1.En relació amb la seu electrònica regulada a l'article 38 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, quina de les següents afirmacions no és correcta: a)La seva titularitat correspon a una administració pública o a un o diversos organismes públics o entitats de dret públic. b)Es troba disponible per als ciutadans. c)És una adreça electrònica. d)Es troba disponible només per als interessats en el procediment de què es tracti. 2.En virtut del que estableix l'article 38 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, la creació de les seus electròniques està subjecta als següents principis: a)Transparència i publicitat, qualitat, seguretat, disponibilitat, accessibilitat, neutralitat i interoperabilitat. b)Transparència, publicitat, responsabilitat, qualitat, seguretat, disponibilitat, accessibilitat, neutralitat i interoperabilitat. c)Transparència, publicitat, responsabilitat, qualitat, seguretat, disponibilitat, accessibilitat i interoperabilitat. d)Transparència, publicitat, responsabilitat, qualitat, seguretat, accessibilitat, neutralitat i interoperabilitat. 3.En virtut del que estableix l'article 38 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, quan es crea una seu electrònica s'ha de garantir en tot cas: a)La identificació de l'òrgan titular de la seu, així com els mitjans disponibles per a formular suggeriments i queixes. b)La identificació de l'òrgan titular de la seu. c)Els mitjans disponibles per a formular suggeriments i queixes. d)La identificació de l'òrgan titular de la seu i els mitjans disponibles per a formular suggeriments i queixes, així com els serveis digitals. 4.En virtut del que estableix l'article 38 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, el titular de la seu electrònica ha de respondre respecte de: a)La integritat, la veracitat i l’actualització de la informació. b)La informació i els serveis als quals pugui accedir a través d'aquesta. c)La integritat, la veracitat i l’actualització de la informació i els serveis als quals pugui accedir a través d'aquesta. d)La qualitat, la seguretat i la disponibilitat de la informació. 5.Assenyalau l'afirmació correcta en relació amb les actuacions i els tràmits realitzats a les seus electròniques de les administracions públiques: a)Es refereix a procediments o a serveis que no requereixen la identificació de l'administració pública. b)No requereix la identificació o firma electrònica de les persones interessades. c) Es refereix a procediments o a serveis que requereixen la identificació de l'administració pública i, si s’escau, la identificació o firma electrònica de les persones interessades. d)Les seus electròniques només tenen caràcter informatiu. 6.Assenyalau l'afirmació correcta en relació amb l'acte o resolució de creació o supressió d'una seu electrònica: a)Requereix publicació al butlletí oficial corresponent i al directori del punt d'accés general electrònic que correspongui. b)Requereix publicació al Butlletí Oficial de l’Estat. c)Requereix publicació al butlletí oficial corresponent i és potestativa la publicació al punt d'accés general electrònic. d)Requereix publicació al punt d'accés general electrònic que correspongui. 7.L'acte o resolució de creació d'una seu electrònica ha de contenir com a mínim els següents elements: a)L'àmbit d'aplicació. b)La identificació de l'adreça electrònica de referència de la seu electrònica. c)La identificació del titular i de l'òrgan encarregat de la gestió i dels serveis posats a la disposició d'aquesta. d) Totes les respostes anteriors són correctes. 8.Correspon determinar les condicions i els instruments de creació de les seus electròniques, segons el que disposa l'article 38.3 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: a)Al Govern mitjançant reial decret. b)A cada administració pública. c)A l'òrgan col·legiat corresponent de cada comunitat autònoma. d)Al Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques. 9.Segons disposa l'article 38.4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, les seus electròniques de les administracions públiques han de disposar de sistemes que permetin establir: a)Comunicacions segures sempre que siguin necessàries. b)Comunicacions segures quan així ho estableixi una llei. c)Comunicacions segures en tot cas. d)Comunicacions segures quan així ho estableixi un reglament. 10.Tota seu electrònica ha d’oferir el següent contingut mínim a les persones interessades: a)La identificació de l'acte o disposició de creació i l'accés a aquest, directament o mitjançant enllaç a la seva publicació al butlletí oficial corresponent. b)La normativa reguladora del registre al qual s'accedeix a través de la seu electrònica. c)La identificació de la seu electrònica o seu electrònica associada. d)Totes les respostes anteriors són correctes. 11.Tota seu electrònica ha de disposar almenys dels següents serveis: a)Un enllaç per a formular suggeriments i queixes davant els òrgans que en cada cas resulten competents. b)Un sistema de verificació dels certificats de la seu electrònica. c)Un accés als models, i sistemes de presentació massiva, d'ús voluntari. d)Totes les respostes anteriors són correctes. 12.Indicau la norma que regula l'Esquema nacional d'interoperabilitat a l'àmbit de l'administració electrònica: a)Reial decret 203/2021, de 30 de març. b)Reial decret 4/2010, de 8 de gener. c)Reial decret 311/2022, de 3 de maig. d)Cap de les respostes anteriors és correcta. 13.La interoperabilitat entre administracions públiques resulta necessària per a: a)La cooperació, el desenvolupament, la integració i la prestació de serveis conjunts per per les administracions públiques. b)La transferència de tecnologia i la reutilització d'aplicacions en benefici d'una millor eficiència. c)La cooperació entre diferents aplicacions que habilitin nous serveis. d) Totes les respostes anteriors són correctes. 14.Si l'interessat obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració aporta un document per un altre mitjà: a)No se li admet la seva aportació, amb devolució del document de què es tracti. b)Es té per efectuada l'aportació. c)Se li requereix esmena i se li concedeix un termini de 10 dies per a dur-la a terme. d)Se li requereix esmena i se li concedeix un termini de 5 dies per a dur-la a terme. 15.Es pot ampliar el termini d'esmena d'aportació de documents regulat als articles 73.1 i 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques? a)En cap cas. b)Sempre, si així ho sol·licita l’interessat mateix abans de la seva finalització. c)Sempre en els supòsits en què l'aportació presenti dificultats especials. d)Sempre que l'aportació presenti dificultats especials i no es tracti de procediments selectius o de concurrència competitiva. 16.Quan l'interessat presenta en paper una còpia d'un document per a incorporar-lo a un expedient administratiu (article 49 del Reial decret 203/21, de 30 de març): a)L'Administració l’ha de rebutjar. b)L'Administració ha de requerir que se n’aporti una còpia electrònica. c)No té valor. d)L'Administració n’ha de generar una còpia electrònica. 17.Els documents presentats per l'interessat en paper que no se li puguin retornar en el moment de presentar-los (article 53 del Reial decret 203/21, de 30 de març): a)S’han de conservar a la seva disposició durant sis mesos. b)S’han de conservar durant quatre anys. c)S’han de conservar fins que l'interessat els reclami. d)S’han de conservar a la seva disposició durant sis mesos, tret que reglamentàriament s'estableixi un termini superior. 18.D'acord amb el que preveu l'article 46 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, tots els documents utilitzats en les actuacions administratives: a)Han de conservar en suport electrònic tots els documents que formen part d'un expedient administratiu. b)Han de conservar en format electrònic els documents que són rellevants per a la resolució adoptada a l'expedient administratiu. c)Han de conservar en suport electrònic només les resolucions que posen fi a l'expedient administratiu. d)No estan obligades a conservar els documents en suport electrònic més enllà del termini de quatre anys. 19.D’acord amb l'article 55 del Reial decret 203/21, de 30 de març, una vegada finalitzats els procediments s’ha d’accedir als documents i als expedients electrònics a través de: a)La carpeta ciutadana. b)La seu electrònica única. c)L'arxiu electrònic únic. d)El sistema d'interconnexió de registres. 20. D’acord amb l’article 16 de la Llei 39/2015, d'1 octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques els registres electrònics s’han de crear): a)Mitjançant disposició publicada al diari oficial corresponent. b)Mitjançant disposició publicada al web de l'administració corresponent. c)Mitjançant acord de l'administració corresponent degudament autoritzat pel Ple si es tracta d'una administració local o el Consell de Govern si es tracta d'una administració autonòmica. d)Mitjançant una simple disposició acordada per l'òrgan competent, sense que en sigui necessària la publicació ni la publicitat. 21.D’acord amb l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: a)Es té per presentat tot document que es presenta al registre electrònic general. b)Només es tenen per presentats al registre electrònic general els documents que estan en suport electrònic. c)No es tenen per presentats al registre electrònic general els documents amb un règim especial que estableix una altra forma de presentació. d)Només es té per presentada al registre electrònic general la documentació aportada pels obligats a relacionar-se electrònicament amb l'Administració. 22.Les persones físiques: a)Poden triar, en tot cas, si es comuniquen amb l'Administració per mitjans electrònics o no. b)Estan obligades, en tot cas, a relacionar-se electrònicament amb l'Administració. c)Depenent de la condició en la qual actuen estan obligades a relacionar-se electrònicament amb l'Administració o no hi estan. d)Depenent de la seva capacitat econòmica estan obligades a relacionar-se electrònicament amb l'Administració o no hi estan. 23.Els organismes públics vinculats a una administració (article 16.1 de la Llei 39/2015, d'1 octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques:) a)Poden disposar del seu propi registre electrònic plenament interoperable i interconnectat amb el registre electrònic general de l'administració de la qual depenen. b)Poden disposar del seu propi registre electrònic, encara que no estigui interconnectat amb el registre electrònic general de l'administració de la qual depenen. c)Poden disposar del seu propi registre electrònic només quan exerceixen competències de naturalesa administrativa general. d)No poden disposar del seu propi registre electrònic. 24.Els interessats estan obligats a aportar als procediments administratius (article 28.3 de la Llei 39/2015, d'1 octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques): a)En tot cas, documents originals. b)Els documents originals, tret que reglamentàriament se'ls permeti aportar-ne còpies. c)En cap cas se’ls ha d’exigir la presentació de documents originals. d)En cap cas se’ls ha d’exigir la presentació de documents originals, tret que excepcionalment la normativa reguladora estableixi el contrari. 25.El termini per a expedir còpies autèntiques de documents emesos per les administracions públiques és de (article 27.4 de la Llei 39/2015, d'1 octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques): a)30 dies des de la sol·licitud. b)30 dies des que la sol·licitud va tenir entrada al registre electrònic de l'administració competent. c)15 dies des que la sol·licitud va tenir entrada al registre electrònic de l'administració competent. d)15 dies des de la sol·licitud. 26.Segons l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els interessats tenen dret a no aportar al procediment: a)Aquells documents que els siguin perjudicials. b)Aquells documents que han estat elaborats per una administració. c)Aquells documents que tenen la condició de documents públics. d)Aquells documents dels quals no disposen en el termini del requeriment efectuat. 27.En el tràmit d'audiència previst a l'article 82 de la Llei 39/2015, d'1 octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: a)Els interessats només poden efectuar al·legacions. b)Els interessats poden efectuar al·legacions i proposar prova. c)Els interessats poden formular al·legacions i aportar documents. d)Els interessats només poden formular al·legacions sobre la prova ja practicada. 28.D’acord amb l'article 76 de la Llei 39/2015, d'1 octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en qualsevol moment del procediment abans del tràmit d'audiència els interessats poden: a)Adduir la infracció de drets si es tracta de drets fonamentals que impedeixen la continuació del procediment. b)Adduir al·legacions i aportar documents o altres elements de judici. c)Sol·licitar la rebuda a prova. d)Sol·licitar l'emissió d'un informe del departament competent. 29.D’acord amb l'article 76.1 de la Llei 39/2015, d'1 octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els documents presentats pels interessats fora del període de prova però abans del tràmit d'audiència: a)S’han de rebutjar del tot. b)S’han de tenir com a no presentats. c)No s’han de tenir en compte en redactar la proposta de resolució. d)S’han de tenir en compte en redactar la proposta de resolució. 30.Els tràmits documentals que han de complir els interessats s’han de dur a terme, amb caràcter general, en el termini de (article 73 de la Llei 39/2015, d'1 octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques): a)20 dies. b)10 dies. c)15 dies. d)30 dies. 31.L'instructor d'un procediment pot rebutjar la pràctica d'una prova documental proposada per l'interessat (article 77.3 de la Llei 39/2015, d'1 octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques): a)Quan sigui manifestament improcedent, mitjançant resolució motivada. b)Quan s'hagi de sol·licitar a una administració diferent. c)Es tracta d'una facultat totalment discrecional de l'instructor, que no necessita motivació. d)Quan els terminis no permeten dur-la a terme en termini i l'interessat hagi pogut aportar-la. 32.L'administració actuant pot consultar documents rellevants per al procediment en poder d'una altra administració: a)Sempre que ho consideri necessari. b)Només amb l'autorització de l'interessat. c)Només amb l'autorització de l'interessat, que s’hi pot oposar, en qualsevol cas. d)Només amb l'autorització de l'interessat, que s’hi pot oposar, tret que es tracti de l'exercici de potestats sancionadores o d'inspecció. 33.Quan els informes preceptius no són emesos en termini per un òrgan administratiu diferent al que tramita el procediment (article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques): a)S’ha de continuar el procediment. b)L'interessat pot optar per aportar-los o esperar que l'òrgan competent els enviï. c)El procediment queda caducat. d)S’ha de desestimar la sol·licitud. 34.El funcionament del registre electrònic ha de permetre: a)Presentar documents únicament en els dies i les hores habilitats a aquest efecte. b)Presentar documents tots els dies de l'any en horari d'obertura de l’administració de què es tracta. c)Presentar documents tots els dies de l'any durant les vint-i-quatre hores. d)Presentar documents els mateixos dies i hores d'obertura de l'Administració. 35.Indicau la norma que té per finalitat crear les condicions necessàries per a garantir l'adequat nivell d'interoperabilitat tècnica, semàntica i organitzativa dels sistemes i aplicacions emprats per les administracions públiques, que permeti exercir drets i complir deures mitjançant l'accés electrònic als serveis públics, alhora que redunda en benefici de l'eficàcia i l'eficiència: a)Reial decret 311/2022, de 3 de maig, pel qual es regula l'Esquema nacional de seguretat. b)Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics. c)Reial decret 4/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema nacional d'interoperabilitat. d)Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. 36.Segons l'Esquema nacional d'interoperabilitat, la interoperabilitat s'entén tenint en compte les dimensions: a)Tècnica, semàntica i organitzativa. b)Tècnica, semàntica i funcional. c)Funcional, semàntica i organitzativa. d)Tècnica, funcional i organitzativa. 37.Indicau a quina norma es recull la interoperabilitat com a principi que ha de regir les relacions entre les administracions públiques: a)Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. b)Llei 50/1997, de 27 de novembre, del Govern. c)Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. d)Cap de les respostes anteriors és correcta. 38.Assenyalau la norma que estableix què ha de contenir una seu electrònica: a)Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. b)Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. c)Reial decret 4/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema nacional d'interoperabilitat. d)Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics. 39.Si una seu electrònica conté un enllaç o vincle a una altra seu, indicau qui seria responsable de la integritat, la veracitat i l’actualització de la informació o dels procediments que hi figuren: a)El titular de la seu que conté l'enllaç o vincle a l'altra seu. b)El titular de la seu a la qual s'ha accedit mitjançant l'enllaç o vincle. c)Els titulars de totes dues seus electròniques. d)El titular de la seu que conté l'enllaç o vincle a l'altra seu si corresponen a la mateixa comunitat autònoma. 40.Indicau qui seria responsable de la integritat, la veracitat i l’actualització si una seu electrònica conté procediments i/o serveis la competència dels quals correspon un altre òrgan administratiu, organisme públic o entitat de dret públic vinculat o dependent, sigui de la mateixa administració o d’una altra: a)El titular de la competència, sense perjudici de la deguda diligència del titular de la seu electrònica respecte de la incorporació dels continguts a aquesta. b)El titular de la seu electrònica que conté aquests procediments i/o serveis. c)El titular de la competència d'aquests procediments i/o serveis, així com el titular de la seu electrònica. d)Cap de les respostes anteriors és correcta. 41. Les seus electròniques han de contenir una sèrie de serveis a disposició de les persones interessades; indicau quin servei no és obligatori: a)Un sistema de verificació de la firma electrònica. b)Un enllaç per a formular suggeriments i queixes davant els òrgans que en cada cas resulten competents. c)Una relació actualitzada dels serveis, els procediments i els tràmits disponibles. d)Un servei de consulta del directori geogràfic d'oficines d'assistència en matèria de registres. 42. Indicau les raons que justificarien crear una o diverses seus electròniques associades a una seu electrònica: a) Raons tècniques. b)Raons organitzatives. c)Raons tècniques i organitzatives. d)Raons tècniques, organitzatives i econòmiques. 43.Indicau en quins casos una seu electrònica associada té la consideració de seu electrònica: a)Té la consideració de seu electrònica amb caràcter general. b) Té la consideració de seu electrònica quan pertany a la mateixa administració pública. c)Té la consideració de seu electrònica quan així ho disposa l'acte o resolució de creació. d)En cap cas pot tenir la consideració de seu electrònica. 44.Assenyalau la resposta correcta en relació amb l'adhesió a una seu electrònica per part d'una administració pública: a)L'adhesió no requereix cap formalització. b)Pot adherir-se, formalitzant el corresponent instrument d'adhesió, a les seus electròniques o seus associades disponibles de titularitat de la mateixa administració o d’una altra administració pública, que es constituirà com a seu electrònica associada. c)L'adhesió només escau quan són organismes de la mateixa administració pública. d)Pot adherir-se, formalitzant el corresponent instrument d'adhesió, a les seus electròniques o seus associades disponibles de titularitat de la mateixa administració o d’una altra administració pública, sense que es constitueixi com a seu electrònica associada. 45.Assenyalau el concepte objecte de la següent definició: “La capacitat dels sistemes d'informació i, per tant, dels procediments als quals aquests donen suport, de compartir dades i possibilitar l'intercanvi d'informació entre aquests”: a)Interoperabilitat. b)Llicenciament. c)Traçabilitat. d)Disponibilitat. 46.En relació amb els documents que l’interessat ha aportat anteriorment a qualsevol administració: a)L'interessat no ha de fer res ja que és obligació de l'Administració comprovar si ja s’han presentat i sol·licitar-los electrònicament. b)L'interessat pot indicar en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar els documents i les administracions públiques els han de sol·licitar electrònicament. c)L'interessat ha d'indicar en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar els documents i les administracions públiques els han de sol·licitar electrònicament, tret que consti al procediment l'oposició expressa de l'interessat o la llei especial aplicable requereixi el seu consentiment exprés. d)En tot cas es requereix autorització expressa de l'interessat perquè les administracions públiques els puguin sol·licitar electrònicament. 47.D'acord amb el que estableix l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, qui és el responsable de la veracitat dels documents presentats per l'interessat: a)L'administració destinatària del document. b)L'administració que registra el document. c)L'entitat o òrgan que els emet. d)Els interessats mateixos. 48.Les còpies que aporten els interessats al procediment administratiu tenen eficàcia: a)A tots els àmbits, privats i públics. b)A l'àmbit de l'administració destinatària de la còpia. c) Exclusivament a l'àmbit de l'activitat de les administracions públiques. d)Cap de les respostes anteriors és correcta. 49.D'acord amb el que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, pel que fa als documents presentats de manera presencial davant les administracions públiques: a)Han de ser digitalitzats per l'oficina d'assistència en matèria de registres on s’han presentat. b)S'incorporen automàticament a l’expedient corresponent. c)Se’n retornen els originals quan finalitza el procediment. d)Poden ser digitalitzats per la unitat destinatària d'aquests. 50.D'acord amb el que estableix l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, quan l'Administració sol·licita a l'interessat que presenti un document original i aquest està en format paper: a)L'interessat ha d'obtenir una còpia autèntica, amb caràcter previ a la seva presentació electrònica. b)L'Administració ha de custodiar el document original fins que finalitzi el procediment. c)En cap cas l'Administració pot sol·licitar la presentació d'un document original. d)N’hi ha prou que l'oficina d'assistència en matèria de registres on es presenta el document original el digitalitzi.