1.Segons l’article 137 de la Constitució espanyola, l’Estat s’organitza territorialment: a) En municipis, en províncies i en les comunitats autònomes que se constitueixin. b) En municipis, en comarques, en províncies i en les comunitats autònomes que se constitueixin. c) En Àrees metropolitanes, en municipis, en províncies i en les comunitats autònomes que se constitueixin. d) En municipis, en illes, en províncies i en les comunitats autònomes que se constitueixin. 2.L’article 140 de la Constitució espanyola garanteix: a) L’autonomia de la província. b) L’autonomia dels municipis. c) La suficiència de recursos per a les entitats locals. d) El dret a crear agrupacions de municipis diferents de la província. 3.Quin article de la Constitució espanyola regula el municipi? a) L’article 137. b) L’article 138. c) L’article 139. d) L’article 140. 4.Quin article de la Constitució espanyola consagra el principi de suficiència financera de les hisendes locals? a) L’article 140. b) L’’article 142. c) L’article 156. d) L’article 158. 5.Segons l’article 141 de la Constitució espanyola, qualsevol alteració dels límits provincials s’ha d’aprovar mitjançant: a) Un reial decret. b) Una llei de l’assemblea legislativa autonòmica corresponent. c) Una llei orgànica. d) Un decret del consell de govern autonòmic corresponent. 6.D’acord amb la Constitució espanyola, el finançament de les hisendes locals ha de provenir fonamentalment: a) Dels pressuposts generals de l’Estat. b) De les subvencions de la Unió Europea, de l’Estat i de les comunitats autònomes. c) De l’import de les sancions que imposin. d) Dels tributs propis i de la participació en els tributs de l’Estat i de les comunitats autònomes. 7.Preveu la Constitució espanyola la forma d’administració pròpia de les illes? a) Sí, preveu que als arxipèlags, les illes tindran a més la seva administració pròpia en forma de cabildos. b) No, preveu que la forma d’administració pròpia de les illes la determinarà, en el seu cas, una llei orgànica. c) Sí, preveu que als arxipèlags, les illes tindran a més la seva administració pròpia en forma de consells. d) Sí, preveu que als arxipèlags, les illes tindran a més la seva administració pròpia en forma de cabildos o consells. 8.D’acord amb l’article 141 de la Constitució espanyola, la província és una entitat local amb personalitat jurídica pròpia, determinada per l’agrupació de: a) Municipis. b) Comarques. c) Àrees metropolitanes. d) Mancomunitats de municipis. 9.On s’ubica la regulació de l’Administració local a la Constitució espanyola? a) Al capítol III del Títol VIII. b) Al Títol VII. c) Al capítol II del Títol VIII. d) Al capítol II del Títol III. 10.Quina norma aprova el Text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local? a) La Llei 7/1985, de 2 de abril. b) El Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març. c) El Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 de abril. d) La Llei 20/2006, de 15 de desembre. 11.L’article 140 de la Constitució Espanyola disposa que els batles s’han d’elegir: a) Per consens entre els regidors i els veïnats. b) Pels regidors. c) Directament pels veïnats mitjançant sufragi universal, igual, lliure, directe i secret. d) Pels regidors o pels veïnats. 12.Quina és la norma reguladora de las bases del règim local? a) La Llei 7/1985, de 2 de abril. b) El Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març. c) La Llei 20/2006, de 15 de desembre. d) El Reial decret llei 7/1985, de 2 d’abril. 13.Quina de les normes següents aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals? a) El Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març. b) El Reial decret llei 2/2004, de 5 de març. c) El Decret llei 2/2004, de 5 de març. d) La Llei 7/1985, de 2 d’abril. 14.Les entitats locals territorials resten exemptes dels imposts de l’Estat i de les comunitats autònomes: a) En tot cas. b) En els termes que estableixi el reglament de l’impost corresponent. c) Només resten exemptes dels imposts de l’Estat. d) En els termes que estableixi la llei. 15.Les competències de les entitats locals poden ser: a) Només pròpies. b) Només atribuïdes per delegació. c) Pròpies o atribuïdes per delegació. d) Les entitats locals manquen de competències. 16.Poden les entitats locals exercir competències distintes de les pròpies i de les atribuïdes per delegació? a) Sí, en qualsevol cas. b) Només quan no se posi en risc la sostenibilitat financera del conjunt de la Hisenda municipal, d’acord amb els requeriments de la legislació d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera i no s’incorri en un supòsit d'execució simultània del mateix servei públic amb una altra Administració. c) No, en cap cas, atès que se posa en risc la sostenibilitat financera del conjunt de la Hisenda municipal. d) Només quan així ho decideixi, per motius d’oportunitat, l’òrgan o entitat delegant i l’accepti l’entitat local interessada. 17.Quina norma du a terme el desplegament legislatiu en matèria de règim local a la comunitat autònoma de les Illes Balears? a) La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. b) La Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. c) La Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears. d) La Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars. 18. D’acord amb l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, a més de les competències derivades de la legislació bàsica de l’Estat i de la legislació sectorial, correspon als municipis: a) L’exercici de les competències que puguin ser delegades per l’Estat, per la Comunitat Autònoma, pels consells insulars i per altres administracions, sempre que vagin acompanyades dels mitjans econòmics, personals i materials adequats i suficients. b) L’exercici de les competències que el Ple de l’ajuntament consideri oportunes. c) L’exercici de les competències que, malgrat siguin competència d’altres administracions, afectin directament els interessos del municipi. d) L’exercici de les competències que puguin ser delegades per l’Estat, per la Comunitat Autònoma, pels consells insulars i per altres administracions, amb independència de la suficiència i adequació dels mitjans econòmics, personals i materials. 19.Segons la Carta Europea d’Autonomia Local, s’entén per autonomia local: a) El dret i la capacitat efectiva de les entitats locals de dictar normes amb rang de llei. b) El dret i la capacitat efectiva de les entitats locals d’ordenar i gestionar una part important dels assumptes públics en el marc de la llei, sota la seva pròpia responsabilitat i en benefici dels seus habitants. c) El dret i la capacitat efectiva de les entitats locals per convocar referèndums. d) El dret i la capacitat efectiva de les entitats locals per a l’autodeterminació. 20.Quin precepte de la Constitució espanyola garanteix l’autonomia dels municipis? a) L’article 141. b) L’article 139. c) L’article 142. d) L’article 140. 21.Quin precepte de la Constitució espanyola consagra l’autonomia dels municipis i de les províncies? a) L’article 141. b) L’article 137. c) L’article 142. d) L’article 140. 22.L’article 137 de la Constitució espanyola se refereix a: a) L’autonomia dels ens territorials per a la gestió dels interessos respectius. b) L’autonomia financera de les entitats locals. c) El dret a l’autodeterminació. d) La garantia de la realització efectiva del principi de solidaritat. 23.A quin òrgan correspon resoldre els conflictes en defensa de l’autonomia local? a) Als jutjats i tribunals de la jurisdicció contenciosa administrativa. b) Al Tribunal Constitucional. c) A la Comissió Bilateral de Cooperació entre la Administració General de l’Estat i la respectiva entitat local. d) Al Consell de Ministres. 24.Qui pot plantejar un conflicte en defensa de l’autonomia local? a) L’Estat. b) Les comunitats autònomes. c) Els municipis, les províncies i les comunitats autònomes. d) Els municipis i les províncies. 25.Poden donar lloc al plantejament dels conflictes en defensa de l’autonomia local: a) Els actes administratius i les normes reglamentàries de l’Estat o de les comunitats autònomes que lesionin l’autonomia local constitucionalment garantida. b) Les normes reglamentàries de l’Estat o de les comunitats autònomes que lesionin l’autonomia local constitucionalment garantida. c) Les normes de l’Estat amb rang de llei o les disposicions amb rang de llei de les comunitats autònomes que lesionin l’autonomia local constitucionalment garantida. d) Els actes administratius de l’Estat o de les comunitats autònomes que lesionin l’autonomia local constitucionalment garantida. 26.L'autonomia local reconeguda per la Constitució espanyola, implica potestat legislativa? a) Si, en tot cas. b) Només en determinades matèries. c) Només en virtut d’una delegació. d) No, en cap cas. 27.Quina norma autonòmica garanteix als municipis i a les altres entitats locals que puguin existir a les Illes Balears la plena autonomia per a la gestió dels seus respectius interessos, així com per a l’exercici de les seves competències? a) L’article 3 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears. b) L’article 3 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears. c) L’article 3 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. d) L’article 3 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 28.L'autonomia dels municipis: a) Està garantida pel Govern de l’Estat. b) No existeix. c) Està garantida per la Constitució espanyola. d) Està garantida per l’Estat. 29.Quin article de la Constitució espanyola garanteix l’autonomia financera dels ens locals? a) L’article 142. b) L’article 140. c) L’article 1. d) L’article 141. 30.L’autonomia financera dels ens locals implica: a) Disposar de tributs propis i participar en els tributs en els de l’Estat i en els de les comunitats autònomes. b) Disposar de tributs propis. c) Participar en els tribus de l’Estat. d) Participar en els tributs de les comunitats autònomes. 31. Segons l’instrument de Ratificació, per quin precepte de la Carta Europea de l’Autonomia Local no s’hi considera vinculat el Regne d’Espanya? a) Per l’article 1. b) Per l’apartat 2 de l’article 4. c) Per l’apartat 2 de l’article 3. d) Per l’apartat 3 de l’article 7. 32.L’Estat espanyol firmà la Carta Europea de l’Autonomia Local l’any: a) 1978. b) 1986. c) 1989. d) 1985. 33.Segons la doctrina del Tribunal Constitucional, el concepte d’autonomia local fa referència a: a) Un poder il·limitat. b) Un poder limitat. c) La sobirania. d) L’autodeterminació. 34.Segons la doctrina del Tribunal Constitucional, l’autonomia local constitucionalment reconeguda no permet: a) L’existència d’un control de legalitat sobre l’exercici de les competències de les entitats locals. b) La configuració del règim competencial de les entitats locals per la legislació estatal i autonòmica. c) L’existència d’una dependència jeràrquica de les entitats locals a altres entitats territorials d’àmbit superior. d) La protecció de l’autonomia local davant el Tribunal Constitucional. 35.Pot el Consell de Ministres dissoldre els òrgans de les corporacions locals? a) No, això és contrari al principi d’autonomia local. b) Sí, mitjançant un reial decret, a iniciativa pròpia i amb coneixement del consell de govern de la comunitat autònoma corresponent o a sol·licitud d’aquest i, en tot cas, previ acord favorable del Senat, en el supòsit de gestió greument danyosa per als interessos generals que suposi incompliment de les obligacions constitucionals. c) Sí, mitjançant un reial decret llei, a iniciativa pròpia i amb coneixement del consell de govern de la comunitat autònoma corresponent o a sol·licitud d’aquest, en el supòsit de gestió greument danyosa per als interessos generals que suposi incompliment de les obligacions constitucionals. d) Sí, mitjançant un reial decret, a iniciativa pròpia i amb coneixement del consell de govern de la comunitat autònoma corresponent o a sol·licitud d’aquest i, en tot cas, previ acord favorable del Senat, per raons d’oportunitat. 36.En els conflictes en defensa de l’autonomia local regulats a la Llei orgànica 2/1979, de 3 de octubre, del Tribunal Constitucional: a) La sentència se limitarà, segons escaigui, a anul·lar la disposició legislativa objecte del conflicte o a declarar la vigència d’aquesta.. b) La sentència se limitarà a declarar si existeix o no vulneració de l'autonomia local constitucionalment garantida. c) La sentència se limitarà a determinar la titularitat o atribució de la competència controvertida. d) La sentència declararà si existeix o no vulneració de l'autonomia local constitucionalment garantida, determinant, segons escaigui, la titularitat o atribució de la competència controvertida, i resoldrà, si escau, el que sigui procedent sobre les situacions de fet o de dret creades en lesió de l'autonomia local. 37.Són entitats locals territorials: a) El municipi i la província. b) L’ajuntament i la diputació provincial. c) El municipi, la província i l'Illa als arxipèlags balear i canari. d) El municipi, la comarca, la província i l'Illa als arxipèlags balear i canari. 38.D’acord amb l’article 2 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, també tenen la condició d’ens locals: a) Els llogarets, les mancomunitats de municipis, les entitats locals menors, les àrees metropolitanes i els consorcis locals constituïts per ens locals entre si o amb altres administracions públiques que tenguin per objecte essencial la prestació de serveis i d’obres que siguin competència dels ens locals. b) Les entitats locals menors, les àrees metropolitanes i els consorcis locals constituïts per ens locals entre sí o amb altres administracions públiques que tenguin per objecte essencial la prestació de serveis i d’obres que siguin competència dels ens locals. c) Les mancomunitats de municipis, les àrees metropolitanes i els consorcis locals constituïts per ens locals entre sí o amb altres administracions públiques que tenguin per objecte essencial la prestació de serveis i d’obres que siguin competència dels ens locals. d) Les mancomunitats de municipis, les entitats locals menors, les àrees metropolitanes i els consorcis locals constituïts per ens locals entre sí o amb altres administracions públiques que tenguin per objecte essencial la prestació de serveis i d’obres que siguin competència dels ens locals. 39.D’acord amb l’article 3 de la Llei 7/1985, de 2 de abril, reguladora de les bases del règim local, no se considera ens local territorial: a) L’illa als arxipèlags balear i canari. b) El municipi. c) Les mancomunitats de municipis. d) La província. 40.Quina de les següents afirmacions és la correcta? a) La província és una entitat local, determinada per l'agrupació de municipis i la divisió territorial per al compliment de les activitats dels veïns. b) La província és una entitat local, determinada per l'agrupació de municipis i la divisió territorial per al compliment de les activitats de l'Estat. c) La província és una entitat local, determinada per l'agrupació de municipis i la divisió territorial per al compliment de les activitats del Govern. d) La província és una entitat local, determinada per l'agrupació de municipis i la divisió territorial per al compliment de les activitats de la Comunitat Autònoma. 41.Segons la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, els ens locals menors estan dotats de totes les potestats a què es refereix la legislació bàsica de règim local per als municipis? a) Si. b) No. c) Sí, excepte la potestat d’expropiació. d) Sí, excepte la potestat d’expropiació i la d’aprovació de plans d'urbanisme. 42.D’acord amb la Llei 7/1985, de 2 de abril, reguladora de les bases del règim local, les comarques: a) Són entitats locals territorials. b) Son entitats locals que agrupen varis municipis, que poden ser creades per les comunitats autònomes en el seu territori, d’acord amb el que disposin els respectius estatuts d’autonomia. c) Son entitats locals que agrupen varis municipis, que poden ser creades per les províncies o les illes en el seu territori, d’acord amb el que disposin els respectius estatuts d’autonomia. d) No són entitats locals. 43.Quina de les afirmacions següents és la correcta? a) El municipi és l’entitat local bàsica de l’organització territorial de l’Estat. b) La província és l’entitat local bàsica de l’organització territorial de l’Estat. c) La comarca és l’entitat local bàsica de l’organització territorial de l’Estat. d) L’àrea metropolitana és l’entitat local bàsica de l’organització territorial de l’Estat. 44.Les mancomunitats de municipis: a) No tenen personalitat jurídica independent de la dels municipis que la formen b) Tenen personalitat i capacitat jurídiques per al compliment dels seus fins específics i se regeixen pels seus Estatuts. c) Tenen personalitat jurídica, però no capacitat jurídica. d) Només tenen capacitat jurídica. 45.Es poden crear agrupacions de municipis diferents de la província? a) Sí, amb autorització prèvia del Senat. b) Sí. c) No, en cap cas. d) Només a iniciativa del Consell de Ministres. 46.D’acord amb la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears: a) La creació d’entitats locals menors és subsidiària respecte de les àrees metropolitanes, dels ens autònoms locals, i dels districtes i delegacions territorials. b) No és possible, en cap cas, la creació d’entitats locals menors. c) La creació d’entitats locals menors s’ha de dur a terme a iniciativa dels consells insulars. d) La creació d’entitats locals menors s’ha de dur a terme a iniciativa del Govern de les Illes Balears. 47.Què són les àrees metropolitanes? a) Son entitats locals territorials. b) Són entitats locals integrades per les mancomunitats de municipis de grans aglomeracions urbanes entre els nuclis de població de les quals hi hagi vinculacions econòmiques i socials que facin necessària la planificació conjunta i la coordinació de determinats serveis i obres. c) Són entitats locals integrades pels municipis de grans aglomeracions urbanes entre els nuclis de població de les quals hi hagi vinculacions econòmiques i socials que facin necessària la planificació conjunta i la coordinació de determinats serveis i obres. d) Són entitats locals integrades pels municipis, les característiques dels quals determinin interessos comuns necessaris d'una gestió pròpia o demanin la prestació de serveis del dit àmbit. 48.D’acord amb l’article 54 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, les entitats locals menors tenen competència, en coordinació amb el municipi, sobre les matèries següents: a) L’administració i la conservació del seu patrimoni i la regulació i l’ordenació del seu aprofitament i de la seva utilització. b) Gestió del padró municipal d’habitants c) Policia local. d) Normalització lingüística. 49.Poden integrar-se a la mateixa mancomunitat municipis pertanyents a diferents comunitats autònomes? a) Sí, en tot cas. b) Sí, sempre que ho permetin les normatives de les comunitats autònomes afectades. c) No, en cap cas. d) Si, amb autorització prèvia del Senat. 50.La Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears: a) Regula les comarques a l’article 51. b) Preveu la seva creació a iniciativa dels municipis interessats. c) Preveu la seva creació a iniciativa dels consells insulars. d) No regula les comarques. 51.D’acord amb l’article 3.2 de la Llei 7/1985, de 2 de abril, reguladora de les bases del règim local, gaudeixen, així mateix, de la condició d’entitats locals: a) Les mancomunitats de municipis. b) Les entitats públiques empresarials locals. c) Els organismes autònoms locals. d) Les societats mercantils locals 52.Quines entitats poden crear una àrea metropolitana? a) Els municipis interessats, amb audiència prèvia de l’Administració de l’Estat i de les diputacions provincials afectades. b) Les comunitats autònomes, amb audiència prèvia de l'Administració de l'Estat i dels ajuntaments i les diputacions afectats, mitjançant una llei, d'acord amb el que disposen els Estatuts respectius. c) Les províncies, amb audiència prèvia de l'Administració de l'Estat i dels ajuntaments afectats. d) A la comunitat autònoma de les Illes Balears, els consells insulars amb audiència prèvia de l'Administració de l'Estat i dels ajuntaments afectats. 53.D’acord amb la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, els ens locals autònoms, els districtes i les delegacions territorials: a) Tenen la condició d’entitats locals. b) Sense tenir la condició d’entitats locals, són formes d’organització descentralitzada o desconcentrada del municipi. c) Sense tenir la condició d’entitats locals, són formes d’organització descentralitzada o desconcentrada de l’illa. d) Son formes d’organització descentralitzada o desconcentrada de les mancomunitats de municipis. 54.La creació de nous municipis només podrà realitzar-se: a) Sobre la base de nuclis de població territorialment diferenciats, d’almenys 50.000 habitants. b) Sobre la base de nuclis de població territorialment diferenciats, d’almenys 500 habitants. c) Amb independència el nombre d’habitants, sempre que els municipis resultants siguin financerament sostenibles. d) Sobre la base de nuclis de població territorialment diferenciats, d’almenys 5.000 habitants. 55.D’acord amb l’article 4 de la Llei 7/1985, de 2 de abril, reguladora de les bases del règim local, no correspon als municipis, les províncies i les illes: a) La potestat legislativa. b) La potestat reglamentària. c) Les potestats tributària i financera. d) La potestat de programació o planificació. 56.Segons la Llei 7/1985, de 2 de abril, reguladora de les bases del règim local, quina és l’entitat bàsica de l’organització territorial de l’Estat? a) La província. b) L’illa. c) El municipi. d) La comarca. 57.Quina norma pot determinar les competències pròpies de les entitats locals territorials? a) Només una llei orgànica. b) Només una llei. c) Només un reial decret. d) Només un reial decret o un decret del consell de govern autonòmic. 58.Corresponen a las mancomunitats de municipis, per a la prestació dels serveis o l’execució de les obres de la seva competència: a) Les mateixes potestats que corresponen a les entitats locals territorials. b) Les potestats que determinin els seus estatuts i, en defecte de previsió estatutària, les mateixes potestats que corresponen a les entitats locals territorials. c) Les potestats que determinin els seus estatuts i, en defecte de previsió estatutària, les mateixes potestats que corresponen a les entitats locals territorials, sempre que siguin necessàries per al compliment de la seva finalitat, i d’acord amb la legislació aplicable a cadascuna de les dites potestats, en ambdós casos. d) Les potestats que determinin els seus estatuts i, en defecte de previsió estatutària, les potestats tributària i financera. 59.L’exercici del control de legalitat dels acords i actes de les entitats locals correspon: a) Als Tribunals. b) Al Consell de Ministres. c) Al consell de govern autonòmic corresponent. d) Al Tribunal Constitucional. 60.Amb caràcter general, el govern i administració de les entitats locals territorials correspon: a) En el municipi, a l’ajuntament, integrat pel batle i els regidors; en la província, a la diputació o altra corporació de caràcter representatiu; i en l’illa, als cabildos i consells insulars. b) En el municipi, a una assemblea integrada por tots els electors existents en el municipi i pel batle elegit directament per ells; en la província, a la diputació o altra corporació de caràcter representatiu; i en l’illa, als cabildos i consells insulars. c) En el municipi, a l’ajuntament, integrat pel batle i els regidors; en la província, només a la diputació; i en l’illa, als consells insulars. d) En el municipi, a l’ajuntament, integrat pel batle i els regidors; en la província i en l’illa, a la diputació o altra corporació de caràcter representatiu. 61.Les províncies i les illes poden realitzar la gestió ordinària de serveis propis de l’Administració autonòmica: a) En tot cas. b) Només quan així ho decideixi el consell de govern autonòmic corresponent. c) Només quan així estigui previst a l’estatut d’autonomia i a la legislació autonòmica corresponent. d) Només de forma subsidiària, per garantir el desenvolupament de les funcions públiques necessàries. 62.D’acord amb l’article 4 de la Llei 7/1985 de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, la potestat reglamentària s’atribueix en tot cas a: a) Municipis, províncies i illes, en la seva qualitat d’Administracions públiques territorials. b) Municipis, províncies i illes, entitats territorials d’àmbit inferior al municipi, com també a les mancomunitats. c) Municipis, províncies i illes i demés entitats territorials d’àmbit inferior al municipi, com també a les comarques i àrees metropolitanes. d) Municipis, províncies i illes i demés entitats territorials d’àmbit inferior al municipi, comarques, àrees metropolitanes i mancomunitats. 63.Perquè les entitats locals puguin exercir competències diferents de les pròpies i de les atribuïdes per delegació són necessaris: a) Els informes facultatius de l’Administració competent per raó de matèria, en què s’assenyali la inexistència de duplicitats, i de l’Administració que tingui atribuïda la tutela financera sobre la sostenibilitat financera de les noves competències. b) Els informes previs i vinculants del secretari i de l’interventor de la corporació en què s’assenyali la inexistència de duplicitats, i de l’Administració que tingui atribuïda la tutela financera sobre la sostenibilitat financera de les noves competències. c) Els informes previs i vinculants de l’Administració competent per raó de matèria, en què s’assenyali la inexistència de duplicitats, i de l’Administració que tingui atribuïda la tutela financera sobre la sostenibilitat financera de les noves competències. d) Els informes previs i vinculants de l’interventor de la corporació i de l’Administració que tingui atribuïda la tutela financera sobre la sostenibilitat financera de les noves competències. 64.D’acord amb l’article 4 de la Llei 7/1985, de 2 de abril, reguladora de les bases del règim local, correspon a les comarques: a) La potestat de revisió d’ofici dels seus actes i acords. b) Les potestats que concretin les lleis de les comunitats autònomes. c) Les potestats tributària i financera. d) La potestat de programació o planificació. 65.Segons l’article 9 de la Llei 7/1985, de 2 de abril, reguladora de les bases del règim local: a) Les normes de desplegament de la Llei reguladora de les bases del règim local que afectin els municipis, les províncies, les illes o altres entitats locals territorials poden limitar el seu àmbit d'aplicació a una o diverses d'aquestes entitats amb caràcter singular. b) Les normes de desplegament de la Llei reguladora de les bases del règim local que afectin els municipis, les províncies, les illes o altres entitats locals territorials no poden limitar el seu àmbit d'aplicació a una o diverses d'aquestes entitats amb caràcter singular en cap cas. c) Les normes de desplegament de la Llei reguladora de les bases del règim local que afectin les entitats locals territorial no poden limitar el seu àmbit d'aplicació a una o diverses d'aquestes entitats amb caràcter singular, sens perjudici del que disposa aquesta Llei per als municipis. d) Les normes de desplegament de la Llei reguladora de les bases del règim local que afectin els municipis, les províncies, les illes o altres entitats locals territorials no poden limitar el seu àmbit d'aplicació a una o diverses d'aquestes entitats amb caràcter singular, sens perjudici del que disposa aquesta Llei per als règims municipals o provincials especials. 66.D’acord amb l’article 10 de la Llei 7/1985, de 2 de abril, reguladora de les bases del règim local, què té per objecte, especialment, la coordinació de les entitats locals? a) Assegurar el compliment de la legislació d'estabilitat pressupostària i de sostenibilitat financera. b) Assegurar l’exercici de la potestat de programació o planificació. c) Assegurar el compliment de la legislació en matèria urbanística. d) Assegurar el compliment de la legislació en matèria de subvencions. 67.Les funcions de coordinació de les entitats locals: a) Limiten l’autonomia de les entitats locals. b) Només procedeixen respecte de l’exercici de les competències de les entitats locals entre sí. c) Només procedeixen respecte de l’exercici de les competències de les entitats locals amb les de la resta d’Administracions públiques. d) Han de ser compatibles amb l’autonomia de les entitats locals. 68.D’acord amb l’article 6 de la Llei 7/1985, de 2 de abril, reguladora de les bases del règim local, les entitats locals serveixen amb objectivitat els interessos públics que els estan encomanats i actuen: a) D'acord amb els principis d’eficàcia i descentralització. b) D'acord amb els principis de descentralització, desconcentració i coordinació, amb plena submissió a la llei i al dret. c) D'acord amb els principis d'eficàcia, descentralització, desconcentració i coordinació, amb plena submissió a la llei i al dret. d) D'acord amb el principi d’eficiència, amb plena submissió a la llei i al dret. 69.L'Administració local i les altres administracions públiques: a) Han d’ajustar les relacions recíproques als deures d'informació mútua, col·laboració, coordinació i respecte als àmbits competencials respectius. b) S’han de limitar a exercir les seves competències. c) No s’hi troben sotmeses a cap deure d’informació. d) Només han d’ajustar les relacions recíproques al deure d’informació mútua. 70.D’acord amb l’article 4 de la Llei 7/1985, de 2 de abril, reguladora de les bases del règim local, correspon a les àrees metropolitanes: a) Les potestats reglamentària i d’autoorganització. b) Les potestats d’execució forçosa i sancionadora. c) La potestat de revisió d’ofici dels seus actes i acords. d) Les potestats que concretin les lleis de les comunitats autònomes. 71.La disposició o l’acord de delegació de competències a les entitats locals, pot preveure tècniques de direcció i control d’oportunitat i d’eficiència? a) No, això seria contrari al principi d’autonomia local. b) Sí, en tot cas. c) Només pot preveure tècniques de direcció. d) Només pot preveure tècniques de control d’oportunitat i d’eficiència. 72.Les potestats tributària i financera corresponen en tot cas: a) Exclusivament als municipis. b) Exclusivament a les províncies. c) Als municipis, a les províncies i a les illes. d) Als municipis i a les comarques.