1. Qui està legitimat per convocar una reunió, segons el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic? Marqueu la resposta INCORRECTA a) Els empleats públics de les Administracions respectives en número no inferior al 40 per 100 del col·lectiu convocat. b) Els Comitès de Personal. c) Els Comitès d’Empresa. d) Els Delegats de Personal. 2. D’acord amb l’article 31 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de La Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, quina resposta és incorrecta respecte als drets que tenen els empleats públics per a la determinació de les seves condicions de treball: a) Dret a la negociació institucional. b) Dret a la participació institucional. c) Dret a la negociació col·lectiva. d) Dret a la representació. 3. El personal laboral: a) Té dret a la promoció interna en els mateixos termes que el personal funcionari de carrera. b) La seva promoció i carrera professional es regiran pels procediments establerts en els convenis col·lectius i en l’Estatut dels Treballadors. c) Podrà promocionar professionalment segons el procediments prevists en el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de La Llei de L’Estatut Bàsic de L’Empleat Públic. d) La seva promoció i carrera professional es farà efectiva en aplicació de les lleis en matèria de funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 4. S'entén per representació, a efectes del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de La Llei de L’Estatut Bàsic de L’Empleat Públic: a) El dret a negociar la determinació de condicions de treball dels funcionaris de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. b) El dret a participar, mitjançant les organitzacions sindicals, en el òrgans de control i seguiment de les entitats o organismes que es determinin legalment. c) La facultat d’elegir representats i constituir òrgans unitaris mitjançant els quals s’instrumenti la interlocució entre les Administracions Públiques i els seus empleats. d) El dret a negociar la determinació de condicions de treball dels empleats de la Comunitat Autònoma de l'Administració Pública. 5. És una retribució bàsica del personal laboral inclòs en l’àmbit d’aplicació del Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears? a) Les pagues extraordinàries. b) Les hores extraordinàries. c) El complement específic. d) El complement de destinació. 6. És una retribució complementària del personal laboral inclòs en l’àmbit d’aplicació del Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears? a) Les pagues extraordinàries. b) Les hores extraordinàries. c) El salari base. d) El complement d’antiguitat. 7. A què está destinat el complement específic d’acord amb allò que estableix el Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears? a) A retribuir el rendiment especial, l’activitat extraordinària i l’interès o la iniciativa amb què el personal exerceix el seu treball. b) A retribuir les condicions particulars d’alguns llocs de treball en consideració a la seva especial dificultat tècnica, la dedicació, la responsabilitat, la incompatibilitat,o la perillositat, la penositat o la toxicitat. c) A retribuir el treball realitzat pel personal que fa torns, durant les hores compreses des de les 22.00 hores fins a les 06.00 hores. d) A compensar els desavantatges econòmics que el personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma, igual que la resta de les persones treballadores residents a les Illes Balears, suporta a causa de l’import major que tenen els costs de transport de persones i mercaderies i els costs dels processos interiors de producció de béns i de serveis. 8. A què està destinat el complement de productivitat d’acord amb allò que estableix el Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears? a) A retribuir el rendiment especial, l’activitat extraordinària i l’interès o la iniciativa amb què el personal exerceix el seu treball. b) A retribuir les condicions particulars d’alguns llocs de treball en consideració a la seva especial dificultat tècnica, la dedicació, la responsabilitat, la incompatibilitat,o la perillositat, la penositat o la toxicitat. c) A retribuir el treball realitzat pel personal que fa torns, durant les hores compreses des de les 22.00 hores fins a les 06.00 hores. d) A compensar els desavantatges econòmics que el personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma, igual que la resta de les persones treballadores residents a les Illes Balears, suporta a causa de l’import major que tenen els costs de transport de persones i mercaderies i els costs dels processos interiors de producció de béns i de serveis. 9. D’acord amb allò que estableix el Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, han de percebre el complement tecnicoeducatiu els qui ostentin la categoria d’educador/a i de cuidador/a i exerceixin les funcions en centres de menors —segons les diferents modalitats que estableix la Llei 7/1995, de 21 de març, de protecció de menors— en funció de (assenyaleu la resposta INCORRECTA): a) L’obligació i la responsabilitat que té l'equip de personal educador i cuidador de prestar una educació a les persones menors que estiguin a càrrec seu pel que fa a l’adquisició d’hàbits i de costums en la convivència diària i a l’hora de fer companyaments en el trasllat de menors. b) Per la perillositat, la penositat i la conflictivitat que suposen en tot moment les intervencions educatives amb les persones majors que en situacions límit entren en conflicte. c) La responsabilitat que suposen els acompanyaments de persones menors en activitats lúdiques programades (passeigs, excursions, acampades, etc.). d) Per les compareixences judicials que afecten les persones menors integrades en la xarxa de reforma i que comporten que hi hagin d’anar acompanyats d’un educador/a tutor/a. 10. Respecte al Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears , indiqueu la resposta correcta: a) S’ha d’efectuar el pagament de less indemnitzacions per raó del servei dins el mes de la meritació, a excepció del mes de desembre, en què el pagament s’ha d’efectuar abans del dia 21, mitjançant transferència o ingrés en compte que indiqui la persona a aquest efecte, en una entitat de crèdit. b) S’estableixen sis grups professionals, en els quals s’integren les categories professionals ordenades per nivells. c) En tot cas, el personal laboral que cursi estudis acadèmics i de formació o perfeccionament professional té dret a l’adaptació de la jornada ordinària i/oal del seu període de vacances per assistir als cursos. d) El personal en adscripció temporal té dret a la reserva del lloc de treball de procedència i a percebre les retribucions corresponentsal lloc que efectivament ocupa. 11. Quina titulació es requereix per a les categories professionals del grup C, segons el Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears? a) Grau universitari, de doctor/a, llicenciat/da, enginyer/a o arquitecte/a o equivalents. b) Diplomatura universitària, d’enginyer/a tècnic/a, d’arquitecte/a tècnic/a o equivalents. c) Títol debatxillerat, títol corresponent al cicle formatiu de grau superior o equivalent o de la formació laboral equivalentEl personal laboral per temps indefinit. d) títol de graduat/da en educació secundària, graduat/da escolar, del títol de cicle formatiu de grau mitjà o del títol equivalent, o de formación laboral equivalent. 12. Quins nivells de titulació corresponen al grup de classificació professional D, segons el Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears? a) 3 i 4 b) 4 i 5. c) 5 i 6 d) 6 i 7. 13. Quina titulació es requereix per a les categories professionals del grup B, segons el Conveni Colectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears? a) Grau universitari, de doctor/a, llicenciat/da, enginyer/a o arquitecte/a o equivalents. b) Diplomatura universitària, d’enginyer/a tècnic/a, d’arquitecte/a tècnic/a o equivalents. c) Títol debatxillerat, títol corresponent al cicle formatiu de grau superior o equivalent o de la formació laboral equivalentEl personal laboral per temps indefinit. d) títol de graduat/da en educació secundària, graduat/da escolar, del títol de cicle formatiu de grau mitjà o del títol equivalent, o de formación laboral equivalent. 14. Quins nivells de titulació corresponen al grup de classificació professional E, segons el Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears? a) 6 i 7 b) 7 i 8. c) 5 i 6 d) 3 i 4 15. Quin dels ens següents ens estaven obligats a implantar un pla d’igualtat a partir de l’Acord del Consell de Govern de 8 de juliol de 2016 en relació amb l’elaboració i la implantació dels plans d’igualtat per al personal docent, el personal estatutari i el personal de la resta d’ens que integren el sector públic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears? a) Serveis Ferroviaris de Mallorca. b) Institut Balear de la Natura.. c) Fundació Institut Socioeducatiu S’Estel. d) Gestió d’Emergències de les Illes Balears. 16. L’Acord del Consell de Govern de 8 de juliol de 2016, en relació amb l’elaboració i la implantació dels plans d’igualtat per al personal docent, el personal estatutari i el personal de la resta d’ens que integren el sector públic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears obligava a una serie d’entitats a elaborar i implementar plans d’igualtat. Per quantes persones treballadores estaven integrades aquestes empreses? a) Per més de 100. b) Per més de 95. c) Per més de 90. d) Per més de 85. 17. Quin dels següents és un principi ètic que han de complir els empleats públics, segons el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic? a) Es rebutjarà qualsevol regal, favor o servei en condicions avantatjoses que vagi més enllà dels usos habituals, socials i de cortesia, sense perjudici d’allò que s’estableix en el Codi Penal. b) Mantindran actualitzada la seva formació i qualificació. c) S’abstindran en els assumptes en els quals tinguin un interès personal, així com de tota activitat privada o interès que pugui suposar un risc de plantejar conflictes d’interessos amb el seu lloc públic. d) Tractaran amb atenció i respecte als ciutadans, als seus superiors i a la resta d’empleats públics. 18. És un principi de conducta que han de complir els empleats públics, segons el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic: a) Es rebutjarà qualsevol regal, favor o servei en condicions avantatjoses que vagi més enllà dels usos habituals, socials i de cortesia, sense perjudici d’allò que s’estableix en el Codi Penal. b) S’abstindran en els assumptes en els quals tinguin un interès personal, així com de tota activitat privada o interès que pugui suposar un risc de plantejar conflictes d’interessos amb el seu lloc públic. c) Ajustaran la seva actuació als principis de lleialtat i bona fe amb l’Administració en la quan prestin els seus serveis, i amb els seus superiors, companys, subordinats i amb els ciutadans. d) Respectaran la Constitució i la resta de normes que integren l’ordenament jurídic. 19. És un principi de conducta que han de complir els empleats públics, segons el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic. a) Garantiran l’atenció al ciutadà en la llengua que lo sol·liciti sempre que sigui oficial en el territori. b) Ajustaran la seva actuació als principis de lleialtat i bona fe amb l’Administració en la quan prestin els seus serveis, i amb els seus superiors, companys, subordinats i amb els ciutadans. c) Mantindran actualitzada la seva formació i qualificació. d) Actuaran d’acord amb els principis d’eficàcia, economia y eficiència, i vigilaran la consecució de l’interès general i el compliment dels objectius de l’organització. 20. És un deure dels empleats públics establert en l’article 52 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic: a) Exercir amb diligència les tasques que tinguin assignades. b) Actuar d’acord amb el principi de subjectivitat. c) Actuar d’acord amb el principi de parcialitat. d) Actuar d’acord amb el principi de dedicació al servei prestat. 21. No és un principi de la negociació col·lectiva de condicions de treball del funcionaris públics: a) Obligatorietat. b) Conciliació. c) Transparència. d) Bona fe negocial. 22. Respecte als drets de participació, negociació col·lectiva i representació segons allò que disposa l’article 31 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, és fals que: a) L’exercici d’aquests drets es garanteix mitjançant els òrgans i sistemes específics regulats en el capítol IV del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, sense perjudici d’altres formes de col·laboració entre les Administracions Públiques i els seu empleats públics o els seus representants. b) Les organitzacions sindicals més representatives en l’àmbit de la Funció Pública estan legitimats per interposar recursos en via administrativa i jurisdiccional contra les resolucions dels òrgans de selecció. c) Els procediments per determinar condicions de treball en les Administracions Públiques tindran en compte les previsions establertes en els convenis i acords de caràcter internacional ratificats per Espanya. d) L’exercici d’aquests drets es du a termini mitjançant els òrgans de Funció Pública i sistemes específics, sense perjudici d’altres formes de col·laboració entre les Administracions Públiques i els seu empleats públics o els seus representants. 23. Segons la Guia per elaborar i implantar plans d’igualtat entre dones i homes de l’acord del Consell de Govern de 9 de novembre de 2020 per aprovar la segona fase d’implantació de plans d’igualtat per al personal dels ens que integren el sector públic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears amb plantilles iguals o superiors a cinquanta persones (indiqueu la resposta incorrecta): a) S’ha d’elaborar un informe de diagnòstic en matèria d’igualtat de gènere de l’organització a partir de les dades quantitatives i qualitatives obtingues. b) L’estudi quantitatiu de la situació en matèria d’igualtat de gènere ha d’incloure informació del nombre de cursos fets pel personal en els darrers tres anys. c) L’estudi quantitatiu mitjançant la tècnica adequades i fiables que reculli la situació actual ha d’indicar el nombre de persones que han promocionat en els darrers tres anys per categories professionals i sistema de promoció. d) El pla d’igualtat ha d’incloure, entre d’altres un apartat referit al pressupost. 24. Quines són les retribucions bàsiques del personal al servei del Sector públic instrumental? a) El sou base i els complements de lloc de treball. b) El sou base, el complement d’antiguitat i el de carrera professional. c) El sou base, el complement d’antiguitat i les pagues extraordinàries. d) El sou base i les pagues extraordinàries. 25.La norma bàsica que regula la igualtat d’oportunitats és: a)La Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. b)La Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. c)La Llei 2/2007, de 16 de març, de cossos i escales de l’Administració de la comunitat Autònoma de les Illes Balears d)La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears 26. Les retribucions bàsiques del personal al servei del Sector públic instrumental: a) Han de ser iguals per a tot el personal de l’ens corresponent i no poden suposar més d’un 1,5% de les màximes. b) Han de ser iguals per a tot el personal laboral al serveis dels ens del Sector públic instrumental, per a cada categoria i s’han de fixar anualment per la Llei de pressuposts generals de la comunitat autònoma.. c) Han de ser iguals per a tot el personal laboral al serveis dels ens del Sector públic instrumental, per a cada grup de classificació i s’han de fixar anualment per la Llei de pressuposts generals de la comunitat autònoma. d) Han de ser iguals per a tot el personal laboral al serveis dels ens del Sector públic instrumental, per a cada grup de classificació i s’han de fixar anualment per la Llei del Sector públic instrumental. 27. Quin dels següents no és una retribució complementària?: a) El complement de dedicació especial. b) La indemnització per residència. c) El complement d’horaris especials. d) El complement de responsabilitat. 28. El treball en diumenge o altres festius s’ha de retribuir mitjançant el complement: a) D’horaris especials. b) De penositat. c) De dedicació especial. d) De jornada partida. 29.El III Pla d’igualtat entre homes i dones de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (serveis generals) és aplicable al sector públic Instrumental de la CAIB? a) Si, es d’aplicació directa b) No, si bé és d’aplicació supletòria quan l’ens no disposi d’un pla d’gualtat propi c) No, els ens del sector públic instrumental de la CAIB han d’aprovar els seus propis plans d’igualtat d) No, si bé els plans d’igualtat dels ens que integren el sector públic instrumental de la CAIB han d’incloure les mateixes mesures que el de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears 30.En relació als Plans d’Igualtat, indica quina resposta no és correcta: a) S’han d’aprovar anualment b) S’ha d’elaborar un diagnòstic previ a la seva aprovació c) S’ha de dur a terme un seguiment de la seva execució d) S’ha d’elaborar un informe final de la seva execució 31. El personal al servei dels ens del Sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: a) Pot ser només personal funcionari. b) Pot ser només personal laboral. c) Pot ser personal funcionari o laboral. d) Pot ser el que decideixi la direcció de l’ens. 32. És una retribució bàsica del personal laboral inclòs en l’àmbit d’aplicació del Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears? a) Les pagues extraordinàries. b) Les hores extraordinàries. c) El complement específic. d) El complement de destinació. 33. És una retribució complementària del personal laboral inclòs en l’àmbit d’aplicació del Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears? a) Les pagues extraordinàries. b) Les hores extraordinàries. c) El salari base. d) El complement d’antiguitat. 34.La definició d’assetjament sexual ve recollida a: a) La Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes b) Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears c) Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes d) No existeix una definició legal de l’assetjament sexual 35. La situació en què es troba una persona que sigui, hagi estat o pugui ser tractada, atenent el seu sexe, de manera menys favorable que una altra en situació comparable. a) Es considera discriminació directa per raó de sexe b) Es considera discriminació indirecta per raó de sexe c) Es considera discriminació directa i indirecta per raó de sexe d) Es considera discriminació directa o indirecta depenent de la situació comparable 36. La situació en què una disposició, criteri o pràctica aparentment neutres posa persones d’un sexe en desavantatge particular respecte a persones de l’altre sexe, llevat que aquesta disposició, criteri o pràctica es puguin justificar objectivament atenent una finalitat legítima i que els mitjans per assolir aquesta finalitat siguin necessaris i adequats. a)Es considera discriminació directa per raó de sexe b)Es considera discriminació indirecta per raó de sexe c)Es considera discriminació directa i indirecta per raó de sexe d)Es considera discriminació directa o indirecta depenent de la situació comparable 37. En relació a l’elaboració de Plans d’Igualtat, digués quina resposta és la correcta: a) Les empreses estan obligades a respectar la igualtat de tracte i d’oportunitats en l’àmbit laboral però no estan obligades a elaborar Plans d’Igualtat en tot cas. b) Les empreses han d’adoptar mesures dirigides a evitar qualsevol tipus de discriminació laboral entre dones i homes i només en cas de sanció per part de l’autoritat laboral hauran d’elaborar els corresponents Plans d’igualtat c) Les empreses de cinquanta treballadors o més han d’elaborar i aplicar els seus propis Plans d’Igualtat d) Totes les empreses han d’elaborar i aplicar els seus propis Plans d’Igualtat 38. Assenyala quina d’aquestes matèries no ha de constar en un pla d’igualtat: a) Procés de selecció i contractació. b) Infrarepresentació masculina. c) Retribucions. d) Prevenció de l’assetjament sexual i per raó de sexe 39. Les categories professionals del personal laboral al servei dels ens que integren el sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears s'han d'agrupar, en funció de la titulació exigida per a l'ingrés a) Grup A, dividit en dos subgrups, A1 i A2, grup B, Grup C, dividit en dos subgrups, C1 i C2 i altres agrupacions professionals sense requisit de titulació. b) El personal laboral es classificarà de conformitat amb la legislació laboral. c) Grups A, B, C, D i E. d) Totes les respostes anteriors són correctes. 40. Són retribucions complementàries les que determinin les relacions de llocs de treball, prèvia la negociació en el si dels òrgans corresponents de cada ens, en funció de la concurrència o no en cada cas de les circumstàncies següents: a) Dedicació especial, disponibilitat, incompatibilitat, dificulteu tècnica i perillositat. b) Responsabilitat, disponibilitat, incompatibilitat, dificulteu tècnica i perillositat. c) Dedicació especial, Horaris especials, Responsabilitat i Experiència exigida. d) Dedicació especial, horaris especials, responsabilitat, dificulteu tècnica i perillositat. 41. L’Estatut bàsic de l’empleat públic reflecteix els fonaments d’actuació següents: a) Servei als ciutadans i als seus interessos. b) Igualtat, mèrit i comoditat en l’accés i en la promoció professional. c) Sotmetiment ple a la llei i al reglament. d) Cooperació entre les administracions públiques en la regulació i la gestió de l’ocupació pública. 42. L’Estatut bàsic de l’empleat públic no s’aplica al personal funcionari: a) De les universitats públiques i els centres d’ensenyament sostinguts totalment o parcialment amb fons públics. b) De les administracions de les entitats locals. c) Dels organismes públics, les agències i altres entitats de dret públic amb personalitat jurídica pròpia, vinculades o dependents de qualsevol de les administracions públiques. d) Dels cossos de policia local. 43. El desenvolupament de l’Estatut bàsic de l’empleat públic és competència: a) De les Corts Generals. b) De les assemblees legislatives de les comunitats autònomes en l’àmbit de les seves competències. c) De les Corts Generals i les assemblees legislatives de les comunitats autònomes, en l’àmbit de les seves competències. d) De les Corts Generals i les assemblees legislatives de les comunitats autònomes, i dels òrgans de govern de les ciutats autònomes de Ceuta i Melilla, en l’àmbit de les seves competències. 44. D’acord amb el que preveu l’Estatut bàsic de l’empleat públic, per poder participar en els processos selectius és necessari reunir els requisits següents: a) Posseir la titulació estudiada. b) Altres requisits específics que guardin relació objectiva i proporcionada amb les funcions assumides i les tasques a exercir. En tot cas, han d’establir-se de manera abstracta i general. c) Tenir la nacionalitat espanyola en tot cas. d) Tenir complerts divuit anys i no excedir, en el seu cas, de l’edat màxima de jubilació forçosa. 45. Respecte als permisos als quals tenen dret els funcionaris públics, recollits al Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, és FALS que: a) Per trasllat de domicili sense canvi de residència, es disposa d’un dia de permís. b) Per mort, accident o malaltia greus, hospitalització o intervenció quirúrgica sense hospitalització que requereixi repòs domiciliari, d’un familiar dins del primer grau de consanguinitat o afinitat, es disposa de tres dies hàbils quan el succés es produeixi en la mateixa localitat, i cinc dies hàbils quan sigui en una localitat diferent. c) Per concórrer a exàmens finals i resta de proves definitives d’aptitud, durant els dies de la seva celebració. d) Per mort, accident o malaltia greus, hospitalització o intervenció quirúrgica sense hospitalització que requereixi repòs domiciliari, d’un familiar dins del segon grau de consanguinitat o afinitat, es disposa de tres dies hàbils quan el succés es produeixi en la mateixa localitat, i cinc dies hàbils quan sigui en una localitat diferent. 46. Respecte a l’avaluació de l’acompliment de l’article 20 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de La Llei de L’Estatut Bàsic de L’Empleat Públic: a) Es defineix com el procediment mitjançant el qual es mesura i valora la conducta professional i el rendiment o l’assoliment de resultats b) La continuïtat en un lloc de treball obtingut per concurs no es vincula a l’avaluació de l’acompliment c) L’aplicació de la carrera professional vertical requereix l’aprovació prèvia, en cada cas, de sistemes objectius que permetin avaluar l’acompliment d’acord amb el que estableixen els apartats 1 i 2 d’aquest article. d) L’aplicació de les retribucions bàsiques derivades de l’apartat c) de l’article 24 d’aquest Estatut requereix l’aprovació prèvia, en cada cas, de sistemes objectius que permetin avaluar l’acompliment d’acord amb el que estableixen els apartats 1 i 2 d’aquest article. 47. Quina de les següents activitats és incompatible amb l’exercici d’una activitat en el sector públic? a) La direcció de seminaris o el dictat de cursos o conferències a centres oficials destinats a la formació de funcionaris o professorat, quan no tingui caràcter permanent o habitual ni suposin més de setanta-cinc hores a l'any, així com la preparació per a l'accés a la funció pública en els casos i la forma que es determini per reglament. b) La participació en tribunals qualificadors de proves selectives per a ingrés a les administracions públiques. c) Les activitats professionals privades prestades persones a qui s'estigui obligat a atendre en l'exercici del lloc públic. d) L’exercici del càrrec de President, Vocal o membre de Juntes rectores de Mutualitats o Patronats de Funcionaris, sempre que no sigui retribuït. 48. La classificació dels personal al servei del Sector públic instrumental es basa en: a) La titulació màxima de què disposi la persona treballadora. b) La titulació exigida per a l’ingrés en els ens del Sector públic instrumental. c) Les funcions que realitza la persona treballadora. d) Només poden ser tècnics o auxiliars. 49. Respecte de la classificació professional del personal al servei del Sector públic instrumental s’hi poden distingir: a) Tres categories. b) Cuatre categories i dos grups. c) Cinc grups i les categories que claguin. d) No hi ha classificació professional ja que depèn del contracte de treball. 50. El personal al servei del Sector públic instrumental es classifica en el grup B: a) Aquelles categories professionals per a les quals s’exigeix el títol universitari de grau mitjà o equivalent. b) Aquelles categories professionals per a les quals s’exigeix el títol de llicenciat o enginyer superior. c) Aquelles categories professionals per a les quals s’exigeix el títol universitari de grau superior o equivalent. d) Aquells llocs de treball per als quals s’exigeix un títol de formació professional. 51. Per accedir a un lloc de treball del Sector públic instrumental del grup E s’exigeix: a) La titulació de certificat d’escolaritat. b) El títol de batxiller o equivalent. c) El títol de qualificació professional de nivell 3. d) No s’exigeix cap tipus de titulació. 52. Una persona que té únicament el títol de batxiller pot ocupar un lloc de treball d’una societat mercantil del Sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears d’una categoria del grup B? a) Si, si en el si de la negociació col·lectiva la direcció de l’ens així ho acorda. b) Si, si en el si de la negociació col·lectiva s’acorda i aquesta persona té una experiència de dos anys en la categoria professional inferior. c) Si, si en el sí de la negociació col·lectiva s’acorda i aquesta persona té una experiència de tres anys en qualsevol categoria professional del grup inferior en un grau. d) No, en cap cas. 53. L’estructura salarial del personal al servei del Sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears és: a) La mateixa que el personal laboral de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. b) La mateixa que el personal funcionari de carrera de l’Administració General de l’Estat. c) La que estableix l’Estatut dels treballadors. d) Es distribueix entre retribucions bàsiques i retribucions complementàries.