HOT42 - Coordinació del personal en reunions professionals, congressos, fires, exposicions i esdeveniments

Aquest títol forma per identificar, col·laborar i donar suport en la selecció, formació i supervisió dels equips encarregats d’organitzar reunions professionals, incentius, congressos, exposicions, fires i esdeveniments (MICE). S’utilitza una llengua estrangera i se segueixen els protocols establerts, els estàndards de qualitat i seguretat i la normativa vigent.

Durada: 600 hores

Ensenyament: Formació professional

Grau: E - Cursos d'especialització

Titulació: Tècnic especialista o tècnica especialista

Descobreix més cicles de la mateixa família professional: Hoteleria i turisme

Matèries
Codi 1r Curs Total Hores
5135 Reunions professionals, congressos, incentius, fires i exposicions (MICE) 240
5136 Operativa en accions de màrqueting, promocions i venda en esdeveniments 135
5137 Protocol aplicat a reunions professionals i esdeveniments 135
5138 Anglès d'especialització 90
Total 1r curs 600
Què necessitau per accedir-hi?

Actualment, podeu accedir al curs si estau en possessió d’algun dels títols següents de tècnic relacionats amb la normativa vigent:

  • Tècnic Superior en Gestió d’Allotjaments Turístics.
  • Tècnic en Serveis en Restauració.
  • Tècnic en Gestió Administrativa.
  • Tècnic Superior en Agències de Viatges i Gestió d’Esdeveniments.
  • Tècnic Superior en Guia, Informació i Assistències Turístiques.
  • Tècnic Superior en Direcció de Serveis de Restauració.
  • Tècnic en Activitats Comercials.
  • Tècnic en Comercialització de Productes Alimentaris.

Si no disposau d’aquest títol però hi ha places disponibles, podeu accedir al curs si compliu algun dels requisits següents:

  • Teniu un grau de tècnic o tècnic superior de formació professional diferent dels que donen accés i que acrediten l'experiència en l'àrea professional associada al curs.
  • Teniu un títol de tècnic o tècnic superior de formació professional diferent dels que donen accés i que acrediten coneixements previs adequats a través d'una prova de capacitat, una entrevista personal, una sol·licitud de motivació per a l'admissió, el currículum o l'experiència laboral.
  • Si no disposau d’un títol d’FP, però podeu acreditar coneixements previs que garanteixin la vostra competència per seguir amb èxit el curs d'especialització.  Aquesta acreditació es pot fer a través d'una prova de capacitat, una entrevista personal, el currículum o l’experiència laboral. En aquest cas, obtindreu una certificació acadèmica d’haver cursat la formació en substitució del títol d’especialista.
Com us hi podeu inscriure?

Consulta la secció d'Admissió.

Sortides acadèmiques i professionals

Un cop finalitzat el cicle formatiu de grau superior, l'alumnat que vol continuar estudiant pot:

  • Cursar un grau C de nivell 3.
  • Cursar un grau E de nivell 2.
  • Cursar el batxillerat.

Per altra banda, aquells que prefereixen incorporar-se al món laboral poden exercir funcions com:

  • Coordinador/a de recursos materials i humans especialitzats en l’operativa de reunions professionals, congressos i esdeveniments.
  • Tècnic/a en congressos en empreses d’organitzadors professionals de congressos (OPC), agències de viatges, agències de receptiu especialitzat [Destination Management Company (DMC)], empreses gestores d’associacions (AMC), centres de convencions, associacions professionals del sector, societats científiques, seus per a esdeveniments, institucions públiques i privades, autònoms, entre d’altres.
  • Coordinador/a d’hostes/hostesses de congressos, convencions, fires i exposicions.
  • Responsable d’esdeveniments (socials, institucionals, culturals i esportius).
  • Supervisor/a de personal de suport d’hostes/hostesses d’acompanyament en visites tècniques, viatges i programes socials.
  • Coordinador/a d’hostes/hostesses de protocol, d’actes institucionals i corporatius.
  • Coordinador/a d’hostes/hostesses de promocions comercials, presentacions i llançament de productes.
  • Coordinador/a d’hostes/hostesses en accions de màrqueting i publicitàries.
  • Coordinador/a d’hostes/hostesses d’acollida, punt d’informació, suport i acompanyament en activitats de trasllats i mostrador d’atenció (aeroports, ports, estacions de tren i autobusos, hotels i restauració).
    Responsable d’hostes/hostesses en punts d’informació i administració en universitats, museus, espais culturals, auditoris i altres establiments o entitats.

Normativa
Centres educatius on s’imparteix

Accedeix al nostre cercador de centres.