Educació infantil
Permanència
Per poder sol·licitar la permanència d’un alumne, l’equip docent ha d’haver aplicat i valorat les adaptacions curriculars corresponents en col·laboració amb l’equip de suport i els serveis d’orientació. El tutor ha de deixar constància de les actuacions duites a terme, els resultats de les quals han de servir als serveis d’orientació per elaborar el seu informe i fonamentar la decisió de permanència al mateix curs.
El tutor ha de mantenir informats per escrit els pares o tutors legals de totes les mesures de suport educatiu preses i, en el cas que les mesures adoptades no tenguin l’èxit esperat, els ha d’informar de la possible permanència al mateix curs al més tard en finalitzar el mes de març.
Característiques
Aquesta mesura només es pot aplicar un cop a l’etapa d’educació infantil i té com a conseqüència retardar la incorporació de l’alumne a l’educació primària un curs escolar.
En el primer cicle, només es pot aplicar aquesta mesura al tercer curs.
Termini
El termini per sol·licitar la permanència és de març a juny.
Requisits
Els requisits per obtenir la permanència són els següents:
a) Els serveis d’orientació, d’acord amb el tutor del grup de l’alumne, han de proposar la permanència.
b) Els pares o tutors legals de l’alumne han d’expressar per escrit que estan conformes amb la permanència proposada.
c) El Departament d’Inspecció Educativa (DIE) ha d’emetre un informe favorable sobre la permanència.
Procediment
La direcció del centre ha de remetre al Servei d’Ordenació Educativa (SOE) la sol·licitud de permanència durant un curs més a l’etapa d’educació infantil, que ha d’incloure la documentació següent:
a) La proposta de permanència, que s’ha d’ajustar al model de l’annex 2 d’aquesta Resolució i que ha de signar:
- l’orientador de l’equip d’atenció primerenca (EAP) als centres d’educació infantil;
- l’orientador de l’equip d’orientació educativa i psicopedagògica (EOEP) en el cas dels centres d’educació infantil i primària;
- l’orientador del centre (OC) als centres públics d’educació infantil i primària que en tenguin.
b) La conformitat per escrit de totes les persones que tenen la pàtria potestat de l’alumne, d’acord amb el model de l’annex 3.
Una vegada rebuda la sol·licitud, el SOE remetrà la proposta de permanència durant un curs més a l’etapa d’educació infantil al DIE, que ha d’emetre un informe sobre la idoneïtat de la mesura en un termini de deu dies hàbils.
En aquest informe s’hi ha de deixar constància que els motius argumentats estan fonamentats i són suficients per decidir la permanència i que el centre ha previst mesures individualitzades per al curs següent. Aquestes mesures han de facilitar el desenvolupament de les capacitats i habilitats bàsiques dels alumnes o han de permetre obtenir beneficis rellevants en la seva socialització.
La Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de dictar una resolució sobre l’expedient en el termini de vint dies hàbils comptadors des de la presentació de la sol·licitud. Aquesta resolució s’ha de notificar a la direcció del centre on l’alumne cursa els estudis perquè s’inclogui en el seu expedient i es comuniqui als pares o tutors legals, als serveis d’orientació i al tutor de l’alumne.
Registre de les mesures de permanència
La permanència durant un curs més a l’etapa d’educació infantil s’ha de consignar en els següents documents d’avaluació oficials:
expedient acadèmic i a l’informe individualitzat. Per fer-ho, s’ha d’utilitzar la frase següent: «D’acord amb la Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de dia (dia) ..... de (mes) ...... de (any) ..... de permanència durant un curs més a l’etapa d’educació infantil per als alumnes amb necessitats educatives especials, s’autoritza la permanència de l’alumne a (curs) ..... d’educació infantil el curs 20..–20...».
Si l’alumne es trasllada a un altre centre, el de procedència ha de remetre al de destinació una còpia de la resolució d’autorització de la permanència durant un curs més a l’etapa d’educació infantil.
El centre on l’alumne comenci l’educació primària ha de consignar la seva incorporació tardana en els següents documents oficials d’avaluació: expedient acadèmic, historial acadèmic i actes d’avaluació final. Per fer-ho, s’ha d’utilitzar la frase següent: «D’acord amb la Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de dia (dia) ..... de (mes) ...... de (any) ..... de permanència durant un curs més a l’etapa d’educació infantil per als alumnes amb necessitats educatives especials, l’alumne s’incorpora al primer curs d’educació primària el curs 20..–20...»
En el cas dels centres que utilitzin el programa de gestió acadèmica GestIB, només s’ha de consignar en les actes d’avaluació final de primer curs d’educació primària, en l’apartat d’observacions generals de l’alumne. Aquesta informació es transmetrà automàticament a l’expedient i a l’historial acadèmic de l’alumne.
Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de 26 d’abril de 2017 per la qual s’aproven les instruccions que regulen el procediment per autoritzar la permanència durant un curs més a l’etapa d’educació infantil per als alumnes amb necessitats educatives especials (BOIB núm. 52, de 2 de maig de 2017) | |
| | Proposta de permanència a l'educació infantil |
| | Conformitat dels pares o tutors amb la permanència proposada |