1. El règim retributiu del personal al servei del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears es troba regulat en: a) L’Estatut dels treballadors. b) La Llei de funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. c) La Llei 7/2010, de 21 de juliol, del Sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. d) La Disposició addicional 15a de la Llei 15/2012, de 27 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2013. 2. La classificació dels personal al servei del Sector públic instrumental es basa en: a) La titulació màxima de què disposi la persona treballadora. b) La titulació exigida per a l’ingrés en els ens del Sector públic instrumental. c) Les funcions que realitza la persona treballadora. d) Només poden ser tècnics o auxiliars. 3. Respecte de la classificació professional del personal al servei del Sector públic instrumental s’hi poden distingir: a) Tres categories. b) Cuatre categories i dos grups. c) Cinc grups i les categories que claguin. d) No hi ha classificació professional ja que depèn del contracte de treball. 4. El personal al servei del Sector públic instrumental es classifica en el grup B: a) Aquelles categories professionals per a les quals s’exigeix el títol universitari de grau mitjà o equivalent. b) Aquelles categories professionals per a les quals s’exigeix el títol de llicenciat o enginyer superior. c) Aquelles categories professionals per a les quals s’exigeix el títol universitari de grau superior o equivalent. d) Aquells llocs de treball per als quals s’exigeix un títol de formació professional. 5. Una persona que treballa en un consorci i que té una categoria professional per a l’ingrés del qual se li va exigir el títol de tècnic superior corresponent a un cicle formatiu de grau superior s’ha de classificar en: a) El Grup A. b) El Grup D c) El Grup C d) Es pot classificar en qualsevol lloc de treball de l’àrea econòmica o tècnica. 6. Per accedir a un lloc de treball del Sector públic instrumental del grup E s’exigeix: a) La titulació de certificat d’escolaritat. b) El títol de batxiller o equivalent. c) El títol de qualificació professional de nivell 3. d) No s’exigeix cap tipus de titulació. 7. Una persona que té únicament el títol de batxiller pot ocupar un lloc de treball d’una societat mercantil del Sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears d’una categoria del grup B? a) Si, si en el si de la negociació col·lectiva la direcció de l’ens així ho acorda. b) Si, si en el si de la negociació col·lectiva s’acorda i aquesta persona té una experiència de dos anys en la categoria professional inferior. c) Si, si en el sí de la negociació col·lectiva s’acorda i aquesta persona té una experiència de tres anys en qualsevol categoria professional del grup inferior en un grau. d) No, en cap cas. 8. El personal que treballa en un ens del Sector públic instrumental que no tengui la consideració de fix perquè no pugui acreditar que ha superat un procés de selecció conforme als principis generals d’igualtat, mèrit i capacitat i publicitat: a) Ha de ser acomiadat i té dret a indemnització. b) Ha de romandre en la situació actual fins que passin tres anys des que es va aprovar la Llei 7/2010. c) Assoleix la condició d’indefinit no fix en el grup de titulació que correspongui a la categoria professional que actualment exerceixi, sempre que tengui la titulació exigida o l’experiència professional equivalent. d) Assoleix la condició d’indefinit pendent de classificació en el grup de titulació que correspongui a la categoria professional inferior a la que actualment exerceixi. 9. L’estructura salarial del personal al servei del Sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears és: a) La mateixa que el personal laboral de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. b) La mateixa que el personal funcionari de carrera de l’Administració General de l’Estat. c) La que estableix l’Estatut dels treballadors. d) Es distribueix entre retribucions bàsiques i retribucions complementàries. 10. Quines són les retribucions bàsiques del personal al servei del Sector públic instrumental? a) El sou base i els complements de lloc de treball. b) El sou base, el complement d’antiguitat i el de carrera professional. c) El sou base, el complement d’antiguitat i les pagues extraordinàries. d) El sou base i les pagues extraordinàries. 11. El complement d’antiguitat de les retribucions del personal al servei del Sector públic instrumental consisteix: a) En una quantia igual per a tots els grups per cada dos anys de servei en una categoria qualsevol. b) En una quantia igual per a cada grup per cada tres anys de servei en una categoria pertanyent a un mateix grup. c) En una quantia igual per a cada categoria per cada tres anys de servei en un mateix grup. d) Una quantia fixa per cada tres anys de servei en l’ens corresponent. 12. Assenyaleu la resposta correcta respecte dels triennis del personal al servei del Sector públic instrumental: a) Es merita per cada tres anys de serveis prestats. b) Es merita per cada tres anys a l’ens. c) Es merita per cada trienni vençut i s’han de reconèixer i meritar en el grup al qual pertany la persona treballadora en el moment del venciment d’aquests. d) Es merita per cada trienni vençut i s’han de reconèixer i meritar en la categoria en la qual presta serveis el treballador el darrer dia del trienni. 13. Assenyalau la resposta incorrecta respecte dels triennis del personal al servei del Sector públic instrumental: a) Es merita per trienni vençut. b) Suposen tres anys de serveis prestats a l’ens i s’han de reconèixer i meritar en el grup al qual pertany el treballador al principi del trienni. c) Suposen tres anys de serveis i s’han de reconèixer i meritar en el grup al qual pertany el treballador en el moment del venciment de cada un d’aquests. d) El reconeixement de serveis previs a altres ens s’ha de preveure en el conveni col·lectiu o en altres instruments de negociació d’acord amb la mateixa normativa i criteris que el personal funcionari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 14. Els efectes econòmics dels triennis reconeguts al personal al servei del Sector públic instrumental es compten: a) A partir del mes següent al seu venciment. b) A partir de l’1 de gener de l’any del seu venciment. c) A partir del mateix mes del seu venciment. d) S’ha de sol·licitar a partir del moment del seu venciment. 15. Les pagues extraordinàries del personal al servei del Sector públic instrumental: a) Seran tres a l’any per un import, cada una, d’una mensualitat del sou base més el complement d’antiguitat i de carrera. b) Seran dues a l’any per un import, cada una, d’una mensualitat del sou base i el complement d’antiguitat. c) Són dues a l’any per un import de les retribucions del mes anterior. d) Només es meriten a partir del primer any d’antiguitat. 16. Les retribucions bàsiques del personal al servei del Sector públic instrumental: a) Han de ser iguals per a tot el personal de l’ens corresponent i no poden suposar més d’un 1,5% de les màximes. b) Han de ser iguals per a tot el personal laboral al serveis dels ens del Sector públic instrumental, per a cada categoria i s’han de fixar anualment per la Llei de pressuposts generals de la comunitat autònoma.. c) Han de ser iguals per a tot el personal laboral al serveis dels ens del Sector públic instrumental, per a cada grup de classificació i s’han de fixar anualment per la Llei de pressuposts generals de la comunitat autònoma. d) Han de ser iguals per a tot el personal laboral al serveis dels ens del Sector públic instrumental, per a cada grup de classificació i s’han de fixar anualment per la Llei del Sector públic instrumental. 17. El personal al servei del Sector públic instrumental té dret a percebre: a) Les retribucions bàsiques i els complements de lloc de treball corresponent. b) Les retribucions bàsiques i les retribucions complementàries només. c) Les retribucions bàsiques, les retribucions complementàries i les del lloc de treball. d) Les retribucions bàsiques, el complement d’insularitat i les retribucions complementàries del lloc de treball. 18. Quin dels següents no és una retribució complementària?: a) El complement de dedicació especial. b) La indemnització per residència. c) El complement d’horaris especials. d) El complement de responsabilitat. 19. El complement d’insularitat que perceb el personal al servei del Sector públic instrumental: a) És igual per a totes les illes. b) És distint per a cada illa. c) És un per l’illa de Mallorca i un altre per a la resta d’illes. d) No existeix el complement d’insularitat. 20. El complement de dedicació especial comprèn: a) Tots els complements destinats a retribuir la disponibilitat, la incompatibilitat, l’exclusivitat i qualsevol altre similar. b) Tots els complements destinats a retribuir les jornades especials, la jornada partida, el treball per torns, el treball en dies festius, el treball nocturn i qualsevol altre de similar. c) Tots els complements destinats a retribuir la cabdalia orga?nica, el comandament de personal, la direccio? d’equips i qualsevol altre de similar. d) Tots els complements destinats a retribuir la conduccio? habitual de vehicles, l’esforc? fi?sic, les condicions meteorolo?giques, l’atencio? d’emerge?ncies, l’u?s de determinats equips o de maquina?ria especial, l’exposicio? a productes qui?mics i qualsevol activitat classificada. 21. El complement de responsabilitat especial comprèn: a) Tots els complements destinats a retribuir la disponibilitat, la incompatibilitat, l’exclusivitat i qualsevol altre similar. b) Tots els complements destinats a retribuir les jornades especials, la jornada partida, el treball per torns, el treball en dies festius, el treball nocturn i qualsevol altre de similar. c) Tots els complements destinats a retribuir la cabdalia orga?nica, el comandament de personal, la direccio? d’equips i qualsevol altre de similar. d) Tots els complements destinats a retribuir la conduccio? habitual de vehicles, l’esforc? fi?sic, les condicions meteorolo?giques, l’atencio? d’emerge?ncies, l’u?s de determinats equips o de maquina?ria especial, l’exposicio? a productes qui?mics i qualsevol activitat classificada. 22. El complement d’horaris especials comprèn: a) Tots els complements destinats a retribuir la disponibilitat, la incompatibilitat, l’exclusivitat i qualsevol altre similar. b) Tots els complements destinats a retribuir les jornades especials, la jornada partida, el treball per torns, el treball en dies festius, el treball nocturn i qualsevol altre de similar. c) Tots els complements destinats a retribuir la cabdalia orga?nica, el comandament de personal, la direccio? d’equips i qualsevol altre de similar. d) Tots els complements destinats a retribuir la conduccio? habitual de vehicles, l’esforc? fi?sic, les condicions meteorolo?giques, l’atencio? d’emerge?ncies, l’u?s de determinats equips o de maquina?ria especial, l’exposicio? a productes qui?mics i qualsevol activitat classificada. 23. El complement de penositat comprèn: a) Tots els complements destinats a retribuir la disponibilitat, la incompatibilitat, l’exclusivitat i qualsevol altre similar. b) Tots els complements destinats a retribuir les jornades especials, la jornada partida, el treball per torns, el treball en dies festius, el treball nocturn i qualsevol altre de similar. c) Tots els complements destinats a retribuir la cabdalia orga?nica, el comandament de personal, la direccio? d’equips i qualsevol altre de similar. d) Tots els complements destinats a retribuir la conduccio? habitual de vehicles, l’esforc? fi?sic, les condicions meteorolo?giques, l’atencio? d’emerge?ncies, l’u?s de determinats equips o de maquina?ria especial, l’exposicio? a productes qui?mics i qualsevol activitat classificada. 24. El coplement de dificultat tècnica ha d’englobar: a) Tots els complements destinats a retribuir la complexitat de les tasques assignades, la diversitat o l’heterogenei?tat de les funcions, l’experie?ncia exigida i qualsevol altre de similar. b) Tots els complements destinats a retribuir les jornades especials, la jornada partida, el treball per torns, el treball en dies festius, el treball nocturn i qualsevol altre de similar. c) Tots els complements destinats a retribuir la cabdalia orga?nica, el comandament de personal, la direccio? d’equips i qualsevol altre de similar. d) Tots els complements destinats a retribuir la conduccio? habitual de vehicles, l’esforc? fi?sic, les condicions meteorolo?giques, l’atencio? d’emerge?ncies, l’u?s de determinats equips o de maquina?ria especial, l’exposicio? a productes qui?mics i qualsevol activitat classificada. 25. El complement que retribueix la disponibilitat o la incompatibilitat és: a) El complement d’horaris especials. b) El complement de dedicació especial. c) El complement de dificultat tècnica. d) El complement de responsabilitat. 26. El complement que retribueix la cabadalia orgànica és: a) El complement d’horaris especials. b) El complement de dedicació especial. c) El complement de dificultat tècnica. d) El complement de responsabilitat. 27. El complement que retribueix la conducció habitual de vehicles és: a) El complement d’horaris especials. b) El complement de dedicació especial. c) El complement de penositat. d) El complement de responsabilitat. 28. El complement que retribueix la diversitat o heterogeneïtat de les funcions o l’experiència exigida és: a) El complement d’horaris especials. b) El complement de dedicació especial. c) El complement de dificultat tècnica. d) El complement de responsabilitat. 29. El complement que retribueix l’atenció d’emergències és: a) El complement de penositat. b) El complement de dedicació especial. c) El complement de dificultat tècnica. d) El complement de responsabilitat. 30. La jornada partida s’ha de retribuir mitjançant el complement: a) De penositat. b) De dedicació especial. c) D’horaris especials. d) De jornada partida. 31. El treball en diumenge o altres festius s’ha de retribuir mitjançant el complement: a) D’horaris especials. b) De penositat. c) De dedicació especial. d) De jornada partida. 32. La carrera horitzontal administrativa del personal al servei del Sector públic instrumental: a) Mitjançant el complement de carrera professional. b) Incrementant les retribucions complementàries. c) Mitjançant el complement de responsabilitat. d) No és aplicable a aquest personal. 33. Per al còmput dels límits màxims de les retribucions del personal al servei del Sector públic instrumental s’han de computar: a) Les retribucions bàsiques i les complementàries només. b) Les retribucions bàsiques, les complementàries i el complement d’insularitat només. c) Les retribucions bàsiques, les complementàries amb exclusió del complement d’antiguitat només. d) Les retribucions bàsiques, les complementàries amb exclusió dels complements d’antiguitat i el d’insularitat. 34. Assenyalau la resposta incorrecta respecte del complement personal transitori regulat en la Disposició addicional 15ª de la Llei 15/2012: a) Té per objecte compensar la nova classificació del personal afectat. b) Té per objecte compensar la pèrdua del lloc de treball que s’ocupava abans de la reclassificació del personal afectat. c) Té per objecte millorar les retribucions del personal que sofreix una reclassificació del lloc de treball. d) Té per objecte compensar la pèrdua de retribucions que suposa el nou sistema retributiu respecte de l’anterior a la classificació del personal afectat. 35. El complement personal transitori regulat en la Disposició addicional 15ª de la Llei 15/2012: a) No s’ha d’incrementar ni revaloritzar per raó dels increments retributius que, si s’escau, estableixin les lleis anuals de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. b) S’ha d’incrementar en el mateix percentatge que es puguin les retribucions del personal funcionari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. c) S’ha d’incrementar en el mateix percentatge que es puguin les retribucions del personal laboral de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. d) S’ha d’incrementar en el mateix percentatge que es puguin les retribucions del personal funcionari o laboral de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 36. El personal al servei del Sector públic instrumental: a) No pot ser retribuït per cap complement. b) Pot ser retribuït per les retribucions bàsiques exclusivament. c) No pot ser retribuït per cap altre concepte que no estigui previst en la DA 15ª de la Llei 15/2012. d) Ha de ser retribuït pels conceptes que acordin la direcció de l’ens i els representants sindicals, siguin quins siguin els conceptes retributius. 37. El règim retributiu del personal del Sector públic instrumental regulat en la DA. 15ª de la Llei 15/2012: a) No és aplicable al personal sotmès a la relació laboral especial d’alta direcció. b) És aplicable a tot el personal inclòs el sotmès a la relació especial d’alta direcció. c) És aplicable a tot el personal que treballa en els ens del Sector públic instrumental llevat dels gerents i caps d’unitat o àrea. d) Es pot aplicar a tot el personal si així ho acorda la direcció de l’ens. 38. El personal al servei dels ens del Sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: a) Pot ser només personal funcionari. b) Pot ser només personal laboral. c) Pot ser personal funcionari o laboral. d) Pot ser el que decideixi la direcció de l’ens. 39. L’exercici de les funcions que impliquin potestats administratives per part dels ens del Sector públic instrumental correspon: a) A la direcció exclusivament. b) Exclusivament al personal funcionari. c) Exclusivament al personal laboral d’alta direcció. d) No hi ha cap indicació en la Llei. 40. És aplicable al personal al servei del Sector públic instrumental: a) Com a màxim la regulació establerta en l’Estatut de l’empleat públic. b) Com a màxim la regulació del personal laboral de la Llei de cossos i escales de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. c) Com a mínim la regulació establerta en l’Estatut de l’empleat públic. d) Com a mínim la regulació de la Llei de funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 41. És aplicable al personal al servei del Sector públic instrumental de l’Estatut de l’empleat públic: a) Els deures dels empleats públics i el codi de conducta. b) Els principis ètics i els principis de conducta. c) Els principis rectors de l’accés a l’ocupació pública i la reserva de quota per a persones amb discapacitat. d) Totes les respostes anteriors són correctes. 42. La selecció del personal al servei del Sector públic instrumental s’ajustarà: a) Als sistemes i procediments que regula la Llei de funció pública de les Illes Balears. b) Als sistemes i procediments que regula la Llei del Sector públic instrumental de les Illes Balears. c) Als sistemes i procediments que reguli cada ens pel seu personal. d) Als convenis col·lectius sectorials d’administració pública. 43. L’instrument d’ordenació dels recursos humans dels ens del Sector públic instrumental és: a) La plantilla orgànica. b) la relació de llocs de treball. c) El registre de personal de cada ens. d) La Guía de Recursos Humans dels ens del Sector públic instrumental. 44. Si un ens del Sector públic instrumental no disposa de comitè d’empresa o delegat de personal ha de negociar les ofertes públiques d’ocupació i les bases generals de les convocatòries de selecció de personal: a) En el si del comitè d’empresa d’una altra ens del mateix tipus. b) A un comitè format per tres representants del personal i tres de la direcció de l’ens. c) En el sí de la mesa sectorial de negociació de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que correspongui, en funció del sector d’activitat sanitari, d’ensenyament o de serveis generals de què es tracti en cada cas. d) No ha de negociar ni les ofertes públiques d’ocupació ni les bases de les convocatòries. 45. El personal al servei dels organismes autònoms de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: a) Només pot ser funcionari. b) Només pot ser laboral indefinit. c) Pot ser personal funcionari o laboral en els termes prevists en la Llei del Sector públic instrumental. d) Pot ser funcionari o laboral en els termes prevists en la normativa reguladora de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 46. El personal al servei de les entitats públiques empresarials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: a) Només pot ser funcionari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. b) Pot ser laboral propi o personal funcionari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o d’una altra administració pública. c) Només potser funcionari laboral del propi ens. d) La normativa no estableix el tipus de personal que pot tenir. 47. El personal al servei de les societats mercantils públiques de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: a) Potser personal funcionari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. b) Es personal laboral. c) Sempre han de tenir contracte fix. d) No pot ser personal laboral interí. 48. El personal al servei de les fundacions públiques de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: a) Es personal laboral. b) Pot ser personal funcionari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. c) Només pot ser personal laboral de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. d) No estan sotemesos a les disposicions de l’Estatut de l’empleat públic. 49. El personal dels consorcis: a) En general ha de ser funcionari o laboral de les administracions consorciades. b) No pot ser contractat com a laboral propi. c) Ha de ser personal funcionari propi. d) No hi ha cap regulació d’aquest personal en la Llei del Sector públic instrumental. 50. La direcció centralitzada de nòmines i negociació de les condicions del personal del Sector públic instrumental correspon: a) A cada conselleria d’adscripció de l’ens. b) A la conselleria competent en matèria d’hisenda i pressuposts. c) A la conselleria competent en matèria de coordinació del Sector públic instrumental. d) A la direcció de cada ens. 51. És una retribució bàsica del personal laboral inclòs en l’àmbit d’aplicació del Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears? a) Les pagues extraordinàries. b) Les hores extraordinàries. c) El complement específic. d) El complement de destinació. 52. És una retribució complementària del personal laboral inclòs en l’àmbit d’aplicació del Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears? a) Les pagues extraordinàries. b) Les hores extraordinàries. c) El salari base. d) El complement d’antiguitat. 53. A què está destinat el complement específic d’acord amb allò que estableix el Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears? a) A retribuir el rendiment especial, l’activitat extraordinària i l’interès o la iniciativa amb què el personal exerceix el seu treball. b) A retribuir les condicions particulars d’alguns llocs de treball en consideració a la seva especial dificultat tècnica, la dedicació, la responsabilitat, la incompatibilitat,o la perillositat, la penositat o la toxicitat. c) A retribuir el treball realitzat pel personal que fa torns, durant les hores compreses des de les 22.00 hores fins a les 06.00 hores. d) A compensar els desavantatges econòmics que el personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma, igual que la resta de les persones treballadores residents a les Illes Balears, suporta a causa de l’import major que tenen els costs de transport de persones i mercaderies i els costs dels processos interiors de producció de béns i de serveis, 54. A què està destinat el complement de productivitat d’acord amb allò que estableix el Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears? a) A retribuir el rendiment especial, l’activitat extraordinària i l’interès o la iniciativa amb què el personal exerceix el seu treball. b) A retribuir les condicions particulars d’alguns llocs de treball en consideració a la seva especial dificultat tècnica, la dedicació, la responsabilitat, la incompatibilitat,o la perillositat, la penositat o la toxicitat. c) A retribuir el treball realitzat pel personal que fa torns, durant les hores compreses des de les 22.00 hores fins a les 06.00 hores. d) A compensar els desavantatges econòmics que el personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma, igual que la resta de les persones treballadores residents a les Illes Balears, suporta a causa de l’import major que tenen els costs de transport de persones i mercaderies i els costs dels processos interiors de producció de béns i de serveis.