1. D’acord amb l’article 135 de la Constitució espanyola: a) Una llei orgànica ha de fixar el dèficit estructural màxim permès a l’Estat, a les comunitats autònomes i a les entitats locals. b) Les entitats locals han de presentar equilibri pressupostari. c) L’Estat, les comunitats autònomes i les entitats locals han d’estar autoritzats per llei per emetre deute públic o contreure crèdit. d) Els límits de dèficit estructural i de volum de deute públic només es poden ultrapassar en casos de catàstrofes naturals, recessió econòmica o situacions d’emergència extraordinària, apreciats per la majoria absoluta dels membres del Congrés i del Senat. 2. D’acord amb l’article 137 de la Constitució espanyola: a) L’Estat s’organitza territorialment en municipis i en comunitats autònomes. b) L’Estat s’organitza territorialment en municipis i en les comunitats autònomes que es constitueixin. c) L’Estat s’organitza territorialment en municipis, en províncies i en les comunitats autònomes que es constitueixin. d) L’Estat s’organitza territorialment en municipis, en províncies, en illes i en les comunitats autònomes que es constitueixin. 3. D’acord amb els articles 137, 140 i 141 de la Constitució espanyola: a) Els municipis i les províncies tenen autonomia per a la gestió dels seus respectius interessos. b) Les illes han de tenir una administració pròpia en forma de cabildos o consells. c) Les respostes a) i b) són correctes. d) Cap de les respostes anteriors és correcta 4. L’article 142 de la Constitució espanyola garanteix: a) El principi de suficiència financera de les hisendes locals. b) El principi d’autonomia financera de les hisendes locals. c) Les respostes a) i b) són correctes. d) Cap de les respostes anteriors és correcta. 5. L’article 141 de la Constitució espanyola garanteix: a) La possibilitat de crear federacions de municipis distintes de la província. b) La possibilitat de crear agrupacions de municipis distintes de la província. c) La possibilitat de crear federacions de municipis distintes de la comunitat autònoma. d) La possibilitat de crear agrupacions de municipis distintes de la comunitat autònoma. 6. D’acord amb l’article 142 de la Constitució espanyola, les hisendes locals s’han de sostenir fonamentalment pels ingressos següents: a) Tributs propis. b) Participació en tributs de l’Estat. c) Participació en tributs de la respectiva comunitat autònoma. d) Totes les respostes anteriors són correctes. 7. D’acord amb els articles 148 i 149 de la Constitució espanyola i amb els articles 30 a 32 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, la competència de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria de règim local: a) És una competència exclusiva que inclou tota la funció legislativa i la funció executiva. b) És una competència no exclusiva que inclou el desplegament de la legislació bàsica estatal. c) És una competència no exclusiva que inclou la funció executiva. d) Les respostes b) i c) són correctes. 8. D’acord amb els articles 70 i 71 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, la competència dels consells insulars en matèria de règim local: a) És una competència pròpia dels consells insulars. b) És una competència susceptible de ser transferida als consells insulars. c) És una competència susceptible de ser delegada als consells insulars. d) Les respostes b) i c) són correctes. 9. D’acord amb l’article 72 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, els consells insulars exerceixen la potestat reglamentària: a) En les competències transferides. b) En les competències transferides i en les delegades. c) En les competències pròpies. d) Cap de les respostes anteriors és correcta. 10. D’acord amb l’article 73 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, els consells insulars exerceixen l’activitat de foment: a) En les competències transferides. b) En les competències pròpies. c) En les competències delegades. d) Totes les respostes anteriors són correctes. 11. Els articles 74 i 75 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears no preveuen expressament: a) Una conferència de presidents dels consells insulars, integrada pels presidents de cada un dels consells insulars. b) El dret dels municipis a associar-se i a cooperar entre sí per mitjà de la constitució de mancomunitats, consorcis i associacions. c) Que el Parlament de les Illes Balears aprovi una llei de capitalitat especial per al municipi de Palma. d) Que el Parlament de les Illes Balears aprovi una llei de capitalitat especial per al municipi d’Eivissa. 12. L’article 75 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears no preveu expressament: a) Que el Parlament de les Illes Balears aprovi una llei de règim local per a les Illes Balears. b) Que els municipis puguin exercir competències transferides per l’Estat o per l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. c) Que els municipis puguin exercir competències delegades per l’Estat, per l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o pels consells insulars. d) Que els municipis puguin exercir competències transferides pels consells insulars. 13. D’acord amb l’article 75 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears i amb els articles 27, 47 i 123 de la Llei reguladora de les bases de règim local: a) La delegació de competències de l’Estat, de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o d’un consell insular a favor dels municipis requereix l’acceptació del municipi corresponent. b) La transferència de competències dels consells insulars als ajuntaments requereix l’acceptació del municipi corresponent. c) Les respostes a) i b) són correctes. d) Cap de les respostes anteriors és correcta. 14. D’acord amb l’article 75 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears i amb els articles 27, 47 i 123 de la Llei reguladora de les bases del règim local, l’acceptació per un municipi de competències delegades per l’Estat, una comunitat autònoma o un consell insular: a) Requereix acord del Ple de l’ajuntament corresponent, per majoria absoluta del nombre legal de membres de la Corporació. b) Requereix acord del Ple de l’ajuntament corresponent, per majoria absoluta dels assistents. c) Requereix acord del Ple de l’ajuntament corresponent, per majoria simple dels assistents. d) Cap de les respostes anteriors és correcta. 15. D’acord amb els articles 75, 81 i 82 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, els municipis, en l’exercici de les competències d’aquests, estan subjectes: a) Al control de constitucionalitat i de legalitat. b) Al control jurisdiccional. c) A la fiscalització externa de la Sindicatura de Comptes. d) Totes les respostes anteriors són correctes. 16. Els actes de les entitats locals que atemptin greument l’interès general d’Espanya poden ses suspesos, previ requeriment d’anul·lació al president de l’entitat, amb l’adopció de les mesures adients per a la protecció de l’interès general esmentat: a) Pel delegat del Govern d’Espanya en l’àmbit de la comunitat autònoma corresponent. b) Pel president de la comunitat autònoma corresponent, en nom del rei. c) Pel Tribunal Constitucional. d) Pel Senat, per majoria absoluta. 17. Els actes de les entitats locals que atemptin greument l’interès general de les Illes Balears poden ses suspesos, previ requeriment d’anul·lació al president de l’entitat, amb l’adopció de les mesures adients per a la protecció de l’interès general esmentat: a) Pel Parlament de les Illes Balears, per majoria absoluta. b) Pel president de les Illes Balears. c) Pel president del consell insular corresponent. d) Cap de les respostes anteriors és correcta. 18. La vulneració de l’autonomia local constitucionalment garantida per lleis estatals o autonòmiques: a) Només es pot declarar expressament pel Tribunal Constitucional per la via de la declaració d’inconstitucionalitat de la llei de què es tracti en cada cas. b) Només es pot declarar expressament pel Tribunal Suprem per la via del recurs de cassació en defensa de l’autonomia local. c) Es pot declarar expressament pel Tribunal Constitucional per la via del conflicte en defensa de l’autonomia local, sens perjudici que, a més, la llei de què es tracti en cada cas pugui ser declarada inconstitucional pel mateix Tribunal Constitucional. d) Cap de les respostes anteriors és correcta. 19. La resolució dels conflictes en defensa de l’autonomia local en els quals s’apreciï la vulneració de l’autonomia local constitucionalment garantida: a) Implica automàticament la inconstitucionalitat de la llei estatal o autonòmica determinant de la vulneració. b) Implica automàticament la inconstitucionalitat de la llei o del reglament estatal o autonòmic determinant de la vulneració. c) No determina automàticament la inconstitucionalitat de la llei estatal o autonòmica determinant de la vulneració, sens perjudici que s’elevi al Ple del Tribunal Constitucional la qüestió d’inconstitucionalitat corresponent. d) No determina automàticament la inconstitucionalitat de la llei o del reglament estatal o autonòmic determinant de la vulneració, sens perjudici que s’elevi al Ple del Tribunal Constitucional la qüestió d’inconstitucionalitat corresponent. 20. La tramesa periòdica de les entitats locals a l’Administració de l’Estat i a l’Administració de la comunitat autònoma corresponent de còpies o extractes comprensius dels actes i acords adoptats per l’entitat local, que regula l’article 56 de la Llei reguladora de les bases de règim local, es fonamenta, d’acord amb la doctrina del Tribunal Constitucional a aquest respecte: a) En el control de legalitat que poden exercir les administracions superiors (estatal i autonòmica) respecte de les administracions inferiors (entitats locals). b) En el control d’oportunitat que poden exercir les administracions superiors (estatal i autonòmica) respecte de les administracions inferiors (entitats locals). c) Les respostes a) i b) són correctes. d) Cap de les respostes anteriors és correcta. 21. D’acord amb els articles 31 i 133 de la Constitució espanyola, les corporacions locals: a) Tenen potestat originària per establir tributs propis, mitjançant les ordenances corresponents. b) Tenen potestat derivada per exigir els tributs propis que estableixi a aquest efecte el legislador estatal, mitjançant, si escau, les ordenances corresponents. c) Tenen potestat derivada per exigir els tributs propis que estableixi a aquest efecte el legislador de la respectiva comunitat autònoma, mitjançant, si escau, les ordenances corresponents. d) Les respostes b) i c) són correctes. 22. La regulació reglamentària dels tributs propis dels municipis: a) S’ha de fer per mitjà de les ordenances fiscals que regulen els articles 15 a 19 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. b) S’ha de fer per mitjà de les ordenances locals que regula l’article 49 de la Llei reguladora de les bases de règim local. c) S’ha de fer per mitjà de les bases d’execució dels pressuposts. d) Cap de les respostes anteriors és correcta, doncs els tributs propis municipals no poden ser objecte de regulació reglamentària local. 23. D’acord amb l’article 59.1 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, constitueixin imposts obligatoris, en el sentit de què s’han d’exigir en tot cas pels ajuntaments: a) L’impost sobre béns immobles i l’impost sobre vehicles de tracció mecànica. b) L’impost sobre béns immobles, l’impost sobre activitats econòmiques i l’impost sobre vehicles de tracció mecànica. c) L’impost sobre béns immobles, l’impost sobre activitats econòmiques, l’impost sobre vehicles de tracció mecànica i l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres. d) L’impost sobre béns immobles, l’impost sobre activitats econòmiques, l’impost sobre vehicles de tracció mecànica, l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres i l’impost sobre l’increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana. 24. D’acord amb l’article 15 en relació amb l’article 59 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, en el cas que un ajuntament no aprovi cap acord d’imposició ni cap ordenança fiscal respecte dels imposts propis del municipi: a) No pot exigir cap d’aquests imposts. b) Ha d’exigir en tot cas l’impost sobre béns immobles i l’impost sobre vehicles de tracció mecànica a partir de les quanties màximes que estableix el mateix Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. c) Ha d’exigir en tot cas l’impost sobre béns immobles, l’impost sobre activitats econòmiques i l’impost sobre vehicles de tracció mecànica a partir de les quanties mínimes que estableix el mateix Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. d) Cap de les respostes anteriors és correcta. 25. L’establiment dels preus públics per les entitats locals: a) S’ha de fer pel Ple de la corporació, per mitjà de les ordenances fiscals que regulen els articles 15 a 19 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. b) S’ha de fer pel Ple de la corporació, per mitjà de les bases d’execució dels pressuposts. c) S’ha de fer pel president o la presidenta de la corporació, per mitjà d’un decret. d) Cap de les respostes anteriors és correcta. 26. D’acord amb l’article 47 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, la fixació de la quantia concreta d’un preu públic establert per la corporació local per raó de la prestació d’un determinat servei per un organisme autònom local: a) Correspon en tot cas al Ple de la corporació. b) Es pot atribuir al president de la corporació. c) Es pot atribuir al mateix organisme autònom. d) Es pot atribuir al mateix organisme autònom, llevat que el preu que es prevegi fixar no cobreixi el cost del servei, cas en el qual l’ha de fixar el Ple de la corporació. 27. D’acord amb la Llei general tributària i el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, són tributs locals: a) Els imposts. b) Els imposts i les taxes. c) Els impostes, les taxes i les contribucions especials. d) Els imposts, les taxes, les contribucions especials i els preus públics. 28. D’acord amb la Llei general tributària i el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, la prestació patrimonial que es pretengui exigir per raó de la utilització privativa o l’aprofitament especial del domini públic local ha de ser: a) Una taxa. b) Un preu públic. c) Una prestació patrimonial pública no tributària (tarifa). d) Una contribució especial. 29. D’acord amb la Llei general tributària i el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, la prestació patrimonial que es pretengui exigir per raó de la prestació d’un servei públic local en règim de dret administratiu a càrrec d’un organisme autònom local, quan aquest servei sigui imprescindible per a la vida privada o social de l’usuari, ha de ser: a) Una taxa. b) Una taxa, llevat que el servei es presti també pel sector privat, cas en el qual ha de ser un preu públic. c) Un preu públic en tot cas. d) Una prestació patrimonial pública no tributària (tarifa). 30. D’acord amb la Llei general tributària i el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, la prestació patrimonial que es pretengui exigir per raó de la prestació d’un servei per part d’una entitat local en règim de dret administratiu, quan aquest servei no es presti pel sector privat, ha de ser: a) Un preu públic. b) Una taxa. c) Una taxa, llevat que el servei no sigui imprescindible per a la vida privada o social de l’usuari, cas en el qual ha de ser un preu públic. d) Una contribució especial. 31. D’acord amb la Llei general tributària, el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals i la Llei de contractes del sector públic, la prestació patrimonial que es pretengui exigir per raó de la prestació d’un servei públic local a càrrec d’una societat mercantil local, quan aquest servei sigui imprescindible per a la vida privada o social de l’usuari, ha de ser: a) Una contribució especial. b) Una taxa, llevat que el servei es presti també pel sector privat, cas en el qual ha de ser un preu públic. c) Un preu públic en tot cas. d) Una prestació patrimonial pública no tributària (tarifa). 32. D’acord amb la Llei general tributària, el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals i la Llei de contractes del sector públic, la prestació patrimonial que es pretengui exigir per raó de la prestació d’un servei públic local a càrrec d’una societat concessionària del servei, quan aquest servei no es presti pel sector privat, ha de ser: a) Una contribució especial. b) Una taxa, llevat que el servei no sigui imprescindible per a la vida privada o social de l’usuari, cas en el qual ha de ser un preu públic. c) Un preu públic en tot cas. d) Una prestació patrimonial pública no tributària (tarifa). 33. D’acord amb l’article 3 de la Llei reguladora de les bases de règim local, són entitats locals territorials: a) El municipi i la província. b) El municipi, la província i l’illa en els arxipèlags balear i canari. c) El municipi, la província, l’illa en els arxipèlags balear i canari, i les comarques. d) El municipi, la província, l’illa en els arxipèlags balear i canari, les comarques i les mancomunitats de municipis. 34. D’acord amb l’article 7 de la Llei reguladora de les bases de règim local, les entitats locals: a) Només poden exercir les competències pròpies d’aquestes entitats determinades per llei. b) Només poden exercir les competències pròpies d’aquestes entitats determinades per llei i les competències que se’ls atribueixin per delegació. c) Poden exercir les competències pròpies d’aquestes entitats determinades per llei i les atribuïdes per delegació, com també qualsevol altra activitat o servei en l’àmbit dels interessos públics respectius sempre que això no impliqui l’execució simultània del mateix servei amb una altra administració pública. d) Poden exercir les competències pròpies d’aquestes entitats determinades per llei i les atribuïdes per delegació, com també qualsevol altra activitat o servei en l’àmbit dels interessos públics respectius sempre que això no impliqui l’execució simultània del mateix servei amb una altra administració pública i, a més, no es posi en risc la sostenibilitat financera del conjunt de la hisenda local. 35. D’acord amb l’article 11 de la Llei reguladora de les bases del règim local: a) El municipi és l’entitat local bàsica de l’organització territorial de l’Estat. b) Els municipis i les províncies són les entitats locals bàsiques de l’organització territorial de l’Estat. c) Els municipis, les províncies i les illes són les entitats locals bàsiques de l’organització territorial de l’Estat. d) Els municipis, les províncies, les illes i les comarques són les entitats locals bàsiques de l’organització territorial de l’Estat. 36. D’acord amb l’article 16 de la Llei reguladora de les bases de règim local, les dades del padró municipal: a) Només es poden cedir a altres administracions públiques amb el consentiment previ de l’interessat. b) Es poden cedir a les institucions estatals i autonòmiques competents per elaborar estadístiques oficials sotmeses al secret estadístic, sense el consentiment de l’interessat. c) Es poden cedir a altres administracions públiques que ho sol·licitin, sense el consentiment de l’interessat, quan sigui necessari per a l’exercici de les competències respectives i es facin servir exclusivament per a assumptes en què la residència o el domicili siguin rellevants. d) Les respostes b) i c) són correctes. 37. D’acord amb l’article 19 de la Llei reguladora de les bases de règim local, el govern i l’administració municipal correspon: a) A l’ajuntament en tot cas, integrat pel batle i els regidors. b) A l’ajuntament, integrat pel batle i pels regidors, llevat dels municipis que funcionin legalment en règim de consell obert. c) A l’ajuntament, integrat pel batle, el tinent de batle i els regidors, llevat dels municipis que funcionin legalment en règim de consell obert o en règim d’entitat local menor. d) Cap de les respostes anteriors és correcta. 38. D’acord amb l’apartat 1 de l’article 20 de la Llei reguladora de les bases de règim local, en tots els ajuntaments han d’existir necessàriament els òrgans següents: a) El batle, els tinents de batle i el ple. b) El batle, els tinents de batle, el ple i la comissió especial de comptes. c) El batle, els tinents de batle, el ple, la comissió especial de comptes i la comissió especial de suggeriments i reclamacions. d) El batle, els tinents de batle, el ple, la junta de govern local, la comissió especial de comptes i la comissió especial de suggeriments i reclamacions. 39. D’acord amb la Llei reguladora de les bases de règim local, les competències que la legislació estatal i autonòmica atribueixin als municipis sense concretar l’òrgan competent per al seu exercici: a) Corresponen al ple de l’ajuntament. b) Corresponen a la junta de govern local. c) Corresponen al regidor integrant de la junta de govern local competent per raó de la matèria. d) Corresponen al batle de l’ajuntament. 40. D’acord amb l’article 26 de la Llei reguladora de les bases de règim local, el servei de prevenció i extinció d’incendis: a) Constitueix un servei que han de prestar obligatòriament tots els municipis. b) Constitueix un servei que han de prestar obligatòriament els municipis amb població superior a 5.000 habitants. c) Constitueix un servei que han de prestar obligatòriament els municipis amb població superior a 20.000 habitants. d) Constitueix un servei que han de prestar obligatòriament els municipis amb població superior a 20.000 habitants, sota la coordinació de les diputacions provincials o l’entitat equivalent en els termes que regula l’apartat 2 de l’article 26 de la Llei. 41. D’acord amb els articles 25 i 26 de Llei reguladora de les bases del règim local, la policia local: a) Constitueix una matèria respecte de la qual la legislació estatal i l’autonòmica, en l’àmbit de les seves respectives competències legislatives, han de regular l’exercici de competències pels municipis com a competències pròpies d’aquests. b) Constitueix un servei que han de prestar obligatòriament els municipis amb població superior a 5.000 habitants. c) Constitueix un servei que han de prestar obligatòriament els municipis amb població superior a 20.000 habitants. d) Constitueix un servei que han de prestar obligatòriament els municipis amb població superior a 50.000 habitants. 42. D’acord amb els articles 26, 85 i 86 de la Llei reguladora de les bases del règim local, el tractament de residus: a) Constitueix un servei que han de prestar obligatòriament els municipis amb població superior a 5.000 habitants. b) Constitueix un servei que, per als municipis amb població inferior a 20.000 habitants, s’ha de prestar sota la coordinació de les diputacions provincials o l’entitat equivalent en els termes que regula l’apartat 2 de l’article 26 de la Llei. c) Constitueix un servei reservat legalment a les entitats locals com a servei públic local. d) Totes les respostes anteriors són correctes. 43. D’acord amb l’apartat 1 de l’article 32 de la Llei reguladora de les bases de règim local, en totes les províncies han d’existir necessàriament els òrgans següents: a) El president i el ple. b) El president, els vicepresidents i el ple. c) El president, els vicepresidents, la junta de govern i el ple. d) El president, els vicepresidents, la junta de govern, el ple i la comissió especial de comptes. 44. D’acord amb la Llei reguladora de les bases de règim local, la prestació de serveis d’administració electrònica i la contractació centralitzada en els municipis amb població inferior a 20.000 habitants: a) És una competència pròpia dels municipis. b) És una competència pròpia dels municipis, sota la coordinació de les diputacions provincials o l’entitat equivalent en els termes que regula l’apartat 2 de l’article 26 de la Llei. c) És una competència pròpia de les diputacions provincials o l’entitat equivalent. d) Cap de les respostes anteriors és correcta. 45. D’acord amb l’apartat 1 de l’article 47 de la Llei reguladora de les bases de règim local, els acords de les corporacions locals s’adopten, com a regla general: a) Per majoria simple dels membres presents. b) Per majoria simple del nombre legal de membres de la corporació. c) Per majoria absoluta dels membres presents. d) Per majoria absoluta del nombre legal de membres de la corporació. 46. D’acord amb la Llei reguladora de les bases de règim local, els actes administratius dictats per les entitats locals: a) Són immediatament executius, llevat que una llei estableixi el contrari o quan se suspengui la seva eficàcia d’acord amb la llei. b) Són executius en la data en què, d’acord amb l’article 56 de la Llei reguladora de les bases de règim local, es trameti a l’Administració estatal i a l’autonòmica la còpia o l’extracte corresponent. c) Són executius en la data en què, d’acord amb l’article 65 de la Llei reguladora de les bases de règim local, finalitzi el termini de què disposen l’Administració estatal i l’autonòmica per fer el requeriment d’anul·lació corresponent. d) Són executius en la data en què l’Administració estatal i l’autonòmica comuniquin expressament la seva conformitat a l’entitat local. 47. La revisió d’ofici d’una liquidació tributària nul·la de ple dret dictada per un òrgan d’una entitat local correspon: a) Al president de la corporació. b) A la junta de govern de la corporació. c) Al ple de la corporació. d) Al mateix òrgan de la corporació que hagi dictat l’acte. 48. La declaració de lesivitat d’un acte administratiu favorable a l’interessat dictat per un òrgan d’una entitat local correspon: a) A la junta de govern de la corporació. b) Al ple de la corporació. c) Al president de la corporació. d) Al mateix òrgan de la corporació que hagi dictat l’acte. 49. La rectificació d’errors materials, aritmètics o de fet en els actes dictats per òrgans de les entitats locals correspon: a) Al ple de la corporació. b) A la junta de govern de la corporació. c) Al president de la corporació. d) Al mateix òrgan de la corporació que hagi dictat l’acte. 50. D’acord amb l’article 112 de la Llei reguladora de les bases de règim local, l’estructura dels pressuposts de les entitats locals s’ha de determinar: a) Pel president de la mateixa entitat local. b) Per la junta de govern de la mateixa entitat local. c) Per l’Administració de l’Estat. d) Per l’Administració de la respectiva comunitat autònoma. 51. D’acord amb l’apartat 1 de l’article 121 de la Llei reguladora de les bases de règim local, es consideren en tot cas municipis de gran població a l’efecte d’aplicar la normativa que conté el títol X de la Llei: a) Els municipis amb població superior a 200.000 habitants. b) Els municipis amb població superior a 200.000 habitants, sempre que, a més, siguin capital de província. c) Els municipis amb població superior a 250.000 habitants i, a més, els municipis que siguin capital de província amb població superior a 200.000 habitants. d) Els municipis amb població superior a 250.000 habitants i, a més, els municipis que siguin capital de província amb població superior a 175.000 habitants. 52. Contra els actes dictats per les entitats locals en matèria tributària: a) Només es pot interposar el recurs de reposició que regula l’article 14.2 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. b) Es pot interposar el recurs de reposició que regula l’article 14.2 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals i també, amb caràcter preceptiu, la reclamació economicoadministrativa. c) Es pot interposar el recurs de reposició que regula l’article 14.2 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals i també, en cas de municipis de gran població, amb caràcter preceptiu, la reclamació economicoadministrativa. d) Es pot interposar el recurs potestatiu de reposició o el recurs d’alçada, segons l’acte impugnat exhaureixi o no la via administrativa, que regula la Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques. 53. D’acord amb l’article 141 de la Llei reguladora de les bases de règim local, les multes per la comissió d’infraccions d’ordenances locals han de respectar, llevat que una llei estableixi una altra cosa, els límits màxims següents: a) Les sancions per infraccions molt greus, fins a 6.000 euros; les sancions per infraccions greus, fins a 3.000 euros, i les sancions per infraccions lleus, fins a 1.500 euros. b) Les sancions per infraccions molt greus, fins a 5.000 euros; les sancions per infraccions greus, fins a 2.500 euros, i les sancions per infraccions lleus, fins a 1.000 euros. c) Les sancions per infraccions molt greus, fins a 3.000 euros; les sancions per infraccions greus, fins a 1.500 euros, i les sancions per infraccions lleus, fins a 750 euros. d) Les sancions per infraccions molt greus, fins a 2.500 euros; les sancions per infraccions greus, fins a 1.000 euros, i les sancions per infraccions lleus, fins a 500 euros. 54. D’acord amb l’article 1 de la Llei municipal i de règim local de les Illes Balears, la Comunitat Autònoma de les Illes Balears articula la seva organització territorial en: a) Illes. b) Illes i municipis. c) Illes, municipis i agrupacions de municipis. d) Illes, municipis, agrupacions de municipis i entitats locals menors. 55. D’acord amb l’article 5 de la Llei municipal i de règim local de les Illes Balears, les entitats locals es regeixen, a més de per la legislació estatal bàsica i la mateixa Llei municipal i de règim local de les Illes Balears: a) Pels reglaments autonòmics sobre règim local i per les altres disposicions autonòmiques connexes o complementàries. b) Pels reglaments i les ordenances pròpies de cada entitat local. c) Les respostes a) i b) són correctes. d) Cap de les respostes anteriors és correcta. 56. D’acord amb l’article 8 de la Llei municipal i de règim local de les Illes Balears, els consells insulars es regeixen, a més de per la legislació estatal bàsica que els sigui aplicable: a) Per una llei autonòmica específica. b) Per la mateixa Llei municipal i de règim local de les Illes Balears. c) Les respostes a) i b) són correctes. d) Cap de les respostes anteriors és correcta. 57. D’acord amb l’article 28 de la Llei municipal i de règim local de les Illes Balears, una llei del Parlament de les Illes Balears pot regular un règim especial per als municipis: a) En els quals radiquin les seus dels consells insulars. b) En què es verifiquin circumstàncies o funcions supramunicipals que ho aconselli. c) Les respostes a) i b) són correctes. d) Cap de les respostes anteriors és correcta. 58. D’acord amb l’article 65 de la Llei municipal i de règim local de les Illes Balears, la dispensa als municipis de la prestació dels serveis municipals obligatoris: a) No és possible. b) És possible si així s’estableix reglamentàriament. c) És possible si així s’estableix reglamentàriament, i s’hi preveuen els mecanismes de substitució de la inactivitat. d) És possible si així s’estableix reglamentàriament o mitjançant un acord del Govern de les Illes Balears. 59. D’acord amb l’article 66 de la Llei municipal i de règim local de les Illes Balears, la utilització de tècniques de supervisió i control dels actes de les entitats locals: a) No és possible. b) Es pot fonamentar en una norma autonòmica de rang legal autonòmica i ha de tenir per objecte exclusivament garantir la legalitat. c) Es pot fonamentar en una noma autonòmica de rang legal i ha de tenir per objecte garantir la legalitat o assegurar el respecte als interessos generals supraordenats als interessos locals. d) S’ha de limitar a les establertes en la legislació estatal bàsica de règim local. 60. D’acord amb l’article 85 de la Llei municipal i de règim local de les Illes Balears, és necessari l’informe previ del secretari o la secretària i, si escau, de l’interventor o la interventora per a l’adopció d’acords en els casos, entre d’altres, següents: a) Quan es tracti de matèries per a les quals s’exigeixi majoria absoluta. b) Quan es tracti de matèries per a les quals s’exigeixi majoria absoluta o qualificada. c) Quan es tracti d’acords la resolució dels quals sigui competència del ple o del president o la presidenta de la corporació. d) Quan ho ordeni el president o la presidenta de la corporació o ho sol·liciti una quarta part dels membres de la corporació. 61. D’acord amb l’article 101 de la Llei municipal i de règim local de les Illes Balears, les disposicions generals que correspon aprovar a les entitats locals en l’exercici de la seva potestat reglamentària: a) Es denominen en tot cas reglaments. b) Es denominen reglaments si tenen per objecte regular l’organització i el funcionament de l’entitat local, i ordenances si tenen per objecte regular serveis públics o qualsevol altra matèria. c) Es denominen reglaments si tenen per objecte regular l’organització i el funcionament de l’entitat local o la prestació de serveis públics, i ordenances si tenen per objecte regular qualsevol altra matèria. d) Es denominen ordenances si tenen per objecte regular tributs locals, i reglaments si tenen per objecte regular qualsevol altra matèria. 62. D’acord amb l’article 103 de la Llei municipal i de règim local de les Illes Balears, els reglaments, les ordenances i el contingut normatiu dels plans urbanístics, comencen a vigir: a) Quan es publiquin íntegrament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. b) Quan es publiquin íntegrament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i, a més, hagi transcorregut el termini de quinze dies hàbils de què disposa el Govern de les Illes Balears, el consell insular i la Delegació del Govern per requerir, si escau, la seva anul·lació, d’acord amb l’article 113 de la mateixa Llei. c) Quan es publiquin íntegrament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i, a més, hagi transcorregut el termini de quinze dies hàbils de què disposa el Govern de les Illes Balears, el consell insular i la Delegació del Govern per requerir, si escau, la seva anul·lació, d’acord amb l’article 113 de la mateixa Llei, amb excepció de les ordenances fiscals, les quals comencen a vigir quan s’hagi publicat íntegrament l’acord definitiu i el text d’aquestes en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. d) Quan es publiquin íntegrament en el Butlletí Oficial de l’Estat. 63. D’acord amb l’article 123 de la Llei municipal i de règim local de les Illes Balears, els batles dels ajuntaments poden sotmetre a consulta popular assumptes de competència municipal: a) En cap cas. b) Amb l’acord previ del ple de la corporació, adoptat per majoria simple. c) Amb l’acord previ del ple de la corporació, adoptat per majoria absoluta. d) Amb l’acord previ del ple de la corporació, adoptat per majoria absoluta, sempre que no es tracti d’assumptes relatius a la hisenda local. 64. D’acord amb l’article 125 de la Llei municipal i de règim local de les Illes Balears, els béns de les entitats locals es classifiquen en: a) Béns de domini públic i béns patrimonials. b) Béns de domini públic, béns comunals i béns patrimonials. c) Béns d’ús públic i béns d’ús privat. d) Cap de les respostes anteriors és correcta. 65. D’acord amb l’article 152 de la Llei municipal i de règim local de les Illes Balears, la prestació de serveis públics locals en règim de monopoli: a) No és possible. b) Només és possible respecte dels serveis públic essencials reservats expressament a les entitats locals per una norma de rang legal. c) Només és possible respecte dels serveis que les entitats locals han de prestar amb caràcter obligatori d’acord amb la legislació bàsica estatal de règim local. d) És possible respecte de tots els serveis que les entitats locals prestin en l’àmbit de les seves competències.