<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2025/12172/706954/resolucio-del-conseller-d-empresa-autonoms-i-energ/xml">
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">740</env:ordre>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">58596</env:numPaginaFinal>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2025/12172/706954/resolucio-del-conseller-d-empresa-autonoms-i-energ/"/>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/2188"/>
    <dc:date>2025-10-14</dc:date>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2025/12172"/>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">58582</env:numPaginaInicial>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:idEnviament>706954</env:idEnviament>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <env:dataPublicacio>2025-10-14</env:dataPublicacio>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:dataRegistre>2025-10-10</env:dataRegistre>
    <env:numeroRegistre>730364</env:numeroRegistre>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Resolució del conseller d’Empresa, Autònoms i Energia per la qual s’aprova la convocatòria pública de subvencions dirigida a l’adquisició de vehicles elèctrics endollables i de pila de combustible i  implantació d’infraestructura de recàrrega per a vehicle elèctric afectades per la derogació del Reial decret llei 9/2024  de 23 de desembre, pel qual s'adopten mesures urgents en matèria econòmica, tributària, de transport i de Seguretat Social, i es prorroguen determinades mesures per fer front a situacions de vulnerabilitat social]]</env:sumariEnviament>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;En el Butlletí Oficial de l'Estat núm. 309, de 24 de desembre, es va publicar el Reial decret llei 9/2024, de 23 de desembre, pel qual s'adopten mesures urgents en matèria econòmica, tributària, de transport, i de Seguretat Social, i es prorroguen determinades mesures per a fer front a situacions de vulnerabilitat social. La disposició final dècima d'aquesta norma modificava l'article 4.1 del Reial decret 266/2021, de 13 d'abril, pel qual s'aprova la concessió directa d'ajudes a les comunitats autònomes i a les ciutats de Ceuta i Melilla per a l'execució d'incentius lligats a la mobilitat elèctrica (MOVES III) en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu, amb la finalitat d'ampliar la vigència dels programes d'incentius a la mobilitat elèctrica fins el 30 de juny de 2025.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;El 27 de desembre de 2024, el conseller d'Empresa, Ocupació i Energia, en compliment de la normativa estatal específica sobre la matèria abans esmentada, va modificar el punt 1 de l'apartat vuitè de la convocatòria pública de subvencions&lt;strong&gt; &lt;/strong&gt;per a actuacions de recolzament a la mobilitat elèctrica (MOVES&amp;nbsp;III) amb la finalitat d'incorporar les modificacions establertes en la disposició final desena del Reial decret llei&amp;nbsp;9/2024 i, per consegüent, va ampliar el termini per presentar les sol·licituds de la convocatòria d'ajuts fins el 30 de juny de 2025 o fins al possible exhauriment, dins aquest període, de la quantia econòmica assignada a aquesta convocatòria. La modificació de la convocatòria MOVES III que ens ocupa es va publicar en el &lt;em&gt;Butlletí Oficial de les Illes Balears&lt;/em&gt; núm. 172, de 31 de desembre de 2024.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;El 23 de gener de 2025 es va publicar en el &lt;em&gt;Butlletí Oficial de l'Estat&lt;/em&gt; núm. 20, la Resolució de 22 de gener de 2025, del Congrés dels Diputats, per la qual s'ordena la publicació de l'Acord de derogació del Reial decret llei 9/2024. Per tant, automàticament, ha quedat sense efecte l'ampliació de la vigència del pla MOVES III a 30 de juny de 2025, efectuada mitjançant la Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia de 27 de desembre de 2024.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;En el &lt;em&gt;Butlletí Oficial de les Illes Balears&lt;/em&gt; núm. 24, de 22 de febrer de 2025, es va publicar la Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia per la qual es deixa sense efecte la Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia de 27 de desembre de 2024, de modificació de la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica per la qual s'aprova la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (programa MOVES III) en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu finançat per la Unió Europea (Next Generation EU).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;En el &lt;em&gt;Butlletí Oficial de l'Estat&lt;/em&gt; núm. 79, d'1 d'abril de 2025, es va publicar el Reial decret llei 3/2025, d'1 d'abril, pel qual s'estableix el programa d'incentius lligats a la mobilitat elèctrica (MOVES III) per a l'any 2025.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;En &lt;em&gt;Butlletí Oficial de les Illes Balears&lt;/em&gt; núm. 85, de 3 de juliol de 2025, es va publicar la Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia per la qual s'aprova la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (programa MOVES III 2025.)&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;Cal esmentar que en l'article 13 del Reial decret 266/2021 s'estableix que el període d'elegibilitat per a l'admissió de les corresponents actuacions subvencionables per als programes d'incentius aprovats per aquest Reial decret, subjectes al règim &lt;em&gt;de minimis&lt;/em&gt; especificat en aquest apartat, serà des del 10 d'abril de 2021 fins a la finalització de la vigència de les convocatòries, amb independència del període de justificació i execució d'aquestes. No obstant això, pel que fa als beneficiaris amb activitat econòmica i per tal de mantenir l'efecte incentivador, s'estableix que només es podran admetre les actuacions subvencionables que es duran a terme amb posterioritat a la data de registre de la corresponent sol·licitud d'ajuda per part d'aquests, amb independència del període de justificació i execució d'aquestes.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;D'acord amb el que estableix l'article 2 del Reial decret llei 3/2025, les actuacions subvencionables són les que preveu l'article 13 del Reial decret 266/2021. Queden incloses les actuacions iniciades en el període comprès entre l'1 de gener de 2025 i la data d'entrada en vigor d'aquest Reial decret llei. Es consideren vàlides les sol·licituds presentades a partir de l'1 de gener de 2025. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;div style="page-break-after:always"&gt;&lt;span style="display:none"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;Amb la consideració exposada en el paràgraf anterior, les actuacions corresponents a les sol·licituds presentades entre l'1 de gener de 2025 i la data de tancament de la convocatòria MOVES III amb actuacions iniciades o fetes anteriors a l'1 de gener de 2025, queden excloses de subvenció com a conseqüència de la derogació del Reial decret llei 9/2024. Aquesta exclusió genera un greu perjudici als interessats, atès que afecta actuacions que, en el moment de la presentació, el període per fer les actuacions era completament vàlid. Per això, es considera adient publicar aquesta convocatòria amb fons propis de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per atendre les sol·licituds afectades per la derogació del Reial decret llei 9/2024 i que el Reial decret llei 3/2025 no ha inclòs com a vàlides. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;Aquesta convocatòria està inclosa en la línia IV.1.3 del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2024-2026, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 19 d'abril de 2024 (BOIB núm.&amp;nbsp;52, de 20 d'abril). La línia IV.1.3 esmentada es va incloure en la Resolució del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació de 23 de maig de 2025 per la qual es modifica l'annex del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2024-2025, aprovat mitjançant un Acord del Consell de Govern de 19 d'abril de 2024 (BOIB núm. 67, de 27 de maig de 2025).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;Per tot això, dict la següent&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;Resolució&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;1. Aprovar la nova convocatòria pública de subvencions dirigida a l'adquisició de vehicles elèctrics endollables i de pila de combustible i a la implantació d'infraestructura de recàrrega per a vehicles elèctrics afectades per la derogació del Reial decret llei 9/2024, de 23 de desembre, pel qual s'adopten mesures urgents en matèria econòmica, tributària, de transport i de Seguretat Social, i es prorroguen determinades mesures per fer front a situacions de vulnerabilitat social.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;2. Publicar aquesta Resolució en el &lt;em&gt;Butlletí Oficial de les Illes Balears.&lt;/em&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;Interposició de recursos&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Empresa, Autònoms i Energia en el termini d'un mes, o directament un recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, en ambdós casos comptadors des de l'endemà que es publiqui aquesta Resolució.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt; &lt;/p&gt;

&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;Palma, en la data de la signatura electrònica (9 d'octubre de 2025)&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;El conseller d'Empresa, Autònoms i Energia&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:13pt"&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Alejandro Sáenz de San Pedro García&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt; &lt;/p&gt;

&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;ANNEX&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Convocatòria pública de subvencions dirigida a l'adquisició de vehicles elèctrics endollables i de pila de combustible i a la implantació d'infraestructura de recàrrega per a vehicles elèctrics afectades per la derogació del Reial decret llei 9/2024, de 23 de desembre, pel qual s'adopten mesures urgents en matèria econòmica, tributària, de transport i de Seguretat Social, i es prorroguen determinades mesures per fer front a situacions de vulnerabilitat social.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;Primer&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Objecte&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;L'objecte d'aquestes bases és aprovar la convocatòria pública de subvencions dirigida a l'adquisició de vehicles elèctrics endollables i de pila de combustible i&amp;nbsp; a la implantació d'infraestructura de recàrrega per a vehicles elèctrics afectades per la derogació del Reial decret llei 9/2024 de 23 de desembre, pel qual s'adopten mesures urgents en matèria econòmica, tributària, de transport i de Seguretat Social, i es prorroguen determinades mesures per fer front a situacions de vulnerabilitat social.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;Segon&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Beneficiaris&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;1. Poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les entitats que s'estableixen a continuació, en funció dels tipus d'actuacions definides en el punt tercer d'aquesta convocatòria, i que hagin presentat una sol·licitud d'ajuts del programa MOVESIII entre l'1 de gener de 2025 i el 22 de gener de 2025: &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;div style="page-break-after:always"&gt;&lt;span style="display:none"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;​​​​​​​&lt;/em&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;a) &lt;/em&gt;Les persones físiques que desenvolupin activitats econòmiques a les Illes Balears, per les quals ofereixen béns o serveis (o ambdós) en el mercat, i en aquest cas han d'estar donades d'alta en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;b) &lt;/em&gt;Les persones físiques majors d'edat, llevat dels casos de discapacitat, que poden ser menors d'edat, que tenguin domicili a les Illes Balears i no estiguin incloses en el punt anterior. Per al programa d'incentius 1 els beneficiaris han de ser residents a les Illes Balears.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;c) &lt;/em&gt;Les comunitats de propietaris, regulades per la Llei 49/1960, de 21 de juliol, sobre propietat horitzontal, que s'ubiquin en l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears i que compleixin el que preveu la Llei&amp;nbsp;38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en particular el que estableix l'article&amp;nbsp;11.3.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;d) &lt;/em&gt;Les persones jurídiques, vàlidament constituïdes a Espanya en el moment de presentar la sol·licitud, i altres entitats, amb personalitat jurídica o sense, amb número d'identificació fiscal (NIF) que comenci per les lletres A, B, C, D, E, F, G, J, R o W i que duguin a terme la seva activitat, o activitat empresarial en cas d'empreses, en l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;e) &lt;/em&gt;Les entitats de conservació de polígons o societats agràries de transformació amb NIF que comenci per V i que duguin a terme la seva activitat en l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;f) &lt;/em&gt;Les entitats locals de les Illes Balears d'acord amb l'article 3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i el sector públic institucional de qualssevol administracions públiques a què es refereix l'article 2.2 de la Llei&amp;nbsp;40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;2. Sobre l'aplicació dels ajuts d'estat:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;a)&lt;/em&gt; Per als beneficiaris que siguin persones físiques o entitats que duguin a terme alguna activitat econòmica, per la qual ofereixin béns o serveis (o ambdós) en el mercat, la concessió dels ajuts corresponents estarà sotmesa, específicament, als requisits i límits establerts en el Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea als ajuts &lt;em&gt;de minimis&lt;/em&gt; (DOUE de 15 de desembre de 2023), que puguin resultar aplicables, en cada moment, durant la vigència dels programes d'ajut, tenint en compte les futures modificacions d'aquest, i sens perjudici del règim transitori que pugui establir-se sobre aquest tema, i de la resta de disposicions, tant del dret nacional com de la Unió Europea, que puguin resultar d'aplicació. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;b) &lt;/em&gt;Els beneficiaris no indicats en la lletra &lt;em&gt;a)&lt;/em&gt; anterior queden fora dels ajuts d'estat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;3. No poden ser beneficiaris dels ajuts:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;a) &lt;/em&gt;Per a l'actuació 1, referent a l'adquisició de vehicles elèctrics, no poden ser beneficiaris dels ajuts els concessionaris o punts de venda amb epígraf de la secció primera de les tarifes de l'impost sobre activitats econòmiques, aprovat pel Reial decret legislatiu 1175/1990, de 28 de setembre, pel qual s'aproven les tarifes i la instrucció de l'impost sobre activitats econòmiques, que sigui el 615.1 o el 654.1.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;b) &lt;/em&gt;Les empreses que es troben en situació de crisi, de conformitat amb la definició que a aquest efecte en fa el Reglament UE 651/2014, de 17 de juny, pel qual es declaren determinades categories d'ajuts compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;c) Les persones o entitats que es troben en alguna de les circumstàncies previstes en l'article 10 del Decret legislatiu&amp;nbsp;2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;d) &lt;/em&gt;Les empreses que es troben subjectes a una ordre de recuperació pendent sobre qualsevol ajut o subvenció que se'ls hagi atorgat amb anterioritat, perquè s'hagi declarat l'ajut il·legal i incompatible amb el mercat interior, o bé per qualsevol tipus d'incompliment de les obligacions que li siguin atribuïdes en la concessió.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;Tercer&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Actuacions i programes subvencionables&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;1. Són subvencionables en aquesta convocatòria les actuacions que es detallen a continuació i que compleixin els requisits establerts en aquesta:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Programa d'incentius 1: adquisició de vehicles elèctrics endollables i de pila de combustible.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Programa d'incentius 2: implantació d'infraestructura de recàrrega per a vehicles elèctrics.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;2. Les actuacions s'han d'haver fet i pagat amb caràcter previ a la presentació de la sol·licitud.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;Quart&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Requisits de les actuacions subvencionables&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;Els requisits que han de complir les actuacions subvencionables són els següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;div style="page-break-after:always"&gt;&lt;span style="display:none"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;​​​​​​​&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;1. &amp;nbsp;Requisits generals:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;a) &lt;/em&gt;Les actuacions s'han d'haver fet i pagat amb caràcter previ a la presentació de la sol·licitud.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;b) &lt;/em&gt;El sol·licitant ha d'haver presentat una sol·licitud d'ajuts del programa MOVES III entre l'1 de gener de 2025 i el 22 de gener de 2025.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;c) &lt;/em&gt;Les inversions objecte de la sol·licitud s'han de fer dins el període següent:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Per als beneficiaris sense activitat econòmica o per persones físiques amb activitat econòmica, des del 10 d'abril de 2021 fins el 31 de desembre de 2024.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Per als beneficiaris amb activitat econòmica, des del 10 d'abril de 2021 fins el 22 de gener de 2025.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;d) &lt;/em&gt;S'ha d'estar al corrent de les obligacions fiscals i amb la Seguretat Social, així com del reintegrament de subvencions, de conformitat amb la normativa vigent.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;e) &lt;/em&gt;L'IVA és subvencionable, sempre que no pugui ser susceptible de recuperació o compensació total o parcial.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;f) &lt;/em&gt;S'ha de presentar la documentació exigida en el punt setè.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;2. &amp;nbsp;Requisits específics per a l'adquisició de vehicles objecte de la convocatòria:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;a) &lt;/em&gt;Són subvencionables l'adquisició directa o per mitjà d'operacions de finançament per lísing financer o d'arrendament per rènting de vehicles nous, matriculats per primera vegada a Espanya a nom del beneficiari de l'ajut, excepte en els casos de rènting, en els quals pot estar matriculat a nom de l'empresa de rènting.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;b) &lt;/em&gt;El pagament del vehicle, inclòs l'abonament de possibles quantitats a compte o sota qualsevol altre concepte, ha de fer-se des del 10 d'abril de 2021.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;c) &lt;/em&gt;També és subvencionable l'adquisició de vehicles elèctrics i de pila de combustible de categories M1, N1, L3e, L4e i L5e i que tenguin fins a dotze mesos d'antiguitat (vehicles de demostració), comptada des de la primera matriculació fins a la primera de les dates següents: data de la factura de compravenda o data de registre de sol·licitud; i la titularitat i el titular del qual haurà de ser d'un concessionari o punt de venda del grup fabricador o importador que faci la venda del vehicle al destinatari últim de l'ajuda. En aquest cas el vehicle l'ha d'haver adquirit el concessionari o punt de venda com a vehicle nou al fabricant o importador. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;D'altra banda, és subvencionable l'adquisició de vehicles elèctrics i de pila de combustible de categories M1, N1, L3e, L4e i L5e i que tenguin fins a dotze mesos d'antiguitat (vehicles seminous), comptada des de la primera matriculació fins a la primera de les dates següents: data de la factura de compravenda o data de registre de sol·licitud; i la primera titularitat del qual ha de ser del mateix fabricant&amp;nbsp; (grup CNAE 291) o d'una empresa de rènting o empresa de lloguer de cotxes (grup CNAE 771). En aquest cas el vehicle l'han d'haver adquirit els titulars anteriorment esmentats com a vehicle nou al fabricant o importador. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;d) &lt;/em&gt;Els vehicles susceptibles d'ajuts han de pertànyer a alguna de les categories següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— &amp;nbsp;Turismes M1: vehicles de motor amb almenys quatre rodes dissenyats i fabricats per al transport de passatgers que tenguin, a més del seient del conductor, vuit places com a màxim.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Furgonetes o camions lleugers N1: vehicles de motor concebuts i fabricats principalment per al transport de mercaderies, i la massa màxima en càrrega tècnicament admissible (MMTA) dels quals no superi les 3,5&amp;nbsp;tones.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Quadricicles lleugers L6e: quadricicles lleugers en què la massa en buit sigui inferior o igual a 350&amp;nbsp;kg, no inclosa la massa de les bateries. La velocitat màxima per construcció ha de ser inferior o igual a 45&amp;nbsp;km/h, i la potència màxima, inferior o igual a 4&amp;nbsp;kW.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Quadricicles pesants L7e: vehicles de quatre rodes, amb una massa en ordre de marxa (no inclòs el pes de les bateries) inferior o igual a 450&amp;nbsp;kg en el cas de transport de passatgers i 600&amp;nbsp;kg en el cas de transport de mercaderies, i que no puguin classificar-se com a quadricicles lleugers.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Motocicletes L3e, L4e, L5e: vehicles amb dues rodes, o amb tres rodes simètriques o asimètriques respecte de l'eix mitjà longitudinal del vehicle, de més de 50&amp;nbsp;cm&lt;sup&gt;3&lt;/sup&gt; o amb una velocitat superior als 50&amp;nbsp;km/h, i el pes brut vehicular dels quals no excedeixi una tona.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;e) &lt;/em&gt;No és subvencionable l'adquisició d'autocars o autobusos de les categories M2 o M3 i camions o furgons de les categories N2 i N3.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;f) &lt;/em&gt;Els vehicles susceptibles de ser subvencionats han de figurar en la Base de vehicles de l'IDAE&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;(&lt;em&gt;http://coches.idae.es/basedatos/vehiculos-elegibles-programa-MOVES&lt;/em&gt;) i complir els requisits següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:80px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;1r. Per als vehicles de les categories M i N s'exigeix la pertinença a algun dels tipus següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:120px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Vehicles elèctrics purs (BEV), propulsats totalment i exclusivament mitjançant motors elèctrics l'energia dels quals procedeix, parcialment o totalment, de l'electricitat de les seves bateries i que utilitzen per a la recàrrega l'energia d'una font exterior al vehicle com, per exemple, la xarxa elèctrica.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:120px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Vehicles elèctrics d'autonomia estesa (EREV), propulsats totalment i exclusivament mitjançant motors elèctrics l'energia dels quals procedeix, parcialment o totalment, de l'electricitat de les seves bateries, utilitzen per a la recàrrega l'energia d'una font exterior al vehicle i incorporen un motor de combustió interna de gasolina o gasoil per a la recàrrega d'aquestes.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:120px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Vehicles híbrids endollables (PHEV), propulsats totalment o parcialment mitjançant motors de combustió interna de gasolina o gasoil i elèctrics l'energia dels quals procedeix, parcialment o totalment, de l'electricitat de les seves bateries i que utilitzen per a la recàrrega l'energia d'una font exterior al vehicle com, per exemple, la xarxa elèctrica. El motor elèctric ha d'estar alimentat amb bateries carregades des d'una font d'energia externa.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:120px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Vehicle elèctric de cèl·lules de combustible (FCV), el qual utilitza exclusivament energia elèctrica procedent d'una pila de combustible d'hidrogen embarcat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:120px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Vehicle elèctric híbrid de cèl·lules de combustible (FCHV), vehicle elèctric de cèl·lules de combustible que equipa, a més, bateries elèctriques recarregables.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;2n. Els vehicles M1 i N1 que s'acullin al programa d'incentius, han de comptar amb un descompte d'almenys 1.000&amp;nbsp;euros en la factura de venda per part del fabricant o l'importador o punt de venda del vehicle adquirit, que s'ha de traslladar al beneficiari de l'ajut.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;3r. Els vehicles de la categoria L han de ser propulsats exclusivament per motors elèctrics i han d'estar homologats com a vehicles elèctrics. Les motocicletes noves (categories L3e, L4e i L5e) han de tenir bateria de liti, motor elèctric amb una potència del motor igual o superior a 3&amp;nbsp;kW, i una autonomia mínima de 70&amp;nbsp;km.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;g) &lt;/em&gt;En el cas d'adquisició de vehicles nous de categories M1, N1 i L, es pot incrementar l'import d'ajut per adquirir el vehicle, en la quantia recollida en el punt sisè d'aquesta convocatòria, si el beneficiari acredita la baixa definitiva en circulació d'un vehicle matriculat a Espanya, i n'ha de ser el titular en el Registre de vehicles de la Direcció General de Trànsit, sempre que sengles vehicles compleixin els requisits que s'estableixen en aquesta convocatòria. En aquest cas, el beneficiari, que serà l'adquirent titular del vehicle subvencionable, o l'arrendatari del vehicle en el cas de les operacions de rènting o lísing operatiu, podrà acreditar la baixa definitiva en circulació del vehicle per desballestar en el Registre de vehicles de la Direcció General de Trànsit mitjançant la presentació del certificat acreditatiu corresponent de la baixa definitiva del vehicle.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;El vehicle per desballestar ha de ser, indistintament, de la categoria M1 o N1 per al cas d'adquisició de vehicles M1 o N1; o M1, N1 o L per al cas d'adquisicions de vehicles d'aquesta categoria, i ha d'estar matriculat a Espanya almenys set anys abans de la primera de les dates següents: data de la factura de compravenda o data de registre de la sol·licitud. Addicionalment, i independentment de la seva categoria, el beneficiari ha de tenir la titularitat del vehicle desballestat almenys durant dotze mesos abans de la primera de les dates següents: data de la factura de compravenda o data de registre de la sol·licitud. També ha de presentar el darrer rebut de l'impost de vehicles de tracció mecànica, degudament abonat, almenys des de 2024.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;h) &lt;/em&gt;Les adquisicions de vehicles per mitjà d'operacions de finançament per rènting només poden ser objecte d'ajut a condició que:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— &amp;nbsp;El contracte d'arrendament corresponent estableixi una durada mínima de dos anys des de la data de l'entrada en vigor i la formalització sigui, en tot cas, des del 10 d'abril de 2021.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— La tramitació de la sol·licitud d'ajut l'ha de sol·licitar el beneficiari de l'ajut, que és l'arrendatari.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— El contracte d'arrendament ha d'establir expressament que l'arrendatari és el beneficiari de l'ajut que s'atorgui, i ha de fer-hi constar, també expressament, que un cop que l'empresa de rènting rebi el pagament de l'import, en aquesta data, aplicarà el total d'aquest ajut a la reducció de les quotes de pagament o renda de l'arrendament que quedin per satisfer per l'arrendatari.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— El contracte ha de recollir que, en cas que l'import de la suma de les quotes pendents d'abonar sigui inferior a l'import de l'ajut, l'excedent d'ajut pendent d'abonar al beneficiari ha de ser abonat per la companyia de rènting al beneficiari a la fi del contracte d'arrendament. L'arrendatari, per tant, com a beneficiari de l'ajut, és qui ha de complir els requisits i les incompatibilitats que es preveuen en les bases.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— En cas de les operacions de rènting, en tots els supòsits, independentment de qui tramiti l'ajut, el beneficiari de l'ajut ha de signar un document de cessió del dret de cobrament a favor de la companyia de rènting que en formalitzi l'operació.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;3. Requisits específics per a la implantació d'infraestructura de recàrrega de vehicles elèctrics:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;a) &lt;/em&gt;S'ha d'instal·lar dins l'àmbit territorial de les Illes Balears.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;b) &lt;/em&gt;El pagament de la infraestructura de recàrrega, inclòs l'abonament de possibles quantitats a compte o sota qualsevol altre concepte, ha de fer-se des del 10 d'abril de 2021.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;c) &lt;/em&gt;Són actuacions subvencionables els sistemes de recàrrega de bateries per a vehicles elèctrics en la modalitat d'adquisició directa. A més, en el cas de comunitats de propietaris, són subvencionables les canalitzacions necessàries per disposar de la preinstal·lació elèctrica i de servei de comunicacions per dotar de recàrrega intel·ligent la recàrrega del vehicle elèctric. La infraestructura de recàrrega de vehicles elèctrics podrà ser tant d'accés públic com d'ús privat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;Es consideren com a costos subvencionables el projecte, l'obra civil, els costos d'enginyeria i direcció d'obra, el cost de la pròpia infraestructura de recàrrega, la instal·lació o actualització de qualsevol element elèctric, inclòs el transformador, treballs de connexió a la xarxa de distribució, centres de seccionament i transformació i escomesa de mitjana tensió, necessaris per connectar la infraestructura de recàrrega a la xarxa o a la unitat de producció o emmagatzematge local d'electricitat, l'adequació de terrenys o carreteres, els costos d'instal·lació i costos per a permisos relacionats i necessaris. Els costos de la unitat de producció renovable o emmagatzematge local per generar o emmagatzemar l'energia elèctrica, en cas que existeixi, són elegibles únicament si estan exclusivament dedicats al punt de recàrrega i es poden considerar part de l'estació de recàrrega. La capacitat nominal de producció de la instal·lació de producció d'electricitat in situ no ha d'excedir de la potència nominal o capacitat de proveïment de carburant màximes de la infraestructura de recàrrega a la qual estigui connectada. No poden ser elegibles, per tant, unitats de producció d'energia renovable connectades a la xarxa, encara que estiguin vinculades parcialment al punt de recàrrega. També es considerarà subvencionable, en cas que existeixi, el sistema de pagament integrat en l'estació de recàrrega, la senyalització de les estacions de recàrrega i el sistema de gestió, control i seguretat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;També es considera subvencionable el sistema de pagament integrat a l'estació de recàrrega, la senyalització de les estacions de recàrrega i el sistema de gestió, control i seguretat, així com els sistemes de gestió de la càrrega dels vehicles elèctrics i les instal·lacions de telecomunicacions, Internet, 3G, 4G o sistemes similars que permetin garantir una càrrega de vehicles intel·ligent que minimitzi les necessitats d'un augment de la potència contractada.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;En el cas d'aparcaments o estacionaments col·lectius en edificis existents de règim de propietat horitzontal, és actuació subvencionable la preinstal·lació elèctrica per a la recàrrega de vehicle elèctric que inclogui una conducció principal per a zones comunitàries (mitjançant tubs, canals, safates, etc.), de manera que es possibiliti la realització de derivacions fins a les estacions de recàrrega ubicades a les places d'aparcament, tal com es descriu en l'apartat 3.2 de l'ITC BT-52 del Reglament electrotècnic per a baixa tensió.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;No es considera subvencionable la instal·lació de comptadors intel·ligents, que han de ser facilitats per les companyies elèctriques als consumidors (usuaris finals o gestors de recàrrega), generalment sota règim de lloguer.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;d) &lt;/em&gt;La infraestructura de recàrrega pot estar destinada als usos següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Ús privat en sector residencial, inclosos els habitatges unifamiliars.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Ús públic en sector no residencial (aparcaments públics, hotels, centres comercials, universitats, hospitals, polígons industrials, centres esportius, etc.).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Ús privat en zones d'estacionament d'empreses privades i públiques, per donar servei a la flota.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Ús públic en zones d'estacionament d'empreses privades i públiques, per donar servei als treballadors i clients.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Ús públic en via pública, eixos viaris urbans i interurbans i empreses.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Ús públic en xarxa de carreteres; és d'especial interès la infraestructura de recàrrega en estacions de servei i benzineres.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;e) &lt;/em&gt;Els sistemes de recàrrega han de complir els requisits següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Per a les instal·lacions connectades a baixa tensió, una instal·lació d'acord amb el Reglament electrotècnic de baixa tensió (REBT), concretament l'ITC-BT-52, amb grau de protecció IP i IK adequat en funció de la ubicació segons el REBT.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Alimentació monofàsica o trifàsica 230-400 VAC.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Proteccions elèctriques d'acord amb la normativa de seguretat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Declaració CE.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Per al cas de recàrrega d'accés públic, ha de disposar, com a mínim, de connector tipus 2 segons IEC 62196-2, o connector CCS2-Combo 2, segons IEC 62196, amb compatibilitat amb mode 3 o mode 4 segons la instal·lació, amb mesura d'energia integrada. Segons l'article 4 del Reial decret 639/2016, de 9 de desembre, pel qual s'estableix un marc de mesures per a la implantació d'una infraestructura per als combustibles alternatius, ha de proporcionar la possibilitat de recàrrega puntual als usuaris interessats d'una forma oberta, transparent i no discriminatòria.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;A més, s'ha de garantir que el punt estigui operatiu al menys durant cinc anys i ha de disposar dels requisits de connectivitat següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— &amp;nbsp;Acreditació que la instal·lació disposa d'una interfície de connexió i que permet plena connectivitat i de sistema de memòria per a l'emmagatzematge local de dades.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Compatible amb el protocol OCPP v1.5 i v1.6 o versió superior, mitjançant l'ús de serveis web (SOA), i que es pugui actualitzar a versions superiors.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Mesura de la potència i de l'energia transferida.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Mòdul de comunicació mòbil 4G/3G/GPRS o superior o qualsevol canal de comunicació equivalent.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Han d'incorporar un sistema de gestió que proporcioni l'estat en temps real dels punts de recàrrega, amb el format i el protocol establert per la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic, a la plataforma MELIB o, en cas que el beneficiari sigui una administració pública de conformitat amb el que estableix els apartats 1.&lt;em&gt;f)&lt;/em&gt; i 1.&lt;em&gt;g&lt;/em&gt;) del punt segon d'aquesta Resolució, s'han incorporar al sistema de gestió de la xarxa MELIB. La integració la farà l'instal·lador d'acord amb les indicacions de la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;f) &lt;/em&gt;Els sistemes de recàrrega s'han de classificar de la manera següent:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Sistema de recàrrega vinculat: potència inferior a 7&amp;nbsp;kW.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Sistema de recàrrega convencional: potència igual o superior a 7&amp;nbsp;kW i inferior a 15&amp;nbsp;kW.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Sistema de càrrega semiràpida: potència igual o superior a 15&amp;nbsp;kW i inferior a 40&amp;nbsp;kW.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Sistema de càrrega ràpida: potència igual o superior a 40&amp;nbsp;kW i inferior a 100&amp;nbsp;kW.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Sistema de càrrega ultraràpida: potència igual o superior a 100&amp;nbsp;kW.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;En cas que hi hagi distintes potències en un mateix sistema de recàrrega, aquest es classificarà d'acord amb la potència màxima dels punts de recàrrega de la instal·lació.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;Cinquè&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Import econòmic i règim de concessió i finançament&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;1. L'import econòmic màxim d'aquesta convocatòria és de 340.000&amp;nbsp;euros. Les subvencions es concedeixen amb càrrec al pressupost de la Comunitat Autònoma per als exercicis de 2025 i 2026, concretament, del centre de cost &lt;span style="color:black"&gt;19701&lt;/span&gt;, subprograma 731A01, capítol 7* , amb la distribució d'anualitats següent:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Any 2025: 250.000&amp;nbsp;€&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Any 2026: 90.000&amp;nbsp;€&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;2. En cas que s'exhaureixi el fons de l'anualitat 2025, les sol·licituds s'han de resoldre amb càrrec a l'anualitat 2026 sempre que hi hagi disponibilitat pressupostària.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;3. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es poden incrementar els imports d'aquesta convocatòria.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;Sisè&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Quantia dels ajuts&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;Per a cadascuna de les actuacions, a continuació es traslladen els valors actuals dels ajuts establerts, que són els següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;1. Programa d'incentius 1. Adquisició de vehicles elèctrics endollables&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;a) &lt;/em&gt;En cas dels beneficiaris indicats en les lletres &lt;em&gt;a)&lt;/em&gt;, &lt;em&gt;b)&lt;/em&gt;, &lt;em&gt;c)&lt;/em&gt; i &lt;em&gt;f)&lt;/em&gt;,&lt;strong&gt; &lt;/strong&gt;del punt 1 de l'apartat segon d'aquesta convocatòria, s'estableixen les quanties individuals d'ajut següents, sempre que no se superi el límit de preu de venda del vehicle establert en la taula següent, i s'ha d'entendre com a preu el de venda al client en el moment de sol·licitar l'ajut, abans de l'IVA.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;table border="1" style="width:100%"&gt;
	&lt;thead&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;th scope="col"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Monitoratge&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th scope="col" style="width:68px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Categoria&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th scope="col" style="width:175px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Autonomia en mode de funcionament elèctric (km) segons cicle WLTP&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th scope="col" style="width:145px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Límit del preu de venda del vehicle (€) sense IVA&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th scope="col"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Ajut (€) sense desballestament&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th scope="col"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Ajut (€) amb desballestament&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/thead&gt;
	&lt;tbody&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Pila de combustible (FCV, FCHV)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="3" style="width:68px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;M1&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:175px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;-&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:145px"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;-&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;4.500&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;7.000&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td rowspan="2"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;PHEV, EREV, BEV&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:175px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Major o igual de 30 i menor de 90&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2" style="width:145px"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;45.000 (53.000 per a vehicles BEV de vuit o nou places)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;2.500&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;5.000&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:175px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Major o igual de 90 &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;4.500&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;7.000&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/tbody&gt;
&lt;/table&gt;

&lt;p&gt; &lt;/p&gt;

&lt;table border="1" style="width:100%"&gt;
	&lt;thead&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;th rowspan="2" scope="col" style="width:97px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Monitoratge&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th rowspan="2" scope="col" style="width:67px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Categoria&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th rowspan="2" scope="col" style="width:176px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Autonomia en mode de funcionament elèctric (km) segons cicle WLTP&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th rowspan="2" scope="col" style="width:142px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Límit del preu de venda del vehicle (€) sense IVA&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th rowspan="2" scope="col"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Ajut (€) sense desballestament&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th rowspan="2" scope="col"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Ajut (€) amb desballestament&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/thead&gt;
	&lt;tbody&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;PHEV, EREV, BEV, pila de combustible &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;N1&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Major de 30 o igual&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;-&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;7.000&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;9.000&lt;/span&gt;​​​​​​​&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/tbody&gt;
&lt;/table&gt;

&lt;p&gt;​​​​​​​​​​​​​​&lt;/p&gt;

&lt;div style="page-break-after:always"&gt;&lt;span style="display:none"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;

&lt;p&gt;​​​​​​​&lt;/p&gt;

&lt;table border="1" style="width:100%"&gt;
	&lt;thead&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;th scope="col" style="width:95px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;​​​​​​​&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Monitoratge&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th scope="col" style="width:69px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Categoria&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th scope="col" style="width:176px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Autonomia en mode de funcionament elèctric (km) segons cicle WLTP&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th scope="col" style="width:142px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Límit del preu de venda del vehicle (€) sense IVA&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th scope="col" style="width:91px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Ajut (€) sense desballestament&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th scope="col" style="width:88px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Ajut (€) amb desballestament&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/thead&gt;
	&lt;tbody&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td rowspan="3" style="width:95px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;BEV&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:69px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;L6e&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2" style="width:176px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;-&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2" style="width:142px"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt; &lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:91px"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;1.400&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:88px"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;1.600&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:69px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;L7e&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:91px"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;1.800&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:88px"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;2.000&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:69px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;L3e, L4e, L5e, amb P ≥ 3&amp;nbsp;kW&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:176px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Major de 70 o igual&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:142px"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;10.000&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:91px"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;1.100&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:88px"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;1.300&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/tbody&gt;
&lt;/table&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;Per al cas d'adquisició de vehicles de categoria M1 per a beneficiaris que siguin persones físiques discapacitades amb mobilitat reduïda i vehicle adaptat o que s'adapti per a la conducció, sempre que l'adaptació consti en la fitxa tècnica del vehicle adquirit, s'ha d'incrementar la quantia de l'ajut en un 10&amp;nbsp;%. Aquest increment també s'ha d'aplicar a l'adquisició de vehicles de categoria N1 per part de professionals autònoms discapacitats amb mobilitat reduïda i vehicle adaptat o que s'adapti per a la conducció.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;Així mateix, per als habitants de municipis de repte demogràfic que n'acreditin l'empadronament i el mantenguin durant dos anys des de la data de registre de la sol·licitud, s'ha d'incrementar la quantia de l'ajut en un 10&amp;nbsp;%.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;Per a l'adquisició de vehicles M1 que es destinin a l'ús de taxi, disposen d'un ajut addicional del 10&amp;nbsp;% de l'ajut que els correspon, sempre que s'acrediti que, en el permís de circulació, en el camp D4 del vehicle adquirit, hi consta «PUBL-Taxi (codi A04)». Igualment, per als vehicles M1 que es destinin a serveis de vehicle de transport amb conductor (VTC) tenen un ajut addicional del 10&amp;nbsp;%, sempre que s'acrediti que, en el permís de circulació, en el camp D4, hi consta «lloguer amb conductor (ACC)».&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;Els ajuts addicionals del 10&amp;nbsp;% abans indicats no són acumulables entre si.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;S'estableixen els límits dels ajuts següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Per als beneficiaris definits en la lletra &lt;em&gt;b)&lt;/em&gt; del punt 1 de l'apartat segon,&amp;nbsp; serà d'un vehicle per beneficiari i convocatòria.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Per als beneficiaris definits en la lletra &lt;em&gt;a)&lt;/em&gt; del punt 1 de l'apartat segon, és el que estableix el Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 y 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea als ajuts &lt;em&gt;de minimis&lt;/em&gt;.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Per als beneficiaris definits en les lletres &lt;em&gt;c)&lt;/em&gt; i &lt;em&gt;f)&lt;/em&gt; serà de dos-cents cinquanta vehicles per beneficiari i any.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;b)&lt;/em&gt; En el cas dels beneficiaris indicats en les lletres &lt;em&gt;d)&lt;/em&gt; i &lt;em&gt;e)&lt;/em&gt;, del punt 1 de l'apartat segon d'aquesta convocatòria, s'estableixen les quanties individuals d'ajut següents, sempre que no se superi el límit de preu de venda del vehicle establert en la taula següent, i s'ha d'entendre com a preu el preu de venda al client en el moment de sol·licitar l'ajut, abans de l'IVA.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;table border="1" cellpadding="1" cellspacing="0" style="width:100%"&gt;
	&lt;tbody&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td rowspan="2"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:inherit; font-size:10px"&gt;Monitoratge&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2" style="width:46px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;Categoria&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2" style="width:147px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;Autonomia en mode de funcionament elèctric (km)&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;Límit del preu de venda del vehicle (€) abans de l'IVA&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td colspan="2"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;Ajut (€) sense desballestament&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td colspan="3"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;Ajut (€) amb desballestament&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;PIME&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;Gran empresa&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;PIME&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td colspan="2"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;Gran empresa&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:left"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;Pila de combustible (FCV, FCHV)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="3" style="width:46px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;M1&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:147px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;-&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;-&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;2.900&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;2.200&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;4.000&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td colspan="2"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;3.000&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td rowspan="2"&gt;
			&lt;p style="text-align:left"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;PHEV, EREV, BEV&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:147px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;Major de 30 o igual i menor de 90&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;45.000 (53.000 per a vehicles BEV de vuit o nou places)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;1.700&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;1.600&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td colspan="2"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;2.300&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;2.200&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:147px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;Major de 90 o igual&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;2.900&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;2.200&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td colspan="2"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;4.000&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;3.000&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/tbody&gt;
&lt;/table&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/p&gt;

&lt;table border="1" cellpadding="1" cellspacing="0" style="width:100%"&gt;
	&lt;thead&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;th scope="col" style="text-align:center; width:104px"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;Monitoratge&lt;/span&gt;&lt;/th&gt;
			&lt;th scope="col" style="text-align:center; width:44px"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;Categoria&lt;/span&gt;&lt;/th&gt;
			&lt;th scope="col"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;Autonomia en mode de funcionament elèctric (km)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th scope="col"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;Límit del preu de venda del vehicle (€) abans de l'IVA&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th colspan="2" rowspan="1" scope="col"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;Ajut (€) sense desballestament&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th colspan="2" rowspan="1" scope="col"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;Ajut (€) amb desballestament&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/thead&gt;
	&lt;tbody&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td rowspan="2" style="width:104px"&gt;
			&lt;p style="text-align:left"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;PHEV, EREV, BEV, pila de combustible &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2" style="width:44px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;N1&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;Major de 30 o igual&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;-&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;PIME&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;Gran empresa&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;PIME&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;Gran empresa&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;3.600&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;2.900&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;5.000&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;4.000&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/tbody&gt;
&lt;/table&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/p&gt;

&lt;table border="1" cellpadding="1" class="Table" style="width:100%"&gt;
	&lt;tbody&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td rowspan="2" style="width:47.25pt"&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:center"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;&lt;span style="font-family:&amp;quot;Times New Roman&amp;quot;,serif"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:&amp;quot;inherit&amp;quot;,serif"&gt;Monitoratge&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2" style="width:92.25pt"&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:center"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;&lt;span style="font-family:&amp;quot;Times New Roman&amp;quot;,serif"&gt;&lt;strong&gt;Categoria&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2" style="width:75.75pt"&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:center"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;&lt;span style="font-family:&amp;quot;Times New Roman&amp;quot;,serif"&gt;&lt;strong&gt;Autonomia en mode de funcionament elèctric (km)&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2" style="width:144.75pt"&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:center"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;&lt;span style="font-family:&amp;quot;Times New Roman&amp;quot;,serif"&gt;&lt;strong&gt;Límit del preu de venda del vehicle (€) abans de l'IVA&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td colspan="2"&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:center"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;&lt;span style="font-family:&amp;quot;Times New Roman&amp;quot;,serif"&gt;&lt;strong&gt;Ajut (€) sense desballestament&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td colspan="2"&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:center"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;&lt;span style="font-family:&amp;quot;Times New Roman&amp;quot;,serif"&gt;&lt;strong&gt;Ajut (€) amb desballestament&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:center"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;&lt;span style="font-family:&amp;quot;Times New Roman&amp;quot;,serif"&gt;&lt;strong&gt;PIME&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:center"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;&lt;span style="font-family:&amp;quot;Times New Roman&amp;quot;,serif"&gt;&lt;strong&gt;Gran empresa&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:center"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;&lt;span style="font-family:&amp;quot;Times New Roman&amp;quot;,serif"&gt;&lt;strong&gt;PIME&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:center"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;&lt;span style="font-family:&amp;quot;Times New Roman&amp;quot;,serif"&gt;&lt;strong&gt;Gran empresa&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td rowspan="3" style="width:47.25pt"&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:left"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;&lt;span style="font-family:&amp;quot;Times New Roman&amp;quot;,serif"&gt;PHEV, EREV, BEV, pila de combustible&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:92.25pt"&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:center"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;&lt;span style="font-family:&amp;quot;Times New Roman&amp;quot;,serif"&gt;L6e&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2" style="width:75.75pt"&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:center"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;&lt;span style="font-family:&amp;quot;Times New Roman&amp;quot;,serif"&gt;-&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2" style="width:144.75pt"&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:center"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;&lt;span style="font-family:&amp;quot;Times New Roman&amp;quot;,serif"&gt;-&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td colspan="2"&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:right"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;&lt;span style="font-family:&amp;quot;Times New Roman&amp;quot;,serif"&gt;800&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td colspan="2"&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:right"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;&lt;span style="font-family:&amp;quot;Times New Roman&amp;quot;,serif"&gt;1.000&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:92.25pt"&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:center"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;&lt;span style="font-family:&amp;quot;Times New Roman&amp;quot;,serif"&gt;L7e&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td colspan="2"&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:right"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;&lt;span style="font-family:&amp;quot;Times New Roman&amp;quot;,serif"&gt;1.200&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td colspan="2"&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:right"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;&lt;span style="font-family:&amp;quot;Times New Roman&amp;quot;,serif"&gt;1.500&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:92.25pt"&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:center"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;&lt;span style="font-family:&amp;quot;Times New Roman&amp;quot;,serif"&gt;L3e, L4e, L5e amb P ≥ 3&amp;nbsp;kW&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:75.75pt"&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:center"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;&lt;span style="font-family:&amp;quot;Times New Roman&amp;quot;,serif"&gt;Major de 70 o igual&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:144.75pt"&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:right"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;&lt;span style="font-family:&amp;quot;Times New Roman&amp;quot;,serif"&gt;10.000&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:right"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;&lt;span style="font-family:&amp;quot;Times New Roman&amp;quot;,serif"&gt;750&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:right"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;&lt;span style="font-family:&amp;quot;Times New Roman&amp;quot;,serif"&gt;700&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:right"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;&lt;span style="font-family:&amp;quot;Times New Roman&amp;quot;,serif"&gt;950&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:right"&gt;&lt;span style="font-size:10px"&gt;&lt;span style="font-family:&amp;quot;Times New Roman&amp;quot;,serif"&gt;900&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/tbody&gt;
&lt;/table&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;c) &lt;/em&gt;No es pot concedir un ajut superior al que s'indiqui en la sol·licitud de l'ajuda.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;d) &lt;/em&gt;L'autonomia és en mode de funcionament exclusivament elèctric, que es defineix com la distància capaç de recórrer el vehicle utilitzant exclusivament l'energia acumulada en les seves bateries, i que declara el fabricant en la documentació tècnica i comercial del vehicle.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;2. Programa d'incentius 2. Implantació d'infraestructura de recàrrega de vehicles elèctrics&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;a) &lt;/em&gt;En el cas dels beneficiaris indicats en l'apartat 1 del punt segon d'aquesta convocatòria, en les lletres &lt;em&gt;a), b), c)&lt;/em&gt; i &lt;em&gt;f)&lt;/em&gt;, per a la instal·lació d'infraestructura de recàrrega, així com per a actuacions de preinstal·lació de recàrrega en comunitats de propietaris,&lt;strong&gt; &lt;/strong&gt;s'estableixen les quanties d'ajut següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— 70&amp;nbsp;% del cost subvencionable per a actuacions a municipis de 5.000 habitants o més.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— 80&amp;nbsp;% del cost subvencionable per a actuacions a municipis de menys de 5.000 habitants.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;b) &lt;/em&gt;En el cas de beneficiaris indicats en l'apartat 1 del punt segon d'aquesta convocatòria, en les lletres &lt;em&gt;d) i e)&lt;/em&gt;, per a la instal·lació d'infraestructura de recàrrega,&lt;strong&gt; &lt;/strong&gt;s'estableixen les quanties d'ajut següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— 20&amp;nbsp;% del cost subvencionable per a actuacions ubicades a municipis de 5.000&amp;nbsp;habitants o més, quan la infraestructura de recàrrega sigui d'accés privat de qualsevol potència o públic amb potència inferior a 50&amp;nbsp;kW. En el cas de petites i mitjanes empreses el percentatge serà del 30&amp;nbsp;%.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— 20&amp;nbsp;% del cost subvencionable per a actuacions ubicades a municipis de menys de 5.000&amp;nbsp;habitants, quan la infraestructura de recàrrega sigui d'accés privat de qualsevol potència o públic amb potència inferior a 50&amp;nbsp;kW. En el cas de petites i mitjanes empreses el percentatge serà del 40&amp;nbsp;%.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— 45&amp;nbsp;% del cost subvencionable, per a actuacions que estiguin ubicades a municipis de 5.000&amp;nbsp;habitants o més, que la infraestructura de recàrrega sigui d'accés al públic i la potència igual o superior a 50&amp;nbsp;kW. En el cas de petites empreses el percentatge serà del 55&amp;nbsp;%.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— 50&amp;nbsp;% del cost subvencionable per a actuacions que estiguin ubicades a municipis de menys de 5.000&amp;nbsp;habitants, que la infraestructura de recàrrega sigui d'accés al públic i que la potència sigui igual o superior a 50&amp;nbsp;kW. En cas de petites empreses el percentatge serà del 60&amp;nbsp;%.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;c) &lt;/em&gt;L'IVA és subvencionable, sempre que no pugui ser susceptible de recuperació o compensació total o parcial.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;d) &lt;/em&gt;S'estableix un límit de 29.000&amp;nbsp;euros per expedient per als beneficiaris indicats a les lletres &lt;em&gt;a), c) d), e) i f)&lt;/em&gt; i de 5.000 euros per expedient per als beneficiaris indicats a la lletra &lt;em&gt;b) &lt;/em&gt;del punt 1 de l'apartat segon d'aquesta convocatòria&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;e)&lt;/em&gt; No es pot concedir un ajut superior al que s'indiqui en la sol·licitud de l'ajuda.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;Setè&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Sol·licituds i documentació&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;1. Les sol·licituds s'han de presentar exclusivament de forma telemàtica a través del tràmit específic per a subvencions que s'ha de posar a disposició dels interessats a la web &lt;em&gt;http://energia.caib.es&lt;/em&gt;, que correspon a la pàgina web de la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic. No es consideren com a presentades les sol·licituds telemàtiques fetes a través d'un altre mitjà electrònic que no sigui el tràmit específic esmentat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;2. Per a aquesta convocatòria, només s'admetran sol·licituds si el beneficiari ha presentat una sol·licitud al programa MOVES III entre l'1 i el 22 de gener de 2025, i les actuacions coincideixen amb les incloses en aquesta sol·licitud. A petició del sol·licitant es podrà incorporar d'ofici la documentació presentada en la sol·licitud de MOVES III. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;3. Les sol·licituds d'ajuda s'han de presentar de forma independent per a cadascun dels programes d'incentius d'aquesta convocatòria. En el cas del programa d'incentius 1, s'ha de presentar una sol·licitud individual per a cada vehicle. Aquesta condició és una condició per presentar la sol·licitud de l'ajut, però no sobre la facturació dels vehicles, la qual podrà ser conjunta amb el corresponent desglossament per a cada vehicle.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;4. La presentació de la sol·licitud suposa que la persona interessada accepta les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria i en l'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 per la qual s'estableixen les Bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'energia (BOIB núm.&amp;nbsp;72, de 24 de maig).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;5. La documentació que s'ha d'aportar, sens perjudici d'allò que estableix l'apartat 2 d'aquest punt, és la següent:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;5.1. Documentació general per a ambdós programes.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;a) &lt;/em&gt;El model normalitzat de sol·licitud (document normalitzat 1) que inclou les declaracions responsables següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social quan la quantia de l'ajut no supera els 3.000 euros, de conformitat amb el que preveu la lletra &lt;em&gt;f)&lt;/em&gt; de l'article&amp;nbsp;11 del Decret legislatiu&amp;nbsp;2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— La declaració responsable sobre si el sol·licitant realitza o no l'activitat econòmica per la qual ofereix béns o serveis (o ambdós) en el mercat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— La declaració responsable d'altres ajuts sol·licitats o concedits per a la mateixa actuació.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— En cas d'empreses, la condició de petita, mitjana o gran empresa, segons la definició recollida en l'annex I del Reglament (UE) 651/2014, de 17 de juny de 2014.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Per a entitats que estiguin vinculades al sector públic o en depenguin, la declaració responsable en la qual s'acrediti l'adscripció, i s'ha d'especificar si es refereix a l'Administració General de l'Estat, a una comunitat autònoma o a una entitat local.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— La declaració per part del sol·licitant de la realització de la instal·lació amb empreses vinculades, si s'escau.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— La declaració responsable inclosa en el document normalitzat 1 de no trobar-se en cap de les circumstàncies enumerades en l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003; i, en particular, d'estar al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions, en els termes prevists en l'article 25 del Reglament de la Llei general de subvencions, que no es troba en situació de crisi i que no està subjecte a una ordre de recuperació per declaració de la Comissió d'ajut il·legal i incompatible, segons el Reglament (UE) 651/2014, de 17 de juny de 2014.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Les característiques del vehicle que s'ha de subvencionar, i en cas de sol·licitar l'ajut complementari per al desballestament, les dades del vehicle que s'ha de desballestar. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;b) &lt;/em&gt;La fotocòpia del DNI, per als ciutadans espanyols, o del document equivalent que acrediti la identitat dels estrangers i en el qual hi ha de figurar el NIE de la persona física titular de l'establiment, o de la targeta d'identificació fiscal en la qual consti el NIF de la persona jurídica, així com, en ambdós casos, del seu representant; llevat del consentiment exprés de l'interessat perquè les seves dades d'identitat personal puguin consultar-se mitjançant el sistema de verificació de dades d'identitat establert en l'Ordre PRE/3949/2006, de 26 de desembre, per la qual s'estableix la configuració, característiques, requisits i procediments d'accés al sistema de verificació de dades d'identitat, de conformitat amb el que disposa el Reial decret&amp;nbsp;522/2006, de 28 d'abril, pel qual se suprimeix l'aportació de fotocòpies de documents d'identitat en els procediments administratius de l'Administració General de l'Estat i dels seus organismes públics vinculats o dependents.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;c) &lt;/em&gt;Les persones jurídiques, públiques o privades, i altres entitats, amb personalitat jurídica o sense, han d'aportar la documentació acreditativa de les facultats de representació de la persona que formuli la sol·licitud d'ajut com a representant d'aquesta, inscrita degudament, si escau, en els registres públics corresponents.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;d) &lt;/em&gt;Per a entitats vinculades al sector públic o que en depenguin, un certificat, emès i signat pel responsable o secretari de l'entitat, en el qual han de figurar els acords següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— L'aprovació de la realització de les instal·lacions i la reserva de crèdit suficient i adequat per fer les actuacions projectades.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— L'aprovació de la presentació de la sol·licitud de l'ajut en aquesta convocatòria.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;e) &lt;/em&gt;Per a professionals autònoms s'ha d'aportar el certificat d'alta en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors o el certificat de situació censal, expedit per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, llevat que l'interessat doni el consentiment exprés perquè les seves dades puguin ser sol·licitades de forma directa a l'Agència Estatal d'Administració Tributària.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;f) &lt;/em&gt;Per als beneficiaris amb activitat econòmica, la declaració d'ajuts &lt;em&gt;de minimis&lt;/em&gt; (document normalitzat 2).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;g) &lt;/em&gt;Per als supòsits distints als que estableix el primer incís de la lletra &lt;em&gt;a)&lt;/em&gt; de l'apartat 5 del punt setè, els certificats següents, excepte manifestació expressa en sentit contrari per obtenir aquests certificats per la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic conforme l'apartat següent, els quals han de tenir data posterior a la data de publicació d'aquesta convocatòria: &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;— Certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;— &lt;/span&gt;Certificat de l'Agència Tributària de les Illes Balears d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;— &lt;/span&gt;Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social d'estar al corrent de pagament de les seves obligacions.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;De conformitat amb els articles 53.1.&lt;em&gt;d)&lt;/em&gt; i 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'article 61 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, que aprova el reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic pot obtenir, excepte manifestació expressa en sentit contrari, els certificats acreditatius que la persona interessada està al corrent de les seves obligacions amb l'Agència Tributària Estatal, la Seguretat Social i la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en cas que no autoritzi aquesta consulta ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent d'aquestes obligacions, juntament amb la sol·licitud d'ajuts. També pot obtenir dades que ja estan en poder de les administracions públiques, llevat que la persona interessada s'hi oposi expressament, la qual cosa s'ha de fer constar en el model de sol·licitud.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;h) &lt;/em&gt;Una declaració responsable sobre la realització de l'actuació amb la identificació de les despeses de l'activitat, del creditor, de l'import, de la data d'emissió i de la data de pagament (document normalitzat 3). &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;i) &lt;/em&gt;El certificat que acrediti les dades bancàries per a la transferència de l'import de l'ajut. El beneficiari de l'ajut ha de ser titular del número de compte en què s'ingressi l'ajut, excepte en cas d'operacions de rènting, sempre que se n'acrediti el contracte, així com el justificant de pagament del vehicle i el document pel qual se cedeix el dret de cobrament, en el cas en què el compte sigui el de l'entitat de rènting. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;5.2. Programa 1. Adquisició de vehicles elèctrics.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;a) &lt;/em&gt;La fotocòpia de la fitxa tècnica (targeta ITV) del vehicle adquirit. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;b) &lt;/em&gt;La fotocòpia del permís de circulació del vehicle adquirit o fotocòpia del permís de circulació provisional emès per la Direcció General de Trànsit. En els casos en què s'emeti el permís temporal per a vehicles en els quals la matrícula comença per la lletra P, s'exigeix l'aportació de fotocòpia del permís de circulació definitiu en el termini d'esmena que s'estableixi. A més, en cas de vehicles elèctrics i de pila de combustible de fins a dotze mesos d'antiguitat, s'ha d'aportar el permís de circulació del vehicle a nom del concessionari, punt de venda o fabricant o importador que vengui el vehicle al beneficiari de l'ajut. Per als usos de servei de taxi o de serveis de lloguer amb conductor (VTC), en el camp D.4 del vehicle adquirit, hi ha de constar «PUBL-Taxi (codi A04)» o «lloguer amb conductor (ACC)».&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;c) &lt;/em&gt;En cas de rènting o lísing operatiu, a més dels documents anteriors, s'ha d'adjuntar la declaració responsable amb la documentació que s'hi indica (document normalitzat 5). &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;El contracte de rènting o lísing operatiu adjuntat ha de establir una durada mínima de dos anys i hi ha de figurar com a arrendatari el sol·licitant d'ajut o potencial destinatari final d'aquest. A més, s'hi ha d'incloure expressament que l'empresa de rènting o lísing operatiu repercutirà el total de l'ajut en les quotes de l'arrendatari que quedin per abonar amb efectes des de la data en què l'empresa de rènting rebi l'import de l'ajut. En cas que l'import de la suma de totes les quotes pendents d'abonar sigui inferior a l'import de l'ajut, el contracte de rènting ha de recollir també la forma i el termini d'abonament de l'excedent de l'ajut a l'arrendatari, a la finalització del contracte d'arrendament. La data del contracte de rènting o lísing operatiu ha de complir el que estableix el punt 2.&lt;em&gt;h)&lt;/em&gt; de l'apartat quart d'aquesta convocatòria.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;d) &lt;/em&gt;Factura del vehicle o declaració responsable per part del fabricant o importador o punt de venda en el qual s'ha descomptat almenys 1.000&amp;nbsp;euros per l'adquisició de vehicles de categories M1 i N1, que haurà de reflectir-se abans de l'aplicació de l'IVA (document normalitzat 6).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;e) &lt;/em&gt;Per als beneficiaris que pertanyin a un col·lectiu amb dret a un increment en l'ajut d'acord amb el que indica aquesta convocatòria, com pot ser una persona discapacitada per mobilitat reduïda i que necessiti adaptació en el vehicle, han d'acreditar-ne la condició mitjançant la documentació oficial que la certifiqui.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;f) &lt;/em&gt;En relació amb la documentació del vehicle que es desballesta, s'ha d'aportar:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— La fotocòpia del certificat acreditatiu de la baixa definitiva del vehicle, per part del corresponent centre autoritzat de tractament de vehicles (CAT), en nom de la Direcció General de Trànsit o un informe del Registre general de vehicles de la Prefectura Provincial de Trànsit corresponent que n'acrediti la baixa definitiva.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— La fotocòpia del permís de circulació del vehicle en què consti la data de primera matriculació, la data de matriculació a Espanya i la data d'expedició. En absència de qualsevol d'aquests documents, s'ha d'aportar l'informe de la Direcció General de Trànsit amb l'historial del vehicle.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— La fotocòpia del rebut de l'impost de vehicles de tracció mecànica del vehicle convertit en ferralla, abonat degudament, almenys des de l'any 2024.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;5.3. Programa 2. Infraestructura de recàrrega.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;a) La memòria resum de l'actuació, amb fotografies de l'actuació feta (document normalitzat 4). Per als casos de recàrrega d'accés públic, s'ha d'indicar la ubicació dels sistemes de recàrrega, la referència d'aquests en un plànol, les coordenades de longitud i latitud compatibles amb el Reial decret 1071/2007, de 27 de juliol. En cas d'edificis i aparcaments, les coordenades s'han de referir a l'accés principal dels vehicles a aquest.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;b) &lt;/em&gt;La memòria tècnica o projecte de la instal·lació realitzada, en cas que ho requereixi el Reglament electrotècnic de baixa tensió.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;c) &lt;/em&gt;Còpia del certificat de la instal·lació elèctrica i còpia de la posada en servei d'aquesta. A més, s'ha d'aportar altra documentació justificativa que acrediti que disposen de les llicències i autoritzacions administratives preceptives en cas que l'actuació ho requereixi.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;d) &lt;/em&gt;En cas de recàrrega d'accés públic, ha d'acreditar que no discrimina l'accés a cap usuari, que es permet la recàrrega sense que hi hagi contracte entre l'operador del punt de recàrrega i l'usuari.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;6. Per al cas en què el beneficiari sigui una persona jurídica pública, còpia del contracte d'adjudicació i de l'acta de recepció de l'activitat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;7. La&amp;nbsp; modificació de l'actuació presentada sense que la Conselleria d'Empresa, Autònoms i Energia l'hagi aprovat prèviament, així com la desviació de les subvencions o l'aplicació diferent d'allò que estableix la norma, són causes de revocació, total o parcial de la subvenció i, si escau, de reintegrament de les quantitats que hagi percebut l'entitat, d'acord amb el Decret legislatiu&amp;nbsp;2/2005. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;Vuitè&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Termini de presentació de les sol·licituds&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;1. &amp;nbsp;El termini per presentar les sol·licituds s'inicia a partir del dia següent de la publicació de la convocatòria i finalitza el 31 d'octubre de 2025.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;2. Si s'exhaureixen els crèdits destinats a la convocatòria abans d'acabar el termini de presentació de sol·licituds, se n'ha de finalitzar el termini i s'ha de suspendre la concessió de nous ajuts mitjançant la publicació de la resolució del conseller d'Empresa, Autònoms i Energia corresponent en el &lt;em&gt;Butlletí Oficial de les Illes Balears&lt;/em&gt;.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;Novè&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Procediment per a la concessió de les subvencions&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;1. Tal com estableix l'article 17 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, les sol·licituds de subvenció s'han de resoldre a mesura que entrin en el registre de l'òrgan competent (rigorós ordre d'entrada), encara que no hagi acabat el termini de presentació, fins que s'exhaureixin els crèdits destinats a la convocatòria o, si s'escau, fins que es resolguin tots els expedients presentats dins el termini.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;2. Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits s'ha de requerir el sol·licitant perquè en el termini de deu dies hàbils esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix de la sol·licitud, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, després que es dicti una resolució prèvia en els termes que disposa l'article 21 de la Llei esmentada. En aquest cas, la data de presentació de l'esmena és la que estableix l'ordre per resoldre l'expedient.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;3. Una vegada que els tècnics de la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic hagin determinat que les sol·licituds són completes i conformes amb el contingut d'aquesta Resolució, el director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic ha d'emetre una proposta de resolució provisional, la qual s'ha de notificar als interessats perquè en el termini màxim de deu dies hi puguin al·legar el que considerin oportú. Es pot prescindir d'aquest tràmit d'audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions i proves que les adduïdes pels interessats. En aquest cas, la proposta de resolució formulada té caràcter de definitiva.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;4. Posteriorment, el director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic ha d'emetre la proposta de resolució definitiva en la qual s'han de motivar si s'estimen o no les al·legacions presentades.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;5. Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits s'ha de requerir el sol·licitant perquè en el termini de deu dies hàbils esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix de la sol·licitud, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, després que es dicti una resolució prèvia en els termes que disposa l'article 21 de la Llei esmentada. En aquest cas, la data de presentació de l'esmena és la que estableix l'ordre per resoldre l'expedient.&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;6. La resolució expressa del conseller d'Empresa, Autònoms i Energia finalitza el procediment de concessió de la subvenció. La resolució col·lectiva s'ha de publicar en el &lt;em&gt;Butlletí Oficial de les Illes Balears&lt;/em&gt; dins el termini de sis mesos des de la presentació de la sol·licitud. Aquesta s'ha de motivar i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia individual de la subvenció concedida. Així mateix, la resolució ha d'especificar els aspectes següents: beneficiari, inversió sol·licitada, descripció i import de l'activitat que se subvenciona, quantia, productes o serveis que s'hagin d'obtenir de l'ajut i partida pressupostària a la qual s'aplica.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;7. Només a efectes informatius,&amp;nbsp; el requeriment de documentació, les propostes de resolució i les resolucions es podran publicar a la pàgina web de la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic (&lt;em&gt;http://energia.caib.es&lt;/em&gt;).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;8. La informació sobre les concessions de subvencions fetes s'ha de comunicar a la Base de dades nacional de subvencions en els termes en què s'estableix aquesta obligació de comunicació en l'article&amp;nbsp;34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i la resta de normativa de desplegament d'aquesta obligació.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;9. La concessió de la subvenció no eximeix el titular de la instal·lació de complir totes les autoritzacions administratives que siguin necessàries.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;10. La Conselleria d'Empresa, Autònoms i Energia farà el seguiment, el control i, si escau, el reintegrament i/o revocació&amp;nbsp; dels ajuts concedits d'acord amb la normativa vigent aplicable.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;Desè&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Competència i resolució&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;1. Correspon a la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic la instrucció del procediment. El director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic ha d'emetre les propostes de resolució.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;2. El conseller d'Empresa, Autònoms i Energia és l'òrgan competent per dictar les resolucions que posin fi al procediment.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;Onzè&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Justificació i pagament&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;El pagament de la subvenció s'ha de fer una vegada hagi finalitzat l'actuació i s'hagi dictat la resolució d'atorgament i la resolució que autoritza el pagament s'ha de fer conjuntament amb la resolució d'atorgament.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;La concessió i el pagament de la subvenció no eximeix el beneficiari de l'ajut de complir totes les autoritzacions administratives i inscripcions que siguin necessàries.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;Dotzè&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Reintegrament&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;Pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes per la persona beneficiària de l'ajut i l'exigència de l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció en els supòsits establerts en l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, i s'ha d'aplicar el procediment de reintegrament regulat en el capítol I del títol IV d'aquest Decret legislatiu.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;Tretzè&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Publicitat&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;Tota referència a l'actuació objecte dels ajuts regulats en aquesta convocatòria en publicacions, activitats de difusió, pàgines web i en general en qualssevol mitjans de difusió ha de figurar el suport del Govern de les Illes Balears. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;En aquest context, els beneficiaris de l'ajut han d'esmentar l'origen d'aquest finançament i garantir-ne la visibilitat, en particular quan promoguin les actuacions subvencionables i els seus resultats, i facilitant informació coherent, efectiva i proporcionada adreçada a múltiples destinataris, inclosos els mitjans de comunicació i el públic.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;Catorzè&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Obligacions dels beneficiaris&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;Els beneficiaris d'aquest tipus d'ajuts resten obligats a:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;a) &lt;/em&gt;Dur a terme l'activitat o la inversió, o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;b) &lt;/em&gt;El compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;c) &lt;/em&gt;Comunicar a l'òrgan que la concedeix o, si escau, a l'entitat col·laboradora, la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;d) &lt;/em&gt;Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica; i acreditar-ho, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans de dictar la proposta de resolució de concessió. En tot cas, aquesta acreditació es pot substituir per una declaració responsable de la persona sol·licitant quan es tracti de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000&amp;nbsp;euros.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;e) &lt;/em&gt;Accedir a les actuacions de comprovació que dugui a terme el control financer de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes i qualsevol altra autoritat de control. Si del resultat d'aquestes actuacions de control es detecten irregularitats, es derivarà l'obligació de reintegrament de les quanties percebudes indegudament.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;f) &lt;/em&gt;Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal que li sigui aplicable i, si escau, amb les bases reguladores.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;g) &lt;/em&gt;Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control, per un període de tres anys a partir del 31 de desembre següent al tancament dels comptes en què estiguin incloses les despeses de l'operació. Conservar tota la documentació justificativa relacionada amb les despeses de l'operació cofinançada durant un període de tres anys a partir del 31 de desembre següent al tancament dels comptes en què estiguin incloses.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;h) &lt;/em&gt;Assegurar les mesures d'informació i publicitat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;i) &lt;/em&gt;Destinar l'import de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat i mantenir l'afectació de les inversions a l'activitat subvencionada, en la forma i dins els terminis que estableixi la convocatòria i, si escau, la resolució corresponent o les seves modificacions.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;j) &lt;/em&gt;Garantir la permanència de la inversió durant un període mínim, des de la justificació de la subvenció de dos anys per a les actuacions del programa 1 i de cinc anys per a les actuacions del programa 2.&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;k) &lt;/em&gt;Comunicar a l'òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits exigits per a la concessió de la subvenció.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;l) &lt;/em&gt;Donar compliment a la normativa comunitària, nacional i autonòmica aplicable en l'àmbit de contractació, subvencions, ajuts d'estat, comptabilitat, publicitat, medi ambient i igualtat d'oportunitats.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;m) &lt;/em&gt;Mantenir un sistema de comptabilitat separada per a totes les transaccions relacionades amb l'operació cofinançada, o bé un codi comptable separat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;n) &lt;/em&gt;Disposar de tots els documents sobre la despesa que resultin necessaris per tenir una pista d'auditoria apropiada.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;em&gt;o) &lt;/em&gt;Reintegrar els fons percebuts indegudament com a conseqüència de les actuacions de comprovació fetes pels òrgans de control competents, i segons el que estableix el títol II de la Llei 38/2003.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;Quinzè&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Concurrència d'ajuts&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;Els ajuts dels programes d'incentius anteriors són incompatibles amb altres subvencions o ajuts que es puguin concedir per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals. No obstant això, els ajuts destinats únicament al desballestament de vehicles es consideren compatibles, atès que no comporten l'adquisició de vehicles i no es considera la mateixa activitat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;Setzè&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Tramitació telemàtica&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;La relació amb l'Administració convocant únicament ha de ser de forma telemàtica a través del tràmit específic per a subvencions que s'ha de posar a disposició dels interessats a la web &lt;em&gt;http://energia.caib.cat&lt;/em&gt;, que correspon a la pàgina web de la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic. No es consideren com a presentades les sol·licituds i aportacions de documentació de forma telemàtica fetes a través d'un altre mitjà electrònic que no sigui el tràmit específic esmentat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;Dissetè&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Signatura de documents, declaracions responsables i altra documentació necessària&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;Tots els documents normalitzats, declaracions responsables i altres documents necessaris que requereixen signatura, s'han de signar de forma digital vàlida, excepte les persones físiques sense activitat econòmica, la signatura de les quals podrà ser no digital. En aquest darrer cas, l'interessat o beneficiari ha de conservar el document original a disposició de l'administració durant un període mínim de 5 anys des del pagament de la subvenció. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;Divuitè&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Normativa aplicable&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;És aplicable a aquesta convocatòria la normativa següent:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;— &amp;nbsp;Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com el Reial decret&amp;nbsp;887/2006, de 21 de juliol, pel qual se n'aprova el Reglament.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;— Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;— Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;— Decret llei 3/2024, de 24 de maig, de mesures de simplificació i racionalització de les administracions públiques de les Illes Balears.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;— &lt;/span&gt;Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'energia a les Illes Balears (BOIB núm. 72, de 24 de maig), modificada per l'Ordre del conseller de Transició Energètica i Sectors Productius de 18 de juny de 2020 (BOIB núm.&amp;nbsp;116, de 30 de juny).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;Dinovè&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Models normalitzats&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;Una vegada publicada la convocatòria, la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic, a través de l'enllaç web &lt;em&gt;http://energia.caib.es&lt;/em&gt;&lt;span style="color:navy"&gt;&lt;u&gt;,&lt;/u&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="color:navy"&gt;&lt;u&gt;&lt;em&gt; &lt;/em&gt;&lt;/u&gt;&lt;/span&gt;ha de posar a disposició dels interessats la documentació normalitzada següent: &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Document 1. Sol·licitud de subvenció.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Document 2. Declaració d'ajuts &lt;em&gt;de&lt;/em&gt; &lt;em&gt;minimis&lt;/em&gt;.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Document 3. Declaració responsable del beneficiari sobre l'actuació.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Document 4. Memòria de l'actuació.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;— Document 5. Declaració responsable pel pagament d'ajuts amb operacions de finançament d'arrendament per rènting.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;— Documentació 6.&amp;nbsp; Declaració de venda del fabricant o importador o punt de venda en el qual s'han descomptat almenys 1.000&amp;nbsp;euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
]]</env:contingut>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/472"/>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/152"/>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
