<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2025/12120/702914/resolucio-del-conseller-d-empresa-ocupacio-i-energ/xml">
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Resolució del conseller d’Empresa, Ocupació i Energia per la qual s’aprova la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (programa MOVES III 2025) ]]</env:sumariEnviament>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">37387</env:numPaginaInicial>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2025/12120"/>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2025/12120/702914/resolucio-del-conseller-d-empresa-ocupacio-i-energ/"/>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/2123"/>
    <env:dataRegistre>2025-07-01</env:dataRegistre>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/152"/>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:idEnviament>702914</env:idEnviament>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">37405</env:numPaginaFinal>
    <env:dataPublicacio>2025-07-03</env:dataPublicacio>
    <dc:date>2025-07-03</dc:date>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">360</env:ordre>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/472"/>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;En el BOE núm. 79 d'1 d'abril de 2025 es va publicar el Reial decret llei 3/2025, d'1 d'abril, pel qual s'estableix el programa d'incentius lligats a la mobilitat elèctrica (MOVES III) per a l'any 2025.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;D'acord amb el que estableix l'article 1 del Reial decret llei 3/2025, el programa es regirà per allò que disposa el Reial decret 266/2021, de 13 d'abril, pel qual s'aprova la concessió directa d'ajudes a les comunitats autònomes i a les ciutats de Ceuta i Melilla per a l'execució de programes d'incentius lligats a la&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;mobilitat elèctrica (MOVES III) en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Europeu, en els termes que preveu l'article 5 del Reial decret llei esmentat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;El 14 d'abril de 2021, es va publicar en el BOE núm. 89 el Reial decret 266/2021, de 13 d'abril, pel qual s'aprova la concessió directa d'ajuts a les comunitats autònomes i a les ciutats de Ceuta i Melilla per a l'execució de programes d'incentius lligats a la mobilitat elèctrica (MOVES III) en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Europeu.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Aquest Reial decret estableix un model per a la concessió d'ajuts basat en els mecanismes de cooperació i col·laboració, de conformitat amb l'estructura de l'Estat de les autonomies i el seu àmbit competencial. En aquest sentit, partint de la competència de l'Estat sobre les bases i la coordinació de la planificació general de l'activitat econòmica, en matèria de legislació bàsica sobre protecció del medi ambient i bases del règim energètic i miner, s'ha dissenyat un model per a la concessió dels ajuts basat en la col·laboració amb les comunitats autònomes, que poden desenvolupar-ne la tramitació i efectuar la gestió dels fons, d'acord amb criteris ajustats als principis constitucionals i a l'ordre de distribució de competències.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;L'Institut per a la Diversificació i Estalvi de l'Energia (IDAE) durà a terme la coordinació i el seguiment d'aquest programa.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Segons aquest model de concessió, l'òrgan competent per instruir i resoldre el procediment de concessió en aquesta convocatòria d'ajuts estatals és la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic . El procediment de concessió s'ha de fer d'acord amb el que estableix l'article 16 del Reial decret 266/2021.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;El programa MOVES III per a 2025 està dotat per a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears amb un pressupost de 9.875.856 euros que es finançarà amb els fons integrats en el patrimoni de l'EPE Institut per a la Diversificació i Estalvi de l'Energia (IDAE), MP, procedents de les transferències que es rebin per a aquesta finalitat del servei 03 de la secció 23 dels pressupostos generals de l'Estat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Aquesta convocatòria està inclosa en la línia IV.1.3 del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2024-2026, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 19 d'abril de 2024 (BOIB núm. 52, de 20 d'abril de 2024). La línia IV.1.3 esmentada es va incloure en la Resolució del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació de 23 de maig de 2025 per la qual es modifica l'annex del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2024-2025, aprovat mitjançant un Acord del Consell de Govern de 19 d'abril de 2024 (BOIB núm. 67, de 27 de maig de 2025).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Per tot això, i en compliment del Reial decret 266/2021, dict la següent&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;Resolució&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;1. Aprovar la nova convocatòria pública de subvencions per a actuacions lligades a la mobilitat elèctrica corresponents al programa d'incentius 1, per al foment d'adquisició de vehicles elèctrics, i al programa d'incentius 2, per a la implantació d'infraestructura de recàrrega de vehicles elèctrics (programa MOVES III 2025), que consta com a annex d'aquesta Resolució.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;Interposició de recursos&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Empresa, Ocupació i Energia en el termini d'un mes, o directament un recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, en ambdós casos comptadors des de l'endemà que es publiqui aquesta Resolució.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt; &lt;/p&gt;

&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Palma, en la data de la signatura electrònica (1 de juliol de 2025)&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;El conseller d'Empresa, Ocupació i Energia&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Alejandro Sáenz de San Pedro García  &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt; &lt;/p&gt;

&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;ANNEX&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (programa MOVES III 2025) &lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;Primer&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Objecte&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;L'objecte d'aquestes bases és aprovar la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (programa MOVES III 2025).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;Segon&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Beneficiaris&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;1. Poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les entitats que s'estableixen a continuació, en funció dels tipus d'actuacions definides en l'apartat 3 d'aquesta convocatòria:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;a) Les persones físiques que desenvolupin activitats econòmiques a les Illes Balears, per les quals ofereixen béns o serveis (o ambdós) en el mercat, i en aquest cas han d'estar donades d'alta en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;b) Les persones físiques majors d'edat, llevat dels casos de discapacitat, que poden ser menors d'edat, que tenguin domicili a les Illes Balears i no estiguin incloses en el punt anterior. Per al programa d'incentius 1 els beneficiaris han de ser residents a les Illes Balears.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;c) Les comunitats de propietaris, regulades per la Llei 49/1960, de 21 de juliol, sobre propietat horitzontal, que s'ubiquin en l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears i que compleixin el que preveu la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en particular el que estableix l'article 11.3.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;d) Les persones jurídiques, vàlidament constituïdes a Espanya en el moment de presentar la sol·licitud, i altres entitats, amb personalitat jurídica o sense, amb número d'identificació fiscal (NIF) que comenci per les lletres A, B, C, D, E, F, G, J, R o W i que duguin a terme la seva activitat o activitat empresarial en cas d'empreses en l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;e) Les entitats de conservació de polígons o societats agràries de transformació amb NIF que comenci per V i que duguin a terme la seva activitat en l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;f) Les entitats locals de les Illes Balears d'acord amb l'article 3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i el sector públic institucional de qualssevol administracions públiques a què es refereix l'article 2.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, sempre que no exerceixin activitats econòmiques per les quals ofereixin béns o serveis (o ambdós) en el mercat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;g) Les entitats locals de les Illes Balears d'acord amb l'article 3 de la Llei 7/1985, i el sector públic institucional de qualssevol administracions públiques a què es refereix l'article 2.2 de la Llei 40/2015, si exerceixen activitats econòmiques per les quals ofereixin béns o serveis (o ambdós) en el mercat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;2. Sobre l'aplicació dels ajuts d'estat:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;a) &amp;nbsp;Per als beneficiaris indicats en l'apartat 2.1 amb la lletra a) i per a les petites i mitjanes empreses englobades en les lletres d) i e), sempre que hagin optat expressament per això en les sol·licituds del programa de suport al desplegament de la infraestructura de recàrrega (programa incentius 2), la concessió dels ajuts corresponents estarà sotmesa, específicament, als requisits i límits establerts en el Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 y 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea dels ajuts de minimis (DOUE de 15 de desembre de 2023), que puguin resultar aplicables, a cada moment, durant la vigència dels programes d'ajut, tenint en compte les futures modificacions d'aquest, i sense perjudici del règim transitori que pugui establir-se sobre aquest tema, i de la resta de disposicions, tant del dret nacional com de la Unió Europea, que puguin resultar d'aplicació. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;b) Per als beneficiaris indicats en l'apartat 2.1 amb la lletra d), e) i g), exceptuant els que es recullen en el paràgraf anterior, la concessió dels ajuts dels programes aprovats per aquest Reial decret estarà sotmesa als requisits i límits establerts en el Reglament (UE) núm. 2023/1315 de 23 de juny (DOUE L167, de 30 de juny de 2023), de la Comissió, pel qual es modifiquen el Reglament (UE) núm. 651/2014, de 23 de juny de 2023 (DOUE 187/1, de 26 de juny de 2014), i s'aplicarà l'exempció corresponent a la categoria d'ajuts per a la protecció del medi ambient (secció 7), articles 36 bis i 36 ter, sense perjudici de la resta de disposicions del dret de la Unió Europea que puguin resultar d'aplicació.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;c) Els beneficiaris indicats en l'apartat 2.1 d'aquesta convocatòria amb les lletres b), c) i f) queden fora dels ajuts d'estat, i per tant, exempts d'aplicació del Reglament 651/2014.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;3. No poden ser beneficiaris dels ajuts:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;a)&amp;nbsp;Per a l'actuació 1, referent a l'adquisició de vehicles elèctrics, no poden ser beneficiaris dels ajuts els concessionaris o punts de venda amb epígraf de la secció primera de les tarifes de l'impost sobre activitats econòmiques, aprovat pel Reial decret legislatiu 1175/1990, de 28 de setembre, pel qual s'aproven les tarifes i la instrucció de l'impost sobre activitats econòmiques, que sigui el 615.1 o el 654.1.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;b) Les empreses que es trobin en situació de crisi, de conformitat amb la definició que a aquest efecte en fa el Reglament UE 651/2014, de 17 de juny, pel qual es declaren determinades categories d'ajuts compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;c) Si es troben en alguna de les circumstàncies previstes en l'article 21 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat mitjançant el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;d) Les empreses que es trobin subjectes a una ordre de recuperació pendent sobre qualsevol ajut o subvenció que se'ls hagi atorgat amb anterioritat, perquè s'hagi declarat ajut il·legal i incompatible amb el mercat interior, o bé per qualsevol tipus d'incompliment de les obligacions que li siguin atribuïdes en la concessió.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;Tercer&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Actuacions i programes subvencionables&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Són subvencionables en aquesta convocatòria les actuacions que es detallen a continuació i que compleixin els requisits establerts en aquesta:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;—&amp;nbsp;Programa d'incentius 1: adquisició de vehicles elèctrics endollables i de pila de combustible.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Programa d'incentius 2: implantació d'infraestructura de recàrrega per a vehicle elèctric.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;Quart&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Requisits de les actuacions subvencionables&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Els requisits que han de complir les actuacions subvencionables són els següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;1. Requisits generals.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Els requisits generals són els següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;a) Les actuacions subvencionables són les que preveu l'article 13 del Reial decret 266/2021.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;b) Les inversions objecte de la sol·licitud s'han de fer dins el període següent:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— &amp;nbsp;Els beneficiaris indicats en l'apartat 2.1 d'aquesta convocatòria amb les lletres a), b), c) i f): des l'1 de gener de 2025 fins al termini que fixi la resolució d'atorgament, que com a màxim serà de dotze mesos comptadors des de la data de la notificació de la resolució de concessió o com a màxim la data establerta a la resolució de concessió que no podrà ser posterior al 31 de desembre de 2026.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Les petites i mitjanes empreses englobades en les lletres d) i e) i g) de l'apartat 2.1 d'aquesta convocatòria que hagin optat expressament en les sol·licituds del programa de suport al desplegament de la infraestructura de recàrrega (programa 2), que la concessió de les ajuts corresponents estigui sotmesa, específicament, als requisits i límits establerts en el Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 y 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea dels ajuts de minimis (DOUE de 15 de desembre de 2023): des de l'1 de gener de 2025 fins al termini que fixi la resolució d'atorgament, que com a màxim serà de dotze mesos comptadors des de la data de la notificació de la resolució de concessió o com a màxim la data establerta a la resolució de concessió que no podrà ser posterior al 31 de desembre de 2026.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Els beneficiaris indicats en l'apartat 2.1 d'aquesta convocatòria de les lletres d), e) i g) i no inclosos en l'incís anterior: per tal de mantenir l'efecte incentivador, amb posterioritat a la data de presentació de la sol·licitud fins al termini que fixi la resolució d'atorgament, que com a màxim serà de dotze mesos comptadors des de la data de la notificació de la resolució de concessió o com a màxim la data establerta a la resolució de concessió que no podrà ser posterior al 31 de desembre de 2026.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:80px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Computa com a data de sol·licitud la d'entrada en el Registre electrònic del tràmit específic d'acord amb el que estableix l'apartat dissetè d'aquesta convocatòria.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;c)&amp;nbsp;D'acord amb el que estableix l'article 2 del Reial decret llei 3/2025, queden incloses les actuacions iniciades en el període comprès entre l'1 de gener de 2025 i la data d'entrada en vigor d'aquest Reial decret llei, i es consideren vàlides les sol·licituds presentades a partir de l'1 de gener de 2025.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;d) S'ha d'estar al corrent de les obligacions fiscals i amb la Seguretat Social, així com del reintegrament de subvencions, de conformitat amb la normativa vigent.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;e) L'IVA és subvencionable, sempre que no pugui ser susceptible de recuperació o compensació total o parcial.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;f) S'ha de presentar la documentació exigida en l'apartat setè.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;g) S'ha de complir amb el que estableix el Reial decret 266/2021 i en aquesta convocatòria.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;2. Requisits específics per a l'adquisició de vehicles. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Els requisits específics per a l'adquisició de vehicles objecte de la convocatòria són els següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;a) Són subvencionables l'adquisició directa o per mitjà d'operacions de finançament per lísing financer o d'arrendament per rènting de vehicles nous, matriculats per primera vegada a Espanya a nom del beneficiari de l'ajut, excepte en els casos de rènting, en els quals pot estar matriculat a nom de l'empresa de rènting.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;b) La data de la factura de compravenda i la data de matriculació han de ser des de l'1 de gener de 2025 per als beneficiaris indicats en l'apartat 2.1 d'aquesta convocatòria amb les lletres a), b), c) i f),&amp;nbsp; o posteriors a la data del registre de la sol·licitud, i també per als beneficiaris indicats en l'apartat 2.1 d'aquesta convocatòria amb les lletres d), e) i g).&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;c) El pagament del vehicle, inclòs l'abonament de possibles quantitats a compte o sota qualsevol altre concepte, ha de fer-se des de l'1 de gener de 2025 o amb posterioritat al registre de la sol·licitud, segons la diferenciació del beneficiari indicada anteriorment.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;d) També és subvencionable l'adquisició de vehicles elèctrics i de pila de combustible de categories M1, N1, L3e, L4e i L5e i que tenguin fins a dotze mesos d'antiguitat (vehicles de demostració), comptada des de la seva primera matriculació fins a la primera de les següents dates, data de la factura de compravenda o data de registre de sol·licitud; i la titularitat i el titular del qual haurà de ser d'un concessionari o punt de venda del grup fabricador o importador que faci la venda del vehicle al destinatari últim de l'ajuda. En aquest cas el vehicle ha d'haver estat adquirit pel concessionari o punt de venda com a vehicle nou al fabricador o importador. S'estableix un màxim de noranta vehicles de demostració de la mateixa titularitat, segons la definició anterior, en cada convocatòria.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;D'altra banda, és subvencionable l'adquisició de vehicles elèctrics i de pila de combustible de categories M1, N1, L3e, L4e i L5e i que tenguin fins a dotze mesos d'antiguitat (vehicles seminous), comptada des de la primera matriculació fins a la primera de les dates següents: data de la factura de compravenda o data de registre de sol·licitud; i la primera titularitat del qual ha de ser del mateix fabricant&amp;nbsp; (grup CNAE 291) o d'una empresa de rènting o empresa de lloguer de cotxes (grup CNAE 771). En aquest cas el vehicle l'ha d'haver adquirit els titulars anteriorment esmentats com a vehicle nou al fabricant o importador. S'estableix un màxim de dos-cents cinquanta vehicles seminous de la mateixa titularitat, segons la definició anterior, en cada convocatòria.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;e) &amp;nbsp;Els vehicles susceptibles d'ajuts han de pertànyer a alguna de les categories següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— &amp;nbsp;Turismes M1: vehicles de motor amb almenys quatre rodes dissenyats i fabricats per al transport de passatgers que tenguin, a més del seient del conductor, vuit places com a màxim.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Furgonetes o camions lleugers N1: vehicles de motor concebuts i fabricats principalment per al transport de mercaderies, i la massa màxima en càrrega tècnicament admissible (MMTA) dels quals no superi les 3,5 tones.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Quadricicles lleugers L6e: quadricicles lleugers en què la massa en buit sigui inferior o igual a 350 kg, no inclosa la massa de les bateries. La velocitat màxima per construcció ha de ser inferior o igual a 45 km/h, i la potència màxima, inferior o igual a 4 kW.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Quadricicles pesants L7e: vehicles de quatre rodes, amb una massa en ordre de marxa (no inclòs el pes de les bateries) inferior o igual a 450 kg en el cas de transport de passatgers i 600 kg en el cas de transport de mercaderies, i que no puguin classificar-se com a quadricicles lleugers.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Motocicletes L3e, L4e, L5e: vehicles amb dues rodes, o amb tres rodes simètriques o asimètriques respecte de l'eix mitjà longitudinal del vehicle, de més de 50 cm3 o amb una velocitat superior als 50 km/h i el pes brut vehicular dels quals no excedeixi una tona.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;f) No són subvencionables l'adquisició d'autocars o autobusos de les categories M2 o M3 i camions o furgons de les categories N2 i N3.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;g) Els vehicles susceptibles de ser subvencionats han de figurar en la Base de vehicles de l'IDAE &lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;(http://coches.idae.es/base-datos/vehiculos-elegibles-programa-MOVES) i complir els requisits següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;1r. Per als vehicles pertanyents a les categories M i N s'exigeix la pertinença a algun dels tipus següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:120px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:120px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— &amp;nbsp;Vehicles elèctrics purs (BEV), propulsats totalment i exclusivament mitjançant motors elèctrics l'energia dels quals procedeix, parcialment o totalment, de l'electricitat de les seves bateries i que utilitzen per a la recàrrega l'energia d'una font exterior al vehicle com, per exemple, la xarxa elèctrica.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:120px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Vehicles elèctrics d'autonomia estesa (EREV), propulsats totalment i exclusivament mitjançant motors elèctrics l'energia dels quals procedeix, parcialment o totalment, de l'electricitat de les seves bateries, utilitzen per a la recàrrega l'energia d'una font exterior al vehicle i incorporen un motor de combustió interna de gasolina o gasoil per a la recàrrega d'aquestes.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:120px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Vehicles híbrids endollables (PHEV), propulsats totalment o parcialment mitjançant motors de combustió interna de gasolina o gasoil i elèctrics l'energia dels quals procedeix, parcialment o totalment, de l'electricitat de les seves bateries i que utilitzen per a la recàrrega l'energia d'una font exterior al vehicle com, per exemple, la xarxa elèctrica. El motor elèctric ha d'estar alimentat amb bateries carregades des d'una font d'energia externa.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:120px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Vehicle elèctric de cèl·lules de combustible (FCV), el qual utilitza exclusivament energia elèctrica procedent d'una pila de combustible d'hidrogen embarcat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:120px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Vehicle elèctric híbrid de cèl·lules de combustible (FCHV), vehicle elèctric de cèl·lules de combustible que equipa, a més, bateries elèctriques recarregables.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;2n.&amp;nbsp;Els vehicles M1 i N1 que s'acullin al programa d'incentius, han de comptar amb un descompte d'almenys 1.000 euros en la factura de venda per part del fabricant o l'importador o punt de venda del vehicle adquirit, que s'ha de traslladar al beneficiari de l'ajut.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;3r. Els vehicles de la categoria L han de ser propulsats exclusivament per motors elèctrics i han d'estar homologats com a vehicles elèctrics. Les motocicletes noves (categories L3e, L4e i L5e) han de tenir bateria de liti, motor elèctric amb una potència del motor igual o superior a 3 kW, i una autonomia mínima de 70 km.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;h) &amp;nbsp;En el cas d'adquisició de vehicles nous de categories M1, N1 i L, es pot incrementar l'import d'ajut per a l'adquisició del vehicle, en la quantia recollida en el punt cinquè d'aquesta convocatòria, si el beneficiari acredita la baixa definitiva en circulació d'un vehicle matriculat a Espanya, i n'ha de ser el titular en el Registre de vehicles de la Direcció General de Trànsit, sempre que sengles vehicles compleixin els requisits que s'estableixen en aquesta convocatòria.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;En aquest cas, el beneficiari, que serà adquirent titular del vehicle subvencionable, o l'arrendatari del vehicle en el cas de les operacions de rènting o lísing operatiu, podrà acreditar la baixa definitiva en circulació del vehicle per desballestar en el Registre de vehicles de la Direcció General de Trànsit mitjançant la presentació del certificat acreditatiu corresponent de la baixa definitiva del vehicle.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;El vehicle per desballestar ha de ser, indistintament, de la categoria M1 o N1 per al cas d'adquisició de vehicles M1 o N1; o M1, N1 o L per al cas d'adquisicions de vehicles d'aquesta categoria, i ha d'estar matriculat a Espanya almenys set anys abans de la primera de les següents dates: data de la factura de compravenda o data de registre de la sol·licitud. Addicionalment, i independentment de la seva categoria, el beneficiari ha de tenir la titularitat del vehicle desballestat almenys durant els dotze mesos abans de la primera de les dates següents: data de la factura de compravenda o data de registre de la sol·licitud. També ha de presentar el darrer rebut de l'impost de vehicles de tracció mecànica, degudament abonat, almenys des de 2024.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;i) Les adquisicions de vehicles per mitjà d'operacions de finançament per rènting només poden ser objecte d'ajut a condició que:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— &amp;nbsp;El corresponent contracte d'arrendament estableixi una durada mínima de dos anys des de la data de l'entrada en vigor i la formalització sigui, en tot cas, des de l'1 de gener de 2025, igual que la data de la corresponent factura de compravenda i de matriculació del vehicle, per als beneficiaris indicats en l'apartat 1 del punt segon d'aquesta convocatòria amb les lletres a), b), c) i f), i posteriors a la data del registre de la sol·licitud per als beneficiaris indicats en l'apartat 1 del punt segon d'aquesta convocatòria amb les lletres d), e) i g).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— La tramitació de la sol·licitud d'ajut l'ha de sol·licitar el beneficiari de l'ajut, que és l'arrendatari.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— El contracte d'arrendament ha d'establir expressament que l'arrendatari és el beneficiari de l'ajut que s'atorgui, i ha de fer-hi constar, també expressament, que un cop que l'empresa de rènting rebi el pagament de l'import, en aquesta data, aplicarà el total d'aquest ajut a la reducció de les quotes de pagament o renda de l'arrendament que quedin per satisfer per l'arrendatari.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— El contracte ha de recollir que, en cas que l'import de la suma de les quotes pendents d'abonar sigui inferior a l'import de l'ajut, l'excedent d'ajut pendent d'abonar al beneficiari ha de ser abonat per la companyia de rènting al beneficiari a la fi del contracte d'arrendament. L'arrendatari, per tant, com a beneficiari de l'ajut, és qui ha de complir els requisits i les incompatibilitats que es preveuen en les bases.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— En cas de les operacions de rènting, en tots els supòsits, independentment de qui tramiti l'ajut, el beneficiari de l'ajut ha de signar un document de cessió del dret de cobrament a favor de la companyia de rènting que en formalitzi l'operació.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;3. &amp;nbsp;Requisits específics per a la implantació d'infraestructura de recàrrega de vehicles elèctrics&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Els requisits específics per a la implantació d'infraestructura de recàrrega són els següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;a) &amp;nbsp;S'ha d'instal·lar dins l'àmbit territorial de les Illes Balears.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;b) La data de la factura de compravenda han de ser des de l'1 de gener de 2025 per als beneficiaris indicats en l'apartat 1 del punt segon d'aquesta convocatòria amb les lletres a), b), c) i f), i les petites i mitjanes empreses del programa 2 que se acullin al règim de minimis, o posteriors a la data del registre de la sol·licitud, i també per als beneficiaris indicats en l'apartat 1 del punt segon d'aquesta convocatòria amb les lletres d), e) i g).&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;c) Són actuacions subvencionables els sistemes de recàrrega de bateries per a vehicles elèctrics en la modalitat d'adquisició directa. A més, en el cas de comunitats de propietaris, són subvencionables les canalitzacions necessàries per disposar de la preinstal·lació elèctrica i de servei de comunicacions per dotar de recàrrega intel·ligent la recàrrega del vehicle elèctric.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;La infraestructura de recàrrega de vehicles elèctrics podrà ser tant d'accés públic com d'ús privat. Les sol·licituds d'ajut per a inversions en infraestructures de recàrrega que permetin la transferència d'electricitat amb una potència inferior o igual a 22 kW, i que s'acullin al Reglament (UE) 2023/1315 de la Comissió, de 23 de juny de 2023, pel qual es modifiquen el Reglament (UE) núm. 651/2014, han d'acreditar que són capaços de suportar funcionalitats de recàrrega intel·ligents, segons definició de l'article 2, apartat 65, del Reglament (UE) 2023/1804 del Parlament Europeu i del Consell, de 13 de setembre de 2023, relatiu a la implantació d'una infraestructura per als combustibles alternatius i pel qual es deroga la Directiva 2014/94/UE.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Es consideren com a costos subvencionables el projecte, l'obra civil, els costos d'enginyeria i direcció d'obra, el cost de la pròpia infraestructura de recàrrega, la instal·lació o actualització de qualsevol element elèctric, inclòs el transformador, treballs de connexió a la xarxa de distribució, centres de seccionament i transformació i escomesa de mitjana tensió, necessaris per connectar la infraestructura de recàrrega a la xarxa o a la unitat de producció o emmagatzematge local d'electricitat, l'adequació de terrenys o carreteres, els costos d'instal·lació i costos per a permisos relacionats i necessaris. Els costos de la unitat de producció renovable o emmagatzematge local per generar o emmagatzemar l'energia elèctrica, en cas que existeixi, són elegibles únicament si estan exclusivament dedicats al punt de recàrrega i es poden considerar part de l'estació de recàrrega. La capacitat nominal de producció de la instal·lació de producció d'electricitat in situ no ha d'excedir de la potència nominal o capacitat de proveïment de carburant màximes de la infraestructura de recàrrega a la qual estigui connectada. No poden ser elegibles, per tant, unitats de producció d'energia renovable connectades a la xarxa, encara que estiguin vinculades parcialment al punt de recàrrega. També es considerarà subvencionable, en cas que existeixi, el sistema de pagament integrat en l'estació de recàrrega, la senyalització de les estacions de recàrrega i el sistema de gestió, control i seguretat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;També es considera subvencionable el sistema de pagament integrat a l'estació de recàrrega, la senyalització de les estacions de recàrrega i el sistema de gestió, control i seguretat, així com els sistemes de gestió de la càrrega dels vehicles elèctrics i les instal·lacions de telecomunicacions, Internet, 3G, 4G o sistemes similars que permetin garantir una càrrega de vehicles intel·ligent que minimitzi les necessitats d'un augment de la potència contractada.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;En el cas d'aparcaments o estacionaments col·lectius en edificis existents de règim de propietat horitzontal, és actuació subvencionable la preinstal·lació elèctrica per a la recàrrega de vehicle elèctric que inclogui una conducció principal per a zones comunitàries (mitjançant tubs, canals, safates, etc.), de manera que es possibiliti la realització de derivacions fins a les estacions de recàrrega ubicades a les places d'aparcament, tal com es descriu en l'apartat 3.2 de l'ITC BT-52 del Reglament electrotècnic per a baixa tensió.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;No es considera subvencionable la instal·lació de comptadors intel·ligents, que han de ser facilitats per les companyies elèctriques als consumidors (usuaris finals o gestors de recàrrega), generalment sota règim de lloguer.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;d) &amp;nbsp;La infraestructura de recàrrega pot estar destinada als usos següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Ús privat en sector residencial, inclosos els habitatges unifamiliars.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Ús públic en sector no residencial (aparcaments públics, hotels, centres comercials, universitats, hospitals, polígons industrials, centres esportius, etc.).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Ús privat en zones d'estacionament d'empreses privades i públiques, per donar servei a la flota.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Ús públic en zones d'estacionament d'empreses privades i públiques, per donar servei als treballadors i clients.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Ús públic en via pública, eixos viaris urbans i interurbans i empreses.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Ús públic en xarxa de carreteres; és d'especial interès la infraestructura de recàrrega en estacions de servei i gasolineres.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;e) &amp;nbsp;Els sistemes de recàrrega han de complir els requisits següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Per a les instal·lacions connectades a baixa tensió, instal·lació d'acord amb el Reglament electrotècnic de baixa tensió, concretament l'ITC-BT-52, grau de protecció IP i IK adequat en funció de la ubicació segons el REBT.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Alimentació monofàsica o trifàsica 230-400 VAC.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Proteccions elèctriques d'acord amb la normativa de seguretat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Declaració CE.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Per al cas de recàrrega d'accés públic, ha de disposar, com a mínim, de connector tipus 2 segons IEC 62196-2, o connector CCS2-Combo 2, segons IEC 62196, amb compatibilitat amb mode 3 o mode 4 segons la instal·lació, amb mesura d'energia integrada. Segons l'article 4 del Reial decret 639/2016, de 9 de desembre, ha de proporcionar la possibilitat de recàrrega puntual als usuaris interessats d'una forma oberta, transparent i no discriminatòria.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;A més, s'ha de garantir que el punt estigui operatiu al menys durant cinc anys i ha de disposar dels requisits de connectivitat següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— &amp;nbsp;Acreditació que la instal·lació disposa d'una interfície de connexió i que permeti plena connectivitat i de sistema de memòria per a l'emmagatzematge local de dades.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Compatible amb el protocol OCPP v1.5 i v1.6 o versió superior, mitjançant l'ús de serveis web (SOA), i actualitzable a versions superiors.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Mesura de la potència i de l'energia transferida.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Mòdul de comunicació mòbil 4G/3G/GPRS o superior o qualsevol canal de comunicació equivalent.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Han d'incorporar un sistema de gestió que proporcioni l'estat en temps real dels punts de recàrrega, amb el format i el protocol establert per la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic, a la plataforma MELIB o, en cas que el beneficiari sigui administració pública de conformitat amb el que estableix els apartats 1.f) i 1.g) del punt segon d'aquesta Resolució, s'han incorporar al sistema de gestió de la xarxa MELIB. La integració la farà l'instal·lador d'acord amb les indicacions de la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;f) &amp;nbsp;Els sistemes de recàrrega s'han de classificar de la manera següent:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Sistema de recàrrega vinculat: potència inferior a 7 kW.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Sistema de recàrrega convencional: potència igual o superior a 7 kW i inferior a 15 kW.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Sistema de càrrega semiràpida: potència igual o superior a 15 kW i inferior a 40 kW.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Sistema de càrrega ràpida: potència igual o superior a 40 kW i inferior a 100 kW.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Sistema de càrrega ultraràpida: potència igual o superior a 100 kW.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;En cas d'haver-hi distintes potències en un mateix sistema de recàrrega, aquest es classificarà d'acord amb la potència màxima dels punts de recàrrega de la instal·lació.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;Cinquè&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Import econòmic i règim de concessió i finançament&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;1. &amp;nbsp;L'import econòmic màxim d'aquesta convocatòria és de 9.382.064 euros. Les subvencions es concedeixen amb càrrec al pressupost de la Comunitat Autònoma per als exercicis de 2025, 2026 i 2027, concretament, del centre de cost 19701, subprograma 731A01, capítol 7* FF25183, amb la distribució d'anualitats següent:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Any 2025: 3.970.000 €&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Any 2026: 5.402.064 €&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Any 2027: &amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;10.000 €&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Per programes d'incentius, la distribució per anualitats és la següent:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— &amp;nbsp;Programa d'incentius 1. Adquisició de vehicles elèctrics endollables&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Any 2025:&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; 3.450.000,00 €&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Any 2026:&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; 4.050.651,00 €&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Any 2027:&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &amp;nbsp; 5.000,00 €&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;L'import total d'aquest programa és de 7.505.651 euros. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;D'aquest pressupost es reservaran 150.000 euros per a sol·licituds de persones amb discapacitat i mobilitat reduïda.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Programa d'incentius 2. Infraestructura de recàrrega de vehicle elèctric &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Any 2025:&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; 520.000,00 €&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Any 2026:&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; 1.351.413,00 €&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Any 2027:&amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;5.000,00 €&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;L'import total d'aquest programa és de 1.876.413 euros, d'aquest pressupost es reservaran 100.000 euros per a sol·licituds de persones amb discapacitat i mobilitat reduïda.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;2. &amp;nbsp;En cas que s'exhaureixi el fons d'una anualitat, les sol·licituds d'aquesta anualitat s'han de resoldre amb càrrec a l'anualitat següent.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;3. En cas que no es cobreixi la totalitat del pressupost inicial assignat a cada anualitat, l'import romanent s'assigna a l'anualitat següent.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;4. En els dos mesos següents a la finalització de la vigència del programa (31 de desembre de 2025) i en cas que no es cobreixi la totalitat del pressupost inicial assignat a una actuació, l'import romanent s'ha d'assignar a les restants d'acord amb l'ordre d'entrada.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;5. Les actuacions enumerades en aquest apartat es finançaran amb els fons integrats en el patrimoni de l'EPE Institut per a la Diversificació i Estalvi de l'Energia (IDAE), MP, procedents de les transferències que es rebin per a aquesta finalitat del servei 03 de la secció 23 dels pressupostos generals de l'Estat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;6. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es poden incrementar els imports d'aquesta convocatòria.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;Sisè&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Quantia dels ajuts&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Per a cadascuna de les actuacions, la quantia dels ajuts és la que s'estableixi en l'annex III del Reial decret 266/2021, i és la que s'ha de considerar a l'hora d'atorgar els ajuts. A continuació es traslladen els valors actuals dels ajuts establerts, que són els següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;1. Programa d'incentius 1. Adquisició de vehicles elèctrics endollables&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;a) En cas dels beneficiaris indicats en les lletres a), b), c) i f), del punt 1 de l'apartat segon d'aquesta convocatòria, s'estableixen les quanties individuals d'ajut següents, sempre que no se superi el límit de preu de venda del vehicle establert en la taula següent, i s'ha d'entendre com a preu, el de venda al client en el moment de sol·licitar l'ajut, abans de l'IVA.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;table border="1" style="width:100%"&gt;
	&lt;tbody&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:91px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Motorització&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:71px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Categoria&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:179px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Autonomia en mode de funcionament elèctric (km) segons cicle WLTP&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:147px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Límit del preu de venda del vehicle (€) sense IVA&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:95px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Ajut (€) sense desballestament&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:79px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Ajut (€) amb desballestament&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:91px"&gt;
			&lt;p style="text-align:left"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Pila de combustible (FCV, FCHV)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="3" style="width:71px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;M1&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:179px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;-&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:147px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;-&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:95px"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;4.500&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:79px"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;7.000&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td rowspan="2" style="width:91px"&gt;
			&lt;p style="text-align:left"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;PHEV, EREV, BEV&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:179px"&gt;
			&lt;p style="text-align:left"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Major o igual de 30 i menor de 90&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2" style="width:147px"&gt;
			&lt;p style="text-align:left"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;45.000 (53.000 per a vehicles BEV de vuit places o nou places)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:95px"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;2.500&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:79px"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;5.000&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:179px"&gt;
			&lt;p style="text-align:left"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Major o igual de 90 &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:95px"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;4.500&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:79px"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;7.000&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/tbody&gt;
&lt;/table&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/p&gt;

&lt;table border="1" style="width:100%"&gt;
	&lt;thead&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;th rowspan="2" scope="col" style="width:88px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Motorització&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th rowspan="2" scope="col" style="width:70px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Categoria&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th rowspan="2" scope="col" style="width:182px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Autonomia en mode de funcionament elèctric (km) segons cicle WLTP&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th rowspan="2" scope="col" style="width:146px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Límit del preu de venda del vehicle (€) sense IVA&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th rowspan="2" scope="col" style="width:97px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Ajut (€) sense desballestament&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th rowspan="2" scope="col" style="width:79px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Ajut (€) amb desballestament&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/thead&gt;
	&lt;tbody&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:left"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;PHEV, EREV, BEV, pila de combustible&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;N1&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:left"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Major o igual de 30&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;-&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;7.000&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;9.000&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/tbody&gt;
&lt;/table&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/p&gt;

&lt;table border="1" style="width:100%"&gt;
	&lt;thead&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;th scope="col" style="width:82px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Motorització&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th scope="col" style="width:77px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Categoria&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th scope="col" style="width:182px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Autonomia en mode de funcionament elèctric (km) segons cicle WLTP&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th scope="col" style="width:145px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Límit del preu de venda del vehicle (€) sense IVA&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th scope="col" style="width:95px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Ajut (€) sense desballestament&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
			&lt;th scope="col" style="width:81px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Ajut (€) amb desballestament&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/th&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/thead&gt;
	&lt;tbody&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td rowspan="3" style="width:82px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;BEV&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:77px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;L6e&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2" style="width:182px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;-&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2" style="width:145px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt; &lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:95px"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;1.400&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:81px"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;1.600&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:77px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;L7e&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:95px"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;1.800&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:81px"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;2.000&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:77px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;L3e, L4e, L5e, amb P ≥ 3&amp;nbsp;kW&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:182px"&gt;
			&lt;p style="text-align:left"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Major de 70 o igual&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:145px"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;10.000&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:95px"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;1.100&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:81px"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;1.300&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/tbody&gt;
&lt;/table&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Per al cas d'adquisició de vehicles de categoria M1 per a beneficiaris que siguin persones físiques discapacitades amb mobilitat reduïda i vehicle adaptat o que s'adapti per a la conducció, sempre que l'adaptació consti en la fitxa tècnica del vehicle adquirit, s'ha d'incrementar la quantia de l'ajut en un 10 %. Aquest increment també s'ha d'aplicar a l'adquisició de vehicles de categoria N1 per part de professionals autònoms discapacitats amb mobilitat reduïda i vehicle adaptat o que s'adapti per a la conducció.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Així mateix, per als habitants de municipis de repte demogràfic que n'acreditin l'empadronament i el mantenguin durant dos anys des de la data de registre de la sol·licitud, s'ha d'incrementar la quantia de l'ajut en un 10 %.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Per a l'adquisició de vehicles M1 que es destinin a l'ús de taxi, disposen d'un ajut addicional del 10 % de l'ajut que els correspon, sempre que s'acrediti que, en el permís de circulació, en el camp D4 del vehicle adquirit, hi consti «PUBL-Taxi (codi A04)». Igualment, per als vehicles M1 que es destinin a serveis de vehicle de transport amb conductor (VTC) tenen un ajut addicional del 10 %, sempre que s'acrediti que, en el permís de circulació, en el camp D4, hi consti «lloguer amb conductor (ACC)».&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Els ajuts addicionals del 10 % abans indicats no són acumulables entre si.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;S'estableixen els límits dels ajuts següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;- Per als beneficiaris definits en la lletra b) del punt 1 de l'apartat segon, és el que estableix el Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 y 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea dels ajuts de minimis.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;- Per als beneficiaris definits en la lletra b) del punt 1 de l'apartat segon serà d'un vehicle per beneficiari i convocatòria.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;- Per als beneficiaris definits en les lletres c) i f) serà de dos-cents cinquanta vehicles per beneficiari i any.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;b) &amp;nbsp;En el cas dels beneficiaris indicats en les lletres d), e) i g), del punt 1 de l'apartat segon d'aquesta convocatòria, s'estableixen les quanties individuals d'ajut següents, sempre que no se superi el límit de preu de venda del vehicle establert en la taula següent, i s'ha d'entendre com a preu, el preu de venda al client en el moment de sol·licitar l'ajut, abans de l'IVA.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;table border="1" style="width:100%"&gt;
	&lt;tbody&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td rowspan="2" style="width:115px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt; &lt;/p&gt;

			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Motorització&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2" style="width:62px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Categoria&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2" style="width:154px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Autonomia en mode de funcionament elèctric (km)&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2" style="width:144px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Límit del preu de venda del vehicle (€) abans d'IVA&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td colspan="2"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Ajut (€) sense desballestament&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td colspan="3"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Ajut (€) amb desballestament&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;PIME&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Gran empresa&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;PIME&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td colspan="2"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Gran empresa&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:115px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Pila de combustible (FCV, FCHV)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="3" style="width:62px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;M1&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:154px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;-&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:144px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;-&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;2.900&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;2.200&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;4.000&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td colspan="2"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;3.000&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td rowspan="2" style="width:115px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;PHEV, EREV, BEV&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:154px"&gt;
			&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Major de 30 o igual i menor de 90&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2" style="width:144px"&gt;
			&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;45.000 (53.000 per a vehicles BEV de vuit places o nou places)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;1.700&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;1.600&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td colspan="2"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;2.300&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;2.200&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:154px"&gt;
			&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Major de 90 o igual&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;2.900&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;2.200&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td colspan="2"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;4.000&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;3.000&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/tbody&gt;
&lt;/table&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm"&gt; &lt;/p&gt;

&lt;table border="1" cellspacing="0" class="Table" style="border-collapse:collapse; border:none; width:100%"&gt;
	&lt;tbody&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td rowspan="2" style="height:11.35pt; width:114px"&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Motorització&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2" style="height:11.35pt; width:60px"&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Categoria&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2" style="height:11.35pt; width:159px"&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Autonomia en mode de funcionament elèctric (km)&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2" style="height:11.35pt; width:134px"&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Límit del preu de venda del vehicle (€) abans d'IVA&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td colspan="2" rowspan="2" style="width:102px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Ajut (€) sense desballestament&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td colspan="2" rowspan="2" style="width:80px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Ajut (€) amb desballestament&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td rowspan="2" style="height:29.15pt; width:114px"&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;PHEV, EREV, BEV, pila de combustible &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2" style="height:29.15pt; width:60px"&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;N1&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2" style="height:29.15pt; width:159px"&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;Major de 30 o igual&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2" style="height:29.15pt; width:134px"&gt;
			&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm; text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;&lt;span style="line-height:normal"&gt;&lt;span style="color:black"&gt;-&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:53px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;PIME&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:47px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Gran empresa&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:31px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;PIME&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:47px"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Gran empresa&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td style="width:53px"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;3.600&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:47px"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;2.900&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:31px"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;5.000&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td style="width:47px"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;4.000&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/tbody&gt;
&lt;/table&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0.0001pt; margin-left:0cm; margin-right:0cm; margin-top:0cm"&gt; &lt;/p&gt;

&lt;table border="1" style="width:100%"&gt;
	&lt;tbody&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td rowspan="2"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Motorització&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Categoria&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Autonomia en mode de funcionament elèctric (km)&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Límit del preu de venda del vehicle (€) abans d'IVA&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td colspan="2"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Ajut (€) sense desballestament&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td colspan="3"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Ajut (€) amb desballestament&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;PIME&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Gran empresa&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;PIME&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td colspan="2"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Gran empresa&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td rowspan="3"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;PHEV, EREV, BEV, pila de combustible&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;L6e&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;-&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td rowspan="2"&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;-&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td colspan="2"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;800&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td colspan="3"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;1.000&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;L7e&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td colspan="2"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;1.200&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td colspan="3"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;1.500&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
		&lt;tr&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;L3e, L4e, L5e amb P ≥ 3&amp;nbsp;kW&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;Major de 70 o igual&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:center"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;10.000&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;750&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;700&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td colspan="2"&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;950&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
			&lt;td&gt;
			&lt;p style="text-align:right"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:10px"&gt;900&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
			&lt;/td&gt;
		&lt;/tr&gt;
	&lt;/tbody&gt;
&lt;/table&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;S'estableix un límit d'ajuts de dos-cents cinquanta vehicles per beneficiari i any. Així mateix, s'estableix un màxim de noranta vehicles de demostració de la mateixa titularitat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;c) &amp;nbsp;No es pot concedir un ajut superior al que s'indiqui en la sol·licitud de l'ajuda.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;div style="page-break-after:always"&gt;&lt;span style="display:none"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;d) L'autonomia és en mode de funcionament exclusivament elèctric, que es defineix com la distància capaç de recórrer el vehicle utilitzant exclusivament l'energia acumulada en les seves bateries, i que declara el fabricant en la documentació tècnica i comercial del vehicle.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;2. Programa d'incentius 2. Implantació d'infraestructura de recàrrega de vehicle elèctric&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;a) En el cas de beneficiaris indicats en l'apartat 1 del punt segon d'aquesta convocatòria en les lletres a), b), c) i f), per a la instal·lació d'infraestructura de recàrrega, així com per a actuacions de preinstal·lació de recàrrega en comunitats de propietaris, s'estableixen les quanties d'ajut següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— 70 % del cost subvencionable per a actuacions a municipis de 5.000 habitants o més.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— 80 % del cost subvencionable per a actuacions a municipis de menys de 5.000 habitants.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;b) En el cas de beneficiaris indicats en l'apartat 1 del punt segon d'aquesta convocatòria en les lletres d), e) i g), per a la instal·lació d'infraestructura de recàrrega, s'estableixen les quanties d'ajut següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— 20 % del cost subvencionable per a actuacions en les quals la infraestructura de recàrrega sigui d'accés al públic i la potència igual o superior a 50 kW. En cas de mitjanes empreses, el percentatge serà del 40 % i en el cas de petites empreses el percentatge serà del 50 %.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— 20 % del cost subvencionable per a actuacions ubicades a municipis de 5.000 habitants o més, quan la infraestructura de recàrrega sigui d'accés privat per als beneficiaris de les lletres d), e) de l'apartat 1 del punt segon o d'accés públic o privat amb potència inferior a 50 kW per als beneficiaris de la lletra g) de l'apartat 1 del punt segon. En el cas de petites i mitjanes empreses el percentatge serà del 30 %.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— 20 % del cost subvencionable per a actuacions ubicades a municipis de menys de 5.000 habitants quan la infraestructura de recàrrega sigui d'accés privat per als beneficiaris de les lletres d) i e) de l'apartat 1 del punt segon o d'accés públic o privat amb potència inferior a 50 kW per als beneficiaris de la lletra g) de l'apartat 1 del punt segon. En cas de petites i mitjanes empreses el percentatge serà del 40 %.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— 45 % del cost subvencionable per a actuacions de petites i mitjanes empreses que acullin la sol·licitud d'ajut al règim de minimis, que estiguin ubicades a municipis de 5.000 habitants o més, que la infraestructura de recàrrega sigui d'accés al públic i que la potència igual o superior a 50 kW. En el cas de petites empreses el percentatge serà del 55 %.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— 50 % del cost subvencionable per a actuacions de petites i mitjanes empreses que acullin la sol·licitud d'ajut al règim de minimis, que estiguin ubicades a municipis de menys de 5.000 habitants, que la infraestructura de recàrrega sigui d'accés al públic i que la potència sigui igual o superior a 50 kW. En cas de petites empreses el percentatge serà del 60 %.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;c) L'IVA és subvencionable, sempre que no pugui ser susceptible de recuperació o compensació total o parcial.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;d) S'estableix un límit de 800.000 euros per expedient, tret dels beneficiaris indicats en l'apartat 1 del punt segon d'aquesta convocatòria amb la lletra a) i les petites i mitjanes empreses que acullin la sol·licitud d'ajut al règim de minimis que tenen el límit per sol·licitant de la normativa aplicable, i els indicats amb la lletra b) que tenen un límit de 5.000 euros per expedient.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;e) No es pot concedir un ajut superior al que s'indiqui en la sol·licitud de l'ajuda.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;f) S'estableix un límit d'ajut de 2,5 milions d'euros per beneficiari.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;Setè&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Sol·licituds i documentació&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;1.&amp;nbsp;Les sol·licituds s'han de presentar exclusivament de forma telemàtica a través del tràmit específic per a subvencions que s'ha de posar a disposició dels interessats a la web http://energia.caib.es, que correspon a la pàgina web de la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic. No es consideren com a presentades les sol·licituds telemàtiques fetes a través d'un altre mitjà electrònic que no sigui el tràmit específic esmentat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;2. Les sol·licituds de MOVES III presentades des de l'1 de gener de 2025 fins el 2 d'abril de 2025, a l'empara del Reial decret 266/2021, s'incorporaran d'ofici en aquesta convocatòria amb la data que figura en el registre de la sol·licitud i amb la documentació que figura en l'expedient. No obstant això, se'ls requerirà que de forma complementària presentin, en el termini de 10 dies comptadors des de la notificació, el document normalitzat 1 d'aquesta convocatòria.&amp;nbsp; En cas que no presentin aquest document normalitzat 1 en el termini de 10 dies indicat anteriorment, la data efectiva de registre de la sol·licitud serà el de la presentació d'aquest document normalitzat 1.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;3. Les sol·licituds d'ajuda s'han de presentar de forma independent per a cada un dels programes d'incentius d'aquesta convocatòria. En el cas del programa d'incentius 1, s'ha de presentar una sol·licitud individual per a cada vehicle. Aquesta condició és una condició per presentar la sol·licitud de l'ajut, però no sobre la facturació dels vehicles, la qual podrà ser conjunta amb el corresponent desglossament per cada vehicle.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;4. La presentació de la sol·licitud suposa que la persona interessada accepta les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria i en l'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 per la qual s'estableixen les Bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'energia (BOIB núm. 72, de 24 de maig de 2008).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;5. La documentació que s'ha d'aportar, sense perjudici d'allò que estableix l'apartat 2 d'aquest punt, és la següent:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;a) El model normalitzat de sol·licitud (document normalitzat 1) que inclou les declaracions responsables següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social quan la quantia de l'ajut no supera els 3.000 euros, de conformitat amb el que preveu la lletra f) de l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— La declaració responsable sobre si el sol·licitant realitza o no l'activitat econòmica per la qual ofereix béns o serveis (o ambdós) en el mercat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— La declaració responsable d'altres ajuts sol·licitats i/o concedits per a la mateixa actuació.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— En cas d'empreses, la condició de petita, mitjana o gran empresa, segons la definició recollida en l'annex I del Reglament (UE) 651/2014, de 17 de juny de 2014.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Per a entitats vinculades o dependents del sector públic, la declaració responsable en la qual s'acrediti l'adscripció, i s'ha d'especificar si es refereix a l'Administració General de l'Estat, a una comunitat autònoma o a una entitat local.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— La declaració per part del sol·licitant de la realització de la instal·lació amb empreses vinculades, si s'escau.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— La declaració responsable inclosa en el document normalitzat 1 de no trobar-se en cap de les circumstàncies enumerades en l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003; i, en particular, d'estar al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions, en els termes prevists en l'article 25 del Reglament de la Llei general de subvencions, que no es troba en situació de crisi i que no està subjecte a una ordre de recuperació per declaració de la Comissió d'ajut il·legal i incompatible, segons el Reglament (UE) 651/2014, de 17 de juny de 2014.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Les característiques del vehicle que s'ha de subvencionar, i en cas de sol·licitar l'ajut complementaria per al desballestament, les dades del vehicle que s'ha de desballestar. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;b) La fotocòpia del DNI, per als ciutadans espanyols, o del document equivalent que acrediti la identitat dels estrangers i en el qual hi ha de figurar el NIE de la persona física titular de l'establiment, o de la targeta d'identificació fiscal en la qual consti el NIF de la persona jurídica, així com, en ambdós casos, del seu representant; llevat del consentiment exprés de l'interessat perquè les seves dades d'identitat personal puguin consultar-se mitjançant el sistema de verificació de dades d'identitat establert en l'Ordre PRE/3949/2006, de 26 de desembre, per la qual s'estableix la configuració, característiques, requisits i procediments d'accés al sistema de verificació de dades d'identitat, de conformitat amb el que disposa el Reial decret 522/2006, de 28 d'abril, pel qual se suprimeix l'aportació de fotocòpies de documents d'identitat en els procediments administratius de l'Administració General de l'Estat i dels seus organismes públics vinculats o dependents.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;c) Les persones jurídiques, públiques o privades, i altres entitats, amb personalitat jurídica o sense, han d'aportar la documentació acreditativa de les facultats de representació de la persona que formuli la sol·licitud d'ajut com a representant d'aquesta, inscrita degudament, si escau, en els registres públics corresponents.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;d) Per a entitats vinculades o dependents del sector públic, un certificat, emès i signat pel responsable o secretari de l'entitat, en el qual han de figurar els acords següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— L'aprovació de la realització de les instal·lacions i la reserva de crèdit suficient i adequat per fer les actuacions projectades.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— L'aprovació de la presentació de la sol·licitud de l'ajut en aquesta convocatòria.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;e) Per a professionals autònoms s'ha d'aportar el certificat d'alta en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors o el certificat de situació censal, expedit per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, tret de consentiment exprés de l'interessat perquè les seves dades puguin ser sol·licitades de forma directa a l'Agència Estatal d'Administració Tributària.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;f) Per a les sol·licituds del programa d'incentius 2, la memòria descriptiva de les actuacions que s'han d'emprendre (document normalitzat 2). En cas d'instal·lacions per a la descripció de les quals no sigui suficient el document normalitzat 2, s'ha d'adjuntar una memòria addicional. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;g) Per als supòsits distints als que estableix el primer incís de la lletra a) del punt 5 de l'apartat setè, els certificats següents, excepte manifestació expressa en sentit contrari per obtenir aquests certificats per la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic conforme l'apartat següent, els quals han de tenir data posterior a la data de publicació d'aquesta convocatòria: &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Certificat de l'Agència Tributària de les Illes Balears d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social d'estar al corrent de pagament de les seves obligacions.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;De conformitat amb els articles 53.1.d) i 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'article 61 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, que aprova el reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic pot obtenir, excepte manifestació expressa en sentit contrari, els certificats acreditatius que la persona interessada està al corrent de les seves obligacions amb l'Agència Tributària Estatal, la Seguretat Social i la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en cas que no autoritzi aquesta consulta ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent d'aquestes obligacions, juntament amb la sol·licitud d'ajuts. També pot obtenir dades que ja estan en poder de les administracions públiques, llevat que la persona interessada s'hi oposi expressament, la qual cosa s'ha de fer constar en el model de sol·licitud.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;h) Per als beneficiaris indicats en l'apartat 1 del punt segon d'aquesta convocatòria amb la lletra a), declaració d'ajuts de minimis (document normalitzat 3).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;i) Per a petites i mitjanes empreses que acullin la sol·licitud d'ajut del programa d'incentius 2 al règim de minimis, sol·licitud d'acollir-se al règim de minimis i declaració responsable d'ajuts de minimis (document normalitzat 4).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;j) En el cas de recàrrega de potència inferior o igual a 22 kW, i que s'acullin al Reglament (UE) 2023/1315 de la Comissió, de 23 de juny de 2023, pel qual es modifica el Reglament (UE) núm. 651/2014, han d'aportar el document d'especificacions tècniques de l'equip que acrediti que són capaços de suportar funcionalitats de recàrrega intel·ligents, segons la definició de l'article 2, apartat 65, del Reglament (UE) 2023/1804.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;k) L'oferta econòmica de l'actuació i, d'acord amb l'article 31.3 de la Llei 38/2003, quan l'import de la despesa subvencionable supera els imports establerts en la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors (40.000 euros, en cas d'execució d'obres, o 15.000 euros, quan es tracta d'altres contractes), el beneficiari ha de presentar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a assumir el compromís per a la prestació del servei o lliurament del bé, llevat que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat entitats suficients per dur-lo a terme. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Per al programa 1, en el pressupost o oferta econòmica, ha de figurar un descompte per part del fabricant o l'importador o punt de venda d'almenys 1.000 euros per a l'adquisició de vehicles de categories M1 i N1, que haurà de reflectir-se abans de l'aplicació de l'IVA.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;L'elecció de les ofertes presentades s'ha de fer de conformitat amb els criteris d'eficàcia i d'economia, i s'ha de justificar expressament en cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa (document normalitzat 5).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;No obstant això, ateses les característiques especials en l'adquisició de vehicles elèctrics —normalment es fa a través de concessionaris oficials— no és necessària la presentació dels tres pressuposts per al programa 1.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;l) Per als beneficiaris que pertanyin a un col·lectiu amb dret a un increment en l'ajut d'acord amb el que indica l'annex III del Reial decret 266/2021, com pot ser una persona discapacitada per mobilitat reduïda i que necessiti adaptació en el vehicle, han d'acreditar-ne la condició mitjançant la documentació oficial que la certifiqui.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;6. &amp;nbsp;En el cas de sol·licitud d'ajut complementari pel desballestament d'un vehicle,&amp;nbsp; la còpia del permís de circulació i del rebut de l'impost de vehicles de tracció mecànica de l'exercici de 2024 o posterior.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;7. Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'ha de requerir el sol·licitant que en el termini de deu dies hàbils esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix de la sol·licitud, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, després que es dicti una resolució prèvia en els termes que disposa l'article 21 d'aquesta Llei.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;8. Les persones o entitats sol·licitants han de comunicar immediatament a l'òrgan competent per resoldre qualsevol variació de les condicions o circumstàncies.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;Vuitè&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Termini de presentació de les sol·licituds&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;1. &amp;nbsp;El termini per presentar les sol·licituds s'inicia a partir del cinquè dia hàbil següent a la publicació de la convocatòria i finalitza el 31 de desembre de 2025 o la data de finalització del període de vigència del programa que s'estableixi per la normativa reguladora.&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;2. Si s'exhaureixen els crèdits destinats a la convocatòria abans d'acabar el termini de presentació de sol·licituds, se n'ha de finalitzar el termini i s'ha de suspendre la concessió de nous ajuts mitjançant la publicació de la resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia corresponent en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;Novè&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Procediment per a la concessió de les subvencions&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;1. Tal com estableix l'article 16.4 del Reial decret 266/2021, les sol·licituds de subvenció s'han de resoldre a mesura que entrin en el registre de l'òrgan competent (rigorós ordre d'entrada), encara que no hagi acabat el termini de presentació, fins que s'exhaureixin els crèdits destinats a la convocatòria o, si s'escau, fins que es resolguin tots els expedients presentats dins el termini.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;2. En cas d'exhauriment del crèdit destinat a la convocatòria, i sempre que no hagi expirat la vigència del programa, es poden rebre sol·licituds en llista de reserva provisional, que s'han d'atendre per rigorós ordre d'entrada, supeditades al fet que es produeixin desestimacions o revocacions de les sol·licituds d'ajut prèvies que puguin alliberar pressupost o bé s'incorpori nou pressupost en la convocatòria. En cap cas la presentació d'una sol·licitud a la llista de reserva provisional genera cap dret per a la persona sol·licitant, fins que no es validi la sol·licitud.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;3. Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits s'ha de requerir el sol·licitant perquè en el termini de deu dies hàbils esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix de la sol·licitud, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, després que es dicti una resolució prèvia en els termes que disposa l'article 21 de la Llei esmentada. En aquest cas, la data de presentació de l'esmena és la que estableix l'ordre per resoldre l'expedient.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;4. Una vegada que els tècnics de la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic hagin determinat que les sol·licituds són completes i conformes amb el contingut d'aquesta Resolució, el director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic ha d'emetre una proposta de resolució provisional, la qual s'ha de notificar als interessats perquè en el termini màxim de deu dies hi puguin al·legar el que considerin oportú. Es pot prescindir d'aquest tràmit d'audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions i proves que les adduïdes pels interessats. En aquest cas, la proposta de resolució formulada té caràcter de definitiva.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Posteriorment, el director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic ha d'emetre la proposta de resolució definitiva en la qual s'han de motivar si s'estimen o no les al·legacions presentades.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;5. D'acord amb el que estableix l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, els actes a què es refereixen els punts 2, 3 i 4 anteriors s'han de notificar a les persones interessades mitjançant la seva publicació, durant el període en què aquesta convocatòria sigui vigent, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;(http://energia.caib.cat).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;6. La resolució expressa del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia finalitza el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta s'ha de motivar i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia individual de la subvenció concedida. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Així mateix, la resolució ha d'especificar els aspectes següents: beneficiari, ajut sol·licitat, descripció i import de l'activitat que se subvenciona, quantia, productes o serveis que s'hagin d'obtenir de l'ajut, partida pressupostària a la qual s'aplica, forma de pagament, termini per dur a terme l'activitat, justificació de les activitats objecte de l'ajut i terminis per presentar els justificants. En la resolució també s'ha d'esmentar que els ajuts procedeixen del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic dels fons integrats en el patrimoni de l'EPE Institut per a la Diversificació i Estalvi de l'Energia (IDAE), MP, procedents de les transferències que es rebin per a aquesta finalitat del servei 03 de la secció 23 dels pressupostos generals de l'Estat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;7. La informació sobre les concessions de subvencions fetes a l'empara del Reial decret 266/2020 s'ha de comunicar a la Base de dades nacional de subvencions en els termes en què s'estableix aquesta obligació de comunicació en l'article 20 de la Llei 38/2003 i la resta de normativa de desplegament d'aquesta obligació.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;8. La Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia ha de fer el seguiment, el control i, si escau, el reintegrament dels ajuts concedits a l'empara del Reial decret 266/2021, sens perjudici d'allò que correspongui fer en virtut del que disposa la Llei 38/2003.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;Desè&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Competència i resolució&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;1. Correspon a la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic la instrucció del procediment. El director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic ha d'emetre les propostes de resolució.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;2. El conseller d'Empresa, Ocupació i Energia és l'òrgan competent per dictar les resolucions que posin fi al procediment.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;Onzè&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Justificació i pagament&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;1. El pagament de la subvenció es farà mitjançant una resolució un cop hagi finalitzat l'actuació, l'entitat l'hagi justificada i la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic hagi revisat el compliment dels objectius de la subvenció.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;2. En el cas que la persona beneficiària no compleixi l'obligació de fer l'actuació i de justificar-la, no es pagarà la subvenció i s'ha de declarar la pèrdua del dret al cobrament, de conformitat amb el que estableix l'article 89 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i es continuarà el procediment previst en l'article 42 de la Llei 38/2003.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;3. La documentació que s'ha de presentar per a la justificació és la següent:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;3.1. Programa 1. Adquisició de vehicles elèctrics.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;a) La sol·licitud de pagament (document normalitzat 6).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;b) Una declaració responsable sobre la realització de l'actuació amb la identificació de les despeses de l'activitat, del creditor, de l'import, de la data d'emissió i de la data de pagament (document normalitzat 7).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;c) La fotocòpia de la fitxa tècnica (targeta ITV) del vehicle adquirit.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;d) La fotocòpia del permís de circulació del vehicle adquirit o fotocòpia del permís de circulació provisional emès per la Direcció General de Trànsit. En els casos en què s'emeti el permís temporal per a vehicles en els quals la matrícula comença per la lletra P, s'exigeix l'aportació de fotocòpia del permís de circulació definitiu en el termini d'esmena que s'estableixi. A més, en cas de vehicles elèctrics i de pila de combustible de fins a dotze mesos d'antiguitat, s'ha d'aportar el permís de circulació del vehicle a nom del concessionari, punt de venda o fabricant o importador que vengui el vehicle al beneficiari de l'ajut. Per als usos de servei de taxi o de serveis de lloguer amb conductor (VTC), en el camp D.4 del vehicle adquirit, hi ha de constar «PUBL-Taxi (codi A04)» o «lloguer amb conductor (ACC)».&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;e) Fotografies de les obligacions de publicitat, si escau.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;f) Quan se superi un import de 3.000 euros per persona beneficiària, en cas que no s'autoritzi l'òrgan instructor del procediment perquè obtingui de forma directa l'acreditació de les obligacions tributàries i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social, el beneficiari està obligat a aportar el certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries expedit a aquest efecte per l'Agència Estatal d'Administració Tributària i d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social, de conformitat amb el que preveu la lletra f) de l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;g) En cas de rènting o lísing operatiu, a més dels documents anteriors, s'ha d'adjuntar la declaració responsable amb la documentació que s'hi indica (document normalitzat 9). &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;El contracte de rènting o lísing operatiu adjuntat ha de establir una durada mínima de dos anys i hi ha de figurar com a arrendatari el sol·licitant d'ajut o potencial destinatari final d'aquest. A més, s'hi ha d'incloure expressament que l'empresa de rènting o lísing operatiu repercutirà el total de l'ajut en les quotes de l'arrendatari que quedin per abonar amb efectes des de la data en què l'empresa de rènting rebi l'import de l'ajut. En cas que l'import de la suma de totes les quotes pendents d'abonar sigui inferior a l'import de l'ajut, el contracte de rènting ha de recollir també la forma i el termini d'abonament de l'excedent de l'ajut a l'arrendatari, a la finalització del contracte d'arrendament. La data del contracte de rènting o lísing operatiu ha de complir el que estableix l'apartat 2.i) del punt quart d'aquesta convocatòria.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;h) Per a subvencions concedides amb un import igual o superior a 100.000 euros la documentació següent:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;1r. La còpia de la factura de compravenda del vehicle, en què la data d'aquesta ha de ser des de l'1 de gener de 2025 per als beneficiaris indicats en l'apartat 1 del punt segon d'aquesta convocatòria amb les lletres a), b), c) i f), i posterior a la data del registre de la sol·licitud per als beneficiaris indicats en l'apartat 1 del punt segon d'aquesta convocatòria amb les lletres d), e) i g). No s'admeten les autofactures. En la factura hi ha de constar la matrícula o el número de bastidor, la marca, el model i la versió del vehicle adquirit, i un descompte per part del fabricant o importador o punt de venda d'almenys 1.000 euros per l'adquisició de vehicles de categories M1 i N1, que haurà de reflectir-se abans de l'aplicació de l'IVA.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;2n. Els documents justificatius del pagament de la factura de compravenda del vehicle. Es consideren vàlids els justificants de pagament que permetin identificar:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:120px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:120px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— El beneficiari: ha de quedar clar que l'únic pagador és el beneficiari de l'ajut, ja sigui mitjançant el pagament directe per aquest o en nom seu (mitjançant la corresponent acreditació documental) o, si escau, per l'empresa de rènting o lísing financer, justificat aquest amb el corresponent contracte i certificat de pagament de l'entitat financera al proveïdor en nom del beneficiari de l'ajut.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:120px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— El tercer (punt de venda o concessionari) que percep les quantitats pagades.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:120px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— La data de pagament (data valor) o sortida efectiva dels fons del beneficiari de l'ajut. Per als beneficiaris indicats en l'apartat 1 del punt segon d'aquesta convocatòria amb les lletres d), e) i g), ha de ser posterior a la data de registre de la sol·licitud d'ajut.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:120px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— El vehicle objecte de la subvenció.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:120px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— En els casos de rènting, l'empresa arrendadora.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;i) Factura del vehicle o declaració responsable per part del fabricant o importador o punt de venda en el qual s'ha descomptat almenys 1.000 euros per l'adquisició de vehicles de categories M1 i N1, que haurà de reflectir-se abans de l'aplicació de l'IVA (document normalitzat 10).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;j) El certificat que acrediti les dades bancàries per a la transferència de l'import de l'ajut. El beneficiari de l'ajut ha de ser titular del número de compte en què s'ingressi l'ajut, excepte en cas d'operacions de rènting, sempre que se n'acrediti el contracte, així com el justificant de pagament del vehicle i el document pel qual se cedeix el dret de cobrament, en el cas en què el compte sigui el de l'entitat de rènting. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;k) En relació amb la documentació del vehicle que es desballesta, s'ha d'aportar:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— La fotocòpia del certificat acreditatiu de la baixa definitiva del vehicle, per part del corresponent centre autoritzat de tractament de vehicles (CAT), en nom de la Direcció General de Trànsit o un informe del Registre general de vehicles de la Prefectura Provincial de Trànsit corresponent que n'acrediti la baixa definitiva.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— La fotocòpia del permís de circulació del vehicle en què consti la data de primera matriculació, la data de matriculació a Espanya i la data d'expedició. En absència de qualsevol d'aquests documents, s'ha d'aportar l'informe de la Direcció General de Trànsit amb l'historial del vehicle.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— La fotocòpia del rebut de l'impost de vehicles de tracció mecànica del vehicle convertit en ferralla, abonat degudament, almenys des de l'any 2024.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;3.2. Programa 2. Infraestructura de recàrrega.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;a) La sol·licitud de pagament (document normalitzat 6).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;b) Una declaració responsable sobre la realització de l'actuació amb la identificació de les despeses de l'activitat, del creditor, de l'import, de la data d'emissió i de la data de pagament (document normalitzat 7).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;c) La memòria resum de l'actuació, signada digitalment per l'empresa instal·ladora habilitada, amb fotografies de l'actuació feta (document normalitzat 8).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;d) Per als casos de recàrrega d'accés públic, s'ha d'indicar la ubicació dels sistemes de recàrrega, la referència d'aquests en un plànol, les coordenades de longitud i latitud compatibles amb el Reial decret 1071/2007, de 27 de juliol. En cas d'edificis i aparcaments, les coordenades s'han de referir a l'accés principal dels vehicles a aquest. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;e) Per a subvencions concedides per beneficiari en aquesta convocatòria&amp;nbsp; amb un import igual o superior a 100.000 euros la següent documentació:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;1r. La còpia de la factura de l'actuació, en què la data d'aquesta ha de ser des de l'1 de gener per als beneficiaris indicats en l'apartat 1 del punt segon d'aquesta convocatòria amb les lletres a), b), c) i f), i posterior a la data del registre de la sol·licitud per als beneficiaris indicats en l'apartat 1 del punt segon d'aquesta convocatòria amb les lletres d), e) i g).&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:80px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;2n. Els documents justificatius del pagament de les factures de compravenda imputades. Es consideren vàlids els justificants de pagament que permetin identificar:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:120px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:120px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— &amp;nbsp;El beneficiari. Ha de quedar clar que l'únic pagador és el beneficiari, ja sigui mitjançant un pagament directe o en nom seu (mitjançant l'acreditació documental corresponent).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:120px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— El tercer que percep les quantitats pagades.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:120px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— La data de pagament (data valor) o sortida efectiva dels fons del beneficiari, que ha de ser posterior, en tot cas, a la data de registre de la sol·licitud per als beneficiaris indicats en l'apartat 1 del punt segon d'aquesta convocatòria amb les lletres d), e) i g).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;f) Per al cas en què el beneficiari sigui una jurídica privada, la còpia del contracte de subministrament dels béns o serveis objecte d'ajut, formalitzat per la persona jurídica privada beneficiària corresponent. Per als beneficiaris indicats en l'apartat 1 del punt segon d'aquesta convocatòria amb les lletres d), e) i g), les dates de formalització dels contractes han de ser posteriors a la data de registre de la sol·licitud, a l'efecte de complir amb el caràcter d'incentiu.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;g) La memòria tècnica o projecte de la instal·lació realitzada, en cas que ho requereixi el Reglament electrotècnic de baixa tensió.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;h) Còpia del certificat de la instal·lació elèctrica i còpia de la posada en servei d'aquesta. A més, s'ha d'aportar l'altra documentació justificativa que acrediti que disposen de les llicències i autoritzacions administratives preceptives en cas que l'actuació ho requereixi.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;i) En cas de recàrrega d'accés públic, ha d'acreditar que no discrimina l'accés a cap usuari, que es permet la recàrrega sense que hi hagi contracte entre l'operador del punt de recàrrega i l'usuari.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-left:40px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;j) El certificat que acrediti les dades bancàries per a transferència de l'import de l'ajut. El beneficiari ha de ser titular del número de compte en què s'ingressi l'ajut.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;4. Per al cas en què el beneficiari sigui una persona jurídica pública, el certificat acreditatiu de les dades i de la data de publicació de plecs de licitació per a l'adquisició dels béns o serveis objecte de l'ajut, expedit per l'òrgan competent de la persona jurídica pública beneficiària corresponent.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;5. Quan l'entitat beneficiària no presenti la documentació justificativa, l'òrgan competent li ha de requerir que l'aporti en un termini improrrogable de quinze dies comptadors des de l'endemà d'haver-ne notificat el requeriment. Transcorregut aquest termini, el fet de no presentar la justificació té com a conseqüència que perd el dret a cobrar la subvenció i fa que s'iniciï un procediment de reintegrament, d'acord amb el que estableixen l'article 37 de la Llei general de subvencions i els articles 44 i 45 del Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;6. El termini per esmenar els defectes de la justificació és de quinze dies hàbils comptadors des de l'endemà d'haver rebut el requeriment. Transcorregut aquest termini, el fet de no presentar la documentació per esmenar les deficiències documentals té com a conseqüència que perd el dret a cobrar la subvenció o que s'inicia un procediment de reintegrament, d'acord amb el que estableixen l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i els articles 44 i 45 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;7. D'acord amb el que estableix l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, els actes a què es refereixen els apartats 3 i 4 anteriors seran objecte de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i al web de la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic (http://energia.caib.es).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;8. En cas que la justificació de l'actuació no comporti el pagament de la totalitat de la subvenció aprovada s'ha de notificar al beneficiari mitjançant la seva publicació, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web de la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic (http://energia.caib.es) perquè en el termini màxim de deu dies hi pugui al·legar el que consideri oportú.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;9. La concessió de la subvenció no eximeix el titular de la instal·lació de complir totes les autoritzacions administratives que siguin necessàries.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;10. La resolució d'atorgament de la subvenció ha de fixar el termini concret per justificar la realització de les activitats subvencionades que com a màxim serà el 31 de desembre de 2026.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;11. En el supòsit que no estigui justificada totalment la realització de l'activitat subvencionada, però s'hagi acomplert, encara que parcialment, la finalitat per a la qual la subvenció es va concedir, aquesta s'ha de revisar i minorar proporcionalment pel que fa a allò que no s'ha justificat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;12. La falta de justificació en els termes i els terminis que estableixi la resolució d'atorgament de la subvenció, la modificació del projecte presentat sense que la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia l'hagi aprovat prèviament, així com la desviació de les subvencions o l'aplicació diferent d'allò que estableix la norma, són causes de revocació, total o parcial de la subvenció i, si escau, de reintegrament de les quantitats que hagi percebut l'entitat, d'acord amb el Decret legislatiu 2/2005. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;Dotzè&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Reintegrament&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes per la persona beneficiària de l'ajut i l'exigència de l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció en els supòsits establerts en l'article 37 de la Llei 38/2003, i s'ha d'aplicar el procediment de reintegrament regulat en el capítol II del títol II d'aquesta Llei.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;div style="page-break-after:always"&gt;&lt;span style="display:none"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/div&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;​​​​​​​&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;Tretzè&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Publicitat&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;1. Tota referència a l'actuació objecte dels ajuts regulats en aquesta convocatòria en publicacions, activitats de difusió, pàgines web i en general en qualssevol mitjans de difusió ha de complir amb els requisits que figurin en el Manual d'imatge del Pla d'Incentius a la Mobilitat Elèctrica, que estarà disponible a la web de l'IDAE, en el qual figuraran el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, tot això de conformitat amb el que s'estableixi sobre aquest tema, i en els termes prevists en l'article 18.4 de la Llei 38/2003, i 31 del Reial decret 887/2006.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;2. Així mateix, tant en la convocatòria com en la resolució que es notifiqui als beneficiaris, s'ha d'esmentar el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;3. En el context dels dos apartats anteriors, els receptors han d'esmentar l'origen d'aquest finançament i garantir-ne la visibilitat, en particular quan promoguin les actuacions subvencionables i els seus resultats, i facilitant informació coherent, efectiva i proporcionada adreçada a múltiples destinataris, inclosos els mitjans de comunicació i el públic.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;Catorzè&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Obligacions dels beneficiaris&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Els beneficiaris d'aquest tipus d'ajuts resten obligats a:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;a) Dur a terme l'activitat o la inversió, o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;b) Justificar la realització de l'activitat, i també el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;c) Comunicar a l'òrgan que la concedeix o, si escau, a l'entitat col·laboradora, la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons percebuts.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;d) Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la Hisenda autonòmica; i acreditar-ho, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans de dictar la proposta de resolució de concessió. En tot cas, aquesta acreditació es pot substituir per una declaració responsable de la persona sol·licitant quan es tracti de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 euros.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;e) Accedir a les actuacions de comprovació que dugui a terme l'IDAE, a les actuacions de control financer de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes i qualsevol altra autoritat de control. Si del resultat d'aquestes actuacions de control es detecten irregularitats, es derivarà l'obligació de reintegrament de les quanties percebudes indegudament.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;f) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal que li sigui aplicable i, si escau, amb les bases reguladores.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;g) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control, per un període de tres anys a partir del 31 de desembre següent al tancament dels comptes en què estiguin incloses les despeses de l'operació. Conservar tota la documentació justificativa relacionada amb les despeses de l'operació cofinançada durant un període de tres anys a partir del 31 de desembre següent al tancament dels comptes en què estiguin incloses.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;h) Assegurar les mesures d'informació i publicitat establertes en l'article 20 del Reial decret 266/2021, de 13 d'abril.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;i) Destinar l'import de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat i mantenir l'afectació de les inversions a l'activitat subvencionada, en la forma i dins els terminis que estableixi la convocatòria i, si escau, la resolució corresponent o les seves modificacions.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;j) Garantir la permanència de la inversió durant un període mínim, des de la justificació de la subvenció de dos anys per a les actuacions del programa 1 i de cinc anys per a les actuacions del programa 2.&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;k) Comunicar a l'òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits exigits per a la concessió de la subvenció.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;l) Donar compliment a la normativa comunitària, nacional i autonòmica aplicable en l'àmbit de contractació, subvencions, ajuts d'estat —Reglament (UE) 651/2014—, comptabilitat, publicitat, medi ambient i igualtat d'oportunitats.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;m) Mantenir un sistema de comptabilitat separada per a totes les transaccions relacionades amb l'operació cofinançada, o bé un codi comptable separat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;n) Disposar de tots els documents sobre la despesa que resultin necessaris per tenir una pista d'auditoria apropiada.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;o) Reintegrar els fons percebuts indegudament com a conseqüència de les actuacions de comprovació fetes pels òrgans de control competents, i segons el que estableix el títol II de la Llei 38/2003.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;p) Qualsevol altra obligació establerta en el Reial decret 266/2021.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;Quinzè&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Lluita contra el frau&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Qualsevol persona que estigui assabentada de fets que puguin ser constitutius de frau o irregularitat en relació amb projectes o operacions finançats totalment o parcialment amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea en el marc d'aquesta convocatòria pot comunicar aquests fets al Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per mitjans electrònics a través del canal habilitat a aquest efecte a l'adreça web http://www.igae.pap.hacienda.gob.es. La pàgina web de la Direcció General de Fons Europeus inclou un accés directe per a la comunicació de possibles casos de frau o irregularitat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;Setzè&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Concurrència d'ajuts&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Els ajuts dels programes d'incentius anteriors són incompatibles amb altres subvencions o ajuts que es puguin concedir per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals. No obstant això, els ajuts destinats únicament al desballestament de vehicles es consideren compatibles, atès que no comporten l'adquisició de vehicles i no es considera la mateixa activitat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;Dissetè&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Tramitació telemàtica&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;La relació amb l'administració convocant únicament ha de ser de forma telemàtica a través del tràmit específic per a subvencions que s'ha de posar a disposició dels interessats a la web http://energia.caib.cat, que correspon a la pàgina web de la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic. No es consideren com a presentades les sol·licituds i aportacions de documentació de forma telemàtica fetes a través d'un altre mitjà electrònic que no sigui el tràmit específic esmentat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;Divuitè&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Signatura de documents, declaracions responsables i altra documentació necessària&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Tots els documents normalitzats, declaracions responsables i altres documents necessaris que requereixen signatura, s'han de signar de forma digital vàlida, excepte les persones físiques sense activitat econòmica que la signatura podrà ser no digital. En aquest darrer cas l'interessat o beneficiari ha de conservar el document original a disposició de l'administració durant un període mínim de 5 anys des del pagament de la subvenció. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;Dinovè&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Normativa aplicable&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;És aplicable a aquesta convocatòria la normativa següent:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— &amp;nbsp;Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual se n'aprova el Reglament.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Reial decret llei 3/2025, d'1 d'abril, pel qual s'estableix el programa d'incentius lligats a la mobilitat elèctrica (MOVES III) per a l'any 2025.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Decret llei 3/2024, de 24 de maig, de mesures de simplificació i racionalització de les administracions públiques de les Illes Balears.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Reial decret 266/2021, de 13 d'abril, pel qual es regula el programa d'incentius lligats a la mobilitat elèctrica (programa MOVES III).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'energia a les Illes Balears (BOIB núm. 72, de 24/5/2008), modificada per l'Ordre del conseller de Transició Energètica i Sectors Productius de 18 de juny de 2020 (BOIB núm. 116, de 30 de juny de 2020).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;Vintè&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="display:block; line-height:1.6; margin-bottom:0px; margin-top:0px"&gt; &lt;/span&gt;Models normalitzats&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;Una vegada publicada la convocatòria, la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic, a través de l'enllaç web http://energia.caib.cat, ha de posar a disposició dels interessats la documentació normalitzada següent: &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Document 1. Sol·licitud de subvenció.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Document 2. Memòria de l'actuació per a la infraestructura de recàrrega.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Document 3. Declaració d'ajuts de minimis.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Document 4. Sol·licitud per a petites i mitjanes empreses d'acollir-se al règim de minimis del programa d'incentius 2 i declaració de minimis.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Document 5. Llista dels pressuposts sol·licitats.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Document 6. Sol·licitud de pagament.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Document 7. Declaració responsable del beneficiari sobre l'actuació.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Document 8. Memòria d'actuació programa 2.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Document 9. Declaració responsable pel pagament d'ajuts amb operacions de finançament d'arrendament per rènting. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p style="margin-bottom:0px; margin-left:40px; margin-right:0px; margin-top:0px"&gt;&lt;span style="font-family:Times New Roman,Times,serif; font-size:12px"&gt;&lt;span style="line-height:115%"&gt;— Documentació 10.&amp;nbsp; Declaració de venda del fabricant o importador o punt de venda en el qual s'ha descomptat almenys 1.000 euros.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
]]</env:contingut>
    <env:numeroRegistre>459095</env:numeroRegistre>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
