1.Segons la Llei 7/85, de 2 d'abril, Reguladora de les bases de règim local, el personal al servei de les Entitats locals estarà integrat per: a)Funcionaris de carrera, contractats en règim de dret laboral i personal eventual que exerceix llocs de confiança o assessorament especial. b)Funcionaris de carrera, funcionaris interins i contractats en règim de dret laboral. c)Funcionaris de carrera, funcionaris interins i personal eventual. d)Funcionaris de carrera, funcionaris interins, personal eventual i personal directiu. 2.Segons la Llei 20/2006, municipal i de règim local de les Illes Balears, tenen la consideració de personal al servei de les entitats locals de les Illes Balears: a)El personal funcionari de carrera, funcionari interí, personal eventual i personal directiu. b)El personal funcionari de carrera, funcionari interí, personal laboral fix i personal eventual. c)El personal funcionari, el personal eventual i el personal laboral al servei de les entitats locals. d)El personal funcionari de carrera, funcionari interí, personal laboral fix, el personal eventual i el personal directiu 3.Quin personal al servei de les entitats locals es regeix per la Llei 3/2007 de 27 de març, de Funció pública de la Comunitat autònoma de les Illes Balears, en les matèries no reservades a la legislació bàsica? a)El personal funcionari, personal laboral i el personal eventual b)El personal funcionari i el personal laboral c)Únicament el personal funcionari d)El personal funcionari i el personal eventual 4.En virtut de quina competència exclusiva de l'Estat, es dicta l'Estatut bàsic de l'empleat públic? a)De l’article 149.1º.7a de la Constitució Espanyola b)De l' article 149.1r.13è de la Constitució Espanyola c)De l' article 149.1r.18è de la Constitució Espanyola d)De la regulació de les condicions econòmiques bàsiques que garanteixen la igualtat de tots els espanyols en l' exercici dels drets. 5.La Llei 3/2007 de 27 de març, de Funció pública de la Comunitat autònoma de les Illes Balears serà aplicable als funcionaris de les entitats locals: a)De manera supletòria, b)En tot cas, atès que és una norma amb rang de Llei c)En les matèries no reservada a la legislació bàsica estatal. d)En cap cas resulta d' aplicació. 6.Segons el sistema de fonts de la funció pública local, serà d' aplicació directa: a)El Text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, la legislació bàsica estatal i la Llei 20/2006, municipal i de règim local de les Illes Balears b)La llei de funció pública de la CAIB i la seva normativa de desenvolupament. c)La normativa de desenvolupament estatal. d)El TREBEP i la Llei de funció pública de la CAIB. 7.Segons el Text refós de l' Estatut bàsic de l' empleat públic, els empleats públics es classifiquen en: a)Funcionaris de carrera i funcionaris interins. b)Funcionaris de carrera, funcionaris interins i personal laboral c)Funcionaris de carrera, funcionaris interins, personal laboral i personal eventual. d)Funcionaris de carrera, funcionaris interins, personal laboral i personal eventual i personal directiu. 8.Són funcionaris de carrera qui: a)En virtut de nomenament legal estan vinculats a una Administració Pública per una relació estatutària regulada pel Dret Administratiu per a l' acompliment de serveis professionals de caràcter permanent. b)En virtut de nomenament legal estan vinculats a una Administració Pública per una relació laboral regulada pel Dret Administratiu per a l' acompliment de serveis professionals de caràcter permanent. c)En virtut de nomenament legal estan vinculats a una Administració Pública per una relació estatutària regulada pel Dret laboral per a l' acompliment de serveis professionals de caràcter permanent. d)En virtut de nomenament legal estan vinculats a una Administració Pública per una relació estatutària regulada pel Dret Administratiu per a l' acompliment de serveis professionals de caràcter variable. 9.El nomenament d' un funcionari interí: a)No podrà tenir una durada superior a 3 anys. b)Tindrà lloc sempre que hi hagi una vacant. c)Tindrà lloc sempre que hi hagi un excés o acumulació de tasques. d) S' haurà de justificar sempre per raons de necessitat i urgència. 10.Segons el Text refós de l' Estatut bàsic de l' empleat públic el personal laboral és aquell que: a)En virtut de contracte de treball formalitzat tant per escrit com verbalment, presta servei retribuït per les Administracions Públiques. b)En virtut de contracte de treball fix formalitzat per escrit, presta servei retribuït per les Administracions Públiques c)En virtut de contracte de treball formalitzat per escrit, en qualsevol de les modalitats de contractació previstes en la legislació laboral, presta servei retribuït per les Administracions Públiques. d)En virtut de contracte de treball formalitzat per escrit, en qualsevol de les modalitats previstes en el Text refós de l' Estatut bàsic de l' empleat públic, presta servei retribuït per les Administracions Públiques. 11.Segons la Llei 3/2007 de 27 de març, de Funció pública de la Comunitat autònoma de les Illes Balears, quines funcions podria dur a terme el personal laboral? a)Funcions atribuïdes a un funcionari de carrera. b)Funcions atribuïdes a un funcionari de carrera, excepte les que impliquin exercici de l' autoritat. c)Les funcions previstes en el conveni col.lectiu que li sigui d' aplicació d)Les funcions dels llocs corresponents a les àrees de manteniment i conservació d' edificis, equips i d' instal.lacions. 12.El nomenament interí per a l' execució de programes de caràcter temporal tindrà una durada de: a)3 anys. b)9 mesos dins d' un període de 18 mesos. c)3 anys ampliables per 12 mesos més. d)Fins que finalitzi l' execució del programa. 13.El nomenament interí per excés o acumulació de tasques tindrà una durada de: a)9 mesos dins d' un període de 18 mesos. b)3 mesos dins d' un període de 9 mesos. c)12 mesos prorrogables per 6 mesos més. d)Pel temps estrictament necessari 14.El nomenament interí per substitució transitòria dels titulars tindrà una durada de: a)Fins que s' incorpori el titular del lloc. b)3 anys com a màxim. c)9 mesos dins d' un període de 18 mesos. d)Pel temps estrictament necessari. 15.El nomenament interí per cobrir llocs vacants tindrà una durada màxima de 3 anys, excepte: a)Que el procés selectiu quedi desert, cas en el qual podrà continuar ocupant el lloc. b)Podrà romandre fins a la resolució de la convocatòria amb dret a compensació econòmica, sempre que s' hagi publicat la convocatòria dins dels tres anys. c)Podrà romandre fins a la resolució de la convocatòria sense dret a compensació econòmica, sempre que s' hagi publicat la convocatòria dins dels tres anys. d)En cap cas podrà superar el termini de 3 anys. 16.És personal eventual: a)En virtut de nomenament i amb caràcter permanent, només realitza funcions expressament qualificades com de confiança especial. b)En virtut de nomenament i amb caràcter no permanent, només realitza funcions expressament qualificades com de confiança especial. c)En virtut de nomenament, previ procés de provisió per concurs, i caràcter no permanent, només realitza funcions expressament qualificades com de confiança especial. d)En virtut de nomenament i caràcter no permanent, realitza entre d' altres, funcions qualificades com de confiança especial. 17.Per designar el personal directiu: a)S' atendrà a principis d' igualtat, mèrit i capacitat i a criteris d' idoneïtat. b)Tant el seu nomenament com el seu cessament seran lliures. c)Hauran de tenir la condició de funcionari de carrera del subgrup A1 d)Es durà a terme mitjançant procediments que garanteixin la publicitat i la concurrència. 18.En quin d'aquests supòsits, la finalització del nomenament interí origina el dret a compensació econòmica? a)Per supressió o amortització del lloc assignat per raons organitzatives. b)Per haver transcorregut més de 3 anys en els casos d' execució de programes de caràcter temporal. c)Pel transcurs de 3 anys sense que s' hagi procedit a publicar la convocatòria en aquest termini. d)Pel transcurs de 3 anys sense que s' hagi cobert el lloc per un funcionari de carrera. 19.Quina de les següents subescales no pertany a l'escala de l'Administració general? a)Tècnica b)Subalterna c)Serveis especials d)De gestió 20.El personal funcionari amb habilitació de caràcter nacional, es regeix per: a)El TREBEP b)La llei 20/2006 municipal i de règim local de les Illes Balears. c)La llei 7/85 de bases de règim local d)Per la seva normativa específica. 21.L' oferta d' ocupació pública és: a)El conjunt de llocs de treball vacants la cobertura dels quals resulti necessària, amb dotació pressupostària b)El conjunt de llocs de treball que van deixant vacants les jubilacions produïdes l' exercici anterior. c)El conjunt de places vacants de personal funcionari i de personal laboral la cobertura dels quals és necessària, amb dotació pressupostària. d)El conjunt de places vacants de personal funcionari la cobertura del qual és necessària, amb dotació pressupostària. 22.Indiqui la correcta: a)L'oferta pública s'ha de publicar al BOIB b)L' oferta pública d' ocupació ha d' indicar la titulació requerida per al seu accés. c)Serà objecte de l' oferta pública tots els llocs vacants la cobertura dels quals sigui necessària. d)El Govern de les Illes Balears podrà acordar l'execució conjunta de les ofertes públiques d'ocupació de diverses entitats locals, a sol·licitud d'aquestes. 23.Quin termini té l'Administració pública per executar l'oferta pública d'ocupació? a)1 any improrrogable. b)3 anys improrrogables. c)3 anys prorrogables per un més. d)1 any prorrogable per un més. 24.En quin cas la condició de personal eventual podrà constituir mèrit per a l' accés a la funció pública? a)Només podrà ser mèrit per a la promoció interna. b)Només podrà ser mèrit per a l' accés al subgrup A1 c)En cap cas d)Sempre, per considerar-se temps de servei prestat a l' Administració. 25.Les necessitats reals de recursos humans es concreten en: a)La relació de llocs de treball b)En els plans d' ordenació c)En l' oferta pública d' ocupació d)A la plantilla pressupostària. 26.Segons la Llei de bases del règim local, les plantilles hauran de respondre als principis següents: a)Principis d' igualtat, capacitat i mèrit b)Principis d' igualtat, capacitat, mèrit i publicitat. c)Principi d' eficiència, economia i sostenibilitat financera. d)Principi de racionalitat, economia i eficiència. 27.Segons la Llei de bases de règim local, les corporacions locals formaran públicament la seva oferta pública d' ocupació ajustant-se als criteris establerts en: a)La mesa general de negociació b)Acord plenari. c)Acord de Junta de Govern. d)A l' aprovat per l' Estat. 28.Quin d'aquests conceptes retributius no té la consideració de retribució bàsica? a)Sou b)Triennis c)Serveis extraordinaris d)Pagues extraordinàries 29.El complement específic està destinat a retribuir: a)L' especial dificultat tècnica, dedicació, incompatibilitat, responsabilitat, perillositat o penositat. b)L' especial rendiment, activitat extraordinària i l' interès i iniciativa amb què el funcionari exerceix el seu treball. c)L' especialització, responsabilitat, competència i comandament. d)La progressió assolida pel funcionari dins del sistema de carrera administrativa. 30.Segons el TREBEP, la carrera horitzontal és:: a)El conjunt ordenat d' oportunitats d' ascens i expectatives de progrés professional conforme als principis d' igualtat, mèrit i capacitat. b)Consisteix en la progressió de graus, categories, graons o altres conceptes anàlegs, sense necessitat de canviar de llocs. c)El conjunt ordenat d' oportunitats d' ascens en l' estructura de llocs de treball. d)El conjunt ordenat d' oportunitats d' ascens des d' un cos o escala d' un subgrup o grup de classificació professional en el supòsit que no tingui subgrup, a un altre de superior. 31.En la carrera horitzontal s’ha de valorar: a)La trajectòria i actuació professional, la qualitat dels treballs realitzats, els coneixements adquirits i el resultat de l' avaluació de l' acompliment b)Només l' avaluació de l' acompliment c)La conducta professional i el rendiment o assoliment de resultat. d)La trajectòria i actuació professional i el resultat de l' avaluació de l' acompliment 32.L' avaluació de l' acompliment atendrà criteris de: a)Transparència, objectivitat, imparcialitat i no discriminació. b)Privacitat, subjectivitat, imparcialitat i no discriminació. c)Publicitat, igualtat, mèrit i capacitat. d)Privacitat, subjectivitat, mèrit i capacitat. 33.La carrera professional és una retribució de caràcter: a)Bàsica b)Complementària c)Extraordinària, d)Indemnitzadora. 34.D'acord amb el TREBEP, quin d'aquests principis no regeix en l'actuació dels empleats públics? a)Objectivitat b)Accessibilitat c)Exemplaritat d)Publicitat 35.Per mort, accident o malaltia greu d' un oncle que viu en diferent localitat, la persona empleada pública li correspon un permís de: a)5 dies b)4 dies c)3 dies d)2 dies 36.Quina d'aquestes matèries no són objecte de negociació segons el TREBEP? a)La determinació i aplicació de les retribucions complementàries. b)Els plans de previsió social complementària c)Les propostes sobre drets sindicals i de participació d)L' increment de les retribucions de personal. 37.Pot una persona estrangera d'un país que no pertanyi a la UE participar en un procés selectiu d'una corporació local? a)No, es requereix que tingui nacionalitat espanyola. b)Sí, es pot presentar en igualtat de condicions. c)Sí que es pot presentar, amb excepció de l' accés a les places que impliquin participació directa en els poders públics. d)Sí, si el seu cònjuge té nacionalitat espanyola o té nacionalitat d' un altre Estat membre. 38.Quina de les següents situacions no és una situació recollida en el títol VI del TREBEP? a)Serveis especials. b)Serveis en altres administracions. c)Jubilació parcial. d)Suspensió de funcions. 39.Si una persona funcionària de carrera d'una altra administració és designada personal eventual en un Ajuntament, en quina situació administrativa serà declarada en la seva Administració d'origen?) a)Servei en altres administracions b)Serveis especials. c)Excedència voluntària per interès particular d)Excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic. 40.L' excedència voluntària per interès particular: a)Es pot concedir per un període mínim de 2 anys. b)Es pot concedir per un període mínim de 5 anys. c)Es pot concedir per un període mínim de 2 anys. d)Es pot concedir per un període màxim de 5 anys. 41.Si una persona funcionària de carrera, obté una plaça per concurs oposició en una altra Administració, en quina situació serà declarada en la seva Administració d' origen: a)Excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic. b)Servei en altres administracions c)Servei especials d)Suspensió de funcions. 42. Mitjançant quin instrument jurídic es podran regular altres situacions administratives per als funcionaris de carrera, segons el TREBEP: a)Mitjançant Acord dels òrgans de govern de les Administracions Públiques. b)Mitjançant Decret acordat en el Consell de Ministres c)Mitjançant reglament de desenvolupament. d)Mitjançant lleis de funció pública. 43.En quina situació administrativa es computa el temps a efectes d' ascensos, reconeixement de triennis, promoció interna i drets en el règim de la seguretat social, que els sigui d' aplicació: a)Servei en altres administracions b)Servei especials però sense el còmput de temps per a ascensos. c)Serveis especials. d)Excedència per cura de familiars. 44.Si una persona funcionària de carrera obté un lloc de treball en una altra Administració per concurs de mèrit, en quina situació quedaria respecte a la seva Administració d' origen: a) Servei en altres administracions b)Excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic c)Serveis especials d)Suspensió de funcions 45.El TREBEP regula expressament, com a situació administrativa, i sens perjudici d' altres situacions que s' estableixin en les corresponents lleis de funció pública: a)L’Expectativa de destinació b)L’Excedència forçosa c)La suspensió de funcions. d)L’Excedència voluntària 46.En les excedència per raó de violència de gènere, es tindrà dret a percebre les retribucions íntegres durant: a)Els 6 primers mesos. b)Els 2 primers mesos. c)Els 3 primers mesos. d)El primer any. 47.En les excedència per raó de violència de gènere, tindran dret a la reserva del lloc de treball que desenvolupaven durant: a)Els 2 primers mesos. b)Els 3 primers mesos. c)Els 6 primers mesos d)Durant el primer any. 48.La suspensió ferma per sanció disciplinària no podrà excedir de: a)6 mesos. b)6 anys c)12 mesos. d)3 mesos. 49.Segons la Llei 20/2006, Municipal i de Règim local , es podran proveir mitjançant lliure designació els llocs de: a)Caps de departament. b)Caps de servei. c)Caps de secció. d)Xofer. 50.El règim disciplinari del personal laboral es regirà: a)Pel que disposi la legislació laboral, en allò no previst en el TREBEP. b)Pel que disposi el TREBEP. c)Pel que disposi el conveni col·lectiu que sigui d' aplicació. d)Pel que disposi el reglament disciplinari a la CAIB. 51.El període màxim de durada de la situació de declaració d' expectativa de destinació és: a)2 anys b)1 any. c)6 mesos. d)3 mesos. 52.El reingrés en el servei actiu del personal funcionari que no té reserva de lloc de treball s' efectua: a)Per adscripció provisional b)Per declaració d' expectativa de destinació c)Per comissió de serveis d)A través de la participació en les convocatòries de provisió. 53.El reingrés es durà a terme respectant el següent ordre de prelació de situació de procedència: a)Expectativa de destinació, excedència forçosa, suspensió de funcions i excedència voluntària. b)Excedència voluntària, expectativa de destinació, excedència forçosa i suspensió de funcions. c)Expectativa de destinació, excedència forçosa, excedència voluntària i suspensió de funcions d)Expectativa de destinació, excedència voluntària, excedència forçosa i suspensió de funcions 54.Quan un lloc de treball quedi vacant de forma temporal i definitiva, pot ocupar-se en comissió de serveis: a)Pel personal funcionari de carrera o funcionari interí del mateix cos b)Pel personal funcionari de carrera que pertanyi al mateix subgrup i compleixi els requisits del lloc. c)Pel personal funcionari de carrera del mateix cos, escala o especialitat que compleixi els requisits del lloc. d)Pel personal de la lletra c), i si no ho hagués podrà ser personal funcionari interí que compleixi els mateixos requisits. 55.La durada de la comissió de serveis és: a)Pel temps estrictament necessari. b)Per un any c)Fins que torna el titular del lloc. d)No podrà autoritzar-se la pròrroga de les comissions de serveis en llocs vacants més enllà d' 1 any. 56.En quins supòsits podrà efectuar-se un nomenament per millora d' ocupació en un lloc singularitzat: a)Quan resulti dues vegades desert en un procés de provisió per concurs obert i permanent específic. b)Quan resulti dues vegades desert en una convocatòria de comissió de serveis c)Quan no sigui possible la seva cobertura mitjançant nomenament interí d)Quan hagi funcionari de carrera de subgrup immediatament inferior disponible pel seu nomenament. 57.El règim d' incompatibilitats de l' empleat públic local està regulat en: a)El TREBEP. b)A la llei 20/2006, de municipal i de règim local de les Illes Balears c)A la Llei 7/85, de 2 d'abril, Reguladora de les bases de règim local. d)En la llei 53/1984, de 26 de desembre d'Incompatibilitats del personal al servei de les Administracions públiques. 58.El personal al servei de les corporacions locals podrà exercir un segon lloc o activitat en el sector públic: a)En cap cas. b)En els supòsits previstos per a funcionaris docents i sanitaris. c)Si així ho determina el Ple de la Corporació d)Per raons d' interès públic que així ho determini la Junta de Govern 59.Serà requisit per autoritzar un funcionari del grup A la compatibilitat d' activitats públiques, que la quantitat total percebuda per ambdues prestacions a)No superi la remuneració per al càrrec de Director/a General ni superi la retribució de l'activitat principal incrementada en un 45% b)No superi la remuneració per al càrrec de Director/a General ni superi la retribució de l'activitat principal incrementada en un 40% c)No superi la remuneració per al càrrec de Director/a General ni superi la retribució de l'activitat principal incrementada en un 35% d)No superi la remuneració per al càrrec de Director/a General ni superi la retribució de l'activitat principal incrementada en un 30% 60.L' autorització o denegació de compatibilitat pública per a un segon lloc o activitat en el sector públic del personal funcionari d' una corporació local correspon: a)Al Ple b)Junta de Govern c)A l' Alcalde d)Al Regidor de l' Àrea competent. 61. El incompliment injustificat de l' horari de treball constitueix falta greu si: a)Si acumulat suposa un mínim de 5 hores dins del mes natural. b)Si acumulat suposa un mínim de 10 hores dins d' un mes natural. c)Si acumulat suposa un mínim de 8 hores dins d' un mes natural. d)Si acumulat suposa un mínim de 3 hores dins d' un mes natural. 62. Quin d' aquests principis no regeix en la potestat disciplinària: a)Principi de retroactivitat b)Principi de culpabilitat c)Principi de presumpció d' innocència d)Principi de celeritat 63.L' incompliment de les normes d' incompatibilitat constitueix: a)Falta greu b)Falta molt greu, quan doni lloc a una situació d' incompatibilitat c)Falta lleu, si s' ha comunicat la incompatibilitat abans de l' inici del corresponent procediment disciplinari. d)Falta molt greu 64.La separació del servei és una sanció que es podrà imposar per: a)Falta greus b)Falta molt greus c)Falta lleus d)No constitueix una sanció, ja que és una situació administrativa. 65.Les infraccions greus prescriuen a: a)Els 2 anys b)Els 3 anys c)Els 4 anys d)A l' any 66.El termini de prescripció de les sancions disciplinàries imposades són: a)3 anys per a les molt greus, 2 anys per a les greus i 6 mesos per a les lleus. b)3 anys per a les molt greus, 2 anys per a les greus i 1 any per a les lleus. c)3 anys per a les molt greus, 1 any per a les greus i 6 mesos per a les lleus. d)4 anys per a les molt greus, 3 anys per a les greus i 1 any per a les lleus. 67.El termini de prescripció de les faltes començarà a comptar-se des de: a)La notificació de l' inici del procediment disciplinari. b)Des que l' òrgan competent per iniciar el procediment té coneixement de la comissió de la falta. c)Des que es comet la falta. d)Des de l' aprovació de l' acord d' iniciació del procediment. 68.El termini de prescripció de les sancions comença a comptar-se des de:: a)La fermesa de la resolució. b)La notificació de la resolució sancionadora. c)L' aprovació de la resolució sancionadora. d)El transcurs d' 1 mes des de la resolució sancionadora. 69.¿Quin d'aquests principis no regeix en el procediment en un procediment disciplinari? a)Principi de celeritat. b)Principi d' eficàcia. c)Principi d' economia processal. d)Principi de retroactivitat. 70.La suspensió provisional com a mesura cautelar en un procediment disciplinari no podrà tenir una durada superior a: a)6 mesos. b)6 mesos, llevat del cas de paralització del procediment imputable a l' interessat. c)3 mesos. d)2 mesos. 71.El funcionari suspens provisional tindrà dret a percebre: a)El 75% de les retribucions bàsiques i, si s' escau, les prestacions per fill a càrrec. b)El 100% de les retribucions bàsiques i, si s' escau, les prestacions per fill a càrrec. c)Les retribucions íntegres i, si s' escau, les prestacions per fill a càrrec. d)El sou base i, s’escau, les prestacions per fill a càrrec. 72. La incoació d’un expedient disciplinari al personal de l’Administració Local correspon a: a)Al president/a de la Corporación o el òrgan a qui delegui. b)A la Junta de Govern o l’òrgan a qui delegui. c)Al Ple de la Corporació d)Al Regidor/a competent por raó de la matèria.