1. Els òrgans superiors de direcció dels ens del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears són necessàriament:: a) La presidència o l'òrgan unipersonal equivalent, el consell d'administració, el patronat, la junta de govern o l'òrgan col·legiat equivalent. b) El gerent. c) El director o directora gerent. d) La gerència o òrgan unipersonal equivalent. 2. Les funcions de direcció tècnica, programació, coordinació, impuls i avaluació de les actuacions pròpies dels ens del sector públic instrumental : a) Seran exercides per la gerència o òrgan unipersonal equivalent. b) Les funcions són les de direcció, administració i gestió ordinària de l'ens i correspon el seu exercici al president per delegació del consell d'administració o òrgan col·legiat equivalent. c) Poden ser exercides per personal directiu professional. d) Correspondran al conseller delegat o a l'òrgan que es prevegi a aquest efecte en els estatuts de l'entitat o que decideixi l'òrgan col·legiat superior, i, en defecte d'això, al president de l'entitat. 3. La Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears estableix que el consell d'administració, el patronat, la junta de govern o l'òrgan equivalent tindran: a) Un mínim de 7 membres i un màxim segons la dimensió de l'entitat, entre els quals hi haurà almenys un representant de la conselleria competent en matèria d'hisenda i pressupostos. b) Un mínim de 7 membres i un màxim segons la dimensió de l'entitat, entre els quals hi haurà almenys un representant de la conselleria competent en matèria d'hisenda i pressupostos i un representant de l'Advocacia de la Comunitat Autònoma, sense perjudici que aquesta pugui delegar aquestes funcions en un membre del servei que tingui atribuït l'assessorament jurídic de l'ens. c) Un mínim de 7 membres i un màxim de 13, segons la dimensió de l'entitat, entre els quals hi haurà almenys un representant de la conselleria competent en matèria d'hisenda i pressupostos. d) Un mínim de 7 membres i un màxim de 13, segons la dimensió de l'entitat, entre els quals hi haurà almenys un representant de la conselleria competent en matèria d'hisenda i pressupostos i un representant de l'Advocacia de la Comunitat Autònoma, sense perjudici que aquesta pugui delegar aquestes funcions en un membre del servei que tingui atribuït l'assessorament jurídic de l'ens. 4. Els ens del sector públic instrumental: a) Disposaran d'una gerència o òrgan unipersonal equivalent. b) Poden disposar d'una gerència o òrgan unipersonal equivalent. c) Hi haurà altres òrgans unipersonals de direcció vinculats amb els objectius generals de l'ens. d) Sota els òrgans de direcció, disposarà de llocs de treball de personal directiu professional. 5. El nomenament de la gerència i dels altres òrgans unipersonals d'adreça: a) Correspon a la persona titular de la conselleria d'adscripció de l'ens, havent de publicar-se en el «*Butlletí Oficial dels Illes Balears» en el termini màxim de deu dies. b) Correspon a la persona titular de la conselleria d'adscripció de l'ens, sentit prèviament l'òrgan col·legiat superior de direcció de l'ens, havent de publicar-se en el «Butlletí Oficial dels Illes Balears» en el termini màxim de deu dies. c) Correspon al Consell de Govern el cessament de les persones titulars de la gerència i dels altres òrgans unipersonals de direcció dels organismes autònoms. Ha de realitzar-se a proposta de la persona titular de la conselleria d'adscripció de l'ens, sentit prèviament l'òrgan col·legiat superior de direcció de l'ens, havent de publicar-se en el «*Butlletí Oficial dels Illes Balears» en el termini màxim de deu dies. d) Igual que el cessament, correspon al Consell de Govern de la comunitat autònoma dels Illes Balears havent de publicar-se en el «*Butlletí Oficial dels Illes Balears» en el termini màxim de deu dies. 6. Les convocatòries de selecció del personal directiu professional al servei dels ens del sector públic instrumental de la comunitat autònoma dels Illes Balears: a) El personal directiu professional es tria a proposta de la gerència de l'ens sense necessitat de cap convocatòria. b) Hauran de ser objecte d'un informe previ de la conselleria competent en matèria de funció pública. c) El personal directiu professional de les entitats de dret públic tindrà naturalesa funcionarial en aquells casos en què tingui atribuïdes funcions que impliquin la participació en l'exercici de potestats administratives, en conseqüència i en aquest cas serà seleccionat per concurs oposició. d) Les convocatòries de selecció del personal directiu professional dels ens del sector públic instrumental no té la consideració de matèria de negociació col·lectiva, i es determinaran com disposi l'òrgan de direcció superior de l'ens. 7. El personal al servei dels ens del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears pot ser: a) Personal funcionari, personal laboral i personal Eventual. b) Personal funcionari i personal Eventual. c) Personal funcionari i personal laboral i no es permet el nomenament de personal eventual. d) En els ens del sector públic instrumental tot el personal és laboral. 8. La Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears estableix: a) El personal al servei dels ens del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears pot ser personal funcionari o personal laboral. b) L'exercici de les funcions que impliquin la participació en l'exercici de potestats administratives correspon exclusivament al personal funcionari. c) En els ens del sector públic instrumental no es permet el nomenament de personal eventual. d) Totes les anteriors són correctes. 9. És personal laboral el que en virtut de contracte de treball, presta serveis per a l'acompliment de llocs de treball a) Les funcions dels quals impliquen la participació directa o indirecta en l'exercici de les potestats públiques o en la salvaguarda dels interessos generals. b) Les funcions de la qual impliquen la participació indirecta en l'exercici de les potestats públiques o en la salvaguarda dels interessos generals. c) Les funcions de la qual no impliquen la participació directa o indirecta en l'exercici de les potestats públiques o en la salvaguarda dels interessos generals. d) Les funcions de la qual impliquen la participació directa en l'exercici de les potestats públiques o en la salvaguarda dels interessos generals. 10. En tot cas, i com a mínim, és aplicable a tot el personal al servei dels ens del sector públic instrumental de la comunitat autònoma dels Illes Balears, la regulació establerta en l'Estatut bàsic de l'empleat públic: a) Quant als deures dels empleats públics i el codi de conducta,. b) Quant als deures dels empleats públics, els principis ètics i els principis de conducta. c) Quant als deures dels empleats públics i el codi de conducta, els principis ètics, els principis de conducta, els principis rectors de l'accés a l'ocupació pública i les normes reguladores de la reserva de quota per a persones amb discapacitat. d) La regulació establerta en l'Estatut bàsic de l'empleat públic és aplicable en l'únic cas que no contravingui el que es disposa en el conveni col·lectiu del personal al servei de l'ens públic. 11. La selecció del personal al servei dels ens del sector públic instrumental de la comunitat autònoma dels Illes Balears, s'ajustarà: a) L'accés als cossos, les escales i les especialitats funcionarials o a les categories professionals de personal laboral fix es realitzarà mitjançant els sistemes d'oposició, concurs oposició o concurs tret que existeixi un acord d'acoblament que permeti l'accés a una categoria diferent a la pròpia pel sistema que s'hagi acordat. b) L'accés als cossos, les escales i les especialitats funcionarials o a les categories professionals de personal laboral fix es realitzarà mitjançant els sistemes que es determinin en el conveni col·lectiu de l'ens públic. c) L'accés als cossos, les escales i les especialitats funcionarials o a les categories professionals de personal laboral fix es realitzarà mitjançant els sistemes d'oposició, concurs oposició o concurs sense que cap conveni col·lectiva pugui establir un sistema d'accés diferent. d) L'accés als cossos, les escales i les especialitats funcionarials o a les categories professionals de personal laboral fix es realitzarà mitjançant els sistemes d'oposició, concurs oposició o concurs i les convocatòries de selecció no poden incloure períodes de prova que constitueixin part del procediment selectiu. 12. Sense perjudici del que s'estableix en la Llei de funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears per als organismes autònoms, els ens del sector públic instrumental han de disposar : a) D'una relació de llocs de treball pròpia com a instrument d'ordenació dels seus recursos humans. b) Dels mecanismes per a controlar i salvaguardar el compliment dels principis i de les normes a què es refereixen els apartats 1, 2 i 3 de l'article 23 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. c) Dels mecanismes per a controlar i salvaguardar el compliment dels límits pressupostaris i d'ocupació en la contractació o en el nomenament del personal que es derivin de les lleis de pressupostos generals de la comunitat autònoma. d) Totes les respostes anteriors són correctes. 13. Indicar la resposta correcta amb subjecció estricta al principi de jerarquia normativa. Els drets i obligacions concernents a la relació laboral es regulen: a) Pels convenis col·lectius, per les disposicions legals i reglamentàries de l'Estat, per la voluntat de les parts, manifestada en el contracte de treball, sent el seu objecte lícit i sense que en cap cas puguin establir-se en perjudici del treballador condicions menys favorables o contràries a les disposicions legals i convenis col·lectius abans expressats, pels usos i costums locals i professionals. b) Per les disposicions legals i reglamentàries de l'Estat, pels convenis col·lectius, per la voluntat de les parts, manifestada en el contracte de treball, sent el seu objecte lícit i sense que en cap cas puguin establir-se en perjudici del treballador condicions menys favorables o contràries a les disposicions legals i convenis col·lectius abans expressats, pels usos i costums locals i professionals. c) Pels convenis col·lectius, pels usos i costums locals i professionals, per les disposicions legals i reglamentàries de l'Estat, per la voluntat de les parts, manifestada en el contracte de treball, sent el seu objecte lícit i sense que en cap cas puguin establir-se en perjudici del treballador condicions menys favorables o contràries a les disposicions legals i convenis col·lectius abans expressats. d) Per les disposicions legals i reglamentàries de l'Estat, per la voluntat de les parts, manifestada en el contracte de treball, sent el seu objecte lícit i sense que en cap cas puguin establir-se en perjudici del treballador condicions menys favorables o contràries a les disposicions legals i convenis col·lectius, pels convenis col·lectius, pels usos i costums locals i professionals. 14. El personal laboral al servei de les Administracions públiques es regeix: a) Pels preceptes de l'estatut bàsic de l'empleat públic que així ho disposin b) Per la legislació laboral. c) En matèria de permisos de naixement, adopció, del progenitor diferent de la mare biològica i lactància, es regirà pel que es preveu en l'estatut bàsic de l'empleat públic. d) a), b), i c) són correctes. 15. Per als empleats públics, la formació contínua i l'actualització permanent dels seus coneixements i capacitats professionals és: a) Una obligació. b) Un dret individual. c) Un dret i una obligació. d) Un dret. 16. Quin d'aquests no és un dret individual dels empleats públics? a) L'acompliment efectiu de les funcions o tasques pròpies de la seva condició professional i d'acord amb la progressió aconseguida en la seva carrera professional. b) L'exercici de la vaga, amb la garantia del manteniment dels serveis essencials de la comunitat. c) La defensa jurídica i protecció de l'Administració Pública en els procediments que se segueixin davant qualsevol ordre jurisdiccional a conseqüència de l'exercici legítim de les seves funcions o càrrecs públics. d) L'adopció de mesures que afavoreixin la conciliació de la vida personal, familiar i laboral. 17. Els empleats públics tenen els següents drets individuals que s'exerceixen de manera col·lectiva, indica quin d'ells no ho és: a) A la llibertat sindical. b) Al de reunió, en els termes establerts en l'article 46 d'aquest Estatut. c) A la lliure associació professional. d) A l'exercici de la vaga, amb la garantia del manteniment dels serveis essencials de la comunitat. 18. La carrera professional i la promoció del personal laboral es farà efectiva a través dels procediments a) Que s'estableixen en la Llei de funció pública de les Illes Balears. b) Previstos en l'Estatut dels Treballadors o en els convenis col·lectius. c) Establerts de mutu acord entre els representants dels treballadors i els òrgans superiors de l'ens públic. d) Totes les anteriors són correctes. 19. L'increment de la massa salarial del personal laboral, haurà de reflectir-se per a cada exercici pressupostari en ... a) El conveni col·lectiu d'aplicació. b) La corresponent llei de pressupostos. c) En la relació de llocs de treball. d) Cadascun dels contractes laborals subscrits amb el personal. 20. Els increments retributius: a) S'establiran en el conveni col·lectiu. b) S'acordaran mitjançant negociació col·lectiva. c) No podran acordar-se increments retributius que globalment suposin un increment de la massa salarial superior als límits fixats anualment en la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat per al personal. d) Les retribucions del personal laboral es determinaran d'acord amb la legislació laboral, el conveni col·lectiu que sigui aplicable i el contracte de treball. 21. Els funcionaris públics tindran dret a gaudir, durant cada any natural, d'unes vacances retribuïdes de a) Vint-i-dos dies hàbils o dels dies que corresponguin proporcionalment si el temps de servei durant l'any va ser menor. b) Un mes natural o vint-i-dos dies hàbils o dels dies que corresponguin proporcionalment si el temps de servei durant l'any va ser menor. c) El període de vacances anuals retribuïdes dels funcionaris públics no pot ser substituït per una quantia econòmica. En els casos de renúncia voluntària haurà de garantir-se en tot cas el gaudi de les vacances reportades. d) Un mes natural dins de cada any natural complet de servei actiu o bé dels dies que corresponguin en proporció al temps de servei, en el cas que aquest sigui inferior a l'any natural. 22. Les Administracions Públiques establiran la jornada general i les especials de treball dels seus funcionaris públics. La jornada de treball podrà ser a temps complet o a temps parcial. La jornada de treball té la consideració de… a) Dret. b) Deure. c) Ni dret ni deure, és una obligació. d) Consta en el calendari laboral general i local. 23. Que l'actuació dels empleats públics persegueixi la satisfacció dels interessos generals dels ciutadans i es fonamenti en consideracions objectives orientades cap a la imparcialitat i l'interès comú és… a) Un dret. b) Un Deure. c) Ni dret ni deure, és una obligació. d) Un principi ètic. 24. Els empleats públics… a) Respectaran la Constitució i la resta de normes que integren l'ordenament jurídic. b) Ajustaran la seva actuació als principis de lleialtat i bona fe amb l'Administració en la qual prestin els seus serveis, i amb els seus superiors, companys i subordinats. c) Podran intervenir en aquells assumptes en els quals tinguin un interès personal. d) Totes les anteriors són correctes. 25. No és un principi de conducta dels empleats públics… a) Obeir les instruccions i ordres professionals dels superiors, tret que constitueixin una infracció manifesta de l'ordenament jurídic, i en aquest cas les posaran immediatament en coneixement dels òrgans d'inspecció procedents. b) Rebutjar qualsevol regal, favor o servei en condicions avantatjoses que vagi més enllà dels usos habituals, socials i de cortesia, sense perjudici del que s'estableix en el Codi Penal. c) Complir amb diligència les tasques que els corresponguin o se'ls encomanin i, si escau, resoldran dins de termini els procediments o expedients de la seva competència. d) Garantir la constància i permanència dels documents per a la seva transmissió i lliurament als seus posteriors responsables. 26. La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, consta: a) D’un títol preliminar i 145 articles organitzats en deu títols. b) D’un preàmbul i 145 articles organitzats en deu títols. c) D’un títol preliminar i 145 articles organitzats en onze títols. d) D’un preàmbul i 145 articles organitzats en onze títols. 27. La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, consta: a) De 19 disposicions addicionals i 8 disposicions transitòries, de les quals n’hi ha 2 setenes. b) De 18 disposicions addicionals i 9 disposicions transitòries, de les quals n’hi ha 2 setenes. c) De 19 disposicions addicionals i 9 disposicions transitòries, de les quals n’hi ha 2 setenes. d) De 18 disposicions addicionals i 8 disposicions transitòries. 28. Queda exclòs de l’aplicació de la Llei de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears el personal següent: a) Personal del Consell Consultiu i del Consell Econòmic i Social. b) Personal de la Sindicatura de Greuges i de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears. c) Personal de les universitats públiques radicades a la comunitat autònoma de les Illes Balears que no formi part dels cossos docents i investigadors. d) Personal de l’Agència Tributària de les Illes Balears. 29. Indicau la resposta incorrecta. La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, és aplicable: a) Al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. b) Al personal docent i al personal estatutari al servei de la sanitat pública autonòmica. c) Al personal laboral de les empreses públiques. d) Al personal de les entitats locals radicades a la comunitat autònoma de les Illes Balears. 30. D’acord amb el que disposa la Llei de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, els òrgans de selecció actuen amb autonomia funcional i els acords que adoptin vinculen l’òrgan del qual depenen: a) I poden declarar que ha superat els procediments selectius un nombre d’aspirants superior al de places convocades. b) I els seus membres són responsables de l’objectivitat del procediment, del contingut i de la confidencialitat de les proves. c) I els seus membres són responsables de l’adequació de les bases de la convocatòria. d) Totes les respostes anteriors són correctes. 31. D’acord amb el que preveu la Llei de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, el personal funcionari de carrera, durant la seva relació de servei, pot trobar-se, entre d’altres, en situació: a) D’expectativa de destinació, excedència forçosa i jubilació parcial, en els termes que estableixi la legislació bàsica estatal. b) L’excedència forçosa en el cas de funcionaris es denomina serveis especials. c) De serveis en altres administracions públiques, excedència voluntària i jubilació parcial, en els termes que estableixi la legislació bàsica estatal. d) Les respostes a) i c) són correctes. 32. L’Estatut bàsic de l’empleat públic reflecteix els fonaments d’actuació següents: a) Servei als ciutadans i als seus interessos. b) Igualtat, mèrit i comoditat en l’accés i en la promoció professional. c) Sotmetiment ple a la llei i al reglament. d) Cooperació entre les administracions públiques en la regulació i la gestió de l’ocupació pública. 33. L’Estatut bàsic de l’empleat públic no s’aplica al personal funcionari: a) De les universitats públiques i els centres d’ensenyament sostinguts totalment o parcialment amb fons públics. b) De les administracions de les entitats locals. c) Dels organismes públics, les agències i altres entitats de dret públic amb personalitat jurídica pròpia, vinculades o dependents de qualsevol de les administracions públiques. d) Dels cossos de policia local. 34. El personal laboral al servei de les administracions públiques es regeix: a) Les respostes b), c) i d) són correctes. b) Per la legislació laboral. c) Pels preceptes de l’Estatut bàsic de l’empleat públic que així ho disposin. d) En matèria de permisos de naixement, adopció, del progenitor diferent de la mare biològica i lactància, es regeix pel que preveu l’Estatut bàsic de l’empleat públic. 35. Els empleats públics es classifiquen: a) En personal laboral, funcionaris interins, personal eventual i funcionaris de carrera. b) En funcionaris de carrera. c) En funcionaris interins i funcionaris de carrera. d) En personal eventual, funcionaris de carrera i funcionaris interins. 36. És personal laboral el que en virtut de contracte de treball presta serveis per a l’acompliment de llocs de feina: a) Les funcions dels quals impliquen la participació directa o indirecta en l’exercici de les potestats públiques o en la salvaguarda dels interessos generals. b) Les funcions dels quals impliquen la participació indirecta en l’exercici de les potestats públiques o en la salvaguarda dels interessos generals. c) Les funcions dels quals no impliquen la participació directa o indirecta en l’exercici de les potestats públiques o en la salvaguarda dels interessos generals. d) Les funcions dels quals impliquen la participació directa en l’exercici de les potestats públiques o en la salvaguarda dels interessos generals. 37. Qui desenvolupa funcions directives professionals i ha estat designat atenent a principis de mèrit i capacitat i a criteris d’idoneïtat: a) Ocupa places el sistema de provisió de les quals és la lliure designació. b) És un alt càrrec de l’Administració. c) Està subjecte a avaluació de conformitat amb els criteris d’eficàcia i eficiència, responsabilitat per la seva gestió i control de resultats en relació amb els objectius que li hagin estat fixats. d) La determinació de les seves condicions d’ocupació té la consideració de matèria objecte de negociació col·lectiva. 38. Les lleis de funció pública poden regular la carrera horitzontal dels funcionaris de carrera, i, entre d’altres, s’han de valorar: a) La trajectòria i l’actuació professional. b) La quantitat de treballs realitzats. c) Els coneixements individuals de l’empleat públic. d) El resultat de l’examen de l’acompliment. 39. Les retribucions del personal laboral s’han de determinar d’acord amb la legislació laboral, el conveni col·lectiu que sigui aplicable i el contracte de treball: a) Cert; respectant en tot cas l’increment de la massa salarial reflectit per a cada exercici pressupostari en la corresponent llei de pressuposts. b) Parcialment cert; solament s’han de determinar d’acord amb la legislació laboral i el conveni col·lectiu que sigui aplicable. c) Fals. Les retribucions del personal laboral s’han de determinar d’acord amb la llei de pressuposts generals de l’Estat. d) Les respostes a) i b) són correctes. 40. Són objecte de negociació col·lectiva, en el seu àmbit respectiu i en relació amb les competències de cada Administració pública, i amb l’abast que legalment sigui procedent en cada cas, les matèries següents: a) Els poders de direcció i control propis de la relació jeràrquica. b) Els plans de previsió social complementària. c) La regulació de l’exercici dels drets dels usuaris dels serveis públics. d) Les decisions de les administracions públiques que afectin les seves potestats d’organització excepte les que afectin la posada en funcionament del transport per tramvia, que s’ha de fer d’acord amb el que disposi el comitè d’empresa de l’empresa pública corresponent. 41. Queden excloses de l’obligatorietat de la negociació col·lectiva les matèries següents: a) Els criteris generals per a la determinació de prestacions socials i pensions de classes passives. b) La determinació i l’aplicació de les retribucions complementàries dels funcionaris. c) La regulació i la determinació concreta, en cada cas, dels sistemes, els criteris, òrgans i procediments d’accés a l’ocupació pública i la promoció professional. d) L’aplicació de l’increment de les retribucions del personal al servei de les administracions públiques que s’estableixi en la llei de pressuposts generals de l’Estat. 42. Les juntes de personal i els delegats de personal, si escau, tenen les funcions següents, en els seus àmbits respectius: a) De vigilància en el compliment de les normes vigents en matèria laboral, de seguretat social i d’ocupació, i formular, si escau, les accions legals oportunes davant l’empresari i els organismes o tribunals competents. b) Vigilar el compliment de les normes vigents en matèria de condicions de treball, prevenció de riscs laborals, Seguretat Social i ocupació i exercir, si escau, les accions legals oportunes davant els organismes competents. c) De vigilància en el compliment de les normes vigents en matèria laboral, excepte en els supòsits de frau de llei en la contractació, de seguretat social i d’ocupació i formular, si escau, les accions legals oportunes davant l’empresari i els organismes o tribunals competents. d) Vigilar el compliment de les normes vigents en matèria de condicions de treball, excepte l’abús de temporalitat, prevenció de riscs laborals, Seguretat Social i ocupació i exercir, si escau, les accions legals oportunes davant els organismes competents. 43. Els membres de les juntes de personal i els delegats de personal, si escau, representants legals dels funcionaris, han de disposar, en l’exercici de la seva funció representativa, de les garanties i els drets següents: a) No ser traslladats ni sancionats per causes relacionades amb l’exercici del seu mandat representatiu, ni durant la vigència d’aquest, ni l’any següent a la seva extinció, exceptuant l’extinció que tengui lloc per revocació o dimissió. b) Un crèdit d’hores mensuals dins de la jornada de treball i retribuïdes com de treball efectiu, d’acord amb l’escala següent: c) Totes les respostes anteriors són correctes. 44. Les lleis de funció pública: a) Han d’establir el màxim de dies addicionals de vacances en funció del temps de serveis prestats pels funcionaris públics. b) Han d’establir fins a dos dies addicionals de permís per assumptes particulars en complir el sisè trienni. c) Han d’elaborar i aplicar un pla d’igualtat que s’ha de desenvolupar en el conveni col·lectiu o acord de condicions de treball del personal funcionari al qual sigui aplicable, en els termes que aquest prevegi. d) Totes les respostes anteriors són correctes. 45. El desenvolupament de l’Estatut bàsic de l’empleat públic és competència: a) De les Corts Generals. b) De les assemblees legislatives de les comunitats autònomes en l’àmbit de les seves competències. c) De les Corts Generals i les assemblees legislatives de les comunitats autònomes, en l’àmbit de les seves competències. d) De les Corts Generals i les assemblees legislatives de les comunitats autònomes, i dels òrgans de govern de les ciutats autònomes de Ceuta i Melilla, en l’àmbit de les seves competències. 46. Quina de les següents no és una competència de les comunitats autònomes en el desenvolupament de l’Estatut bàsic de l’empleat públic? a) Ampliar fins a dotze mesos la durada dels programes de caràcter temporal executats per funcionaris interins. b) Prèvia negociació en la taula corresponent, determinar el nombre màxim de personal eventual. c) Establir els criteris per a la determinació dels llocs de treball que pot exercir el personal laboral. d) Determinar els òrgans de govern de les administracions autonòmiques que poden disposar de personal eventual. 47. Són competències de l’Estat, en el desenvolupament de l’Estatut bàsic de l’empleat públic: a) Regular la carrera professional aplicable en cada àmbit. b) Regular la carrera horitzontal dels funcionaris de carrera. c) Articular els sistemes per dur a terme la promoció interna, així com determinar els cossos i escales als quals poden accedir els funcionaris de carrera pertanyents a uns altres cossos i escales del seu mateix subgrup. d) Totes les respostes anteriors són incorrectes. 48. Determinar els cossos i escales als quals poden accedir els funcionaris de carrera pertanyents a uns altres cossos i escales del seu mateix subgrup: a) És una competència de les comunitats autònomes que ha de desenvolupar-se aprovant la corresponent llei de funció pública en desenvolupament de l’Estatut bàsic de l’empleat públic. b) És una competència exclusiva d’aquelles comunitats autònomes constituïdes d’acord amb l’article 143 de la Constitució espanyola. c) És una competència compartida d’aquelles comunitats autònomes constituïdes d’acord amb l’article 144 de la Constitució espanyola. d) Cap resposta de les anteriors és incorrecta. 49. Les lleis de funció pública aprovades per les assemblees legislatives de les comunitats autònomes, en desenvolupament de l’Estatut bàsic de l’empleat públic: a) Han d’adoptar mesures que incentivin la gestió del seu personal en els processos selectius de promoció interna i per a la progressió en la carrera professional. b) Poden prolongar la permanència en el servei actiu com a màxim fins que es compleixin setanta anys d’edat. c) No poden establir altres procediments de provisió en els supòsits de mobilitat a què es refereix l’article 81.2, permutes entre llocs de treball, mobilitat per motius de salut o rehabilitació del funcionari, reingrés al servei actiu, cessament o remoció en els llocs de treball i supressió d’aquests. d) Han d’establir els criteris per determinar els llocs que per la seva especial responsabilitat i confiança puguin cobrir-se pel procediment de lliure configuració amb convocatòria pública. 50. Les lleis de funció pública que es dictin en desenvolupament de l’Estatut bàsic de l’empleat públic han de determinar: a) Els principis de la potestat disciplinària. b) Les faltes molt greus. c) Les faltes greus. d) L’abast de les sancions per la comissió d’una falta greu o molt greu. 51. Les situacions del personal laboral: a) No n’hi ha. b) Són les mateixes que les dels funcionaris. c) Són les que estableixen l’Estatut dels treballadors i els convenis col·lectius que els siguin aplicable. d) Els convenis col·lectius determinen l’aplicació del capítol de situacions administratives dels funcionaris al personal inclòs en el seu àmbit d’aplicació en el que resulti compatible amb l’Estatut dels treballadors. 52. El règim disciplinari del personal laboral: a) Es regeix per l’Estatut dels treballadors i pels convenis col·lectius que els siguin aplicables i en el que no es prevegi s’ha de regir pel règim disciplinari dels funcionaris. b) Es regeix pel que preveu el títol del règim disciplinari dels funcionaris públics, i en el que es prevegi en aquest títol s’ha de regir per la legislació laboral. c) El Codi penal espanyol únicament preveu delictes comesos per funcionaris públics, no pel personal laboral. d) Cada administració ha de determinar quin règim disciplinari s’aplica al personal laboral. 53. El capítol I del títol II de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, regula: a) Els ens competents en matèria de funció pública. b) Els òrgans competents en matèria de funció pública. c) L’Escola Balear d’Administració Pública. d) Els òrgans i els ens competents en matèria de funció pública. 54. El títol III de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, regula: a) El personal funcionari de carrera i funcionari interí. b) El personal laboral fix i temporal. c) El personal eventual. d) Totes les respostes anteriors són correctes. 55. El títol IX de la la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears: a) Està dividit en tres capítols: el primer regula els deures del personal funcionari; el segon, el seu règim retributiu i de la Seguretat Social, i el tercer, el règim d’incompatibilitats. b) Està dividit en tres capítols: el primer regula els drets del personal funcionari; el segon, el seu règim retributiu i de la Seguretat Social, i el tercer, els seus deures i el règim d’incompatibilitats. c) Està dividit en quatre capítols: el primer regula els drets del personal funcionari; el segon, el seu règim retributiu i de la Seguretat Social, el tercer, els seus deures, i el quart, el règim d’incompatibilitats. d) Està dividit en quatre capítols: el primer regula els drets del personal funcionari; el segon, el seu règim retributiu, el tercer, el règim de la Seguretat Social, i el quart, els seus deures i el règim d’incompatibilitats. 56. La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, disposa d’una vacatio legis: a) De tres mesos després de la seva publicació íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. b) De dos mesos després de la seva publicació íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. c) D’un mes després de la seva publicació íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. d) La general per a tota llei, vint dies després de la seva publicació íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. 57. L’objecte, els principis i l’àmbit d’aplicació de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, es recullen: a) En el títol IV. b) En el títol II. c) En el títol I. d) En el títol III. 58. D’acord amb el que preveu l’Estatut bàsic de l’empleat públic, per poder participar en els processos selectius és necessari reunir els requisits següents: a) Posseir la titulació estudiada. b) Altres requisits específics que guardin relació objectiva i proporcionada amb les funcions assumides i les tasques a exercir. En tot cas, han d’establir-se de manera abstracta i general. c) Tenir la nacionalitat espanyola en tot cas. d) Tenir complerts divuit anys i no excedir, en el seu cas, de l’edat màxima de jubilació forçosa.