1.L’administració local està integrada per: a) Per òrgans. b) Per Ens, no per òrgans. c) Per subjectes de Dret amb personalitat jurídica pròpia. d) Són correctes les respostes b) i c). 2.Es defineixen com a entitats locals integrades pels municipis de grans aglomeracions urbanes que entre els seus nuclis de població existeixen vinculacions econòmiques i socials que facin necessària la planificació conjunta i la coordinació de determinats serveis i obres: a) Les Àrees Metropolitanes. b) Les Comarques. c) Les Mancomunitats. d) Les entitats de àmbit territorial inferior al municipi. 3.Son entitats locals territorials: a) El municipi i les mancomunitats b) Les províncies i les comarques c) El municipi, les províncies i les àrees metropolitanes. d) La Illa en els arxipèlags balear, canari i els municipis. 4.L’article 137 de la Constitució Espanyola disposa: a) L’estat s’organitza territorialment en Municipis, en Províncies i en les Comunitats Autònomes que es constitueixin. b) L’Estat s’organitza territorialment en Municipis, en províncies i en comarques. c) L’Estat s’organitza territorialment en Municipis, en províncies i en Illes. d) L’Estat s’organitza territorialment en Municipis, en províncies i en Consells. 5.Un dels principis fonamentals en relació amb el règim local que recull la Constitució Espanyola és: a) L’autonomia de les Corporacions Locals en la gestió dels seus interessos. b) El Caràcter democràtic i representatiu dels seus òrgans de govern. c) La suficiència de les Hisendes Locals. d) Totes les respostes són correctes. 6.Es possible crear agrupacions de Municipis diferents de la província? a) No. b) En alguns casos. c) Només si ho decideix el President del Govern. d) Si. 7.De conformitat amb l’article 140 de la Constitució Espanyola, els regidors seran elegits per sufragi: a) Universal per part dels ciutadans del municipi. b) Universal, igual, lliure i indirecte. c) Universal, igual, lliure, directe i secret. d) Universal, igual, lliure, directe i secret, en la forma establerta a la Llei. 8.Segons l’article 103.1 de la Constitució Espanyola, l’Administració Pública serveix amb objectivitat els interessos generals i actua d’acord amb els principis de: a) Eficàcia, jerarquia, descentralització, desconcentració i suficiència financera. b) Descentralització, desconcentració, altruisme i eficàcia. c) Eficàcia, jerarquia, descentralització, desconcentració i coordinació. d) Eficàcia, jerarquia, descentralització, desconcentració i gratuïtat. 9.El Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals va ser aprovat per: a) Reial Decret Legislatiu 2/2014, de 5 de març. b) Reial Decret Legislatiu 2/1194, de 5 de març. c) Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març. d) Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 d’abril. 10.Les eleccions locals es troben regulades a: a) El Reglament de Serveis de les Corporacions Locals, de 17 de juny de 1955. b) El Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals. c) La Llei Orgànica 5/1985, de 19 de juny, del Règim Electoral General. d) La Llei Orgànica Electoral de 20 d’abril de 1986. 11.Entre els principis que regeixen les relacions entre les Administracions Públiques ens trobam amb el principi de: a) Responsabilitat de cada administració pública en el compliment de les seves obligacions i compromisos. b) Lleialtat institucional. c) Jerarquia d) Les respostes a) i b) són correctes. 12.Les Administracions Públiques hauran de: a) Donar, en l’àmbit propi, l’assistència que les altres administracions poguessin sol·licitar per a l’eficaç exercici de les seves competències, exceptuant alguns casos. b) Respectar l’exercici legítim per les altres administracions de les seves competències en els supòsits legals. c) Complir amb algunes de les obligacions derivades del deure de col·laboració i les restants que s’estableixin normativament. d) Cap de les respostes es correcte. 13.Seran responsables del deure de remetre a les Administracions de l’Estat i de les Comunitats Autònomes, còpia o, en el seu cas, extracte comprensiu dels actes o acords de les Entitats Locals: a) El plenari de l’Ajuntament. b) Els presidents i, de forma immediata, els Secretaris de les Corporacions. c) El Plenari de la Diputació Provincial. d) La Junta de Govern. 14.La cooperació entre l’Administració Local i les Administracions de l’Estat i de les Comunitats Autònomes, tant en serveis locals com en assumptes d’interès comú, es desenvoluparà: a) Amb caràcter obligatori. b) D’acord amb les formes i en els termes prevists a les lleis. c) De manera permanent. d) De manera instrumental. 15.La constitució d’un Consorci només es podrà fer: a) Si concorren interessos particulars. b) Quan la cooperació no es pugui formalitzar a través d’un conveni. c) Quan així s’estimi per les Administracions Públiques que volen constituir-lo. d) Si concorren interessos econòmics. 16.La col·laboració de l’Administració de l’Estat serà objecte d’especial consideració quan es tracti de Municipis que es trobin en alguna de les circumstàncies objectives següents: a) Els de reconegut valor econòmic. b) Els de marcat interès turístic. c) Els que presentin un índex extraordinari en l’aspecte agrícola. d) Les respostes a) i c) són correctes. 17.Les Entitats Locals només podran exercir competències diferents de les pròpies i de les atribuïdes per delegació quan: a) No es posi en risc la sostenibilitat financera del conjunt de l’Hisenda municipal. b) S’incorri en un supòsit d’execució simultània del mateix servei públic amb una altra administració pública. c) Existeixin duplicitats. d) S’asseguri l’obtenció d’ingressos. 18.Segons l’article 27 de la Llei 7/1985, Reguladora de les Bases de Règim Local, la delegació de competències de l’Estat i les Comunitats Autònomes als municipis no podrà ser inferior a: a) 5 anys. b) 4 anys. c) 10 anys. d) 7 anys. 19.L’Administració de l’Estat i les de les Comunitats Autònomes podran delegar en els municipis, entre d’altres, les següents competències: a) Realització d’activitats complementàries en els centres docents. b) Protecció del medi natural. c) Vigilància i control de la contaminació ambiental. d) Totes les respostes són correctes. 20.Pot l’Administració de l’Estat o de la Comunitat Autònoma adoptar les mesures necessàries per el compliment d’una obligació a costa i en substitució de l’Entitat Local? a) En tot cas. b) Quan una Entitat Local no compleixi les obligacions imposades directament per la Llei, encara que tal incompliment no afectes a l’exercici de competències de l’Administració de l’Estat o de la comunitat autònoma. c) Quan una Entitat Local incompleixi les obligacions imposades directament per la llei de forma que tal incompliment afecti a l’exercici de competències de l’Administració de l’Estat o de la comunitat autònoma. d) En cap cas. 21.Quin òrgan podrà procedir, mitjançant Reial Decret, a la dissolució dels òrgans de les corporacions locals? a) El Senat. b) El Congres. c) El Consell de Ministres. d) El Tribunal Suprem. 22.Acordada la dissolució dels òrgans d’una corporació local serà d’aplicació: a) La normativa reguladora de l’Administració de l’Estat. b) La normativa reguladora de la provisional administració ordinària de la corporació. c) La normativa reguladora de la provisional administració extraordinària de la corporació. d) La normativa reguladora de la Comunitat Autònoma. 23.L’autonomia local es reconeix als municipis i províncies a: a) Els articles 103 i 104 de la Constitució Espanyola. b) Els articles 137, 140, i 141 de la Constitució Espanyola. c) L’article 1 de la Constitució Espanyola. d) L’article 149 de la Constitució Espanyola. 24.Si una entitat local dugués a terme actes o acords que atemptin greument contra l’interès general d’Espanya: a) El Delegat del Govern la podrà suspendre d’immediat. b) El Delegat del Govern previ requeriment al president de la corporació, per a la seva anul·lació, la podrà suspendre. c) El Congrés dels diputats previ requeriment, la podrà suspendre. d) S’acordarà la seva dissolució. 25.Podran impugnar els actes i acords de les Entitats Locals que incorrin en infraccions de l’ordenament jurídic: a) Tots els membres de les Corporacions Locals. b) 1/3 part dels membres de les Corporacions Locals. c) Els membres de les Corporacions Locals que haguessin votat en contra de tals actes i acords. d) Els membres de les Corporacions Locals que s’hagin abstingut o haguessin votat en contra de tals actes i acords. 26.Les relacions recíproques de l’Administració Local i les restants administracions s’han d’ajustar als deures de: a) Informació mútua b) Invasió dels respectis àmbits competencials. c) Coordinació. d) Les respostes a) i c) són correctes. 27.Segons la Llei 7/1985, de Règim Local, la coordinació de les activitats de les Corporacions Locals no pot incidir en el seu/seva: a) Entitat pròpia. b) Autonomia. c) Àmbit competencial d) Cap de les anteriors es correcta. 28.L’òrgan de l’Administració General de l’Estat al que, generalment, es remet la còpia o extracte dels acords adoptats es el: a) Ministre de l’Interior. b) Delegat del Ministeri d’Hisenda i Funció Pública. c) Subdelegat del Govern en la província o, en el seu cas, Delegat del Govern de la nació en la Comunitat Autònoma uniprovincial. d) Qualsevol d’aquests. 29.La cooperació entre administracions de caràcter voluntari s’articula a traves de: a) Convenis. b) Consorcis. c) Els dos anteriors. d) La facultat de coordinació. 30.L’elaboració de projectes per a una Entitat Local per l’Administració de l’Estat es: a) Cooperació econòmica. b) Cooperació Técnica. c) Obligatòria per ambdues. d) Alguna cosa anormal. 31.Els òrgans de col·laboració entre les distintes administracions públiques tenen el caràcter de: a) Obligatoris. b) Decisoris. c) Deliberants. d) Nacionals. 32.Està prevista una especial col·laboració de l’Administració General de l’Estat respecte als municipis de: a) Marcat interès turístic b) Reconegut valor històric-artístic. c) Petita expansió industrial o urbana. d) Les respostes a) i b) son correctes. 33.Amb la coordinació de l’activitat de l’Administració Local es persegueix: a) Fiscalitzar l’esmentada activitat, sense envair el seu àmbit competencial. b) Assegurar la coherència de l’actuació de les Administracions Públiques. c) Sotmetre a l’Administració Local als interessos de la nació. d) Encarrilar l’autonomia local. 34.Les facultats de coordinació s’atribueixen a/al/les: a) Govern de la nació. b) Consell de Govern de les Comunitats Autònomes. c) Els dos anteriors. d) Diputacions Provincials en exclusiva. 35.L’atribució de facultats de coordinació s’ha d’efectuar necessàriament a traves de: a) Llei de les Corts Generals o dels Parlaments Autonòmics. b) Decret del Consell de Ministres o dels Consells de Govern de les Comunitats Autònomes. c) Ordre Ministerial o de la Conselleria corresponent. d) Acord del Plenari de la Diputació Provincial. 36.La coordinació s’exercirà especialment respecte dels/les: a) Municipis de marcat interès turístic. b) Entitats Locals que hagin sofert les conseqüències de fenòmens catastròfics. c) Municipis de tota índole. d) Diputacions Provincials. 37.L’instrument essencial per desenvolupar la coordinació de l’administració local son els/les: a) Subvencions. b) Assessorament tècnic i jurídic. c) Plans sectorials. d) Controls d’oportunitat i legalitat establerts en favor de les Administracions coordinadores. 38.Els plans sectorials per a la fixació d’objectius i la determinació de les prioritats de l’acció pública en una matèria en concret s’aproven per el/els/les: a) Parlament de la comunitat autònoma en la que radiqui l’Entitat Local. b) Corts Generals. c) Consell de Govern o Consell de Ministres. d) Plenaris de les entitats afectades. 39. Una delegació de competències per part de l’estat a un municipi s’ha d’efectuar per un mínim de temps de: a) Tres anys. b) Un any. c) Cinc anys. d) Deu anys. 40.La dissolució dels òrgans d’una Entitat Local es competència exclusiva del: a) Senat. b) Consell de Ministres. c) Consell de Govern de cada Comunitat Autònoma, donant compte a l’anterior. d) Parlament Autonòmic respectiu. 41.L’autonomia garantida per la Constitució espanyola respecte a les entitats en que s’organitza territorialment l’Estat ho és per: a) Tot tipus d’actuacions. b) La gestió dels seus interessos. c) Legislar. d) Qüestions polítiques. 42.Com a conseqüència de l’autonomia, respecte dels assumptes que les concerneixen, les Entitats Locals: a) Han d’intervenir obligatòriament. b) Queden supeditades a les directrius que en cada moment les senyalin l’administració general de l’estat i de les comunitats autònomes. c) Utilitzaran els recursos necessaris dotant-les d’una autonomia financera, al marge dels pressuposts de les restants administracions públiques. d) Només tenen facultats d’execució. 43.Segons la Carta Europea d’Autonomia Local, en els processos de planificació i de decisió de qüestions que les afectin directament, les Entitats Locals: a) Han de tenir la darrera paraula. b) Queden sotmeses absolutament al que decideixin les administracions superiors. c) Ha de tenir una reserva de totes les competències. d) Han de ser consultades. 44.La generalitat de les competències respecte a la població respectiva es reconeix als/les: a) Municipis. b) Províncies. c) Illes. d) Tots els anteriors. 45.Quina es la entitat bàsica de l’organització territorial de l’Estat i camí immediat de participació ciutadana en els assumptes públics, que institucionalitza i gestiona amb autonomia els interesso propis de la respectiva col·lectivitat? a) La illa b) La província. c) El municipi. d) La comarca. 46.Disposa l’article 137 de la Constitució espanyola, que l’estat s’organitza territorialment: a) En comunitats autònomes. b) En Províncies i en les comunitats autònomes que es constitueixin. c) En Municipis, en Províncies i en les comunitats autònomes que es constitueixin. d) En Àrees metropolitanes, en comarques, en mancomunitats de municipis, en províncies i en les comunitats autònomes que es constitueixin. 47.L’administració local està integrada per: a) Òrgans. b) Organismes. c) Ens. d) Entitats institucionals. 48.Els elements de municipi son: a) El territori, la població i el finançament. b) El territori, les institucions i l’organització. c) La organització, l’autonomia i el territori. d) La població, la organització i el territori.