1.La Llei 31/95 de Prevenció de Riscs Laborals defineix en el seu article 4 com “qualsevol màquina, aparell, instrument o instal·lació utilitzada en el treball”: a) L’equip de treball. b)Un agent susceptible de causar danys. c)La condició de treball. d)L'equip de protecció individual. 2.La Llei 31/95 de Prevenció de Riscs Laborals defineix en el seu article 4 com “el conjunt d'activitats o mesures adoptades o previstes en totes les fases d'activitat de l'empresa amb la finalitat d'evitar o disminuir els riscs derivats del treball”: a)La condició de treball. b)Prevenció. c)L’equip de treball. d)L'equip de protecció individual. 3.La Llei 31/95 de Prevenció de Riscs Laborals en el seu article 4 estableix que “es consideren danys derivats del treball” a)Les malalties, patologies o lesions sofertes amb motiu o ocasió del treball. b)Les malalties professionals i riscos no laborals.. c)Els accidents i malalties que pugui sofrir un treballador. d) Qualsevol lesió que sofreixi el treballador en la seva vida diària. 4.Per a qualificar un risc des del punt de vista de la seva gravetat, es valoraran conjuntament: a)El tipus de risc i el nombre de possibles afectats.. b)La probabilitat que es produeixi el mal i la severitat d'aquest. c)Les característiques del centre de treball i les condicions personals del treballador. d)L'existència de processos, activitats, operacions, equips o productes «potencialment perillosos» i amb les mesures preventives adoptades. 5.La Llei 31/95 de Prevenció de Riscs Laborals defineix en el seu article 4 com a risc laboral: a) La possibilitat que un treballador sofreixi un determinat mal derivat del treball. b)Qualsevol màquina, aparell, instrument o instal·lació utilitzada en el treball i que provoqui perill per a la vida del treballador. c)Les malalties, patologies o lesions sofertes amb motiu o ocasió del treball. d)Qualsevol equip destinat a ser portat o subjectat pel treballador perquè li protegeixi d'un o diversos riscs que puguin amenaçar la seva seguretat o la seva salut en el treball, així com qualsevol complement o accessori destinat a tal fi. 6.La Llei 31/95 de Prevenció de Riscs laborals defineix en el seu article 4 com a processos, activitats, operacions, equips o productes potencialment perillosos aquells que: a) Originin riscs per a la seguretat i la salut dels treballadors que els desenvolupen o utilitzen, en absència de mesures preventives específiques b)Originin riscs per a la seguretat i la salut dels treballadors que els desenvolupen o utilitzen, encara que s'hagin aplicat mesures preventives específiques. c)Originin riscs per a la seguretat i la salut dels treballadors que els desenvolupen o utilitzen, en absència de mesures preventives no específiques. d)Originin riscs per a la seguretat i la salut dels treballadors que els desenvolupen o utilitzen, encara que existeixin mesures preventives no específiques. 7.Els Delegats de Prevenció seran designats: a)Pels representants del personal entre els treballadors. b)Per i entre els treballadors. c)Pels treballadors entre els representants del personal. d)Per i entre els representants del personal. 8.La Llei 31/95 de Prevenció de Riscs Laborals estableix en el seu article 4 que s'entendrà com a risc laboral greu i imminent: a)Aquell que resulti probable racionalment que es materialitzi en un futur inmediat i pugui suposar un mal moderat per a la salut dels treballadors. b)Aquell que resulti probable racionalment que es materialitzi en un futur immediat i pugui suposar un mal greu per a la salut dels treballadors. c)Aquell que resulti probable racionalment que es materialitzi en un futur immediat sense que necessàriament pugui suposar un mal greu la salut dels treballadors. d)Aquell que resulti cert racionalment que es materialitzi en un futur immediat i pugui suposar un mal no necessàriament greu per a la salut dels treballadors. 9.La Llei de Prevenció de Riscs Laborals estableix: a)Els principis generals relatius a la prevenció dels riscs professionals. b)Els principis de funcionament dels comitès de seguretat i salut. c)Els principis generals de representació dels recursos preventius. d)Els principis relatius a l'actuació de la Inspecció de Treball i Seguretat Social 10.La Llei de Prevenció de Riscs Laborals estableix que “l'òrgan científic tècnic especialitzat de l'Administració General de l'Estat que té com a missió l'anàlisi i estudi de les condicions de seguretat i salut en el treball, així com la promoció i suport a la millora de les mateixes” és: a)El Comitè de Seguretat i Salut. b)La Comissió Nacional de Seguretat i Salut en el Treball. c)La Inspecció de Treball i Seguretat Social. d)L'Institut Nacional de Seguretat i Higiene en el Treball. 11.La Llei de Prevenció de Riscs Laborals té per objecte: a)Promoure la seguretat i la salut dels treballadors mitjançant l'aplicació de mesures i el desenvolupament d'activitats necessàries per a la prevenció de riscs derivats del treball. b)Promoure la seguretat dels treballadors mitjançant l'aplicació de mesures i el desenvolupament d'activitats necessàries per a la prevenció de riscs derivats del treball. c)Promoure la seguretat i la salut dels treballadors mitjançant el desenvolupament d'activitats necessàries per a la prevenció de riscs derivats del treball. d)Promoure la salut dels treballadors mitjançant l'aplicació de mesures i el desenvolupament d'activitats necessàries per a la prevenció de riscs derivats del treball. 12.Els principis de l'acció preventiva per part de l'empresari no inclouen: a)Adaptar el treball a la persona. b)Avaluar els riscos que no es puguin evitar. c)Adoptar mesures que anteposin la protecció individual a la col·lectiva. d)Tenir en compte l'evolució de la tècnica. 13.Quan l'Inspector de Treball i Seguretat Social comprovi que la inobservança de la normativa sobre prevenció de riscs laborals implica, al seu judici, un risc greu i imminent per a la seguretat i la salut dels treballadors: a)Ho posarà en coneixement de la Comissió Nacional de Seguretat i Salut en el Treball. b)Requerirà a l'empresari per a l'esmena de les deficiències observades quan li sigui possible. c)Podrà ordenar la paralització immediata de tals treballs o tasques. d)Requerirà la presència del Comitè de Seguretat i Salut. 14.En el cas que s'hagi produït un mal per a la salut dels treballadors, Qui s'ha d'encarregar de dur a terme una recerca sobre aquest tema, a fi de detectar les causes d'aquests fets? a)Els Delegats de Personal o els representants dels treballadors. b)El Comitè de Seguretat i Salut. c)El treballador o els treballadors afectats. d) L'empresari. 15.S’hauran d’utilitzar equips de protecció individual: a)Quan els riscs es puguin evitar. b)Quan els riscs es puguin limitar prou per mitjans tècnics de protecció col·lectiva. c)Quan els riscs es puguin limitar prou mitjançant mesures, mètodes o procediments d'organització del treball. d)Quan els riscs no es puguin evitar ni limitar prou per mitjans tècnics de protecció col·lectiva. 16.La formació dels treballadors: a)Es podrà impartir per l'empresa mitjançant mitjans propis o concertant-la amb serveis aliens. b)Haurà de comptar amb informe previ de l'Institut Nacional de Seguretat i Higiene en el Treball. c)S’haurà de repercutir econòmicament sobre els treballadors. d)S’haurà d’impartir dins de la jornada de treball. 17.Assenyali l'opció incorrecta. L'empresari haurà d'analitzar les possibles situacions d'emergència i adoptar les mesures necessàries en matèria de: a)Lluita contra incendis. b)Primers auxilis. c)Rehabilitació immediata dels serveis públics essencials en cas de sinistre i calamitat col·lectiva pública. d)Evacuació. 18.El pla de prevenció elaborat per l'empresari no inclou: a)Els recursos necessaris per a realitzar l'acció de prevenció. b)Les responsabilitats en matèria de prevenció. c)L'estructura organitzativa de l'empresa. d) La relació d'accidents de treball i malalties professionals que hagin causat al treballador una incapacitat laboral superior a un dia de treball 19.Respecte als danys per a la salut dels seus treballadors produïts amb motiu del desenvolupament del seu treball, l'empresari: a)Haurà de comunicar-ho per escrit a l'autoritat laboral. b)No està obligat a comunicar-ho. c)Haurà de comunicar-ho a l'autoritat sanitària. d)Haurà de comunicar-ho a l'autoritat laboral si així ho sol·liciten els delegats de prevenció. 20.En matèria de seguretat i salut no gaudeixen del mateix nivell de protecció que els restants treballadors de l'empresa en la qual presten els seus serveis: a)Els treballadors amb relacions de durada determinada. b)Els treballadors contractats per empreses de treball temporal. c)Els treballadors amb relacions de treball temporals. d)Els treballadors del servei de prevenció aliè. 21.El treballador, respecte a qualsevol situació que, al seu judici, comporti per motius raonables un risc per a la seguretat i la salut dels treballadors, ha d'informar immediatament: a)Al seu superior jeràrquic directe, i als treballadors designats per a realitzar activitats de protecció i de prevenció o, en el seu cas, al servei de prevenció. b)Al seu superior jeràrquic directe. c)Als treballadors designats per a realitzar activitats de protecció i de prevenció. d)Al servei de prevenció. 22.L'empresari aplicarà les mesures que integren el deure general de prevenció, conformement al principi general de: a)Avaluar els riscs que no es puguin evitar. b)Adaptar la persona al treball. c)Adoptar mesures que anteposin la protecció individual a la col·lectiva. d)Combatre els riscs finals. 23.Quan s'hagi produït un mal per a la salut dels treballadors o quan, en ocasió de la vigilància de la salut prevista, apareguin indicis que les mesures de prevenció resulten insuficients, qui durà a terme una recerca sobre aquest tema, a fi de detectar les causes d'aquests fets? a)L'Institut Nacional de Seguretat i Higiene en el Treball. b)La Comissió de Seguretat i Salut. c)L'empresari. d)La Inspecció de Treball i Seguretat Social. 24.L'empresari, respecte a les mesures proposades pel Delegat de Prevenció: a)Es pot negar a adoptar-les motivadament. b)Haurà d'acatar-les. c)Es pot negar a adoptar-les sense necessitat de motivar-ho. d)Ha de sol·licitar un informe previ de la Inspecció de Treball i Seguretat Social. 25.Quan la utilització d'un equip de treball pugui presentar un risc específic per a la seguretat i la salut dels treballadors, l'empresari adoptarà les mesures necessàries amb la finalitat que: a)La utilització de l'equip de treball quedi reservada als encarregats d'aquesta utilització b)Els treballs de reparació siguin realitzats pels treballadors encarregats d'aquesta utilització. c)Els treballs de manteniment o conservació siguin realitzats pels treballadors encarregats d'aquesta utilització. d)La utilització de l'equip de treball quedi prohibida als treballadors. 26.En qui cas podrá el treballador interrompre la seva activitat? a)Tindrà dret a interrompre la seva activitat i abandonar el lloc de treball, en cas necessari, quan consideri que aquesta activitat comporta un risc greu i imminent per a la seva vida o la seva salut. b)Quan consideri que la seva activitat comporta un risc greu i imminent per a la seva vida o la seva salut no podrà interrompre ni abandonar el seu lloc de treball sense autorització del comitè de seguretat i salut. c)Quan consideri que la seva activitat comporta un risc greu i imminent per a la seva vida o la seva salut no podrà interrompre ni abandonar el seu lloc de treball sense autorització de l'empresari o del delegat de prevenció. d)Quan consideri que la seva activitat comporta un risc greu i imminent per a la seva vida o la seva salut podrà interrompre l'activitat però no abandonar el lloc de treball. 27.L'empresari garantirà als treballadors al seu servei la vigilància periòdica del seu estat de salut en funció de: a)Les mesures prèviament adoptades. b)El conveni col·lectiu aplicable. c)Els riscs inherents al treball. d)La grandària de l'empresa i el nombre de treballadors. 28.L'accés a la informació mèdica de caràcter personal es limitarà a: a)Les persones o òrgans amb responsabilitats en matèria de prevenció. b)El personal mèdic i a les autoritats sanitàries que duguin a terme la vigilància de la salut dels treballadors. c)Les autoritats sanitàries del sistema públic de salut. d)L'empresari. 29.Els fabricants, importadors i subministradors de maquinària, equips, productes i útils de treball: a)Estan obligats a assegurar que aquests no constitueixin una font de perill per al treballador, sempre que siguin instal·lats i utilitzats en les condicions, forma i per a les finalitats recomanades per ells. b)No són objecte de responsabilitat per la seguretat d'utilització d'aquests. c)Estan obligats a assegurar que aquests no constitueixin una font de perill per al treballador, independentment de la mena d'utilització que puguin fer d'ells els treballadors. d)Estan obligats a assegurar que aquests no constitueixin una font de perill per al treballador previ informe favorable de la Inspecció de Treball. 30.Els treballadors tindran dret a efectuar propostes dirigides a la millora dels nivells de protecció de la seguretat i la salut en l'empresa a: a)Les organitzacions empresarials. b)L'Institut Nacional de Seguretat i Salut en el Treball. c)L'administració autonòmica. d)L'empresari i els òrgans de participació i representació. 31.Qui haurà d'analitzar les possibles situacions d'emergència i adoptar les mesures necessàries en matèria de primers auxilis, lluita contra incendis i evacuació dels treballadors? a)L'empresari. b)Els Delegats de Prevenció. c)L'autoritat laboral. d)El Comitè de Seguretat i Salut. 32.En casos de maternitat, l'empresari adoptarà les mesures necessàries per a evitar l'exposició als riscs, a través de l'adaptació de les condicions o del temps de treball. Quan l'adaptació no resultés possible, la treballadora: a)Haurà de renunciar a les seves retribucions fins que pugui tornar a exercir les seves funcions. b)Haurà d'exercir un lloc de treball o funció diferent i compatible amb el seu estat. c)Veurà suspès el seu contracte de treball. d)Veurà suspès el seu contracte de treball sense minvament de les seves retribucions. 33.L'empresari ha de garantir la vigilància de la salut dels treballadors: a)De manera periòdica en funció dels riscs inherents al treball. b)Segons informe de la Inspecció de Treball i Seguretat Social. c)De manera discrecional en funció dels riscs. d)Segons informe previ dels recursos preventius. 34.En relació amb l'embaràs, la Llei de Prevenció de Riscs Laborals: a)Suprimeix el treball nocturn si la treballadora és major de 40 anys. b)Prohibeix el treball nocturn. c)Preveu la no realització del treball nocturn quan resulti necessari. d)No fa cap al·lusió al treball nocturn. 35.La treballadora en situació d'embaràs haurà d'exercir un lloc de treball o funció diferent i compatible amb el seu estat quan: a)Les condicions del lloc de treball poguessin influir negativament en la salut de la treballadora embarassada. b)Les condicions del seu lloc de treball no influeixin negativament en la salut de la treballadora embarassada. c)Les condicions del seu lloc de treball no influeixin negativament en la salut del fetus. d)Les condicions del seu lloc de treball no interfereixin negativament en la seva situació d'embaràs. 36.Indiqui l'opció incorrecta. Les mesures de vigilància i control de la salut dels treballadors es duran a terme respectant sempre: a)El dret a la dignitat de la persona del treballador. b)La confidencialitat de tota la informació relacionada amb l'estat de salut del treballador. c)El dret a la intimitat de la persona del treballador. d)El dret de l'empresari a conèixer totes les dades mèdiques del treballador. 37.En compliment del deure de protecció, l'empresari haurà de garantir que cada treballador rebi una formació teòrica i pràctica, suficient i adequada, en matèria preventiva: a)Quan s'introdueixin noves tecnologies o canvis en els equips de treball. b)Quan el treballador hagi adquirit destresa en les funcions que exerceixi. c)Amb posterioritat a la seva contractació, una vegada es confirmi la seva condició de treballador fix. d)Quan així li ho comuniqui el recurs preventiu. 38.La impartició de formació fora de la jornada de treball: a)Ha de ser supervisada pels recursos preventius. b)Comporta que es descompti de la jornada de treball el temps invertit en aquesta. c)No és possible. d)Haurà de ser acceptada prèviament per la Inspecció de Treball i Seguretat Social. 39.Els treballadors utilitzaran correctament els mitjans i equips de protecció facilitats per l'empresari d'acord amb: a)Els riscs més freqüents que observin. b)Les instruccions rebudes per l'empresari. c)Els riscs imminents que detectin. d)El seu criteri professional. 40.Els resultats de la vigilància de la salut es comuniquen a: a)Els treballadors afectats. b)L'empresari, representants i treballadors. c)La Inspecció de Treball i Seguretat Social. d)Els treballadors i representants. 41.Perquè el reconeixement mèdic sigui obligatori és necessari: a)Acord previ de la Inspecció de Treball i Seguretat Social. b)Informe previ dels representants dels treballadors. c)Previ informe de la Inspecció de Treball i Seguretat Social. d)Previ acord de l'Institut Nacional de Seguretat i Higiene en el Treball. 42.El personal encarregat de les mesures d'emergència: a) Ha de posseir la formació necessària, ser suficient en número i disposar del material adequat. b)És designat pel comitè de seguretat i salut. c)És renovat parcialment cada dos anys. d)Ha d'obtenir autorització de la Inspecció de Treball i Seguretat Social. 43.L'empresari haurà d'elaborar i conservar a la disposició de l'autoritat laboral, entre una altra documentació: a)Els contractes d'adquisició dels equips de treball. b)Les modificacions que s'hagin efectuat en les edificacions de l'empresa. c)Els resultats de les analítiques de la vigilància de la salut dels treballadors. d)El resultat dels controls periòdics de les condicions de treball i de l'activitat dels treballadors. 44.Per a l'aplicació de les mesures d'emergència adoptades, l'empresari haurà d'organitzar les relacions que siguin necessàries amb serveis externs a l'empresa, en particular en matèria de primers auxilis, assistència mèdica d'urgència, salvament i lluita contra incendis, de manera que quedi garantida: a)La rapidesa i eficàcia d'aquestes. b)La seva aplicació dins del pressupost de l'empresa. c)L'assignació de funcions al comitè de seguretat i salut. d)La seva supervisió per part dels recursos preventius. 45.Respecte a les mesures d'emergència, qui ha de tenir la formació necessària, ser suficient en nombre i disposar del material adequat?: a)Els representants dels treballadors. b)Els Delegats de Prevenció. c)El personal encarregat en cas d'emergència. d)Els Delegats de Personal. 46.Les mesures de vigilància i control de la salut dels treballadors es duran a terme per: a)Personal sanitari amb competència tècnica, formació i capacitat acreditada. b)Personal independent a l'empresa. c)Personal al servei de les Administracions Públiques. d)Personal designat per l'empresari. 47.A les zones de risc greu i específic només podran accedir: a)Inspectors independents de l'empresa. b)Els delegats de prevenció. c)Els treballadors que hagin rebut informació suficient i adequada. d)Els integrants del comitè de seguretat i salut. 48.En compliment del deure de prevenció de riscs professionals, l'empresari: a)Haurà de designar un o diversos treballadors per a ocupar-se d'aquesta activitat. b)Haurà de constituir un servei de prevenció. c)Podrà concertar un servei de prevenció amb una entitat especialitzada aliena a l'empresa. d)Haurà de concertar un servei de prevenció aliè. 49.L'empresari podrà assumir personalment el deure de prevenció de riscs professionals, sempre que desenvolupi de manera habitual la seva activitat en el centre de treball i tingui la capacitat necessària, en les empreses de: a)Fins a 10 treballadors. b)Fins a 30 treballadors. c)Fins a 50 treballadors. d)Fins a 250 treballadors. 50.Es consideren recursos preventius, als quals l'empresari podrà assignar la presència, els següents: a)Un o diversos membres del comitè de seguretat i salut en representació de l'empresari. b)Un o diversos membres triats per i entre els representants dels treballadors. c)Un o diversos membres del personal designat per a les actuacions en emergències. d)Un o diversos membres dels serveis de prevenció aliens concertats per l'empresa. 51.Per a poder actuar com a serveis de prevenció, les entitats especialitzades hauran de ser objecte de a)Una acreditació per l'autoritat laboral. b)Una acreditació pel Comitè de Seguretat i Salut c)Un informe no vinculant de l'autoritat laboral. d)No precisen cap mena d'acreditació. 52.Indiqui a quina opció correspon la següent definició: “Conjunt de mitjans humans i materials necessaris per a realitzar les activitats preventives a fi de garantir l'adequada protecció de la seguretat i la salut dels treballadors, assessorant i assistint per a això a l'empresari, als treballadors i als seus representants i als òrgans de representació especialitzats”: a)Delegats de Prevenció. b)Comitè de Seguretat i Salut. c)Servei de prevenció. d)Inspecció de Treball i Seguretat Social. 53.S'entendrà com a servei de prevenció: a)El servei que es presta als treballadors en els casos de malaltia professional o accident laboral. b)El conjunt de persones i mitjans designats per a intervenir en cas d'emergència. c)El conjunt de mitjans humans i materials necessaris per a realitzar les activitats preventives. d)Els locals sanitaris que han d'existir en cada centre de treball. 54.El servei de prevenció tindrà com a fi garantir l'adequada protecció de la seguretat i la salut dels treballadors, assessorant i assistint a: a)Els recursos preventius. b)El servei de prevenció aliè. c)L'empresari. d)Els òrgans d'auditoria especialitzada. 55.El servei de prevenció tindrà caràcter: a)Sanitari. b)Administratiu. c)Periòdic. d)Interdisciplinari. 56.La formació, especialitat, capacitació, dedicació i nombre de components dels serveis de prevenció així com els seus recursos tècnics, hauran de ser suficients i adequats a les activitats preventives a desenvolupar, en funció de: a)La formació que hagin rebut els treballadors i l'estat de vigilància de la salut. b)El nombre de recursos preventius. c)Que es tracti d'un servei de prevenció propi o d'un aliè. d)Els tipus de riscs als quals es puguin trobar exposats els treballadors. 57.Els representants dels treballadors amb funcions específiques en matèria de prevenció de riscs en el treball són: a)Els serveis de prevenció propis. b)Els Delegats de Prevenció. c)Els serveis de prevenció aliens. d)Els Delegats de Personal. 58.En les empreses que no comptin amb Comitè de Seguretat i Salut per no aconseguir el nombre mínim de treballadors establert a aquest efecte, les competències atribuïdes a aquell en la Llei de Prevenció seran exercides per: a)Els serveis de prevenció. b)Els Delegats Sindicals. c)Els Delegats de Prevenció. d)Els Delegats de Personal.