1.Els consells insulars han d’adequar el seu funcionament a: a)El que disposen el títol VI de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, i el reglament orgànic respectiu. b)El que disposen el títol V de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, i el reglament orgànic respectiu. c)El que disposen l’Estatut d’autonomia, el títol V de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, i el reglament orgànic respectiu. d)El que disposen l’Estatut d’autonomia, el títol VI de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, i el reglament orgànic respectiu. 2.El català és la llengua: a)D’ús normal i preferent en l’Administració insular i en les entitats que en depenen. b)D’ús normal i exclusiu en l’Administració insular i en les entitats que en depenen. c)D’ús normal i general en l’Administració insular i en les entitats que en depenen. d)D’ús formal i habitual en l’Administració insular i en les entitats que en depenen. 3.Segons estableix la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars: a)Els consells insulars han d’adoptar mesures per a la normalització de la llengua catalana en qualsevol àmbit i han de vetlar per la qualitat del llenguatge administratiu. b)Els consells insulars han d’adoptar mesures per a la normalització de la llengua catalana en qualsevol àmbit i han de vetlar per l’estandardització del llenguatge administratiu. c)Els consells insulars han d’adoptar mesures per a la normalització de la llengua catalana en l’àmbit de les seves competències i han de vetlar per la qualitat del llenguatge administratiu. d)Els consells insulars han d’adoptar mesures per a la normalització de la llengua catalana en l’àmbit de les seves competències i han de vetlar per l’estandardització del llenguatge administratiu. 4.Els consellers executius no electes del Consell Insular: a)Poden intervenir en les sessions del Ple i les comissions, amb veu i sense vot, en assumptes relacionats amb el departament respectiu. b)Poden intervenir en les sessions del Ple i les comissions, amb veu i vot, en assumptes relacionats amb el departament respectiu. c)Poden intervenir en les sessions del Ple i les comissions, amb veu i sense vot, en assumptes relacionats amb les competències insulars. d)Poden intervenir en les sessions del Ple i les comissions, amb veu i vot, en assumptes relacionats amb les competències insulars. 5.En les sessions del Consell Executiu es poden adoptar acords sobre altres assumptes que no figurin en l’ordre del dia: a)Per decisió de la presidència, en qualsevol cas. b)Per raons d’urgència, sempre que aquesta sigui acordada per la majoria absoluta dels membres del Consell Executiu. c)Per raons d’urgència, sempre que aquesta sigui acordada per la majoria simple dels membres del Consell Executiu d)Per raons d’oportunitat, sempre que aquesta sigui acordada per la majoria absoluta dels membres del Consell Executiu 6.El Ple del Consell Insular exerceix el control i la fiscalització de l’actuació del president i del Consell Insular, entre d’altres, pels mitjans següents: a)Moció de censura, qüestió de confiança, comissions informatives. b)Moció de confiança, comissions d’investigació, preguntes. c)Moció de censura, comissions informatives, preguntes. d)Moció de censura, qüestió de confiança, comissions d’investigació. 7.La qüestió de confiança la pot plantejar al Ple del Consell Insular: a)El president sobre el seu programa en conjunt, sobre una declaració de política especial o sobre l’aprovació de qualsevol assumpte de transcendència general. b)El president sobre el seu programa en conjunt, sobre una declaració de política general o sobre l’aprovació de qualsevol assumpte de transcendència especial. c)Qualsevol grup polític sobre el seu programa en conjunt, sobre una declaració de política general o sobre l’aprovació de qualsevol assumpte de transcendència especial. d)El president o qualsevol grup polític sobre el seu programa en conjunt, sobre una declaració de política general o sobre l’aprovació de qualsevol assumpte de transcendència especial. 8.Els debats sobre l’actuació de política general que ha de dur a terme el Ple del Consell Insular són: a)Un mínim de dos debats anuals. b)Un mínim d’un debat en cada mandat corporatiu. c)Un mínim de dos debats en cada mandat corporatiu. d)Un mínim d’un debat anual. 9.El Ple pot acordar de celebrar una sessió extraordinària que tengui per objecte debatre la gestió del Consell Executiu en àrees determinades: a)A proposta del president o a sol·licitud d’almenys una quarta part dels seus membres. b)A proposta del president o a sol·licitud d’almenys una tercera part dels seus membres. c)A proposta del president o a sol·licitud d’almenys dos grups polítics que representin una tercera part dels seus membres. d)A proposta del president o a sol·licitud d’almenys dos grups polítics que representin una quarta part dels seus membres. 10.Les interpel·lacions: a)Han de versar sobre l’actuació del president, del Consell Executiu o d’algun departament en qüestions de política general. b)Han de versar sobre l’actuació del Ple, del president, del Consell Executiu o d’algun departament en qüestions de política general. c)Han de versar sobre l’actuació del president, del Consell Executiu o d’algun departament en qüestions de política insular. d)Han de versar sobre l’actuació del ple, del president, del Consell Executiu o d’algun departament en qüestions de política insular. 11.Les preguntes: a)Tenen una resposta oral o una resposta escrita. b)Tenen una resposta oral i una resposta escrita. c)Tenen una resposta únicament oral. d)Tenen una resposta únicament escrita. 12.El Ple pot acordar la creació de comissions d’investigació sobre l’actuació dels òrgans de govern insulars o dels seus membres en un assumpte o una matèria determinats: a)A proposta d’un grup polític que representi almenys la tercera part dels seus membres. b)A proposta d’un grup polític que representin almenys la quarta part dels seus membres. c)A proposta de dos grups polítics que representin almenys la quarta part dels seus membres. d)A proposta de dos grups polítics que representin almenys la tercera part dels seus membres. 13.Les compareixences del president o dels membres del Consell Executiu davant el Ple o davant una comissió: a)Es poden dur a terme a petició únicament del president, però també si ho sol·liciten almenys dos grups polítics o el nombre de membres del Ple que fixi el reglament orgànic. b)Es poden dur a terme a petició del president o dels membres del Consell Executiu, com també si ho sol·liciten almenys dos grups polítics o el nombre de membres del Ple que fixi el reglament orgànic. c)Es poden dur a terme a petició del president, com també si ho sol·licita un grup polític o el nombre de membres del Ple que fixi el reglament orgànic. d)Es poden dur a terme a petició del president o dels membres del Consell Executiu, així com si ho sol·licita un grup polític o el nombre de membres del Ple que fixi el reglament orgànic 14.Els actes dictats pel president adopten la forma de: a)Resolucions de la presidència. b)Bans de la presidència. c)Reglaments de la presidència. d)Decrets de la presidència. 15.Contra els actes dictats pel Consell Executiu es pot interposar: a)Un recurs d’alçada davant el Ple. b)Un recurs d’alçada davant la Comissió de Govern. c)Un recurs d’alçada davant la Presidència. d)No hi cap recurs d’alçada contra els actes dictats pel Consell Executiu. 16.Són competents per resoldre els procediments de revisió d’ofici de disposicions i actes: a)El Ple i el president. b)El Ple i el Consell Executiu. c)El Ple i la Comissió de Govern. d)El Consell Executiu i el president. 17.La resolució dels procediments de revisió d’ofici en matèria tributària correspon: a)Al Ple. b)Als serveis d’intervenció. c)Al Consell Executiu. d)Al president. 18.L’exercici de la potestat sancionadora correspon: a)Als òrgans insulars determinats legalment o reglamentàriament per raó de la matèria o, si no n’hi ha, al president. b)Als òrgans insulars determinats legalment o reglamentàriament per raó de la matèria o, si no n’hi ha, al Consell Executiu. c)Als òrgans insulars determinats legalment o reglamentàriament per raó de la matèria o, si no n’hi ha, al conseller executiu competent. d)Als òrgans insulars determinats legalment o reglamentàriament per raó de la matèria o, si no n’hi ha, al Ple. 19.La potestat reglamentària dels consells insulars s’exerceix mitjançant les disposicions aprovades: a)Pel Ple. b)Pel Govern. c)Pel Parlament. d)Pel Consell Executiu. 20.Les disposicions generals del Ple responen a la tipologia següent: a)Reglament orgànic, reglament ordinari , ordenança fiscal i altres reglaments. b)Reglament orgànic, reglament executiu, ordenança fiscal i reglaments organitzatius. c)Reglament organitzatiu, reglament executiu, ordenança fiscal i altres reglaments. d)Reglament orgànic, reglament executiu, ordenança fiscal i altres reglaments. 21.Els pressupostos generals i els instruments de planificació general i sectorial i d’ordenació territorial i urbanística tenen rang de: a)Disposició especial. b)Disposició reglamentària. c)Disposició legal. d)Disposició especialitzada. 22.La potestat reglamentària en les matèries de l’article 70 de l’Estatut d’autonomia correspon: a)Als consells insulars i al Govern. b)Als consells insulars i, supletòriament, al Govern. c)Als consells insulars, sense possibilitat d’intervenció del Govern. d)Als consells insulars, sens perjudici de la facultat del Govern d’establir els principis generals en la matèria. 23.En l’exercici de la potestat reglamentària, els consells insulars han d’actuar d’acord amb els principis de: a)Oportunitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència. b)Necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència. c)Necessitat, oportunitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència. d)Necessitat, eficàcia, progressivitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència. 24.Les relacions entre els reglaments de cada consell insular es regeixen pels principis de: a)Competició i especialitat. b)Competència i transparència. c)Competició i transparència. d)Competència i especialitat. 25.Perquè els reglaments entrin en vigor i produeixin efectes jurídics: a)Se n’ha de publicar l’acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. b)S’han de publicar íntegrament en el Butlletí Oficial de l’Estat. c)Se n’ha de publicar l’acord en el Butlletí Oficial de l’Estat. d)S’han de publicar íntegrament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. 26.La consulta pública prèvia a l’inici del procediment d’elaboració de disposicions reglamentàries i en els supòsits que preveu la normativa bàsica estatal no és preceptiva quan es tracti d’iniciatives: a)De reglaments tècnics i d’organització. b)De reglaments orgànics. c)De reglaments executius. d)De reglaments de desplegament. 27.L’elaboració dels reglaments executius és iniciada: a)Per acord plenari. b)Pel president. c)Per acord del Consell Executiu. d)Pel conseller executiu competent per raó de la matèria. 28.El projecte de reglament executiu ha de ser adoptat per: a)El Consell Executiu. b)El conseller executiu competent per raó de la matèria. c)El president. d)El Ple. 29.El termini dels tràmits d’audiència, de consultes i d’informació pública per a l’aprovació de reglaments executius ha de ser adequat a la naturalesa de la disposició i, en tot cas: a)No inferior a quaranta dies. b)No inferior a trenta dies. c)No inferior a vint dies. d)No inferior a deu dies. 30.Les mesures provisionals adequades i necessàries per assegurar l’eficàcia de la regulació que es pretengui establir amb un reglament executiu, poden ser adoptades per: a)El Consell Executiu. b)El conseller executiu competent per raó de la matèria. c)El president. d)El Ple. 31.La proposta prèvia del reglament executiu que se sotmeti a aprovació definitiva ha d’anar acompanyada de: a)La darrera versió del projecte, la memòria d’anàlisi d’impacte normatiu i el dictamen del Consell Consultiu. b)La darrera versió del projecte, la memòria d’anàlisi d’impacte de gènere i el dictamen del Consell Consultiu. c)La darrera versió del projecte, la memòria d’anàlisi d’impacte normatiu i el dictamen del Govern. d)La darrera versió del projecte, la memòria d’anàlisi d’impacte de gènere i el dictamen del Govern. 32.Per a l’elaboració del reglament orgànic s’han de seguir, en qualsevol cas, els tràmits següents: a)Informació pública per un termini no inferior a un mes, informe sobre al·legacions, informe dels serveis jurídics, dictamen del Consell Consultiu i aprovació definitiva pel Ple. b)Aprovació inicial pel Ple, informació pública per un termini no inferior a 45 dies, informe sobre al·legacions, informe dels serveis jurídics, dictamen del Consell Consultiu i aprovació definitiva pel Ple. c)Aprovació inicial pel Ple, informació pública per un termini no inferior a un mes, informe sobre al·legacions, informe dels serveis jurídics i aprovació definitiva pel Ple. d)Aprovació inicial pel Ple, informació pública per un termini no inferior a un mes, informe sobre al·legacions, informe dels serveis jurídics, dictamen del Consell Consultiu i aprovació definitiva pel Ple. 33.Quin òrgan dels consells insulars exerceix la iniciativa legislativa prevista en l'Estatut d'autonomia? a)El Consell Executiu. b)El Ple c)La Presidència d)La Junta de Portaveus 34.Els consells insulars poden representar protocol·làriament el Govern de la comunitat autònoma en un acte oficial que tengui lloc a l'illa? a)Sí, per mitjà de qualsevol conseller executiu. b)Sí, per mitjà de la seva presidència. c)No, ha de representar-lo el president del Govern. d)No, ha de representar-lo qualsevol dels membres del Govern. 35.Les polítiques de gènere, la conciliació de la vida familiar i laboral, i la dona són matèries de competència dels consells insulars? a)No, són competència del Govern de les Illes Balears. b)Sí, són competències pròpies dels consells insulars. c)Sí, són competències delegades dels consells insulars. d)No, són competències de l'Estat. 36.Quina potestat té el Govern de les Illes Balears respecte de les competències pròpies dels consells insulars? a)La potestat de coordinar l'actuació dels consells insulars en l'exercici de les competències. b)La potestat reglamentària. c)La funció executiva i de gestió. d)La potestat d'adoptar polítiques pròpies en cada sector de l'acció pública. 37.Les proposicions de llei dels consells insulars s’han d’aprovar: a)Per majoria simple dels membres assistents al Ple. b)Per majoria absoluta del Ple. c)Per majoria simple del Consell Executiu. d)Per majoria simple del nombre de membres del Ple. 38.En relació amb els plans insulars de cooperació, indicau la resposta incorrecta: a)És un instrument per contribuir al finançament de les inversions de caràcter prioritari que proposin les entitats locals. b)Té caràcter anual. c)Té caràcter pluriennal. d)El Govern de la comunitat autònoma ha de col·laborar en la dotació econòmica dels plans. 39.D'acord amb l'art 112 de la Llei 4/2022 de consells insulars, quina facultat es reserva el Govern de la comunitat autònoma respecte de les competències delegades als consells insulars? a)Dictar instruccions tècniques de caràcter particular. b)Instruir els expedients sancionadors dels serveis objecte de la delegació. c)Designar assessors. d)Nomenar personal tècnic. 40.Les propostes de delegació de competències municipals en els consells insulars s'han de sotmetre a informació pública per un termini mínim de: a)Un mes. b)Quinze dies. c)Dos mesos. d)Tres mesos. 41.En cas d'incompliment del decret de delegació per part d'un consell insular, el Govern de la comunitat autònoma podrà adoptar la mesura següent: a)Suspensió parcial o total de la delegació per un període no superior a sis mesos. b)Suspensió parcial o total de la delegació per un període no superior a un mes. c)Suspensió parcial o total de la delegació per un període no superior a tres mesos. d)Suspensió parcial o total de la delegació per un període no superior a un any. 42.La delegació de competències als consells insulars s'ha d'acordar mitjançant: a)Un decret aprovat en el Consell de Govern. b)Un acord de Ple dels consells insulars adoptat per majoria simple. c)Una llei del Govern de la comunitat autònoma. d)Un reglament del consell insular corresponent. 43.Quan un instrument de planificació de la comunitat autònoma afecta àmbits materials en què els consells insulars tenguin competències, aquests han de disposar de la informació adequada i han de ser oïts en un termini: a)D’un mes. b)De quinze dies. c)De tres mesos. d)Adequat i suficient 44.Qui ha de resoldre els recursos administratius contra els actes de l’Administració de la comunitat autònoma dictats abans de la transferència de la competència als consells insulars, presentats posteriorment a aquesta? a)Els òrgans competents dels consells insulars. b)Els òrgans competents de l’Administració de la Comunitat Autònoma. c)El Tribunal Administratiu Central de Recursos. d)Poden resoldre els recursos tant els òrgans competents dels consells insulars com els òrgans competents de l’Administració de la Comunitat Autònoma. 45.En relació amb els consorcis, indicau la resposta correcta: a)Les entitats instrumentals dels consells insulars no poden constituir consorcis amb altres administracions públiques. b)Es poden constituir quan la cooperació no es por dur a terme mitjançant un conveni. c)Els consells insulars no poden constituir consorcis amb entitats privades. d)Les entitats instrumentals dels consells insulars no poden constituir consorcis amb entitats públiques. 46.Els consells insulars coordinen o assumeixen la prestació dels serveis municipals als municipis amb una població: a)Inferior a 25.000 habitants. b)Inferior a 30.000 habitants. c)Inferior a 15.000 habitants. d)Inferior a 20.000 habitants. 47.Els ens instrumentals dels consells insulars poden subscriure convenis amb ciutadans particulars? a)Els ens instrumentals dels consells insulars no poden subscriure cap tipus de convenis. b)Els ens instrumentals dels consells insulars no poden subscriure convenis amb subjectes de dret privat. c)Sí, si implica cessió de la titularitat de la competència. d)Sí, d’acord amb la legislació bàsica de l’ Estat. 48.Quins són els òrgans superiors d’administració dels consells insulars? a)Directors insulars b)El/la president/a c)Els consellers executius d)Totes les respostes anteriors són correctes 49.La sessió pública constitutiva del Ple dels consells insulars se celebra: a)En el període comprès entre els dies vint-i-dos i quaranta-cinc des de la data de les eleccions. b)En el període comprès entre els dies vint-i-u i quaranta-sis des de la data de les eleccions. c)En el període comprès entre els dies vint i quaranta-cinc des de la data de les eleccions. d)En el període comprès entre els dies vint-i-u i quaranta-cinc des de la data de les eleccions. 50.Quina de les funcions següents no correspon a les comissions del Ple? a)En el cas de la Comissió Especial de Comptes, les que preveu la legislació d'hisendes locals. b)El seguiment de la gestió del president, del Consell Executiu i dels seus membres, sens perjudici del control que correspon al Ple. c)L'informe o la consulta dels assumptes que hagin de ser sotmesos a la decisió del Ple. d)L'exercici de les competències assignades en el reglament orgànic i de les competències delegades pel Ple d'acord amb la Llei de consells insulars. 51.Quines d’aquestes atribucions no requereixen el vot favorable de la majoria absoluta del nombre legal de membres del Ple dels consells insulars? a)Exercir la iniciativa legislativa d'acord amb l'Estatut d'autonomia. b)Crear, modificar i suprimir els serveis públics de competència del Consell Insular, determinar-ne les formes de gestió i aprovar la prestació de serveis públics i d'activitats econòmiques en règim de monopoli d'acord amb la legislació sobre la competència. c)Alterar la qualificació jurídica dels béns de domini públic i autoritzar la cessió gratuïta de béns immobles a altres entitats públiques o privades d)Aprovar la creació i la supressió de municipis, com també l'alteració de termes municipals. 52.Per quina d’aquestes causes no cessa el president del Consell Insular? a)La pèrdua de la condició de membre del Consell Insular. b)Quan la incapacitat física o psíquica és apreciada motivadament per dues cinquenes parts dels membres del Ple, i aprovada per majoria simple. c)L'acabament del mandat d'acord amb la legislació electoral. d)La renúncia comunicada per escrit al Ple. 53.Quina d’aquestes afirmacions es incorrecta? a)El Consell Executiu és l'òrgan de govern al capdavant de l'Administració insular. b)El Consell Executiu està integrat pel president, el vicepresident o vicepresidents i els consellers executius que tenen la condició d’electes. c)El Consell Executiu respon políticament davant el Ple de la seva gestió de forma solidària. d)El president assigna la secretaria del Consell Executiu a un dels seus membres o al secretari general del Consell Insular. Si ho fa en un dels membres, aquest podrà comptar amb l'assistència d'un funcionari del grup A. 54.Els consells insulars emparen els drets dels ciutadans, mitjançant: a)Els instruments i procediments adequats per rebre la informació institucional i administrativa per a l’exercici dels seus dret i participació en l’organització de l’Administració insular. b)L’assistència a les sessions del Ple fent ús de les facultats determinades pel reglament orgànic. c)Les consultes en els procediments de planificació sectorial i d’elaboració normativa. d)Totes les respostes anteriors són correctes. 55.Els ens del sector públic instrumental dels consells insulars es regeixen per: a)Per a l’elaboració i aprovació dels pressuposts, dels comptes anuals, tresoreria i fiscalització, per la legislació d’hisendes locals. b)El patrimoni, per la legislació de patrimoni, si escau. c)Pel reglament orgànic del consell insular corresponent. d)Totes les respostes anteriors són correctes. 56.La Llei de consells insulars preveu que les notificacions, citacions i altres comunicacions judicials, perquè s'entenguin fetes amb validesa, s'han de practicar: a)En la seu dels serveis jurídics dels consells insulars. b)De conformitat amb el règim electrònic de comunicacions vigent. c)En la persona d’un dels seus lletrats o advocats. d)Totes les respostes anteriors són correctes. 57.Les retribucions de les persones titulars dels òrgans directius es fixen i seran públiques quan: a)El Decret de Presidència fixi les retribucions dels òrgans directius. b)Segons el previst en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. c)La normativa pressupostària fixi les retribucions dels òrgans directius. d)Les respostes b) i c) són correctes. 58.Els membres dels consells insulars tenen el dret i el deure de: a)Gaudir dels drets, els honors i les distincions propis del càrrec. b)Assistir a les sessions del Ple. c)Percebre les retribucions i indemnitzacions que determini el Ple. d)El deure de fer la declaració d’activitats i béns només els consellers electes, però no la resta de membres. 59.El Consell Executiu, com a òrgan de govern dels consells insulars, quina d’aquestes atribucions pot exercir? a)Aprovar la plantilla de personal. b)Aprovar el pla insular de cooperació. c)Resoldre els conflictes d'atribucions que es puguin plantejar entre els consellers executius. d)Reconèixer les obligacions derivades de responsabilitat patrimonial en els casos previstos en el reglament orgànic. 60.Quina d’aquestes atribucions correspon als directors insulars? a)Tenir cura de l'execució del pressupost. b)Donar assistència tècnica i administrativa al conseller executiu. c)Dur a terme la gestió dels serveis comuns i del personal del seu departament. d)Vetlar per la utilització racional i eficient dels mitjans materials al seu càrrec. 61.Quines de les entitats que formen el sector públic instrumental dels consells insulars tenen personalitat pública? a)Entitats públiques empresarials. b)Societats mercantils públiques. c)Consorcis insulars. d)Fundacions del sector públic. 62.En els termes establerts en el reglament orgànic dels consells insulars, l'assessorament jurídic als òrgans de l'Administració insular no correspon: a)Als lletrats integrants dels serveis jurídics dels consells insulars. b)Als funcionaris amb habilitació nacional. c)Als lletrats o advocats del Govern de les Illes Balears. d)Als advocats integrants dels serveis jurídics dels consells insulars. 63.Quina d’aquestes afirmacions, en relació amb els òrgans directius, és incorrecta? a)Els òrgans directius s'integren en l'estructura dels departaments d'acord amb el que disposi el decret de la presidència corresponent. b)Els titulars dels òrgans directius són nomenats i separats pel Consell Executiu. c)Els titulars dels òrgans de direcció exerceixen el seu càrrec en règim de dedicació exclusiva. d)Quan es produeixi el nomenament dels nous membres del Consell Executiu, els titulars dels òrgans directius han de continuar en el càrrec fins que no se'n disposi expressament el cessament. 64.Per quina d’aquestes causes el president ha de continuar en l’exercici del càrrec fins que el successor n’hagi pres possessió? a)La denegació de la qüestió de confiança. b)La declaració d'incompatibilitat adoptada pel Ple. c)L'acabament del mandat d'acord amb la legislació electoral. d)Les respostes a) i c) són correctes 65.La condició de vicepresident es perd per, a més de pel cessament: a)Per la pèrdua de la condició de membre del Consell Insular. b)Per la renúncia expressa comunicada per escrit. c)Per la incapacitat física o psíquica permanent que l'impossibiliti per exercir el càrrec. d)Les respostes a) i b) són correctes.