Gestió de la matrícula d'ESO i batxillerat
Canvis de matèria a ESO
El canvi en la matrícula de qualsevol matèria d'ESO es pot sol·licitar al cap d’estudis del centre durant els primers quinze dies lectius del curs. El cap d’estudis ha d’autoritzar el canvi si l’organització del centre així ho permet. Un cop transcorreguts aquests quinze dies, qualsevol canvi ha de ser autoritzat pel director del centre. Els canvis s’han de fer efectius al GestIB abans que finalitzin els cinc primers dies lectius del mes de gener.
Després de la primera setmana lectiva del mes de gener, qualsevol canvi en la matrícula de l’alumne s’ha de sol·licitar de forma motivada al DIE. L’inspector del centre ha de fer arribar per escrit l’aprovació del canvi al Servei d'Ordenació Educativa, que ha d’introduir el canvi a l’aplicació per a la Gestió Educativa de les Illes Balears (GestIB). Aquests canvis s’han de sol·licitar abans del 3 de febrer de 2025. No es pot fer cap canvi després d’aquesta data.
Trasllat
En cas de trasllat d’un alumne amb matèries optatives pendents que no es cursen en el nou centre, l’alumne, assessorat pel cap d’estudis, ha de substituir la matèria optativa pendent per una altra entre les oferides pel centre, com s’estableix en l’article 17.9 de la Resolució de la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa per la qual s’aproven les instruccions per avaluar l’aprenentatge dels alumnes de l’educació secundària obligatòria a les Illes Balears per al curs 2024–2025 (BOIB núm. 102, de 3 d'agost de 2024).
Canvis de matèria a batxillerat
(Article 16. BOIB núm. 101, de 2 d'agost de 2022)
Qualsevol canvi en la matrícula de matèries específiques de modalitat i optatives de batxillerat es pot sol·licitar de forma motivada al cap d'estudis o, en el cas de centres privats concertats o no concertats, a la persona que designi el titular, durant els primers quinze dies lectius del curs, tant en el primer curs com en el segon. El cap d'estudis o la persona que designi el titular del centre, en el cas de centres privats concertats o no concertats, ha de realitzar el canvi si l'organització del centre ho permet.
Un cop transcorreguts aquests quinze dies i fins als primers cinc dies lectius de gener, qualsevol canvi, tant en el primer curs com en el segon, es pot sol·licitar al cap d'estudis o a la persona que designi el titular, en el cas de centres privats concertats o no concertats, i ha de ser autoritzat, si l'organització del centre ho permet, pel director del centre.
Després dels cinc primers dies lectius de gener i fins al 31 del mateix mes, qualsevol canvi en la matrícula de l'alumne ha de ser autoritzat pel Departament d'Inspecció Educativa. L'inspector del centre ha de notificar la seva decisió al Servei d'Ordenació Educativa, de la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa, que ha de gestionar el canvi en l'Aplicació per a la Gestió Educativa de les Illes Balears (GESTIB).
A partir de l'1 de febrer no es poden fer canvis en la matrícula.
← Matrícula: assignació de curs | PDC. Matèries pendents → |