1.Indiqui la normativa en la que s’estableixen las premisses fonamentals de la normativa pressupostària local a)Orde EHA/3565/2008, de 3 de desembre, por la que s’aprova l’estructura dels pressupostos de les Entitats Locals. b)Llei 7/1985, de 2 de abril, Reguladora de las Bases del Règim Local. c)RD 500/1990, de 20 d’abril, pel qual es desenvolupa el Capítol Primer del Títol Sisè de la Llei 39/1988, de 26 de desembre, reguladora de les Hisendes Locals en matèria de pressupostos. d)Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de maig, pel qual s’aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals. 2.S’estableix com una de las premisses fonamentals a)L’aprovació d’un pressupost anual per part del Ple de la Corporació. b)La inclusió en el projecte de pressupost anual de totes les previsions d’ingressos i despeses de l’exercici. c)La aprovació d’unes Bases d’Execució per les quals es regirà el Pressupost General de la Corporació, quant a l’aprovació, execució i liquidació del pressupost. d)L’existència d’un pressupost únic integrat pel de la pròpia entitat i els dels seus organismes autònoms dependents i empreses municipals participades íntegrament per l’entitat local. 3.El Pressupost General d’una Entitat Local constitueix l’expressió xifrada, conjunta i sistemàtica de: a)El total de despeses i ingressos que es preveu liquidar durant l’exercici pressupostari, a partir de l’experiència d’exercicis pressupostaris anteriors. b)Les operacions d’endeutament a curt termini (pòlisses de crèdit) i a llarg termini (préstecs) que es preveu subscriure durant l’exercici pressupostari per part de l’entitat local, dels organismes autònoms dependents i de les empreses municipals participades íntegrament per l’entitat local. c)Les obligacions que com a màxim es podran reconèixer i els drets que es preveu liquidar per l’Entitat Local i els seus Organismes Autònoms i les previsions d’ingressos i despeses de les Societats Mercantils el capital social de les quals pertany íntegrament a l’Entitat Local. d)Les obligacions que com a màxim es podran reconèixer i els drets que es preveu liquidar per l’Entitat Local i els seus Organismes Autònoms i les previsions d’ingressos i despeses de les Societats Mercantils participades per l’entitat local en més d’un 50% del seu capital social. 4.El principio d’anualitat suposa: a)Que el pressupost coincideixi amb l’any natural i que se li imputin els drets liquidats de qualsevol període i les obligacions reconegudes durant el mateix període de l’exercici pressupostari. b)Que el pressupost coincideixi amb l’any natural i que se li imputin els drets liquidats i les obligacions reconegudes del propi exercici pressupostari. c)Que la vigència del pressupost sigui d’un any a comptar des de l’endemà de la inserció en el BOIB del pressupost definitivament aprovat pel Ple de la Corporació. d)Que el pressupost tingui una durada de dotze mesos i que se li imputin els drets liquidats i les obligacions reconegudes derivats del propi exercici pressupostari. 5.Què implica el principi d’universalitat? a)Que el Pressupost de la Corporació recull totes les obligacions que com a màxim pot reconèixer i els drets que preveu liquidar durant l’exercici pressupostari. b)Que el Pressupost General integra el pressupost de la pròpia Entitat Local i el dels Organismes Autònoms de caràcter administratiu, comercial, industrial i financer, dependents d’aquesta. c)Que el Pressupost General integra el pressupost de la pròpia Entitat Local i el dels Organismes Autònoms i els estats de previsió d’ingressos i despeses de les societats mercantils participades íntegrament per l’entitat local. d)Que el Pressupost General integra el pressupost de la pròpia Entitat Local i el dels Organismes Autònoms i els estats de previsió d’ingressos i despeses de les societats mercantils amb capital social participat en més del 50% per l’Entitat Local. 6.El principi d’unitat de una caixa suposa que a)Els drets liquidats per operacions corrents es destinaran a finançar les obligacions reconegudes per operacions corrents. b)Els recursos de les Entitats Locals, dels Organismes Autònoms i de les Societats Municipals es destinaran a satisfer, sense excepció, el conjunt de les obligacions que com a màxim es podran reconèixer. c)Els drets liquidats de les partides de finançament afectat es destinaran a satisfer el conjunt de les obligacions reconegudes.. d) Els recursos de les Entitats Locals, dels Organismes Autònoms i de les Societats Municipals es destinaran a satisfer el conjunt de les obligacions que com a màxim es podran reconèixer, excepte en el cas d’ingressos específics afectats a fins determinats. 7.El principio d’equilibri pressupostari suposa que a)Tots els pressupostos que integren el Pressupost General hauran d’aprovar-se sense dèficit inicial. b)El Pressupost General de l’Entitat Local, en el seu conjunt, ha d’estar equilibrat. c)L’equilibri pressupostari obliga al fet que, en atenció al que es disposa en la Llei orgànica 2/2017, d’Estabilitat Pressupostària, la liquidació del Pressupost General aprovat, presenti superàvit. d)Els pressupostos de les societats mercantils el capital social de les quals estigui participat al 100% per l’Entitat Local, presentin un benefici inicial. 8.El principi de publicitat del pressupost implica que a)El Pressupost General definitivament aprovat serà inserit en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma amb antelació al 31 de desembre. b)El Pressupost General inicialment aprovat s’exposarà al públic, previ anunci en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma, durant el termini d’un mes perquè els interessats puguin examinar-lo i presentar al·legacions a aquest. c)El Pressupost General definitivament aprovat entrarà en vigor, en l’exercici corresponent, una vegada publicat en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma. d)En atenció al que es disposa en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, accés a la informació pública i bon govern, la Corporació municipal podrà substituir la publicació de l’aprovació inicial del Pressupost General en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma, per la publicació d’aquesta aprovació inicial en el Portal de Transparència de la pàgina web municipal. 9.Una modificació del pressupost mitjançant la generació de crèdit per un ingrés de naturalesa no tributària pot finançar-se mitjançant a) El reemborsament de préstecs concedits per l'Entitat Local. b)La subscripció d'una operació de préstec a llarg termini destinada a finançar una inversió no prevista. c)La liquidació complementària d'una Taxa de recollida de residus d'un habitatge destinat al turisme vacacional. d)La subscripció d'una pòlissa de crèdit a curt termini per a cobrir un dèficit transitori de tresoreria. 10.Per a realitzar una ampliació de crèdit del pressupost es requerirà a)L'aprovació de l'expedient d'ampliació de crèdit mitjançant l'adopció d'un acord per part del Ple municipal. b)Que els recursos afectats procedeixin d'una operació d'endeutament a llarg termini. c) Que l'aplicació pressupostària ampliable i l’ ingrés afectat es relacionin expressament en les Bases d'Execució del pressupost definitivament aprovat. d)Que l' import efectivament recaptat en concepte de l' ingrés afectat sigui igual a l' import previst en el pressupost definitivament aprovat. 11.En la tramitació d’un expedient d’Incorporació de Romanents de Crèdit, es podran incorporar a)Les obligacions reconegudes aprovades pels òrgans competents de la Corporació amb antelació al 31 de desembre de cada exercici pressupostari. b) Les transferències de crèdit aprovades en l'últim trimestre de l'exercici pressupostari. c)Els crèdits per operacions corrents disponibles al 31 de desembre. d)Tots els suplements de crèdit aprovats durant l'exercici pressupostari. 12.La competència per a la disposició i l'autorització de despeses de caràcter pluriennal correspondrà a)Al Ple municipal quan la seva durada sigui superior a quatre anys i l'import acumulat de totes les anualitats superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost del primer exercici de la plurianualitat b)A l'Alcalde quan la seva durada sigui superior a quatre anys i l'import acumulat de totes les anualitats no superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost del primer exercici de la plurianualitat. c)A l'Alcalde quan la seva durada sigui inferior a quatre anys i l'import acumulat de totes les anualitats superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost del primer exercici de la plurianualitat. d)Al Ple municipal quan la seva durada sigui inferior a quatre anys i l'import acumulat de totes les anualitats superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost del primer exercici de la plurianualitat. 13.La competència per a la concertació d'operacions d'endeutament a curt termini competeix al Batle quan a)L'import acumulat de les operacions vives, inclosa la nova operació d'endeutament, no supera el 15% dels recursos corrents del pressupost actual. b) L'import acumulat de les operacions vives, inclosa la nova operació d'endeutament, no supera el 15% dels recursos corrents liquidats en l'exercici pressupostari anterior. c)L'import acumulat de les operacions vives, inclosa la nova operació d'endeutament, no supera el 25% dels recursos corrents liquidats en l'exercici pressupostari anterior. d)L'import acumulat de les operacions vives, inclosa la nova operació d'endeutament, en cap cas suposa un límit a l'autorització per part de l'Alcalde de la nova operació d'endeutament. 14.La competència per a la concertació d'operacions d'endeutament a llarg termini previstes en el pressupost competeix al Ple de la Corporació quan a)L'import acumulat de les operacions d'endeutament a llarg termini dins de cada exercici econòmic no supera el 15% dels recursos corrents liquidats en l'exercici pressupostari anterior. b)L'import acumulat de les operacions d'endeutament a llarg termini dins de cada exercici econòmic no supera el 10% dels recursos de caràcter ordinari previstos en el pressupost aprovat. c)L'import acumulat de les operacions d'endeutament a llarg termini dins de cada exercici econòmic no podrà superar l'import previst per al capítol d'inversions del pressupost actual. d)L'import acumulat de les operacions d'endeutament a llarg termini dins de cada exercici econòmic supera el 10% dels recursos de caràcter ordinari previstos en el pressupost aprovat. 15.Dels següents pressupostos, quin d'ells no s'integrarà en el Pressupost General de l'Entitat Local? a)El pressupost d'un organisme autònom per a la gestió i recaptació dels tributs municipals. b)El pressupost d'una societat mercantil el capital social de la qual està participat en un 75% per l'Entitat Local. c)El pressupost d'un Consorci adscrit a la Entitat Local per al foment de l'ocupació local. d)El pressupost d'una societat mercantil el capital social de la qual estigui íntegrament participat per l'Entitat Local. 16.Indiqui quin límit opera per als crèdits de les partides del pressupost de despeses. a)El límit quantitatiu; import que com a màxim es pot gastar. b)El límit qualitatiu; destí o finalitat del crèdit pressupostari . c)El límit temporal; determinat pel propi principi d'anualitat del pressupost . d)Els límits quantitatiu, qualitatiu i temporal en el seu conjunt. 17.L'elaboració del Pressupost General d'una Entitat Local es realitza sota un criteri a)Jurídic, en atenció als compromisos legals-contractuals adquirits o que es preveu adquirir (contractes, préstecs, pactes, …), normativa tributària d'aplicació, concessions administratives. b)De caixa, a partir del corrent real de cobraments i pagaments que es preveu liquidar i reconèixer. c)De la meritació econòmica, d'acord amb el que disposa la comptabilitat econòmic-patrimonial. d)Tributari, d'acord amb el que disposen les ordenances fiscals. 18.El pressupost d'ingressos de l'Entitat Local té caràcter estimatiu, això implica que a)L'estimació de l'ingrés previst es realitza a partir de la informació històrica disponible. b)La xifra d'ingrés pressupostada suposa un topall en l'import d'ingrés anual. c)Els drets que es reconeguin en l'exercici poden ser superiors als continguts en el pressupost definitivament aprovat. d)En cas que els drets liquidats en l'exercici siguin superiors als continguts en el pressupost aprovat, haurà d'incorporar-se el preceptiu informe de l'Interventor municipal. 19.De la següent documentació referida a l'Entitat local, indiqui quina d'elles no es requereix la seva incorporació al Pressupost General. a)Estat de consolidació del pressupost. b)Bases d'execució del pressupost. c)Document amb la projecció de l'estat d'ingressos i despeses del Pressupost General per als pròxims anys. d)Document Annex amb les inversions previstes en l'exercici. 20.Com es classifica el pressupost de despeses? a)Mitjançant una classificació Orgànica, per Programes i Econòmica. b)Mitjançant una classificació Econòmica. c)Mitjançant una classificació conjunta per Programes i Econòmica. d)Mitjançant una classificació Orgànica i Econòmica. 21.Com es classifica el pressupost d'ingressos? a)D'idèntica manera que el pressupost de despeses. b)Mitjançant una classificació Orgànica. c)Mitjançant una classificació Econòmica. d)Mitjançant una classificació Orgànica i Econòmica. 22.A quin òrgan o departament municipal li correspon la formació del Pressupost General? a)A la Junta de Govern Local. b)Al Director dels Serveis Econòmics municipals. c)Al President de la Corporació Local. d)Al Ple de la Corporació. 23.Contra l'acord d'aprovació definitiva del Pressupost General, podrà interposar-se? a)Recurs Contenciós Administratiu. b)Recurs davant el Tribunal Economicoadministratiu Regional de les Illes Balears. c)Recurs davant el Tribunal de Comptes. d)Recurs de Reposició previ al Recurs Contenciós Administratiu. 24.Podrà adquirir-se un compromís de despesa de caràcter pluriennal en el següent cas: a)Per a atendre els acords recollits en el Pacte de Funcionaris relatius a increments de remuneracions al cos de funcionaris municipals. b)Per a atendre les càrregues financeres dels deutes de l'entitat local i dels seus organismes autònoms. c)Per a atendre els compromisos econòmics adquirits amb els acords de la carrera professional. d)Per a atendre el contracte per a la compra d'un vehicle moto-bomba per al parc de bombers municipal. 25.Podran donar-se baixes per anul·lació de crèdits en els següents casos: a)Mitjançant informe previ motivat subscrit per la Direcció dels Serveis Econòmics municipals. b)A petició del responsable de l'Àrea gestora del crèdit pressupostari. c)Per no estar al 31 de desembre afecte al compliment d'obligacions ja reconegudes. d)Per incloure’ls en l'expedient d'incorporació de crèdits a l'exercici pressupostari següent. 26.Sempre que existeixin recursos financers disponibles, podran incorporar-se als corresponents crèdits del pressupost de despeses de l'exercici immediat següent a)Els crèdits pressupostaris per operacions de capital. b)Les retencions de crèdit dels crèdits pressupostaris per operacions corrents. c)Les modificacions de crèdit que hagin estat concedides o autoritzades al llarg de l'exercici pressupostari. d)Tots els crèdits disponibles a la finalització de l'exercici pressupostari. 27.El Compte General format per la Intervenció Municipal serà sotmesa a informe per part de: a)La Junta de Govern Local. b)La Comissió Informativa d'Assumptes Generals. c)El Tresorer municipal, d'acord amb el que disposa l'RD 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional. d)La Comissió Especial de Comptes de l'Entitat Local. 28.En quin moment deurà el Compte General ser sotmesa a Informe: a)L'endemà de la seva formació per la Intervenció municipal. b)En el termini de 15 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la seva formació per la Intervenció municipal. c)Abans del dia 1 de juny de cada any. d)No existeix un termini determinat per a ser sotmesa a informe. 29.De les següents polítiques de despesa, quina d'elles s'inclou en l'Àrea de Producció de Béns i Serveis de Caràcter Preferent? a)Transport públic. b)Esports. c)Comerç i turisme. d)Serveis socials i promoció social. 30.La política de despesa de Benestar Comunitari es troba inclosa dins de l'Àrea de despesa de: a)Serveis públics bàsics b)Actuacions de protecció i promoció social. c)Actuacions de caràcter general d)Actuacions de caràcter econòmic. 31.S'entén per incorporació de crèdit l'operació mitjançant la qual a)S'autoritzen crèdits ordinaris. b)S'aproven suplements de crèdit. c)S'agreguen romanents de crèdit al pressupost ordinari. d)S'autoritzen crèdits extraordinaris. 32.L'acumulació de les diferents fases d'execució del pressupost de despeses obeeix a criteris a)D'oportunitat. b)Racionalitat en el pagament de les obligacions. c)Economia i agilitat administrativa. d)No es poden acumular les diferents fases d'execució del pressupost de despeses. 33.El principi d'universalitat aplicat al pressupost general d'una Entitat Local implica que: a)Només existeix un pressupost. b)Tots els ingressos i despeses han de figurar en el pressupost. c)És un pressupost general. d)Únicament contempla el pressupost de la Corporació. 34.Les estimacions dels diferents recursos econòmics a liquidar durant l'exercici pressupostari es contenen en a)L'estat de previsió d'ingressos i despeses. b)La previsió d'ingressos. c)L'estat d'ingressos. d)L'estat de despeses. 35.El romanent líquid de tresoreria amb el qual es finança un crèdit extraordinari o un suplement de crèdit està integrat per a)Els majors ingressos efectivament recaptats respecte dels previstos. b)El saldo de les retencions de crèdit pendents d'aplicar. c)Les anul·lacions o baixes de crèdits. d)Els drets pendents de cobrament, les obligacions pendents de pagament i els fons líquids. 36.Una vegada aprovat inicialment el Pressupost General de l'Entitat Local, aquest s'exposarà al públic per un termini de a)Deu dies naturals. b)Quinze dies. c)Un mes hàbil. d)Un mes. 37.Segons l'Orde EHA/3565/2008, per la qual s'aprova l'estructura de pressupostos de les Entitats Locals, en la classificació econòmica de les despeses, el capitulo 3 es refereix a a)Transferències corrents. b)Actius financers. c)Passius Financers. d)Despeses financeres. 38.El cicle pressupostari de les Entitats Locals, tenen una durada de a)Un any. b)Des del moment de l'entrada en vigor fins a la finalització de l'exercici pressupostari. c)Fins al final del període de legislatura. d)Des del moment d'incorporació de romanents fins a la liquidació del pressupost. 39.Quin és el quòrum requerit per a l'aprovació del Pressupost General de l'Entitat Local a)Una majoria qualificada. b)Per majoria absoluta del nombre legal de membres de la Corporació. c)Per majoria simple. d)Per una majoria de dos terços del nombre legal de membres de la Corporació. 40.A la fase d'execució pressupostària amb la qual es procedeix a l'Ordenació del Pagament es denomina a)Fase OR. b)Fase P. c)Fase OP. d)Fase RP. 41.Dins del procés d'execució pressupostària, la fase corresponent al Reconeixement de l'Obligació és a)Anterior a l'ordenació del pagament i posterior al compromís de la despesa. b)Posterior a l'ordenació del pagament i anterior a la liquidació de la despesa. c)Anterior a l'autorització de la despesa i posterior a la disposició d'aquest. d)Posterior a la retenció del crèdit i anterior a la disposició de la despesa . 42.Les regles que han de seguir-se en l'execució del pressupost estan contingudes en a)La Memòria explicativa del contingut del Pressupost General de l'Entitat Local. b)Les delegacions de despeses amb l'assignació de competències al Ple, al Batle o als Tinents de Batle, segons sigui la quantia de la despesa a incórrer. c)Les Bases d'Execució del pressupost, adaptant les disposicions legals en matèria pressupostària a l'organització i circumstàncies de la pròpia Entitat Local. d)L'Informe Econòmic-financer on es recullen les bases utilitzades per a l'elaboració i execució del pressupost 43.Dins de la classificació econòmica de l'estat de despeses, les partides pressupostàries es desenvolupen per a)Els subprogrames. b)Les subfunciones. c)Els programes. d)Els subconceptes. 44.En el procés d'execució del pressupost no es podran acumular les fases de a)Autorització i disposició de crèdits. b)Autorització i disposició de crèdits i reconeixement de l'obligació. c)Retenció i autorització del crèdit. d)Autorització, disposició de crèdits, reconeixement de l'obligació i ordenació del pagament. 45.La funció fiscalitzadora a càrrec de la Intervenció Municipal es produirà en la fase de. a)Autorització de la despesa b)Reconeixement de l'obligació. c)Ordenació del pagament d)La funció fiscalitzadora es produirà en totes les fases de l'execució del pressupost. 46.En el cas que el Ple de la Corporació no resolgui les reclamacions presentades en el període d'exposició al públic del pressupost inicialment aprovat, a)S'entendran desestimades les reclamacions presentades. b)Es relegarà l'aprovació definitiva del pressupost fins a la seva resolució. c)S'incorporaran les mateixes al pressupost. d)S'entendran estimades. 47.Una vegada aprovat definitivament el Pressupost General de l'Entitat Local, haurà d'existir una còpia a la disposició del públic a)Durant el termini de dos mesos a comptar des de la seva publicació. b)Durant el termini de quinze dies a comptar des de la seva aprovació definitiva. c)Pel termini d'un any. d)Fins a la finalització de l'exercici pressupostari. 48.Finalitzat el termini d'exposició al públic del pressupost inicialment aprovat, no es requerirà acord exprés d'aprovació definitiva quan a)Existeixi un informe favorable de l'Interventor Municipal i així ho proposi al President de la Corporació. b)Al final del període d'exposició s'haurien presentat al·legacions i/o reclamacions a aquest. c)Existeixi el ple consens entre els diferents grups polítics que conformen el Consistori. d)Al final del període d'exposició no s'haurien presentat al·legacions i/o reclamacions a aquest. 49.L'aprovació dels pressupostos que integren el Pressupost General d'una Entitat Local amb dèficit inicial a)S'admet de manera excepcional. b)Es permet quan al llarg de l'exercici al qual es refereixin pugui produir-se l'anivellament de tots els pressupostos. c)No es permet l'aprovació inicial dels pressupostos amb dèficit inicial. d)Obliga a una immediata compensació. 50.Una vegada emès l'informe del pressupost per la Intervenció Municipal, el President de l'Entitat Local el remetrà al Ple de la Corporació a)Abans del 15 de novembre per a la seva aprovació, esmena o devolució. b)Abans del 31 d'octubre per a la seva aprovació, esmena o devolució. c)Podrà remetre-ho en qualsevol moment, sempre que sigui abans del 31 de desembre, per a la seva aprovació, esmena o devolució d)Abans del 15 d'octubre per a la seva aprovació, esmena o devolució. 51.El control intern de la despesa pública de l'Entitat Local serà exercit a)Per la Comissió Especial de Comptes. b)Pel Tribunal de Comptes. c)Per la Intervenció local. d)Pel Ple de la Corporació. 52.L'informe del Tribunal de Comptes està previst per al supòsit en què: a)Li ho requereixi un òrgan jurisdiccional competent quan la impugnació es refereixi a l'anivellament pressupostari. b)El pressupost s'aprovi fora del termini assenyalat per a això. c)S'hagi prescindit del període d'exposició al públic del pressupost inicialment aprovat. d)Es cometi qualsevol irregularitat en el procés d'elaboració i aprovació del pressupost. 53.En la classificació econòmica dels ingressos, l'Alienació d'Inversions Reals té la consideració de: a)Una operació econòmica. b)Una operació de capital. c)Una operació financera. d)Una operació corrent. 54.D'entre les següents opcions, indiqui quina d'elles no constitueix un dels objectius del Control Intern a)Corregir les deficiències detectades. b)Exigir les corresponents responsabilitats. c)Prendre decisions per a l'elaboració i aprovació del Pressupost General de l'Entitat Local. d)Reforçar la necessària transparència en la gestió pública. 55.El control intern es concreta en la vigilància dels aspectes formals i materials de a)Totes les operacions i les fases d'execució dels crèdits del pressupost de despeses. b)La subscripció de les operacions d'endeutament a llarg termini previstes en l'estat d'ingressos del Pressupost General. c)Totes les operacions que puguin generar una despesa o bé el reconeixement d'un dret per a l'Entitat Local. d)Únicament es realitzarà un control intern sobre la recaptació dels tributs municipals. 56.El control que es realitza sobre l'activitat econòmico-financera d'una Entitat Local contempla a)Un control intern realitzat per un òrgan de la pròpia Administració Local. b)Un control intern realitzat per un òrgan de la pròpia Administració Local i un control extern realitzat per una institució pública aliena a l'Entitat Local c)Un control extern realitzat pel Tribunal de Comptes. d)Un control extern realitzat per un auditor de comptes contractat per l'Entitat Local a aquest efecte. 57.Constitueix un òrgan de control extern de les Comunitats Autònomes a)Les Sindicatures de Comptes. b)La Intervenció General de la Comunitat Autònoma. c)Els Consells Consultius. d)El Tribunal Econòmic-administratiu Regional. 58.El control realitzat per la Intervenció local es realitza a través de a)La funció interventora i el control d'eficàcia. b)El control financer i el control d'eficiència. c)La fiscalització de totes les operacions de Pagament del pressupost de despesa –Fase P de l'execució pressupostària d)La funció interventora, el control financer i el control d'eficàcia i eficiència. 59.El control al qual es refereix el títol VI del RDL 2/2004 del TRLRHL serà exercit sobre totes les entitats que conformen el sector públic local, amb excepció de: a)Els organismes autònoms dependents de l'Entitat Local. b)Els consorcis dotats de personalitat jurídica pròpia adscrits a l'Entitat Local. c)Les entitats amb o sense personalitat jurídica amb participació minoritària de l'Entitat Local. d)Les societats mercantils dependents íntegrament de l'Entitat Local. 60.En l'exercici de la funció interventora, es comprovarà: a)Que l'expedient s'ajusta a la legalitat aplicable en cada cas. b)Que l'expedient s'ajusta a la legalitat aplicable en cada cas i als principis de bona gestió econòmica. c)La conveniència o oportunitat de dur a terme una actuació municipal amb contingut econòmic. d)L'adequació de l'actuació prevista als principis d'economia, eficàcia i eficiència. 61.Quina fase de la funció interventora correspon realitzar en el moment previ a l'adjudicació d'un contracte de serveis? a)La intervenció prèvia. b)La presa de raó en la comptabilitat pressupostària. c)El compromís de la despesa –Fase D de l'execució pressupostària. d)La fiscalització prèvia. 62.El control financer de l'activitat econòmico-financera del sector públic local s'exercirà a través de les seves dues modalitats, a saber: a)El control permanent i l'auditoria pública. b)La funció interventora i l'auditoria de comptes. c)L'auditoria de compliment i l'auditoria operativa. d)El control intern planificat i el control permanent no planificat. 63.En l'exercici de la funció interventora, la fiscalització prèvia de despeses pròpiament dita es realitzarà sobre els actes que donin lloc a:. a)Al reconeixement d'una obligació –Fase O de l'execució pressupostària b)A l'ordenació del pagament contra els recursos disponibles en la Tresoreria de l'Entitat Local –Fase O de l'execució pressupostària. c)A l'autorització de la despesa i compromís del mateix –Fase A i D de l'execució pressupostària. d)A la disposició de la despesa –Fase D de l'execució pressupostària. 64.Les Administracions Públiques que proposin l'establiment de subvencions hauran de concretar amb caràcter previ. a)Un pla estratègic de subvencions b)El crèdit pressupostari necessari i suficient per a atendre les subvencions previstes. c)Les bases d'execució del pressupost contenint el detall de les subvencions previstes. d)L'expedient administratiu de concessió de la subvenció. 65.Quina de les següents opcions no reuneix els requisits per a ser considerada una subvenció? a)Que el lliurament es realitzi sense contraprestació directa dels beneficiaris. b)Que el lliurament estigui subjecte al compliment d'un determinat objectiu, l'execució d'un projecte, la realització d'una activitat, l'adopció d'un comportament singular, ja realitzats o per desenvolupar, o la concurrència d'una situació, devent el beneficiari complir les obligacions materials i formals que s'haguessin establert. c)Les aportacions dineràries a un Organisme Autònom dependent de l'Entitat Local. d)Que el projecte, l'acció, conducta o situació finançada tingui per objecte el foment d'una activitat d'utilitat pública o interès social o de promoció d'una finalitat pública. 66.Quin és l'òrgan competent per a iniciar el procediment sancionador en matèria de subvencions? a)L'òrgan que hagués formulat la proposta de concessió de la subvenció. b)El Ple de la Corporació. c)Els Serveis Jurídics de la Corporació. d)L'Interventor municipal. 67.D'acord amb la Llei General de Subvencions, quin dels següents principis no és un principi general de les subvencions públiques? a)Publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no discriminació. b)Eficàcia en el compliment dels objectius marcats per l'Administració atorgant. c)Agilitat dels procediments administratius i de les activitats materials de gestió. d)Eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics. 68.D'acord amb la Llei General de Subvencions, s'estableix com a procediment ordinari de concessió el de: a)Procediment negociat. b)Concurrència competitiva. c)Subhasta pública. d)Adjudicació directa. 69.Poden realitzar-se pagaments a compte de subvencions encara que no s'hagin justificat els pagaments anticipats? a)Sí, quan així estigui previst en les bases de la corresponent convocatòria. b)No, en cap cas. c)Sí, sempre que es garanteixi el pagament a compte per part del beneficiari mitjançant un aval bancari. d)No, excepte autorització expressa de l'òrgan concedent. 70.En un expedient de concessió de subvenció, quin tràmit segueix immediatament a la proposta de resolució definitiva? a)L'acceptació de la subvenció. b)El tràmit d'audiència a l'interessat. c)La resolució de la concessió. d)La justificació de la subvenció. 71.Quina és la normativa general mitjançant la qual es regulen les subvencions? a)La Llei 28/2013, de 17 de desembre, de Subvencions Generals. b)La Llei 38/2006, de 17 d'octubre, General de Subvencions Públiques. c)La Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. d)La Llei 38/2006, de 17 de novembre, de Subvencions Generals. 72.En l'àmbit de les subvencions públiques, en quin cas podran imposar-se sancions no pecuniàries? a)En el cas d'infraccions lleus o greus. b)En el cas d'infraccions molt greus. c)En el cas d'infraccions lleus, greus i molt greus. d)En el cas d'infraccions greus o molt greus. 73.Què és la Base de dades Nacional de Subvencions –BDNS? a)És el sistema que regula la concessió de subvencions. b)És el sistema nacional de publicitat de subvencions. c)És el sistema de control pressupostari de les subvencions. d)És el sistema de control financer de les subvencions. 74.Quines subvencions tenen la consideració de nominatives? a)Les previstes com a tals en les Bases d'Execució del Pressupost General de l'Entitat Local b)Les que resulten d'una convocatòria pública. c)Les que no requereixen d'una acceptació per part de beneficiari. d)Les que així es determinin pel President de la Corporació. 75.En un expedient de concessió de subvenció, quin tràmit segueix immediatament a la proposta de resolució provisional? a)La proposta de resolució definitiva. b)La resolució de la concessió de la subvenció. c)L'acceptació de la subvenció. d)El tràmit d'audiència a l'interessat.