1. La seu electrònica d’una administració pública és: a) L’adreça d’una administració disponible per a la ciutadania a través de xarxes de telecomunicacions. b) La xarxa de telecomunicacions de l’Administració que ofereix els serveis a tota la ciutadania. c) El conjunt agrupat de tots els procediments administratius inventariats i classificats per unitats orgàniques que pertanyen a una administració. d) El punt d’accés per a la ciutadania a les actuacions que pot realitzar amb l’Administració per mitjà d’una autenticació electrònica. 2. Quines actuacions i tràmits s’efectuen mitjançant la seu electrònica d’una administració pública? a) Totes les actuacions i els tràmits referits a procediments o a serveis que requereixin la identificació de l'Administració pública i, si s’escau, la identificació o firma electrònica de les persones interessades. b) Totes les actuacions i els tràmits referits a procediments que requereixin la identificació de l'Administració pública o aquells serveis que requereixin un assentament de registre d’entrada dins l'Administració pública i, si s’escau, la identificació o firma electrònica de la ciutadania. c) Únicament aquelles actuacions i tràmits referits a procediments o a serveis que estiguin implantats sobre una plataforma de tramitació telemàtica. Aquelles actuacions o tràmits que no disposin de tramitació telemàtica, no tenen cabuda dins la seu electrònica. d) Totes les actuacions i tràmits referits a procediments o a serveis que requereixin un assentament de registre d’entrada dins l'Administració pública i, si s’escau, la identificació o firma electrònica de la ciutadania. 3. Pot correspondre la titularitat d’una seu electrònica a més d’un organisme públic? a) No, ja que sempre correspon a una administració pública. b) No, pot correspondre a un organisme públic, però no a més d’un. c) Sí, en l’àmbit de les seves competències. d) Sí, sempre que en sigui titular, a la vegada, l’administració pública de la qual depèn. 4. Senyalau la resposta incorrecta, en matèria de seu electrònica: a) L’establiment d’una seu electrònica comporta la responsabilitat del titular respecte de la integritat, la veracitat i l’actualització de la informació i els serveis als quals es pugui accedir a través de la seu. b) Les seus electròniques han de disposar de sistemes que permetin sempre establir comunicacions segures. c) Les seus electròniques han d’utilitzar, per identificar-se i garantir una comunicació segura amb aquestes seus, certificats reconeguts o qualificats d’autenticació de lloc web o un mitjà equivalent. d) La publicació a les seus electròniques d’informacions, serveis i transaccions ha de respectar els principis d’accessibilitat i ús d’acord amb les normes establertes sobre això, els estàndards oberts i, si s’escau, aquells altres que siguin d’ús generalitzat per part dels ciutadans. 5. Cada administració pública ha de determinar les condicions i els instruments de creació de les seus electròniques amb subjecció, entre d’altres, als principis de: a) Transparència, publicitat, responsabilitat, qualitat, seguretat, disponibilitat, accessibilitat, neutralitat i interoperabilitat. b) Transparència, publicitat, responsabilitat, eficàcia, seguretat, disponibilitat, accessibilitat, coordinació i interoperabilitat. c) Transparència, desconcentració, responsabilitat, eficàcia, seguretat, disponibilitat, accessibilitat, coordinació i interoperabilitat. d) Transparència, publicitat, responsabilitat, qualitat, seguretat, disponibilitat, accessibilitat, coordinació i interoperabilitat. 6. En matèria de funcionament del sector públic per mitjans electrònics, es poden crear seus electròniques paral·leles? a) No, aquest concepte no existeix. b) Sí, per raons tècniques i organitzatives; a més, un cop creades es poden suprimir. c) Sí, per raons tècniques i procedimentals; no obstant això, un cop creades no es poden suprimir. d) No, la seu electrònica és única. 7. El procés per tal de crear una seu electrònica associada és: a) La publicació de l’acte o la resolució de creació de la seu electrònica associada en el butlletí oficial que correspongui en funció de quina sigui l’administració pública titular de la seu. b) La publicació en el directori del punt d’accés general electrònic que correspongui. c) La seu electrònica associada no requereix cap acte o resolució de creació, ja que únicament es crea per raons tècniques i organitzatives. d) Les respostes a) i b) són correctes. 8. No forma part dels elements obligatoris que han de constar en l’acte o resolució de creació d’una seu electrònica d’una administració pública: a) La identificació del titular de l’òrgan responsable de la seu electrònica. b) La identificació de l’òrgan o òrgans encarregats de la gestió i dels serveis posats a disposició en la seu. c) La identificació de la direcció de la seu electrònica de referència de la seu electrònica o seu electrònica associada que es creï. d) L’àmbit d’aplicació de la seu electrònica o seu electrònica associada. 9. Quina de les següents normes tècniques d’interoperabilitat fa referència a la interconnexió amb la seu electrònica? a) Norma tècnica d’interoperabilitat del model de dades i condicions d’interoperabilitat dels registres de funcionaris habilitats. b) Norma tècnica d’interoperabilitat del model de dades i condicions d’interoperabilitat dels registres electrònics d’apoderaments. c) Norma tècnica d’interoperabilitat de les condicions d’ interconnexió amb les seus electròniques. d) Les respostes a) i b) són correctes. 10. No forma part del contingut mínim que tota seu electrònica o seu electrònica associada ha de posar a disposició de les persones interessades: a) La identificació de l’acte o disposició de creació. b) L’accés a l’acte o disposició de creació. c) L’àmbit d’aplicació de la seu electrònica o seu electrònica associada. d) La identificació de l’adreça electrònica de referencia de la seu electrònica. 11. Quant a aspectes temporals, quin dels següents elements és un contingut mínim del qual ha de disposar tota seu electrònica? a) La data oficial, així com el calendari de dies inhàbils a l’efecte de comprovar la validesa d’un registre. b) La data i l’hora oficials, i, si s’escau, el calendari de dies inhàbils a l’efecte de comprovar la validesa d’un registre c) El calendari de dies hàbils a l’efecte del còmput de terminis. d) La data i l’hora oficials, així com el calendari de dies inhàbils a l’efecte del còmput de terminis. 12. Quina de les següents no forma part de la informació necessària que ha de publicar tota seu electrònica per a la seva correcta utilització? a) Mapa de la seu o informació equivalent. b) Especificació de l’estructura de navegació. c) Especificació de les diferents seccions disponibles. d) Mapa interactiu del menú. 13. El sistema de verificació dels certificats de la seu electrònica: a) És un contingut que la seu pot posar a disposició de les persones interessades. b) És un contingut mínim que tota seu electrònica o seu electrònica associada ha de posar a disposició de les persones interessades. c) És un servei que la seu pot posar a disposició de les persones interessades. d) És un servei mínim que tota seu electrònica o seu electrònica associada ha de posar a disposició de les persones interessades. 14. La data i l’hora oficials, com un element mínim que ha de formar part de la seu electrònica, amb quin organisme s’ha de sincronitzar? a) Amb el Centre Espanyol de Predicció Metrològica. b) Amb el Registre de Control Metrològic. c) Amb el Reial Institut i Observatori de l’Armada. d) Amb el Ministeri de Ciència i Tecnologia. 15. Qui és el responsable dels procediments que figurin a una seu electrònica associada a la qual s’hagi accedit a través d’un enllaç publicat a una seu electrònica? a) El titular de la seu electrònica que conté l’enllaç, en tot cas. b) El titular de la seu electrònica associada, en tot cas. c) El titular de la seu electrònica associada, sense perjudici de la deguda diligència del titular de la seu electrònica que conté l’enllaç respecte de la incorporació dels continguts en aquesta seu. d) Tant el titular de la seu electrònica que conté l’enllaç com el titular de la seu electrònica associada. 16. Una seu electrònica pot contenir procediments o serveis la competència dels quals correspongui a un òrgan d’una altra administració? a) Sí, sempre que s’indiqui explícitament que el titular d’aquesta seu no es fa responsable de la integritat, veracitat i actualització del que faci referència a aquests procediments o serveis. b) No, una seu només pot publicar procediments o serveis la competència dels quals sigui d’un òrgan de la mateixa administració. c) Sí, tot i així, la responsabilitat de la integritat, veracitat i actualització del que faci referència a aquests procediments o serveis és del titular de la competència d’aquests procediments, sense perjudici de la deguda diligència del titular de la seu electrònica respecte de la incorporació dels continguts en aquesta seu. d) No, si els vol publicar ha de posar un enllaç o vincle a la seu propietària dels procediments o serveis. 17. Si una administració pública opta per utilitzar un sistema de codi segur de verificació de documents en l’exercici d’actuacions automatitzades, aquest codi: a) Ha de permetre en tot cas la comprovació de la integritat del document a la seu electrònica o seu electrònica associada corresponent, i si s’escau, al portal del registre electrònic general, mitjançant un procediment de verificació directe i gratuït per a les persones interessades. b) Ha de permetre en tot cas la comprovació de la integritat del document a la seu electrònica o seu electrònica associada corresponent mitjançant un procediment de verificació directe i gratuït per a les persones interessades. c) Ha de permetre en tot cas la comprovació de la integritat del document a la seu electrònica o seu electrònica associada corresponent, i si s’escau, amb el sistema de custòdia documental, mitjançant un procediment de verificació indirecte i gratuït per a les persones interessades. d) Ha de permetre en tot cas la comprovació de la integritat del document a la seu electrònica o seu electrònica associada corresponent mitjançant un procediment de verificació indirecte i gratuït per a les persones interessades. 18. Senyalau la resposta incorrecta respecte de la relació de segells electrònics utilitzats per cada administració pública: a) Aquesta relació ha d’incloure les característiques dels certificats electrònics. b) Aquesta relació ha de ser pública i accessible per mitjans electrònics. c) Aquesta relació s’ha de publicar a la seu electrònica o seu associada, i al portal d’internet corresponent. d) Aquesta relació ha d’incloure les característiques dels prestadors que els expedeixen. 19. El nivell de seguretat en la identificació electrònica exigit en els procediments i serveis que gestiona una entitat que pertany al sector públic: a) S’ha de definir i publicar a la seu electrònica. b) S’ha de determinar sobre la base de l’accessibilitat universal, d’acord amb l’Esquema Nacional de Seguretat i la normativa corresponent. c) S’ha de determinar sobre la base de l’anàlisi de riscs, d’acord amb l’Esquema Nacional d’Interoperabilitat i la normativa corresponent. d) Les respostes a) i b) són correctes. 20. En una actuació administrativa automatitzada duta a terme mitjançant un sistema de signatura basat en un codi segur de verificació, com s’ha de garantir la interoperabilitat en les comunicacions de documents electrònics a altres òrgans, organismes o entitats? a) Amb la superposició d’un segell electrònic al codi segur de verificació. b) Amb un segell electrònic segur adjunt al document electrònic. c) Amb la superposició d’una firma electrònica al codi segur de verificació. d) Amb una firma electrònica del titular de l’òrgan competent que ha elaborat el document electrònic. 21. En matèria de sistemes de firma electrònica del personal al servei de les administracions públiques, com han de ser els certificats electrònics d’empleat públic? a) Qualificats. b) Ajustats al que estableix l’Esquema Nacional de Seguretat. c) Ajustats a la legislació vigent en matèria d’identitat i firma electrònica. d) Les respostes a) i c) són correctes. 22. Dins del conjunt de principis que el sector públic ha de respectar en les seves actuacions i relacions electròniques, què és el principi d’interoperabilitat? a) La capacitat dels sistemes d’informació i, per tant, dels procediments als quals aquests donen suport, de compartir dades i possibilitar l’intercanvi d’informació entre si. b) La capacitat dels sistemes d’informació i, per tant, dels procediments als quals aquests donen suport, de compartir informació i possibilitar l’intercanvi de dades entre si. c) La capacitat dels sistemes d’informació i, per tant, dels procediments als quals aquests donen suport, de compartir dades o possibilitar l’intercanvi d’informació entre si. d) La capacitat dels sistemes d’informació i, per tant, dels procediments als quals aquests donen suport, de compartir informació o possibilitar l’intercanvi de dades entre si. 23. Quin és l’òrgan tècnic de cooperació de les administracions públiques en matèria d’administració electrònica que assegura la compatibilitat i interoperabilitat del sistemes i aplicacions que empren les administracions públiques? a) El Comitè Sectorial d’Administració Electrònica. b) La Comissió Sectorial d’Administració Electrònica. c) La Conferència Sectorial d’Administració Electrònica. d) La Comissió Ministerial d’Administració Electrònica. 24. Quina de les següents funcions no desenvolupa la Comissió Sectorial d’Administració Electrònica? a) Assegurar la compatibilitat dels sistemes emprats per les administracions públiques. b) Preparar plans i programes conjunts d’actuació per impulsar el desenvolupament de l'Administració electrònica a Espanya. c) Assegurar la interoperabilitat de les aplicacions emprades per les administracions públiques. d) Assegurar la interconnexió entre les administracions públiques per proporcionar informació administrativa clara, actualitzada i inequívoca. 25. Quin és l’òrgan competent per garantir la interoperabilitat en matèria de ciberseguretat i criptografia? a) Centre Criptogràfic Nacional, adscrit al Centre Nacional d’Intel·ligència. b) Centre Criptològic Nacional, adscrit al Centre Nacional d’Interoperabilitat. c) Centre Criptològic Nacional, adscrit al Centre Nacional d’Intel·ligència. d) Centre Criptogràfic Nacional, adscrit al Centre Nacional d’Interoperabilitat. 26. Quina de les següents opcions no es considera un principi específic de l’Esquema Nacional d’Interoperabilitat? a) L’enfocament de solucions multidimensionals. b) El caràcter multilateral de la interoperabilitat. c) La interoperabilitat com a element integrat amb la qualitat. d) Totes les respostes són incorrectes. 27. En l’àmbit de l’Administració electrònica i d’acord amb la norma tècnica de l’expedient electrònic, senyalau l’opció incorrecta sobre l’índex electrònic d’un expedient electrònic: a) L’índex electrònic ha de garantir la integritat de l’expedient electrònic. b) L’índex electrònic ha de permetre la recuperació de l’expedient electrònic, sempre que calgui. c) L’índex electrònic recull el conjunt de documents electrònics associats a l’expedient i es crea un cop l’expedient es tanca. d) L’índex electrònic és un dels components de l’expedient electrònic. 28. En matèria d’interoperabilitat, com s’aprova una norma tècnica d’interoperabilitat? a) Mitjançant una resolució. b) Mitjançant una ordre ministerial. c) Mitjançant un reial decret. d) Mitjançant un acord del Consell de Ministres. 29. Quina de les següents opcions no és una norma tècnica d’interoperabilitat? a) Catàleg d'estàndards. b) Política de signatura electrònica i de certificats de l’Administració. c) Relació de models de dades. d) Reutilització de dades. 30. En l’àmbit de l’administració electrònica i d’acord amb la norma tècnica de digitalització de documents, quin és un dels requisits de la imatge electrònica? a) La imatge electrònica ha de respectar la geometria del document d’origen en mida, sens perjudici que pugui tenir proporcions diferents. b) La imatge electrònica no pot contenir caràcters o gràfics que no figurin al document d’origen. c) La resolució màxima de la imatge electrònica ha de ser de 200 píxels per polzada. d) La imatge electrònica ha d’aplicar els formats que s’estableixen per a fitxers d’imatge en la norma tècnica d’interoperabilitat del Catàleg de Formats Estàndards. 31. La xarxa SARA és la xarxa de comunicacions que s’estableix per tal de connectar i intercomunicar les administracions públiques espanyoles. On estan establertes les condicions perquè una administració pública pugui accedir-hi? a) A l’Esquema Nacional d’Interoperabilitat. b) A l’Esquema Nacional de Seguretat. c) A una norma tècnica d’interoperabilitat. d) A una guia d’aplicació d’una norma tècnica. 32. Senyalau la resposta correcta en relació amb les normes tècniques d'interoperabilitat: a) El registre electrònic d'apoderaments està tractat en la mateixa norma tècnica d’interoperabilitat que tracta el registre electrònic general. b) Hi ha una norma tècnica d’interoperabilitat que tracta el registre electrònic d'apoderaments. c) Hi ha una norma tècnica d’interoperabilitat conjunta que tracta tant el registre electrònic d'apoderaments com el de funcionaris habilitats. d) No hi ha cap norma tècnica d’interoperabilitat que tracti el registre electrònic d'apoderaments. 33. D'acord amb el Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s’aprova el Reglament d’actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, què no tracta la norma tècnica de model de dades per a l'intercanvi d'assentaments entre les entitats registrals? a) Els aspectes funcionals i tècnics per a l'intercanvi d'assentaments registrals. b) La gestió d'errors i excepcions. c) La gestió d'annexos. d) La digitalització. 34. D’acord amb la norma tècnica de document electrònic, quins són els components obligatoris d’un document electrònic? a) Contingut, firma electrònica i metadades del document electrònic. b) Contingut i metadades del document electrònic. c) Contingut, índex electrònic, firma electrònica i metadades del document electrònic. d) Contingut i segell electrònic de l’òrgan responsable del document. 35. D’acord amb el Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s’aprova el Reglament d’actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, quina és la definició de sistema d'interconnexió de registres? a) La infraestructura bàsica que permet l'intercanvi d'assentaments electrònics de registre entre les administracions públiques. b) L'instrument que presta serveis d'interconnexió tècnica, organitzativa i jurídica entre sistemes d'informació per a un conjunt d'administracions públiques sota les condicions que aquestes administracions fixin. c) La infraestructura que permet la integració, com a servei o com a producte, tant de caràcter horitzontal com sectorial, entre les diferents plataformes registrals de simplificació administrativa. d) L'instrument que té per objecte definir la manera correcta d'intercanviar o emmagatzemar les dades d'un assentament registral i garantir-ne la seguretat, la conservació i la interoperabilitat. 36. D'acord amb la normativa del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s’aprova el Reglament d’actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, les aplicacions per al tractament del registre electrònic general, hauran de permetre interoperabilitat amb les eines de gestió d'expedients? a) Sí, en l'àmbit de l'Administració general de l'Estat. b) No, la llei no fa referència a aquesta d'interoperabilitat. c) Sí, en l'àmbit de totes les administracions públiques. d) d) No, la llei recomana aquesta interoperabilitat, però no la requereix. 37. De forma general, quina versió del protocol SCSP (Substitució de Certificats en Suport Paper) s’usa als serveis d’intercanvi de dades i documents entre administracions públiques? a) La versió 1. b) La versió 2. c) La versió 3. d) Les versions 2 o 3, d’acord amb les capacitats tècniques de l’agent cedent. 38. En matèria dels intercanvis intermediats de dades entre administracions públiques, quin és l’agent que col·labora en les tasques d’auditoria quan és requerit per a això, i facilita al cedent la informació o els documents necessaris per al control de les consultes? a) El cedent b) L’emissor. c) El cessionari. d) El requirent. 39. En matèria dels intercanvis intermediats de dades entre administracions públiques i referent a les autoritzacions d’accés als serveis, qui és l’agent que defineix la política d’auditoria i que fa auditories periòdiques sobre l’ús del sistema relatiu a les consultes de les seves dades? a) El cedent b) L’emissor. c) El cessionari. d) El requirent. 40. En matèria dels intercanvis intermediats de dades entre administracions públiques, quin agent actua com a emissor a la vegada que com a cedent? a) Un cedent que facilita la cessió de les seves pròpies dades. b) Un emissor que facilita la cessió de les seves pròpies dades. c) Un cessionari que fa directament la consulta de les seves pròpies dades. d) Un requirent que fa directament la consulta de les seves pròpies dades. 41. En matèria dels intercanvis intermediats de dades entre administracions públiques, quin agent ha de mantenir la traça de totes les peticions rebudes i les respostes generades? a) El cedent b) L’emissor. c) El cessionari. d) El requirent. 42. Qui es pot adherir al conveni de col·laboració en matèria d’interoperabilitat telemàtica entre les administracions públiques de l’àmbit territorial de les Illes Balears? a) És un conveni tancat, sense possibilitat d’adherir-s’hi. b) Qualsevol administració pública de l’Estat espanyol. c) Els organismes públics i les entitats de dret públic vinculats o dependents de les administracions públiques, en tot cas. d) Totes són incorrectes. 43. Qui no forma part de la Comissió de Seguiment del conveni de col·laboració en matèria d’interoperabilitat telemàtica entre les administracions públiques de l’àmbit territorial de les Illes Balears? a) El coordinador del Departament de Noves Tecnologies del Consell de Formentera. b) El director general de Modernització i Administració Digital de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. c) El cap de la Secció de Sistemes d’Informació i Seguretat del Consell d’Eivissa. d) Tots els anteriors càrrecs en formen part. 44. En matèria d’interoperabilitat telemàtica, què són els serveis propis? a) Són aquells que permeten als ens adscrits al conveni de col·laboració en matèria d’interoperabilitat telemàtica entre les administracions públiques de l’àmbit territorial de les Illes Balears, compartir i intercanviar informació mitjançant la Plataforma d'Interoperabilitat de les Illes Balears. b) Són aquells serveis que ofereix l’Administració general de l’Estat i que es poden consultar mitjançant la Plataforma d'Interoperabilitat de les Illes Balears. c) Són aquells serveis per a la consulta dels quals no cal accedir a la Plataforma d'Interoperabilitat de les Illes Balears, ja que són accessibles directament a través de la Intranet. d) Són aquells serveis de verificació i consulta de dades prestades per un òrgan de la mateixa Administració pública. 45. Com s’aprova la norma tècnica d’interoperabilitat de protocols d’intermediació de dades? a) Mitjançant la Resolució de 28 de juny de 2010 de la Secretaria d’Estat d’Administracions Públiques. b) Mitjançant el Reial decret 4/2010, de 8 de gener de 2010. c) Mitjançant la Resolució de 28 de juny de 2012 de la Secretaria d’Estat d’Administracions Públiques. d) Mitjançant el Reial decret 203/2010 de 30 de març de 2021. 46. Indicau la resposta incorrecta en relació amb l’aportació de documents per part de les persones interessades: a) L’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears no ha d’exigir l’aportació de documents si aquests documents estan incorporats a la carpeta documental. b) Les administracions públiques no han d’exigir a la ciutadania la presentació de documentació si aquesta consta en el Catàleg de simplificació documental. c) Els interessats tenen dret a no aportar documents que ja estiguin en poder de l’Administració actuant. d) Les còpies que aportin els interessats en el procediment administratiu tenen eficàcia, exclusivament, en l’àmbit de l’activitat de les administracions públiques. 47. Indicau la resposta correcta en relació amb l’aportació de documents en un procediment administratiu: a) Els ciutadans han d’aportar les dades i els documents que exigeixen les administracions públiques d’acord amb el que disposa la normativa aplicable. b) Els interessats han d’aportar les dades i els documents que exigeixen les administracions públiques d’acord amb el que disposa la normativa aplicable. c) Els interessats han d’aportar les dades i els documents que exigeixen les administracions públiques. d) Els ciutadans han d’aportar les dades i els documents que exigeixen les administracions públiques. 48. En relació amb els documents que l’interessat no ha d’aportar a un procediment, com ha d’obtenir l’Administració actuant aquestes dades que estan en poder d’una altra administració? a) Mitjançant la consulta en les plataformes d’intermediació de dades o un altre sistema electrònic habilitat a l’efecte, per aquest ordre. b) Mitjançant els sistemes electrònics habilitats a l’efecte, la consulta a les plataformes d’intermediació de dades o les xarxes corporatives, indistintament. c) Mitjançant les xarxes corporatives, la consulta a les plataformes d’intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a l’efecte, per aquest ordre. d) Mitjançant la plataforma d’intermediació de dades i, quan no se’n tengui, la tramesa d’oficis amb el sistema VALIB. 49. Indicau la resposta correcta. En quins casos l’interessat no es pot oposar que l’Administració actuant obtengui les dades en poder d’una altra administració? a) Quan l’aportació del document s’exigeix en el marc de l’exercici de potestats sancionadores. b) Quan l’aportació del document s’exigeix en el marc de l’exercici de potestats tributàries. c) Quan l’aportació del document s’exigeix en el marc de l’exercici de potestats d’inspecció. d) Les respostes a) i c) són correctes. 50. Indicau la resposta incorrecta: a) Les administracions públiques poden exigir la presentació de documents originals als interessats, en determinats casos. b) Les administracions públiques no poden exigir, en cap cas, la presentació de documents originals als interessats. c) Excepcionalment, la normativa reguladora del procediment pot establir l'exigència de presentar documents originals als interessats. d) Les respostes a) i c) són correctes. 51. Si un ciutadà que té la condició d’interessat en un procediment no vol aportar un determinat document pel fet d’haver-lo presentat abans davant una altra administració: a) Ha d’indicar el dia i l’hora en què va presentar el document davant l’altra administració. b) Ha d’indicar quan, on i per què va presentar el document davant l’altra administració. c) Ha d’indicar en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar el document. d) Ha d’indicar davant quin òrgan administratiu va presentar el document. 52. En relació amb el dret a no aportar documents a l’Administració pública: a) És un dret dels ciutadans que tenen reconeguda la condició d’interessats en el procediment. b) És un dret dels ciutadans, en general. c) És un dret de les persones interessades. d) Les respostes a) i c) són correctes. 53. Es pot oposar un interessat a aportar determinada documentació en el procediment administratiu? a) No, els interessats han d’aportar al procediment les dades i els documents que exigeixen les administracions públiques d’acord amb el que estableix la normativa aplicable. b) Sí, en qualsevol cas. c) Hi ha casos en què l’interessat té dret a no aportar documents. d) Les respostes a) i c) són correctes. 54. Si un interessat té dret a no aportar un determinat document en el procediment perquè aquest document està en poder d’una altra administració: a) L’administració actuant ha de consultar les dades per mitjans telemàtics, sempre que tengui el consentiment exprés de l’interessat. b) L’administració actuant ha de consultar les dades per mitjans telemàtics, sempre que tengui el consentiment tàcit de l’interessat. c) L’administració actuant ha de consultar les dades per mitjans telemàtics, encara que l’interessat s’hi oposi. d) L’administració actuant ha de consultar les dades per mitjans telemàtics, excepte que l’interessat s’hi oposi. 55. Quan l’administració actuant ha de recaptar un document en poder d’una altra administració presentat per l’interessat en un procediment anterior i no el pot aconseguir: a) L’interessat està obligat a presentar novament el document. b) Si l’interessat és una persona jurídica, pot requerir-la perquè presenti novament el document. c) Excepcionalment, pot requerir novament el document a l’interessat. d) No pot requerir novament el document a l’interessat. 56. Indicau la resposta correcta. Amb caràcter general, el ciutadà està obligat a presentar els documents davant una administració quan: a) Hi hagi un procediment administratiu. b) S’oposi a la consulta de les dades per part de l’administració actuant. c) L’exigeixi una administració pública d’acord amb la normativa aplicable. d) Totes les respostes són correctes. 57. Excepcionalment, quan la rellevància del document en el procediment ho exigeixi o hi hagi dubtes derivats de la qualitat de la còpia: a) L’administració pública actuant no pot requerir l’interessat perquè aporti més documentació. b) L’administració pública actuant pot requerir l’interessat perquè exhibeixi el document original, per la qual cosa li ha de sol·licitar motivadament l’acarament de les còpies. c) L’Administració pública actuant pot requerir l’interessat perquè presenti novament una còpia del document. d) L’administració pública actuant pot requerir l’interessat perquè comparegui davant les oficines públiques. 58. Quan pot l’òrgan instructor d’un procediment requerir a l’interessat perquè aporti un document original? a) Excepcionalment, quan la còpia aportada per l’interessat és de molt mala qualitat i en té dubtes sobre el contingut. b) Amb caràcter general, quan es tracta d’un document clau per resoldre el procediment. c) Quan l’interessat hagi aportat la documentació en paper i aquesta documentació no està digitalitzada. d) Totes les respostes són correctes. 59. Indicau la resposta correcta en relació amb l’aportació de documents per part dels interessats: a) Els documents que aportin els interessats al procediment administratiu, tant originals com còpies, tenen eficàcia en l’àmbit de l’activitat de les administracions públiques. b) Les còpies que aportin els interessats al procediment administratiu tenen eficàcia exclusivament en l’àmbit de l’activitat de les administracions públiques. c) Els documents que aportin els interessats al procediment administratiu tenen eficàcia exclusivament en l’àmbit de l’activitat de les administracions públiques. d) Les còpies que aportin els ciutadans tenen eficàcia davant qualsevol administració pública. 60. Assenyalau la resposta correcta en relació amb el Catàleg de simplificació documental: a) El Catàleg conté documents dels interessats l’aportació dels quals no és obligatòria en el procediment administratiu. b) El Catàleg contribueix a fer efectiu el dret de les persones interessades a no aportar documentació elaborada per les administracions públiques. c) Els documents inclosos en el Catàleg són susceptibles de ser consultats a través de plataformes interoperables. d) Totes les respostes són correctes. 61. En quin any es va crear el Catàleg de simplificació documental? a) El 2013. b) El 2011. c) El 2015. d) El 2017. 62. En el moment d’entrar en vigor el Catàleg de simplificació documental, respecte de quins documents es va suprimir l’obligació de presentar-los? a) Obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica. b) Dades de residència. c) Dades d’identitat. d) Totes les respostes són correctes. 63. En matèria d’actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, una seu electrònica és: a) La direcció electrònica disponible per a la ciutadania a través de xarxes de telecomunicacions, la titularitat de la qual correspon a una administració pública, o bé a un o diversos organismes públics o entitats de dret públic en l’exercici de les seves competències. b) El punt d’accés electrònic que permet l’accés a través d’internet a la informació publicada, la titularitat de la qual correspon a una administració pública, o bé a un o diversos organismes públics o entitats de dret públic en l’exercici de les seves competències. c) La direcció electrònica disponible per a la ciutadania que agrupa un conjunt ordenat de documents i actuacions relatius a la resolució administrativa, així com les diligències encaminades a executar-la. d) El punt d’accés electrònic que engloba un escenari de comunicacions delimitat, controlat i protegit en el qual els participants es relacionen mitjançant mitjans electrònics. 64. En matèria de funcionament del sector públic per mitjans electrònics, es poden crear seus electròniques associades? a) Sí, per raons tècniques i organitzaves es pot crear una seu associada a la seu electrònica. La seu electrònica associada tindrà consideració de seu electrònica durant el període de temps que la seu electrònica principal estigui inaccessible. b) Sí, per raons tècniques i organitzaves es poden crear una o diverses seus electròniques associades a la seu electrònica. Les seus electròniques associades tindran consideració de seu electrònica a tots els efectes. c) Sí, per raons tècniques i de seguretat es pot crear una seu associada a la seu electrònica. La seu electrònica associada tindrà consideració de seu electrònica durant el període de temps que la seu electrònica principal estigui inaccessible. d) Sí, per raons tècniques i de seguretat es poden crear una o diverses seus electròniques associades a la seu electrònica. Les seus electròniques associades tindran consideració de seu electrònica a tots els efectes. 65. On està allotjada la direcció electrònica habilitada única (DEHú) a què es refereix l’article 43 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques? a) A la seu electrònica de cada administració pública. b) A la seu electrònica del Punt d’Accés General electrònic de l’Administració General de l’Estat. c) A la seu electrònica de cada administració pública. i a totes les seves seus electròniques associades. d) A la seu electrònica de l’Administració General de l’Estat i a totes les seves seus electròniques associades. 66. Cal posar l’acte o la disposició de creació d’una seu electrònica d’una administració pública a disposició de les persones interessades? a) Sí, tant la seva identificació com el seu accés directe, ja que formen part del contingut mínim de què tota seu electrònica ha de disposar. b) Sí, tant la seva identificació com el seu enllaç a la seva publicació en el butlletí oficial corresponent, ja que formen part del contingut mínim de què tota seu electrònica ha de disposar. c) Sí, tant la seva identificació com el seu accés, ja sigui directe o amb el seu enllaç a la seva publicació en el butlletí oficial corresponent, ja que formen part del contingut mínim de què tota seu electrònica ha de disposar. d) Sí, amb el seu directe o amb el seu enllaç a la seva publicació en el butlletí oficial corresponent. No obstant, la identificació de l’acte o la disposició no forma part del contingut mínim de què tota seu electrònica ha de disposar. 67. Es pot adherir una entitat de dret públic vinculat o dependent a la seu electrònica titularitat d’una altra administració pública? a) No, només es podria adherir si la seu és titularitat de la mateixa administració pública. b) No, primer cal que es constitueixi com a seu electrònica associada. c) Sí, de forma voluntària i mitjançant la formalització de l’instrument d’adhesió corresponent, i en tot cas, constituint-se com a seu electrònica associada. d) Sí, de forma voluntària i mitjançant la formalització de l’instrument d’adhesió corresponent, sense que es constitueixi com a seu electrònica associada. 68. En matèria d’interoperabilitat, què és la superposició d’un segell electrònic al codi segur de verificació, en les comunicacions de documents electrònics a altres òrgans? a) És un mecanisme de validació automàtica de l’origen i la integritat dels documents electrònics en els termes que estableix la Norma tècnica d’interoperabilitat d’expedient electrònic, usat en les actuacions administratives automatitzades. b) És un mecanisme de validació manual de l’origen i la integritat dels documents electrònics en els termes que estableix la Norma tècnica d’interoperabilitat d’expedient electrònic, usat en les actuacions administratives manuals. c) És un mecanisme de verificació automàtica de l’origen i la integritat dels documents electrònics en els termes que estableix la Norma tècnica d’interoperabilitat de document electrònic, usat en les actuacions administratives automatitzades. d) És un mecanisme de verificació manual de l’origen i la integritat dels documents electrònics en els termes que estableix la Norma tècnica d’interoperabilitat de document electrònic, usat en les actuacions administratives manuals. 69. Quina relació té el Centre Criptològic Nacional amb la interoperabilitat a les administracions públiques? a) No té cap relació. El Centre Criptològic Nacional vetla per la seguretat de les xarxes i sistemes d’informació, sense tenir en compte la interoperabilitat. b) El Centre Criptològic Nacional ha de garantir la interoperabilitat en matèria de ciberseguretat i criptografia. c) El Centre Criptològic Nacional ha d’assegurar la compatibilitat dels sistemes i les aplicacions criptogràfiques emprades per les administracions públiques. d) No té cap relació. El Centre Criptològic Nacional vela per a la defensa nacional en l’àmbit militar. 70. Senyalau la resposta correcta: a) L’Esquema Nacional d’Interoperabilitat el regula el Reial decret 4/2010, de 8 de gener, i no s’ha vist afectat per cap norma posterior. b) L’Esquema Nacional d’Interoperabilitat l’estableix la Llei 11/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. c) L’Esquema Nacional de Seguretat es remet a l’Esquema Nacional d’Interoperabilitat per a les qüestions en matèria d’interoperabilitat que vagin més enllà dels aspectes necessaris per garantir la seguretat. d) L’Esquema Nacional d’Interoperabilitat el modifica la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic. 71. Senyalau la resposta correcta en relació amb els principis específics de l’Esquema Nacional d’Interoperabilitat: a) La interoperabilitat ha d’estar present al llarg de tot el cicle de vida dels serveis i els sistemes, excepte en la seva concepció. b) La cadena d’interoperabilitat es manifesta en el desplegament dels sistemes i els serveis, entre d’altres. c) L’accés a la informació al llarg del temps no és un principi que hagi de garantir aquest esquema. d) S’ha d’afavorir l’aproximació multilateral a la interoperabilitat de manera que es puguin obtenir els avantatges derivats de l’aplicació d’arquitectures integrades i centralitzades, entre d’altres. 72. Quin és el procediment vigent per aprovar i publicar una norma tècnica d’interoperabilitat? a) El Ministeri de la Presidència, a proposta del Comitè Sectorial d’Administració Electrònica, aprova la norma tècnica d’interoperabilitat i la publica mitjançant resolució de la Secretaria d’Estat per a la Funció Pública. b) El Ministeri d’Assumptes Econòmics i Transformació Digital, a proposta de la Comissió Sectorial d’Administració Electrònica, aprova la norma tècnica d’interoperabilitat i la publica mitjançant resolució de la Secretaria d’Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial. c) El Ministeri de la Presidència, a proposta de la Comissió Sectorial d’Administració Electrònica, aprova la norma tècnica d’interoperabilitat i la publica mitjançant resolució de la Secretaria d’Estat per a la Funció Pública. d) El Ministeri d’Assumptes Econòmics i Transformació Digital, a proposta del Comitè Sectorial d’Administració Electrònica, aprova la norma tècnica d’interoperabilitat i la publica mitjançant resolució de la Secretaria d’Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial.