29 juny 2022 <10aL>Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica

S’inicien les tasques de millora i modernització de la nova Xarxa MELIB, que estarà disponible durant el mes de juliol NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

S’inicien les tasques de millora i modernització de la nova Xarxa MELIB, que estarà disponible durant el mes de juliol

L’Institut Balear de l’Energia ha començat la migració del sistema dels punts de càrrega i la implantació d’un servei d’atenció telefònica 24 hores 365 dies per atendre les incidències, d’acord amb el nou contracte

L’Institut Balear de l’Energia (IBE) ha iniciat les tasques de millora de la xarxa MELIB que modernitzarà la xarxa pública de punts de càrrega de vehicles elèctrics de les Illes Balears i garantirà una millor atenció als usuaris incloent millores en el seu manteniment, una nova gestió de l’aplicació i la incorporació d’atenció telefònica 24 hores 365 dies.

Totes aquestes millores estaran disponibles durant el mes de juliol. Actualment s’està duent a terme el procés de migració i actualització dels punts de recàrrega i de l’aplicació mòbil. Durant aquest període, que durarà unes setmanes, els punts seguiran estant operatius i funcionaran de forma lliure, per lo que qualsevol usuari podrà fer-ne'n ús i es podrà connectar sense necessitat de cap targeta o aplicació mòbil. Això provocarà que a l’aplicació, aquells punts que estiguin en procés de migració, apareguin en color gris fins que s’hagi completat la migració del sistema, però estaran igualment operatius.

Així mateix, una vegada s’hagin actualitzat tots els punts de càrrega, entrarà en funcionament la nova aplicació mòbil, que en la seva actualització tindrà una millora en les seves prestacions. Cal apuntar que aquest procés de millora s’ha iniciat als punts de recàrrega establerts a Formentera i a alguns de Mallorca.

Actuacions de millora 

Pel que fa al servei d’atenció telefònica, es preveu la instal·lació d’una ferratina a tots els punts de recàrrega on aparegui un telèfon i un mail d’atenció al client que estarà operatiu les 24 hores, 365 dies l’any. Aquest servei estarà operatiu en català, castellà i anglès durant tot l’any i també donarà servei en alemany durant els mesos d’estiu. Aquesta eina permetrà resoldre en remot possibles incidències.

En paral·lel al servei d’atenció telefònica, el nou contracte també estableix el manteniment dels punts de recàrrega del Govern i es posarà a disposició dels ajuntaments el servei de manteniment preventiu i correctiu dels punts de recàrrega. Aquest servei inclourà la realització d’una revisió anual per comprovar el bon funcionament, i la reparació de qualsevol avaria que existeixi al punt en un termini màxim de 2 hores en cas que no s’hagin de substituir materials i equips. Aquest servei de manteniment també inclou el cost de la mà d’obra de qualsevol reparació que s’hagi de fer, i només es facturarà el cost dels materials o equips substituïts.

Cal recordar que l’IBE ha remès el conveni a tots els ajuntaments i Consells Insulars de les Illes Balears, que podran decidir acollir-se a aquest manteniment. En aquest punt, cal destacar que data d’avui gairebé la meitat dels municipis de les Illes Balears ja s’hi ha acollit. 

Pel que fa a les millores de les prestacions de l’aplicació mòbil, la principal novetat a introduir serà la possibilitat de cobrar per les recàrregues que es realitzin, en aquest sentit, els ajuntaments podran fixar el preu de recàrrega que creguin oportú per poder compensar els costos energètics o el temps d’estada. En aquest sentit, l’IBE es posa a disposició dels ajuntaments per assessorar-los sobre les tarifes recomanables a aplicar.

El preu d’adjudicació són 220.321 euros més IVA i Efimob s’encarregarà de fer la migració dels punts de recàrrega al nou sistema MELIB, de posar en marxa la nova aplicació mòbil, de fer l’atenció remota per telèfon i de fer el manteniment dels punts de recàrrega del Govern i dels ajuntaments que s’hagin adherit a aquesta licitació. Cal apuntar que a data d’avui, un total de 23 ajuntaments i el Consell de Menorca, ja han signat el conveni amb l’IBE per adherir-se a aquest manteniment.

El contracte és únic per a tot el territori de les Illes Balears, però es dividideix en tres zones d’actuació (zona d’actuació 1, Mallorca; zona d’actuació 2, Menorca, i zona d’actuació 3, Eivissa i Formentera). 

Actualment, les Illes Balears compten amb un total de 880 punts d’accés públic, dels quals més del 70 % (628 punts) estan integrats en la MELIB. D’aquests 628 punts de la xarxa MELIB, 485 es troben a Mallorca, 59 a Menorca, 70 a Eivissa i 14 a Formentera.