1.La Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, té com a objecte: a)Establir el funcionament, el règim jurídic i el finançament dels consells insulars i de les entitats que en depenen. b)Establir el funcionament i el règim jurídic dels consells insulars i de les entitats que en depenen. c)Establir el funcionament, el règim jurídic, el règim electoral i el finançament dels consells insulars i de les entitats que en depenen. d)Establir el funcionament i el règim jurídic dels consells insulars. El finançament de les entitats que en depenen, es defineix als estatuts de cadascuna d’elles. 2.Integren el Consell Insular de cada illa: a)Els consellers elegits i el personal de cada consell insular. b)Els consellers elegits a cada consell més els membres del Consell Executiu no electes. c)Els consellers que formen el Ple. d)Els consellers elegits a cada consell. 3.Els consellers electes perden la seva condició, entre d’altres, per les causes següents: a)Per la convocatòria d’eleccions. b)Per imputació en un procés penal. c)Per renúncia, comunicada al president del Consell. d)Per decisió judicial ferma que n'anul·li l'elecció. 4.En relació amb la declaració d’activitats i béns, els membres del Consell Insular han de fer una declaració d’activitat i de béns, que no inclou: a)La declaració sobre les activitats que els puguin proporcioni ingressos econòmics. b)La declaració sobre la participació en societats de tot tipus. c)L’aportació d’informació relativa a la liquidació de l’IRPF de la unitat familiar. d)L’aportació d’informació sobre la liquidació de l’impost de patrimoni. 5.El president del Consell Insular: a)Pot ser elegit d’entre qualsevol dels membres del Ple. b)Té com a funció bàsica la de presidir el Ple. c)Aprova la creació i supressió de municipis. d)Assumeix la representació institucional del Consell Insular. 6.No es pot delegar la competència del president de: a)Vetlar pel compliment de les disposicions i els acords del Ple i del Consell Executiu. b)Ordenar la publicació de les disposicions generals en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. c)Exercir la direcció superior del personal al servei de l'Administració insular i nomenar el personal eventual. d)Convocar les sessions de Consell Executiu. 7.D’acord amb la naturalesa i composició del Consell Executiu, aquest: a)És un òrgan de govern amb funcions executives. b)Respon políticament davant la presidència del Consell. c)Està integrat pel president, el vicepresident i els consellers electes. d)Pot comptar com a secretari, assignat per la presidència, amb qualsevol funcionari del grup A. 8.Els consellers executius poden delegar en els directors insulars l’atribució següent: a)Establir els objectius del departament i formular programes d'actuació. b)Proposar el nomenament i el cessament dels alts càrrecs dependents del seu departament. c)Formular, quan escaigui, les propostes relatives als acords o a les resolucions que hagin d'adoptar els òrgans competents en matèries pròpies del seu departament. d)Establir l'organització interna del departament i dirigir el personal que hi estigui adscrit, de conformitat amb el contingut de les plantilles orgàniques i la relació de llocs de treball aprovats pel consell. 9.La representació i la defensa dels consells insulars en un judici: a)Correspon als lletrats o advocats integrants dels seus serveis jurídics o de la seva advocacia, als funcionaris amb habilitació nacional i, en casos o àmbits d'actuació concrets, es poden encomanar a advocats col·legiats. b)Correspon als lletrats o advocats integrants dels seus serveis jurídics o de la seva advocacia i, en casos o àmbits d'actuació concrets, es poden encomanar a advocats col·legiats. c)Correspon als advocats integrants dels seus serveis jurídics, als funcionaris amb habilitació nacional i, en casos o àmbits d'actuació concrets, es poden encomanar a advocats col·legiats. d)Correspon en exclusiva als lletrats o advocats integrants dels seus serveis jurídics o de la seva advocacia. 10.Les entitats públiques instrumentals: a)Es regeixen pels seus estatuts, que han de contenir el règim d’impugnació dels actes. b)Es regeixen pels seus estatuts, que han de ser aprovats pel Consell Executiu a sol·licitud del departament corresponent. c)Es regeixen pel reglament de l’entitat de la qual depenen. d)Es regeixen pels seus estatuts, que en tot cas han de contenir les potestats administratives que s’atribueixen. 11.És competència del Ple del Consell Insular: a)Adoptar la moció de censura al president i al vicepresident. b)Exercir la iniciativa legislativa d'acord amb l’Estatut d’autonomia. c)Aprovar la relació de llocs de treball; aprovar l'oferta d'ocupació pública, les bases de les convocatòries de selecció i proveïment de llocs de treball; exercir la potestat disciplinària, acordar la separació del servei dels funcionaris i l'acomiadament del personal laboral; aprovar el nombre i el règim del personal eventual, i qualsevol altra actuació en matèria de personal que no estigui expressament atribuïda a un altre òrgan. d)Dictar els decrets de creació i extinció dels departaments insulars en el marc del reglament orgànic, d'acord amb l'article 31 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars. 12.La naturalesa dels consells insulars és: a)D’institució de la comunitat autònoma de les Illes Balears, però sense potestat normativa. b)D’ens local, i com a tal no participa de la potestat normativa i executiva de la comunitat autònoma de les Illes Balears. c)D’ens local ,a la vegada que institució de la comunitat autònoma de les Illes Balears. d)D’ens local, i com a tal participa de la potestat normativa i executiva de la comunitat autònoma de les Illes Balears. 13.D’acord amb el sistema d’elecció i mandat dels consellers: a)L’elegibilitat o incompatibilitat dels consellers electes és el que es determina a l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears. b)La durada del mandat dels consellers és, per norma general, de quatre anys. En el cas que les eleccions es posposin, el seu mandat es pot allargar fins a la convocatòria de noves eleccions. c)El nombre de consellers electes, el procediment per elegir-los i els supòsits d'inelegibilitat i incompatibilitat són els que determina la legislació electoral dels consells insulars. d)La durada del mandat dels consellers és, per norma general, de quatre anys. En el cas que el president finalitzi el seu mandat abans del termini establert, finalitza també el mandat dels consellers. 14.Els consells insulars han d’adequar el seu funcionament a: a)El que disposen el títol VI de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, i el reglament orgànic respectiu. b)El que disposen el títol V de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, i el reglament orgànic respectiu. c)El que disposen l’Estatut d’autonomia, el títol V de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, i el reglament orgànic respectiu. d)El que disposen l’Estatut d’autonomia, el títol VI de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, i el reglament orgànic respectiu. 15.Els acords del Consell Executiu: a)S’adopten per majoria simple dels membres presents. El president dirimeix amb el seu vot els empats. b)S’adopten per majoria qualificada dels membres presents. c)S’adopten per unanimitat dels seus membres. d)En el Consell Executiu no es produeixen votacions, perquè és un òrgan d’especial assessorament de la presidència, que és qui resol. 16.Les mocions: a)Tenen un caràcter d’impuls, de tramitació o d’adopció d’una posició institucional, se substancien davant el Ple i poden incloure una proposta de resolució. b)Tenen un caràcter d’impuls, de tramitació o d’adopció d’una posició institucional, se substancien davant el Ple i han d’incloure una proposta de resolució. c)Tenen un caràcter d’impuls, de resolució o d’adopció d’una posició institucional, se substancien davant el Ple i han d’incloure una proposta de tramitació. d)Tenen un caràcter d’impuls, de tramitació o d’adopció d’una posició institucional, se substancien davant el Ple i poden incloure una proposta de recomanació. 17.Les interpel·lacions: a)Han de versar sobre l’actuació del president, del Consell Executiu o d’algun departament en qüestions de política general. b)Han de versar sobre l’actuació del Ple, del president, del Consell Executiu o d’algun departament en qüestions de política general. c)Han de versar sobre l’actuació del president, del Consell Executiu o d’algun departament en qüestions de política insular. d)Han de versar sobre l’actuació del ple, del president, del Consell Executiu o d’algun departament en qüestions de política insular. 18.Les preguntes: a)Tenen una resposta oral o una resposta escrita. b)Tenen una resposta oral i una resposta escrita. c)Tenen una resposta únicament oral. d)Tenen una resposta únicament escrita. 19.Contra els actes dictats pel Consell Executiu es pot interposar: a)Un recurs d’alçada davant el Ple. b)Un recurs d’alçada davant la Comissió de Govern. c)Un recurs d’alçada davant la Presidència. d)No hi cap recurs d’alçada contra els actes dictats pel Consell Executiu. 20.L’exercici de la potestat sancionadora correspon: a)Als òrgans insulars determinats legalment o reglamentàriament per raó de la matèria o, si no n’hi ha, al president. b)Als òrgans insulars determinats legalment o reglamentàriament per raó de la matèria o, si no n’hi ha, al Consell Executiu. c)Als òrgans insulars determinats legalment o reglamentàriament per raó de la matèria o, si no n’hi ha, al conseller executiu competent. d)Als òrgans insulars determinats legalment o reglamentàriament per raó de la matèria o, si no n’hi ha, al Ple. 21.L’elaboració dels reglaments executius és iniciada: a)Per acord plenari. b)Pel president. c)Per acord del Consell Executiu. d)Pel conseller executiu competent per raó de la matèria. 22.Quin òrgan dels consells insulars exerceix la iniciativa legislativa prevista en l'Estatut d'autonomia? a)El Consell Executiu. b)El Ple. c)La Presidència. d)La Junta de Portaveus. 23.La delegació de competències als consells insulars s'ha d'acordar mitjançant: a)Un decret aprovat en el Consell de Govern. b)Un acord de Ple dels consells insulars adoptat per majoria simple. c)Una llei del Govern de la comunitat autònoma. d)Un reglament del consell insular corresponent. 24.Els consells insulars coordinen o assumeixen la prestació dels serveis municipals als municipis amb una població: a)Inferior a 25.000 habitants. b)Inferior a 30.000 habitants. c)Inferior a 15.000 habitants. d)Inferior a 20.000 habitants. 25.Atribueixen competències als consells insulars: a)L'Estatut d'autonomia. b)Les lleis de l'Estat. c)La Lllei de consells insulars. d)Les respostes a) i b) són correctes. 26.Per defensar les seves proposicions de llei, cada consell insular pot designar fins a: a)Tres membres de la corporació. b)Quatre membres de la corporació. c)Dos membres de la corporació. d)Cinc membres de la corporació. 27.Si un consell insular no accepta l’atribució d’una competència: a)Podrà reclamar-la en la mateixa legislatura. b)No podrà reclamar-la en el mateix exercici pressupostari de legislatures diferents. c)No podrà reclamar-la en la mateixa legislatura. d)Les respostes b) i c) són correctes. 28.En la data d’efectivitat de la transferència de competències, quins expedients s’han de traspassar als consells insulars? a)Els expedients tancats en la data d'efectivitat de la transferència de competències. b)Els expedients iniciats i no tancats en la data d'efectivitat de la transferència de competències no es poden traspassar als consells insulars. c)Els expedients en curs, sigui quin sigui el seu estat de tramitació. d)Els expedients en curs i els expedients tancats en la data d'efectivitat de la transferència de competències. 29.Mitjançant quins instruments la comunitat autònoma i els consells insulars articulen la col·laboració i la cooperació mútues? a)L’exercici comú de la iniciativa econòmica mitjançant la creació de societats mixtes. b)L’Acord marc. c)La Conferència de Presidents. d)Les respostes a) i c) són correctes. 30.Quin termini té el consell insular per acordar la proposta de delegació de competències municipals abans què s'entengui desestimada? a)Dos mesos des de la presentació de la proposta. b)Tres mesos des de la presentació de la proposta. c)Un mes des de la presentació de la proposta. d)Un mes des de l'aprovació de la proposta per part de la corporació municipal. 31.La Junta de Govern Local, en un municipi del règim comú: a) És un òrgan d'existència obligatòria en tot cas, integrat per l'alcalde i un nombre de regidors no superior al terç del seu nombre legal, nomenats i separats pel Ple. b) És un òrgan d'existència obligatòria en aquells municipis de més de 5.000 habitants, integrat per un nombre de regidors no superior al terç del seu nombre legal, nomenats i separats per l'alcalde donant compte al Ple. c) És un òrgan d'existència obligatòria en aquells municipis de més de 5.000 habitants, integrat per l'alcalde i un nombre de regidors no superior al terç del nombre legal dels mateixos, nomenats i separats per l'alcalde donant compte al ple. d) És un òrgan d’existència obligatòria en aquells municipis de Balears de més de 8.000 habitants, segons la Llei 20/2006, de 15 de desembre del municipal i del règim local de les Illes Balears, integrat per l’alcalde i un nombre de regidors no superior al terç del seu nombre legal, nomenats i separats per l'alcalde donant compte al Ple. 32.La inscripció al padró municipal haurà de ser objecte de renovació periòdica: a) cada dos anys, quan es tracti de la inscripció d'estrangers no comunitaris sense autorització de residència permanent, de manera que el transcurs del termini esmentat serà causa per declarar la caducitat de la inscripció sense necessitat d'audiència de l'interessat. b) cada dos anys, quan es tracti de la inscripció d'estrangers no comunitaris sense autorització de residència temporal o permanent, de manera que el transcurs del termini esmentat serà causa per declarar la caducitat de la inscripció sense necessitat d'audiència de l'interessat. c) cada dos anys, quan es tracti de la inscripció d'estrangers no comunitaris sense autorització de residència permanent, de manera que el transcurs del termini esmentat serà causa per declarar la caducitat de la inscripció prèvia audiència de l'interessat. d) cada cinc anys, quan es tracti de la inscripció d'estrangers no comunitaris sense autorització de residència permanent, de manera que el transcurs del termini esmentat serà causa per declarar la caducitat de la inscripció prèvia audiència de l'interessat. 33.Les competències de les Entitats Locals: a) són pròpies o per delegació, sense que sigui possible, en cap cas, l'exercici de competències diferents a les pròpies i a les atribuïdes per delegació. b) són pròpies o per delegació, encara que és possible l'exercici de competències diferents a les unes i les altres sempre que no es posi en risc la sostenibilitat financera de la hisenda municipal i no s'incorri en un supòsit d'execució simultània, per a això serà necessari comptar amb l'informe vinculant de la Intervenció municipal i de la Secretària General del municipi. c) són pròpies o per delegació, encara que és possible l'exercici de competències diferents a les unes i les altres sempre que no es posi en risc la sostenibilitat financera de la hisenda municipal i no s'incorri en un supòsit d'execució simultània, per a això serà necessari comptar amb l'informe vinculant de l'Administració que exerceixi la tutela financera sobre la sostenibilitat financera i de l'Administració que sigui competent per raó de la matèria. d) són pròpies o per delegació, encara que és possible l'exercici de competències diferents a les unes i les altres sempre que no es posi en risc la sostenibilitat financera de la hisenda municipal i no s'incorri en un supòsit d'execució simultània, per a això serà necessari comptar amb l'informe no vinculant de l'Administració que exerceixi la tutela financera sobre la sostenibilitat financera i de l'Administració que sigui competent per raó de la matèria. 34.Segons la Llei 20/2006, de 15 de desembre, del règim local i municipal de les Illes Balears: a) La creació de nous municipis només podrà realitzar-se sobre la base de nuclis de població territorialment diferenciats, d'almenys 5.000 habitants i sempre que els municipis resultants siguin financerament sostenibles, comptin amb recursos suficients per al compliment de les competències municipals i no suposi disminució en la qualitat dels serveis que eren prestats. b) La creació de nous municipis només podrà realitzar-se sobre la base de nuclis de població territorialment diferenciats, que distin entre si d'una distancia de cinc kilòmetres de sòl rústic, i sempre que el nou municipi compti amb una població mínima de 5.000 habitants i que el municipi d'origen no quedi amb una població inferior a 9.000 habitants, i sempre que els municipis resultants siguin financerament sostenibles, comptin amb recursos suficients per al compliment de les competències municipals i no suposi disminució en la qualitat dels serveis que eren prestats. c) La Llei 20/2006, de 15 de desembre, del règim local i municipal de les Illes Balears no conté una regulació relativa a la creació de nous municipis en la mesura que aquesta regulació ja resulta, en la seva integritat, en la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de Bases del Règim Local d) La creació de nous municipis només podrà realitzar-se sobre la base de nuclis de població territorialment diferenciats, que distin entre si d'una distancia de cinc kilòmetres de sòl rústic, i sempre que el nou municipi compti amb una població mínima de 6.000 habitants i que el municipi d'origen no quedi amb una població inferior a 9.000 habitants, i sempre que els municipis resultants siguin financerament sostenibles, comptin amb recursos suficients per al compliment de les competències municipals i no suposi disminució en la qualitat dels serveis que eren prestats. 35.La delegació de competències a favor del municipi: a) tindrà una durada mínima de cinc anys, i entre les causes de revocació apareixerà l'incompliment de les obligacions financeres per part de l'Administració delegant. b) tindrà una durada màxima de cinc anys, i entre les causes de revocació apareixerà l'incompliment de les obligacions financeres per part de l'Administració delegant. c) tindrà una durada màxima de cinc anys, i entre les causes de revocació no podrà aparèixer l'incompliment de les obligacions financeres per part de l'Administració delegant. d) no té fixat durada mínima ni màxima sinó que la durada serà fixada per l'Administració delegant en atenció a la naturalesa de la competència que és objecte de delegació, i a les circumstàncies que concorrin en cada cas, atenent eficàcia i eficiència de l'acompliment de la competència delegada en atenció a l'interès general. 36.La Comissió Especial de Comptes: a) Existeix en els municipis de gran població del Títol X de la Llei de Bases del Règim Local, i en aquells altres en què el Ple així ho acordi per majoria absoluta o així ho disposi el reglament orgànic del municipi. b) Existeix en els municipis de gran població del Títol X de la Llei de Bases del Règim Local, i en aquells altres en què el Ple així ho acordi per majoria simple o així ho disposi el reglament orgànic del municipi. c) Existeix en tots els municipis, igual que succeeix amb el Ple i l'Alcalde exclusivament. d) Existeix en tots els municipis, igual que succeeix amb el Ple, l'Alcalde i els Tinents d'Alcalde exclusivament. 37.El servei de parc públic: a) s'ha de prestar en tots els municipis. b) s'ha de prestar en municipis amb població superior a 50.000 habitants c) s'ha de prestar en municipis amb població superior a 5.000 habitants. d) s'ha de prestar en municipis amb població superior a 20.000 habitants. 38.En cas de votacions del Ple amb resultat d'empat: a) s'efectuarà una nova votació, i si persisteix l'empat, decidirà el vot de qualitat del President. b) la votació es decidirà pel vot de qualitat del President. c) Es deixa constància en l'acta de la sessió el resultat d'empat, i s'emportarà a debat i votació en la pròxima sessió ordinari, excepte retirada de la proposta pel regidor que l'hagi proposat. d) En la mesura que les votacions del ple se subjecten al principi general de majoria absoluta amb el vot favorable de més de la meitat del numero legal dels seus membres, en cas d'empat s'entendrà rebutjada la proposta. 39.El Ple celebrarà sessió extraordinària: a) quan així ho decideixi el President, de manera exclusiva. b) quan ho sol·liciti la tercera part, almenys, del nombre legal de membres de la Corporació, sense que cap regidor pugui sol·licitar més de cinc anualment, de manera exclusiva. c) quan així ho decideixi el President, o quan el sol·liciti la cinquena part, almenys, del nombre legal de membres de la Corporació, sense que cap regidor pugui sol·licitar més de quatre anualment. d) quan així ho decideixi el President, o quan el sol·liciti la quarta part, almenys, del nombre legal de membres de la Corporació, sense que cap regidor pugui sol·licitar més de tres anualment. 40.Les ordenances locals: a) per a la seva aprovació han de subjectar-se a un període d'informació púbica d'un mes. b) per a la seva aprovació han de subjectar-se a un període d'informació púbica de trenta dies. c) per a la seva aprovació han de subjectar-se a un període d'informació púbica de trenta dies, tret que es tracti d'un procediment abreujat i en aquest cas pot prescindir-se, de forma motivada, del període d'informació pública. d) Segons la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases del règim local, les ordenances queden subjectes a un període d'informació pública de trenta dies, tret que la normativa legal autonòmica de desenvolupament fixi un termini superior que, en relació als municipis de Balears, la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i del règim local de les Illes Balears, fixa en quaranta-cinc dies. 41.Posen fi a la via Administrativa: a) els actes del Ple, però no els dictats per l'Alcalde. b) els actes del Ple i els dictats per l'Alcalde. c) Ni els actes del Ple ni els de l'Alcalde esgoten la via administrativa. d) Els actes dictats per l'Alcalde, però no els dictats pel Ple. 42.És competència del Ple municipal: a) la declaració de lesivitat dels actes municipals. b) l'aprovació de l'oferta d'ocupació pública del municipi. c) dictar bàndols municipals. d) l'assistència a l'Alcalde en l'exercici de les seves funcions. 43.Quan l'Administració de l'Estat o de les Comunitats Autònomes consideri, en l'àmbit de les respectives competències, que un acte o acord d'alguna Entitat local infringeix l'ordenament jurídic: a) podrà requerir-la, en el termini de quinze dies hàbils des de la recepció de la comunicació de l'acord, invocant expressament el present article, perquè anul·li aquest acte en el termini màxim d'un mes. b) podrà suspendre l'acte o acord, previ requeriment a l'Entitat per a la seva anul·lació efectuat en els quinze deu dies hàbils des de la recepció de la comunicació de l'acord, sense que s'hagi atès aquest requeriment en el termini de cinc dies. c) podrà requerir-la, en el termini d'un mes des de la recepció de la comunicació de l'acord, invocant expressament el present article, perquè anul·li aquest acte en el termini màxim quinze dies hàbils. d) només serà possible la interposició d'un recurs contenciós en l'ordre contenciós administratiu, en la mesura que el principi de legalitat és d'igual aplicació a particulars i a Administracions Públiques, tal com resulta de l'art. 9.3 de la ConstitucióEspanyola. 44.La Constitució espanyola en l'art. 140: a) garanteix l'autonomia dels municipis fixant una sèrie de matèries que, de manera automàtica, es configuren com a competències pròpies municipals que, en tot cas, haurà de respectar el legislador estatal i autonòmic. b) garanteix l'autonomia dels municipis, la suficiència de mitjans de les Hisendes Locals per a l'acompliment de les seves funcions, així com el caràcter inalienable, imprescriptible i inembargable dels béns demanials i comunals locals. c) garanteix l'autonomia dels municipis, sense detallar cap sèrie de competències que es configurin com a pròpies de les entitats locals en la mesura que aquesta funció correspondrà al legislador nacional o autonòmic segons si la competència legislativa sobre la matèria sigui, respectivament, nacional o autonòmica segons el bloc de la constitucionalitat. d) L'art. 140 de la CE no es refereix al règim municipal. 45.Respecte dels conflictes en defensa de l'autonomia local: a) el seu coneixement és competència del Tribunal Constitucional. b) es configuren com una tècnica de col·laboració entre les Administracions Públiques en favor de les Entitats Locals. c) el seu coneixement és competència del Tribunal Superior de Justícia. d) es pot plantejar pel Ple de cada Ajuntament enfront de l'Administració l'actuació de la qual pugui haver afectat les competències pròpies d'un municipi. 46.Segons l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, els Consells Insulars: a) són les institucions de govern de cadascuna de les illes i ostenten el govern, l'administració i la representació de les illes de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, així com de les illes adjacents a aquestes, alhora que són, també, institucions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. b) són les institucions de govern de cadascuna de les illes i ostenten el govern, l'administració i la representació de les illes de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, així com de les illes adjacents a aquesta, sense ser institució de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. c) són institucions resultants de l'agrupació de diversos municipis d'una mateixa illa. d) és la denominació que reben les Diputacions Provincials, en l'àmbit territorial de l'arxipèlag balear, de conformitat amb la tradició històrica de les illes anterior a les denominacions introduïdes pel Decret de Nova Planta a partir de 1715. 47.En els municipis que comptin amb una població d'entre 5.001 i 20.000 habitants, la sessió ordinària Ple municipal se celebrarà: a) cada dues setmanes b) cada mes c) cada dos mesos d) cada tres mes 48.Es produeix l'entrada en vigor de les ordenances municipals: a) en el mateix dia de la seva publicació en el diari oficial corresponents. b) als quinze dies de la seva completa publicació en el diari oficial corresponent. c) l'endemà de la seva publicació en el diari oficial corresponent. d) als quinze dies des de la recepció de la comunicació de l'acord d'aprovació, per part de l'Administració de l'Estat o de la Comunitat Autònoma, sempre que s'hagi publicat en el diari oficial corresponent íntegrament. 49.Està legitimat per a interposar un recurs contenciós contra acte o acord de l'entitat local: a) qualsevol dels membres de la corporació. b) els membres de la Corporació que no hagin assistit a la sessió en la qual s'hagués aprovat l'acte o acord. c) els membres de la Corporació que no hagin votat a favor de l'acte o acord. d) els membres de la Corporació que hagin votat en contra de l'acte o acord. 50.És un sistema de gestió indirecta d'un servei públic local: a) el gestionat per una entitat pública empresarial. b) el gestionat per una societat mercantil local, de capital social de titularitat pública. c) tant el que es gestioni per una entitat pública empresarial, com el gestionat per una societat mercantil local de capital social de titularitat pública. d) Cap de les anteriors respostes és correcta. 51.L'elecció de la gestió d'un servei públic local a través d'una entitat pública empresarial o una societat mercantil de capital social públic local: a) Té caràcter discrecional sense major exigència que la viabilitat de la gestió del servei públic a través d'una memòria explicativa, sense comparativa d'eficiència respecte de les altres maneres de gestió del servei públic local. b) ha d'acreditar que és més eficient que la gestió per la pròpia entitat local o dels seus organismes autònoms tenint en compte la rendibilitat econòmica i la recuperació de la inversió, incloent en l'expedient, a més de la memòria, un informe de cost del servei havent-se de recaptar informe de la Intervenció local per a valorar la sostenibilitat financera. c) ha d'acreditar que és més eficient que la gestió a través d'una figura contractual, tenint en compte la rendibilitat econòmica i la recuperació de la inversió, incloent en l'expedient, a més de la memòria, un informe de cost del servei havent-se de recaptar informe de la Intervenció local per a valorar la sostenibilitat financera. d) Té caràcter discrecional sense major exigència que la viabilitat de la gestió del servei públic a través d'una memòria explicativa, sense comparativa d'eficiència respecte de les altres maneres de gestió del servei públic local, sempre que compti amb el vot favorable de la majoria absoluta del nombre legal de membres de la Corporació que conformen el Ple- 52.Les entitats locals poden exercir la iniciativa pública per al desenvolupament d'activitats econòmiques: a) en tot cas, en la mesura que les entitats locals compten amb plena capacitat jurídica i d'obrar. b) en cap cas, en la mesura que les accions administratives de foment i el principi de llibertat de mercat exclouen el desenvolupament d'activitats econòmiques per part de les Administracions Públiques Locals, sense perjudici de l'acció pública de promoció. c) sempre que es garanteixi l'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, en expedient acreditatiu de la conveniència i oportunitat de la mesura en el qual haurà de justificar-se que no existeix risc per a la sostenibilitat financera de la Hisenda local. d) sempre que compti amb informe vinculant de l'Administració que exerceixi la tutela financera del municipi. 53.L'art. 128.2 CE reconeix la possibilitat que, per Llei, es reservin al sector públic recursos o serveis essencials i, sobre aquest tema, en relació als entitats locals, la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases del règim local: a) no reconeix cap reserva d'activitats a favor de les Administracions públiques locals. b) reconeix una reserva a favor de les entitats locals respecte dels serveis de proveïment domiciliari i depuració d'aigües, recollida, tractament i aprofitament de residus i transport públic de viatgers. c) reconeix una reserva a favor de les entitats locals respecte dels serveis de proveïment domiciliari i depuració d'aigües, recollida, tractament i aprofitament de residus i transport públic de viatgers, sempre que medi aprovació del Ple de la corresponent Corporació Local, i de l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma. d) reconeix una reserva, a favor dels Ajuntaments dels municipis de gran població del Títol X, respecte dels serveis de proveïment domiciliari i depuració d'aigües, recollida, tractament i aprofitament de residus i transport públic de viatgers. 54.Són municipis de gran població: a) els municipis que siguin seu de les institucions autonòmiques. b) els municipis que siguin seu de les institucions autonòmiques, sempre que siguin capitals autonòmiques o provincials. c) els municipis que siguin seu de les institucions autonòmiques, sempre que tinguin una població superior a 175.000 habitants. d) els municipis que siguin seu de les institucions autonòmiques, sempre que tinguin una població superior a 250.000 habitants. 55.La Comissió Informativa: a) té per objecte l'estudi, l'informe i consulta dels assumptes que han de ser sotmesos al Ple, així com el seguiment de la gestió de l'Alcalde, la Junta de Govern Local i els regidors amb delegació, sent els seus informes de caràcter vinculant. b) té per objecte l'estudio, l'informe i consulta dels assumptes que han de ser sotmesos al Ple, així com el seguiment de la gestió de l'Alcalde, la Junta de Govern Local i els regidors amb delegació, sent els seus informes de caràcter no vinculant. c) té per objecte l'estudio, l'informe i consulta dels assumptes que han de ser sotmesos al Ple i a la Junta de Govern Local, així com el seguiment de la gestió de l'Alcalde i dels regidors amb delegació, sent els seus informes de caràcter no vinculant. d) té per objecte l'estudio, l'informe i consulta dels assumptes que han de ser sotmesos al Ple i a la Junta de Govern Local, amb excepció de les sessions que tinguin caràcter extraordinari, així com el seguiment de la gestió de l'Alcalde i dels regidors amb delegació, sent els seus informes de caràcter no vinculant. 56.No són disposicions normatives en l'àmbit local: a) els planejaments urbanístics. b) les ordenances fiscals. c) els bàndols. d) les ordenances fiscals. 57.En els municipis subjectes a règim comú, la impugnació d'actes tributaris es verificarà amb la interposició de: a) un recurs de reposició obligatori i necessari per a l'esgotament de la via administrativa. b) un recurs de reposició de caràcter potestatiu. c) una reclamació econòmica administrativa d) un recurs contenciós administratiu.