PEL5.JPG


PRESENTACIÓ

El Portafolis és:

  • un mitjà per fomentar una visió global de l'ensenyament i un enfocament integrat de les llengües;
  • un recurs personal molt valuós dels aprenents plurilingües;
  • un mitjà per treballar la diversitat;
  • un recull d'evidències que mostren el que l'alumnat ha après a fer;
  • un recurs per conscienciar els alumnes sobre els diferents estils d'aprenentatge;
  • un mitjà per promoure l'ensenyament AICLE;
  • un mitjà per fer visible el plurilingüisme de l'entorn educatiu;
  • un recurs personal d'avaluació i d'autoavaluació...

... i molt més!

 

Quin apartat del Portafolis volem treballar?

 

Per treballar el Portafolis a l'aula es poden establir les classificacions d'activitats que s'adaptin millor al grup d'alumnes i als interessos dels docents: podem treballar la biografia, el dossier o el passaport.

 

És important que els apartats del Portafolis siguin clars i útils per a l'alumnat.

 

Els principis del Portafolis inspiren models d'enfocament plural, per això és desitjable que en un mateix centre educatiu s'implementi el Portafolis en diferents àrees/matèries i en diferents llengües.

 

El portafolis plurilingüe

 

Amb el Portafolis plurilingüe feim un recull de tasques per treballar els diferents apartats del Portafolis Europeu de les Llengües (PEL), des d'un vessant plurilingüe.

 

Per a això, s'incorporen tasques elaborades per a les diferents habilitats comunicatives del Marc Europeu Comú de Referència (parlar, escoltar, llegir, escriure, conversar) i es classifiquen d'acord amb les parts tradicionals del Portafolis: biografia, dossier i passaport.

 

Aquest material és propietat intel·lectual dels seus autors, que en permeten l'ús educatiu amb indicació i reconeixement de les fonts.