1. Respecte a la constitució i composició de les Meses de Negociació, les variacions en la representativitat sindical, a efectes de modificació en la composició de les Meses de Negociació, seran acreditades per les organitzacions sindicals interessades: a) cada dos anys. b) cada tres anys. c) cada quatre anys. d) cada cinc anys. 2. Són principis de la negociació col·lectiva de condicions de treball del funcionaris públics: a) Legalitat i estabilitat pressupostària. b) Legalitat i transparència. c) Transparència i conciliació. d) Fe processal i obligatorietat. 3. Respecte als drets de participació, negociació col·lectiva i representació segons allò que disposa l’article 31 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, és fals que: a) L’exercici d’aquests drets es garanteix mitjançant els òrgans i sistemes específics regulats en el capítol IV del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, sense perjudici d’altres formes de col·laboració entre les Administracions Públiques i els seu empleats públics o els seus representants. b) Les organitzacions sindicals més representatives en l’àmbit de la Funció Pública estan legitimats per interposar recursos en via administrativa i jurisdiccional contra les resolucions dels òrgans de selecció. c) Els procediments per determinar condicions de treball en les Administracions Públiques tindran en compte les previsions establertes en els convenis i acords de caràcter internacional ratificats per Espanya. d) L’exercici d’aquests drets es du a termini mitjançant els òrgans de Funció Pública i sistemes específics, sense perjudici d’altres formes de col·laboració entre les Administracions Públiques i els seu empleats públics o els seus representants. 4. Respecte als permisos als quals tenen dret els funcionaris públics, recollits al Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, és FALS que: a) Per trasllat de domicili sense canvi de residència, es disposa d’un dia de permís. b) Per mort, accident o malaltia greus, hospitalització o intervenció quirúrgica sense hospitalització que requereixi repòs domiciliari, d’un familiar dins del primer grau de consanguinitat o afinitat, es disposa de tres dies hàbils quan el succés es produeixi en la mateixa localitat, i cinc dies hàbils quan sigui en una localitat diferent. c) Per concórrer a exàmens finals i resta de proves definitives d’aptitud, durant els dies de la seva celebració. d) Per mort, accident o malaltia greus, hospitalització o intervenció quirúrgica sense hospitalització que requereixi repòs domiciliari, d’un familiar dins del segon grau de consanguinitat o afinitat, es disposa de tres dies hàbils quan el succés es produeixi en la mateixa localitat, i cinc dies hàbils quan sigui en una localitat diferent. 5. Quin dels següents és un òrgan específic de representació dels funcionaris? a) Delegats de Personal. b) Delegats de Comissió. c) Juntes de Comissió. d) Delegats de Negociació. 6. Respecte a l’avaluació de l’acompliment de l’article 20 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de La Llei de L’Estatut Bàsic de L’Empleat Públic: a) Es defineix com el procediment mitjançant el qual es mesura i valora la conducta professional i el rendiment o l’assoliment de resultats b) La continuïtat en un lloc de treball obtingut per concurs no es vincula a l’avaluació de l’acompliment c) L’aplicació de la carrera professional vertical requereix l’aprovació prèvia, en cada cas, de sistemes objectius que permetin avaluar l’acompliment d’acord amb el que estableixen els apartats 1 i 2 d’aquest article. d) L’aplicació de les retribucions bàsiques derivades de l’apartat c) de l’article 24 d’aquest Estatut requereix l’aprovació prèvia, en cada cas, de sistemes objectius que permetin avaluar l’acompliment d’acord amb el que estableixen els apartats 1 i 2 d’aquest article. 7. Les Juntes de Personal es constituiran en unitats electorals que contin amb un cens mínim de: a) 30 funcionaris. b) 40 funcionaris. c) 50 funcionaris. d) 60 funcionaris. 8. És una retribució bàsica del personal laboral inclòs en l’àmbit d’aplicació del Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears? a) Les pagues extraordinàries. b) Les hores extraordinàries. c) El complement específic. d) El complement de destinació. 9. És una retribució complementària del personal laboral inclòs en l’àmbit d’aplicació del Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears? a) Les pagues extraordinàries. b) Les hores extraordinàries. c) El salari base. d) El complement d’antiguitat. 10. A què está destinat el complement específic d’acord amb allò que estableix el Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears? a) A retribuir el rendiment especial, l’activitat extraordinària i l’interès o la iniciativa amb què el personal exerceix el seu treball. b) A retribuir les condicions particulars d’alguns llocs de treball en consideració a la seva especial dificultat tècnica, la dedicació, la responsabilitat, la incompatibilitat,o la perillositat, la penositat o la toxicitat. c) A retribuir el treball realitzat pel personal que fa torns, durant les hores compreses des de les 22.00 hores fins a les 06.00 hores. d) A compensar els desavantatges econòmics que el personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma, igual que la resta de les persones treballadores residents a les Illes Balears, suporta a causa de l’import major que tenen els costs de transport de persones i mercaderies i els costs dels processos interiors de producció de béns i de serveis, 11. A què està destinat el complement de productivitat d’acord amb allò que estableix el Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears? a) A retribuir el rendiment especial, l’activitat extraordinària i l’interès o la iniciativa amb què el personal exerceix el seu treball. b) A retribuir les condicions particulars d’alguns llocs de treball en consideració a la seva especial dificultat tècnica, la dedicació, la responsabilitat, la incompatibilitat,o la perillositat, la penositat o la toxicitat. c) A retribuir el treball realitzat pel personal que fa torns, durant les hores compreses des de les 22.00 hores fins a les 06.00 hores. d) A compensar els desavantatges econòmics que el personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma, igual que la resta de les persones treballadores residents a les Illes Balears, suporta a causa de l’import major que tenen els costs de transport de persones i mercaderies i els costs dels processos interiors de producció de béns i de serveis. 12. D’acord amb allò que estableix el Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, han de percebre el complement tecnicoeducatiu els qui ostentin la categoria d’educador/a i de cuidador/a i exerceixin les funcions en centres de menors —segons les diferents modalitats que estableix la Llei 7/1995, de 21 de març, de protecció de menors— en funció de (assenyaleu la resposta INCORRECTA): a) L’obligació i la responsabilitat que té l'equip de personal educador i cuidador de prestar una educació a les persones menors que estiguin a càrrec seu pel que fa a l’adquisició d’hàbits i de costums en la convivència diària i a l’hora de fer companyaments en el trasllat de menors. b) Per la perillositat, la penositat i la conflictivitat que suposen en tot moment les intervencions educatives amb les persones majors que en situacions límit entren en conflicte. c) La responsabilitat que suposen els acompanyaments de persones menors en activitats lúdiques programades (passeigs, excursions, acampades, etc.). d) Per les compareixences judicials que afecten les persones menors integrades en la xarxa de reforma i que comporten que hi hagin d’anar acompanyats d’un educador/a tutor/a. 13. Respecte al Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears , indiqueu la resposta correcta: a) S’ha d’efectuar el pagament de less indemnitzacions per raó del servei dins el mes de la meritació, a excepció del mes de desembre, en què el pagament s’ha d’efectuar abans del dia 21, mitjançant transferència o ingrés en compte que indiqui la persona a aquest efecte, en una entitat de crèdit. b) S’estableixen sis grups professionals, en els quals s’integren les categories professionals ordenades per nivells. c) En tot cas, el personal laboral que cursi estudis acadèmics i de formació o perfeccionament professional té dret a l’adaptació de la jornada ordinària i/o al del seu període de vacances per assistir als cursos. d) El personal en adscripció temporal té dret a la reserva del lloc de treball de procedència i a percebre les retribucions corresponents al lloc que efectivament ocupa. 14. Quina titulació es requereix per a les categories professionals del grup C, segons el Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears? a) Grau universitari, de doctor/a, llicenciat/da, enginyer/a o arquitecte/a o equivalents. b) Diplomatura universitària, d’enginyer/a tècnic/a, d’arquitecte/a tècnic/a o equivalents. c) Títol de batxillerat, títol corresponent al cicle formatiu de grau superior o equivalent o de la formació laboral equivalent. El personal laboral per temps indefinit. d) títol de graduat/da en educació secundària, graduat/da escolar, del títol de cicle formatiu de grau mitjà o del títol equivalent, o de formació laboral equivalent. 15. Quins nivells de titulació corresponen al grup de classificació professional D, segons el Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears? a) 3 i 4 b) 4 i 5. c) 5 i 6 d) 6 i 7. 16. Quina titulació es requereix per a les categories professionals del grup B, segons el Conveni Colectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears? a) Grau universitari, de doctor/a, llicenciat/da, enginyer/a o arquitecte/a o equivalents. b) Diplomatura universitària, d’enginyer/a tècnic/a, d’arquitecte/a tècnic/a o equivalents. c) Títol debatxillerat, títol corresponent al cicle formatiu de grau superior o equivalent o de la formació laboral equivalentEl personal laboral per temps indefinit. d) títol de graduat/da en educació secundària, graduat/da escolar, del títol de cicle formatiu de grau mitjà o del títol equivalent, o de formación laboral equivalent. 17. Quins nivells de titulació corresponen al grup de classificació professional E, segons el Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears? a) 6 i 7 b) 7 i 8. c) 5 i 6 d) 3 i 4 18. El personal laboral pot exercir una segona activitat pública en el sector sanitari o educatiu, a part del seu servei a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears? a) Sí, sempre que ho comuniqui amb dos mesos d’antelació a l’inici de la nova activitat. b) No c) Sí, si abans s’ha autoritzat expressament la compatibilitat es compleixen estrictament els horaris de feina d’ambdues activitats i no es modifica la jornada ni els horaris de feina. d) Sí, sempre que no la segona activitat no superi les 15 hores setmanals de feina. 19. El personal al servei dels organismes dependents de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears no podrà exercir l’activitat següent (indiqueu la resposta incorrecta): a) L'exercici d'activitats privades, incloses les de caràcter professional, sigui per compte propi o sota la dependència o al servei d'Entitats o particulars, en els assumptes en què estigui intervenint, hagi intervingut en els dos darrers anys o hagi d'intervenir per raó del lloc públic. S'inclouen especialment en aquesta incompatibilitat les activitats professionals prestades persones a qui s'estigui obligat a atendre en l'exercici del lloc públic. b) La pertinença a consells d'administració o òrgans rectors d'empreses o Entitats privades, sempre que l'activitat estigui relacionada directament amb què gestioni el Departament, Organisme o Entitat en què presti els seus serveis el personal afectat. c) L'exercici, per si o per persona interposada, de càrrecs de tot ordre en Empreses o societats concessionàries, contractistes d'obres, serveis o subministraments, arrendatàries o administradores de monopolis, o amb participació o aval del sector públic, sigui quina sigui la configuració jurídica d'aquelles. d) La participació superior al 15 per 100 al capital de les Empreses o Societats concessionàries, contractistes d'obres, serveis o subministraments, arrendatàries o administradores de monopolis, o amb participació o aval del sector públic, sigui quina sigui la configuració jurídica d'aquelles. 20. Quina de les següents activitats és incompatible amb l’exercici d’una activitat en el sector públic? a) La direcció de seminaris o el dictat de cursos o conferències a centres oficials destinats a la formació de funcionaris o professorat, quan no tingui caràcter permanent o habitual ni suposin més de setanta-cinc hores a l'any, així com la preparació per a l'accés a la funció pública en els casos i la forma que es determini per reglament. b) La participació en tribunals qualificadors de proves selectives per a ingrés a les administracions públiques. c) Les activitats professionals privades prestades persones a qui s'estigui obligat a atendre en l'exercici del lloc públic. d) L’exercici del càrrec de President, Vocal o membre de Juntes rectores de Mutualitats o Patronats de Funcionaris, sempre que no sigui retribuït. 21. Quin dels següents és un principi ètic que han de complir els empleats públics, segons el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic? a) Se rebutjarà qualsevol regal, favor o servei en condicions avantatjoses que vagi més enllà dels usos habituals, socials i de cortesia, sense perjudici d’allò que s’estableix en el Codi Penal. b) Mantindran actualitzada la seva formació i qualificació. c) S’abstindran en els assumptes en els quals tinguin un interès personal, així com de tota activitat privada o interès que pugui suposar un risc de plantejar conflictes d’interessos amb el seu lloc públic. d) Tractaran amb atenció i respecte als ciutadans, als seus superiors i a la resta d’empleats públics. 22. És un principi de conducta que han de complir els empleats públics, segons el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic. a) Garantiran l’atenció al ciutadà en la llengua que lo sol·liciti sempre que sigui oficial en el territori. b) Ajustaran la seva actuació als principis de lleialtat i bona fe amb l’Administració en la quan prestin els seus serveis, i amb els seus superiors, companys, subordinats i amb els ciutadans. c) Mantindran actualitzada la seva formació i qualificació. d) Actuaran d’acord amb els principis d’eficàcia, economia y eficiència, i vigilaran la consecució de l’interès general i el compliment dels objectius de l’organització. 23. El règim retributiu del personal al servei del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears es troba regulat en: a) L’Estatut dels treballadors. b) La Llei de funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. c) La Llei 7/2010, de 21 de juliol, del Sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. d) La Disposició addicional 15a de la Llei 15/2012, de 27 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2013. 24. La classificació dels personal al servei del Sector públic instrumental es basa en: a) La titulació màxima de què disposi la persona treballadora. b) La titulació exigida per a l’ingrés en els ens del Sector públic instrumental. c) Les funcions que realitza la persona treballadora. d) Només poden ser tècnics o auxiliars. 25. Respecte de la classificació professional del personal al servei del Sector públic instrumental s’hi poden distingir: a) Tres categories. b) Cuatre categories i dos grups. c) Cinc grups i les categories que claguin. d) No hi ha classificació professional ja que depèn del contracte de treball. 26. El personal al servei del Sector públic instrumental es classifica en el grup B: a) Aquelles categories professionals per a les quals s’exigeix el títol universitari de grau mitjà o equivalent. b) Aquelles categories professionals per a les quals s’exigeix el títol de llicenciat o enginyer superior. c) Aquelles categories professionals per a les quals s’exigeix el títol universitari de grau superior o equivalent. d) Aquells llocs de treball per als quals s’exigeix un títol de formació professional. 27. Una persona que treballa en un consorci i que té una categoria professional per a l’ingrés del qual se li va exigir el títol de tècnic superior corresponent a un cicle formatiu de grau superior s’ha de classificar en: a) El Grup A. b) El Grup D c) El Grup C d) Es pot classificar en qualsevol lloc de treball de l’àrea econòmica o tècnica. 28. Per accedir a un lloc de treball del Sector públic instrumental del grup E s’exigeix: a) La titulació de certificat d’escolaritat. b) El títol de batxiller o equivalent. c) El títol de qualificació professional de nivell 3. d) No s’exigeix cap tipus de titulació. 29. Una persona que té únicament el títol de batxiller pot ocupar un lloc de treball d’una societat mercantil del Sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears d’una categoria del grup B? a) Si, si en el si de la negociació col·lectiva la direcció de l’ens així ho acorda. b) Si, si en el si de la negociació col·lectiva s’acorda i aquesta persona té una experiència de dos anys en la categoria professional inferior. c) Si, si en el sí de la negociació col·lectiva s’acorda i aquesta persona té una experiència de tres anys en qualsevol categoria professional del grup inferior en un grau. d) No, en cap cas. 30. El personal que treballa en un ens del Sector públic instrumental que no tengui la consideració de fix perquè no pugui acreditar que ha superat un procés de selecció conforme als principis generals d’igualtat, mèrit i capacitat i publicitat: a) Ha de ser acomiadat i té dret a indemnització. b) Ha de romandre en la situació actual fins que passin tres anys des que es va aprovar la Llei 7/2010. c) Assoleix la condició d’indefinit no fix en el grup de titulació que correspongui a la categoria professional que actualment exerceixi, sempre que tengui la titulació exigida o l’experiència professional equivalent. d) Assoleix la condició d’indefinit pendent de classificació en el grup de titulació que correspongui a la categoria professional inferior a la que actualment exerceixi. 31. L’estructura salarial del personal al servei del Sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears és: a) La mateixa que el personal laboral de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. b) La mateixa que el personal funcionari de carrera de l’Administració General de l’Estat. c) La que estableix l’Estatut dels treballadors. d) Es distribueix entre retribucions bàsiques i retribucions complementàries. 32. Quines són les retribucions bàsiques del personal al servei del Sector públic instrumental? a) El sou base i els complements de lloc de treball. b) El sou base, el complement d’antiguitat i el de carrera professional. c) El sou base, el complement d’antiguitat i les pagues extraordinàries. d) El sou base i les pagues extraordinàries. 33. El complement d’antiguitat de les retribucions del personal al servei del Sector públic instrumental consisteix: a) En una quantia igual per a tots els grups per cada dos anys de servei en una categoria qualsevol. b) En una quantia igual per a cada grup per cada tres anys de servei en una categoria pertanyent a un mateix grup. c) En una quantia igual per a cada categoria per cada tres anys de servei en un mateix grup. d) Una quantia fixa per cada tres anys de servei en l’ens corresponent. 34. Assenyaleu la resposta correcta respecte dels triennis del personal al servei del Sector públic instrumental: a) Es merita per cada tres anys de serveis prestats. b) Es merita per cada tres anys a l’ens. c) Es merita per cada trienni vençut i s’han de reconèixer i meritar en el grup al qual pertany la persona treballadora en el moment del venciment d’aquests. d) Es merita per cada trienni vençut i s’han de reconèixer i meritar en la categoria en la qual presta serveis el treballador el darrer dia del trienni. 35. Assenyalau la resposta incorrecta respecte dels triennis del personal al servei del Sector públic instrumental: a) Es merita per trienni vençut. b) Suposen tres anys de serveis prestats a l’ens i s’han de reconèixer i meritar en el grup al qual pertany el treballador al principi del trienni. c) Suposen tres anys de serveis i s’han de reconèixer i meritar en el grup al qual pertany el treballador en el moment del venciment de cada un d’aquests. d) El reconeixement de serveis previs a altres ens s’ha de preveure en el conveni col·lectiu o en altres instruments de negociació d’acord amb la mateixa normativa i criteris que el personal funcionari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 36. Els efectes econòmics dels triennis reconeguts al personal al servei del Sector públic instrumental es compten: a) A partir del mes següent al seu venciment. b) A partir de l’1 de gener de l’any del seu venciment. c) A partir del mateix mes del seu venciment. d) S’ha de sol·licitar a partir del moment del seu venciment. 37. Les pagues extraordinàries del personal al servei del Sector públic instrumental: a) Seran tres a l’any per un import, cada una, d’una mensualitat del sou base més el complement d’antiguitat i de carrera. b) Seran dues a l’any per un import, cada una, d’una mensualitat del sou base i el complement d’antiguitat. c) Són dues a l’any per un import de les retribucions del mes anterior. d) Només es meriten a partir del primer any d’antiguitat. 38. Les retribucions bàsiques del personal al servei del Sector públic instrumental: a) Han de ser iguals per a tot el personal de l’ens corresponent i no poden suposar més d’un 1,5% de les màximes. b) Han de ser iguals per a tot el personal laboral al serveis dels ens del Sector públic instrumental, per a cada categoria i s’han de fixar anualment per la Llei de pressuposts generals de la comunitat autònoma.. c) Han de ser iguals per a tot el personal laboral al serveis dels ens del Sector públic instrumental, per a cada grup de classificació i s’han de fixar anualment per la Llei de pressuposts generals de la comunitat autònoma. d) Han de ser iguals per a tot el personal laboral al serveis dels ens del Sector públic instrumental, per a cada grup de classificació i s’han de fixar anualment per la Llei del Sector públic instrumental. 39. El personal al servei del Sector públic instrumental té dret a percebre: a) Les retribucions bàsiques i els complements de lloc de treball corresponent. b) Les retribucions bàsiques i les retribucions complementàries només. c) Les retribucions bàsiques, les retribucions complementàries i les del lloc de treball. d) Les retribucions bàsiques, el complement d’insularitat i les retribucions complementàries del lloc de treball. 40. Quin dels següents no és una retribució complementària?: a) El complement de dedicació especial. b) La indemnització per residència. c) El complement d’horaris especials. d) El complement de responsabilitat. 41. El complement d’insularitat que perceb el personal al servei del Sector públic instrumental: a) És igual per a totes les illes. b) És distint per a cada illa. c) És un per l’illa de Mallorca i un altre per a la resta d’illes. d) No existeix el complement d’insularitat. 42. El complement de dedicació especial comprèn: a) Tots els complements destinats a retribuir la disponibilitat, la incompatibilitat, l’exclusivitat i qualsevol altre similar. b) Tots els complements destinats a retribuir les jornades especials, la jornada partida, el treball per torns, el treball en dies festius, el treball nocturn i qualsevol altre de similar. c) Tots els complements destinats a retribuir la cabdalia orga?nica, el comandament de personal, la direccio? d’equips i qualsevol altre de similar. d) Tots els complements destinats a retribuir la conduccio? habitual de vehicles, l’esforc? fi?sic, les condicions meteorolo?giques, l’atencio? d’emerge?ncies, l’u?s de determinats equips o de maquina?ria especial, l’exposicio? a productes qui?mics i qualsevol activitat classificada. 43. El complement de responsabilitat especial comprèn: a) Tots els complements destinats a retribuir la disponibilitat, la incompatibilitat, l’exclusivitat i qualsevol altre similar. b) Tots els complements destinats a retribuir les jornades especials, la jornada partida, el treball per torns, el treball en dies festius, el treball nocturn i qualsevol altre de similar. c) Tots els complements destinats a retribuir la cabdalia orga?nica, el comandament de personal, la direccio? d’equips i qualsevol altre de similar. d) Tots els complements destinats a retribuir la conduccio? habitual de vehicles, l’esforc? fi?sic, les condicions meteorolo?giques, l’atencio? d’emerge?ncies, l’u?s de determinats equips o de maquina?ria especial, l’exposicio? a productes qui?mics i qualsevol activitat classificada. 44. El complement d’horaris especials comprèn: a) Tots els complements destinats a retribuir la disponibilitat, la incompatibilitat, l’exclusivitat i qualsevol altre similar. b) Tots els complements destinats a retribuir les jornades especials, la jornada partida, el treball per torns, el treball en dies festius, el treball nocturn i qualsevol altre de similar. c) Tots els complements destinats a retribuir la cabdalia orga?nica, el comandament de personal, la direccio? d’equips i qualsevol altre de similar. d) Tots els complements destinats a retribuir la conduccio? habitual de vehicles, l’esforc? fi?sic, les condicions meteorolo?giques, l’atencio? d’emerge?ncies, l’u?s de determinats equips o de maquina?ria especial, l’exposicio? a productes qui?mics i qualsevol activitat classificada. 45. El complement de penositat comprèn: a) Tots els complements destinats a retribuir la disponibilitat, la incompatibilitat, l’exclusivitat i qualsevol altre similar. b) Tots els complements destinats a retribuir les jornades especials, la jornada partida, el treball per torns, el treball en dies festius, el treball nocturn i qualsevol altre de similar. c) Tots els complements destinats a retribuir la cabdalia orga?nica, el comandament de personal, la direccio? d’equips i qualsevol altre de similar. d) Tots els complements destinats a retribuir la conduccio? habitual de vehicles, l’esforc? fi?sic, les condicions meteorolo?giques, l’atencio? d’emerge?ncies, l’u?s de determinats equips o de maquina?ria especial, l’exposicio? a productes qui?mics i qualsevol activitat classificada. 46. El coplement de dificultat tècnica ha d’englobar: a) Tots els complements destinats a retribuir la complexitat de les tasques assignades, la diversitat o l’heterogenei?tat de les funcions, l’experie?ncia exigida i qualsevol altre de similar. b) Tots els complements destinats a retribuir les jornades especials, la jornada partida, el treball per torns, el treball en dies festius, el treball nocturn i qualsevol altre de similar. c) Tots els complements destinats a retribuir la cabdalia orga?nica, el comandament de personal, la direccio? d’equips i qualsevol altre de similar. d) Tots els complements destinats a retribuir la conduccio? habitual de vehicles, l’esforc? fi?sic, les condicions meteorolo?giques, l’atencio? d’emerge?ncies, l’u?s de determinats equips o de maquina?ria especial, l’exposicio? a productes qui?mics i qualsevol activitat classificada. 47. El complement que retribueix la disponibilitat o la incompatibilitat és: a) El complement d’horaris especials. b) El complement de dedicació especial. c) El complement de dificultat tècnica. d) El complement de responsabilitat. 48. El complement que retribueix la cabadalia orgànica és: a) El complement d’horaris especials. b) El complement de dedicació especial. c) El complement de dificultat tècnica. d) El complement de responsabilitat. 49. El complement que retribueix la conducció habitual de vehicles és: a) El complement d’horaris especials. b) El complement de dedicació especial. c) El complement de penositat. d) El complement de responsabilitat. 50. El complement que retribueix la diversitat o heterogeneïtat de les funcions o l’experiència exigida és: a) El complement d’horaris especials. b) El complement de dedicació especial. c) El complement de dificultat tècnica. d) El complement de responsabilitat.