1.Segons el RDL 2/2004, de 5 de març, el títol i capítol que correspon al pressupost i despesa pública es: a)Títol III, Capítol II. b)Títol II, Capítol II. c)Títol II, Capítol IV. d)Títol VI, Capítol I. 2.El pressupost de cada un dels organismes autònoms integrants dels general, serà remés a la entitat local de la que depenen a)Abans del 15 de juliol de cada any. b)Abans del 30 d’agost de cada any. c)Abans del 15 de setembre de cada any. d)Abans del 30 de setembre de cada any. 3.Amb quin quòrum de votació seran aprovats els pressupostos d'una corporació local? a)Majoria simple. b)Majoria absoluta. c)Majoria 2/3. d)Majoria qualificada. 4.Una vegada aprovat inicialment el Pressupost General de l'Entitat Local, aquest s'exposarà al públic per un termini de a)Deu dies naturals. b)Quinze dies. c)Un mes hàbil. d)Un mes. 5.Una vegada aprovat definitivament el Pressupost General de l'Entitat Local, haurà d'existir una còpia a la disposició del públic a)Durant el termini de dos mesos a comptar des de la seva publicació. b)Durant el termini de quinze dies a comptar des de la seva aprovació definitiva. c)Pel termini d'un any. d)Fins a la finalització de l'exercici pressupostari. 6.Segons l’art.167 del RDL 2/2004, la classificació per programes constarà dels següents nivells: a)Capítol, article i concepte. b)Àrea de despesa, política de despesa i grups de programes. c)Despeses de personal, despeses corrents i transferències. d)Inversions reals, transferències i variacions d'actius i passius financers. 7.El Batle podrà autoritzar despeses, amb cara Alcalde podrà autoritzar despeses, amb caràcter general, sempre que no excedeixin del següent límit: a)2% de les operacions corrents. b)2% de les operacions de capital. c)10% dels recursos ordinaris del pressupost. d)10% dels recursos extraordinaris del pressupost. 8.Segons el RDL 2/2004, la classificació econòmica , les despeses es classifiquen en: a)Operacions financeres i no financeres. b)Obligacions generals i obligacions financeres. c)Operacions de capital i financeres. d)Operacions no financeres i operacions de capital. 9.Dels següents pressupostos, quin d'ells no s'integrarà en el Pressupost General de l'Entitat Local a)El pressupost d'un organisme autònom per a la gestió i recaptació dels tributs municipals. b)El pressupost d'un Consorci adscrit a la Entitat Local per al foment de l'ocupació local. c)El pressupost d'una societat mercantil el capital social de la qual estigui íntegrament participat per l'Ens Local. d)El pressupost d'una societat mercantil el capital social de la qual està participat en un 75% per l'Ens Local. 10.L'elaboració del Pressupost General d'una Entitat Local es realitza sota un criteri a)Jurídic. b)De caixa. c)De la meritació econòmica. d)Tributari. 11.En la tramitació d'un expedient d'Incorporació de Romanents de Crèdit, es podran incorporar a)Les obligacions reconegudes aprovades pels òrgans competents de la Corporació amb antelació al 31 de desembre de cada exercici pressupostari. b)Les transferències de crèdit aprovades en l'últim trimestre de l'exercici pressupostari. c)Els crèdits per operacions corrents disponibles al 31 de desembre. d)Tots els suplements de crèdit aprovats durant l'exercici pressupostari 12.A quin òrgan o departament municipal li correspon la formació del Pressupost General? a)A la Junta de Govern Local. b)Al Director dels Serveis Econòmics municipals. c)Al President de la Corporació Local. d)Al Ple de la Corporació. 13.Com es classifica el pressupost d'ingressos? a)D'idèntica manera que el pressupost de despeses. b)Mitjançant una classificació Orgànica. c)Mitjançant una classificació Econòmica. d)Mitjançant una classificació Orgànica i Econòmica. 14.Contra l'acord d'aprovació definitiva del Pressupost General, podrà interposar-se a)Recurs Contenciós Administratiu. b)Recurs davant el Tribunal Econòmic-administratiu Regional de les Illes Balears. c)Recurs davant el Tribunal de Comptes. d)Recurs de Reposició previ al Recurs Contenciós Administratiu. 15.La política de despesa de Participació ciutadana es troba inclosa dins de l'Àrea de despesa de: a)Serveis públics bàsics. b)Actuacions de protecció i promoció social. c)Actuacions de caràcter general. d)Actuacions de caràcter econòmic. 16.A quin capítol de despeses s'imputen les despeses de viatge dels membres dels òrgans de govern? a)1. b)2. c)3. d)4. 17.A quin capítol de despeses s'imputen les amortitzacions de deute públic? a)6. b)7. c)8. d)9. 18.L'aprovació dels pressupostos que integren el pressupost general d'una entitat amb dèficit inicial: a)Es permet quan, al llarg de l'exercici al qual es refereixin, pugui produir-se una compensació per a anivellar el pressupost. b)L'entitat està obligada a realitzar una compensació en el primer trimestre de l'exercici. c)Està absolutament prohibit. d)S'admet excepcionalment quan el dèficit el presenta un organisme autònom dependent de l'entitat. 19.Quina modificació de crèdit ha de realitzar-se quan una despesa no tingui previst crèdit i no pugui demorar-se el mateix fins a l'exercici següent? a)Transferència de crèdit. b)Crèdit extraordinari. c)Suplement de crèdit d)Incorporació de crèdit. 20.Quina modificació de crèdit ha de realitzar-se quan hagi de realitzar-se alguna despesa que no pugui demorar-se fins a l'exercici següent i el crèdit sigui insuficient? a)Transferència de crèdit. b)Crèdit extraordinari. c)Suplement de crèdit. d)Incorporació de crèdit. 21.Segons l'Orde EHA/3565/2008, en la classificació econòmica de les despeses, el capítol 4 es refereix a: a)Ingressos corrents. b)Transferències corrents: c)Transferències de capital. d)Transferències de capital, dins d'operacions corrents i operacions financeres. 22.Quina denominació reben les despeses que s'autoritzen per a ser executats durant un període superior al de vigència del pressupost? a)Despeses ampliables. b)Despeses incorporables. c)Despeses amb finançament afectat. d)Despeses pluriennals. 23.En la classificació econòmica de les despeses, els de personal són: a)Una operació de capital. b)Una operació econòmica. c)Una operació corrent. d)Una operació financera. 24.En la classificació econòmica dels ingressos, l'Alienació d'Inversions Reals té la consideració de: a)Una operació econòmica. b)Una operació de capital. c)Una operació financera. d)Una operació corrent. 25.S'entén per incorporació de crèdit l'operació mitjançant la qual a)S'autoritzen crèdits ordinaris. b)S'aproven suplements de crèdit. c)S'agreguen romanents de crèdit al pressupost ordinari. d)S'autoritzen crèdits extraordinaris. 26.El cicle pressupostari de les Entitats Locals, tenen una durada de a)Un any. b)Des del moment de l'entrada en vigor fins a la finalització de l'exercici pressupostari. c)Fins al final del període de legislatura. d)Des del moment d'incorporació de romanents fins a la liquidació del pressupost. 27.En el procés d'execució del pressupost no es podran acumular les fases de a)Autorització i disposició de crèdits. b)Autorització i disposició de crèdits i reconeixement de l'obligació. c)Retenció i autorització del crèdit. d)Autorització, disposició de crèdits, reconeixement de l'obligació i ordenació del pagament. 28.La funció fiscalitzadora a càrrec de la Intervenció Municipal es produirà en la fase de a)Autorització de la despesa. b)Reconeixement de l'obligació. c)Ordenació del pagament. d)La funció fiscalitzadora es produirà en totes les fases de l'execució del pressupost. 29.Si el Ple de la Corporació no resol les reclamacions presentades en el període d'exposició al públic del pressupost inicialment aprovat, a)S'entendran desestimades les reclamacions presentades. b)Es relegarà l'aprovació definitiva del pressupost fins a la seva resolució. c)S'incorporaran les mateixes al pressupost. d)S'entendran estimades. 30.L'adjudicació d'un contracte coincideix dins de l'execució de l'estat de despeses amb la fase comptable de: a)Retenció de crèdit. b)Reconeixement de l'obligació. c)Disposició o compromís de despesa. d)Proposta de pagament. 31.En les fases del procés de despesa, quina operació es correspon amb la proposta de despesa? a)RC. b)A. c)AD. d)ADO. 32.Qui té la competència per a autoritzar la disposició o compromís de despesa? a)El President de la corporació. b)La Unitat Administrativa. c)El Tinent de Batle Delegat. d)El Ple de la Corporació. 33.En quin termini, els perceptors dels pagaments a justificar, quedessin obligats a justificar l'aplicació de les quantitats rebudes? a)Abans del 31 de desembre de l’exercici en curs. b)15 dies. c)30 dies. d)Tres mesos. 34.El Ple de la Corporació fixarà la quantitat global de les disposicions de caixa fixa de totes les unitats administratives amb un màxim de: a)3.000,00€ amb un màxim de dues disposicions. b)El 2% del pressupost ordinari de despeses. c)El 10% del pressupost ordinari de despeses. d)El 10% dels recursos ordinaris 35.Dins de la classificació econòmica de l'estat de despeses, les partides pressupostàries es desenvolupen per a)Els subprogrames. b)Les subfuncions. c)Els programes. d)Els subconceptes. 36.Els crèdits consignats en els estats de despeses del pressupost tenen caràcter: a)No limitatiu. b)Limitatiu. c)Limitatiu i vinculant d)Limitatiu i no vinculant. 37.Els manaments de pagament que no puguin anar acompanyats dels documento justificatius en el moment de la seva expedició són: a)Pagaments a justificar. b)Pagaments en ferm. c)Pagaments ordinaris. d)Pagaments extraordinaris. 38.A la fase d'execució pressupostària amb la qual es procedeix a l'Ordenació del Pagament es denomina a)Fase OR. b)Fase P. c)Fase OP. d)Fase RP. 39.L'ordre de pagaments competeix a a)L'Interventor. b)Al Tresorer. c)Al Batle. d)Al Ple. 40.La modificació a l'alça del pressupost de despeses que es concreta en l'augment de crèdit d'alguna de les partides ampliables relacionades en les bases és: a)Un crèdit extraordinari. b)Un suplement de crèdit. c)Una ampliació de crèdit. d)Una generació de crèdit. 41.El pressupost de l'Entitat Local a)Serà elaborat pel President i aprovat pel Ple. b)Serà elaborat per l'Interventor i aprovat pel President. c)Serà elaborat i aprovat pel Ple. d)Serà elaborat per l'Interventor i aprovat pel Ple. 42.Les despeses originades pels serveis públics bàsics que, amb caràcter obligatori, han de prestar els municipis pertanyen a l'àrea de despesa a)1. b)3. c)4. d)9. 43.En la classificació econòmica d'ingressos del pressupost de les entitats locals es distingeixen: a)Operacions no financeres (Capítols1 a 6) i financeres (Capítols 7 a 9). b)Operacions corrents (Capítols1 a 6) i de capital (Capítols 7 a 9). c)Operacions no financeres (Capítols 1 a 7) i financeres (Capítols 8 a 9). d)Operacions corrents (Capítols1 a 7) i de capital (Capítols 8 a 9). 44.Quin de les següents respostes no és un principi comptable? a)Principi de meritació. b)Principi de prudència. c)Principi d'uniformitat. d)Principi de compensació. 45.Els crèdits del pressupost de despeses podran trobar-se conforme al art.30 del RD 500/90 en les següents situacions: a)Crèdits disponibles; crèdits retinguts pendents d'utilització i crèdits no disponibles. b)Crèdits utilitzats pendents de liquidar; crèdits disponibles i crèdits no disponibles. c)Crèdits ampliables; crèdits transferibles i crèdits no disponibles d)Crèdits declarats no disponibles; crèdits disponibles i crèdits no utilitzats. 46.Les fases d'execució del pressupost d'ingressos són: a)Compromís d'ingrés i liquidació dels drets. b)Compromís d'ingrés i cobrament material. c)Compromís d'ingrés i reconeixement del dret. d)Compromís d'ingrés; reconeixement i liquidació dels drets i ingrés material o cobrament. 47.El control intern de la despesa publico de l'Entitat Local serà exercit a)Per la Comissió Especial de Comptes. b)Pel Tribunal de Comptes. c)Per la Intervenció local. d)Pel Ple de la Corporació. 48.Constitueix un òrgan de control extern de les Comunitats Autònomes. a)Les Sindicatures de Comptes b)La Intervenció General de la Comunitat Autònoma. c)Els Consells Consultius. d)El Tribunal Economicoadministratiu Regional. 49.El control realitzat per la Intervenció local es realitza a través de a)La funció interventora i el control d'eficàcia. b)El control financer i el control d'eficiència. c)La fiscalització de totes les operacions de Pagament del pressupost de despesa –Fase P de l'execució pressupostària. d)La funció interventora, el control financer i el control d'eficàcia i eficiència. 50.D'acord amb la Llei General de Subvencions, s'estableix com a procediment ordinari de concessió el de: a)Procediment negociat. b)Concurrència competitiva. c)Subhasta pública. d)Adjudicació directa. 51.Les Administracions Públiques que proposin l'establiment de subvencions hauran de concretar amb caràcter previ a)Un pla estratègic de subvencions. b)El crèdit pressupostari necessari i suficient per a atendre les subvencions previstes. c)Les bases d'execució del pressupost contenint el detall de les subvencions previstes. d)L'expedient administratiu de concessió de la subvenció. 52.Que és la Base de dades Nacional de Subvencions –BDNS? a)És el sistema que regula la concessió de subvencions. b)És el sistema nacional de publicitat de subvencions. c)És el sistema de control pressupostari de les subvencions. d)És el sistema de control financera de les subvencions. 53.Quines subvencions tenen la consideració de nominatives? a)Les previstes com a tals en les Bases d'Execució del Pressupost General de l'Entitat Local. b)Les que resulten d'una convocatòria pública. c)Les que no requereixen d'una acceptació per part de beneficiari. d)Les que així es determinin pel President de la Corporació. 54.Quina és la normativa general mitjançant la qual es regulen les subvencions? a)La Llei 28/2013, de 17 de desembre, de Subvencions Generals. b)La Llei 38/2006, de 17 d'octubre, General de Subvencions Públiques. c)La Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions d)La Llei 38/2006, de 17 de novembre, de Subvencions Generals. 55.La vinculació dels crèdits per a despeses en els nivells de desenvolupament funcional i econòmic que l'entitat local consideri necessaris per a la seva adequada gestió es podrà establir: a)En l'Informe econòmic-financer del Pressupost. b)En les Bases d'execució del pressupost. c)En la Memòria subscrita pel President. d)Pel Ple de la Corporació.