6 juny 2024 Conselleria d'Educació i Universitats

Educació afavoreix l’increment de places 0-3 i crea el complement de les places de difícil i molt difícil cobertura NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

Educació afavoreix l’increment de places 0-3 i crea el complement de les places de difícil i molt difícil cobertura

Les iniciatives es recullen en el Decret llei de mesures urgents de simplificació i racionalització administratives

També es reconeix el dret dels alumnes de Batxillerat a disposar del servei de transport escolar

El conseller d’Educació i Universitats, Antoni Vera, acompanyat del secretari autonòmic de Secretari Autonòmic, Mateu Suñer; la Secretària General, Pilar Guasp; el director general de Personal Docent i Centres Conertats, Ismael Alonso; la directora general de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa, Neus Riera, i la directora general de Formació Porfesional i Ordenació Educativa, Maria Isabel Salas, ha explicat avui les mesures en matèria educativa que recull el Decret llei 3/2024, de 24 de maig, de mesures urgents de simplificació i racionalització administratives. El conseller Vera ha indicat que una de les mesures que preveu el Decret llei és la d’afavorir la creació de places d’educació infantil de 0 a 3 anys i crear el complement de les places de difícil i molt difícil cobertura.

Pel que fa a la creació de noves places del primer cicle d’educació infantil, i per  donar resposta a l’increment de la demanda i a les necessitats de les famílies com a conseqüència de la gratuïtat a tots els nivells que s’ha posat en marxa en aquest curs escolar, el conseller ha explicat que la Conselleria camina cap al concert de les places de 0 a 3 anys dels centres privats.

D’altra banda, el Decret llei recull la creació del complement per a les places docents de difícil i molt difícil cobertura. Ara, la Conselleria d’Educació i Universitats té els mecanismes legals per poder establir els criteris per declarar aquestes places i establir-ne els complements, la qual cosa es durà a terme al Consell de Govern. També es fixaran els llocs que es consideren de caràcter singular per la seva perillositat, penositat o toxicitat i es determinarà el seu complement específic anual.

Les altres iniciatives que ha explicat el conseller Vera són que es reconeix el dret al transport públic dels alumnes de Batxillerat, la implantació del sistema per agilitzar i fer més eficaç el sistema de pagament del Programa d’Acompanyament Escolar (PAE) i del Programa per a l’Orientació, l’Avanç i l’Enriquiment Educatius PROA+, les despeses específiques de les aules UECCO i les despeses de la seguretat social dels alumnes d’FP que hagin de realitzar pràctiques als centres privats concertats sostinguts amb fons públics. Aquesta iniciativa implicarà un sistema àgil de finançament en els mateixos termes que els centres educatius públics.

A més, el conseller també ha explicat que s’han adoptat diverses mesures per agilitzar la construcció i millora dels centres educatius tant públics com concertats de les Illes Balears.

Més docents

El conseller Antoni Vera també ha indicat que per al pròxim curs 2024-2025 es dotaran els centres educatius públics amb un mínim de 600 docents més, una xifra que es pot veure incrementada per respondre a les necessitats de la comunitat educativa.

La Conselleria d’Educació i Universitats ha ampliat la quota (els docents que s’assignen a cada centre) amb l’objectiu de millorar les ràtios i els resultats acadèmics i possibilitar el retorn dels docents desplaçats.

En aquest increment, entre altres conceptes, cal destacar la incorporació de 35 psicòlegs als centres de secundària, que es repartiran entre 70 IES d’acord amb les característiques i les necessitats de cada centre; la major presència d’orientadors en els centres de primària (es preveu que s’incorporin més de 50 professionals) i l’increment d’uns 150 docents de formació professional més.

A més a més, per la reducció d’hores lectives dels docents de secundària, que passen de 18,5 a 18, la Conselleria d’Educació i Universitats té previst un increment de més de 200 docents.

El Pla d’Acolliment Lingüístic i Cultural (PALIC) als IES s’augmentarà amb una vintena de docents, i s’incrementarà la quota de professorat suport amb més de 80 professionals. També s’incrementaran els Equips d’Atenció Primerenca amb 35 docents.

D’altra banda, la Conselleria d’Educació i Universitats disposarà de 397 places d’auxiliars tècnics educatius, ATE, al mes de setembre per dotar tots els centres públics com a mínim d’un ATE a jornada completa.