1.L'article 193 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que les entitats locals remetran còpia de la liquidació dels seus pressupostos: a)A l’Agència Estatal d’Administració Tributària. b)A l'administració de l'Estat i a la comunitat autònoma. c)A l’administració de justícia. d)A la comunitat autònoma. 2.L'article 193 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que en cas de liquidació del pressupost amb romanent de tresoreria negatiu, el ple de la corporació o l'òrgan competent de l'organisme autònom, segons correspongui, han de procedir, en la primera sessió que facin: a)A la reducció de despeses del nou pressupost per quantia igual al dèficit produït. b)A l’aprovació d’un nou pressupost. c)A la reducció de despeses del nou pressupost per quantia superior al dèficit produït. d)A l’augment de despeses del nou pressupost per quantia igual al dèficit produït. 3.L'article 191 del RDL 2/2004,Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que l'aprovació de la liquidació del pressupost correspon a: a)El president de l'entitat amb l'informe previ del tresorer b)El president de l'entitat amb l'informe previ de l'interventor c)El ple de l'entitat amb l’informe previ del tresorer d)El ple de l'entitat amb l’informe previ de l'interventor 4.L'art. 163 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que l'exercici pressupostari coincidirà amb l'any natural i s'hi imputaran: a)Els drets liquidats en aquest, sigui quin sigui el període del qual derivin i les obligacions i disposicions reconegudes durant aquest. b)Les obligacions i disposicions reconegudes durant aquest exercici. c)Les autoritzacions, disposicions i obligacions reconegudes durant aquest. d)Les autoritzacions de despeses de l'exercici. 5L'article 212 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que el president de l'entitat retrà els estats i els comptes anuals de l'entitat per a la formació del compte general: a)Abans de l'1 de maig b)Abans de l'1 de juny de l'exercici següent c)Abans del 15 de maig de l’exercici següent d)Abans del 30 de maig de l’exercici següent 6.Segons l'art. 184 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, l'acte mitjançant el qual es declara l'existència d'un crèdit exigible contra l'entitat, derivada d'una despesa autoritzada, disposada i compromesa, s'anomena: a)Ordenació del pagament b)Reconeixement de l’obligació c)Autorització de la despesa d)Disposició de la despesa 7.L'art 173 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que els acords, resolucions i actes administratius que comprometin una despesa sense consignació pressupostària són: a)Nuls de ple dret b)Anul·lables c)Irregulars d)Anul·lables de ple dret 8.L’art. 212 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que el ple de l'entitat local ha de retre el compte general al Tribunal de Comptes, per la qual cosa ha de ser aprovat: a)Abans de l’1 d’octubre b)El dia 15 d’octubre c)El dia 15 d’octubre d)Abans del 15 de setembre 9. L'art. 184 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, es refereix a la fase d'ordenació del pagament, que es denomina comptablement: a)Fase P b)Fase O c)Fase RP d)Fase RC 10. L'Art. 187 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que l'expedició d'ordres de pagament s'ha d'acomodar a: a)El flux d’ingressos de la corporació. b)El disponible de la tresoreria de l’entitat. c)El criteri de l'interventor de fons. d)El pla de disposició de fons. 11. L'art. 213 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que el control intern de la despesa pública a les entitats locals és exercit per: a)El tresorer b)L'interventor de fons c)El Tribunal de Comptes d)El ple 12. Segons l'article 174 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, les despeses que s'autoritzen per ser executades durant un període superior al de vigència del pressupost s'anomenen: a)Despeses compromeses b)Despeses de caràcter plurianual c)Despeses de caràcter extraordinari d)Despeses de caràcter ampliable 13.L'article 211, del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que ha d'acompanyar el compte general una memòria justificativa del cost i rendiment dels serveis públics en els municipis: a)De més de 50.000 habitants b)De més de 20.000 habitants c)De més de 100.000 habitants d)Tots 14. L'article 191 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que les entitats locals han de confeccionar la liquidació del pressupost abans: a)Del primer de març de l'exercici següent. b)Del quinze de març de l’exercici següent. c)Del primer de juny de l'exercici següent. d)De final d’exercici. 15. L'art. 212 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que, una vegada la Intervenció hagi format el compte general, aquest serà sotmès a informe de: a)El Ple b)El Tribunal de Comptes c)La Comissió Especial de Comptes d)La Junta de Govern Local 16. L'art. 185 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que, dins l'import dels crèdits autoritzats en el pressupost, correspondrà l'autorització i disposició de les despeses: a)Al president b)Al president o Ple segons l'atribució de distribució de competències que estableixi la normativa vigent. c)Al Ple d)A la Junta de Govern Local 17. L'art. 209 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que el compte general ha d'estar integrat per: a)El compte general de l'entitat i organismes autònoms. b)El compte general de l'entitat i organismes autònoms i de les societats mercantils de capital íntegrament propietat d'aquesta. c)El compte general de l'entitat i empreses municipals. d)Només l'entitat. 18. L'art. 184 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que l'acte mitjançant el qual s'acorda la realització de despeses prèviament autoritzades es considera la fase de: a)Compromís de l'obligació b)Reconeixement de l’obligació c)Pagament d)Disposició de la despesa 19.L'art. 214 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, no estableix la fiscalització interventora en la fase comptable de: a)Autorització de la despesa b)Reconeixement de l’obligació c)Ordenació del pagament d)Retenció de crèdit 20.L'article 186 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que les funcions d'ordenació de pagament corresponen a: a)Al president de l’entitat b)A l'interventor c)Al tresorer d)Al regidor d’hisenda 21.L'article 186 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que el ple de l'entitat local podrà crear una unitat central de tresoreria als municipis de més de: a)50.000 habitants b)20.000 habitants c)500.000 habitants d)1.000.000 habitants 22.Segons l'art. 184 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, que regula les fases de gestió del cicle pressupostari, l'ordenació del pagament es denomina comptablement: a)Fase O b)Fase A c)Fase P d)Fase RC 23.L'art. 212 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que correspon la formació del compte general de l'entitat: a)Al president de la corporació local b)Al Ple c)A la Junta de govern Local d)A la Intervenció 24. L'article 214 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que la funció interventora ha de comprendre: a)La intervenció crítica o prèvia de tot acte, document o expedient susceptible de produir drets o obligacions de contingut econòmic o moviment de fons de valors. b)La intervenció dels actes jurídics. c)La comprovació de les ordres de pagament. d)La revisió de las transferències bancaries a proveïdors. 25. Segons l'article 223 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, una vegada fiscalitzats els comptes pel tribunal, se sotmetrà a consideració de l'entitat: a)Una proposta de correcció d'anomalies observades. b)Una proposta d'aprovació. c)Una proposta de tramitació. d)Una proposta d'anul·lació. 26. Segons l'article 223 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, la funció de fiscalització externa és pròpia de: a)Els tribunals de justícia b)Les oficines anticorrupció c)El regidor d’hisenda d)El Tribunal de Comptes 27. L'article 221 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que el control d'eficàcia té per objecte: a)El grau d’execució pressupostaria. b)L'eficàcia en la despesa. c)La comprovació periòdica del grau de compliment dels objectius, així com l'anàlisi del cost de funcionament i del rendiment dels serveis o inversions respectius. d)El rendiment de les despeses. 28. Segons l'article 220 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, el control financer: a)Correspon a entitats financeres i proveïdors. b)Es fa per procediments d'auditoria d'acord amb les normes d'auditoria del sector públic. c)Es fa per procediments d'auditoria d'acord amb les normes d'auditoria del sector privat. d)Correspon a l’Agència Estatal d’Administració Tributària. 29.L'article 219 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que l'òrgan que pot establir que, a proposta del president i amb un informe previ de l'òrgan interventor, la intervenció prèvia es limiti a comprovar una sèrie d'extrems és: a)El Ple b)El president c)La Junta de Govern Local d)El regidor d’hisenda 30. L'article 219 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que el Ple pot acordar que la fiscalització prèvia es limiti a comprovar, entre d'altres, l'extrem següent: a)Que les obligacions o despeses es generen per l’òrgan competent. b)Que les obligacions es paguen correctament. c)Que els crèdits s'anul·len. d)Que les obligacions s'anul·len. 31. Segons l'article 217 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, la resolució de les discrepàncies amb l'òrgan a què afecti l'objecció correspon: a)Al president, excepte en el casos d'insuficiència o la no adequació del crèdit i obligacions o despeses l'aprovació de les quals sigui competència del Ple. b)Al Ple sempre c)A la Junta de Govern Local d)Al Tribunal de Comptes 32. Segons l'article 217 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, la resolució de les discrepàncies amb l'òrgan a què afecti l'objecció correspon: a)Al president sempre b)Al Ple sempre c)Al Ple o al president de la corporació segons la naturalesa de la discrepància. d)Al president, que pot delegar la competència. 33. Segons l'article 217 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, quan l'òrgan no estigui d'acord amb l'objecció, la resolució de les discrepàncies correspondrà al Ple quan l'objecció: a)Es basi en despeses de personal. b)Es basi en insuficiència de crèdit o el proposat no sigui adequat. c)Es basi en despeses de capital. d)Es basi en despeses financeres. 34. L'article 190 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que les bases d'execució del pressupost poden establir les normes que regulin les ordres de pagament a justificar, determinant: a)Els criteris especials i conceptes particulars als quals no es puguin imputar. b)Els criteris particulars segons la partida. c)Els criteris especials i els límits globals. d)Els criteris generals, els límits quantitatius i els conceptes pressupostaris als quals es poden imputar. 35. L'article 193 bis del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, regula que les entitats locals han d'informar el Ministeri d'Hisenda i Administració Pública i el Ple o l'òrgan equivalent del resultat de l'aplicació dels criteris determinants dels: a)Drets de difícil o impossible recaptació b)Drets pendents de recaptació c)Drets recaptats d)Drets anul·lats 36. L'article 214 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals estableix l'àmbit d'aplicació de la funció: a)Interventora b)Tresoreria c)Intervenció i tresoreria d)Comptable 37. L'art.184 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix l'autorització de la despesa que s'anomena comptablement: a)Fase A b)Fase O c)Fase AD d)Fase RC 38. L'art. 184 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix el reconeixement de l'obligació, que s'anomena comptablement: a)Fase ADO b)Fase O c)Fase P d)Fase RC 39. L'article 221 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que el control d'eficàcia té per objecte: a)La comprovació periòdica del grau de compliment dels objectius, cost del funcionament i rendiment dels respectius serveis o inversions. b)El grau d’execució pressupostària. c)El grau d’execució dels ingressos tributaris. d)L'eficàcia en l’execució de la despesa corrent. 40. Segons l'article 222 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, les persones que tenguin a càrrec seu la funció interventora han d'exercir-la: a)Juntament amb l'equip de govern. b)Sota la jerarquia del Ministeri d'Administracions Públiques. c)Amb plena independència. d)Amb supervisió del regidor d'hisenda. 41. L'article 222 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals estableix que les persones que tenguin a càrrec seu la funció interventora poden sol·licitar: a)Els informes tècnics i assessoraments que considerin oportuns. b)Ajornaments en la seva funció. c)Informes al Tribunal de Comptes. d)Assessorament fiscal. 42.L'article 213 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals estableix que els òrgans interventors de les entitats locals han de remetre a la Intervenció General de l'Estat un informe resum del resultat dels controls desenvolupats en cada exercici: a)Amb caràcter anual b)Amb caràcter semestral c)A sol·licitud de la Intervenció General de l’Estat d)Trimestralment 43. L'article 211 del Text refós de la llei reguladora de les hisendes locals estableix que les memòries que acompanyin el compte general dels municipis de més de 50.000 habitants són: a)La memòria justificativa del cost i rendiment dels serveis públics i la memòria financera. b)La memòria justificativa del cost i rendiment dels serveis públics i la memòria del grau de compliment dels objectius. c)La memòria justificativa econòmica i la memòria financera. d)La memòria justificativa del cost i rendiment dels serveis públics i la memòria econòmica. 44. L'autorització de crèdit segons l'article 184 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, es denomina en comptabilitat pública: a)Fase P b)Fase O c)Fase RC d)Fase A 45. Segons l'article 192 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, l'òrgan competent per efectuar la liquidació del pressupost dels organismes autònoms és: a)El president de la corporació b)El Ple c)La Junta de govern Local d)El regidor d'hisenda 46. L'art. 184 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que, dins la seqüència de les diferents fases d'execució de la despesa, el reconeixement de l'obligació és: a)Posterior a les fases d’autorització i disposició de fons. b)Anterior a l’autorització. c)Simultani a la retenció de crèdit. d)Previ a la retenció de crèdit. 47. Segons l'article 184 del RDL 2/2004 Text refós de la Llei de les hisendes locals, es poden acumular les fases de: a)Autorització i ordenació del pagament b)Autorització i reconeixement c)Autorització, disposició i reconeixement de l'obligació d)No poden acumular-se. 48.L'article 184 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que la finalitat de la fase comptable P és: a)Obrir el procediment d’autorització de despeses. b)El control i determinació dels actes d’ordenació i realització del pagament. c)La fase de realització del pagament. d)La fase de retenció del crèdit. 49. La finalitat de la fase comptable O, segons l'article 184 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, és: a)Obrir el procediment d’autorització de despesa. b)El reconeixement de l'obligació. c)La fase de realització del pagament. d)La fase de retenció del crèdit. 50. La finalitat de la fase comptable D, segons l'article 184 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, és: a)El reconeixement de l'obligació b)L'ordenació del pagament c)La retenció del crèdit d)La disposició o compromís 51. Segons l'article 190 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, les bases d'execució del pressupost estableixen el termini màxim de justificació dels perceptors de despeses a justificar en: a)3 mesos b)1 mes c)1 any d)15 dies 52. Segons l'article 190 del RDL 2/2004. Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, per a les atencions de caràcter periòdic o repetitiu, els fons lliurats a justificar poden tenir el caràcter de: a)Bestretes de crèdit b)Caixes d'efectiu c)Bestretes de caixa fixa d)Pagaments a justificar especials 53. L'article 208 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que el compte general ha de posar de manifest: a)La gestió realitzada en els aspectes econòmic, financer, patrimonial i pressupostari. b)La gestió realitzada en l'aspecte pressupostari. c)La gestió econòmica de la corporació. d)La gestió realitzada en els aspectes patrimonials i pressupostaris. 54.L'article 209 del RDL 2/2004, Text refós de la llei reguladora de les hisendes locals, estableix que en el compte general les entitats locals uniran els estats integrats i consolidats dels diferents comptes que determini: a)El Ple b)El president o batle de la corporació c)La Comissió Especial de Comptes d)La Junta de Govern Local 55. L'article 220 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que el control financer té per objecte comprovar: a)El funcionament de l’àrea econòmica. b)El funcionament de les àrees municipals. c)El funcionament intern dels serveis públics de les entitats locals. d)El funcionament en l’aspecte economicofinancer dels serveis públics de les entitats locals. 56. L'article 220 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que el resultat del control financer efectuat és: a)L'emissió d'un informe que faci constar les observacions i les conclusions que es dedueixin de l'examen. b)L'emissió d’un informe general sobre la situació pressupostària. c)L’emissió d'un informe que faci constar el deute pendent. d)L’emissió d’un informe que faci constar el grau d’execució pressupostària. 57. L'article 219 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que la fiscalització prèvia de drets es pot substituir per: a)La realització d'una auditoria de gestió. b)La inherent presa de raó en comptabilitat i actuacions comprovatòries posteriors mitjançant l’autorització de tècniques de mostreig o auditoria. c)La realització d'una auditoria de compliment. d)La realització d'una auditoria financera. 58.L'article 219 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que les despeses o obligacions que hagin estat sotmeses a fiscalització prèvia, seran objecte d'una fiscalització plena exercida sobre una mostra representativa dels actes, documents o expedients, per verificar: a) Que s'ajusten a les disposicions aplicables i al grau de compliment de la legalitat en la gestió dels crèdits. b)Que s'ajusten a les disposicions aplicables. c)El grau de compliment de la legalitat en la gestió dels crèdits. d)El grau d’aprovació. 59.L'article 219 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que no estan sotmesos a fiscalització prèvia les despeses menors de: a)15.000,00 € b)3.005,06 € c)10.000,00 € d)500,00 € 60. L'art. 214 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que s'anomena intervenció crítica o prèvia a la intervenció: a)Formal, material i prèvia, excepte la comprovació material de les inversions i de l’aplicació de les inversions. b)Formal, material i prèvia. c)La comprovació material d’inversions. d)La Intervenció de partides pressupostaries. 61. L'art. 214 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que la intervenció material correspon a: a)Totes les despeses del pressupost. b)El pagament. c)La comprovació d’inversions. d)La comprovació de inversions i la aplicació de les subvencions. 62.L'art. 215 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que si en l'exercici de la funció interventora l'òrgan interventor es manifesta en desacord amb el fons o la forma dels actes, documents o expedients examinats, ha de formular: a)Reconeixements b)Objecció c)Anotacions d)Advertiments 63.L'art. 216 RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que se suspèn la tramitació de l'expedient quan la disconformitat de l'interventor es refereixi a un dels casos següents: a)Que es basi en la suficiència de crèdit o que el proposat sigui adequat. b)L'omissió en l'expedient de requisits essencials o tràmits legalment previstos que tenguin o no contingut essencial. c)La insuficiència de classificació a la partida. d)Manca de requisits no essencials. 64.L'art. 217 RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que en cas de discrepància aquesta la resol: a)El Ple sempre. b)El president de la corporació sempre. c)L'interventor general de l'Estat. d)El Ple en cas d'insuficiència de crèdit o inadequació del crèdit. 65.L'article 221 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que tindrà per objecte la comprovació periòdica del grau de compliment dels objectius, així com l'anàlisi del cost de funcionament i del rendiment dels serveis respectius o inversions: a)El control extern b)El control intern c)El control d'auditoria d)El control d'eficàcia 66.L'article 193 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que una vegada realitzada l'aprovació de la liquidació del pressupost se n'ha de retre compte al Ple: a)A final de l’exercici. b)En la primera sessió que celebri. c)En l'aprovació del pressupost següent. d)A finals de juny. 67.L'art. 218 RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que l'òrgan interventor ha d'elevar informe sobre totes les resolucions contràries a les objeccions adoptades pel president: a)Al Ple b)Al Tribunal de Comptes c)A la Junta de Govern Local d)A la Regidoria d'Hisenda 68.L'art. 218 RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que l'òrgan interventor ha de remetre anualment totes les resolucions i acords contraris a les objeccions adoptades al Tribunal de Comptes: a)Anualment b)Mensualment c)Semestralment d)Diàriament 69.L'art. 218 RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que l'òrgan interventor ha d'elevar informe al Ple sobre totes les resolucions contràries a les objeccions: a)En un punt independent de l’ordre del dia de la sessió plenària. b)Conjuntament amb altres informes de la seva actuació. c)En diversos punts de l'ordre del dia. d)En el torn de precs i preguntes. 70.L'art. 184 del RDL 2/2004, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix que dins la seqüència de les diferents fases d'execució de la despesa, l'autorització de la despesa: a)És la primera. b)És posterior a l’ordenació del pagament. c)És simultània al reconeixement. d)És simultània a la disposició o compromís.