d) El personal en adscripció temporal té dret a la reserva del lloc de treball de procedència i a percebre les retribucions corresponentsal lloc que efectivament ocupa. 39. Quina titulació es requereix per a les categories professionals del grup C, segons el Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears? a) Grau universitari, de doctor/a, llicenciat/da, enginyer/a o arquitecte/a o equivalents. b) Diplomatura universitària, d’enginyer/a tècnic/a, d’arquitecte/a tècnic/a o equivalents. c) Títol debatxillerat, títol corresponent al cicle formatiu de grau superior o equivalent o de la formació laboral equivalentEl personal laboral per temps indefinit. d) títol de graduat/da en educació secundària, graduat/da escolar, del títol de cicle formatiu de grau mitjà o del títol equivalent, o de formación laboral equivalent. 40. Quins nivells de titulació corresponen al grup de classificació professional D, segons el Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears? a) 3 i 4 b) 4 i 5. c) 5 i 6 d) 6 i 7. 41. Quina titulació es requereix per a les categories professionals del grup B, segons el Conveni Colectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears? a) Grau universitari, de doctor/a, llicenciat/da, enginyer/a o arquitecte/a o equivalents. b) Diplomatura universitària, d’enginyer/a tècnic/a, d’arquitecte/a tècnic/a o equivalents. c) Títol debatxillerat, títol corresponent al cicle formatiu de grau superior o equivalent o de la formació laboral equivalentEl personal laboral per temps indefinit. d) títol de graduat/da en educació secundària, graduat/da escolar, del títol de cicle formatiu de grau mitjà o del títol equivalent, o de formación laboral equivalent. 42. Quins nivells de titulació corresponen al grup de classificació professional E, segons el Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears? a) 6 i 7 b) 7 i 8. c) 5 i 6 d) 3 i 4 43. Quin dels següents és un principi ètic que han de complir els empleats públics, segons el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic? a) Es rebutjarà qualsevol regal, favor o servei en condicions avantatjoses que vagi més enllà dels usos habituals, socials i de cortesia, sense perjudici d’allò que s’estableix en el Codi Penal. b) Mantindran actualitzada la seva formació i qualificació. c) S’abstindran en els assumptes en els quals tinguin un interès personal, així com de tota activitat privada o interès que pugui suposar un risc de plantejar conflictes d’interessos amb el seu lloc públic. d) Tractaran amb atenció i respecte als ciutadans, als seus superiors i a la resta d’empleats públics. 44. És un principi de conducta que han de complir els empleats públics, segons el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic: a) Es rebutjarà qualsevol regal, favor o servei en condicions avantatjoses que vagi més enllà dels usos habituals, socials i de cortesia, sense perjudici d’allò que s’estableix en el Codi Penal. b) S’abstindran en els assumptes en els quals tinguin un interès personal, així com de tota activitat privada o interès que pugui suposar un risc de plantejar conflictes d’interessos amb el seu lloc públic. c) Ajustaran la seva actuació als principis de lleialtat i bona fe amb l’Administració en la quan prestin els seus serveis, i amb els seus superiors, companys, subordinats i amb els ciutadans. d) Respectaran la Constitució i la resta de normes que integren l’ordenament jurídic. 45. És un principi de conducta que han de complir els empleats públics, segons el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic. a) Garantiran l’atenció al ciutadà en la llengua que lo sol·liciti sempre que sigui oficial en el territori. b) Ajustaran la seva actuació als principis de lleialtat i bona fe amb l’Administració en la quan prestin els seus serveis, i amb els seus superiors, companys, subordinats i amb els ciutadans. c) Mantindran actualitzada la seva formació i qualificació. d) Actuaran d’acord amb els principis d’eficàcia, economia y eficiència, i vigilaran la consecució de l’interès general i el compliment dels objectius de l’organització. 46. És un deure dels empleats públics establert en l’article 52 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic: a) Exercir amb diligència les tasques que tinguin assignades. b) Actuar d’acord amb el principi de subjectivitat. c) Actuar d’acord amb el principi de parcialitat. d) Actuar d’acord amb el principi de dedicació al servei prestat. 47. No és un principi de la negociació col·lectiva de condicions de treball del funcionaris públics: a) Obligatorietat. b) Conciliació. c) Transparència. d) Bona fe negocial. 48. Respecte als drets de participació, negociació col·lectiva i representació segons allò que disposa l’article 31 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, és fals que: a) L’exercici d’aquests drets es garanteix mitjançant els òrgans i sistemes específics regulats en el capítol IV del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, sense perjudici d’altres formes de col·laboració entre les Administracions Públiques i els seu empleats públics o els seus representants. b) Les organitzacions sindicals més representatives en l’àmbit de la Funció Pública estan legitimats per interposar recursos en via administrativa i jurisdiccional contra les resolucions dels òrgans de selecció. c) Els procediments per determinar condicions de treball en les Administracions Públiques tindran en compte les previsions establertes en els convenis i acords de caràcter internacional ratificats per Espanya. d) L’exercici d’aquests drets es du a termini mitjançant els òrgans de Funció Pública i sistemes específics, sense perjudici d’altres formes de col·laboració entre les Administracions Públiques i els seu empleats públics o els seus representants. 49. Respecte a la constitució i composició de les Meses de Negociació, les variacions en la representativitat sindical, a efectes de modificació en la composició de les Meses de Negociació, seran acreditades per les organitzacions sindicals interessades: a) cada dos anys. b) cada tres anys. c) cada quatre anys. d) cada cinc anys. 50. Són principis de la negociació col·lectiva de condicions de treball del funcionaris públics: a) Legalitat i estabilitat pressupostària. b) Legalitat i transparència. c) Transparència i conciliació. d) Fe processal i obligatorietat. 51. Les Juntes de Personal es constituiran en unitats electorals que contin amb un cens mínim de: a) 30 funcionaris. b) 40 funcionaris. c) 50 funcionaris. d) 60 funcionaris. 52. El personal al servei dels organismes dependents de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears no podrà exercir l’activitat següent (indiqueu la resposta incorrecta): a) L'exercici d'activitats privades, incloses les de caràcter professional, sigui per compte propi o sota la dependència o al servei d'Entitats o particulars, en els assumptes en què estigui intervenint, hagi intervingut en els dos darrers anys o hagi d'intervenir per raó del lloc públic. S'inclouen especialment en aquesta incompatibilitat les activitats professionals prestades persones a qui s'estigui obligat a atendre en l'exercici del lloc públic. b) La pertinença a consells d'administració o òrgans rectors d'empreses o Entitats privades, sempre que l'activitat estigui relacionada directament amb què gestioni el Departament, Organisme o Entitat en què presti els seus serveis el personal afectat. c) L'exercici, per si o per persona interposada, de càrrecs de tot ordre en Empreses o societats concessionàries, contractistes d'obres, serveis o subministraments, arrendatàries o administradores de monopolis, o amb participació o aval del sector públic, sigui quina sigui la configuració jurídica d'aquelles. d) La participació superior al 15 per 100 al capital de les Empreses o Societats concessionàries, contractistes d'obres, serveis o subministraments, arrendatàries o administradores de monopolis, o amb participació o aval del sector públic, sigui quina sigui la configuració jurídica d'aquelles. 53. Quina de les següents activitats és incompatible amb l’exercici d’una activitat en el sector públic? a) La direcció de seminaris o el dictat de cursos o conferències a centres oficials destinats a la formació de funcionaris o professorat, quan no tingui caràcter permanent o habitual ni suposin més de setanta-cinc hores a l'any, així com la preparació per a l'accés a la funció pública en els casos i la forma que es determini per reglament. b) La participació en tribunals qualificadors de proves selectives per a ingrés a les administracions públiques. c) Les activitats professionals privades prestades persones a qui s'estigui obligat a atendre en l'exercici del lloc públic. d) L’exercici del càrrec de President, Vocal o membre de Juntes rectores de Mutualitats o Patronats de Funcionaris, sempre que no sigui retribuït. 54. És un principi de conducta que han de complir els empleats públics, segons el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic. a) Garantiran l’atenció al ciutadà en la llengua que lo sol·liciti sempre que sigui oficial en el territori. b) Ajustaran la seva actuació als principis de lleialtat i bona fe amb l’Administració en la quan prestin els seus serveis, i amb els seus superiors, companys, subordinats i amb els ciutadans. c) Mantindran actualitzada la seva formació i qualificació. d) Actuaran d’acord amb els principis d’eficàcia, economia y eficiència, i vigilaran la consecució de l’interès general i el compliment dels objectius de l’organització.