Informe d'escolarització de menors a càrrec

Què és?

El Reglament d'Estrangeria. Reglament de la Llei orgànica 4/2000, d'11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, aprovat pel Reial decret 557/2011, de 20 d'abril, exigeix en determinats casos l'aportació d'un informe emès per les autoritats autonòmiques que acrediti l'escolarització dels menors d'edat a càrrec d'una persona estrangera. Es tracta dels casos següents:

- Renovació de l'autorització de residència temporal no lucrativa (article 51.3.c)
- Renovació de l'autorització de residència en virtut de reagrupació familiar (article 61.4.d)
- Renovació de les autoritzacions de residència temporal i treball per compte d'altri (article 71.3)
- Renovació de l'autorització de residència i treball per compte propi (article 109.3)
- Autorització de residència de llarga durada (article 149.2.c)

L' informe d'escolarització de menors ha de ser presentat per les persones estrangeres que tinguin menors al seu càrrec en edat d'escolarització obligatòria (de 6 a 16 anys)

Qui el pot sol·licitar?

Qualsevol persona estrangera que tingui un menor a càrrec que estigui escolaritzat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.


Com cal sol·licitar-lo?

L'informe s'ha de sol·licitar a la Direcció general de Cooperació i Immigració, emplenant l'imprès de sol·licitud amb les dades de la persona sol·licitant, el parentiu i les dades dels menors al seu càrrec.

La sol·licitud s'ha de presentar per mitjà d'aquest tràmit telemàtic: Sol·licitud d'informe d'escolarització de menors a càrrec

Segons l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015), la sol·licitud es pot presentar:

a) Al registre electrònic de l'Administració o organisme a què es dirigeixin, així com a la resta de registres electrònics de qualsevol dels subjectes a què es refereix l'article 2.1.
b) A les oficines de correus, en la forma que s'estableixi reglamentàriament.
c) A les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
d) A les oficines d'assistència en matèria de registres.
e) En qualsevol altre que estableixin les disposicions vigents.

Quina documentació s'ha de presentar?

La sol·licitud ha d'anar acompanyada dels documents següents:

- Targeta d'identitat de la persona immigrant sol·licitant (TIE).
- Certificat del centre escolar en el qual es faci constar que el menor està matriculat i que asisteix amb regularitat excepte per absències justificades.
- Document que acrediti la identitat del menor: el certificat de naixement, una còpia del NIE o el passaport.


Quan s'emet l'informe?

L'informe s'emet en el termini màxim de deu dies hàbils, comptadors des de la data què la sol·licitud hagi entrat en el Registre de la Conselleria de Famílies i Afers Socials.

Model de sol·licitud

Model sol·licitud_I Escolarització _CAT-CAST_2021.pdfModel sol·licitud_I Escolarització _CAT-CAST_2021.pdf