29 juny 2022 <10aL>Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica

Transparència elabora el primer informe de resultats de la Bústia de Qualitat i Avaluació dels treballadors i treballadores de l’Administració autonòmica NNota Informativa

SETMANA DE L’ADMINISTRACIÓ OBERTA 2022

Transparència elabora el primer informe de resultats de la Bústia de Qualitat i Avaluació dels treballadors i treballadores de l’Administració autonòmica

Fins al dia d’avui s’han rebut en la bústia 67 queixes i suggeriments, la majoria relacionades amb la informàtica i les condicions sanitàries

La Direcció General de Participació, Transparència i Voluntariat ha fet públic aquest dimecres el primer informe de resultats de la Bústia de Qualitat i Avaluació que el Servei de Qualitat i Avaluació del Govern va posar en marxa fa un any i mig, amb l’objectiu de donar l’oportunitat d’expressar-se als treballadors i treballadores públics de l’Administració de la Comunitat Autònoma i fomentar així la millora continuada dels serveis que ofereixen.

Mitjançant la Bústia, el personal de l’Administració pot realitzar suggeriments o queixes, anònimes o no, a través del formulari o d’un correu electrònic sobre qüestions de qualitat i avaluació en l’Administració autonòmica per tal de ser ateses pel servei o departament afectat i posteriorment publicades a la pàgina web del Servei de Qualitat i Avaluació.

Fins al dia d’avui s’han rebut a la Bústia 67 queixes i suggeriments. La majoria corresponen a qüestions informàtiques (30 %), seguides per qüestions relacionades amb les condicions sanitàries (24 %), un percentatge alt influït per la pandèmia de la Covid-19. Altres queixes i suggeriments tenen a veure amb qüestions com el personal i les condicions de treball (18 %), el teletreball (4 %) o el medi ambient (3 %).

En l’informe també consten altres dades interessants, com que el 61,19 % de les queixes o suggeriments s’han presentat de manera anònima, o que el 77,61 % s’han presentat en català.

A més, el temps mitjà transcorregut entre l’enviament pel Servei de Qualitat i Avaluació de la queixa/suggeriment al servei o departament afectat i la recepció de la resposta és de 5,4 dies, la qual cosa demostra l’interès dels serveis o departaments implicats a donar una resposta ràpida a les qüestions plantejades.

Amb la Bústia de Qualitat i Avaluació es vol donar veu als treballadors perquè puguin donar a conèixer les seves inquietuds als responsables dels serveis o departaments, que en moltes ocasions no són conscients d’aquestes preocupacions perquè fins avui no hi havia cap sistema per conèixer-les. Els responsables estan informats i, en la mesura del possible, tracten de donar solució als problemes plantejats, donar les explicacions que impossibiliten la solució, o els motius pels quals un suggeriment no sigui aplicable.

Per tot això, la Bústia contribueix a l’augment de la comunicació i col·laboració entre empleats i responsables, millorar les condicions de treball i incrementar els mitjans disponibles. Això, al seu torn, implica donar un millor servei a la ciutadania i una millora en la percepció que tenen els mateixos treballadors públics de la seva tasca.