Gestió de la matrícula d'ESO i batxillerat

Baixes i anul·lacions de matrícula

Baixa voluntària

ESO 

Els pares o tutors legals dels alumnes d’ESO o de formació professional de grau bàsic (FPGB) de més de 16 anys poden sol·licitar la baixa dels estudis que cursin els seus fills o tutelats. També la poden sol·licitar els alumnes emancipat legalment o que tenguin més de 18 anys.

Batxillerat

Els alumnes de batxillerat poden sol·licitar al director del centre l'anul·lació de la matrícula abans del 30 d'abril, d’acord amb l’article 18 del Decret 33/2022, d'1 d'agost pel qual s’estableix el currículum del batxillerat a les Illes Balears.

L'alumne ha d'acreditar documentalment que es troba en alguna de les circumstàncies següents:
a) Malaltia de llarga durada o accident greu.
b) Incorporació a un lloc de treball o a altres estudis oficials.
c) Obligacions de tipus familiar que impedeixen la dedicació normal a l'estudi.

L'anul·lació de la matrícula ha d'incloure la totalitat de les matèries de les quals s'ha matriculat l'alumne.

El director del centre ha de resoldre la sol·licitud per escrit, de manera motivada i amb l'expressió dels recursos que s'hi poden interposar. Si autoritza l'anul·lació de la matrícula, s'ha d'estendre la diligència corresponent i incorporar-la a l'expedient acadèmic de l'alumne. Aquesta anul·lació afecta exclusivament el curs acadèmic en què ha estat concedida, curs que no ha de computar a l'efecte de permanència en el batxillerat.

Baixa d'ofici

En l'etapa de batxillerat i en règim ordinari, si, un cop iniciades les activitats lectives als centres públics i privats concertats, s'acredita que un alumne no s'hi ha incorporat o hi ha faltat injustificadament segons les normes d'organització, funcionament i convivència del centre, i de manera contínua a tots els períodes lectius durant deu dies lectius, o de forma discontínua durant vint dies lectius, l'equip directiu s'ha d'adreçar als pares o tutors legals que ostenten i exerceixen la pàtria potestat de l'alumne —o a l'alumne, si està emancipat legalment o és major d'edat— per saber les raons d'aquest absentisme. Quan no hi hagi una causa justificada, el centre li ha d'oferir un termini perquè s'incorpori immediatament a les activitats acadèmiques del curs i l'ha d'advertir que si no s'hi incorpora, se'l donarà de baixa d'ofici. En aquest cas, la plaça quedarà a disposició d'un altre alumne. La direcció del centre ha de notificar a la persona interessada, de forma motivada, la baixa d'ofici de la matrícula. En l'expedient de l'alumne s'ha de guardar una còpia d'aquesta comunicació. Amb caràcter general, aquest procediment s'ha de desenvolupar fins a l'1 de desembre.

Als centres públics i privats concertats, un alumne només pot ser donat de baixa d'ofici durant la resta del curs acadèmic quan falti injustificadament a classe segons les normes d'organització, funcionament i convivència del centre, de forma contínua durant un període superior a vint dies lectius, o de forma discontínua durant un període superior a trenta-cinc dies lectius. El procediment que s'ha de seguir per notificar-ho als pares o tutors legals que ostenten i exerceixen la pàtria potestat de l'alumne —o a l'alumne, si està emancipat legalment o és major d'edat— és el mateix que s'estableix en el paràgraf anterior.

← Canvis de modalitat Actes d'avaluació →