1.A quina subescala pertanyen els llocs de feina que requereixen aptituds específiques i per als quals no s'exigeix posseir un títol acadèmic o professional determinat? a)Tècnica. b)Subalterna. c)Serveis Especials. d)Auxiliar. 2.No estan compresos en la Subescala de Serveis Especials: a)Policia local i els seus auxiliars. b)Servei d'extinció d'incendis. c)Personal d'oficis. d)Places amb comeses no especials. 3.D'acord amb l'art. 89 de la Llei 7/1985, reguladora de les bases del règim local, el personal al servei de les entitats locals està integrat per: a)Funcionaris de carrera i interins, contractats en règim de dret laboral i personal eventual que exerceix llocs de confiança o assessorament especial. b)Funcionaris, contractats en règim de dret laboral i personal directiu que exerceix llocs de confiança o assessorament especial. c)Funcionaris de carrera, contractats en règim de dret laboral i personal eventual que exerceix llocs de confiança o assessorament espècia. d)Funcionaris de carrera, contractats en règim de dret laboral, personal eventual i personal directiu. 4.Indicau la resposta incorrecta en relació amb el personal eventual: a)La condició de personal eventual pot constituir mèrit per a l'accés a la Funció Pública. b)El seu nomenament i la seva destitució són lliures. c)El seu cessament té lloc, en tot cas, quan es produeix el de l'autoritat a la qual presta la funció de confiança o assessorament. d)Li és aplicable, en el que sigui adequat a la naturalesa de la seva condició, el règim general dels funcionaris de carrera. 5.A quina subescala pertanyen els funcionaris que fan tasques administratives, normalment de tràmit i col·laboració? a)A la Subescala Tècnica de l'Administració General. b)A la Subescala de Gestió de l'Administració General. c)A la Subescala Administrativa de l'Administració General. d)A la Subescala Auxiliar de l'Administració General. 6.D'acord amb l'article 13 de l'Estatut bàsic de l'empleat públic la designació del personal directiu professional ha d'atendre: a)Principis de mèrit, capacitat i publicitat. b)Principis de mèrit i capacitat, i criteris d'idoneïtat. c)Principis d'igualtat, mèrit i capacitat. d)Principis d'igualtat, mèrit, capacitat, idoneïtat i publicitat. 7.L'aprovació de l'oferta d'ocupació pública, selecció, formació i habilitació dels funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional correspon: a)A l'Estat b)A la comunitat autònoma corresponent. c)A la corporació local. d)A totes l'administracions anteriors. 8.Correspon exclusivament als funcionaris de carrera al servei de l'Administració local: a)L'exercici de les funcions que impliquen la participació directa en l'exercici de les potestats públiques o en la salvaguarda dels interessos generals i particulars. b)L'exercici de les funcions que impliquen la participació directa o indirecta en l'exercici de les potestats públiques o en la salvaguarda dels interessos generals. c)L'exercici de les funcions que impliquen la participació directa o indirecta en l'exercici de les potestats públiques o en la salvaguarda dels interessos particulars. d)L'exercici de les funcions que no impliquen la participación directa o indirecta en l'exercici de les potestats públiques o en la salvaguarda dels interessos generals. 9.El nomenament del personal funcionari és realitzat per: a)El batle. b)El ple. c)La junta de govern. d)El regidor de funció pública. 10.Només en virtut de llei es pot aplicar com a sistema selectiu dels funcionaris de carrera, amb caràcter excepcional, el sistema de: a)Concurs. b)Oposició. c)Concurs oposició. d)Lliure designació. 11.No tenen dedicació exclusiva els membres de les corporacions locals de població inferior a: a)15.000 habitants. b)10.000 habitants. c)2.500 habitants. d)1.000 habitants. 12.En relació amb la funció pública local, si hi ha una contradicció entre la Llei de bases del règim local i l'Estatut bàsic de l'empleat públic: a)S'aplica preferentment la Llei de bases del règim local. b)S'aplica preferentment l'Estatut bàsic de l'empleat públic. c)Es descarten totes dues lleis i es recorre a la legislació de funció pública de la comunitat autònoma en qüestió. d)S'aplica preferentment la Llei de bases del règim local per a les qüestions relatives a l'organització administrativa de la funció pública i l'Estatut bàsic de l'empleat públic per a les qüestions relatives als drets i les obligacions dels empleats públics. 13.La constitució del registre de personal: a)S'efectua a nivell estatal. b)És facultativa per a les corporacions locals. c)És obligatòria per a la corporacions locals. d)Se supedita a la voluntat de la comunitat autònoma corresponent. 14.La jornada de treball dels funcionaris de l'Administració local és en còmput anual: a)L'aprovada pel ple de la corporació. b)La mateixa que es fixa per als funcionaris de l'Administració civil de l'Estat. c)La mateixa que es fixa per als funcionaris de l'administració de la seva comunitat autònoma. d)L'aprovada per la Junta de Govern Local. 15.Una vegada aprovades la plantilla i la relació de llocs de feina de la corporació local, se n'ha d'enviar còpia a l'Administració de l'Estat i, si s'escau, a la de la comunitat autònoma respectiva en el termini de: a)Vint dies. b)Trenta dies. c)Quinze dies. d)Vint-i-cinc dies. 16.El termini del qual disposen les corporacions locals per a aprovar l'oferta d'ocupació pública és de: a)Tres mesos des de l'aprovació del pressupost. b)Un mes des de l'aprovació del pressupost. c)Els tres primers mesos de l'any. d)El primer mes de l'any. 17.Quants dies de permís per matrimoni atorga en l'actualitat l'Estatut bàsic de l'empleat públic? a)15 dies. b)2 setmanes. c)25 dies. d)Els que vulgui atorgar l'Administració en cada cas. 18.Segons l'article 54 de l'Estatut bàsic de l'empleat públic quin d'aquests és un principi d'ètic dels empleats públics? a)Exercir amb diligència les tasques que se'ls han encarregat. b)Administrar els recursos i els béns públics amb austeritat, i no utilitzar-los en profit propi o de persones pròximes. c)Obeir les instruccions i les ordres professionals dels superiors. d)Rebutjar qualsevol regal o favor que vagi més enllà dels usos habituals socials i de cortesia. 19.No és un dret individual dels empleats públics: a)La formació contínua i l'actualització permanent dels seus coneixements i les seves capacitats professionals, preferentment en horari laboral. b)La participació en la consecució dels objectius atribuïts a la unitat on presti els seus serveis i ser informat pels seus superiors de les tasques a desenvolupar. c)La lliure associació professional. d)L'exercici de la vaga, amb la garantia del manteniment dels serveis essencials de la comunitat. 20. Per a concórrer a exàmens oficials els funcionaris públics tenen dret a: a)Dos dies de permís. b)Tres dies de llicència. c)El dia que es dugui a terme l’examen. d)Quatre dies de permís. 21.És causa de la pèrdua de la condició de funcionari: a)La pèrdua de la nacionalitat espanyola. b)La imposició de pena principal o accessòria d'inhabilitació no absoluta. c)La jubilació parcial del funcionari. d)La sanció de suspensió de funcions. 22.D'acord amb l'art.61 de l'Estatut bàsic de l'empleat públic els sistemes selectius de funcionaris de carrera són: a)Els d'oposició i concurs, i, amb caràcter excepcional, el de concurs oposició. b)El d'oposició amb caràcter general i el de concurs oposició amb caràcter excepcional. c)El d'oposició amb caràcter general i el de concurs amb caràcter excepcional. d)Els d'oposició i concurs oposició, i, amb caràcter excepcional, el de concurs. 23.En un ajuntament de cinquanta-nou funcionaris hi ha d'haver, representant-los: a)Un delegat de personal. b)Dos delegats de personal. c)Un comitè d'empresa. d)Una junta de personal. 24.Amb caràcter general, de quants dies de permís per a assumptes personals a l'any sense justificació pot disposar el funcionari? a)De fins a 6 dies. b)De fins a 7 dies. c)De fins a 8 dies. d)De fins a 9 dies. 25.Com a màxim, el permís per cura d'un fill menor afectat per càncer o una altra malaltia greu s'estén fins que el menor compleix: a)12 anys. b)15 anys. c)16 anys. d)18 anys. 26.Quin complement està destinat a retribuir l'interès i la iniciativa amb què el funcionari exerceix el seu lloc de feina? a)El complement de productivitat. b)El complement específic. c)El complement singular. d)El complement de dedicació especial. 27.Quina de les següents no és una situació administrativa dels funcionaris de carrera d'acord amb l'art. 85 de l'Estatut bàsic de l'empleat públic? a)Excedència. b)Servei actiu. c)Suspensió de funcions. d)Expectativa de destinació. 28.Quin de les següents no és un tipus d'excedència previst a l'Estatut bàsic de l'empleat públic? a)Excedència voluntària per interès particular. b)Excedència voluntària per interès públic. c)Excedència voluntària per agrupació familiar. d)Excedència per raó de violència de gènere. 29.En quina situació administrativa es troben els funcionaris de carrera quan són designats per a formar part del Consell General del Poder Judicial? a)Servei actiu. b)Serveis especials. c)Servei a d'altres administracions públiques. d)Excedència per interès particular. 30.Quin de les següents situacions administratives no té caràcter bàsic? a)Servei actiu. b)Suspensió de funcions. c)Expectativa de destinació. d)Serveis especials. 31.En quina situació queda un funcionari que no sol·licita el reingrés al servei actiu una vegada finalitzat el temps o el supòsit que, per exemple, ha donat lloc a la situació de serveis especials en què en el seu moment va ser declarat? a)Es renova la situació de serveis especials. b)És destituït com a funcionari i expulsat de la funció pública. c)Continua en situació de serveis especials fins que sol·licita el reingrés. d)En excedència voluntària per interès particular. 32.Quan ocupi un lloc de feina de la mateixa administració que estigui adscrit a un cos superior a aquell al qual pertany, com a personal interí, el funcionari és declarat: a)En excedència voluntària per nomenament provisional en un grup o subgrup superior. b)En excedència voluntària per nomenament provisional en un escala superior. c)En excedència voluntària per prestació de serveis a la mateixa administració. d)En excedència voluntària per prestació de serveis al sector públic. 33.Quina retribució complementària està destinada a retribuir les condicions particulars d'alguns llocs de feina per la seva especial dificultat tècnica, dedicació, incompatibilitat, responsabilitat, perillositat o penúria? a)El complement especial. b)El complement específic. c)El complement de productivitat. d)El complement extraordinari. 34.Als qui es troben en situació d'excedència per interès particular: a)Els és computable el temps que romanen en tal situació a l'efecte d'ascens. b)Els és computable el temps que romanen en tal situació a l'efecte de triennis i drets. c)Aquesta situació no merita retribucions. d)Els és computable el temps que romanen en tal situació a l'efecte de carrera professional. 35.Segons l'art. 1.3 de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, amb la inamobilitat en la condició de funcionari de carrera es garanteix el servei de (Assenyalau la resposta incorrecta.): a)Objectivitat. b)Disponibilitat. c)Imparcialitat. d)Professionalitat. 36.L'oferta d'ocupació pública d'un municipi de gran població l'ha d'aprovar: a)El ple. b)El departament de personal. c)El president. d)La junta de govern local. 37.Quan un funcionari vol compatibilitzar l'exercici del seu lloc de feina amb una activitat privada, la Llei 53/1984, d'incompatibilitats exigeix que obtengui prèviament: a)Una autorització de compatibilitat, que és un acte reglat. b)El reconeixement de compatibilitat, que és un acte discrecional. c)Una autorització de compatibilitat, que és un acte discrecional. d)El reconeixement de compatibilitat, que és un acte reglat. 38.Quin complement retributiu pot ser objecte de renúncia parcial per part del funcionari perquè no superi el 30% de les retribucions bàsiques i no incorri així en incompatibilitat? a)El complement de destinació. b)El complement específic. c)Les retribucions no són disponibles per al funcionari ja que estan previstes a la llei i en cap cas una altra llei pot autoritzar la seva renúncia, perquè seria inconstitucional. d)El complement de productivitat. 39.És requisit per a autoritzar la compatibilitat d'activitats públiques que la quantitat total percebuda per tots dos llocs de feina o activitats no superi la remuneració prevista als pressuposts generals de l'Estat per a: a)El càrrec de secretari d'estat. b)El càrrec de director general. c)El càrrec de ministre. d)El càrrec de subsecretari. 40.L'autorització de compatibilitat per a exercir un segon lloc de feina o activitat en el sector públic s'ha d'efectuar en raó de: a)L'interès del sol·licitant. b)L'interès públic. c)L'interès de l'Administració. d)L'interès comú, de l'Administració i del sol·licitant. 41.Quin de les següents afirmacions és incorrecta en relació amb els requisits de la segona activitat al sector públic? a)L'autorització per a l'exercici de la segona activitat ha de ser prèvia. b)El reconeixement ha de ser exprés, mitjançant resolució corresponent que l'autoritzi. c)L'autorització per a l'exercici de la segona activitat pot atorgar-se posteriorment al seu inici. d)No suposa modificació de jornada de treball i horari dels dos llocs. 42.Queden exceptuades del règim d'incompatibilitats de la Llei 53/1984, d'incompatibilitats les activitats següents (Assenyalau la resposta incorrecta.): a)La participació a tribunals qualificadors de proves selectives. b)L'exercici del càrrec de president, vocal o membre de juntes rectores de mutualitats o patronats de funcionaris, si és retribuït. c)Les derivades de l'administració de patrimoni personal o familiar. d)La direcció de seminaris o la impartició de cursos o conferències a centres oficials per a la formació de funcionaris sense caràcter permanent ni de més de 75 hores a l'any. 43.D'acord amb la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques: a)No es pot autoritzar la compatibilitat per a exercir un lloc de feina a l'esfera docent com a professor universitari associat en règim de dedicació no superior a la de temps parcial i amb durada determinada. b)Es pot autoritzar la compatibilitat per a exercir un lloc de feina a l'esfera docent com a professor universitari associat en règim de dedicació no superior a la de temps parcial i amb durada determinada. c)Es pot autorizar la compatibilitat per a exercir un lloc de feina a l'esfera docent com a professor universitari titular en règim de dedicació no superior a la de temps parcial i amb durada indeterminada. d)Es pot autoritzar la compatibilitat per a exercir un lloc de feina a l'esfera docent com a professor universitari associat en règim de dedicació superior a la de temps parcial i amb durada determinada. 44.La Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques no és aplicable a: a)El personal al servei de la Seguretat Social, de les seves entitats gestores i de qualsevol altra entitat o organisme d'aquesta. b)El personal al servei del Banc d'Espanya i de les institucions financeres públiques. c)El personal al servei de les corporacions locals i dels organismes que en depenen. d)El personal que exerceix funcions privades i percep les seves retribucions mitjançant aranzel. 45.Segons l'art. 95 de l'Estatut bàsic de l'empleat públic l'incompliment per part dels funcionaris del règim d'incompatibilitats quan dona lloc a una situació d'incompatibilitat pot ser constituitiu de falta: a)Lleu b)Molt greu. c)Dependrà de la gravetat de la falta. d)Greu. 46.D'acord amb l'Estatut bàsic de l'empleat públic quina de les següents faltes es considera greu? a)La manca d'obediència deguda al personal superior jeràrquic i a les autoritats que no constitueix falta molt greu. b)L'abandó del servei. c)El consum d'alcohol que afecta el funcionament del servei. d)La publicació de secrets oficials. 47.D'acord amb l'Estatut bàsic de l'empleat públic quina de les següents faltes es considera lleu? a)La manca d'assistència injustificada durant un mes. b)La manca de rendiment que afecta el funcionament dels serveis. c)La incorrecció amb qualsevol persona amb la qual l'empleat públic es relaciona en l'exercici de les seves funcions. d)L'incompliment injustificat de la jornada de treball que acumulat suposa un mínim de deu hores dins el mes natural. 48.Quant pot durar la suspensió provisional d'un empleat públic? a)Mentre duri el procediment disciplinari, però amb un màxim de tres mesos. b)Un empleat públic no pot ser suspès provisionalment. c)Mentre duri el procediment judicial en el qual aparegui com a imputat, però amb un màxim de tres mesos. d)Durant el temps que s'estengui la presó provisional si apareix com a imputat en un procediment judicial. 49.la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears considera falta molt greu: a)La tolerància del personal superior jeràrquic respecte de la comissió de faltes molt greus o greus del personal que en depèn. b)No guardar la discreció professional respecte dels assumptes que conegui per raó de les seves funcions, quan causi perjudici a l'Administració o s'utilitzi en profit propi. c)La falta de cura o la negligència en l'exercici de les funcions pròpies. d)La participació en vagues, per a les persones que la tenen expressament prohibida per llei. 50.La Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears considera falta greu: a)La publicació o la utilització indeguda de secrets oficials. b)La falta notòria de rendiment que suposi inhibició del compliment de les tasques encomanades. c)La intervenció en un procediment administratiu quan es doni alguna de les causes d'abstenció legalment assenyalades. d)La incorrecció amb qualsevol persona amb la qual es relacioni en l'exercici de les seves funcions. 51.Quan prescriuen les sancions imposades per faltes lleus? a)Als dos anys. b)A l'any. c)Als tres anys. d)Als sis anys. 52.Quan prescriuen les faltes molt greus? a)Als dos anys. b)A l'any. c)Als tres anys. d)Als sis anys. 53.Quina és la durada màxima de la sanció de suspensió de funcions per falta molt greu? a)Cinc anys. b)Tres anys. c)Dos anys. d)Sis anys. 54.Quin principi del règim disciplinari exigeix la predeterminació amb rang de llei de les infraccions i les sancions? a)El principi non bis in idem. b)El principi de legalitat. c)El principi de tipicitat. d)El principi de transparència. 55.Quina és la sanció consistent en la penalització a l'efecte de carrera, promoció o mobilitat voluntària? a)El trasllat forçós. b)El demèrit. c)La suspensió ferma de funcions. d)La separació del servei. 56.L'assetjament laboral es tipifica com a: a)Falta molt greu. b)Falta greu. c)Falta lleu. d)No està tipificat. 57.La responsabilitat dels funcionaris que n'indueixin d'altres a cometre un falta: a)És similar a l'exigible a aquests. b)Es minora en un grau. c)Es castiga amb una sanció superior en grau. d)És inexistent. 58.En el cas de separació de servei d'un funcionari interí: a)Es pot rehabilitar en el futur. b)No és necessària la motivació de l'acte. c)Es manté en actiu fins que es cobreix la seva vacant. d)Se'n revoca el nomenament. 59.L'abandó del servei dona lloc a: a)Sanció pecuniària. b)Falta molt greu. c)Falta greu. d)Falta lleu. 60.En la correcció d'una falta lleu un tràmit inexcusable és: a)La incoació d'expedient disciplinari ordinari. b)La incoació de diligències preliminars. c)L'audiència prèvia a l'interessat. d)La pràctica obligatòria de testificals.