1.La protecció de dades és un dret fonamental? a)Si, regulat i protegit a través de l’article 18.4 de la Constitució espanyola. b)Si, perquè està protegit pel Reglament (UE) 2016/379 del Parlament Europeu i del Consell de 27 de maig de 2016. c)És un dret subrogat a la Directiva 95/46/CE (Reglament General de Protecció de Dades). d)No té la consideració de dret fonamental. 2.Quin objecte té la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals? a)Actualitzar la legislació vigent en matèria de protecció de dades. b)Impulsar el règim sancionador a les empreses de titularitat privada. c)Facilitar el tractament de dades, quan la tramitació sigui impulsada pel Ministeri Fiscal en els processos dels que sigui competent. d)Adaptar l’ordenament jurídic espanyol al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i el Consell, de 27 de abril de 2016. 3.Qui està obligat a respectar el deure de confidencialitat? a)El responsable del tractament, quan les dades haguessin estat obtingudes mitjançant un mediador o intermediari. b)Tots els responsables i encarregats, així com totes les persones que intervinguin en qualsevol fase del tractament de les dades. c)El responsable i els encarregats, quan és tracti d’una categoria especial de dades. d)Depèn en cada cas, de les fonts de les que procedeixin les dades. 4.A quina edat els menors poden donar el seu consentiment pel tractament de les seves dades, conforme a l’article 7 de la Llei Orgànica 3/2018? a)Catorze anys. b)Setze anys. c)Devuit anys. d)Tretze anys. 5.De les dades personals següents, quines són considerades com a categoria especial? a)Les dades que tenen com a finalitat principal identificar els drets de la ciutadania. b)Les dades que tenen com a finalitat principal, identificar la ideologia, afiliació sindical, religió, orientació sexual, creences, origen racial o ètnic. c)Les dades dels menors, quan els seus representants exerceixin la pàtria potestat. d)Les dades relatives a temes tributaris i de selecció de personal. 6.Quin d'aquests drets digitals, no apareix garantit al títol X de la Llei Orgànica 3/2018? a)Dret a la neutralitat d'Internet. b)Dret a l’oblit en serveis de xarxes socials i serveis equivalents. c)Dret a l’oblit en recerques d’Internet. d)Dret d’oposició a l’elaboració de perfils i a la mercadotècnia. 7.En quan a la garantia dels drets digitals a l'àmbit laboral establerts a l'article 87 de la Llei Orgànica 3/2018, l'ocupador: a)No pot accedir als continguts derivats de l'ús de mitjans digitals facilitats a les persones treballadores. b)Pot accedir als continguts derivats de l'ús de mitjans digitals facilitats a les persones treballadores, només als efectes de controlar el compliment de les obligacions laborals o estatutàries. c)Pot accedir als continguts derivats de l’ús de mitjans digitals facilitats a les persones treballadores, per tal de garantir la integritat d'aquests dispositius. d)Les respostes b) i c) són correctes. 8.D'acord amb l'article 87 de la Llei Orgànica 3/2018, els ocupadors poden establir criteris d'utilització dels dispositius digitals respectant en tot cas, els estàndards mínims de protecció de la seva intimitat? a)Sí, sempre que en la seva elaboració hi participin els/les representants de les persones treballadores, es respectin els drets reconeguts legalment i estiguin d’acord amb el usos socials. b)Sí, mentre es respectin els drets reconeguts constitucionalment. c)Només si així s'ha pactat expressament amb els sindicats majoritaris i es respectin els usos socials. d)Sí, sempre que es respectin els drets reconeguts constitucionalment i legalment. 9.D'acord amb el previst a l'article 88 de la Llei Orgànica 3/2018, relatiu al dret a la desconnexió digital en l'àmbit laboral, indicau quina resposta és correcta: a)Els treballadors i els empleats públics en general tenen dret a la desconnexió digital, però no els càrrecs directius, per la singularitat d'aquests llocs de feina. b)L'ocupador, amb acord dels representants dels treballadors, pot elaborar una política interna dirigida als treballadors i pot incloure o no, els que ocupin càrrecs directius. c)L'ocupador, amb audiència dels representants dels treballadors, ha d'elaborar una política interna dirigida als treballadors, inclosos els qui ocupin càrrecs directius, en què es defineixin les modalitats d'exercici d’aquest dret. d)No és obligatori preservar el dret a la desconnexió digital en els supòsits de realització del treball a distància o al domicili de l’empleat. 10.D'acord amb el previst a l'article 89 de la Llei Orgànica 3/2018, sobre el dret a la intimitat davant l'ús de dispositius de videovigilància al lloc de treball: a)Els ocupadors poden enregistrar i tractar imatges obtingudes a través de càmeres o videocàmares per a l'exercici de les funcions de control dels treballadors, sempre dins el marc legal de l'Estatut del Treballadors. b)Els ocupadors poden enregistrar i tractar imatges obtingudes a través de les càmares o videocàmares per a l'exercici de les funcions de control dels treballadors o empleats públics sempre que s'hagi informat de manera expressa i clara als propis treballadors, empleats públics, o als seus representants. c)No s'admet la instal·lació de sistemes d’enregistrament de sons ni de videovigilància en el lloc de treball, atès que només es permeten en l'entrada o accés a l'edifici o dependències on es treballa. d)Els ocupadors poden enregistrar i tractar imatges en el lloc de treball només si es compta amb el consentiment exprés i per escrit dels treballadors o empleats públics. 11.El Delegat de Protecció de Dades, és una figura obligatòria a l’Administració local? a)Sí, en totes les Administracions locals. b)Només als Ajuntaments de més de 20.000 habitants i a les Diputacions provincials, Consells i Cabildos insulars. c)No, és opcional en cada administració. d)Només per a les capitals de província i municipis de gran població. 12.Sobre el registre d’activitats de tractament: a)Cada responsable té l’obligació de portar un registre d’activitat de tractament. b)No disposar del registre d’activitat de tractament, constitueix una infracció lleu de l’article 74 de la Llei Orgànica de Protecció de Dades Personals. c)No posar el registre d’activitat de tractament a disposició de l’autoritat de protecció de dades que ho hagi sol•licitat, és una infracció molt greu de l’article 72 de la Llei Orgànica 3/2018. d)No és preceptiu, però es recomana que sempre que es pugui es porti aquest registre. 13.Quan una Administració pública encarrega a una empresa la destrucció de la seva documentació, aquesta empresa té la consideració de: a)Responsable del tractament. b)Corresponsable del tractament. c)Encarregada del tractament. d)Contractista delegada de protecció de dades. 14.Respecte al consentiment tàcit: a)Ha deixat de ser vàlid a partir de l’entrada en vigor del Reglament General de Protecció de Dades, inclús per als tractaments iniciats amb anterioritat. b)S’admet sense cap tipus de problema a partir de l’entrada en vigor del Reglament General de Protecció de Dades c)Si s’ha atorgat abans del 25 de maig de 2018, continua essent vàlid indefinidament mentre continuï en vigor el corresponent tractament de dades. d)Es considera una forma vàlida, l’ús de caselles ja marcades o la inacció com a manera de prestar tàcitament el consentiment. 15.Quan es produeix una fallida o violació de seguretat de les dades personals: a)El Delegat de Protecció de Dades, té 3 dies hàbils per comunicar-ho a l’Agència Espanyola de Protecció de Dades o a l’autoritat de control pertinent. b)El Responsable del tractament de dades, té 72 hores per comunicar-ho a l’autoritat de control. c)Es disposa de 10 dies hàbils perquè la persona que ho detecta, ho comuniqui a l’Agència Espanyola de Protecció de Dades o al responsable del tractament. d)S’ha de comunicar en qualsevol cas immediatament des de que es detecta en el termini de 24 hores a tots els afectats, sense cap tipus d’excepció. 16.Qui són els responsables del tractament de dades personals als municipis de gran població? a)Els habilitats nacionals responsables de la Secretaria, Intervenció i Tresoreria. b)El cap dels serveis jurídics o director de l’assessoria jurídica municipal. c)El Batle com a representant màxim de la institució o el Regidor en el que s’hagi delegat la competència. d)Tots els que participin en les activitats de tractament de dades personals. 17.El Reglament General de Protecció de Dades, preveu dos principis per a la implementació efectiva de la responsabilitat proactiva: a)La protecció de dades des del disseny i la protecció de dades per defecte. b)La big data i la protecció proactiva de les dades des de l’inici del tractament. c)Els principis de decisions automatitzades i el registre d’activitats de tractament. d)Els principis de la limitació del temps de conservació de les dades i l’elaboració de perfils. 18.Davant l’exercici dels drets d’accés, rectificació, oposició, supressió, limitació i portabilitat, l’Administració ha de respondre en el termini de: a)Un mes. b)Sis mesos. c)Un any. d)No hi ha cap termini establert. 19.Que entenem per dades de caràcter personal? a)Tota dada de caràcter general. b)Tota dada de caràcter nominatiu o identificatiu. c)Tota dada que pertany a una persona física, identificada o identificable. d)Qualsevol dada de les persones físiques o persones jurídiques identificables. 20.Quina és la norma específica que contempla les mesures de seguretat que se implementaran en funció dels anàlisis de risc realitzats a les Administracions públiques? a)La llei general de telecomunicacions. b)La norma que regula l’Esquema Nacional de Seguretat. c)La llei del procediment administratiu comú. d)La llei de transparència, accés a la informació i bon govern. 21.El principi de minimització de dades personals significa: a)Que les dades personals seran tractades de manera que se garanteixi la seva adequada seguretat. b)Que les dades personals seran adequades, pertinents i limitades al que sigui necessari en relació amb les finalitats per les que són tractades. c)Que no es pot publicar al mateix temps, nom i Document Nacional d’Identitat. d)Que les dades no es poden mantenir més temps del necessari en relació a les finalitats del tractament. 22.Les avaluacions d’impacte de protecció de dades, s’haurien de realitzar: a)Abans de posar en marxa les activitats de tractament, en determinats tractaments de dades b)Sempre a posteriori, una vegada posades en marxa les activitats. c)Una vegada cada dos anys. d)Només en els casos d’utilització de dades a gran escala. 23.El consentiment de la persona interessada: a)Es recomana que al obtenir-se, es procuri utilitzar un llenguatge clar i senzill. b)És revocable. c)El responsable del tractament no ha de provar que ha obtingut el consentiment. d)És irrevocable durant els primers cinc anys. 24.Les dades relatives a les persones jurídiques (denominació social, Codi d’Identificació Fiscal i domicili fiscal): a)Són dades personals i s’han de dissociar. b)Estan baix l’àmbit d’aplicació del Reglament (UE) 2016/679 i la Llei Orgànica 3/2018. c)No tenen la consideració de dades de caràcter personal i per tant, no els serà d’aplicació el Reglament General de Protecció de Dades (UE) 2016/679, ni la Llei Orgànica 3/2018. d)Si són identificables o es poden determinar indirectament, estaran sotmeses al Reglament General de Protecció de Dades (UE) 2016/679 i la resta de normativa nacional de protecció de dades personals. 25.Si un Ajuntament incompleix l’obligació de crear el Registre d’Activitats i de publicar-lo en el web municipal: a)És responsabilitat del Delegat de Protecció de Dades i pot esser sancionat. b)És responsabilitat del Secretari municipal o del cap de departament corresponent, per delegació, i poden ser objecte d’accions disciplinàries per aquest fet. c)Constitueix una infracció greu i és responsable l’òrgan administratiu competent (Batle, Regidor delegat, Junta de Govern...). d)No suposa cap infracció, només s’adverteix a l’Ajuntament d’aquest incompliment i es dóna un termini de 6 mesos perquè ho creïn i ho publiquin. 26.Quan es poden publicar els noms i llinatges juntament amb el Document Nacional d’Identitat complet, en els anuncis o publicacions? a)No es poden publicar junts en cap cas. b)Només en comunicacions internes, per exemple a la Intranet. c)En casos de concurrència competitiva i processos de selecció. d)Només quan es tracta de notificacions infructuoses que s’han de publicar al Butlletí Oficial de l’Estat o al Butlletí autonòmic oficial. 27.Les Lleis estatals de protecció de dades personals, actualment vigents són: a)Llei Orgànica 19/1999 i Llei Orgànica 7/2022. b)Llei Orgànica 3/2018 i Llei Orgànica 7/2021. c)Llei Orgànica 3/2018 i Llei Orgànica 7/2022. d)Llei Orgànica 3/2018 i el Texte refós que desenvolupa el Reial Decret Llei 11/2021. 28.Les auditories en matèria de protecció de dades, es realitzen: a)Abans de posar en marxa les activitats de tractament, per a qualsevol tipus de dades. b)Correspon a un procés de verificació, avaluació i valoració i es fa a posteriori, una vegada posades en marxa les activitats. c)No és necessari que es realitzin mai a les Administracions públiques. d)Si es realitzen avaluacions d’impacte, no fa falta que es faci cap tipus d’auditoria. 29.Que significa el dret d’accés, dins l’àmbit de la protecció de dades personals? a)El dret d’accés a les sol·licituds i reclamacions presentades en matèria de protecció de dades per part de qualsevol persona. b)El dret d’accés als expedients i formularis que pertanyen a les administracions públiques. c)Él dret que té qualsevol persona a accedir a la informació pública que consideri del seu interès, amb els únics límits que assenyala la Llei. d)El dret personalíssim que té tota persona a obtenir informació sobre el tractament de les seves dades personals. 30.Que significa el dret de rectificació, segons l’article 14 de la Llei Orgànica 3/2018? a)L’interessat exerceix la facultat per a instar el responsable del tractament que rectifiqui les seves dades personals, quan aquestes siguin inexactes o incompletes, en atenció a la finalitat del tractament. b)Els ciutadans poden sol·licitar la modificació d'aquella informació falsa o inexacta sobre els expedients administratius o fiscals que té l’Administració, mitjançant les proves documentals que siguin adients. c)El dret a rectificar la informació errada o imprecisa que concerneix a l’interessat, quan rebi una notificació de denuncia o relativa a qualsevol expedient administratiu. d)La potestat que té el ciutadà per a rebre les dades personals que hagi facilitat a un responsable del tractament i transmetre'ls a altres responsables sense que l'anterior ho pugui impedir. 31.Què entenem per dret de supressió, relacionat amb la normativa de protecció de les dades personals? a)El dret d’oblit de les dades personals dels ciutadans o interessats que no han estat actualitzades per part de l’Administració. b)El dret a impedir la difusió d'informació personal amb la finalitat d'impedir tractaments futurs per a fins de màrqueting directe, quan la seva publicació no compleix els requisits d'adequació i pertinència prevists en la normativa. c)El dret d'oposició que permet als interessats, oposar-se al tractament i demanar la supressió de les seves dades personals. d)El dret d’una entitat jurídica que mantingui, respecte del tractament de les dades referides als seus deutors i l’oblit del tractament de les seves dades. 32.Que entenem per dret de portabilitat, de l’article 17 de la Llei Orgànica 3/2018? a)La potestat que té qualsevol persona a accedir a la informació pública que consideri del seu interès, amb els únics límits que assenyala la Llei. b)El dret d’accés als expedients i formularis que pertanyen a les administracions públiques. c)La potestat que té el ciutadà per a rebre les dades personals que hagi facilitat a un responsable del tractament i transmetre'ls a altres responsables sense que l'anterior ho pugui impedir. d)El dret que té tota persona a obtenir informació sobre el tractament de les seves dades personals i a limitar aquesta informació durant un temps determinat. 33.Segons l’article 97 de la Llei Orgànica 3/2018, quines polítiques d'impuls dels drets digitals durà el Govern central, en col·laboració amb les Comunitats autònomes? a)Elaborar un pla d'accés a Internet amb els objectius de superar les bretxes digitals i garantir l'accés a Internet de col·lectius vulnerables o amb necessitats especials i d'entorns familiars i socials econòmicament desfavorits. b)Elaborar un pla d’accés dirigit a promoure les accions de formació, difusió i conscienciació necessàries per a aconseguir que les persones majors facin un ús responsable dels dispositius digitals i les xarxes socials. c)Elaborar un pla d’accés a la formació pública dels funcionaris i personal treballador de l’Administració, sobre els drets digitals de la ciutadania. d)Crear un servei en règim de concessió, encàrrec de gestió o contracte, complint les mesures de seguretat digitals que corresponen a les Administracions públiques. 34.Les Administracions públiques i altres responsables, enumerats a l’article 77.1 de la Llei Orgànica 3/2018, estan obligades a aplicar les normes de seguretat previstes a l’Esquema Nacional de Seguretat?: a)No, són de caràcter potestatiu. b)Sí, sempre han d’aplicar aquestes normes. c)No, només en els casos que actuïn com a subjectes del dret privat. d)Només les Administracions territorials que tinguin més de 20.000 habitants. 35.Respecte al còmput dels terminis que estableix la Llei Orgànica 3/2018: a)Quan aquests terminis s’assenyalin per dies, s’entén que aquests són hàbils i s’exclouen del còmput els dissabtes, diumenges i dies festius. b)Quan els terminis s’assenyalin per dies, s’entén que aquests són naturals. c)Quan l’últim dia del termini sigui inhàbil, s‘entén prorrogat el segon dia hàbil següent. d)Les respostes a i c, són correctes. 36.D’acord amb l’article 78 de la Llei Orgànica 3/2018, les sancions imposades per aquesta llei prescriuen en el termini de: a)Són imprescriptibles. b)Les sancions per import igual o inferior a 40.000 euros, prescriuen en el termini d’un any. c)Totes les sancions prescriuen als tres anys. d)Les sancions per un import superior a 300.000 euros, prescriuen als dos anys. 37.Indicar quina resposta és incorrecta respecte als que són subjectes responsables i per tant estan sotmesos al règim sancionador de la Llei Orgànica 3/2018: a)Els responsables i encarregats dels tractaments. b)Les entitats de certificació. c)Les entitats acreditades de supervisió dels codis de conducta. d)Els Delegats de Protecció de Dades. 38. Conforme al títol IX de la Llei Orgànica 3/2018, quina d’aquestes infraccions no és considerada greu?. a)La contractació per part del responsable d’un encarregat de tractament, que no ofereixi les garanties suficients per aplicar les mesures tècniques i operatives apropiades. b)No disposar de registre d’activitats de tractament establert per l’article 30 del Reglament (UE) 2016/679. c)No notificar a l’autoritat de control de protecció de dades, una violació de seguretat de les dades personals. d)L’incompliment de l’obligació de suprimir les dades referides a una persona difunta quan això sigui exigible per la llei. 39.Segons la Llei Orgànica 3/2018 al seu article 72, quina infracció és considera molt greu? a)La utilització de les dades per a una finalitat que no sigui compatible amb la finalitat per a la qual es van recollir, sense tenir el consentiment de l’afectat o una base legal per això. b)El tractament de dades d’un menor d’edat, sense obtenir el seu consentiment o el del titular de la seva pàtria potestat o tutela. c)La contractació per part del responsable del tractament d’un encarregat que no ofereixi les suficients garanties. d)No disposar del registre d’activitats de tractament, establert per l’article 30 del Reglament (UE) 2016/679. 40.L’incompliment de l’obligació de designar un Delegat de Protecció de Dades, quan sigui exigible al seu nomenament d’acord amb l’article 37 del Reglament (UE) 2016/679 i l’article 34 de la Llei Orgànica 3/2018: a)És un infracció molt greu. b)És una infracció considerada greu. c)És una infracció considerada lleu. d)No constitueix una infracció a la normativa en matèria de protecció de dades. 41.A la Llei Orgànica 3/2018, es regula la possibilitat que existeixin autoritats autonòmiques de protecció de dades? a)No es regula. b)Sí, sempre que així ho prevegi l’Estatut d’Autonomia i ho aprovi expressament l’assemblea legislativa de la Comunitat autònoma respectiva. c)Sí, en el capítol II del Títol VII de la Llei Orgànica 3/2018 (article 57 i següents). d)No. L’Agència Espanyola de Protecció de Dades, és l’única autoritat independent de control que pot actuar en el territori estatal. 42.Els codis de conducta regulats per l’article 38 de la Llei Orgànica 3/2018 i pel capítol IV del Reglament (UE) 2016/679: a)Són vinculants per als qui s’hi adhereixin. b)No poden dotar de mecanismes de resolució extrajudicial de conflictes. c)No és necessari que siguin aprovats per l’Agència Espanyola de Protecció de Dades, ni per l’autoritat autonòmica de protecció de dades competent si escau. d)No són vinculants per a les Administracions, només per a les entitats privades. 43.D’acord amb l’article 36 de la Llei Orgànica de Protecció de Dades Personals, quan el Delegat de Protecció de Dades, apreciï l’existència d’una vulneració rellevant en matèria de protecció de dades: a)Ho ha de documentar i ho ha de comunicar immediatament als òrgans d’administració i direcció del responsable o encarregat del tractament. b)Ho ha de documentar i ho ha de posar en coneixement immediatament a l’Agència Espanyola de Protecció de Dades o en el seu cas, a l’autoritat de control autonòmica. c)Ho ha de posar en coneixement immediatament del seu superior jeràrquic i a l’autoritat de control corresponent, atès que en cas contrari podria ser sancionat. d)Les respostes b i c són correctes. 44.L’article 36 de la Llei Orgànica 3/2018, respecte a la posició del Delegat de Protecció de Dades, indica que: a)Actua com a interlocutor del responsable o encarregat del tractament davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades i demés autoritats de protecció de dades. b)Pot inspeccionar els procediments relacionats amb objecte d’aquesta llei, però en cap cas pot emetre recomanacions al responsable. c)Pot ser remogut o sancionat pel responsable o l’encarregat per l’exercici de les seves funcions, si és una persona física integrada a l’organització. d)Pot iniciar procediment sancionador contra els òrgans i els treballadors que incumpleixin la normativa en matèria de protecció de dades personals. 45.En l’exercici de les seves funcions, el Delegat de Protecció de Dades d’acord amb l’article 36 de la Llei Orgànica 3/2018: a)Ha de tenir accés a les dades personals i els processos de tractament de la seva entitat. b)No pot inspeccionar els procediments que continguin dades considerades de caràcter especial. c) Pot emetre recomanacions en l’àmbit de les seves competències. d)Les respostes a i c són correctes 46.Conforme a l’article 33 de la Llei Orgànica de Protecció de Dades Personals, quan un encarregat del tractament utilitzi les dades a les que té accés per a les seves pròpies finalitats: a)Tindrà la consideració d’encarregat, si així figura en el contracte o document escrit i signat. b)Tindrà la consideració de responsable del tractament. c)Pot incórrer en infracció molt greu, en cas que les utilitzi per a finalitats pròpies. d)El Delegat de Protecció de Dades, ho posarà en coneixement de l’Agència Espanyola de Protecció de Dades o l’autoritat de control autonòmica. 47.Segons l’article 30 de la Llei Orgànica 3/2018, en el cas d’exigència de responsabilitat en els temes que preveu el Reglament (UE) 2016/679: a)Els responsables, encarregats i els seus representats responen solidàriament dels danys i perjudicis causats. b)Cada un dels participants en el tractament respon de forma mancomunada, i en determinats casos de forma subsidiària, pels danys i perjudicis causats. c)Els responsables i encarregats del tractament, responen dels danys i perjudicis causats, però en cap cas els seus representants. d)Exclusivament els responsables del tractament responen dels danys i perjudicis causats. 48.Que entenem per dret a l’oblit, segons l’article 94 de la Llei Orgànica 3/2018? a)L’interessat tindrà dret a rebre i transmetre els continguts que hagués facilitat al prestador de serveis, així com al fet que aquest prestador s’oblidi del contingut. b)El dret de donar per finalitzar un contracte i oblidar les dades de compliment del mateix una vegada extingida la relació contractual. c)Al fet que siguin suprimits, a la seva simple sol·licitud, les dades personals que hagués facilitat l’interessat, per a la seva publicació per serveis de xarxes socials i serveis de la societat de la informació equivalents. d)Els treballadors i empleats públics tindran dret a la desconnexió i a oblidar-se de l’activitat professional durant el seu temps de descans, permisos, vacances, i en qualsevol altra situació de inactivitat laboral. 49.Quina resposta de les següents és incorrecta respecte als principis relatius al tractament de dades que apareixen en la normativa vigent: a)Licitud, lleialtat i transparència. b)Motivació i seudonimització. c)Integritat i confidencialitat. d)Limitació de la finalitat i limitació del termini de conservació. 50.Que les dades personals siguin adequades, pertinents i limitades a allò que és necessari en relació a les finalitats per al que són tractades, és el principi de: a)Minimització. b)Exactitud. c)Seudonimització. d)Integritat. 51.Que el responsable del tractament sigui el responsable del compliment dels principis relatius al tractament de dades i sigui capaç de demostrar-ho, s'anomena: a)Integritat. b)Responsabilitat proactiva. c)Licitud/legitimació. d)Competència. 52.Indica quina d'aquestes respostes relatives a les condicions del consentiment de l'interessat en matèria de protecció de dades, és incorrecta: a)El responsable del tractament basat en el consentiment, no té perquè demostrar que l'interessat hi va consentir. b)Per al consentiment s'ha d'utilitzar un llenguatge inteligible, clar i senzill. c)L'interessat tindrà dret a retirar el seu consentiment en qualsevol moment. d)La retirada del consentiment ha de ser tan fàcil com donar el consentiment. 53.Quan una sol·licitud d'informació de l'interessat sobre drets de protecció de dades sigui manifestament infundada, excessiva o repetitiva, el responsable: a)Ha de demanar preceptivament informe al Delegat de Protecció de Dades i la seva resposta serà vinculant. b)Podrà cobrar un cànon raonable, respecte als costos administratius que suposa facilitar-li la informació. c)Es pot negar a acceptar-la i en cap cas ha de demostrar el caràcter infundat o excessiu de la sol·licitud. d)No pot cobrar-li res, atès que el Reglament (UE) 2016/679 i la Llei Orgànica 3/2018, prohibeixen exigir cap tipus de taxa o cànon. 54.L'interessat pot retirar el consentiment que hagi donat en qualsevol moment? a)No, és irrevocable. b)Sí, i afectarà a la licitud del tractament previ a la seva retirada, basat en el consentiment. c)Sí, però no afectarà a la licitud del tractament basat en el consentiment previ a la seva retirada. d)Sí, sempre que hagi transcorregut com a mínim un any des que va atorgar el consentiment. 55.Quan dos responsables determinin conjuntament els objectius i els mitjans del tractament seran considerats: a)Responsable i encarregat, respectivament. b)En aquest cas, els dos seran encarregats del tractament. c)Corresponsables. d)Gestors solidaris del tractament 56.Quina d'aquestes afirmacions sobre els responsables i els encarregats del tractament, és incorrecta: a)Han de garantir que el Delegat de Protecció de Dades, participi de forma adequada i en temps oportú en totes les qüestions relatives a la protecció de dades. b)Han de facilitar els recursos necessaris al Delegat de Protecció de Dades, per al desenvolupament de les seves funcions i l'accés a les dades personals, però no a les operacions de tractament. c)Han de recolzar i garantir que el Delegat de Protecció de Dades, no rebi cap instrucció respecte al desenvolupament de les seves funcions. d)Han de facilitar els recursos necessaris al Delegat de Protecció de Dades, per al manteniment dels seus coneixements especialitzats. 57.L'Administració de l'Estat, les Administracions autonòmiques i les Administracions locals, poden ser sancionades per les Autoritats de control, dins les seves competències en matèria de protecció de dades? a)Sí, i poden rebre les mateixes sancions econòmiques que les entitats privades. b)Només poden ser sancionades per les autoritats de control en els casos que hi hagi previ pronunciament judicial i es tracti d’infraccions considerades greus o molt greus. c)Sí, en aquest cas no hi ha sanció econòmica, sinó que s'inclou en la resolució una amonestació amb la denominació de l'autoritat o càrrec responsable i aquesta es publica al Butlletí Oficial de l’Estat i se'n dóna compte al Defensor del Poble. d)Dependrà del grau de la infracció: només en els casos que es considerin infraccions molt greus se les pot sancionar per part de les autoritats de control. 58.L’article 78 de la Llei Orgànica de Protecció de Dades Personals regula el temps de prescripció de les sancions. Quina de les següents respostes és correcta: a)Les sancions por un import igual o inferior a 10.000 euros, prescriuen als sis mesos. b)Les sancions por un import entre 40.001 y 300.000 euros, prescriuen als dos anys. c)Les sancions por un import superior a 500.000 euros, són imprescriptibles. d)Les sancions per un import inferior a 40.000 euros, prescriuen als dos anys.