1.La Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, té com a objecte: a)Establir el funcionament, el règim jurídic i el finançament dels consells insulars i de les entitats que en depenen. b)Establir el funcionament i el règim jurídic dels consells insulars i de les entitats que en depenen. c)Establir el funcionament, el règim jurídic, el règim electoral i el finançament dels consells insulars i de les entitats que en depenen. d)Establir el funcionament i el règim jurídic dels consells insulars. El finançament de les entitats que en depenen, es defineix als estatuts de cadascuna d’elles. 2.Integren el Consell Insular de cada illa: a)Els consellers elegits i el personal de cada consell insular. b)Els consellers elegits a cada consell més els membres del Consell Executiu no electes. c)Els consellers que formen el Ple. d)Els consellers elegits a cada consell. 3.Els membres electes del Consell Insular: a)Tenen el deure d’assistir al Ple, sense veu si no es tracten temes relatius al seu àmbit de gestió. b)Tenen el dret i el deure d’assistir a les sessions del Ple. c)Poden ser convocats o no pel president a les sessions del Ple en funció dels temes a tractar. d)Només tenen el deure d’assistir al Ple si es tracten temes propis del seu àmbit de gestió. 4.Els consellers electes perden la seva condició, entre d’altres, per les causes següents: a)Per la convocatòria d’eleccions. b)Per imputació en un procés penal. c)Per renúncia, comunicada al president del Consell. d)Per decisió judicial ferma que n'anul·li l'elecció. 5.En relació amb la declaració d’activitats i béns, els membres del Consell Insular han de fer una declaració d’activitat i de béns, que no inclou: a)La declaració sobre les activitats que els puguin proporcioni ingressos econòmics. b)La declaració sobre la participació en societats de tot tipus. c)L’aportació d’informació relativa a la liquidació de l’IRPF de la unitat familiar. d)L’aportació d’informació sobre la liquidació de l’impost de patrimoni. 6.No és una atribució del Ple del Consell Insular: a)Aprovar la plantilla de personal. b)Modificar el pressupost del Consell. c)Ordenar la publicació de les disposicions generals en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. d)Suprimir serveis públics de la seva competència. 7.El president del Consell Insular: a)Pot ser elegit d’entre qualsevol dels membres del Ple. b)Té com a funció bàsica la de presidir el Ple. c)Aprova la creació i supressió de municipis. d)Assumeix la representació institucional del Consell Insular. 8.No és una atribució del president del Consell Insular: a)Aprovar les declaracions de béns d'interès cultural. b)Nomenar els membres del Consell Executiu. c)Dictar els decrets de creació dels departaments insulars. d)Exercir la direcció superior del personal al servei de l'Administració insular. 9.El president cessa per les causes següents: a)Per decisió judicial ferma que n’anul·li l'elecció. b)Per decisió judicial ferma que anul·li la proclamació. c)Per sentència ferma dels tribunals d'inhabilitació per exercir el càrrec. d)Per decisió judicial ferma que en declari la incapacitació. 10.No es pot delegar la competència del president de: a)Vetlar pel compliment de les disposicions i els acords del Ple i del Consell Executiu. b)Ordenar la publicació de les disposicions generals en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. c)Exercir la direcció superior del personal al servei de l'Administració insular i nomenar el personal eventual. d)Convocar les sessions de Consell Executiu. 11.D’acord amb la naturalesa i composició del Consell Executiu, aquest: a)És un òrgan de govern amb funcions executives. b)Respon políticament davant la presidència del Consell. c)Està integrat pel president, el vicepresident i els consellers electes. d)Pot comptar com a secretari, assignat per la presidència, amb qualsevol funcionari del grup A. 12.És competència del Consell Executiu: a)Aprovar el pressupost. b)Aprovar la relació de llocs de treball. c)Dirigir i coordinar l’Administració insular d’acord amb les directrius del conseller responsable de cada àmbit. d)Aprovar la declaració de béns d’interès cultural. 13.Els membres del Consell Executiu: a)Poden disposar d’una altra feina a temps parcial. b)Exerceixen el seu càrrec en règim de dedicació exclusiva. c)No poden exercir l’administració del patrimoni familiar. d)Tenen compatibilitat per exercir com a conseller del Govern. 14.Els membres del Consell Executiu en funcions: a)Es limiten a la gestió ordinària, i per tant no estan subjectes al control de Ple. b)Han de justificar la concurrència d’urgència i raons d’especial interès general per aprovar contractes amb valor superior a 50.000 €. c)Han de justificar la concurrència d’urgència i raons d’especial interès general per alienar béns per valor superior a 50.000 €. d)Es limiten a la gestió ordinària d’acord amb el principi de mínima intervenció. 15.Els consellers executius: a)Inicien el seu mandat a partir de la data de la seva elecció. b)Han de disposar de la nacionalitat d’un país de la Unió Europea. c)Inicien el seu mandat l’endemà d’haver-se publicat el seu nomenament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. d)Han de tenir els drets de sufragi actiu passiu. 16.Els consellers executius poden delegar en els directors insulars l’atribució següent: a)Establir els objectius del departament i formular programes d'actuació. b)Proposar el nomenament i el cessament dels alts càrrecs dependents del seu departament. c)Formular, quan escaigui, les propostes relatives als acords o a les resolucions que hagin d'adoptar els òrgans competents en matèries pròpies del seu departament. d)Establir l'organització interna del departament i dirigir el personal que hi estigui adscrit, de conformitat amb el contingut de les plantilles orgàniques i la relació de llocs de treball aprovats pel consell. 17.La representació i la defensa dels consells insulars en un judici: a)Correspon als lletrats o advocats integrants dels seus serveis jurídics o de la seva advocacia, als funcionaris amb habilitació nacional i, en casos o àmbits d'actuació concrets, es poden encomanar a advocats col·legiats. b)Correspon als lletrats o advocats integrants dels seus serveis jurídics o de la seva advocacia i, en casos o àmbits d'actuació concrets, es poden encomanar a advocats col·legiats. c)Correspon als advocats integrants dels seus serveis jurídics, als funcionaris amb habilitació nacional i, en casos o àmbits d'actuació concrets, es poden encomanar a advocats col·legiats. d)Correspon en exclusiva als lletrats o advocats integrants dels seus serveis jurídics o de la seva advocacia. 18.Els secretaris tècnics: a)Són òrgans de govern. b)Són òrgans directius. c)Són personal tècnic de la plantilla del consell. d)Són els responsables del sector públic instrumental. 19.Integren el sector públic instrumental dels consells insulars els organismes públics de naturalesa institucional amb personalitat pública següents: a)Els consorcis insulars. b)Els organismes autònoms. c)Les fundacions del sector públic. d)Les corporacions públiques. 20.No forma part del pla d'actuació inicial d’un ens públic institucional: a)La declaració de l'objecte o la finalitat de l'ens, amb referència expressa a les competències del Consell Insular, als objectius d'interès públic i a les línies d'actuació adequades per assolir-los. b)La forma juridicoorganitzativa proposada i la justificació de l'opció escollida en relació amb altres alternatives. c)La relació de llocs de treball proposada per a la gestió, fixada d'acord amb l'informe del departament insular competent en matèria de personal. d)Els òrgans de govern de l'ens. 21.Les entitats públiques instrumentals: a)Es regeixen pels seus estatuts, que han de contenir el règim d’impugnació dels actes. b)Es regeixen pels seus estatuts, que han de ser aprovats pel Consell Executiu a sol·licitud del departament corresponent. c)Es regeixen pel reglament de l’entitat de la qual depenen. d)Es regeixen pels seus estatuts, que en tot cas han de contenir les potestats administratives que s’atribueixen. 22.No respon als principis del bon govern dels consells: a)El control de l’acció de l’Administració, la transparència i la rendició de comptes. b)El dret dels ciutadans a la informació institucional i administrativa adequada per a l’exercici dels seus drets. c)El nivell òptim de transparència de la institució que faciliti l'accés de la ciutadania a la informació pública i afavoreixi el coneixement i el control de tota l'activitat del consell insular. d)El dret dels ciutadans a l’accés universal a tota la informació disponible a la institució. 23.Per al bon govern dels consells: a)El reglament orgànic pot preveure els instruments que facilitin l'accés de la ciutadania a la informació pública i afavoreixi el coneixement de l’activitat sobre el control intern de l'activitat del consell. b)El reglament orgànic ha de preveure mesures d'impuls, desenvolupament i ordenació de l'administració electrònica. c)El reglament orgànic ha de preveure regles i instruments per aconseguir el nivell òptim de transparència de la institució. d)El reglament orgànic pot preveure regles i instruments per aconseguir el nivell òptim de transparència de la institució que faciliti l'accés de la ciutadania a la informació pública i afavoreixi el coneixement i el control de tota l'activitat del Consell Insular. 24.És competència del Ple del Consell Insular: a)Adoptar la moció de censura al president i al vicepresident. b)Exercir la iniciativa legislativa d'acord amb l’Estatut d’autonomia. c)Aprovar la relació de llocs de treball; aprovar l'oferta d'ocupació pública, les bases de les convocatòries de selecció i proveïment de llocs de treball; exercir la potestat disciplinària, acordar la separació del servei dels funcionaris i l'acomiadament del personal laboral; aprovar el nombre i el règim del personal eventual, i qualsevol altra actuació en matèria de personal que no estigui expressament atribuïda a un altre òrgan. d)Dictar els decrets de creació i extinció dels departaments insulars en el marc del reglament orgànic, d'acord amb l'article 31 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars. 25.La naturalesa dels consells insulars és: a)D’institució de la comunitat autònoma de les Illes Balears, però sense potestat normativa. b)D’ens local, i com a tal no participa de la potestat normativa i executiva de la comunitat autònoma de les Illes Balears. c)D’ens local ,a la vegada que institució de la comunitat autònoma de les Illes Balears. d)D’ens local, i com a tal participa de la potestat normativa i executiva de la comunitat autònoma de les Illes Balears. 26.Integren els consells insulars: a)Els consellers elegits per cadascuna de les illes de Mallorca, Menorca i Eivissa, en els termes que assenyalen l'Estatut d'autonomia i la legislació electoral dels consells insulars. El Consell Insular de Formentera està integrat pels candidats electes en les eleccions municipals. b)Els consellers elegits per cadascuna de les illes de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, en els termes que assenyalen l'Estatut d'autonomia i la legislació electoral dels consells insulars. c)Els diputats elegits per al Parlament a les illes de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera. d)Els diputats elegits per al Parlament en les illes de Mallorca, Menorca i Eivissa. El Consell Insular de Formentera està integrat pels candidats electes en les eleccions municipals. 27.D’acord amb el sistema d’elecció i mandat dels consellers: a)L’elegibilitat o incompatibilitat dels consellers electes és el que es determina a l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears. b)La durada del mandat dels consellers és, per norma general, de quatre anys. En el cas que les eleccions es posposin, el seu mandat es pot allargar fins a la convocatòria de noves eleccions. c)El nombre de consellers electes, el procediment per elegir-los i els supòsits d'inelegibilitat i incompatibilitat són els que determina la legislació electoral dels consells insulars. d)La durada del mandat dels consellers és, per norma general, de quatre anys. En el cas que el president finalitzi el seu mandat abans del termini establert, finalitza també el mandat dels consellers. 28.Per a l’elecció del president del Consell Insular: a)En el cas que hagin transcorregut quaranta-vuit hores a partir de la primera votació per a la investidura i cap candidat no hagi obtingut la confiança del Ple, es convocaran noves eleccions. b)Poden ser candidats tots els consellers electes que hagin estat cap de llista electoral o els que els substitueixin legalment en la candidatura. c)El candidat proposat ha de presentar al Ple el seu programa polític i tot seguit n'ha de sol·licitar la confiança. d)La mesa d'edat ha de proposar al Ple el candidat que pertanyi a la llista electoral més votada. 29.La vicepresidència del Consell Insular: a)Pot ser de dos o més membres, si ho preveu el reglament orgànic, que han d'actuar mancomunadament. b)Substitueix el president en els casos prevists en la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, i exerceix les funcions del president. c)És irrenunciable, excepte per pèrdua de la condició de membre del Consell Insular. d)Substitueix en les seves funcions el president en els casos d'absència, malaltia o una altra circumstància temporal que li impedeixi l'exercici de les seves funcions. 30.Les comissions del Ple: a)Poden ser permanents, especials o d’urgència, d'acord amb el que prevegi el reglament orgànic. b)Estan integrades pels membres que designin els grups polítics en proporció al nombre de consellers insulars que els representin en el Ple. c)Tenen entre les seves competències el seguiment, la fiscalització i el control de la gestió del president, del Consell Executiu i dels seus membres. d)Tenen entre les seves competències, l'estudi, l'informe o la consulta dels assumptes que hagin de ser sotmesos a la decisió del Ple i del Consell Executiu. 31.És competència de la presidència: a)Aprovar els convenis i els acords de col·laboració i cooperació amb altres administracions públiques o subjectes privats, quan no correspongui expressament a altres òrgans. b)Desenvolupar la gestió econòmica, autoritzar despeses i dur a terme qualsevol altre acte de gestió pressupostària en l'àmbit de la seva competència i d'acord amb el pressupost, i aprovar la liquidació del pressupost. c)Exercir la direcció superior del personal al servei de l'Administració insular i els seus organismes dependents. d)Crear, modificar i suprimir organismes autònoms, entitats públiques empresarials, fundacions i societats mercantils per a la gestió de serveis de competència insular. 32. L’organització municipal respon a les següents regles: a) El Batle, els Tinents de Batle i el Plenari existeixen en tots els Ajuntaments. b) El Batle, la Junta de Govern i el Plenari existeixen en tots els Ajuntaments. c) El Batle, El plenari existeixen en tots els Ajuntaments. d) El Batle i la Junta de Govern existeixen en tots els Ajuntaments. 33. El règim peculiar per als Municipis de gran població serà aplicable: a) Als municipis que siguin capitals autonòmiques. b) Als municipis la població dels quals superi els 50.000 habitants. c) Als municipis la població dels quals superi els 150.000 habitants. d) Les respostes a) i b) són correctes. 34.La personalitat jurídica dels municipis, segons la Constitució Espanyola, es: a) Pròpia. b) Plena. c) Reconeguda per l’Ens que les crea. d) Depenent de la seva autonomia. 35.Per ser veïnat d’un municipi: a) S’ha d’estar empadronat com a tal al municipi. b) Basta amb la residència habitual en el municipi. c) No es necessari ser major d’edat. d) S’ha de saber llegir i escriure. 36.Quins dels següents no es un dels tres elements que constitueixen el municipi? a) L’organització. b) La població. c) Les competències (pròpies o delegades). d) El territori. 37.Segons la Constitució Espanyola: a) En els arxipèlags, les illes tindran, a més, la seva administració pròpia en forma de cabildos o consells. b) El govern i l’administració autònoma de les províncies estaran encomanats als ajuntaments. c) La província es circumscripció electoral per a l’elecció de diputats i senadors. d) Les respostes a) i c) són correctes. 38.El territori de la nació espanyola es divideix en: a) 40 províncies. b) 54 províncies. c) 60 províncies. d) 50 províncies. 39.La Llei 7/1985, de Bases del règim local, distingeix entre entitats territorials i altres entitats locals. Entre aquestes darreres es troben: a) La província b) Les àrees metropolitanes. c) Les mancomunitats de municipis. d) Les respostes b) i c) són correctes. 40.La conferència de presidents: a) Esta integrat pel President/a de les Illes Balears i els presidents/es dels consells insulars de les 4 illes. b) Es constituirà com a marc general i permanent de relació, deliberació, participació... entre el govern i els consells insulars. c) Es constituirà d’acord amb els principis de cooperació, col·laboració i lleialtat institucional. d) Totes són correctes. 41.Si el Consell Insular incompleix les normes iobligacions, el Govern li recordarà el seu compliment i li donarà un termini: a) No superior a 30 dies. b) No superior a 1 mes. c) No inferior a 30 dies. d) No inferior a 1 mes. 42.Els departaments dels consells insulars son dirigits per: a) Membres del Consell Executiu, baix la superior direcció del president. b) Membres del Consell Executiu, baix la superior direcció del plenari. c) Membres del plenari, baix la superior direcció del Consell Executiu. d) Membres del plenari, baix la superior direcció del president. 43.La llei que regeix els consells insulars es: a) La Llei 8/2007, de 17 d’octubre. b) La Llei 8/2008, de 17 d’octubre. c) La Llei 4/2022, de 28 de juny. d) La Llei 8/2010, de 27 d’octubre. 44.Són òrgans directius per a la gestió d’àrees funcionalment homogènies. a) Els Secretaris tècnics. b) Els Secretaris insulars. c) Les Direccions Insulars. d) Les Direccions Tècniques. 45.Els Consells Insulars son institucions de: a) Govern de cada una les illes. b) Autonomia de cada una de les illes. c) Administració de cada una de les illes. d) Totes son correctes. 46.El president/a del consell insular: a) Es elegit pel plenari entre els seus membres. b) Sent candidat presentarà el seu programa al plenari i sol·licitarà la seva confiança. c) Necessita majoria absoluta en primera votació i simple en segona. d) Totes son correctes. 47.El vicepresident del Consell Insular es: a) Lliurement designat pel Consell Executiu entre els membres del Plenari b) Lliurement designat pel President entre membres de la comissió de govern. c) Lliurement designat pel President entre membres del Plenari. d) Lliurement designat pel President entre membres del consell executiu. 48.D’acord amb l’article 21 de la Llei 7/1985, Llei Reguladora de les Bases delRègim Local, al Batle d’un Ajuntament no li correspon la següent competència: a) Representar a l’Ajuntament b) Dictar bans c) Aprovar les bases de les proves per a la selecció del personal i per als concursos, d) Aprovar la plantilla del personal de l’Ajuntament 49.D’acord amb l’article 26 de la Llei 7/1985, Llei Reguladora de les Bases delRègim Local, no és un servei obligatori per als Ajuntaments, els següents: a) Neteja viària. b) Enllumenat Públic c) Transport col·lectiu urbà de viatgers d) Accés als nuclis de població 50.És atribució del batle: a) El desenvolupament de la gestió econòmica d’acord amb el pressupost aprovat. b) L’aprovació de l’oferta pública d’ocupació d’acord amb el pressupost. c) L’exercici d’accions judicials i administratives. d)Totes les respostes anteriors són correctes. 51.D’acord amb l’article 21 de la Llei 7/1985, de 2 abril de bases de règim local aquin òrgan municipal correspon atorgar les llicències? a) A la Junta de Govern. b) Al Batle c) Al Ple. d) A la Comissió Informativa d’Assumptes Generals. 52.És atribució del Ple de la Corporació: a) Fiscalitzar els òrgans de govern municipals b) Aprovar la Relació de Llocs de treball c) Dirigir l’administració municipal d) Les respostes a) i b) són correctes 53.El govern i l’administració del municipi correspon a: a) El Batle b) El Ple de l’Ajuntament c) L’Ajuntament, integrat pel batle i els regidors d) El Batle i la Junta de Govern Local 54.L'alcalde pot plantejar una moció de confiança davant el Ple municipal: a) sempre que es vinculi a l'aprovació o modificació dels pressupostos anuals exclusivament. b) sempre que es vinculi a l'aprovació o modificació dels pressupostos anuals, el reglament orgànic, les ordenances fiscals, o l'aprovació definitiva del planejament general, exclusivament. c) sempre que es vinculi a l'aprovació o modificació dels pressupostos anuals, les ordenances fiscals, o l'aprovació definitiva del planejament general, exclusivament. d) sense necessitat de vincular-ho a l'aprovació o modificació de cap acord. 55.En un municipi de 25.000 habitants, i de conformitat a la Llei 20/2006, de 15 de desembre municipal i del règim local de les Illes Balears, les iniciatives populars hauran d'estar subscrites: a) per 500 habitants més el 2% dels habitants que excedeixin dels 5.000. b) pel 10% dels habitants. c) per 2.400 habitants més l'1% dels habitants que excedeixin dels 10.000. d) pel 15% dels habitants. 56.En un municipi el nombre legal del qual de membres és de 17, l'adopció d'un acord pel qual s'altera la qualificació jurídica d'un edifici de l'Ajuntament que fins ara estava dedicat a allotjar les oficines municipals del Departament d'Urbanisme: a) requereix un nombre de vots a favor superior al nombre de vots que s'emetin en contra. b) requereix el vot a favor de, almenys, 8 membres. c) requereix el vot a favor de, almenys, 9 membres. d) requereix el vot a favor de, almenys, 12 membres. 57.Segons l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, els Consells Insulars: a) són les institucions de govern de cadascuna de les illes i ostenten el govern, l'administració i la representació de les illes de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, així com de les illes adjacents a aquestes, alhora que són, també, institucions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. b) són les institucions de govern de cadascuna de les illes i ostenten el govern, l'administració i la representació de les illes de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, així com de les illes adjacents a aquesta, sense ser institució de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. c) són institucions resultants de l'agrupació de diversos municipis d'una mateixa illa. d) és la denominació que reben les Diputacions Provincials, en l'àmbit territorial de l'arxipèlag balear, de conformitat amb la tradició històrica de les illes anterior a les denominacions introduïdes pel Decret de Nova Planta a partir de 1715. 58.En els municipis que comptin amb una població d'entre 5.001 i 20.000 habitants, la sessió ordinària Ple municipal se celebrarà: a) cada dues setmanes b) cada mes c) cada dos mesos d) cada tres mes 59.Són municipis de gran població: a) els municipis que siguin seu de les institucions autonòmiques. b) els municipis que siguin seu de les institucions autonòmiques, sempre que siguin capitals autonòmiques o provincials. c) els municipis que siguin seu de les institucions autonòmiques, sempre que tinguin una població superior a 175.000 habitants. d) els municipis que siguin seu de les institucions autonòmiques, sempre que tinguin una població superior a 250.000 habitants. 60.Son entitats locals territorials: a) El municipi i les mancomunitats b) Les províncies i les comarques c) El municipi, les províncies i les àrees metropolitanes. d) La Illa en els arxipèlags balear, canari i els municipis. 61.L’article 137 de la Constitució Espanyola disposa: a) L’estat s’organitza territorialment en Municipis, en Províncies i en les Comunitats Autònomes que es constitueixin. b) L’Estat s’organitza territorialment en Municipis, en províncies i en comarques. c) L’Estat s’organitza territorialment en Municipis, en províncies i en Illes. d) L’Estat s’organitza territorialment en Municipis, en províncies i en Consells. 62.De conformitat amb l’article 140 de la Constitució Espanyola, els regidors seran elegits per sufragi: a) Universal per part dels ciutadans del municipi. b) Universal, igual, lliure i indirecte. c) Universal, igual, lliure, directe i secret. d) Universal, igual, lliure, directe i secret, en la forma establerta a la Llei. 63.La generalitat en les competències respecte a la població respectiva es reconeix a les/els: a) Municipis. b) Províncies. c) Illes. d) Tots els anteriors. 64. L’autonomia garantida per la Constitució Espanyola respecte als ens en que s’organitza territorialment l’estat espanyol, ho es per: a) Tot tipus d’actuacions. b) La gestió dels seus interessos c) Legislar d) Qüestions polítiques 65.Segons la Carta Europea d’Autonomia Local, l’exercici de les competències públiques coma a regla general, s’ha d’encomanar a les: a) Administracions que comptin amb majors medis per a la seva eficaç realització. b) Administracions Públiques centralitzades. c) Autoritats mes properes als ciutadans. d) Entitats que integren en el seu interior el fenomen de la participació ciutadana. 66.A diferència dels municipis, les províncies no tenen assenyalats: a) Serveis mínims. b) Autonomia en la gestió dels seus interessos. c) Competències. d) Res de l’anterior. 67.Segons la Carta Europea d’Autonomia Local, quan s’encomanin competències a les entitats locals, s’ha d’efectuar: a) En el relatiu només a la seva execució. b) Sense necessitat de transferència de mitjans econòmics per exercir-les. c) Plena, complerta i incondicionalment, com a regla general. d) Previ referèndum dels ciutadans afectats per les mateixes. 68.Segons la Carta Europea d’Autonomia Local, les competències de les Entitats Locals: a) Es fixen per la Constitució. b) Es fixen per llei. c) S’atribueixen de conformitat amb la llei. d) Tot l’anterior es cert. 69. Entre els principis que regeixen les relacions entre les Administracions Públiques ens trobem amb el principi de: a) Responsabilitat de cada administració pública en el compliment de les seves obligacions i compromisos. b) Lleialtat institucional. c) Jerarquia d) Les respostes a) i b) són correctes.