1. La seu electrònica d’una administració pública és: a) La seu física principal d’una administració que disposa de tots els mitjans electrònics necessaris per oferir a la ciutadania. b) La plana web de l’Administració. c) La direcció electrònica de Administració disponible per a la ciutadania a través de xarxes de telecomunicacions. d) L’Oficina Assistencial en Matèria de Registres principal de l’Administració. 2. Quina normativa regula el concepte de seu electrònica? a) L’article 38 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. b) L’article 38 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic. c) L’article 39 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. d) L’article 39 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic. 3. Quina de les següents normatives no té cap article específic per a la seu electrònica? a) Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s’aprova el Reglament d’actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics. b) La Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. c) La Llei 40/2015, d’1 d’octubre, del règim jurídic del sector públic. d) Totes les normatives anteriors tenen un article específic que regula la seu electrònica. 4. En matèria d’actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, senyalau la resposta correcta d’acord amb les característiques d’una seu electrònica: a) Una seu electrònica és una adreça electrònica. b) La titularitat d’una seu correspon únicament a una administració pública. c) La seu electrònica únicament és accessible per al personal funcionari o laboral de l’administració pública titularitat de la seu. d) Totes les respostes són correctes. 5. La seu electrònica és: a) L’adreça electrònica disponible per als empleats d’una administració pública a través de la intranet corporativa, la titularitat de la qual correspon a una administració pública, o bé a un o diversos organismes públics o entitats de dret públic en l’exercici de les seves competències. b) El punt d’accés electrònic que permet l’accés a través d’Internet a la informació publicada, la titularitat de la qual correspon a una administració pública, o bé a un o diversos organismes públics o entitats de dret públic en l’exercici de les seves competències. c) És un espai personal en línia que facilita la relació de tot ciutadà amb les administracions públiques. d) Totes les respostes són incorrectes. 6. En matèria de funcionament del sector públic per mitjans electrònics, es poden crear seus electròniques associades? a) No, aquest concepte no existeix. b) Sí, per raons tècniques i organitzatives. c) Sí, per raons tècniques i procedimentals. d) No, la seu electrònica és única. 7. L’Administració pública de les Illes Balears disposa d’un punt d’accés electrònic que permet l’accés a través d’Internet a la informació publicada i també a la seva seu electrònica. Quin és el nom correcte d’aquest punt d’accés? a) Lloc web. b) Portal d’Internet. c) Intranet. d) Microlloc web. 8. El portal d’Internet que aglutina o condueix a les seus associades dels òrgans d’una administració pública i a les seus electròniques dels seus organismes públics i entitats de dret públic vinculats o dependents d’aquesta administració es diu: a) Punt d’accés general. b) Registre general electrònic. c) Portal-seu. d) Seu electrònica principal. 9. Quin és l’element a través del qual s’efectuen totes les actuacions i tràmits referits a procediments o a serveis que requereixen la identificació de l’Administració pública? a) La seu electrònica. b) El portal d’Internet. c) La carpeta ciutadana. d) Totes les respostes són incorrectes. 10. Quin concepte es defineix com «La direcció electrònica disponible per a la ciutadania a través de xarxes de telecomunicacions, la titularitat de la qual correspon a una administració pública, o bé a un o diversos organismes públics o entitats de dret públic en l’exercici de les seves competències»? a) La seu electrònica. b) L’administració electrònica. c) La seu electrònica habilitada. d) Totes les respostes són incorrectes. 11. La titularitat de la seu electrònica correspon a: a) Una administració pública. b) Un únic organisme públic o entitat de dret públic. c) Un o més organismes públics o entitats de dret públic. d) Les respostes a) i c) són correctes. 12. En matèria de seu electrònica a una administració pública, senyalau la resposta correcta: a) Les seus electròniques han de disposar de sistemes que permetin establir comunicacions segures sempre que siguin possibles. b) Les seus electròniques han de disposar de sistemes que permetin establir comunicacions segures sempre que siguin necessàries. c) Les seus electròniques han de disposar de sistemes que permetin establir comunicacions xifrades sempre que siguin necessàries. d) Les seus electròniques han de disposar de sistemes que permetin establir comunicacions xifrades sempre que siguin possibles. 13. D’acord amb l’article 38 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, senyalau la resposta correcta: a) Les seus electròniques han d’utilitzar, per identificar-se i garantir una comunicació segura amb aquestes seus, certificats reconeguts o qualificats d’autenticació de lloc web o un mitjà equivalent. b) Les seus electròniques han d’utilitzar, per identificar-se i garantir una comunicació segura amb aquestes seus, certificats reconeguts i qualificats d’autenticació de lloc web o un mitjà equivalent. c) Les seus electròniques han d’utilitzar, per identificar-se i garantir una comunicació segura amb aquestes seus, certificats reconeguts o qualificats d’autenticació de lloc web expedits per la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre. d) Les seus electròniques han d’utilitzar, per identificar-se i garantir una comunicació segura amb aquestes seus, certificats reconeguts i qualificats d’autenticació de lloc web expedits per la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre. 14. Quin dels següents serveis ha de formar part d’una seu electrònica? a) Un enllaç per formular queixes i suggeriments. b) Un sistema de comprovació de l’autenticitat de documents electrònics emesos per qualsevol administració pública. c) Un sistema de missatgeria per contactar amb qualsevol òrgan administratiu comprès en l’àmbit de la seu electrònica. d) Un espai personal on cada ciutadà pot custodiar informació i compartir amb l’Administració pública. 15. Quina de les següents opcions inclou elements que formen part del contingut mínim d’una seu electrònica? a) La identificació de la seu, la data oficial i la normativa reguladora del sistema de tramitació electrònica al qual s’accedeix mitjançant la seu. b) La identificació de la seu, l’hora oficial i el calendari de dies hàbils. c) La normativa reguladora del registre al qual s’accedeix mitjançant la seu i el calendari de dies hàbils. d) La data oficial, l’hora oficial i el calendari de dies inhàbils. 16. Tota seu electrònica ha de contenir una relació actualitzada de certs elements. De quins elements es tracta? a) Procediments. b) Serveis. c) Tràmits. d) Totes les respostes són correctes. 17. D’acord amb l’article 8 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, els organismes i les entitats del sector públic han de fer pública la informació relativa als actes de gestió administrativa amb repercussió econòmica o pressupostària. Quina de la següent informació no és d’obligada publicació? a) Tots els contractes. b) Les subvencions i ajudes públiques concedides. c) Les retribucions percebudes anualment per tot el personal. d) Els pressuposts. 18. D’acord amb la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, quina de les següents accions contradiu els principis generals de la publicitat activa? a) Publicar informació en formats propietaris. b) Publicar informació a la seu electrònica de manera clara i estructurada. c) Publicar informació d’accés fàcil i gratuït. d) Publicar informació a disposició de les persones amb discapacitat. 19. D’acord amb la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, on s’ha de publicar la informació subjecta a les obligacions de transparència del Govern de les Illes Balears? a) En les xarxes socials de perfil públic. b) En el tauler d’anuncis de cada oficina assistencial en matèria de registres. c) En la seu electrònica o pàgina web. d) En el Butlletí Oficial de les Illes Balears. 20. D’acord amb la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, com s’ha de publicar la informació subjecta a les obligacions de transparència del Govern de les Illes Balears? a) De manera clara i estructurada. b) De manera entenedora pels interessats. c) En formats reutilitzables, preferiblement. d) Totes les respostes són correctes. 21. D’acord amb l’article 11 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la informació subjecta a les obligacions de transparència s’ha d’adequar a un conjunt de principis tècnics. Quina de les següents opcions no és un principi tècnic? a) Accessibilitat. b) Interoperabilitat. c) Transparència. d) Reutilització. 22. Segons la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, quin tipus d’informació han de publicar les administracions públiques? a) Organitzativa, estructural i conjuntural. b) Institucional, organitzativa i de planificació. c) Econòmica, pressupostària i estadística. d) Les respostes b) i c) són correctes. 23. A quina d’aquestes entitats s’aplica el títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern? a) A l’Ajuntament de Palma. b) Al Congrés dels Diputats. c) A la Comunitat Autònoma d’Extremadura. d) Totes les respostes són correctes. 24. Indicau la resposta correcta. Segons l’article 7 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, les administracions públiques, en l’àmbit de les seves competències, han de publicar: a) Els avantprojectes de llei. b) Els projectes de reglament. c) Els avantprojectes de decret llei. d) Les respostes a) i b) són correctes. 25. En relació amb la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, què és la publicitat activa? a) L’obligació de les administracions de fer pública la informació d’interès per als ciutadans quan aquests ciutadans la sol·liciten. b) L’obligació de les administracions de fer pública la informació d’interès per als ciutadans sense que aquests ciutadans l’hagin sol·licitat. c) El dret dels ciutadans de sol·licitar accés a la informació pública. d) La publicitat que està en suport electrònic. 26. En relació amb la transparència, quina diferència hi ha entre la publicitat activa i la publicitat passiva? a) La publicitat activa és dinàmica i la publicitat passiva és immòbil. b) La publicitat activa es basa en una obligació per a les administracions públiques i la publicitat passiva es fonamenta en un dret dels ciutadans d’accedir a la informació pública. c) La publicitat activa es fonamenta en un dret dels ciutadans d’accedir a la informació pública i la publicitat passiva es basa en una obligació per a les administracions públiques. d) Totes les respostes són incorrectes. 27. En què es basa la publicitat activa segons la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern? a) En l’obligació de les administracions públiques de publicar de forma periòdica i actualitzada informació institucional, organitzativa i de planificació. b) En l’obligació de les administracions públiques de publicar de forma periòdica i actualitzada informació de rellevància jurídica. c) En l’obligació de les administracions públiques de publicar de forma periòdica i actualitzada informació econòmica, pressupostària i estadística. d) Totes les respostes són correctes. 28. Segons la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, l’incompliment reiterat de les obligacions de publicitat activa: a) És una infracció greu. b) És una infracció molt greu. c) És una infracció lleu. d) No és cap infracció. 29. Qui té l’obligació de publicar la informació que preveu el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern? a) Els partits polítics. b) Els sindicats. c) Les administracions públiques. d) Totes les respostes són correctes. 30. Indicau la resposta correcta en relació amb l’aportació de documents per part dels interessats: a) Els documents que aportin els interessats al procediment administratiu, tant originals com còpies, tenen eficàcia en l’àmbit de l’activitat de les administracions públiques. b) Les còpies que aportin els interessats al procediment administratiu tenen eficàcia exclusivament en l’àmbit de l’activitat de les administracions públiques. c) Els documents que aportin els interessats al procediment administratiu tenen eficàcia exclusivament en l’àmbit de l’activitat de les administracions públiques. d) Les còpies que aportin els ciutadans tenen eficàcia davant qualsevol administració pública. 31. Quan l’administració actuant ha de recaptar un document en poder d’una altra administració presentat per l’interessat en un procediment anterior i no el pot aconseguir: a) L’interessat està obligat a presentar novament el document. b) Si l’interessat és una persona jurídica, pot requerir-la perquè presenti novament el document. c) Excepcionalment, pot requerir novament el document a l’interessat. d) No pot requerir novament el document a l’interessat. 32. Indicau la resposta correcta. Amb caràcter general, el ciutadà està obligat a presentar els documents davant una administració quan: a) Hi hagi un procediment administratiu. b) S’oposi a la consulta de les dades per part de l’administració actuant. c) L’exigeixi una administració pública d’acord amb la normativa aplicable. d) Totes les respostes són correctes. 33. Si un ciutadà que té la condició d’interessat en un procediment no vol aportar un determinat document pel fet d’haver-lo presentat abans davant una altra administració: a) Ha d’indicar el dia i l’hora en què va presentar el document davant l’altra administració. b) Ha d’indicar quan, on i per què va presentar el document davant l’altra administració. c) Ha d’indicar en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar el document. d) Ha d’indicar davant quin òrgan administratiu va presentar el document. 34. En relació amb el dret a no aportar documents a l’Administració pública: a) És un dret dels ciutadans que tenen reconeguda la condició d’interessats en el procediment. b) És un dret dels ciutadans, en general. c) És un dret de les persones interessades. d) Les respostes a) i c) són correctes. 35. Es pot oposar un interessat a aportar determinada documentació en el procediment administratiu? a) No, els interessats han d’aportar al procediment les dades i els documents que exigeixen les administracions públiques d’acord amb el que estableix la normativa aplicable. b) Sí, en qualsevol cas. c) Hi ha casos en què l’interessat té dret a no aportar documents. d) Les respostes a) i c) són correctes. 36. Indicau la resposta incorrecta en relació amb l’aportació de documents per part de les persones interessades: a) L’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears no ha d’exigir l’aportació de documents si aquests documents estan incorporats a la carpeta documental. b) Les administracions públiques no han d’exigir a la ciutadania la presentació de documentació si aquesta consta en el Catàleg de simplificació documental. c) Els interessats tenen dret a no aportar documents que ja estiguin en poder de l’Administració actuant. d) Les còpies que aportin els interessats en el procediment administratiu tenen eficàcia, exclusivament, en l’àmbit de l’activitat de les administracions públiques. 37.En relació amb la seu electrònica regulada a l'article 38 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, quina de les següents afirmacions no és correcta: a)La seva titularitat correspon a una administració pública o a un o diversos organismes públics o entitats de dret públic. b)Es troba disponible per als ciutadans. c)És una adreça electrònica. d)Es troba disponible només per als interessats en el procediment de què es tracti. 38.En virtut del que estableix l'article 38 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, la creació de les seus electròniques està subjecta als següents principis: a)Transparència i publicitat, qualitat, seguretat, disponibilitat, accessibilitat, neutralitat i interoperabilitat. b)Transparència, publicitat, responsabilitat, qualitat, seguretat, disponibilitat, accessibilitat, neutralitat i interoperabilitat. c)Transparència, publicitat, responsabilitat, qualitat, seguretat, disponibilitat, accessibilitat i interoperabilitat. d)Transparència, publicitat, responsabilitat, qualitat, seguretat, accessibilitat, neutralitat i interoperabilitat. 39.En virtut del que estableix l'article 38 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, quan es crea una seu electrònica s'ha de garantir en tot cas: a)La identificació de l'òrgan titular de la seu, així com els mitjans disponibles per a formular suggeriments i queixes. b)La identificació de l'òrgan titular de la seu. c)Els mitjans disponibles per a formular suggeriments i queixes. d)La identificació de l'òrgan titular de la seu i els mitjans disponibles per a formular suggeriments i queixes, així com els serveis digitals. 40.En virtut del que estableix l'article 38 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, el titular de la seu electrònica ha de respondre respecte de: a)La integritat, la veracitat i l’actualització de la informació. b)La informació i els serveis als quals pugui accedir a través d'aquesta. c)La integritat, la veracitat i l’actualització de la informació i els serveis als quals pugui accedir a través d'aquesta. d)La qualitat, la seguretat i la disponibilitat de la informació. 41.Assenyalau l'afirmació correcta en relació amb les actuacions i els tràmits realitzats a les seus electròniques de les administracions públiques: a)Es refereix a procediments o a serveis que no requereixen la identificació de l'administració pública. b)No requereix la identificació o firma electrònica de les persones interessades. c) Es refereix a procediments o a serveis que requereixen la identificació de l'administració pública i, si s’escau, la identificació o firma electrònica de les persones interessades. d)Les seus electròniques només tenen caràcter informatiu. 42.Assenyalau l'afirmació correcta en relació amb l'acte o resolució de creació o supressió d'una seu electrònica: a)Requereix publicació al butlletí oficial corresponent i al directori del punt d'accés general electrònic que correspongui. b)Requereix publicació al Butlletí Oficial de l’Estat. c)Requereix publicació al butlletí oficial corresponent i és potestativa la publicació al punt d'accés general electrònic. d)Requereix publicació al punt d'accés general electrònic que correspongui. 43.L'acte o resolució de creació d'una seu electrònica ha de contenir com a mínim els següents elements: a)L'àmbit d'aplicació. b)La identificació de l'adreça electrònica de referència de la seu electrònica. c)La identificació del titular i de l'òrgan encarregat de la gestió i dels serveis posats a la disposició d'aquesta. d) Totes les respostes anteriors són correctes. 44.Correspon determinar les condicions i els instruments de creació de les seus electròniques, segons el que disposa l'article 38.3 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: a)Al Govern mitjançant reial decret. b)A cada administració pública. c)A l'òrgan col·legiat corresponent de cada comunitat autònoma. d)Al Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques. 45.Segons disposa l'article 38.4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, les seus electròniques de les administracions públiques han de disposar de sistemes que permetin establir: a)Comunicacions segures sempre que siguin necessàries. b)Comunicacions segures quan així ho estableixi una llei. c)Comunicacions segures en tot cas. d)Comunicacions segures quan així ho estableixi un reglament. 46.Tota seu electrònica ha d’oferir el següent contingut mínim a les persones interessades: a)La identificació de l'acte o disposició de creació i l'accés a aquest, directament o mitjançant enllaç a la seva publicació al butlletí oficial corresponent. b)La normativa reguladora del registre al qual s'accedeix a través de la seu electrònica. c)La identificació de la seu electrònica o seu electrònica associada. d)Totes les respostes anteriors són correctes. 47.Tota seu electrònica ha de disposar almenys dels següents serveis: a)Un enllaç per a formular suggeriments i queixes davant els òrgans que en cada cas resulten competents. b)Un sistema de verificació dels certificats de la seu electrònica. c)Un accés als models, i sistemes de presentació massiva, d'ús voluntari. d)Totes les respostes anteriors són correctes. 48.Indicau la norma que regula l'Esquema nacional d'interoperabilitat a l'àmbit de l'administració electrònica: a)Reial decret 203/2021, de 30 de març. b)Reial decret 4/2010, de 8 de gener. c)Reial decret 311/2022, de 3 de maig. d)Cap de les respostes anteriors és correcta. 49.La interoperabilitat entre administracions públiques resulta necessària per a: a)La cooperació, el desenvolupament, la integració i la prestació de serveis conjunts per per les administracions públiques. b)La transferència de tecnologia i la reutilització d'aplicacions en benefici d'una millor eficiència. c)La cooperació entre diferents aplicacions que habilitin nous serveis. d) Totes les respostes anteriors són correctes. 50.Si l'interessat obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració aporta un document per un altre mitjà: a)No se li admet la seva aportació, amb devolució del document de què es tracti. b)Es té per efectuada l'aportació. c)Se li requereix esmena i se li concedeix un termini de 10 dies per a dur-la a terme. d)Se li requereix esmena i se li concedeix un termini de 5 dies per a dur-la a terme.