Educació secundària obligatòria

Flexibilització de l'etapa

La decisió de flexibilitzar la durada dels diversos nivells i etapes del sistema educatiu per als alumnes superdotats intel·lectualment es prendrà quan les mesures que el centre pot adoptar, dins el procés ordinari d’escolarització, es considerin insuficients per atendre adequadament les necessitats i el desenvolupament integral d’aquests alumnes.

Si es conclou que la resposta educativa proposada és la flexibilització del període d’escolarització, s’ha d’iniciar el procediment establert en aquestes instruccions.

L’aplicació d’aquesta mesura no pot implicar que cap alumne deixi de cursar quart d’ESO.

L’aplicació d’aquesta mesura no pot implicar que cap alumne deixi de cursar dos cursos consecutius.

Aquesta mesura es pot sol·licitar per als alumnes nouvinguts, sempre que siguin escolaritzats abans del mes de gener.

En el cas dels alumnes d’un centre integrat de música, la flexibilització s’ha de fer conjuntament en tots dos ensenyaments.

Termini

El termini per sol·licitar la flexibilització és de maig a juny. Si la sol·licitud obté una resposta positiva, la mesura es farà efectiva el curs escolar següent. En el cas que la flexibilització impliqui un canvi de centre, el termini és d’abril a juny.

Requisits

Els requisits per obtenir la flexibilització són els següents:

a) Els serveis d’orientació han de proposar la flexibilització del període d’escolarització.

b) Hi ha d’haver un acord favorable a la mesura de 2/3 parts de l’equip docent.

c) Els pares o tutors legals de l’alumne han d’expressar per escrit que estan conformes amb la flexibilització proposada.

d) El Departament d’Inspecció Educativa (DIE) ha d’emetre un informe favorable a la flexibilització.

Procediment de sol·licitud

La direcció del centre ha de remetre al Servei d’Ordenació Educativa la sol·licitud de flexibilització del període d’escolarització, que ha d’incloure la documentació següent:

a) La proposta de flexibilització del període d’escolarització, que s’ha d’ajustar al model de l’annex 2 i que ha de signar l'orientador del centre.

b) L’informe de la reunió de l’equip docent, que ha d’incloure l’acreditació que l’alumne ha desenvolupat les competències i ha adquirit els objectius del curs que es reduirà. Aquest document s’ha d’ajustar al model de l’annex 3.

c) La conformitat per escrit de totes les persones que tenen la pàtria potestat de l’alumne, d’acord amb el model de l’annex 4.

Procediment de resolució

Una vegada rebuda la sol·licitud, el Servei d'Ordenació Educativa remetrà la proposta dels serveis d’orientació al Departament d'Inspecció Educativa, que ha d’emetre un informe sobre la idoneïtat de la mesura en un termini de deu dies hàbils.

En aquest informe s’ha de deixar constància expressa que les mesures que el centre ha adoptat són totes les possibles dins el procés ordinari d’escolarització i que són insuficients per atendre adequadament les necessitats i el desenvolupament integral d’aquest alumne.

La Direcció General de Planificació Gestió Educatives ha de resoldre l’expedient en el termini de vint dies hàbils comptadors des de la presentació de la sol·licitud. Aquesta resolució s’ha de notificar a la direcció del centre on l’alumne cursa els estudis perquè s’inclogui al seu expedient i es comuniqui als interessats.

Registre de les mesures de flexibilització

La flexibilització del període d’escolarització s’ha de consignar en els documents oficials d’avaluació següents: expedient acadèmic, historial acadèmic i actes d’avaluació final. Per fer-ho, s’ha d’utilitzar la frase següent: «D’acord amb la Resolució de flexibilització per a altes capacitats del director general de Planificació i Gestió Educatives de dia (dia) ..... de (mes) ...... de (any) ....., s’autoritza l’escolarització de l’alumne/a a (curs) ..... de (etapa) ........ el curs 20....–20....»

En el cas dels centres que utilitzin el programa de gestió acadèmica GestIB, només s’ha de consignar a les actes d’avaluació final, a l’apartat d’observacions generals de l’alumne. Aquesta informació es transmetrà automàticament a l’expedient i a l’historial acadèmic de l’alumne.

Si l’alumne es trasllada a un altre centre, el de procedència ha de remetre al de destinació una còpia de la resolució d’autorització de la flexibilització del període d’escolarització de l’alumne.

Normativa i models de document
PDF Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de 27 de març de 2017 per la qual s’aproven les instruccions que regulen el procediment per autoritzar la flexibilització de la durada de les diverses etapes educatives als alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu associades a altes capacitats intel·lectuals (BOIB núm. 39, d'1 d'abril de 2017)
PDF Correcció d’errades advertides en la Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de 27 de març de 2017 (BOIB núm. 39, d’1 d’abril) per la qual s’aproven les instruccions que regulen el procediment per autoritzar la flexibilització de la durada de les diverses etapes educatives als alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu associades a altes capacitats intel·lectuals (BOIB núm. 58, de 13 de maig de 2017)
PDF | Editor de Text Proposta de flexibilització del període d’escolarització
PDF | Editor de Text Informe de l’equip docent
PDF | Editor de Text Conformitat dels pares o tutors amb les mesures proposades

← Proposta CF grau bàsic Inici →