<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2026/12269/714929/resolucio-de-l-administrador-tributari-de-l-agenci/xml">
    <dc:date>2026-05-02</dc:date>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Resolució de l’administrador tributari de l’Agència Tributària de les Illes Balears mitjançant la qual es publiquen les directrius generals del Pla Anual de Control Tributari de l’any 2026]]</env:sumariEnviament>
    <env:numeroRegistre>321598</env:numeroRegistre>
    <env:dataPublicacio>2026-05-02</env:dataPublicacio>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/472"/>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;L'article 116 de la Llei 58/2003, general tributària, de 17 de desembre, estableix que l'Administració tributària ha d'elaborar anualment un Pla de Control Tributari que tindrà caràcter reservat, si bé es poden fer públics els criteris generals que l'informen.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;L'Agència Tributària de les Illes Balears, regulada per la Llei 3/2008 de 14 d'abril, constitueix l'Administració tributària de les Illes Balears, i entre els seus principis d'organització i actuació està el de transparència respecte a la fixació de criteris i objectius en els seus àmbits d'activitat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En aquest sentit, el Consell General de l'ATIB, en sessió de 9 d'abril de 2026 va acordar aprovar el Programa Anual d'Actuació, que incorpora el Pla de Control Tributari, que va ser ratificat pel conseller d'Economia, Hisenda i Innovació en la data anàloga. En la mateixa resolució, també s'ordena la publicació de les directrius generals que informen el Pla de Control Tributari.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Per tot això, dict la següent&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Resolució&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears les directrius generals que informen el Pla de Control Tributari de 2026.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt; &lt;/p&gt;

&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Palma &lt;em&gt;(signat electrònicament: 29 d'abril de 2026)&lt;/em&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;L'administrador tributari de l'Agència Tributària de les Illes Balears&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Justo Alberto Roibal Hernández&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;(Per vacant de la Direcció de l'ATIB, art. 5.3, de l'Ordre de la consellera d'Hisenda i Administracions&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt; Públiques de 22/12/2016, BOIB núm. 163, de 29/12/2016)&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt; &lt;/p&gt;

&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;PLA DE CONTROL TRIBUTARI 2026&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;1.1. Normativa aplicable&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;L'article 116 de la LGT i l'article 170 del RGGI, estableixen l'obligació de disposar d'un Pla anual de control tributari.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En l'àmbit de la planificació de les actuacions inspectores, l'article 170 del RGGI disposa que el Pla de control tributari constitueix el conjunt de plans i programes definits sobre determinades àrees, sectors d'activitat, operacions o supòsits de fet de rellevància tributària, així com sobre relacions juridicotributàries específiques, conforme als quals els òrgans d'aplicació dels tributs desenvolupen la seva activitat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Cada administració tributària ha d'integrar en el Pla de control tributari el corresponent pla d'inspecció, el qual s'ha de fonamentar en criteris de risc fiscal, oportunitat, eficiència, selecció aleatòria i altres criteris tècnics que es considerin pertinents.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;D'altra banda, l'article 116 de la LGT estableix el caràcter reservat del Pla de control tributari i dels plans parcials que l'integren, sens perjudici de la necessària publicitat de les directrius generals que orienten la seva elaboració.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En coherència amb aquest marc normatiu, el Pla de control tributari corresponent a l'exercici 2026 inclou les principals línies d'actuació en matèria de prevenció i control del frau fiscal relatives als tributs respecte dels quals l'ATIB exerceix competències, sens perjudici de la seva concreció posterior en els corresponents plans parcials d'actuació, que tenen caràcter reservat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;div style="page-break-after:always"&gt;&lt;span style="display:none"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;1.2. Factors considerats per elaborar el Pla de control tributari&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En l'elaboració del Pla de control tributari de l'exercici 2026 s'han tingut en compte, principalment, els factors següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;1r. Actuacions de col·laboració i cooperació amb altres administracions tributàries&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En l'àmbit tributari, la cooperació interadministrativa es materialitza fonamentalment mitjançant els intercanvis d'informació tributària, que permeten interrelacionar les dades disponibles per les diferents administracions i millorar l'eficàcia de les actuacions de control.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En aquest context, la informació facilitada per l'AEAT constitueix un element essencial per al desenvolupament de les actuacions de comprovació i investigació de l'ATIB.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;El marc normatiu d'aquesta cooperació es troba, principalment, en l'article 3 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, l'article 5 de la LGT i l'article 61 de la Llei 22/2009, de 18 de desembre, reguladora del sistema de finançament de les comunitats autònomes de règim comú.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Aquest marc estableix el foment dels intercanvis d'informació entre administracions tributàries estatals i autonòmiques i la necessitat d'una planificació coordinada de les actuacions sobre els tributs cedits.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;A més d'incrementar l'eficàcia en la lluita contra el frau fiscal, aquesta col·laboració permet obtenir informació estadística rellevant per a l'anàlisi de l'evolució de la recaptació tributària.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;L'esmentada Llei 22/2009 preveu en els seus articles 65 i 66 l'existència, entre d'altres, de dos òrgans col·legiats de coordinació en matèria de gestió dels tributs cedits.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En l'àmbit estatal, es configura el Consell Superior per a la Direcció i Coordinació de la Gestió Tributària, integrat per representants de l'Administració General de l'Estat (principalment de l'AEAT i de la Direcció General de Tributs) així com per representants de les administracions tributàries autonòmiques, a través dels directors generals de tributs o dels directors o gerents de les agències tributàries autonòmiques.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Així mateix, en l'àmbit territorial de cada comunitat autònoma, la Llei preveu la constitució dels Consells Territorials per a la Direcció i Coordinació de la Gestió Tributària, com a òrgans de coordinació en relació amb la gestió dels tributs cedits, integrats per representants de l'Administració General de l'Estat i de l'administració tributària autonòmica corresponent.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Aquests òrgans constitueixen un instrument essencial per garantir la coordinació institucional, l'intercanvi d'informació i la planificació conjunta d'actuacions en matèria d'aplicació dels tributs cedits&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En el marc del Consell Territorial, l'ATIB impulsa especialment la remissió mútua de diligències de col·laboració derivades de les actuacions realitzades tant per l'ATIB com per l'AEAT en relació amb operacions i negocis jurídics amb transcendència tributària, d'acord amb el que disposen l'article 167 del RGGI i l'article 58 de la Llei 22/2009.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;2n. Coordinació del compliment dels intercanvis d'informació entre les Administracions&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Es duu a terme un seguiment sistemàtic del compliment dels calendaris d'intercanvi d'informació entre administracions tributàries, especialment amb l'AEAT, d'acord amb el calendari anual aprovat en el si del Consell Superior per a la Direcció i Coordinació de la Gestió Tributària.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En l'àmbit de les actuacions de comprovació, té especial rellevància la recepció del cens d'explotadors d'establiments turístics per part de l'administració competent en matèria de turisme, que permet reforçar el control de l'impost sobre estades turístiques.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Igualment, la informació procedent dels models informatius gestionats per l'AEAT (com ara el model 238 –Declaració informativa per a la comunicació d'informació per part d'operadors de plataformes–, relatiu a la cessió d'ús d'habitatges amb finalitats turístiques) constitueix una eina rellevant per a les actuacions de recerca.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Així mateix, des de l'any 2024 s'ha incorporat al calendari d'intercanvis d'informació el model 593, de periodicitat trimestral, relatiu a l'impost sobre el dipòsit de residus en abocadors, la incineració i la coincineració de residus.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Aquestes fonts d'informació no només contribueixen al desenvolupament d'actuacions de control tributari, sinó que també permeten millorar la informació fiscal posada a disposició dels contribuents en el marc de les campanyes d'assistència tributària.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;div style="page-break-after:always"&gt;&lt;span style="display:none"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;​​​​​​​&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;3r. Continuar amb el desenvolupament de l'administració electrònica amb relació a l'assistència als contribuents&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;El Portal / Seu electrònica de l'ATIB (www.atib.es) continua ampliant progressivament el nombre de tràmits i serveis disponibles, amb els nivells de seguretat exigibles als serveis públics digitals.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En el darrer trimestre de 2025 s'ha dut a terme un important avanç tant en el disseny com en la usabilitat de la Seu electrònica, amb la incorporació de millores significatives en els tràmits que es poden realitzar per via telemàtica, amb l'objectiu de facilitar l'accés de la ciutadania als serveis tributaris, simplificar la relació amb l'Administració i millorar els temps de resposta.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Durant l'any 2026 es continuarà ampliant el catàleg de serveis electrònics disponibles, així com millorant els procediments existents, amb la finalitat de reforçar l'eficiència en la gestió tributària i facilitar el compliment voluntari de les obligacions tributàries.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Aquest procés s'emmarca en el compliment del que disposa la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, pel que fa al dret de la ciutadania a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques, així com del que estableixen els articles 34 i 96 de la LGT, relatius, respectivament, als drets i garanties dels obligats tributaris i a la utilització de mitjans electrònics, informàtics i telemàtics en el desenvolupament de les actuacions i procediments tributaris.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En particular, aquests preceptes reconeixen el dret dels obligats tributaris a relacionar-se amb l'Administració tributària per mitjans electrònics i impulsen la utilització d'aquests canals com a instrument per facilitar el compliment de les obligacions tributàries, millorar l'eficiència de l'actuació administrativa i reforçar la qualitat dels serveis públics tributaris.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;4t. Tractament de la informació subministrada en les declaracions informatives&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Un altre element rellevant en la planificació de les actuacions de control tributari és la utilització de la informació subministrada pels obligats tributaris mitjançant declaracions informatives amb transcendència tributària.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En aquest àmbit destaca especialment la informació procedent dels índexs notarials, relativa als documents públics autoritzats i als documents privats presentats per a legitimació de signatures o per a la seva constància formal, que poden contenir actes o contractes subjectes a l'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats o susceptibles de generar increments patrimonials subjectes a l'impost sobre successions i donacions.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Aquesta informació resulta especialment rellevant per prevenir situacions de prescripció i millorar l'eficàcia de les actuacions de comprovació tributària.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En la mateixa línia, durant l'exercici 2026 es disposarà de les fitxes notarials individualitzades corresponents a cada document autoritzat, fet que permetrà agilitzar i reforçar les actuacions de comprovació relatives a l'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats i a l'impost sobre successions i donacions.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;1.3 .Característiques, objectiu i estructura del Pla de control tributari&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;El Pla de control tributari té caràcter reservat, d'acord amb el que disposa l'article 116 de la LGT, sens perjudici de la publicitat de les directrius generals que l'informen, relatives a les principals línies d'actuació en matèria de prevenció i control del frau fiscal que es consideren prioritàries.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En conseqüència, mitjançant la corresponent resolució de la Direcció de l'ATIB es donarà publicitat a les directrius generals del Pla de control tributari, amb la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que estableix la normativa tributària vigent.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;El Pla de control tributari s'estructura en els elements següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;a) Les directrius generals del Pla de control tributari, de caràcter públic, en les quals es defineixen les principals línies d'actuació en matèria d'aplicació dels tributs i de prevenció i control del frau fiscal, i que són objecte de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;b) Els plans parcials d'actuació del Departament Tributari, corresponents a les àrees de gestió tributària, inspecció i recaptació, que desenvolupen operativament les actuacions previstes en l'àmbit del control tributari i que tenen caràcter reservat d'acord amb el que disposa l'article 116 de la LGT.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;El Pla de control tributari té com a objectiu fonamental garantir una planificació ordenada, coherent i eficient de les actuacions dels òrgans competents en matèria d'aplicació dels tributs, mitjançant la definició de criteris de selecció, prioritats d'actuació i àrees de risc fiscal.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Amb caràcter general, les actuacions de comprovació i investigació sobre determinats obligats tributaris es troben vinculades a la seva inclusió en alguna de les actuacions previstes en el Pla de control tributari o en els corresponents plans parcials. No obstant això, per raons d'eficàcia, oportunitat o coordinació interadministrativa, així com a conseqüència de l'exercici del dret de denúncia previst en la LGT, es podrà acordar l'inici d'actuacions de comprovació respecte d'obligats tributaris inicialment no inclosos en els plans de comprovació.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Els plans parcials d'actuació, de caràcter reservat, desenvolupen amb major nivell de detall les actuacions previstes en les àrees de gestió tributària, inspecció i recaptació, d'acord amb els criteris tècnics i operatius establerts en el Pla de control tributari.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Així mateix, tenen igualment caràcter reservat tots els mitjans, aplicacions informàtiques, sistemes d'informació, procediments de selecció, accessos a bases de dades d'altres administracions tributàries i instruments tècnics utilitzats en la selecció dels obligats tributaris que hagin de ser objecte d'actuacions de comprovació o inspecció. En conseqüència, aquests elements no seran objecte de publicitat ni comunicació, ni es posaran de manifest als obligats tributaris ni a òrgans aliens a les funcions d'aplicació dels tributs, d'acord amb el que estableix l'esmentat article 116 de la LGT i la normativa reguladora dels procediments tributaris.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;1.4. Actuacions del Pla anual de control tributari&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Seguint l'estructura dels exercicis anteriors, el Pla anual de control tributari s'articula entorn de dos grans àmbits d'actuació: d'una banda, les actuacions d'informació i assistència als obligats tributaris, orientades a facilitar el compliment voluntari de les obligacions tributàries, i, de l'altra, les actuacions dirigides a la prevenció i lluita contra el frau fiscal.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Aquest doble enfocament respon a un model d'administració tributària modern que combina actuacions de control amb mesures de suport al contribuent, amb l'objectiu de millorar l'eficàcia del sistema tributari i reforçar el compliment voluntari.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;1.4.1. Actuacions d'informació i assistència&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;La reducció del frau fiscal constitueix un objectiu prioritari de les administracions tributàries i s'articula no només mitjançant actuacions de comprovació i investigació desenvolupades pels òrgans d'inspecció tributària, ni exclusivament a través de la incoació d'expedients sancionadors o de les actuacions de verificació de dades i comprovació limitada realitzades pels òrgans de gestió tributària, sinó també mitjançant la prestació de serveis d'informació i assistència orientats a facilitar el compliment voluntari de les obligacions tributàries, tant materials com formals.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;L'assistència a la ciutadania es presta principalment a través de dues vies complementàries:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- El desenvolupament de l'administració electrònica, mitjançant aplicacions i programes d'ajuda que permeten l'accés immediat als serveis tributaris des de qualsevol lloc i de manera continuada durant les vint-i-quatre hores del dia, els set dies de la setmana.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- L'atenció presencial, prestada a través de la xarxa d'oficines d'assistència en matèria de registre (OAMR) de l'ATIB&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;El desenvolupament de l'administració electrònica no ha de suposar en cap cas una reducció de l'assistència presencial, especialment necessària per a aquells col·lectius amb majors dificultats en l'ús de mitjans digitals. En conseqüència, es continuarà reforçant l'atenció presencial com a element essencial del servei públic tributari.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En aquest context, els avanços en matèria d'assistència al contribuent s'orienten, amb caràcter general, a:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- La prestació d'un servei àgil i eficient.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- La simplificació i racionalització dels procediments tributaris.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- La consolidació del sistema de cita prèvia com a instrument de planificació de l'atenció presencial.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- La millora dels sistemes de gestió de cues i de l'anàlisi estadística de l'afluència d'usuaris, amb la finalitat d'optimitzar l'assignació dels recursos humans i materials disponibles.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Tot i que el sistema tributari autonòmic es basa, amb caràcter general, en el sistema d'autoliquidació, mitjançant el qual els obligats tributaris declaren els fets imposables i determinen l'import del deute tributari corresponent, l'ATIB manté i reforça els sistemes d'assistència directa en l'aplicació dels tributs.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En aquest sentit, es manté el servei d'assistència conegut com MAYUDA, mitjançant el qual determinats obligats tributaris poden presentar presencialment la documentació corresponent als expedients relatius a l'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats i a l'impost sobre successions i donacions perquè sigui el personal tècnic de l'ATIB qui elabori l'autoliquidació corresponent.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Una vegada calculada l'autoliquidació, i en cas de conformitat per part de la persona interessada, es procedeix a la seva presentació una vegada efectuat el pagament corresponent.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Durant l'exercici 2026 es preveu reforçar aquest servei mitjançant:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- La millora dels canals d'informació sobre els supòsits en què es presta aquest servei.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- La informatització del sistema de sol·licitud de cita o accés al servei.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- La reducció dels temps de tramitació dels expedients.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;D'altra banda, la presentació telemàtica d'expedients constitueix un dels principals indicadors del progrés en l'àmbit de l'administració electrònica tributària. En aquest sentit, l'actuació de l'ATIB s'orienta a consolidar i millorar les aplicacions i programes d'ajuda disponibles al Portal / Seu electrònica.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Les actuacions d'informació i assistència es troben regulades en el capítol I del títol III de la LGT, concretament en els articles 85 a 91, que estableixen el marc jurídic de les obligacions d'informació i assistència que corresponen a l'Administració tributària amb la finalitat de facilitar als obligats tributaris el compliment adequat de les seves obligacions.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Sense caràcter exhaustiu, les principals actuacions d'informació i assistència desenvolupades per l'ATIB són les següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Informació tributària presencial a les oficines de l'ATIB.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Informació telefònica, prestada en horari laboral de dilluns a divendres&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Informació telemàtica a través del Portal / Seu electrònica de l'ATIB, que inclou:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;ul style="margin-left:40px"&gt;
	&lt;li&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Publicació de novetats normatives.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Guies informatives adreçades a la ciutadania&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Aplicacions d'informació i consultes tributàries no vinculants&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Canals d'atenció a professionals a través dels seus col·legis professionals&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comunicació i difusió de les tarifes i tipus tributaris aplicables&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Expedició de certificats tributaris necessaris per a contractació pública o obtenció de subvencions, tant per via presencial com electrònica&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Generació d'autoliquidacions i càlcul de la quota tributària en transmissions de vehicles entre particulars&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Tramitació de sol·licituds de valoració de béns immobles urbans i rústics en els supòsits en què no sigui aplicable el valor de referència&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Possibilitat de consulta informativa dels valors orientatius de béns immobles urbans i rústics a través del Portal / Seu electrònica.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Assistència en la confecció i presentació telemàtica de determinades declaracions i autoliquidacions mitjançant el servei MAYUDA&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Actualització contínua de la normativa tributària aplicable disponible al Portal / Seu electrònica de l'ATIB&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Aquest conjunt d'actuacions contribueix a reforçar la transparència, facilitar el compliment voluntari de les obligacions tributàries i millorar la qualitat del servei públic tributari prestat per l'ATIB.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;1.4.2. Lluita contra el frau fiscal&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En l'àmbit de la lluita contra el frau fiscal, les àrees de risc i els criteris bàsics d'actuació es poden classificar en funció dels diferents nivells competencials assumits per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en relació amb els tributs cedits per l'Estat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;A aquests efectes, es distingeixen dos grans àmbits d'actuació:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;a) Tributs cedits per l'Estat respecte dels quals la Comunitat Autònoma no disposa de competències d'aplicació.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;b) Tributs cedits per l'Estat respecte dels quals la Comunitat Autònoma exerceix competències de gestió, liquidació, recaptació, inspecció i revisió.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;La regulació del règim de cessió d'aquest tribut es troba principalment en les disposicions següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- La Llei 28/2010, de 16 de juliol, del règim de cessió de tributs de l'Estat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- La Llei orgànica 8/1980, de 22 de setembre, de finançament de les comunitats autònomes (LOFCA).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- La Llei 22/2009, de 18 de desembre, reguladora del sistema de finançament de les comunitats autònomes de règim comú.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Llei 28/2010, de 16 de juliol, del règim de cessió de tributs de l'Estat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de fixació de l'abast i les condicions d'aquesta cessió.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;1.4.2.a) Tributs cedits per l'Estat respecte dels quals no es disposa de competències en matèria de gestió, liquidació, recaptació, inspecció i revisió&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;La Comunitat Autònoma de les Illes Balears no disposa de competències en matèria de gestió, liquidació, recaptació, inspecció ni revisió respecte de l'impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF), sense perjudici de les competències normatives que li són atribuïdes en relació amb el tram autonòmic de l'impost.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En relació amb l'IRPF, és objecte de cessió el rendiment corresponent al tram autonòmic de la quota líquida dels contribuents residents a les Illes Balears, així com determinades competències normatives.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En concret, l'article 46 de la Llei 22/2009 atribueix a la Comunitat Autònoma competències normatives en relació amb:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- La regulació dels mínims personals i familiars aplicables al gravamen autonòmic.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- L'escala autonòmica de l'impost.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Les deduccions autonòmiques per circumstàncies personals i familiars.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Les deduccions per inversions no empresarials.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Altres deduccions vinculades a l'aplicació de la renda.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Per contra, no s'han atribuït competències en matèria de gestió, liquidació, recaptació, inspecció ni revisió d'aquest impost.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En exercici d'aquestes competències normatives, la Comunitat Autònoma ha aprovat una tarifa autonòmica pròpia, diverses deduccions autonòmiques i determinats increments dels mínims personals i familiars. La regulació vigent d'aquestes disposicions es troba recollida en el Decret legislatiu 1/2014, de 6 de juny, pel qual s'aprova el Text refós de les disposicions legals en matèria de tributs cedits per l'Estat (articles 1r a 7è).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En aquest àmbit, les actuacions de la Comunitat Autònoma se centren fonamentalment en la participació en els grups de treball de coordinació normativa i d'intercanvi d'informació existents en el marc dels òrgans de coordinació entre administracions tributàries, amb la finalitat d'impulsar actuacions conjuntes amb l'AEAT i millorar l'eficàcia de les actuacions de control tributari.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Entre aquestes actuacions destaquen:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- L'intercanvi d'informació entre administracions tributàries en els supòsits en què, com a resultat d'actuacions de comprovació, es determini la improcedència del tribut inicialment aplicat i la procedència d'un altre gestionat per una administració diferent.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- L'intercanvi d'informació relativa al compliment de la condició d'habitatge habitual, amb la finalitat de controlar l'aplicació de beneficis fiscals o tipus reduïts en l'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats i en l'impost sobre successions i donacions.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- La comprovació de la residència habitual i del domicili fiscal dels contribuents, especialment en relació amb possibles situacions de deslocalització fiscal derivades de canvis ficticis de domicili.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En aquest marc de cooperació interadministrativa, des de fa diversos anys es duen a terme intercanvis d'informació relatius a diversos models informatius de caràcter periòdic, entre els quals destaquen:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Model 901, relatiu als certificats d'eficiència energètica.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Model 980, relatiu a subvencions atorgades.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Model 933, relatiu al pagament d'interessos de demora a contribuents residents a les Illes Balears.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Model 990, relatiu a centres d'educació infantil autoritzats.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Model 991, relatiu a persones amb grau de discapacitat reconegut.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Model 593, relatiu a l'impost sobre el dipòsit de residus en abocadors, la incineració i la coincineració de residus.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Model 993, relatiu a places de difícil cobertura.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Així mateix, els resultats de les actuacions de comprovació desenvolupades per l'AEAT en relació amb l'aplicació de les deduccions autonòmiques en l'IRPF són objecte d'anàlisi en el marc de les sessions del Consell Territorial per a la Direcció i Coordinació de la Gestió Tributària i dels grups de treball d'intercanvi d'informació existents en el si del Consell Superior per a la Direcció i Coordinació de la Gestió Tributària.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;1.4.2.b) Tributs cedits per l'Estat respecte dels quals s'han assumit competències en matèria de gestió, liquidació, recaptació, inspecció i revisió&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;De conformitat amb la LOPFCA, la Llei 22/2009 i la Llei 28/2010, la Comunitat Autònoma de les Illes Balears exerceix competències en matèria de gestió, liquidació, recaptació, inspecció i revisió respecte dels tributs següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Impost sobre successions i donacions.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Impost sobre el patrimoni.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Tributs sobre el joc.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Impost sobre el dipòsit de residus en abocadors, la incineració i la coincineració de residus, creat per la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Les actuacions de control tributari en relació amb aquests tributs es classifiquen en tres grans categories:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;a) Actuacions de control extensiu.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;b) Actuacions de control intensiu.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;c) Actuacions de gestió recaptatòria.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Aquestes actuacions són desenvolupades per les diferents àrees funcionals implicades en l'aplicació dels tributs, en funció de la seva naturalesa i complexitat, corresponent amb caràcter general les actuacions extensives als òrgans de gestió tributària i les actuacions intensives als òrgans d'inspecció tributària.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;a) Actuacions de control extensiu (gestió)&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Les actuacions de control extensiu són desenvolupades pels òrgans de l'àrea de gestió tributària i tenen com a finalitat verificar el correcte compliment de les obligacions tributàries mitjançant actuacions de verificació, comprovació i control de caràcter generalitzat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Aquestes actuacions es dirigeixen principalment a detectar i corregir incompliments tributaris de menor complexitat, mitjançant l'anàlisi de la informació disponible en poder de l'Administració tributària, sovint amb el suport de processos automatitzats.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En particular, dins les actuacions de control extensiu es duen a terme:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Actuacions de control del compliment de l'obligació de presentar declaracions tributàries i censals.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Actuacions de control basades en la informació procedent dels índexs notarials.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Actuacions basades en la informació subministrada per la Direcció General del Cadastre relativa als valors cadastrals i als valors de referència.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Actuacions basades en la informació facilitada per altres administracions públiques, com ara les relatives a defuncions.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Anàlisi de la informació procedent dels fitxers d'intercanvi d'informació facilitats per l'AEAT.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Explotació de la informació disponible mitjançant el creuament de dades amb l'eina d'anàlisi de dades tributàries Zújar.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Explotació de la informació disponible en sistemes corporatius com PINBAL, especialment en relació amb dades del padró.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Així mateix, es desenvolupen actuacions de comprovació mitjançant els procediments previstos en l'article 123 de la LGT i en l'article 153 del RGGI, entre els quals destaquen:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- El procediment de verificació de dades, quan es detecten discrepàncies entre les dades facilitades pels obligats tributaris a les declaracions i autoliquidacions presentades i les dades de que disposa l'ATIB.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- El procediment de comprovació limitada, quan s'hagin de comprovar els fets, actes, o resta d'elements determinants de l'obligació tributària d'acord amb la normativa vigent.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- El procediment de comprovació de valors, quan correspongui verificar l'adequació dels valors declarats pels contribuents d'acord als mitjans prevists en l'article 57 de la LGT en els supòsits en què no sigui aplicable el valor de referència.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Concretament, per cadascun dels tributs indicats, les actuacions de control extensiu es desenvolupen mitjançant programes específics d'actuació adaptats a les característiques de cada figura tributària i a les àrees de risc fiscal identificades en el Pla de control tributari.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Criteris d'actuació extensiva en l'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Les actuacions de control extensiu en l'àmbit de l'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats es referiran, amb caràcter general, a fets imposables meritats durant els exercicis 2024, 2025 i 2026.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Seran objecte d'atenció prioritària les operacions immobiliàries d'adquisicions oneroses, especialment mitjançant el desenvolupament de les actuacions següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació de les dades declarades pels obligats tributaris, mitjançant la verificació de les declaracions i autoliquidacions presentades. En particular, es controlarà la manca de presentació davant l'ATIB d'autoliquidacions amb ingrés que sí hagin estat presentades als registres de la propietat, així com el correcte compliment del tancament registral previst en la normativa aplicable.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació i quantificació dels diferents elements determinants de l'obligació tributària.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació de la correcta qualificació jurídica del fet imposable, acte o negoci jurídic realitzat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Control de les autoliquidacions en què s'apliquin beneficis fiscals, especialment tipus reduïts o bonificacions, mitjançant la verificació del compliment dels requisits legalment establerts per a la seva aplicació.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació dels documents qualificats pels contribuents com a exempts o no subjectes, amb la finalitat de verificar la correcció d'aquesta qualificació.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Control dels fets imposables continguts en documents presentats davant l'Administració tributària que no hagin estat objecte de declaració en les autoliquidacions corresponents.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Control del compliment dels terminis voluntaris de presentació i ingrés de les autoliquidacions, als efectes de la liquidació, si escau, dels recàrrecs per declaració extemporània sense requeriment previ previstos en l'article 27 de la LGT.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En particular, seran objecte d'actuacions específiques de comprovació:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- La correcta aplicació del tipus mitjà de gravamen en la modalitat de transmissions patrimonials oneroses quan el valor de l'immoble superi els 400.000 euros, d'acord amb l'article 10.a) del Decret legislatiu 1/2014.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- La correcta aplicació del tipus incrementat en la modalitat d'actes jurídics documentats quan el valor de l'immoble superi 1.000.000 d'euros, d'acord amb l'article 17 bis del mateix text normatiu&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- La correcta aplicació dels tipus reduïts i bonificacions en les transmissions d'habitatge habitual, amb especial atenció al compliment dels requisits subjectius i objectius exigits per la normativa autonòmica.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- El compliment dels requisits legals per a la tributació per l'impost sobre el valor afegit (IVA), així com per a la renúncia a l'exempció prevista a l'article 20.U.2n de la Llei 37/1992, de 28 de desembre, amb la finalitat de detectar possibles supòsits d'elusió de la tributació per la modalitat de transmissions patrimonials onerosesA aquest efecte, es comprovarà especialment el cicle immobiliari complet de les promocions immobiliàries, incloent-hi:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;ul style="margin-left:40px"&gt;
	&lt;li&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Adquisició del terreny.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Declaracions d'obra nova.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Actuacions de rehabilitació o reforma amb canvi d'ús.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Divisions horitzontals.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Actes finals d'obra.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Transmissions posteriors dels immobles resultants.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- En els supòsits en què l'immoble disposi de valor de referència, es verificarà la correcta determinació de la base imposable conforme al major valor entre el valor declarat i el valor de referència&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- En els casos en què l'immoble no disposi de valor de referència, es practicarà la comprovació de valors mitjançant els mitjans previstos en l'article 57 de la LGT, incloent-hi, entre d'altres:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;ul style="margin-left:40px"&gt;
	&lt;li&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Valor assignat per a la constitució d'hipoteca.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Import assegurat en assegurança decennal.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Comparació amb altres transmissions similars.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Dictamen de perits de l'Administració, amb visita a l'immoble, excepte quan resulti innecessària o no sigui possible dur-la a terme.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Les concessions administratives no vinculades a obres ni a la gestió de serveis públics amb reversió de béns.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- L'adquisició de drets d'amarratge en ports esportius.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Pel que fa a la transmissió de béns mobles, seran objecte d'actuació prioritària:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- La comprovació de transmissions de vehicles usats, amb la finalitat de verificar el compliment dels requisits legalment establerts per a l'aplicació de l'exempció prevista a l'article 45.I.B.17 del Text refós de la Llei de l'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/1993, de 24 de setembre (“caucionals”).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- La comprovació del valor declarat en transmissions d'embarcacions esportives mitjançant la utilització de preus mitjans de mercat o, si escau, mitjançant dictamen pericial.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Criteris d'actuació extensiva en l'impost sobre successions i donacions&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Les actuacions de control extensiu en l'àmbit de l'impost sobre successions i donacions es referiran, amb caràcter general, a fets imposables meritats durant els exercicis 2024, 2025 i 2026.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En aquest sentit, es desenvoluparan, entre d'altres, les actuacions següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Verificació i comprovació de les autoliquidacions presentades pels obligats tributaris en els darrers exercicis no prescrits. En particular, es controlarà la manca de presentació davant l'ATIB d'autoliquidacions amb ingrés que sí hagin estat presentades als registres de la propietat, així com el correcte compliment del tancament registral.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Explotació i anàlisi de la informació existent en les bases de dades de l'ATIB, especialment la derivada del creuament d'informació procedent d'òrgans administratius i judicials i d'altres obligats tributaris en relació amb les defuncions produïdes dins l'àmbit territorial d'actuació de l'ATIB.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació del contingut del cabal relicte i del valor dels béns integrants de la massa hereditària, mitjançant la integració de la informació procedent de l'impost sobre el patrimoni, de l'impost sobre la renda de les persones físiques i de les bases de dades d'altres administracions públiques accessibles a l'ATIB.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;div style="page-break-after:always"&gt;&lt;span style="display:none"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació del compliment dels requisits exigits per a l'aplicació de les reduccions, bonificacions i deduccions declarades, així com de la realitat i l'import de les càrregues i deutes deduïts. En particular:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;ul style="margin-left:40px"&gt;
	&lt;li&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;La bonificació autonòmica aplicable a adquisicions mortis causa dels subjectes passius inclosos en els grups I i II de l'article 36 i en els grups III de l'article 36 bis del Decret legislatiu 1/2014.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Les reduccions aplicables a les donacions inter vivos previstes als articles 48 i 49 del Decret legislatiu 1/2014.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Les deduccions autonòmiques aplicables a adquisicions efectuades per subjectes passius inclosos en els grups I, II i III de l'article 54 del Decret legislatiu 1/2014.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació d'expedients en què s'hagin produït excessos d'adjudicació com a conseqüència de l'adjudicació de béns en l'herència.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació del patrimoni preexistent del subjecte passiu, mitjançant la integració de la informació procedent de l'impost sobre el patrimoni, de l'IRPF i d'altres bases de dades administratives accessibles a l'ATIB.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Revisió de l'acumulació a la base imposable de les donacions rebudes del causant en els quatre anys anteriors a la defunció, amb la finalitat de determinar correctament el tipus mitjà de gravamen aplicable.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació i control dels documents qualificats com a prescrits pels obligats tributaris.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Control i seguiment de les sol·licituds de pròrroga del termini de presentació, així com d'altres supòsits en què sigui procedent la suspensió dels terminis.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Revisió d'expedients en què s'apliqui la reducció per transmissió de l'habitatge habitual del causant prevista a l'article 23 del Decret legislatiu 1/2014, amb la finalitat de verificar el manteniment dels requisits exigits durant el període legalment establert.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Control del compliment dels terminis de presentació i ingrés de les autoliquidacions als efectes de la liquidació, si escau, dels recàrrecs per declaració extemporània sense requeriment previ previstos en l'article 27 de la LGT.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació de la correcta aplicació dels pactes successoris regulats per la Llei 8/2022, d'11 de novembre, de successió voluntària paccionada o contractual de les Illes Balears, així com de la seva adequada tributació d'acord amb l'article 56 del Decret legislatiu 1/2014, en coordinació amb l'àrea d'inspecció tributària&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació de la correcta qualificació jurídica de préstecs privats sense reintegrament efectiu, als efectes de determinar la possible existència d'una donació encoberta.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació de la correcta tributació de les consolidacions de domini, especialment en relació amb l'extinció d'usdefruits.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- En els supòsits en què l'operació subjecta i no exempta a l'impost inclogui béns immobles, es duran a terme les actuacions següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;ul style="margin-left:40px"&gt;
	&lt;li&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Quan l'immoble disposi de valor de referència, verificació de la correcta determinació de la base imposable d'acord amb el major valor entre el valor declarat i el valor de referència, així com comprovació, en cas d'aplicació de bonificacions o deduccions previstes als articles 36 i 54 del Decret legislatiu 1/2014, que el valor declarat no sigui inferior en més d'un 20 % respecte del valor de referència, requisit necessari per a l'aplicació d'aquests beneficis fiscals&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Quan l'immoble no disposi de valor de referència, pràctica de la comprovació de valors mitjançant els mitjans previstos a l'article 57 de la LGT, incloent-hi, entre d'altres: el valor assignat a efectes hipotecaris; l'import assegurat en assegurança decennal; la comparació amb altres transmissions similars; el dictamen pericial de l'Administració, amb visita a l'immoble, excepte quan resulti innecessària o no sigui possible efectuar-la.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Criteris d'actuació extensiva en l'impost sobre el patrimoni&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Les actuacions de control extensiu en l'àmbit de l'impost sobre el patrimoni es referiran, amb caràcter general, a les declaracions corresponents als exercicis 2024 i 2025.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En aquest sentit, es preveu dur a terme les actuacions següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Control de les declaracions presentades en període voluntari sense ingrés o amb ingrés inferior a la quota resultant, amb la finalitat de verificar si s'ha sol·licitat ajornament o fraccionament del deute i, si escau, iniciar la seva exigència per via executiva.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació de les declaracions presentades fora de termini sense ingrés, amb la finalitat de verificar si s'ha sol·licitat ajornament o fraccionament del deute i practicar, si escau, les liquidacions dels recàrrecs procedents, així com iniciar la seva exigència per via executiva.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Control de la correcta aplicació del límit conjunt de la quota íntegra de l'impost sobre el patrimoni i de l'impost sobre la renda de les persones físiques, regulat a l'article 31 de la Llei 19/1991, de 6 de juny, de l'impost sobre el patrimoni.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Control de les autoliquidacions extemporànies presentades pels obligats tributaris als efectes de practicar, si escau, els recàrrecs per declaració extemporània sense requeriment previ previstos en l'article 27 de la LGT.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Explotació de la informació existent en les bases de dades relatives a béns situats a l'estranger titularitat de contribuents residents a les Illes Balears.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Explotació de la informació disponible en les bases de dades tributàries amb la finalitat d'identificar possibles contribuents deslocalitzats fictíciament a altres comunitats autònomes amb l'objectiu d'obtenir una menor tributació.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació de no declarants i, si escau, de contribuents discrepants amb baix nivell de risc fiscal, mitjançant l'elaboració d'explotacions d'informació («zújars») a partir de les dades disponibles en les bases de dades de l'AEAT i de l'ATIB&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Criteris d'actuació extensiva en els tributs sobre el joc&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En l'àmbit dels tributs sobre el joc, es duran a terme les funcions administratives d'aplicació dels tributs previstes a l'article 117 de la LGT, i, en particular, les actuacions següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació de les autoliquidacions presentades pels obligats tributaris en relació amb les modalitats de joc en què la normativa estableix el règim d'autoliquidació, especialment en els casos d'apostes, casinos i bingo.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- En relació amb les màquines recreatives amb premi (tipus B) i les màquines d'atzar (tipus C):&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;ul style="margin-left:40px"&gt;
	&lt;li&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Verificació i comprovació de la presentació de la declaració censal de màquines (model C045).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Pràctica de les liquidacions anuals corresponents.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Generació dels rebuts derivats del cens de màquines.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Tramitació dels expedients de rectificació d'autoliquidacions i de devolució d'ingressos indeguts.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Criteris d'actuació extensiva en l'impost sobre el depòsit de residus en abocadors, la incineració i la coincineració de residus&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;L'impost sobre el dipòsit de residus en abocadors, la incineració i la coincineració de residus, vigent des de l'1 de gener de 2023, es troba regulat a la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Aquest impost es configura com un tribut estatal cedit a les comunitats autònomes, de manera que el rendiment correspon a aquestes en funció del lloc on es realitzen els fets imposables gravats. Així mateix, les comunitats autònomes poden assumir, per delegació de l'Estat, les competències de gestió, recaptació i inspecció de l'impost.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En el cas de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aquestes competències han estat assumides, de manera que la gestió, recaptació i inspecció de l'impost corresponen a l'ATIB.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En aquest marc, les actuacions de control extensiu previstes tenen com a finalitat principal:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Verificar la correcta integració en el cens d'obligats tributaris de l'impost dels subjectes passius que anteriorment figuraven inscrits en el cens de substituts del cànon autonòmic sobre l'abocament i la incineració de residus.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovar la correcta presentació i l'ingrés de les autoliquidacions trimestrals (model 593).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Reforçar la coordinació amb la conselleria competent en matèria de medi ambient, amb la finalitat de verificar la correcta determinació dels fets imposables i de les bases autoliquidables declarades pels obligats tributaris.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Aquestes actuacions permetran consolidar el control tributari d'aquesta figura impositiva de recent implantació i reforçar la seva correcta aplicació dins l'àmbit territorial de les Illes Balears.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;b) Actuacions de control intensiu (inspecció)&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;D'acord amb l'article 141 de la LGT la inspecció tributària consisteix en l'exercici de funcions administratives dirigides, principalment, a descobrir l'existència de fets amb transcendència tributària desconeguts per l'Administració, comprovar la veracitat i exactitud de les declaracions presentades pels obligats tributaris i verificar els valors dels elements determinants del fet imposable.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En aquest sentit, l'activitat de l'Àrea d'Inspecció de l'ATIB s'orienta a la consecució de dos objectius fonamentals:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Corregir els incompliments tributaris detectats.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Prevenir la comissió de nous incompliments mitjançant actuacions de control amb efecte dissuasiu.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Amb aquesta finalitat, les actuacions inspectores es desenvoluparan mitjançant l'explotació de la informació disponible en les bases de dades tributàries, la pràctica de requeriments d'informació i la utilització dels procediments prevists en la normativa tributària, especialment:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Procediments d'inspecció tributària.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Procediments de comprovació limitada.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Procediments de comprovació de valors, en els supòsits en què no sigui aplicable el valor de referència.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;div style="page-break-after:always"&gt;&lt;span style="display:none"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;​​​​​​​&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Criteris d'actuació intensiva en l'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En relació amb l'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats, es preveu dur a terme les actuacions següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació prioritària d'operacions immobiliàries de major rellevància econòmica o complexitat jurídica, especialment transmissions d'edificacions completes, edificis singulars o operacions vinculades a promocions immobiliàries.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Revisió dels documents relatius a negocis jurídics subjectes a qualsevol de les modalitats de l'impost dels quals l'ATIB hagi tingut coneixement mitjançant la informació procedent dels índexs notarials i que no hagin estat objecte de presentació, amb requeriment d'informació i regularització tributària si escau.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Recerca i selecció de fets imposables no declarats amb la finalitat de reduir el volum d'incompliments per manca de presentació.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació de transmissions immobiliàries en què s'hagi repercutit indegudament l'IVA per manca de condició empresarial del transmitent o per aplicació incorrecta de supòsits d'exempció o no subjecció, inclosos els supòsits de transmissió d'unitats econòmiques autònomes amb immobles previstos a l'article 7.1 de la Llei 37/1992, de 28 de desembre, de l'IVA, que hagin de tributar per la modalitat de transmissions patrimonials oneroses.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació de transmissions immobiliàries en què s'hagi aplicat la renúncia a l'exempció de l'IVA, d'acord amb l'article 20.Dos de la Llei 37/1992, així com de la correcta aplicació del tipus reduït de la modalitat de transmissions patrimonials oneroses previst a l'article 13 del Decret legislatiu 1/2014, verificant el compliment dels requisits exigits.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació d'adquisicions de valors mobiliaris susceptibles d'integrar-se en el supòsit previst a l'article 314 del Reial decret legislatiu 4/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei del mercat de valors.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Actuacions inspectores en supòsits de simulació de negocia o operació que puguin donar lloc a adquisicions indirectes d'immobles per part de societats.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació de la correcta aplicació de bonificacions fiscals i tipus reduïts.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació de la tributació correcta d'operacions relatives a concessions administratives, especialment les vinculades a obres o a la gestió de serveis públics amb reversió de béns.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Investigació i comprovació de la tributació corresponent a transmissions de punts d'amarratge en ports esportius no declarades.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació de les entitats dedicades a la compravenda de béns usats, especialment en relació amb la tributació de la compravenda d'or, d'acord amb la doctrina fixada per la Sentència del Tribunal Suprem 4034/2019.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Criteris d'actuació intensiva en l'impost sobre successions i donacions&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En relació amb l'impost sobre successions i donacions, es preveu desenvolupar, entre d'altres, les actuacions següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Investigació i comprovació d'adquisicions &lt;em&gt;mortis causa&lt;/em&gt; i &lt;em&gt;inter vivos&lt;/em&gt; no declarades.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació de la correcta determinació del cabal relicte, incloent-hi la seva adequació a la informació existent en registres administratius i fiscals, la verificació d'actes anteriors del causant, l'addició de béns en els supòsits legalment previstos i la comprovació de càrregues, deutes i despeses deduïdes.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació de declaracions relatives a préstecs personals sense acreditació del seu reintegrament efectiu.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Control de l'aplicació indeguda de beneficis fiscals en operacions d'especial rellevància econòmica.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Investigació i comprovació d'expedients en què s'apliquin reduccions per la transmissió &lt;em&gt;mortis causa&lt;/em&gt; d'empreses individuals, negocis professionals i participacions en entitats familiars.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Control del manteniment dels requisits exigits durant el termini legalment establert per a l'aplicació d'aquestes reduccions&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació de l'aplicació correcta dels beneficis fiscals en transmissions lucratives &lt;em&gt;inter vivos&lt;/em&gt;, d'acord amb l'article 20 de la Llei 29/1987, de 18 de desembre, de l'impost sobre successions i donacions, i amb els articles 41 a 50 del Decret legislatiu 1/2014.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació de la correcta tributació dels pactes successoris regulats a la Llei 8/2022, d'11 de novembre, de successió voluntària paccionada o contractual de les Illes Balears, d'acord amb l'article 56 del Decret legislatiu 1/2014.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Criteris d'actuació intensiva en l'impost sobre el patrimoni&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Les actuacions inspectores en l'àmbit de l'impost sobre el patrimoni es referiran, amb caràcter general, a les declaracions corresponents als exercicis 2024 i 2025.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Entre les actuacions previstes destaquen:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Investigació i comprovació de contribuents no declarants, especialment aquells respecte dels quals la informació disponible permeti inferir l'existència d'obligació de declarar.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació de discrepàncies entre el patrimoni declarat i el patrimoni estimat a partir de la informació disponible en les bases de dades de l'ATIB i de l'AEAT.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació de la situació tributària de contribuents afectats per actuacions de comprovació desenvolupades per l'AEAT en l'IRPF o en l'impost sobre societats amb incidència en aquest impost.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;div style="page-break-after:always"&gt;&lt;span style="display:none"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;​​​​​​​&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació de la procedència de l'aplicació de les exempcions relatives a actius empresarials i professionals i participacions en entitats, previstes a l'article 4 de la Llei 19/1991, de 6 de juny, de l'impost sobre el patrimoni.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Verificació de possibles supòsits de deslocalització fiscal fictícia mitjançant canvis artificials de domicili fiscal.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Explotació de la informació relativa a béns situats a l'estranger titularitat de contribuents residents a les Illes Balears.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Quan es consideri oportú, aquestes actuacions es desenvoluparan en coordinació amb l'AEAT, d'acord amb els instruments de cooperació prevists en la normativa reguladora del règim de cessió de tributs.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Criteris d'actuació intensiva en els tributs sobre el joc&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En l'àmbit dels tributs sobre el joc, es desenvoluparan actuacions de comprovació i investigació dirigides a detectar obligats tributaris no declarants, així com supòsits d'infraautoliquidació, d'acord amb la informació obtinguda d'altres administracions públiques o entitats col·laboradores.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Criteris d'actuació intensiva en l'impost sobre el depòsit de residus en abocadors, la incineració i la coincineració de residus&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En relació amb l'impost sobre el dipòsit de residus en abocadors, la incineració i la coincineració de residus, es desenvoluparan actuacions inspectores dirigides a:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Detectar obligats tributaris no declarants.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovar la correcta presentació i autoliquidació del model 593.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Verificar la correcta determinació dels fets imposables i de les bases autoliquidables declarades, mitjançant actuacions coordinades amb la conselleria competent en matèria de medi ambient.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;c) Actuacions de gestió recaptatòria&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Pel que fa a les actuacions de recaptació, el Pla de control tributari ha d'incorporar les línies d'actuació que han de desenvolupar els òrgans competents en matèria de gestió recaptatòria de l'ATIB, tant en relació amb els tributs cedits per l'Estat com amb els tributs propis de la Comunitat Autònoma, així com respecte dels altres ingressos de dret públic la recaptació dels quals tingui encomanada l'ATIB.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Aquestes actuacions tenen, amb caràcter general, un caràcter extensiu, atès que es dirigeixen al conjunt dels deutes tributaris i ingressos públics gestionats per l'ATIB. No obstant això, en el marc del Pla de control tributari s'identifiquen determinats àmbits prioritaris d'actuació en els quals es considera necessari concentrar esforços amb la finalitat de millorar l'eficiència del sistema recaptatori i incrementar els nivells d'efectivitat en el cobrament dels deutes.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Les actuacions de gestió recaptatòria s'estructuren en els àmbits següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Coordinació amb els òrgans de gestió tributària i inspecció tributària, des de les fases inicials de les actuacions de comprovació, amb la finalitat d'anticipar l'adopció de mesures que permetin millorar o assegurar el cobrament dels deutes tributaris que es puguin liquidar.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Control de l'inici periòdic del procediment de constrenyiment, una vegada finalitzat el període voluntari de pagament dels deutes tributaris, amb l'objectiu de garantir la immediata continuïtat del procediment recaptatori.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Anàlisi i control de la situació del deute pendent, mitjançant la coordinació amb altres òrgans de l'Administració de la Comunitat Autònoma per establir mecanismes periòdics de cessió d'informació que permetin depurar la situació dels deutes en supòsits de suspensió, ajornament, fraccionament o pendents de notificació.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Control del pagament dels deutes tributaris, mitjançant la intensificació dels mecanismes de seguiment i verificació del compliment de les obligacions de pagament.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- En aquest sentit, amb l'objectiu de garantir l'efectivitat del cobrament dels deutes tributaris, es reforçaran els intercanvis d'informació amb altres administracions tributàries i amb la resta d'òrgans de l'Administració de la Comunitat Autònoma.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Reforç de la col·laboració amb l'AEAT, especialment en el marc del Consell Territorial per a la Direcció i Coordinació de la Gestió Tributària, així com en aplicació del conveni vigent en matèria de recaptació d'ingressos de dret públic per la via de constrenyiment.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Seguiment dels expedients d'ajornament i fraccionament de deutes tributaris, amb la finalitat de verificar el compliment efectiu dels calendaris de pagament establerts en les resolucions corresponents i, si escau, analitzar la possibilitat d'adequar les condicions concedides en aquells supòsits en què es detecti capacitat econòmica suficient per satisfer el deute en terminis més reduïts.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Impuls de les actuacions de compensació de deutes tributaris, mitjançant el reforç dels mecanismes de control i tramitació de les sol·licituds de compensació amb crèdits reconeguts a favor dels obligats tributaris.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Seguiment i revisió dels deutors declarats fallits, amb la finalitat de possibilitar la rehabilitació dels crèdits declarats incobrables en aquells supòsits en què es detecti una solvència sobrevinguda dels obligats al pagament.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Potenciació de les actuacions d'embargament de béns i drets, amb especial incidència en: saldos de comptes bancaris, devolucions tributàries reconegudes per l'AEAT i altres drets econòmics susceptibles d'embargament.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;div style="page-break-after:always"&gt;&lt;span style="display:none"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;​​​​​​​&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Seguiment dels procediments concursals, així com de les reclamacions de terceria de domini i de terceria de millor dret, amb la finalitat de protegir els drets de la Hisenda pública autonòmica.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Impuls d'actuacions en matèria de derivació de responsabilitat en relació amb supòsits de responsabilitat solidària o subsidiària prevists en la normativa tributària.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Seguiment dels ingressos efectuats mitjançant les entitats col·laboradores autoritzades, amb la finalitat de garantir la correcta canalització dels fluxos recaptatoris i la seva adequada integració en els sistemes d'informació tributària de l'ATIB.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Aquest conjunt d'actuacions permet reforçar l'eficiència de la funció recaptatòria de l'ATIB i garantir una gestió més eficaç dels ingressos públics autonòmics.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;1.4.2.c) Tributs propis&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;De conformitat amb el que disposen l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears i la LOFCA, la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pot establir tributs propis mitjançant llei del Parlament, respecte dels quals ostenta plena competència normativa, així com les competències en matèria de gestió, liquidació, recaptació, inspecció i revisió.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En exercici d'aquestes competències, s'han creat els tributs següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Cànon de sanejament d'aigües, regulat pel Decret legislatiu 1/2016, de 6 de maig, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 9/1991, de 27 de novembre, reguladora del cànon de sanejament d'aigües, així com pel Decret 132/1995, de 12 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament per al desenvolupament de la Llei 9/1991, de 27 de novembre, reguladora del cànon de sanejament d'aigües.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Impost sobre estades turístiques a les Illes Balears, regulat per la Llei 2/2016, de 30 de març, de l'impost sobre estades turístiques a les Illes Balears i de mesures d'impuls del turisme sostenible, així com pel Decret 35/2016, de 23 de juny, pel qual es desplega aquesta Llei.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Les actuacions de control tributari en relació amb aquests tributs es poden classificar en:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;a) Actuacions de control extensiu.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;b) Actuacions de control intensiu.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;c) Actuacions de gestió recaptatòria.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Aquestes actuacions són desenvolupades per les diferents àrees funcionals implicades en l'aplicació dels tributs, en funció del volum, complexitat i naturalesa de les actuacions a desenvolupar, corresponent amb caràcter general les actuacions extensives als òrgans de gestió tributària i les actuacions intensives als òrgans d'inspecció tributària.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;a) Actuacions de control extensiu (gestió)&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Tal com s'ha assenyalat anteriorment, les actuacions de control extensiu són desenvolupades pels òrgans de l'àrea de gestió tributària i tenen per objecte verificar el correcte compliment de les obligacions tributàries mitjançant actuacions de verificació de dades, comprovació i control de caràcter general.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Aquestes actuacions s'orienten principalment a la detecció i correcció d'incompliments tributaris de menor complexitat tècnica, a partir de l'explotació i anàlisi de la informació disponible en poder de l'Administració tributària, sovint amb el suport d'eines informàtiques i processos automatitzats de tractament de dades.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;​​​​​​​&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Criteris d'actuació extensiva en el cànon de sanejament d'aigües&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En relació amb el cànon de sanejament d'aigües, es duran a terme les funcions administratives previstes a l'article 117 de la LGT, especialment mitjançant actuacions de verificació de dades i comprovació limitada.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En particular, es desenvoluparan les actuacions següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació de la situació tributària dels substituts del contribuent, especialment en relació amb exercicis o períodes no declarats.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Actuacions de comprovació respecte dels contribuents directes, amb la finalitat d'ampliar el padró de contribuents mitjançant el creuament d'informació relativa a captacions d'aigua procedent de pous facilitada per la conselleria competent en matèria de recursos hídrics.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Requeriments d'informació a obligats tributaris que no hagin presentat les declaracions corresponents.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Tramitació d'expedients de rectificació d'autoliquidacions i de devolució d'ingressos indeguts.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Així mateix, es duran a terme actuacions dirigides a verificar el compliment de les obligacions formals establertes en la normativa reguladora del cànon.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;div style="page-break-after:always"&gt;&lt;span style="display:none"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;​​​​​​​&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Criteris d'actuació extensiva en l'impost sobre estades turístiques&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En relació amb l'impost sobre estades turístiques, es desenvoluparan les funcions previstes a l'article 117 de la LGT, especialment les actuacions següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Actuacions d'informació i assistència tributària als obligats tributaris.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Elaboració, manteniment i actualització del cens tributari.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Actuacions d'actualització censal en coordinació amb l'Àrea d'Inspecció.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació i tramitació de les devolucions previstes en la normativa reguladora de l'impost.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Actuacions de liquidació respecte dels substituts del contribuent que explotin establiments turístics inclosos en el grup vuitè del punt 2 de l'annex 1 del Decret 35/2016.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Resolució d'expedients de rectificació d'autoliquidacions.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Control del compliment de l'obligació de presentar declaracions tributàries en règim d'estimació directa i, si escau, en règim d'estimació objectiva, així com de la resta d'obligacions formals.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Obtenció i explotació de la informació continguda en models de l'AEAT, com ara el model 238 –Declaració informativa per a la comunicació d'informació per part d'operadors de plataformes–, relatiu a la cessió d'ús d'habitatges amb finalitats turístiques, i incorporació d'aquesta informació als sistemes informàtics de l'ATIB.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Identificació dels obligats tributaris declarats en el model 238 que no constin en el cens de l'impost i regularització, si escau, de la seva situació tributària.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Actuacions de control i actualització del cens d'establiments turístics inclosos en el grup vuitè del punt 2 de l'annex 1 del Decret 35/2016, mitjançant el creuament d'informació amb els registres dels consells insulars i la realització de requeriments als obligats tributaris.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;b) Actuacions de control intensiu (inspecció)&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Criteris d'actuació intensiva en el cànon de sanejament d'aigües&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En relació amb el cànon de sanejament d'aigües, es preveuen actuacions inspectores dirigides especialment a:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació de la situació tributària de les entitats subministradores, amb la finalitat de detectar possibles supòsits d'incompliment o frau fiscal.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Control dels subministraments propis, amb l'objectiu d'identificar possibles autoconsums no declarats o incorrectament quantificats.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Comprovació de la correcta aplicació de les deduccions per saldos de dubtós cobrament.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Verificació de la categoria i del nombre de places declarades pels establiments hotelers, amb incidència en la determinació de la base tributària.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Criteris d'actuació intensiva en l'impost sobre estades turístiques&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En relació amb l'impost sobre estades turístiques, es duran a terme actuacions inspectores dirigides principalment a:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Control dels paràmetres determinants del règim d'estimació objectiva, amb la finalitat de verificar la correcta aplicació del mètode&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Detecció i comprovació d'obligats tributaris no declarants&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;- Actuacions coordinades amb l'Àrea de Gestió Tributària per al manteniment i depuració del cens d'establiments turístics&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;En relació amb l'impost sobre estades turístiques, es desenvoluparan les funcions previstes a l'article 117 de la LGT, especialment les actuacions següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color:black"&gt;c) Actuacions de gestió recaptatòria&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Pel que fa a les actuacions en matèria de recaptació relatives als tributs propis, s'han d'entendre aplicables, amb caràcter general, les actuacions descrites a l'apartat corresponent als tributs cedits, atesa la identitat funcional dels procediments recaptatoris desenvolupats per l'ATIB respecte del conjunt dels ingressos de dret públic la recaptació dels quals té encomanada.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="background-color:white"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Aquestes actuacions tenen com a finalitat garantir l'efectivitat del cobrament dels deutes tributaris derivats dels tributs propis i reforçar l'eficiència del sistema recaptatori autonòmic.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
]]</env:contingut>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2026/12269/714929/resolucio-de-l-administrador-tributari-de-l-agenci/"/>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/5228"/>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">23189</env:numPaginaFinal>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1017"/>
    <env:idEnviament>714929</env:idEnviament>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">210</env:ordre>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">23176</env:numPaginaInicial>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2026/12269"/>
    <env:dataRegistre>2026-04-30</env:dataRegistre>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
