1.Els consells insulars han d’adequar el seu funcionament a: a)El que disposen el títol VI de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, i el reglament orgànic respectiu. b)El que disposen el títol V de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, i el reglament orgànic respectiu. c)El que disposen l’Estatut d’autonomia, el títol V de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, i el reglament orgànic respectiu. d)El que disposen l’Estatut d’autonomia, el títol VI de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, i el reglament orgànic respectiu. 2.L’ús del català i del castellà en tot tipus d’actuacions institucionals i administratives es regula: a)Preceptivament en el reglament orgànic. b)Preceptivament en disposicions específiques. c)En el reglament orgànic o en disposicions específiques. d)Únicament pot ser regulat per l’Estatut d’autonomia i les lleis de la comunitat autònoma. 3.La urgència de les sessions del Consell Executiu: a)Correspon a la presidència determinar-la. b)L’ha de ratificar la majoria dels membres del Consell Executiu que hi siguin presents. c)L’ha de proposar la majoria dels membres del Consell Executiu que hi siguin presents. d)L’han de ratificar per unanimitat els membres del Consell Executiu que hi siguin presents. 4.Els acords del Consell Executiu: a)S’adopten per majoria simple dels membres presents. El president dirimeix amb el seu vot els empats. b)S’adopten per majoria qualificada dels membres presents. c)S’adopten per unanimitat dels seus membres. d)En el Consell Executiu no es produeixen votacions, perquè és un òrgan d’especial assessorament de la presidència, que és qui resol. 5.Les sessions del Consell Executiu: a)Són sempre públiques. b)Són públiques únicament si així ho estableix el reglament orgànic. c)No són públiques, però ho han de ser, almenys, quan es debatin assumptes en què aquest òrgan exerceixi competències per delegació del Ple. No obstant això, s’hi poden convocar altres membres del Consell Insular, titulars d’òrgans directius, empleats públics o experts el parer dels quals es consideri necessari. d)No són públiques, però ho han de ser, almenys, quan es debatin assumptes en què aquest òrgan exerceixi competències per delegació del Ple. No obstant això, s’hi poden convocar altres membres del Consell Insular o experts el parer dels quals es consideri necessari, exclusivament. 6.La qüestió de confiança la pot plantejar al Ple del Consell Insular: a)El president sobre el seu programa en conjunt, sobre una declaració de política especial o sobre l’aprovació de qualsevol assumpte de transcendència general. b)El president sobre el seu programa en conjunt, sobre una declaració de política general o sobre l’aprovació de qualsevol assumpte de transcendència especial. c)Qualsevol grup polític sobre el seu programa en conjunt, sobre una declaració de política general o sobre l’aprovació de qualsevol assumpte de transcendència especial. d)El president o qualsevol grup polític sobre el seu programa en conjunt, sobre una declaració de política general o sobre l’aprovació de qualsevol assumpte de transcendència especial. 7.El Ple pot acordar de celebrar una sessió extraordinària que tengui per objecte debatre la gestió del Consell Executiu en àrees determinades: a)A proposta del president o a sol·licitud d’almenys una quarta part dels seus membres. b)A proposta del president o a sol·licitud d’almenys una tercera part dels seus membres. c)A proposta del president o a sol·licitud d’almenys dos grups polítics que representin una tercera part dels seus membres. d)A proposta del president o a sol·licitud d’almenys dos grups polítics que representin una quarta part dels seus membres. 8.Les mocions: a)Tenen un caràcter d’impuls, de tramitació o d’adopció d’una posició institucional, se substancien davant el Ple i poden incloure una proposta de resolució. b)Tenen un caràcter d’impuls, de tramitació o d’adopció d’una posició institucional, se substancien davant el Ple i han d’incloure una proposta de resolució. c)Tenen un caràcter d’impuls, de resolució o d’adopció d’una posició institucional, se substancien davant el Ple i han d’incloure una proposta de tramitació. d)Tenen un caràcter d’impuls, de tramitació o d’adopció d’una posició institucional, se substancien davant el Ple i poden incloure una proposta de recomanació. 9.Les interpel·lacions: a)Han de versar sobre l’actuació del president, del Consell Executiu o d’algun departament en qüestions de política general. b)Han de versar sobre l’actuació del Ple, del president, del Consell Executiu o d’algun departament en qüestions de política general. c)Han de versar sobre l’actuació del president, del Consell Executiu o d’algun departament en qüestions de política insular. d)Han de versar sobre l’actuació del ple, del president, del Consell Executiu o d’algun departament en qüestions de política insular. 10.Les preguntes: a)Tenen una resposta oral o una resposta escrita. b)Tenen una resposta oral i una resposta escrita. c)Tenen una resposta únicament oral. d)Tenen una resposta únicament escrita. 11.Amb caràcter general, i sens perjudici del que disposen els articles 54 i 55 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, els òrgans dels consells insulars apliquen, en tot allò no previst en el capítol III del títol V de l’esmentada llei: a)La legislació de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma. b)La legislació de règim jurídic de l’Estat. c)La legislació de règim jurídic de l’Administració local. d)La legislació de procediment administratiu de l’Administració local. 12.Posen fi a la via administrativa: a)Els acords del Ple i de les comissions regulades en l’article 18 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, els del president, els del Consell Executiu, els que resolguin recursos d’alçada i els així prevists en els estatuts dels ens del sector públic instrumental b)Els acords del Ple i de les comissions regulades en l’article 18 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, els del president, els del Consell Executiu, els dels consellers executius i els així prevists en els estatuts dels ens del sector públic instrumental. c)Els acords del Ple i de les comissions regulades en l’article 18 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, els del president i els que resolguin recursos d’alçada. d)Els acords del Ple i de les comissions regulades a l’article 18 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, els del president, els que resolguin recursos d’alçada i els així prevists en els estatuts dels ens del sector públic instrumental. 13.Contra els actes dictats pels consellers executius es pot interposar: a)Un recurs d’alçada davant el Consell Executiu. b)Un recurs d’alçada davant el Consell Executiu, llevat dels que posin fi a la via administrativa d’acord amb l’apartat 1 d de l’article 66 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars. c)Un recurs d’alçada davant la Presidència. d)Un recurs d’alçada davant el Ple, llevat dels que posin fi a la via administrativa d’acord amb l’apartat 1 d de l’article 66 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars. 14.Els òrgans competents per iniciar i instruir els procediments de revisió d’ofici de disposicions i actes: a)Els estableix la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars. b)Els estableix la legislació de règim jurídic de la comunitat autònoma. c)Els estableix el reglament orgànic de cada consell insular. d)Els estableix el Ple en la primera sessió que celebri en cada mandat. 15.La declaració de lesivitat dels actes dels consells insulars i dels ens que integren el sector públic instrumental: a)Correspon al Ple. b)Correspon als mateixos òrgans que són competents per resoldre els procediments de revisió d’ofici. c)Correspon al president. d)Correspon al Consell Executiu. 16.Els procediments de responsabilitat patrimonial de l’Administració insular els resol el Ple: a)Si es tracta de reclamacions per un import igual o inferior al que fixi el reglament orgànic de cada consell, i el Consell Executiu en la resta de casos. Supletòriament, aquest import serà de 500.000 €. b)Si es tracta de reclamacions per un import igual o superior al que fixi el reglament orgànic de cada consell, i el Consell Executiu en la resta de casos. Supletòriament, aquest import serà de 500.000 €. c)Si es tracta de reclamacions per un import igual o superior al que fixi el reglament orgànic de cada consell, i el Consell Executiu en la resta de casos. Supletòriament, aquest import serà d’1.000.000 €. d)Si es tracta de reclamacions per un import igual o inferior al que fixi el reglament orgànic de cada consell, i el Consell Executiu en la resta de casos. Supletòriament, aquest import serà d’1.000.000 €. 17.L’exercici de la potestat sancionadora correspon: a)Als òrgans insulars determinats legalment o reglamentàriament per raó de la matèria o, si no n’hi ha, al president. b)Als òrgans insulars determinats legalment o reglamentàriament per raó de la matèria o, si no n’hi ha, al Consell Executiu. c)Als òrgans insulars determinats legalment o reglamentàriament per raó de la matèria o, si no n’hi ha, al conseller executiu competent. d)Als òrgans insulars determinats legalment o reglamentàriament per raó de la matèria o, si no n’hi ha, al Ple. 18.El president del Consell Insular pot dictar disposicions generals: a)Per a la creació i extinció de departaments al marge del que disposi el reglament orgànic, inclosa la modificació de la denominació i de les competències que els corresponen, així com la fixació de l’àmbit funcional dels diferents òrgans de cada departament. b)Per a la creació i extinció de departaments en el marc del que disposa el reglament orgànic, inclosa la modificació de la denominació i de les competències que els corresponen, així com la fixació de l’àmbit funcional dels diferents òrgans de cada departament. c)Per a la creació i extinció de departaments en el marc del que disposa el reglament orgànic, excepte la modificació de la denominació i de les competències que els corresponen, així com la fixació de l’àmbit funcional dels diferents òrgans de cada departament. d)Per a la creació i extinció de departaments en el marc del que disposa el reglament orgànic, inclosa la modificació de la denominació i de les competències que els corresponen, però no la fixació de l’àmbit funcional dels diferents òrgans de cada departament. 19.Els reglaments executius són: a)Disposicions generals dictades per al desplegament i l’execució de les lleis. b)Disposicions especials dictades per al desplegament i l’execució de les lleis. c)Disposicions generals dictades per al desplegament i l’execució de les normes. d)Disposicions especials dictades per al desplegament i l’execució de les normes. 20.Els pressupostos generals i els instruments de planificació general i sectorial i d’ordenació territorial i urbanística tenen rang de: a)Disposició especial. b)Disposició reglamentària. c)Disposició legal. d)Disposició especialitzada. 21.L’elaboració, el contingut i l’aprovació dels instruments de planificació sectorial i dels d’ordenació territorial i urbanística s’han de dur a terme de conformitat: a)Amb la seva legislació específica, sense que hi sigui aplicable el que preveu el capítol II del títol VI de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars. b)Amb la seva legislació específica i el que preveu el capítol II del títol VI de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars. c)Amb la seva legislació específica, i supletòriament amb el que preveu el capítol II del títol VI de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars. d)Amb la seva legislació específica, i opcionalment pel que preveu el capítol II del títol VI de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars. 22.La potestat reglamentària en les matèries de l’article 70 de l’Estatut d’autonomia correspon: a)Als consells insulars i al Govern. b)Als consells insulars i, supletòriament, al Govern. c)Als consells insulars, sense possibilitat d’intervenció del Govern. d)Als consells insulars, sens perjudici de la facultat del Govern d’establir els principis generals en la matèria. 23.Les relacions entre els reglaments de cada consell insular es regeixen pels principis de: a)Competició i especialitat. b)Competència i transparència. c)Competició i transparència. d)Competència i especialitat. 24.Els reglaments executius dels consells insulars entren en vigor: a)Ensoldemà de la seva aprovació definitiva. b)Al cap de trenta dies de la seva publicació oficial, llevat que estableixin una altra data. c)Al cap de vint dies de la seva publicació oficial, llevat que estableixin una altra data d)Al cap de vint dies de la seva publicació oficial en qualsevol cas. 25.La consulta pública prèvia a l’inici del procediment d’elaboració de disposicions reglamentàries i en els supòsits que preveu la normativa bàsica estatal no és preceptiva quan es tracti d’iniciatives: a)De reglaments tècnics i d’organització. b)De reglaments orgànics. c)De reglaments executius. d)De reglaments de desplegament. 26.El projecte de reglament executiu ha de ser adoptat per: a)El Consell Executiu. b)El conseller executiu competent per raó de la matèria. c)El president. d)El Ple. 27.El termini dels tràmits d’audiència, de consultes i d’informació pública per a l’aprovació de reglaments executius ha de ser adequat a la naturalesa de la disposició i, en tot cas: a)No inferior a quaranta dies. b)No inferior a trenta dies. c)No inferior a vint dies. d)No inferior a deu dies. 28.Quin dels informes i dictàmens següents no és obligatori per a l’aprovació d’un reglament executiu? a)Informe d’avaluació d’impacte de gènere. b)Dictamen del Consell Consultiu de les Illes Balears. c)Informe del secretari general de la corporació. d)Dictamen del Govern de les Illes Balears. 29.La Memòria de l’anàlisi de l’impacte normatiu ha de preveure, en qualsevol cas: a)La identificació de les càrregues econòmiques que comporta per als ciutadans. b)La identificació de les càrregues administratives que comporta per als ciutadans. c)La millora de les càrregues econòmiques que comporta per als ciutadans. d)La millora de les càrregues administratives que comporta per als ciutadans. 30.La proposta prèvia del reglament executiu que se sotmeti a aprovació definitiva ha d’anar acompanyada de: a)La darrera versió del projecte, la memòria d’anàlisi d’impacte normatiu i el dictamen del Consell Consultiu. b)La darrera versió del projecte, la memòria d’anàlisi d’impacte de gènere i el dictamen del Consell Consultiu. c)La darrera versió del projecte, la memòria d’anàlisi d’impacte normatiu i el dictamen del Govern. d)La darrera versió del projecte, la memòria d’anàlisi d’impacte de gènere i el dictamen del Govern. 31.La tramitació d’urgència d’un procediment d’elaboració de disposicions reglamentàries implica: a)La priorització del procediment davant altres procediments en curs. b)La reducció a la meitat dels terminis prevists per a la realització dels tràmits del procediment. c)L’eliminació del tràmit d’audiència pública. d)L’eliminació del tràmit de sol·licitud d’informes. 32.Per a l’elaboració del reglament orgànic s’han de seguir, en qualsevol cas, els tràmits següents: a)Informació pública per un termini no inferior a un mes, informe sobre al·legacions, informe dels serveis jurídics, dictamen del Consell Consultiu i aprovació definitiva pel Ple. b)Aprovació inicial pel Ple, informació pública per un termini no inferior a 45 dies, informe sobre al·legacions, informe dels serveis jurídics, dictamen del Consell Consultiu i aprovació definitiva pel Ple. c)Aprovació inicial pel Ple, informació pública per un termini no inferior a un mes, informe sobre al·legacions, informe dels serveis jurídics i aprovació definitiva pel Ple. d)Aprovació inicial pel Ple, informació pública per un termini no inferior a un mes, informe sobre al·legacions, informe dels serveis jurídics, dictamen del Consell Consultiu i aprovació definitiva pel Ple. 33.Prèviament a l'elaboració d’una proposició de llei, els consells insulars han de: a)Sol·licitar informe al Consell Consultiu de les Illes Balears. b)Dur a terme la consulta ciutadana a través del lloc web corresponent. c)Sol·licitar un informe a la secretaria tècnica competent. d)Dur a terme la consulta pública en el termini de deu dies hàbils. 34.Atribueixen competències als consells insulars: a)L'Estatut d'autonomia. b)Les lleis de l'Estat. c)La Lllei de consells insulars. d)Les respostes a) i b) són correctes. 35.El foment i la difusió de la creació i la producció teatral, musical, cinematogràfica i audiovisual, literària, de dansa i d'arts combinades són competència dels consells insulars? a)Sí, d'acord amb l'art. 70 de l'Estatut d'autonomia. b)Sí, d'acord amb l'art. 71 de l'Estatut d'eutonomia. c)No, són competència de l'Estat. d)No, sóns competència del Govern de les Illes Balears. 36.Per defensar les seves proposicions de llei, cada consell insular pot designar fins a: a)Tres membres de la corporació. b)Quatre membres de la corporació. c)Dos membres de la corporació. d)Cinc membres de la corporació. 37.El text de les proposicions de llei dels consells insulars ha de contenir: a)Un text articulat. b)Una exposició de motius. c)Una memòria sobre l’oportunitat de la regulació. d)Les respostes a) i b) són correctes. 38.Quan produeix efectes l'acord de renúncia a la delegació de competències als consells insulars? a)A partir dels dos mesos següents a la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. b)La delegació de competències als consells insulars és irrenunciable. c)Quan així ho estableixi el Govern de la comunitat autònoma. d)Quan així ho estableixi el consell insular corresponent. 39.Si un consell insular no accepta l’atribució d’una competència: a)Podrà reclamar-la en la mateixa legislatura. b)No podrà reclamar-la en el mateix exercici pressupostari de legislatures diferents. c)No podrà reclamar-la en la mateixa legislatura. d)Les respostes b) i c) són correctes. 40.Quin termini té el consell insular per acordar la proposta de delegació de competències municipals abans què s'entengui desestimada? a)Dos mesos des de la presentació de la proposta. b)Tres mesos des de la presentació de la proposta. c)Un mes des de la presentació de la proposta. d)Un mes des de l'aprovació de la proposta per part de la corporació municipal. 41.Els ens instrumentals dels consells insulars poden acceptar encàrrecs de gestió d'altres administracions públiques? a)No, no poden acceptar encàrrecs de gestió d'altres administracions. b)Sí, i l'encàrrec de gestió s'ha de formalitzar mitjançant conveni. c)Sí, si comporta l'atribució de facultats de resolució. d)Sí ,però no poden dictar actes de tràmit que no siguin susceptibles de recurs. 42.En la data d’efectivitat de la transferència de competències, quins expedients s’han de traspassar als consells insulars? a)Els expedients tancats en la data d'efectivitat de la transferència de competències. b)Els expedients iniciats i no tancats en la data d'efectivitat de la transferència de competències no es poden traspassar als consells insulars. c)Els expedients en curs, sigui quin sigui el seu estat de tramitació. d)Els expedients en curs i els expedients tancats en la data d'efectivitat de la transferència de competències. 43.Qui designa els representants dels consells insulars en la Comissió General de Consells Insulars? a)La Presidència dels consells insulars. b)El Consell Executiu dels consells insulars. c)El Ple dels consells insulars. d)La Conferència de Presidents. 44.Qui integra les conferències sectorials? a)Els consellers responsables de la matèria de cada consell insular. b)El conseller autonòmic corresponent, que les presideix, i els consellers insulars responsables en la matèria. c)El president del Govern de les Illes Balears i els presidents dels quatre consells insulars. d)El conseller autonòmic corresponent, que les presideix, i els presidents dels consells insulars. 45.En relació amb les directrius de coordinació de l'activitat dels consells insulars, indicau la resposta correcta a)Les fixa el Govern de les Illes Balears i són vinculants per als consells insulars. b)Les fixa el Govern de les Illes Balears i no són vinculants per als consells insulars. c)Es poden adoptar per acord del Consell de Govern en qualsevol cas. d)És preceptiu que el Govern de les Illes Balears fixi directrius de coordinació de l'activitat dels consells insulars. 46.Mitjançant quins instruments la comunitat autònoma i els consells insulars articulen la col·laboració i la cooperació mútues? a)L’exercici comú de la iniciativa econòmica mitjançant la creació de societats mixtes. b)L’Acord marc. c)La Conferència de Presidents. d)Les respostes a) i c) són correctes. 47.D’acord amb l’art.117 de la Llei 4/2022 de consells insulars, els consells insulars es relacionen amb la resta d’administracions públiques respecte a l’autonomia, col·laboració, cooperació i coordinació, d’acord amb els principis: a)Establerts en la legislació bàsica de l’Estat i especialment els de lleialtat institucional. b)Establerts en la legislació bàsica de l’Estat i especialment els de legalitat. c)Establerts en la legislació bàsica de l’Estat i especialment els d’eficàcia. d)Establerts en la legislació bàsica de l’Estat i especialment els de jerarquia. 48.Els òrgans de govern dels consells insulars són: a)El Ple b)El President c)El Consell Executiu d)Totes les respostes anteriors són correctes 49.Quines d’aquestes atribucions no correspon al Ple? a)Aprovar el disseny de la bandera de l'illa, el seu dia de celebració, l'himne i altres símbols distintius. b)Establir preus públics. c)Aprovar les transferències i les delegacions de competències, com també els encàrrecs de gestió, a altres administracions. d)Totes les anteriors són atribucions del Ple. 50.Quina d’aquestes opcions no té la consideració de membres no adscrits? a)Els conselleres insulars que no s’integrin en el grup polític que forma part de la candidatura electoral per la qual van ser elegits. b)Les candidatures presentades com a coalició electoral, quan algun dels dos partits polítics que la integren decideixi abandonar-la. c)Els consellers insulars que hagin concorregut a les eleccions en una agrupació, partit, federació o coalició política declarat il·legal per sentència judicial ferma. d)Els consellers insulars que abandonin el seu grup de procedència. 51.Quina de les regles següents s’ha de seguir per a l’elecció del president dels consells insulars? a)La mesa d'edat ha de proposar al Ple el candidat que presenti més signatures de consellers en suport a la seva candidatura i, en cas d'empat, el que pertanyi a la llista electoral més votada. b)En el cas que hagin transcorregut quaranta-vuit hores a partir de la primera votació per a la investidura i cap candidat no hagi obtingut la confiança del Ple, ha de ser proclamant president qui encapçali la llista electoral que hagi obtingut el major nombre de vots. c)El candidat proposat no ha de presentar al ?le el seu programa polític ni ha de sol·licitar la confiança. d)Les respostes a) i b) són correctes. 52.Quina d’aquestes atribucions correspon al vicepresident del Consell Insular? a)Establir les directrius generals de l'acció de govern i donar les instruccions pertinents als membres del Consell Executiu per tal de mantenir la unitat de direcció política i administrativa. b)Substituir en les seves funcions el president en els casos d'absència, malaltia o una altra circumstància temporal que li impedeixi l'exercici de les seves funcions. c)Plantejar davant el Ple la qüestió de confiança. d)Revocar les delegacions que el president hagi atorgat. 53.En quina d’aquestes actuacions ha de justificar degudament la concurrència de la urgència o raons d’especial interès general el Govern en funcions: a)Les delegacions acordades en favor d'altres òrgans. b)L’aprovació de contractes i concessions per un valor superior a 100.000 euros i l’adquisició i alienació de béns pel mateix import. c)L’aprovació d'ofertes d'ocupació pública. d)Les respostes b) i c) són correctes. 54.Els reglaments orgànics dels consells insulars poden preveure: a)Regles i instruments per aconseguir una transparència restringida de la institució. b)Mesures per millorar l’impuls, el desenvolupament i l’ordenació de l’administració electrònica. c)El règim de publicitat activa de la informació institucional, administrativa i organitzativa, de rellevància jurídica, pressupostària i estadística. d)La creació de comissionats insulars, encarregats de supervisar el funcionament de l'Administració insular per a la protecció dels drets dels ciutadans. 55.Quins d’aquest ens no integren el sector públic instrumental dels consells insulars? a)Organismes autònoms b)Fundacions del sector públic c)Consorcis insulars d)Entitats empresarials i societats mercantils. 56.Els consells insulars poden aprovar altres reglaments de caràcter organitzatiu destinats a desplegar o completar les previsions del reglament orgànic? a)Sí, quan es reglamenti l’organització dels serveis dels departaments. b)En alguns casos. c)Sí, poden aprovar altres reglaments orgànics. d)No poden aprovar altres reglaments orgànics. 57.Quina d’aquestes afirmacions no correspon a la naturalesa dels consells insulars: a)Els consells insulars són les institucions de govern de cada una de les illes. b)Els consells insulars són entitats locals dotades de personalitat jurídica pròpia. c)Els consells insulars són ens instrumentals de la comunitat autònoma de les Illes Balears. d)Els consells insulars són administracions públiques territorials. 58.Quina d’aquestes atribucions correspon al president dels consells insulars? a)Sol·licitar el dictamen del Consell Consultiu de les Illes Balears. b)Les respostes a) i c) són correctes. c)Ordenar la publicació de les disposicions generals en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. d)Establir preus públics. 59.Quina de les següents afirmacions, en relació amb els consellers executius, no és correcta? a)Els consellers executius són nomenats lliurement pel president del Consell Insular. b)Inicien el seu mandat en el moment de la presa de possessió. c)Els consellers executius són els òrgans jeràrquicament inferiors en els departaments de l'Administració insular. d)Els consellers executius són els titulars dels departaments de l’Administració insular. 60.Al reglament orgànic dels consells insulars, no li correspon: a)Crear òrgans col·legiats als quals s'atribueixin funcions decisòries, de proposta, d'emissió d'informes preceptius o de seguiment i control d'altres òrgans de l'Administració insular. b)Crear i regular els òrgans específics per a l'exercici de les competències del Consell Insular i concentrar-hi les competències atribuïdes als òrgans de govern i als òrgans d'administració amb els límits prevists legalment. c)Concretar les atribucions i el règim de funcionament dels òrgans prevists en la Llei de consells insulars. d)Desconcentrar les competències del Ple en el president, en el Consell Executiu o en les comissions regulades en l'article 18 de la Llei de consells insulars, amb els límits prevists legalment. 61.El pla d’actuació inicial dels ens instrumentals ha d’incloure, almenys: a)Memòria que justifiqui la conveniència i l'oportunitat de la seva creació. b)Òrgans de govern de l'ens. c)Un estudi economicofinancer justificatiu de la suficiència de la dotació prevista per al començament de la seva activitat. d)Totes les respostes anteriors són correctes. 62.Quin d’aquests criteris no procedeix per al nomenament de les persones titulars dels òrgans directius dels consells insulars? a)Per la formació. b)Per l’experiència. c)Per la competència professional. d)Per un procediment de comissió de serveis. 63.El Consell Executiu dels consells insulars està integrat per: a)Vicepresident o vicepresidents. b)Els consellers executius caps dels departaments. c)El president. d)La respostes a) i c) són correctes. 64.Una vegada produïda la vacant del president, en quin termini el president interí ha de convocar el Ple per elegir un nou president? a)En el termini de 10 dies. b)En el termini de 4 dies. c)En el termini de un mes. d)En el termini de 5 dies. 65.Quines d’aquestes atribucions, el president, no pot delegar en el vicepresident? a)Ordenar l'execució directa d'obres, la prestació de serveis o la realització de subministraments en cas de catàstrofes, d'infortunis públics o supòsits de greu risc, i donar-ne compte al Ple en la primera sessió que tengui. b)Plantejar davant el Ple la qüestió de confiança. c)Ordenar la publicació de les disposicions generals en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. d)Sol·licitar el dictamen del Consell Consultiu de les Illes Balears. 66.En la sessió constitutiva del ple dels consells insulars, quina afirmació no es correcta: a)Els consellers han de prendre possessió davant la mesa d'edat mitjançant jurament o promesa. b)En la sessió constitutiva es procedeix a l'elecció del president c)La mesa d'edat ha de declarar constituïda la nova corporació si hi concorren la majoria absoluta dels consellers electes. d)Totes són correctes.