1.El Reglament de béns de les entitats locals va ser aprovat pel a)Reial Decret Legislatiu 1372/1986 de 13 de juny b)Reial Decret 1372/1986 de 3 de juny c)Reial Decret 1372/1986 de 13 de juny d)Reial Decret Legislatiu 1372/1986 de 3 de juny 2.D'acord amb allò que disposa l'article 79 de la Llei 7/1985 de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règime Local, el patrimoni de les entitats locals està constituït a)Per tots els béns materials i immaterials dels quals siguin titulars b)Pel conjunt de béns, drets i accions que els pertanyin c)Pel conjunt de béns, drets i accions que posseeixin d)Pel conjunt de béns immobles i drets materials que els pertanyin 3.Els béns de les entitats locals es classifiquen en a)Béns demanials, comunals i privats b)Béns de domini públic, béns de domini privat i béns comunals c)Béns d'ús públic i béns d'ús privat d)Béns de domini públic i béns patrimonials 4.Els béns de domini públic són a)Aquells destinats a un ús o servei públic b)Els utilitzats pel comú dels veïns c)Els destinats a un servei públic d)Els bens patrimonials, els destinats a un servei públic i els béns comunals 5.Aquells béns que sent de domini públic, el seu aprofitament pertany al comú dels veïns, tenen la consideració de a)Béns d'ús públic veïnal b)Béns patrimonials municipals c)Béns comunals d)Béns demanials privatius 6.Els carrers, passejos i parcs, conforme l'article 3.1 del Reglament de Béns són a)Béns patrimonials municipals b)Béns patrimonials c)Béns d'ús públic local d)Béns de servei públic 7.Els béns destinats directament al compliment de fins públics de responsabilitat de les entitats locals, són a)Béns patrimonials b)Béns d'ús públic c)Béns de servei públic d)Béns comunals 8.Els béns comunals són a)Alienables i imprescriptibles b)Inalienables, inembargables i subjectes a prescripció c)Inalienables, inembargables i subjectes als tributs autonòmics i estatals. d)Inalienables, inembargables, imprescriptibles 9.Les parcel·les sobrants i efectes no utilitzables es classifiquen com a)Béns demanials b)Béns d'ús públic c)Béns de servei públic d)Béns patrimonials 10.L'alteració de la qualificació jurídica dels béns de les entitats locals requereix d'un expedient en el qual s'acrediti a)La seva baixa de l'inventari municipal b)La seva oportunitat i legalitat c)La seva inembargabilitat i imprescriptibilitat d)La seva disponibilitat i legalitat 11.L'expedient d'alteració jurídica dels béns de les entitats locals ha de ser resolt a)Per acord adoptat per la corresponent diputació provincial o consell insular per majoria absoluta del nombre legal de membres dels seus òrgans de govern b)Per la corporació local respectiva mitjançant acord adoptat amb el vot favorable de la majoria absoluta del nombre legal de membres d'aquesta c)Per acord del consell de govern de la respectiva comunitat autònoma adoptat per majoria simple dels seus membres d)Donat el caràcter imprescriptible d'aquests béns no és possible la seva alteració jurídica 12.L'alteració de la qualificació jurídica dels béns es produeix automàticament sense necessitat que es tramiti un expedient d'alteració en la a)Aprovació inicial dels plans d'ordenació urbana b)Aprovació definitiva dels plans d'ordenació urbana c)Adscripció de béns patrimonials per més de vint anys a un ús o servei públic o comunal d)Adscripció de béns de domini públic per més de vint-i-cinc anys a un ús o servei públic 13.Quin de les següents afirmacions és correcta? a)Els acords per a l'exercici de les accions en defensa dels béns de les entitats locals s'adopten directament per l'Alcalde de la respectiva corporació previ dictamen favorable del plenari municipal b)Les entitats locals tenen capacitat jurídica limitada per a adquirir béns de diferent naturalesa c)Les entitats locals tenen l'obligació d'exercir les accions necessàries per a la defensa dels seus béns i drets d)Les entitats locals poden exercir les accions necessàries per a la defensa dels seus béns i drets 14.Les Corporacions locals poden adquirir béns i drets, entre altres, pels següents mitjans a)Per prescripció, per ocupació i per donació b)Per prescripció prèvia tramitació d'expedient que n'acrediti la seva oportunitat c)Per ocupació, precedida de just títol i bona fe d)Per qualsevol dels mitjans previstos en el reglament orgànic de la corporació 15.L'adquisició de béns a títol onerós per part de les Corporacions locals a)Les Corporacions locals no poden adquirir béns i drets a títol onerós malgrat puguin fer-ho a títol gratuït b)Exigeix el compliment dels requisits exigits en la normativa sobre expropiació forçosa c)Exigeix el compliment dels requisits exigits en la legislació urbanística i de expropiacions d)Exigeix el compliment dels requisits contemplats en la normativa de contractació de les entitats locals 16.L'acceptació d'herències per part de les entitats locals a)S'entendrà sempre amb renúncia als drets d'excussió i prelació b)S'entendrà amb renúncia al dret de prelació c)Se formalitzarà amb renúncia al dret d'excussió d)S'entendrà a benefici d'inventari 17.Entre les prerrogatives de què gaudeixen les entitats locals respecte dels seus béns patrimonials trobem a)La de recuperar per si mateixes la seva possessió en qualsevol moment b)La de recuperar per si mateixes la seva possessió en el termini d'un any c)La de recuperar per si mateixes la seva possessió en el termini de tres anys d)La de recuperar per si mateixes la seva possessió en el termini de cinc anys 18.Quin d'entre les següents potestats no tenen les entitats locals respecte dels seus béns? a)La potestat d'investigació b)La potestat de desnonament administratiu c)La potestat expropiatòria d)La potestat de partió 19.Conforme disposa l'article 55 del Reglament de Béns de les EELL, el coneixement de les qüestions de naturalesa civil que se suscitin en ocasió de la recerca de les entitats locals respecte dels béns i drets que es presumeixin de la seva propietat a)Correspon a la jurisdicció ordinària b)Correspon als òrgans de la respectiva comunitat autònoma competents en la matèria de que es tracti c)Correspon al ple de la corporació, tret que la matèria estigui delegada en las juntes de govern local d)Correspon, sempre i en tot cas, al Alcalde qui donarà compte al ple en la primera sessió que celebri 20.Els afectats per la resolució d'un expedient d'investigació tramitat per una entitat local podran impugnar-la a)Davant la jurisdicció ordinària, ja sigui en la via civil o contenciosa, quedant vedada la jurisdicció penal b)En via civil c)En via contenciosa-administrativa d)La impugnació no és possible, quedant la indemnització que en el seu cas correspongui als afectats 21.En l'exercici de la potestat de partió i una cop iniciat el procediment administratiu a tal efecte a)Podrà plantejar-se conflicte de competència davant la comunitat autònoma o consell insular sempre que aquest tengui atribuïda la competència en matèria de defensa de béns de les entitats locals b)Podrà instar-se procediment judicial contra l'acord d'inici del procediment administratiu que suposarà la paralització d'aquest mentrestant no recaiga sentència definitiva i ferme c)No podrà instar-se procediment judicial amb la mateixa pretensió ni s'admetran interdictes sobre l'estat possessori de las finques mentrestant no es dugui a terme la partió d)No podrà instar-se procediment judicial amb la mateixa pretensió malgrat s'admetran interdictes sobre l'estato possessori de les finques mentrestant no es dugui a terme la partió 22.L'amollonament a)És un acte que té lloc una vegada que l'acord de partió és ferma, amb intervenció dels interessats b)És l'acte que té lloc, previ a l'inici del procediment de partió, perquè els interessats fixin les seves pretensions c)És un acte que només té lloc en els procediments de desnonament administratiu d)És un acte que té lloc una vegada que l'acord de partió és ferma, sense intervenció dels interessats donada la fermesa de l'acord de partió 23.Poden les Corporacions locals executar en via administrativa la recerca, la partió i reivindicació dels béns situats fora del terme de la seva jurisdicció? a)En cap cas, atès que les entitats locals no poden posseir béns fora del terme de la seva jurisdicció b)Sí, mitjançant exhort a l'entitat en el territori de la qual radiquessin a fi que, per la seva mediació, es desenvolupin els actes corresponents c)No, tret que medïi acord del Consell de Govern de la respectiva comunitat autònoma d)Sí, però la tramitació del procediment en aquests casos serà competència de la respectiva diputació provincial, cabildo o consell insular al territori del qual pertanyi l'entitat local 24.En el cas d'una demanda judicial que afectés el domini i altres drets reals del patrimoni de les entitats locals, aquestes a)No podran aplanar-se b)Podran aplanar-se però no desistir del procediment c)Podran aplanar-se i desistir del procediment sempre que aquest no es trobi vist per a sentència d)Podran aplanar-se i desistir del procediment qualsevol que sigui l'estat de tramitació del procediment 25.Les Corporacions locals, en relació a l'inventari i registre dels seus béns a)Estan obligades a formar inventari de tots els seus béns i drets, qualsevol que sigui la seva naturalesa o forma d'adquisició b)Podran formar inventari de tots els seus béns o drets qualsevol que sigui la seva naturalesa o forma d'adquisició c)Estan obligades a formar inventari de tots els seus béns i drets excepte en el cas d'adquisicions de béns a títol lucratiu en què tindrà caràcter potestatiu d)Estan obligades a formar inventari de tots els seus béns i drets excepte en el cas d'adquisicions de béns a títol onerós en què tindrà caràcter potestatiu 26.Els béns i drets pertanyents a entitats amb personalitat pròpia i dependents de les Corporacions locals a)Els béns i drets d'aquestes entitats es consideren de titularitat de l'entitat local a la qual pertanyen pel que s'inclouran en l'inventari de la pròpia entitat local b)Els béns, drets i accions que els siguin propis s'inclouran en l'inventari consolidat de la Corporació local a la qual pertanyin però sense formar un inventari separat c)Formaran inventaris separats dels béns i drets que els pertanyin d)Aquestes entitats, en la mesura en què depenen d'una Corporació local, no poden posseir béns ni drets sinó a través de la pròpia Corporació local a la qual pertanyen 27.De conformitat amb allò que estableix l'article 19 del Reglament de Béns de les Entitats locals, la ressenya dels béns en l'inventari s'efectuarà a)D'acord amb allò que se estableixi en el Reglament Orgànic de Funcionament de la respectiva Corporació b)Depenent de l'epígraf en el qual s'incloguin, alfabèticament o amb numeració correlativa c)Alfabèticament dintre del respectiu epígraf d)Amb numeració correlativa per cadascun d'ells dins del respectiu epígraf 28.L'inventari de crèdits i drets personals de la Corporació expressarà a)Concepte i valor b)Concepte, nom del deutor, valor, títol d'adquisició i venciment, en el seu cas c)Nombre del deutor, valor i venciment d)Els crèdits i drets personals no s'inclouen en l'inventari de la Corporació 29.Els béns cedits per la Corporació, condicionalment o a termini, així com les concessions i els arrendaments atorgats sobre béns municipals, es ressenyaran sota l'epígraf de a)Drets reals b)Valors mobiliaris, crèdits i drets, de caràcter personal de la Corporació c)Béns subsidiaris de caràcter accessori d)Béns i drets reversibles 30.Tots els documents que confirmen les dades de l'inventari i, especialment, títols de domini, actes de partió i valoració, plans i fotografies a)S'arxivaran juntament amb l'altra documentació municipal b)S'arxivaran amb separació de l'altra documentació municipal c)S'arxivaran en el Registre de la Propietat a la demarcació de la qual pertanyi la Corporació d)S'arxivaran en els respectius Registres de la Propietat i Registres de Béns Mobles a la demarcació dels quals pertanyi la Corporació 31.Els inventaris de les Corporacions locals són autoritzats a)Pel President de la Corporació donant compte al Ple corporatiu b)Per l'Alcalde amb el vist i plou del Secretari de la Corporació c)Pel Secretari de la Corporació amb el vist i plou del President d)Pel Secretari de la Corporació amb el vist i plou de l'Interventor i Tresorer de la Corporació 32.Una còpia de l'inventari degudament autoritzat, així com de les seves rectificacions, es remetrà a)A l'Administració de l'Estat b)A l'Administració de la Comunitat Autònoma c)A la diputació provincial, els consells o cabildos insulars d)A l'Administració de l'Estat i de la Comunitat Autònoma 33.La rectificació de l'inventari se verificarà a)Anualment b)Cada tres anys, tret que el President de la Corporació acordi un altre període que mai podrà ser superior als cinc anys c)Cada tres anys d)Dins dels tres mesos següents al començament de cada legislatura 34.L'òrgan competent per acordar l'aprovació de l'inventari ja format, la seva rectificació i comprovació, serà a)L'Alcalde o President de la Corporació b)La Junta de Govern Local c)L'òrgan de govern de la comunitat autònoma en la qual radiqui la respectiva Corporació local d)El Ple de la Corporació local 35.Les Corporacions locals, en relació als seu béns immobles i drets reals a)Hauran d'inscriure'ls en el Registre de la Propietat d'acord amb allò que preveu la legislació hipotecària b)Podran inscriure'ls en el Registro de la Propietat d'acord amb allò que preveu la legislació hipotecària c)Hauran d'inscriure el dret de domini en el Registre de la Propietat podent inscriure amb caràcter potestatiu la resta de drets reals dels quals siguin titulars d)No precisen de la seva inscripció en el Registre de la Propietat donat que l'inventari autoritzat amb el vistiplau del Secretari de la Corporació atorga a aquesta classe de béns la protecció prevista en la legislació hipotecària 36.El text refós de la Llei reguladora de las Hisendes Locals es va aprovar pel a)Reial Decret-llei 2/2004 de 15 de març b)Reial Decret Legislatiu 2/2014 de 5 de març c)Reial Decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març d)Decret Llei 2/2004 de 15 de març 37.Les entitats locals, d'acord amb el que es preveu en la legislació de l'Estat i en les lleis que dictin les comunitats autònomes a)Tenen autonomia per a exigir tributs però no per a establir-los b)Tenen autonomia per a establir i exigir tributs c)Tenen autonomia per a establir tributs però la seva exigència correspon a l'òrgan de recaptació competent de la respectiva comunitat autònoma d)Tenen autonomia per a establir i exigir taxes i contribucions especials però no imposts 38.Quin d'entre les següents afirmacions és correcta? a)Les adquisicions a títols d'herència, llegat o donació no constitueixen ingressos de dret privat de les entitats locals b)Les adquisicions a títols d'herència, llegat o donació constitueixen ingressos de dret privat de les entitats locals c)Les adquisicions a títols d'herència, llegat o donació constitueixen ingressos de dret públic de les entitats locals d)Les adquisicions a títols d'herència, llegat o donació constitueixen ingressos de dret públic o privat de les entitats locals, segons la naturalesa públic o privada del causant o donant 39.Les facultats de gestió, liquidació, inspecció i recaptació tributàries que el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals atribueix a les entitats locals a)Hauran de ser exercides, sempre i en tot cas, per la pròpia entitat local, sense que puguin ser objecte de delegació b)Podran ser delegades en la comunitat autònoma o en altres entitats locals en el territori de les quals estiguin integrades c)Les facultats d'inspecció i recaptació podran ser delegades en la comunitat autònoma, però no les facultats de gestió i liquidació d)Solament la facultat de recaptació dels tributs locals podrà ser delegada a la respectiva comunitat autònoma a la qual pertany l'entitat local 40.Les actuacions en matèria d'inspecció o recaptació executiva que hagin d'efectuar-se fora del territori de la respectiva entitat local en relació amb els ingressos de dret públic propis d'aquesta a)Seran practicades pels òrgans competents de la corresponent comunitat autònoma quan hagin de realitzar-se en l'àmbit territorial d'aquesta, i pels òrgans competents de l'Estat en altre cas, prèvia sol·licitud del president de la Corporació b)Seran practicades pels òrgans competents de la corresponent comunitat autònoma quan hagin de realitzar-se en l'àmbit territorial d'aquesta, i pels òrgans competents de l'Estat en altre cas, sempre que s'hagin delegat les facultats en matèria d'inspecció o recaptació c)Seran practicades pels òrgans competents de la corresponent entitat local sense que regeixi el principi de territorialitat d)Seran practicades pels inspectors i recaptadors expressament designats pel ple de la corporació local 41.D'acord amb allò que preveu l'article 9.1 del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals ¿quina de les següents afirmacions és correcta? a)En els tributs locals, no podran reconèixer-se els beneficis fiscals previstos en les normes de l'estat, de les comunitats autònomes i en els tractats internacionals b)El reconeixement dels beneficis fiscals té sempre caràcter potestatiu c)En els tributs locals, no podran reconèixer-se altres beneficis fiscals que aquells expressament previstos en les normes amb rang de llei o els derivats de l'aplicació dels tractats internacionals d)El reconeixement dels beneficis fiscals té sempre caràcter obligatori, tret que una norma de la Unió Europea estableixi el seu caràcter potestatiu 42.En l'exacció dels tributs locals i dels restants ingressos de dret públic de les entitat locals, els recàrrecs i interessos de demora a)S'exigiran i determinaran en els mateixos casos, forma i quantia que en l'exacció dels tributs de l'estat b)S'exigiran i determinaran en els casos, forma i quantia previstos en les respectives ordenances fiscals i podran ser diferents als previstos per a l'exacció dels tributo de l'estat c)S'exigiran i determinaran en els mateixos casos, forma i quantia que en l'exacció dels tributs de la respectiva comunitat autònoma d)En l'exacció dels tributs locals, les entitats locals poden imposar recàrrecs però no els interessos de demora, excepte en els casos d'ingressos indeguts 43.Contra els actes d'aplicació i efectivitat dels tributs i restants ingressos de dret públic només podrà interposar-se el recurs de reposició regulat en a)L'article 112 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre b)Articles 222 i següents de la Llei 58/2003 de 17 de desembre, General Tributària c)Article 14 del Reial Decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març d)Article 24 del Reial Decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març 44.La competència per a conèixer i resoldre el recurs de reposició interposat enfront dels actes d'aplicació i efectivitat dels tributs correspon a a)Al president de la corporació b)Al ple de la corporació c)A l'òrgan de l'entitat local que hagi dictat l'acte impugnat d)Al superior jeràrquic de l'òrgan que ha dictat l'acte impugnat 45.Quan el recurs de reposició contra un acte d'aplicació i efectivitat dels tributs locals no sigui resolt en el termini legalment previst a)El recurs s'entendrà estimat b)El recurs s'entendrà desestimat c)S'entendrà desestimat, excepte les excepcions previstes en la llei, en què el sentit del silenci és positiu d)Per tractar-se d'una impugnació d'actes tributaris, s'ha d'estar sempre i en tot cas al sentit de la resolució expressa 46.La resolució expressa d'un recurs de reposició interposat contra un acte d'aplicació i efectivitat dels tributs locals, haurà de ser notificada al recurrent a)En el termini màxim d'un mes des que es dicti b)En el termini màxim de deu dies des que es dicti la resolució c)El recurs serà resolt i notificat en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seva presentació d)Es notificarà com més aviat millor per mitjans electrònics 47.Excepte en els supòsits en què la llei preveu la interposició de reclamacions econòmic administratives, contra la resolució del recurs de reposició, els interessats a)Podran tornar a plantejar el recurs de reposició, excepte quan es tracti d'una desestimació presumpta b)Podran interposar recurs d'alçada c)Hauran d'interposar recurs d'alçada per a posar fi a la via administrativa d)Podran interposar directament recurs contenciós administratiu 48.Quins d'entre els següents impostos són d'exigència obligatòria per part dels ajuntaments? a)L'Impost sobre Béns immobles i l'Impost sobre l'Increment de Valor dels Terrenys de Naturalesa Urbana b)L'Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres, i l'Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica c)L'Impost sobre Béns immobles i l'Impost sobre Activitats Econòmiques d)L'Impost sobre Béns immobles, l'Impost sobre Activitats Econòmiques, l'Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica i l'Impost sobre l'Increment de Valor dels Terrenys de Naturalesa Urbana 49.L'Impost sobre Béns Immobles a)És un tribut directe de caràcter real b)És un tribut directe de caràcter personal c)És un tribut indirecte de caràcter real d)És un tribut directe que pot tenir caràcter real o personal 50.L'Impost sobre Activitats Econòmiques a)És un tribut directe de caràcter personal, el fet imposable del qual està constituït pel mer exercici, en territori nacional, d'una activitat empresarial, professional o artística b)És un tribut indirecte de caràcter real c)És un tribut directe de caràcter real d)És un tribut directe que pot tenir caràcter real o personal en funció de la naturalesa de l'activitat empresarial, professional o artística gravada 51.Els ajuntaments, per la realització d'obres o per l'establiment o ampliació de serveis municipals, podran establir i exigir a)Tributs b)Taxes c)Contribucions especials d)Taxes o contribucions especials, indistintament 52.Els ajuntaments, per la prestació de serveis o la realització d'activitats de la seva competència o l'aprofitament especial dels béns del domini públic municipal, podran establir i exigir a)Tributs b)Taxes c)Contribucions especials d)L'impost que correspongui en funció de la concreta activitat de què es tracti 53.La base imposable de l'Impost sobre Béns immobles està constituïda a)Pel valor cadastral dels béns immobles b)Pel valor base que correspongui a l'immoble prèvia determinació de la base liquidable c)Per la base que es determini en la ponència de valors d)Per la base que es determini en els procediments de valoració colectiva 54.Els vehicles oficials de les comunitats autònomes adscrits a la seguretat ciutadana, en relació amb l'Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica a)Estan exempts de l'Impost sobre vehicles de tracció mecànica b)Poden gaudir d'una bonificació de fins al 75 per cent en funció de la classe de carburant c)Poden gaudir d'una bonificació de fins al 50 per cent en funció de la classe de carburant d)Poden gaudir d'una bonificació de fins al 25 per cent en funció de la classe de carburant 55.Els béns immobles que siguin propietat de la Creu Roja Espanyola, en relació amb l'Impost sobre Béns immobles a)Gaudiran d'una bonificació del 75 per cent de la quota íntegra de l'impost, sempre i en tot cas b)Gaudiran d'una bonificació del 75 per cent de la quota íntegra de l'impost, sempre que així ho recullin les ordenances fiscals c)Gaudiran d'una bonificació de fins al 75 per cent de la quota íntegra de l'impost, sempre que així ho recullin les ordenances fiscals d)Estan exempts de l'Impost sobre Béns immobles 56.Conforme l'article 107.2 de la Llei de Bases del Règim Local, les ordenances fiscals obliguen en el territori de la respectiva entitat local i s'apliquen conforme als principis de a)Municipalitat i territorialitat b)Residència, municipalitat i territorialitat c)Residència efectiva i territorialitat d)Residència, municipalitat i territorialitat efectiva 57.Conforme l'article 107.1 de la Llei de Bases de Règim Local, en el cas de les entitats locals radicades a Illes Balears, les ordenances fiscals reguladores dels seus tributs locals, tret que en elles s'assenyali una altra cosa, comencen a aplicar-se a)Una vegada publicades en el Butlletí Oficial de l'Estat o de la Comunitat Autònoma, indistintament b)Sempre i en tot cas, a partir del dia 1 de gener següent al de la data de la seva publicació c)En el moment de la seva publicació definitiva en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma d)En el moment de la seva publicació definitiva en el Butlletí Oficial de l'Estat, prèvia la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma 58.De conformitat amb l'article 105 de la Llei de Bases del Règim Local, les Hisendes Locals es nodreixen a)Dels tributs de l'Estat, i dels tributs de les Comunitats Autònomes b)Dels tributs propis, dels de l'Estat i dels de les Comunitats Autònomes c)A més dels tributs propis i de les participacions reconegudes en els de l'Estat i de les Comunitats Autònomes, d'aquells altres recursos que prevegi la Llei d)De les quantitats assignades en els Pressupostos Generals de l'Estat per al compliment dels fins que els són propis 59.D'acord amb l'article 106.1 de la Llei de Bases del Règim Local, les entitats locals a)Tindran autonomia per a exigir tributs d'acord amb els que vinguin establerts en la legislació de l'Estat i de les Comunitats Autònomes en matèria d'hisendes locals b)Tindran autonomia per a establir i exigir tributs d'acord en la legislació de l'Estat reguladora de les Hisendes Locals i en les lleis que dictin les Comunitats Autònomes en els supòsits expressament prevists en aquella c)Tindran potestat per a liquidar i gestionar els tributs les facultats de liquidació dels quals i gestió els vengen atribuïdes per la legislació de l'Estat i de les Comunitats Autònomes en els supòsits expressament prevists en aquella d)Podran tenir autonomia per a establir i exigir tributs de conformitat amb el que expressament es prevegi en la legislació de l'Estat, de les Comunitats Autònomes i l'emanada en exercici de la seva potestat reglamentària 60.D'acord amb l'article 106.2 de la Llei de Bases del Règim Local, la potestat reglamentària de les entitats locals en matèria tributària a)S'exercirà a través de les disposicions generals en matèria tributària emanades dels seus òrgans de govern b)S'exercirà de conformitat amb el que es disposa en les lleis de l'Estat i de les Comunitats Autònomes en els supòsits i en les condicions que expressament es defineixin c)S'exercirà a través d'ordenances fiscals reguladores dels seus tributs propis i d'ordenances generals de gestió, recaptació i inspecció d)Correspon al Ple de la Corporació i s'exercirà mitjançant acords generals adoptats per la majoria absoluta dels seus membres 61.Els acords provisionals adoptats per a l'aprovació i modificació de les ordenances fiscals s'exposaran en el tauler d'anuncis de l'entitat a)Durant trenta dies, com a mínim b)Durant un mes c)Entre trenta dies, com a mínim, i un màxim de seixanta d)Pel temps determinat en l'acord provisional adoptat 62.En el cas d'un ajuntament amb una població de 20.000 habitants, els anuncis d'exposició dels acords provisionals d'aprovació de les ordenances fiscals: a)Es publicaran en el butlletí oficial de la província, o, en el seu cas, en el de la Comunitat Autònoma uniprovincial b)Es publicaran en un diari dels de major difusió de la província o de la comunitat autònoma uniprovincial c)Els anuncis d'exposició dels acords provisionals d'aprovació de les ordenances fiscals no són objecte de publicació, pel seu caràcter provisional, publicant-se només els acords definitius d)Es publicaran en el butlletí oficial de la província, o, en el seu cas, en el de la Comunitat Autònoma uniprovincial i, a més, en un diari dels de major difusió de la província o de la comunitat autònoma uniprovincial 63.Si en el procediment d'aprovació de les ordenances fiscals de les entitats locals, durant el període d'exposició pública no es presenten reclamacions a)S'entendrà definitivament adoptat l'acord, fins llavors provisional, mitjançant acord plenari adoptat per majoria simple b)S'entendrà definitivament adoptat l'acord, fins llavors provisional, mitjançant acord plenari adoptat per majoria absoluta del nombre legal de membres c)Es prorrogarà el període d'exposició pública per altres seixanta dies, transcorregut el qual sense que s'hagin presentat reclamacions o al·legacions, s'entendrà definitivament adoptat l'acord sense necessitat d'acord del ple de l'entitat d)S'entendrà definitivament adoptat l'acord, fins llavors provisional, sense necessitat d'acord plenari 64.Els acords provisionals d'aprovació de les ordenances fiscals de les entitats locals, elevats automàticament a definitius, hauran de ser publicats a)En el butlletí oficial de la província, o, en el seu cas, de la comunitat autònoma uniprovincial b)En el butlletí oficial de la província, o en el seu cas, de la comunitat autònoma uniprovincial i en un dels diaris dels de major difusió de la província o de la comunitat autònoma uniprovincial c)En el butlletí oficial de la província, o en el seu cas, de la comunitat autònoma uniprovincial o en un dels diaris dels de major difusió de la província o de la comunitat autònoma uniprovincial d)En haver estat obligatòriament publicat l'acord d'aprovació provisional, no resulta necessària la publicació de l'acord elevat automàticament a definitiu per falta de presentació de reclamacions 65.L'edició del text íntegre de les ordenances fiscals dins del primer quadrimestre de l'exercici econòmic corresponent resulta obligatòria per a les següents entitats a)Les diputacions provincials, consells, capítols insulars, i en tot cas, les altres entitats locals quan la seva població sigui superior als 20.000 habitants b)Les diputacions provincials, consells, capítols insulars, i en tot cas, les altres entitats locals quan la seva població sigui superior als 10.000 habitants c)Les diputacions provincials, consells, capítols insulars, i en tot cas, les altres entitats locals quan la seva població sigui superior als 50.000 habitants d)Les diputacions provincials, consells, capítols insulars i altres entitats locals 66.Tenen la condició d'interessats a l'efecte de reclamar contra els acords provisionals d'aprovació o modificació de les ordenances fiscals a)Els que tinguessin un interès directe o resultin afectats per tals acords b)Els que tinguessin un interès directe o resultin afectats per tals acords sempre que resideixin en el territori de l'entitat local que hagi adoptat l'acord provisional c)Els que tinguessin un interès directe o resultin afectats per tals acords sempre que tinguin la condició de veí de l'entitat local que hagi adoptat l'acord provisional d)Qualsevol interessat a reclamar, sigui o no resident i tingui o no interès directe en l'assumpte 67.Contra les ordenances fiscals de les entitats locals podrà interposar-se a)Reclamació econòmic administrativa davant el Tribunal Econòmic Administratiu Central b)Reclamació econòmic administrativa davant el Tribunal Econòmic Administratiu Regional c)Recurs de reposició regulat en l'article 14 de la Llei reguladora de les Hisendes Locals d)Recurs contenciós administratiu 68.Si per resolució judicial ferma resulta anul·lat el text d'una ordenança fiscal a)Es mantindran els actes ferms o consentits dictats a l'empara de l'ordenança que posteriorment resulti anul·lada o modificada, tret que expressament ho prohibís la sentència b)Es mantindran els actes ferms o consentits dictats a l'empara de l'ordenança que posteriorment resulti anul·lada o modificada, sempre i en tot cas c)Es mantindran els actes ferms o consentits dictats a l'empara de l'ordenança que posteriorment resulti anul·lada o modificada, sempre i en tot cas, excepte acord de l'òrgan que hagués adoptat l'acord d'aprovació definitiva de l'ordenança anul·lada d)Els actes ferms o consentits quedaran afectats immediatament, per efectes de la sentència, per la declaració de nul·litat 69.Si per resolució judicial ferma resultessin anul·lats o modificats els acords locals o el text de les ordenances fiscals a)L'entitat local vindrà obligada a adequar als termes de la sentència totes les actuacions que dugui a terme amb posterioritat a la data en què aquella li sigui notificada b)L'entitat local podrà adequar als termes de la sentència totes les actuacions que dugui a terme amb posterioritat a la data en què aquella li sigui notificada c)L'entitat local iniciarà d'ofici procediment per a indemnitzar els danys i perjudicis que s'haguessin causat als afectats per les ordenances anul·lades o modificades d)L'entitat local podrà iniciar, d'ofici o a instàncies de la part legitimada, procediment per a indemnitzar els danys i perjudicis que s'haguessin causat als afectats per les ordenances anul·lades o modificades 70.Les entitats locals hauran d'expedir còpies de les ordenances fiscals publicades als qui les demandin a)Sempre que s'acrediti un interès legítim b)Sempre que s'acrediti un interès legítim o els qui les demandin resultin afectats per les ordenances les còpies de les quals sol·liciten c)No existeix obligació d'expedir aquestes còpies en haver estat les ordenances fiscals objecte de publicació d)Sempre i en tot cas