Comerç electrònic

 

Confianza Online

Si voleu presentar una reclamació per una compra en línia o per publicitat digital i la pàgina web de l’empresa mostra el segell de Confianza Online, podeu reclamar gratuïtament davant Confianza Online. Aquesta associació és una entitat privada acreditada com a ADR (alternative dispute resolution) per la Direcció General de Consum del Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 per a la resolució alternativa de litigis en matèria de comerç electrònic.

Podeu consultar si l’empresa està adherida a Confiança Online en l’enllaç següent:
https://www.confianzaonline.es/quienes-somos/empresas-adheridas/

Per a més informació sobre el procediment de reclamació, podeu consultar l’enllaç següent:
https://www.confianzaonline.es/como-reclamar/

Conveni entre la Conselleria de Salut i l’associació Confianza Online

La Conselleria de Salut i l’associació Confianza Online han signat un conveni de col·laboració per impulsar la resolució voluntària de conflictes i reclamacions entre persones consumidores i empresaris o professionals en matèria de comerç electrònic, i per desenvolupar activitats d’informació sobre la protecció de les persones consumidores (veure conveni).

Aquest conveni estableix un mecanisme de col·laboració entre els òrgans competents en matèria de protecció de les persones consumidores de la Conselleria de Salut i l’associació Confianza Online per a la tramitació de les reclamacions referides a comerç electrònic, sempre que reuneixin els requisits següents:

  1. El consumidor ha de tenir residència o domicili a les Illes Balears i prestar el consentiment d’adhesió als procediments de resolució extrajudicial de reclamacions que es preveuen en el conveni.
  2. L’objecte de la reclamació o de la sol·licitud d’arbitratge ha d’estar relacionada amb el comerç electrònic, és a dir, amb la compra de béns o la contractació de serveis en què l’oferta i l’acceptació de la compra del bé o la contractació del servei s’han fet a través de mitjans informàtics o telemàtics.
  3. L’empresa prestadora del servei reclamat ha d’estar adherida al Codi de Confianza Online. Podeu consultar si l’empresa hi està adherida en l’enllaç següent:
    https://www.confianzaonline.es/quienes-somos/empresas-adheridas/

En cas que es compleixin els requisits anteriors i la persona reclamant decideixi sotmetre la seva controvèrsia a aquest procediment, l’associació Confianza Online durà a terme el procés d’intermediació entre la part reclamant i l’empresa reclamada.

Si s’arriba a un acord, Confianza Online ho comunicarà per escrit al reclamant.

Si no s’arriba a un acord, Confianza Online ho comunicarà al reclamant, i l’informarà de la possibilitat de presentar una sol·licitud d’arbitratge davant la Junta Arbitral de Consum de les Illes Balears.

En qualsevol cas, les empreses adherides al Codi de conducta de Confianza Online s’entenen sotmeses a l’arbitratge de consum davant de la Junta Arbitral de Consum de les Illes Balears, respecte de les reclamacions i sol·licituds d’arbitratge que hagin finalitzat sense un acord entre les parts en el Comitè de Mediació de Confianza Online.

Per a més informació sobre l’arbitratge de consum, podeu consultar l’enllaç següent:
http://www.caib.es/sites/arbitratgeconsumillesbalears/ca/portada/