1. La informació que es sol·liciti amb major freqüència es publicarà a: a)El web de l’organisme al qual afecti. b)El portal de transparència de l’organisme al qual afecti. c)En el Bolletí Oficial de les Illes Balears. d)No es publicarà, només es proporcionarà al sol·licitant. 2.Els principis tècnics que han de regir la publicació de la informació en el Portal de Transparència són: a)Accessibilitat, interoperabilitat i reutilització. b)Accessibilitat, gratuïtat i reutilització. c)Accessibilitat, qualitat i reutilització. d)Accessibilitat, interoperabilitat i eficiència. 3.Els adjudicataris dels contractes del sector públic: a)Tenen l’obligació de subministrar tota la informació que se’ls requereixi. b)Tenen l’obligació de subministrar tota la informació que se’ls requereixi en els termes previstos en el contracte. c)No són subjectes obligats a proporcionar informació. d)Només tenen obligació de subministrar informació els adjudicataris de contractes de més de 15.000 euros. 4.El compliment de les obligacions de Transparència sobre publicitat activa previstes a la Llei 19/2013, de 9 de desembre de Transparència, accés a la informació i bon Govern serà objecte de control per: a) Consell de Transparència i Bon Govern i només a l’àmbit de l’Administració General de l’Estat i Administració Autonòmica. b)Consell de Transparència i Bon Govern per a totes les administracions públiques. c)Consell de Transparència i Bon Govern i només a l’àmbit de l’Administració General de l’Estat. d)Comissió de Transparència i Bon Govern. 5.Els partits polítics, organitzacions sindicals i organitzacions empresarials: a)Són subjectes obligats a publicar la informació de les disposicions del Capítol II de la Llei 19/2013, de 9 de desembre de Transparència, accés a la informació i Bon Govern. b)No són subjectes obligats a publicar la informació de les disposicions del Capítol II de la Llei 19/2013, de 9 de desembre de Transparència, accés a la informació i Bon Govern. c)Són subjectes obligats a publicar la informació de les disposicions del Capítol II i del Capítol III de la Llei 19/2013, de 9 de desembre de Transparència, accés a la informació i Bon Govern. d)Només són subjectes obligats a publicar la informació de les disposicions del Capítol II de la Llei 19/2013, de 9 de desembre de Transparència, accés a la informació i Bon Govern si es tracta d’una informació molt sol·licitada. 6.La publicació de la informació en el Portal de Transparència s’actualitzarà: a)Cada 3 mesos. b)Cada 6 mesos. c)De forma periòdica. d)Cada 3 mesos com a regla general i cada 6 mesos la informació menys sol·licitada. 7.Quan la informació a publicar contengui dades personals d’especial protecció: a)No es portarà a terme la publicitat. b)Només es publicarà si es dissocien les dades prèviament de forma que s’impedeixi la identificació. c)Es publicarà sempre perquè preval el dret a la informació. d)Només es publicarà si es dissocien les dades prèviament. 8.Quines dades o informacions de caràcter retributiu relacionades amb els càrrecs representatius locals han de publicar-se en règim de publicitat activa? a)Retribucions en còmput anual més les indemnitzacions percebudes en el cas d’abandonament del càrrec. b)Retribucions en còmput anual més les indemnitzacions percebudes en el cas d’abandonament del càrrec, més declaracions anuals de bens i activitats en els termes de la Llei 7/985, de 2 de abril. c)Declaracions anuals de bens i activitats en els termes de la Llei 7/985, de 2 de abril. d)Retribucions en còmput anual més les indemnitzacions percebudes en el cas d’abandonament del càrrec, més autoritzacions d’exercici d’activitats privades més declaracions anuals de bens i activitats en los termes de la Llei 7/985, de 2 d’abril. 9.Quins paràmetres/indicadors han d'emprar-se per a avaluar el grau de compliment de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, accés a la informació i Bon Govern per una organització determinada? a)El compliment de les obligacions establertes a la Llei en matèria de publicitat activa i d’accés a la informació. b)L’establiment de portals o bústies de participació ciutadana. c)L’aprovació de codis ètics o de codis de Bones pràctiques en matèria de Transparència. d)La calificació obtinguda en rànquings, baròmetres o auditories privades. 10.Poden les persones jurídiques presentar una sol·licitud d’accés a la informació? a)No, només les persones físiques poden. b)Sí, sempre c)Poden si no tenen cap interès econòmic ni empresarial d)Només poden sol·licitar informació si són interessats en un procediment. 11.La sol·licitud de dret d’accés: a)Pot ser anònima. b)Ha de constar la identitat del sol·licitant. c)Ha de constar la identitat del sol·licitant i obligatòriament una adreça electrònica per a comunicacions. d)Pot ser anònima si es sol·licita informació ja publicada en el Portal de Transparència. 12.La sol·licitud del dret d’accés: a)Ha d’estar motivada. b)No és obligatori motivar-la. c)Pot rebutjar-se si no està motivada. d)Ha d’estar motivada perquè es tramiti oportunament. 13.Es pot inadmetre una sol·licitud de dret d’accés: a)Si es repeteix 2 vegades en un any. b)Si es repeteix 2 vegades en un mes. c)Si es repeteix 3 vegades en un any. d)Si és clarament repetitiva. 14.La resolució de concessió del dret d’accés: a)Haurà de notificar-se en el termini d’un mes i no permet ampliació. b)Haurà de notificar-se en el termini d’un mes i es podrà ampliar el termini un mes més. c)Haurà de notificar-se en el termini d’un mes i es podrà ampliar el termini dos mesos més. d)Haurà de notificar-se en el termini de dos mesos i es podrà ampliar el termini un mes més. 15.És obligatori publicar les resolucions sobre sol·licituds de dret d’accés? a)No. No és obligatori. b)Sí. S’han de publicar totes les resolucions. c)Només és obligatori publicar les resolucions denegatòries d)Només és obligatori publicar les resolucions denegatòries i sempre cuidant l’ús de les dades personals. 16.Quina informació de rellevància jurídica esmentada a l’article 7 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, accés a la informació i Bon Govern han de publicar les empreses públiques? a)Cap, perquè no són considerades administracions públiques. b)Tota la què conté l’article 7 és d’aplicació a les empreses públiques. c)Només han de publicar les directrius i acords a consultes dels particulars en què suposin una interpretació del dret. d)Només han de publicar les directrius i acords a consultes dels particulars en què suposin una interpretació del dret o tenguin efectes jurídics. 17.Les resolucions de compatibilitat dels funcionaris s’han de publicar: a)Prèvia dissociació de les dades personals perquè no es pot identificar al funcionari afectat. b)Íntegrament, amb identificació del funcionari afectat. c)No és obligatòria la seva publicació. d)S’ha de publicar un extracte de la resolució. 18.Només es pot sol·licitar informació generada o elaborada des de la data d’entrada en vigor de la Llei de Transparència: a)Sí. Encara que, si es pot obtenir fàcilment, s’ha de donar la informació a pesar que sigui anterior. b)Sí. Només la generada des de l’entrada en vigor de la Llei. c)No. Es pot sol·licitar qualsevol informació que obri en poder dels subjectes obligats en el moment de la sol·licitud, amb independència de la seva data. d)No s’ha de donar informació d’abans de l’any 2000. 19.Es pot cobrar una taxa o preu públic per contestar una sol·licitud de dret d’accés? a)No, en cap cas. b)Sí, però ha de ser regulat, i únicament pel cobrament del cost del material usat. c)Sí, però ha de ser regulat, i pel cobrament del cost del material usat i del temps que han emprat els treballadors públics cercant la informació. d)Sí, però només si la taxa és inferior a 20€. 20.Si la sol·licitud de dret d’accés no identifica molt clarament la informació: a)Es pot demanar al sol·licitant que la concreti en un termini màxim de 10 dies. b)S’ha d’arxivar la sol·licitud per incompleta. c)Es pot demanar al sol·licitant que la concreti en un termini màxim de 15 dies. d)S’ha de demanar al sol·licitant que la concreti en un termini màxim de 10 dies. 21.La insuficiència de recursos para atendre les sol·licituds d’informació, permet l’ampliació del termini per resoldre: a)No es pot ampliar el termini per la insuficiència de recursos. b)Es pot ampliar el termini pel volum o complexitat de la informació sol·licitada. c)Es pot ampliar el termini pel volum o complexitat de la informació sol·licitada, sempre que estigui degudament justificada i notificada al sol·licitant. d)Es pot ampliar el termini pel volum o complexitat de la informació sol·licitada, sempre que estigui degudament justificada. 22.El dret a la protecció de dades és superior al dret a la informació i, per tant, sempre preval el primer: a)No sempre. S’ha de realitzar una ponderació entre ambdós drets segons disposa l’article 15 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre de Transparència, accés a la informació i Bon Govern. b)Sí. Sempre preval el dret de protecció de dades. c)Sí. Sempre que les dades tenguin una incidència a l’esfera personal del titular. d)No. Sempre preval el dret a la informació que el dret a la protecció de dades. 23.El termini per dictar i notificar una resolució d’accés a la informació: a)No es pot suspendre mai. b)Es pot suspendre si s’obri un termini d’al·legacions dels interessats. c)Es pot suspendre si es requereix un informe necessari per resoldre la sol·licitud. d)Es pot suspendre quan es requereixi al sol·licitant que esmeni deficiències, si s’obri termini d’al·legacions dels interessats i si cal un informe per resoldre la sol·licitud 24.Davant una resolució d’accés a la informació: a)Es pot interposar recurs de reposició. b)Es pot interposar recurs d’alçada. c)No es pot interposar cap recurs. d)Es pot interposar reclamació davant el Consell de Transparència i Bon Govern o òrgan autonòmic equivalent. 25.Es pot publicar més informació de la qual disposa la Llei 19/2013, de 9 de desembre de transparència, accés a la informació i Bon Govern? a)Sí, però només la que disposen les organitzacions específiques en transparència. b)Sí, però només la que hagi estat aprovada en una norma, com per exemple a una ordenança, en el cas d’ Administració Local. c)Sí, la Llei estableix obligacions de mínims. d)No, només es poden publicar els indicadors previstos a la Llei. 26.Les Administracions Públiques publicaran d’acord a l’article 6 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre de transparència, accés a la informació i Bon Govern: a)Els plans i programes anuals. b)Els plans i programes anuals i plurianuals, així com el grau de compliment i resultats. c)Els plans i programes anuals i plurianuals. d)Els programes polítics de legislatura. 27.S’han de publicar tots els contractes? a) Sí, han de publicar-se tots els contractes, inclús els desistiments i les renuncies, així com la identitat de l’adjudicatari. b)No, només els contractes menors. c)No, només els contractes majors. d)Sí, han de publicar-se tots els contractes, fins i tot els desistiments i les renuncies, però no la identitat de l’adjudicatari. 28.Les subvencions concedides es publicaran: a)Amb indicació del seu import, objectiu i beneficiaris. b)Amb indicació del seu import, però no dels beneficiaris. c)Només es publicaran si superen els 3.000 euros. d)Només es publicarà la relació de subvencions concedides sense especificar l’import. 29.Si la sol·licitud d’accés es refereix a la informació que no obra en poder del subjecte al qual es dirigeix la sol·licitud: a)La denegarà. b)Ha de demanar la informació a subjecte que la tengui i ha de contestar la sol·licitud. c)Si coneix el competent, li trametrà la sol·licitud i informarà al sol·licitant. d)Si coneix el competent, li trametrà la sol·licitud i aquest informarà al sol·licitant. 30.Si la informació sol·licitada afecta a tercers: a)Es concedirà als afectats un termini de 15 dies per fer al·legacions. b)Es concedirà als afectats un termini de 30 dies per fer al·legacions. c)S’inadmetrà la sol·licitud. d)Es desestima la sol·licitud. 31.La motivació de les resolucions d’accés: a)És obligatòria sempre. b)No és obligatòria. c)Només es obligatòria si es denega l’accés. d)És obligatòria si es denega l’accés o s’atorga l’accés parcial. 32.L’accés a la informació es formalitzarà: a)Presencialment. b)Preferentment per via electrònica, excepte que no sigui possible o el sol·licitant hagi assenyalat expressament un altre mitjà. c)Sempre en format electrònic. d)En el format en el qual es disposi de la informació, amb independència del mitjà que el sol·licitant hagi assenyalat. 33.Les reclamacions enfront resolucions d’accés, davant el Consell de Transparència i Bon Govern: a)És preceptiva abans de recórrer a la via contenciosa i es pot interposar davant resolució expressa o presumpta. b)És preceptiva abans de recórrer a la via contenciosa i només es pot interposar davant resolució expressa denegatòria. c)Es potestativa i es pot interposar davant resolució expressa o presumpta. d)Es potestativa i només es pot interposar davant resolució expressa. 34.El termini per interposar la reclamació davant el Consell de Transparència i Bon Govern és de: a)15 dies. b)1 mes. c)45 dies. d)3 mesos. 35.El Consell de Transparència i Bon Govern té de termini màxim per resoldre i notificar: a)2 mesos. b)6 mesos. c)1 any. d)3 mesos. 36.Com es denomina el Capítol III del Títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre de transparència, accés a la informació i Bon Govern? a)Bon Govern. b)Dret d’accés a la informació pública. c)Publicitat activa. d)Publicitat passiva. 37.Quin dels següents és un límit de l’article 14 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre de transparència, accés a la informació i Bon Govern? a) La seguretat nacional. b)La educació. c)El dret del menor. d)La igualtat entre homes i dones. 38.Quan l’accés a la informació no es pugui donar amb la notificació de la resolució, d’acord l’article 22 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre de transparència, accés a la informació i Bon Govern, s’atorgarà en un termini: a)No superior a 15 dies. b)No superior a 1 mes. c)No superior a 10 dies. d)No inferior a 15 dies. 39.Quin dels següents límits no està recollit a l’article 14 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre de transparència, accés a la informació i Bon Govern? a)Perjudici per al secret precís en els processos de presa de decisió. b)Perjudici en la seguretat pública. c)Perjudici en la defensa nacional. d)Perjudici per a la intimidat de les persones i protecció de dades. 40.És causa d’inadmissió a tràmit les sol·licituds d’accés: a)Que siguin manifestament repetitives. b)Que no estiguin motivades. c)Que es refereixin a la protecció del medi ambient. d)Que no identifiquin la informació sol·licitada de forma suficient. 41. A la publicació de la informació del Portal de Transparència, s’ha d’indicar la data de la darrera actualització? a)Sí, sempre. Per controlar que la informació està actualitzada. b)Només si la data d’actualització supera l’any. c)Només si la data d’actualització supera els 3 mesos. d)No, perquè pot d’induir a confusió si la informació és estàtica. 42.Què passa si una Administració Pública no compleix amb les obligacions de publicitat activa de la Llei 19/2013, de 9 de desembre de transparència, accés a la informació i Bon Govern? a)Es considera infracció lleu a efectes disciplinaris. b)Es considera infracció greu a efectes disciplinaris. c)Es considera infracció molt greu a efectes disciplinaris. d)Se li amonesta, però no constitueix una infracció. 43.Pot un estranger presentar una sol·licitud de dret d’accés d’acord la Llei 19/2013, de 9 de desembre de transparència, accés a la informació i Bon Govern? a)No. Només els nacionals poden sol·licitar accés a la informació. b)Sí, però només si és ciutadà de la Unió Europea. c)Sí, és un dret de totes les persones. d)Sí, però només pot sol·licitar informació relacionada amb el turisme. 44.S’aplica la Llei 19/2013, de 9 de desembre de transparència, accés a la informació i Bon Govern als col·legis? a)No. No són Administracions Públiques. b)Sí. Forman part de les Administracions Públiques. c)Sí, però només alguns articles. d)Sí, però només els col·legis públics i, en cap cas, els concertats. 45.Quin òrgan ha de resoldre si n’hi ha hagut diversos que han intervingut a la informació? a) El que hagi generat la major part de la informació. b)El que hagi rebut la sol·licitud. c)L’òrgan superior jeràrquic. d)L’òrgan que disposi de més recursos para gestionar-lo. 46.D’acord amb la Llei 19/2013, de 9 de desembre de transparència, accés a la informació i Bon Govern, el president del Consell de Transparència i Bon Govern se’l nomena, per quin període de temps? a)Per a la legislatura completa en la qual es nomenat. b)Per a 2 anys prorrogables per altres dos dos. c)Per a 4 anys. d)Per a 5 anys no renovables. 47.D’acord amb l’article 8 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre de transparència, accés a la informació i Bon Govern, quina informació de les següents ha de ser objecte de publicació? a)La relació de bens i immobles, amb la seva localització concreta. b)Situacions administratives dels empleats públics. c)Únicament contractes tramitats mitjançant procediment obert o restringit. d)Subvencions i ajudes públiques concedides. 48.D’ acord amb la Llei 19/2013, de 9 de desembre de transparència, accés a la informació i Bon Govern, en una sol·licitud de dret d’accés a la informació pública, si ha existit oposició de tercer: a)No es podrà concedir l’accés a la informació pública. b)L’accés només tendrà lloc quan, havent-se concedit l’esmentat accés, hagi transcorregut el termini per interposar un recurs contenciós administratiu sense que s’hagi formalitzat o hagi estat resolt confirmant el dret a rebre informació. c)L’accés només tendrà lloc quan, havent-se concedit l’esmentat accés, hagi transcorregut el termini per interposar reclamació davant el Consell de Transparència i Bon Govern sense que s’hagi formalitzat o hagi estat resolt confirmant el dret a rebre informació. d)L’accés només tendrà lloc quan així ho confirmi el Consell de Transparència i Bon Govern. 49.D’acord la Llei 19/2013, de 9 de desembre de transparència, accés a la informació i Bon Govern, quina de les següents és una causa d’inadmissió d’una sol·licitud d’accés a la informació? a)Que la sol·licitud d’informació no estigui degudament motivada. b)Que la sol·licitud es dirigeixi a un òrgan incompetent per raó de matèria o territori. c)Que es refereixi a informació que estigui en curs d’elaboració o de publicació. d)Que siguin relatives a informació per a la divulgació de la qual no sigui necessària una acció prèvia de reelaboració. 50.D’acord amb la Llei 19/2013, de 9 de desembre de transparència, accés a la informació i Bon Govern les disposicions sobre transparència de l’activitat pública: a)S’aplicaran a la Casa de Sa Majestat el Rei en tots els extrems. b)S’aplicaran a la Casa de Sa Majestat el Rei únicament en lo relatiu a la publicitat activa. c)Se aplicaran a la Casa de Sa Majestat el Rei en relació amb les seves activitats subjectes a Dret Administratiu. d)No seran d’aplicació a la Casa de Sa Majestat el Rei.