29 desembre 2022 <10aL>Conselleria d'Educació i Formació Professional

El Ministeri d’Educació selecciona el CEIP Rosa dels Vents per desenvolupar el projecte “Dualiza-te” NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

El Ministeri d’Educació selecciona el CEIP Rosa dels Vents per desenvolupar el projecte “Dualiza-te”

\ Té com a objectiu promoure l’educació inclusiva i la innovació educativa als centres

\ Durant dos cursos faran feina conjunta amb els altres dos centres seleccionats, el CEIP Mendigoiti de Navarra i el CEIP Attilio Bruschetti de València

 

El Ministeri d’Educació i Formació Professional, dins la convocatòria d’ajudes destinades a promoure agrupacions de centres educatius per a la realització i la posada  en pràctica de projectes comuns que afavoreixin l’educació inclusiva i la innovació educativa de l’any 2022, ha seleccionat el CEIP Rosa dels Vents de la Colònia de Sant Pere (Artà, Mallorca) dins la temàtica de "Metodologies actives i propostes didàctiques que potenciïn l’èxit educatiu de tot l’alumnat".

Aquest centre i els CEIP Mendigoiti de Pamplona (Navarra) i Attilio Bruschetti de Xàtiva (Comunitat Valenciana) ja han començat a fer feina en un projecte comú per a promoure l’educació inclusiva i la innovació educativa: "Dualiza-te: diseño de entornos y situaciones de aprendizaje en clave DUA”.

L’objectiu principal que es vol aconseguir a través d’aquesta xarxa d’escoles públiques que aposten per la renovació pedagògica, l’actualització permanent i la reflexió constant de pràctiques educatives pròpies és que com a centres educatius innovadors facilitin l’ambient, l’entorn educatiu, les situacions d’aprenentatge, el material i l’acompanyament perquè cada alumne pugui desenvolupar-se de manera integral seguint el seu propi pla intern.

Un ambiciós projecte de disseny d’entorns i situacions d’aprenentatge en clau DUA

El projecte s’adreça a l’alumnat d’educació infantil i de primària i té una durada de dos cursos. El CEIP Rosa dels Vents ja va començar a fer-hi feina inclús abans de ser seleccionats pel Ministeri. En aquest sentit, el passat mes de març va organitzar una jornada en el centre per explicar el seu projecte tot destacant la feina que fan quant a l’aplicació de les investigacions derivades de la neurociència a la pràctica diària amb metodologies actives.

Per altra banda, el mes de novembre passat varen viatjar a Navarra, al CEIP Mendigioti, per aprofundir sobre el mètode pedagògic eminentment actiu i col·laboratiu TBL (Team‐Based Learning) i sobre diferents destreses de pensament.

I el proper mes de febrer la trobada serà al CEIP Attilio Bruschetti de Xàtiva, a  València.

A més, els tres centres comptaran amb la col·laboració de la Càtedra de Neuroeducació UB-Edu1st de la Universitat de Barcelona i del Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials de la Universitat de València en l’assessorament i l’acompanyament en la creació d’entorns educatius i situacions d’aprenentatge DUA. També comptaran amb el suport i l’experiència del Departament de Lit(T)erat de la Universitat de Magisteri de València. Concretament, aquestes col·laboracions consistiran en l’elaboració d’una guia de bones pràctiques en clau DUA i la possibilitat de fer un documental, amb el Departament de Ciències de la Universitat de València; l’elaboració d’una guia de lectures en clau DUA amb perspectiva de gènere, amb el Departament de Literatura de la Universitat de València; i l’elaboració d’una eina de medició de l’impacte de les metodologies utilitzades en l’alumnat, amb la Universitat de Barcelona. En concret amb Anna Forés, David Bueno i Carme Trinidad de la càtedra de neuroeducació de la UB; José Cantó i Margarita Castellanos del departament de didàctica de les ciències experimentals i socials de la facultat de magisteri de la UV i Olga Duart del departament de didàctica de la llengua i la literatura de la UV.

Aquest projecte, emmarcat dins la convocatòria d’Agrupacions de Centres Educatius del Ministeri d’Educació i Formació Professional, es realitzarà durant els cursos 2022-2023 i 2023-2024.